Jump to content
Ménemszól.hu

Kérdés

Sziasztok, 

Volna egy kérdésem a nagytudású éterhez.. 

Cseréltem valakivel itt Aprón (adtam Akai Sampler, kaptam Volca)

Találkoztunk, cseréltünk, senki nem próbált ki semmit, én tudom hogy az eszköz amit adtam működött, használtam előtte nem volt baja, viszont most kapom az SMSeket hogy mekkora országos **** vagyok, mert hogy nem működik jól (recseg vagy mi, nem teljesen világos) és cseréljük vissza.. 

Egyrészt én tiszta lelkiismerettel adtam át egy nálam működő dolgot és szart nem vennék vissza (nem tudom mi történt közben), másrészt a Volcát még aznap este továbbpasszoltam egy reverbért (így szerveztem le előre) 

Ilyenkor hogy legyek korrekt szerintetek, mit csinálnátok? 

 

Pacsi, 

Zs 

 

sokat bizniszeltem már itt veletek, soha nem volt probléma.. 

 

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

Recommended Posts

  • 1

Nehéz ügy. Én tizenX éve csereberélem a cuccaimat és az üzletek 80%-át az utcán bizniszeltem. Ez idő alatt soha egyszer sem vertek át engem és én sem senkit, több tucat kütyü ment így át a kezeim között. Fontos a kölcsönös bizalom és a korrekt üzleti hangnem.

Sajnos azt kell mondjam, hogy a "stílus maga az ember", vagyis ha az üzletfeled két órát nyúzta volna a hangszert próbaképp, majd otthon beledugja a saját kontakthibás kábelét, akkor is pont ugyanebben a stílusban esne neked, így ebből a szempontból mindegy hogy az utcán, vagy rendesen lepróbált körülmények között cseréltetek. Ez roppant sajnálatos, de kivédhetetlen.

Ilyen csere-bere üzletekben én annyi biztonsági rést szoktam hagyni magamnak, hogy nem adom tovább azonnal a cuccot, vagy nem költöm el azonnal a kapott pénzt, legyen ideje a vevőnek saját szobájában, nyugodtan kipróbálni és 1-2 napon belül én magam kérdezek vissza, hogy "Na hogy tetszik?", ergo csekkolom, hogy senki nem csalódott és utána lépek tovább.

Jelen esetben higgadt, konstruktív megoldást keresnék. Megnézni mi a baj vele és ha békíthetetlen a dolog, akkor visszavenni, átnézetni, újra piacra dobni... és akkor talán visszajutsz a pénzedhez.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
Válaszolta (szerkesztve)
29 perccel ezelőtt írta BlackVanMan:

Találkoztunk, cseréltünk, senki nem próbált ki semmit,

Na itt a baj 😕 Én csak olyannal cserélek így akitől már vettem valamit és megbízok benne.
A hozzáállás sokat számít és még a HANGNEM.
Velem is volt max 2-3x ilyen. Egy 2.0-ás midi interface nálam működött (videó is volt róla, zenék, képek akármi) ... mire hazaértem már sípolt a csákó, hogy nála nem megy (hozzáteszem valami ősrégi szar PC-n akarta meghajtani USB 1.1 ...ehh problémááááássssss) 
A másik kitalálta, hogy szar az a szinti amit megvett, javasoltam neki, hogy frissitsen OS-t gyári resettel gyári bankkal stb. (voltak olyan nem gyári neten fellelhető patchek (egy - kettő) amit ha betöltöttél a szinyóra akkor kifagyott) Nord G1 amúgy.. 
NEM! Neki a pénz kell és a k*vaanyámat .. Megvolt a visszacsere, láss csodát: otthon frissítettem (újra) gyári cuccra a szintit, semmi baja sem volt, később eladtam, a MAI NAPIG szuperál és örül a tulajdonosa ;)
de a legdurvább az egy Ti Polarral történt. Több hónapig használtam, sose volt semmi baja-problémája. Jelentkezett egy "arc" (nevezzük így), hogy Őt érdekli és kipróbálná, este 8-ra jönne. OKÉ gyere! .... 10re jött végül, fél12ig nyomogatta tekergette (hozzáteszem állítólag értett hozzá mert volt virusa... ) majd hezitálva lelépett, hogy akkor talán még gondolkodik rajta :D:D:D másnap ezerrel hívott h kell neki. Vágül átvette, hazavitte, Délután hívott h nem működik, csináljunk vissza mindent!!!! Gyerekek, úgy hazavágta a cuccot, hogy én a mai napig nemtudom mit csinált vele!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (valami más OS-t próbált ráeröltetni , vagy flash közben valamit csinált ééén nemtudom... A lényeg végül valamit csinált és "jó lett" :.. pfff
Az ég mentsen meg ezektől ..
Így a tanácsom az h vagy normálisan intézitek ezt, korrektül (mindkét fél részéről) vagy ha megy az anyázás akkor "ez van" ...Csekkold le mi recseg-ropog egyáltalán, Ha tényleg van ilyen ;)

