Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Apró CSERE etika


BlackVanMan

Kérdés

Sziasztok, 

Volna egy kérdésem a nagytudású éterhez.. 

Cseréltem valakivel itt Aprón (adtam Akai Sampler, kaptam Volca)

Találkoztunk, cseréltünk, senki nem próbált ki semmit, én tudom hogy az eszköz amit adtam működött, használtam előtte nem volt baja, viszont most kapom az SMSeket hogy mekkora országos **** vagyok, mert hogy nem működik jól (recseg vagy mi, nem teljesen világos) és cseréljük vissza.. 

Egyrészt én tiszta lelkiismerettel adtam át egy nálam működő dolgot és szart nem vennék vissza (nem tudom mi történt közben), másrészt a Volcát még aznap este továbbpasszoltam egy reverbért (így szerveztem le előre) 

Ilyenkor hogy legyek korrekt szerintetek, mit csinálnátok? 

 

Pacsi, 

Zs 

 

sokat bizniszeltem már itt veletek, soha nem volt probléma.. 

 

Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0
1 perce írta Aquarius:

De most pont arról volt szó, hogy hibátlan készülék esetén élt folyamatosan a cseregarancia lehetőségével.

De olyan tudtommal nincs, legfeljebb ha online rendelte, akkor 30 napon belül pénzvisszafizetés, ha nem vagy elégedett. Onnantól szervizelés van és ha az nem lehetséges, _akkor_ csere. Ergo vagy valóban hibásak voltak a készülékek vagy "urban legend" a sztori.

Szerkesztette _cutoff
Link to comment
Share on other sites

  • 0
1 perce írta _cutoff:

De olyan tudtommal nincs, legfeljebb ha online rendelte, akkor 30 napon belül. Onnantól szervizelés van és ha az nem lehetséges, akkor csere.

De pont én tudom tanúsítani a Dell monitorommal, hogy minden infó nélkül kicserélték. Néztem is, mint Rozi a moziban. 😮

Szerkesztette Aquarius
Link to comment
Share on other sites

  • 0
4 perccel ezelőtt írta _cutoff:

Pixelhibás volt állításod szerint. Az nem valószínű, hogy javítható, ezért cserélték ki.

Telefonos bemondásra ajánlották fel a futáros cserét. Gondolom, ha nem lett volna pixelhibás, nem szarakodtak volna a visszavonással.

Szerkesztette Aquarius
Link to comment
Share on other sites

  • 0
4 perccel ezelőtt írta Aquarius:

E-mailes bemondásra ajánlották fel a futáros cserét. Gondolom, ha nem lett volna pixelhibás, nem szarakodtak volna a visszavonással.

Tőlem még olyan esetben is kértek már fotót, mikor a 43as cipő helyett 44eset küldtek webshopból. Bizonyítanom kellett, hogy valóban rossz méretet küldtek és nem csak kitalálom, de készséggel elhiszem amit írsz. Biztos van ilyen is.

Szerkesztette _cutoff
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Nekem a Dell volt az egyetlen ilyen, el se akartam hinni.

Logitechnél más fura sztori volt. A 30 ezres billentyűzetemet leöntöttem kólával, és meghülyült. Elküldtem nekik szervízre. Visszaírták, hogy nekik jól működik. Két hét múlva visszaküldték, és nekem is jól működött. :) Ma is azt használom. Úgy látszik közben elpárolgott a kóla belőle. :)

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
5 órája írta Irw:

Egyáltalán hogyan bizonyítjuk jogilag, hogy tényleg miénk az eszköz, sokunknak a cuccairól semmilyen papír sincs (számla, garancialevél) már, vagy nem is volt, így akkor sehogy

Biztosításokhoz szokás leltárat írni gyártási számokkal stb... talán errefelé érdemes körülnézni.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

En az itteni adasveteleknel, cserebereknel annyit szoktam csinalni, hogy a sajat eszkozrol, foleg az adatlapjarol csinalok egy fotot, mert elfer a telefonomban....

egyszer futottam mar bele olyanba, hogy egy masik, ugyanolyan, de hibas eszkozt akart valaki “visszacserelni., akkor jol jott.

egyebkent nincsenek rossz tapasztalataim.

a garancias dolgoknal viszont lassan megertem a support-basztatokat. Ha nem is a hangszerek, de a haztartasi gepek, egyebek TENYLEG a garanciaido + egy het idotartamra vannak “fejlesztve”. Mosogatogep pl. Negy ev alatt a jelenlegi a harmadik, mindig valami nagyon draga javitasu ekektronikai dolgot kellene cserelni a gari lejarta utan, 80-ert, egy kilencvenezres gep eseten.... A jelenleginel semmi mas kivalasztasi szempont nem volt, csak az, hogy ki ad ot eves garanciat. (BEKO). Nyilvan az is elszall, de legalabb ot evig nem lesz gond, szemben egy jonak tartott AEG-el, a maga kis egy eves garijaval....