Szerkesztette Lacika

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Utcán műszaki cuccot nem üzletelünk, nem cserélünk. Így elkerülhető az eset.

Mit csinálnék? Tanulnék belőle...

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
Válaszolta (szerkesztve)
3 órája írta wolf:

Utcán műszaki cuccot nem üzletelünk, nem cserélünk. Így elkerülhető az eset.

Mit csinálnék? Tanulnék belőle...

Mi az, hogy "utcán"? Ugyanígy történik az eBay-es vásárlás/eladás. Mindig tartok attól, hogy átvernek. Elküldöm a berendezést teljesen jó állpotban és visszaírna, hogy nem működik vagy ami mégrosszabb, egy féltégla van a dobozban... Hogy tudnám bizonyítani az igazamat? Kb. sehogy. Én mindenesetre rengeteg fotót készítek a termékről, mielőtt elküldöm, pusztán magamnak, megnyugtatásul. :-)

Szerkesztette Tetsuo

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
2 órája írta Koródi Csaba:

Sajnos azt kell mondjam, hogy a "stílus maga az ember", vagyis ha az üzletfeled két órát nyúzta volna a hangszert próbaképp, majd otthon beledugja a saját kontakthibás kábelét, akkor is pont ugyanebben a stílusban esne neked, így ebből a szempontból mindegy hogy az utcán, vagy rendesen lepróbált körülmények között cseréltetek. Ez roppant sajnálatos, de kivédhetetlen.

Hmmm... Saját példám van a "kipróbálós" üzletkötésemre, szerencsére pozitív.

Árultam a Kronost. (Itt.) Szomszéd megyéből a srác házhoz jött. Bekapcs, bedug, szól, csináld. Bő negyed órát elszórakozott vele. Mindent kipróbált, én meg csak lestem, főképp  a billentyűzetet többször végigpróbált, mondhatni kalapácspróba. Elmesélte, vett már hangszert, és ezt nem csinálta végig. Kiderült, négy bill egyáltalán nem működött, nem akarja megjárni még egyszer. Oké. Hibátlan terméket adtam, boldogan távozott. Még engem zavart, hogy a két gyári DVD-t nem tudtam odaadni, mert nem volt nálam, de egyébként megvan. Backup van róla, azt neten utána küldtem, minden ok.

Mi lett volna, ha bedugja a saját kontakthibás kábelét? Lehet vérmérséklet kérdése.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Nekem eddig viszonylag normális arcokba sikerült belefutni (kopp-kopp), a legrosszabb vevőm talán az a srác volt, aki valamiért totál gyanakvóan kezelt végig, olyan prekoncepciókkal jött a dx7et megvenni, hogy itt most biztosan valami átverés van, amit őneki minden áron ki kell deríteni - ennek fényében azt is megkérdőjelezte, hogy az abletonon keresztül szóló hangszernek a saját hangja szól éppen és nem valami titkosban odaszúrt vst szinti, ezért hogy ennek az ellenkezőjéről megbizonyosodjon, a fülest közvetlenül bele kellett dugnom a hangszerbe :DDD

  • Like 1
  • Haha 2

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
9 órája írta BlackVanMan:

 

Ilyenkor hogy legyek korrekt szerintetek, mit csinálnátok? 

 

Először is fejtse ki mi a problem pontosan, milyen körülmények között jön elő - lehet hogy user error. Derítsétek ki. Ha nálad 100%osan működött, akkor egészen valószínű, hogy az új gazdája valamit félrekonfigolt.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
Válaszolta (szerkesztve)

Sziasztok,

velem cserélte. Illetve a 8 éves gyermekemmel. Értelemszerüen én mentem érte. Gondoltuk jó móka lesz a rythm wolfja mellé. A munkahelyeden történt , nem az utcán. Elmondtam, hogy a gyereknek lesz, ezt ütögetheti , a volcat nem. Vettem neked új elemet. Este jeleztem, hogy nem oke a cucc. Nem reagaltal. Letiltottad a hivasaimat! Udv homonna attila

F695348A-232F-47B7-B6C9-945749397C8A.png

8DEF2545-9A30-4034-AE82-ADCE84AB8996.png

Szerkesztette Homonna Attila

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
9 órája írta Homonna Attila:

Sziasztok,

velem cserélte. Illetve a 8 éves gyermekemmel. Értelemszerüen én mentem érte. Gondoltuk jó móka lesz a rythm wolfja mellé. A munkahelyeden történt , nem az utcán. Elmondtam, hogy a gyereknek lesz, ezt ütögetheti , a volcat nem. Vettem neked új elemet. Este jeleztem, hogy nem oke a cucc. Nem reagaltal. Letiltottad a hivasaimat! Udv homonna attila

F695348A-232F-47B7-B6C9-945749397C8A.png

8DEF2545-9A30-4034-AE82-ADCE84AB8996.png

Ebben az esetben korrekt lett volna ha az ELADÓ reagál IDŐBEN valamit erre, mert nemhiszem, hogy 2019-ben valaki kap pár üzenetet és nem látja, nem veszi észre, nem olvassa .. az okostelefonok világában?! :D :D nekem ezt senki ne dumálja be. Mivel ez nem történt meg és a cserecuccot tovább is passzolta egyből (ahogy írta: "a Volcát még aznap este továbbpasszoltam egy reverbért (így szerveztem le előre)" ) valami anyagi kompenzációt én mindenképp felajánlanék a VEVŐNEK.
Kérdés az, hogy a ki-be kapcsolás mitől van (kevés tápot kap? usb-ről van hajtva? stb) Össze kell ülni, meg kell nézni, tesztelni, megbeszélni!
ENNYI

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Hát jól van.. 

Akkor visszaveszem kp-ért és remélem hogy még működik (mint amikor átadtam) és a "gyerek ütögetheti" nem szó szerint értendő.. 

Írok privátban

 

Külön kösz hogy nevem, munkahelyem, telefonszámom kiraktad

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
Válaszolta (szerkesztve)

Én  a nevemet vállalva vagyok itt.

ismeretlenül is nagyra tartom ezt a közösséget. Csibészkedtél. Három perc alatt megoldottuk volna a problémát. Még haverok is lehettünk volna.

üdv

homonna

Szerkesztette Homonna Attila

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Én is. azért fordultam ide tanácsért hogy ilyenkor mi a teendő. Szerintem saját felelősségre veszünk át (és próbálunk ki vagy nem) cuccokat. (elméletben valaki elvihet valamit, otthon megsüti, elrontja és cseréljük vissza mert nem jó) 

Csibészkedés az lett volna, ha direkt átadok valamit amiről tudom hogy nem működik aztán azt mondom hogy így jártál. Nem ez történt (még egyszer: kifogástalanul működött az eszköz nálam). 

Na mindegy, írtam privátban 2 opciót is, az pedig tuti hogy a jövőben csak úgy adok át valamit ha előttem kipróbálják.. 