sztem egyebkent szinten a DELL a korrekt ceg, amihez meg hozzatennem a NIKON-t, de a tobbi kulonbozo modon ugyan, de gazos. Az Apple-val az elen. Igaz, az alma nemigen romlik el, de, ha igen, akkor nagyjabol baszhatod..::/ Ismerosom lassan harmadik eve kuzd egy garis, nem olcso IMac-el. Szerviz, vissza, szerviz, stb. Meg nem ajanlottak cseret, de lassan elavul a gep, es eddig ment cca fel evet arra amire vette. Az is igaz persze, hogy masik husz iMac meg roccenesmentesen megy sokadik eve a gari lejarta utan is.

egyebkent a NIKON talan a legkomolyabb. Nagyon sok eves DSLR eseten nem firtatjak hol vetted (mint pl a Roland),  nem erdekli oket, hogy mit kell rajta javitani. Ugy allnak hozzad, hogy Te “Nikon tulaj” vagy, es a mechanikai serulesek kivetelevel altalaban ingyen csinaljak, vagy parszaz forintert.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
20 órája írta BlackVanMan:

Én is. azért fordultam ide tanácsért hogy ilyenkor mi a teendő. Szerintem saját felelősségre veszünk át (és próbálunk ki vagy nem) cuccokat. (elméletben valaki elvihet valamit, otthon megsüti, elrontja és cseréljük vissza mert nem jó) 

Csibészkedés az lett volna, ha direkt átadok valamit amiről tudom hogy nem működik aztán azt mondom hogy így jártál. Nem ez történt (még egyszer: kifogástalanul működött az eszköz nálam). 

Na mindegy, írtam privátban 2 opciót is, az pedig tuti hogy a jövőben csak úgy adok át valamit ha előttem kipróbálják.. 

Csibészkedés az is, ahogy elferdítve leírtad a történetet itt. 
Mi volt az eredeti szándékod a bejegyzéssel? A lelkiismereted akartad megnyugtatni?

Link to comment
Share on other sites

  • 0
16 órája írta Irw:

Egyáltalán hogyan bizonyítjuk jogilag, hogy tényleg miénk az eszköz, sokunknak a cuccairól semmilyen papír sincs (számla, garancialevél) már, vagy nem is volt, így akkor sehogy?

Nem nagyon kaptam eddig számlát, vagy bármilyen papírt a bizniszelt használt hangszerekhez, de máshoz sem.

Még nem jártam utána, pedig sokszor filóztam ezen, mert ha pl. kirabolnak akkor hogyan bizonyítom, hogy az eszköz nálam volt, az enyém volt?  

Én spec. minden hozzám kerülő eszközt körbefényképezek, beleértve a jól látható gyári számot és az "egyedi" ismertetőjeleket is.
Ha cuccok nem is lesznek meg sosem - ismerek ilyen történeteket - legalább egy pár fórumba fel tudom tölteni a "feketelistát". Ez persze nem véd meg attól hogy továbbkerüljön bármi is - sok ember van akit abszolút nem érdekel az eredet... De ennél többet nem igen tehetünk azt hiszem.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

 

Sziasztok!

Amit Lipi mond, az az egyik, amit érdemes és szükséges is megtenni, (eladás és vétel esetén is) hogy fotókkal dokumentálod az eszközt és a gyári számot.

Adás-vételi meg részben azért kell, mert azzal már tudod igazolni a tulajdonjogodat. A fotók pedig tudják, legalább valamennyire igazolni az eladás-vétel időpontjában fennálló állapotokat. Bár az lenne a legjobb, ha ilyenkor az etika és nem a jog diktálna (legalább hangszer és zeneszerető emreke között).

 

Ami még fontos, hogy....KIPRÓBÁLÁS vásárlás előtt:)) Persze az sem tökéletes garancia, de ez mindkét fél érdekét szolgálja. Autót sem úgy veszel, hogy tessék uram, ott áll a parkolóban az a szép bordó ford itt a kulcsa, kérem a pénzt és viszlát, majd utána beleülsz és hopppp a kocsi meg nem is indul:)))

Szóval kölcsönös együttműködés, korrektség és etika...ha ez megvan akkor már félsiker, ha probléma van.

Mert ellehet itt napestig jogászkodni, csak annak nem biztos, hogy lesz eredménye, de időbe és pénzbe biztosan bele fog kerülni...

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
11 perccel ezelőtt írta Zoleeka02:

Ami még fontos, hogy....KIPRÓBÁLÁS vásárlás előtt:))

Na valahogy így értettem, hogy "utcán" nem kötünk üzletet. Most komolyan: száz-többszázezres cuccot akarok venni, és nincs annyi benzinre, hogy elmenjek, megnézzem és én elhozzam? Inkább a zsákbamacska?