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
13 perccel ezelőtt írta BlackVanMan:

Külön kösz hogy nevem, munkahelyem, telefonszámom kiraktad

Ha igaza volt Attilának és tényleg így volt a történet, akkor ne haragudj már de megérdemelted!  

Hívott, írt, videót küldött róla, hát mi kell még? 

Arra volt időd, lehetőséged, hogy nyiss erről egy topikot, de hogy felkeresd és reagálj arra amit írt arra nem...

Amúgy elég nyugodt hangnemben írogat neked, kötélből vannak az idegei! :D

 

 

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
5 perccel ezelőtt írta Lacika:

Összeülnek és lezsírozzák az egészet egy pohár whiskey mellett no ;)

Azt kívánom én is, hogy így legyen! (Vagy valami hasonló...) :)

 

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
55 perccel ezelőtt írta Lacika:

Összeülnek és lezsírozzák az egészet egy pohár whiskey mellett no ;)

Úgy legyen. Egyébként roppant tanulságos időnként minkét oldalról megismerni egy-egy történetet :)

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
Válaszolta (szerkesztve)

Minden esetben célszerű általános adás-vételi szerződést készíteni amiben az eladó (név, lakcím, anyja neve) nyilatkozik arról, hogy a saját tulajdonú és tehermentes készüléknek (gyártó, modell, gyári szám) nincs ismert vagy rejtett hibája és a vevő élhet a megállapodott időn belül az elállás jogával.

Szerkesztette AudioWorks Hangtechnika

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Akai MPX16 ki/be kapcsol és brummos? Talán egy számítógép USB-jéből kapja a tápot? Kipróbálták másik PC USB-jével vagy külső USB tápegységgel vagy a saját külső kerek csatlakozós 860mA tápegységével?

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
4 órája írta Irw:

Azt kívánom én is, hogy így legyen! (Vagy valami hasonló) 

Alakul, beszélünk, megoldjuk normálisan úgy néz ki.. (ha nem jó a táp veszek neki másikat vagy ilyesmi) 

Hogy nem azonnal írtam neki vissza meg tényleg nem volt szép, mea culpa.. 

Köszi a tanácsokat, én mindenesetre tanultam belőle. A jövőben ragaszkodni fogok hozzá hogy próbálják ki átvételnél amit visznek. (így most én sem tudom bizonyítani h jó volt és a másik fél sem hogy nem ő rontotta el sajnos.. ha van egyáltalán baja)

 

*out

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
36 perccel ezelőtt írta AudioWorks Hangtechnika:

Minden esetben célszerű általános adás-vételi szerződést készíteni amiben az eladó (név, lakcím, anyja neve) nyilatkozik arról, hogy a saját tulajdonú és tehermentes készüléknek (gyártó, modell, gyári szám) nincs ismert vagy rejtett hibája és a vevő élhet a megállapodott időn belül az elállás jogával.

Ennek itt nem erről kellene szólnia...

Ha van adás-vételi akkor konfliktus esetén mi lesz? Feljelentés, majd jogi procedúrák, bíróság... kinek hiányzik ez.

No de jó is hogy felhoztad.. nem tudom, hogy ez téma volt e már, de ha tudtok mondjatok rá valamit!

Egyáltalán hogyan bizonyítjuk jogilag, hogy tényleg miénk az eszköz, sokunknak a cuccairól semmilyen papír sincs (számla, garancialevél) már, vagy nem is volt, így akkor sehogy?

Nem nagyon kaptam eddig számlát, vagy bármilyen papírt a bizniszelt használt hangszerekhez, de máshoz sem.

Még nem jártam utána, pedig sokszor filóztam ezen, mert ha pl. kirabolnak akkor hogyan bizonyítom, hogy az eszköz nálam volt, az enyém volt?  

Én úgy gondolom, hogy ez esetben az adásvételi akkor érhet valamit ha megvan a számla a hangszerről és akkor talán tudom bizonyítani, hogy az enyém, az előző tulaj kvázi tanúsításával. Ha már több tulajdonoson is átment, akkor kellene a számla, az összes tulajdonos adás vételije meg az enyém? Hogy is van ez? :)

 

 

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
Válaszolta (szerkesztve)
7 órája írta snaper:

Nekem szerencsére egyetlen egyszer volt ilyen bajom.
Még annó, a gyerek születése előtt árultam egy G5 PowerMac-et. 
Nem sok pénzért, mert már javában Intel volt minden.

Srác jött, apa hozta, bekapcsoltuk, nézegette, System Info, ilyenek, persze minden rendben volt, addig napi 16 órát ment a gép nálam, az érkezésük előtt hoztam ki a stúdióból.

Vegyük le az oldalát, belenézne. Persze, miért ne, látványos, előtte volt tisztítva, minden szépen benne.
Fura volt, hogy a srác kérdezte, hogyan lehet levenni a procit, meg hol a memória, mert majd lehet tunningolná.
Mondtam én ennyire nem másztam bele sosem, ez itt a proci, az ott a memória, ennyi, sosem nyitottam le semmiért mert nem volt vele semmi baj.

Akkora apuka már nagyon ment volna, mondta, fiam, ha kell fizessél és menjünk, ha nem akkor meg köszönd meg, hogy raboltuk az idejét és menjünk, nekem mindegy, csak menjünk már.

Fizetett (de érted, 15-20 ezer forintról beszélünk, szinte az van, hogy nem volt szívem a kukába rakni), megköszönték, mentek.

2 nap múlva kaptam egy telefont, hogy visszahoznánk, mert rakott bele valami más procit meg memóriát és nem indult vele a gép, de visszarakosgatta az eredetit bele és most azzal sem megy, meg valami Unix/Linux disztrót is ráhekkelt, meg tudomisén miket, sorolta egy ideig.
Én közöltem vele, hogy a gép működött mikor elvitte, kipróbálta, megnézte. A korrektség miatt simán visszavenném, mert fene tudja, lehet tényleg nála adta meg magát pont azalatt a két nap alatt, de így, hogy 10 percig sorolta mit barmolt rajta, így nem.

Azért ehhez hatalmas pofa kellett.

Szerkesztette Aquarius

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
Válaszolta (szerkesztve)
4 órája írta AudioWorks Hangtechnika:

 és tehermentes készüléknek (gyártó, modell, gyári szám) 

Bocsi, de ezen jót nevettem. Előttem van a 36 hónap futamidejű cofidis hitelre vásárolt moog szinti képe :DD  

 

Szerkesztette _cutoff

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
1 órával ezelőtt írta Aquarius:

Azért ehhez hatalmas pofa kellett.

Óh, igen. Gondolom úgy volt vele bepróbálkozik. De tényleg ha nem mondogatja el miket "hekkelt", akkor simán lerakja nálam a gépet másnap, pénzt adom vissza, és valamikor 1 hét múlva mikor útban lett volna, akkor döbbentem volna meg. 

Hihetetlen és felfoghatatlan amúgy és(!) szörnyű, milyen sokszor bejön. Félelmetes, hogy amennyire kevés "rendes" ember maradt mára itthon, annyival több lett (legalábbis körülöttem) a "gyökér".
Én konkrétan ismerek olyan embert, aki listát vezet arról minek mikor jár le a jótállása, és 5-6 hónappal előtte elkezdi a supportot hívogatni, hogy ez sem jó, az sem jó, meg ez is van meg az is van.
Először azt hittem hülyéskedik, meg is kérdeztem bejött-e, mire jelezte, hogy legalább 6 éve nem vett TV-t, mert 1,5 évente szétakasztja a Samsung supportot és mindig kap egy újat...
Mondjuk az Apple-be beletört a foga...meg akarta győzni őket, hogy a 10 éves, Dániban használtan vett MPB anyaghibás, mert látszik kopásnyom ott ahol a csuklóa mozog touchpad használat közben. Persze ide-oda dobálták, mire akkora lett a telefonszámla, hogy már nem érte meg.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Válaszolok a kérdésre...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Kattints a formázás megszűntetéséhez.

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...