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Pontosan. 

Meg ha elmész, kipróbálod, átnézed legjobb tudásod szerint, akkor a tulajdonjogodat is a későbbiekben igazoló adás-vételi szerződésbe nyugodtan bele lehet írni, hogy megismert, megtekintettl, kipróbált állapotban veszed meg és ennek tudatában történt a "kontrakt". Attól pedig, hogy van adás-vételi szerződés, ha bármilyen gond van, még a felek tudnak tisztességesen egyeztetni, hogy miként oldják meg a problémát (persze ehhez hozzállás szükséges) azaz attól hogy van szerződés még megmarad az etika és nem feltétlenül csúszunk át a jogba. Sokan azt gondolják, hogy na, ez szerződést akar írni, akkor itt hivataloskodunk...nem....attól még az etika az etika marad és a kölcsönös jó hozzállás megmarad....szerintem:)

Link to comment
Share on other sites

  • 0
13 órája írta _cutoff:

Tőlem még olyan esetben is kértek már fotót, mikor a 43as cipő helyett 44eset küldtek webshopból. Bizonyítanom kellett, hogy valóban rossz méretet küldtek és nem csak kitalálom, de készséggel elhiszem amit írsz. Biztos van ilyen is.

Amúgy, nem akarom offolni a topikot, de én megkérdeztem (merthogy sajnos munkatársak is vagyunk :S pfff), hogy mi volt a duma, legutóbb az, hogy a HDMI/AV stb bemenet váltása között villódzik és ezt eddig nem csinálta...

Link to comment
Share on other sites

  • 0
1 órája írta wolf:

Na valahogy így értettem, hogy "utcán" nem kötünk üzletet. Most komolyan: száz-többszázezres cuccot akarok venni, és nincs annyi benzinre, hogy elmenjek, megnézzem és én elhozzam? Inkább a zsákbamacska?

Másrészről viszont vannak olyanok, akik el akarnak adni, de nem akarnak idegeneket beengedni a lakásukba. De ha tényleg el akar adni, akkor ilyenkor legalább felajánlja a "kipróbálási garanciát", ami persze kockázatos lehet mindkét fél számára - de fő a bizalom.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
42 perccel ezelőtt írta kib:

Másrészről viszont vannak olyanok, akik el akarnak adni, de nem akarnak idegeneket beengedni a lakásukba. De ha tényleg el akar adni, akkor ilyenkor legalább felajánlja a "kipróbálási garanciát", ami persze kockázatos lehet mindkét fél számára - de fő a bizalom.

Vagy elviszi a vevőhöz a cuccot. De ha már valaki megadja a címét és beenged az otthonába, azért az már jelent valamit. 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
2 órája írta snaper:

Amúgy, nem akarom offolni a topikot, de én megkérdeztem (merthogy sajnos munkatársak is vagyunk :S pfff), hogy mi volt a duma, legutóbb az, hogy a HDMI/AV stb bemenet váltása között villódzik és ezt eddig nem csinálta...

A gyártókat sem kell félteni. Hűtőkre pl csak akkor van érvényes garid, ha megtartod az eredeti dobozát - namost érted, egy nagyobb hűtő esetében a doboz még kilapítva is egy főfalnyi helyet elfoglal a lakásban, nagyon jól tudja a gyártó, hogy egy ekkora baszom dobozt kevesen fognak betárolni évekre. 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
47 perccel ezelőtt írta _cutoff:

A gyártókat sem kell félteni. Hűtőkre pl csak akkor van érvényes garid, ha megtartod az eredeti dobozát - namost érted, egy nagyobb hűtő esetében a doboz még kilapítva is egy főfalnyi helyet elfoglal a lakásban, nagyon jól tudja a gyártó, hogy egy ekkora baszom dobozt kevesen fognak betárolni évekre. 

Fogyasztóvédelmi állásfoglalás szerint nem követelheti a gyártó! Az más kérdés, hogy a 3 napos cseregarancia tényleg csak a teljes, hiánytalan pack esetén érvényes, de azt a forgalmazó intézi, de ez csak a 3 napos cserére vonatkozik, és még abban sem vagyok biztos, hogy ez jogszerű. A csomagolóanyagot nem kell megőrizni.

http://fogyasztovedelem.kormany.hu/node/2703#12. Eredeti csomagolás, doboz meglétének megkövetelése igényérvényesítéskor

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
Ekkor: 2019. 03. 21. at 15:11 írta Kiskádár:

Akai MPX16 ki/be kapcsol és brummos? Talán egy számítógép USB-jéből kapja a tápot? Kipróbálták másik PC USB-jével vagy külső USB tápegységgel vagy a saját külső kerek csatlakozós 860mA tápegységével?

Khhmmm, na akkor elmondom, tavaly karácsony előtt én is vettem egy ilyen "csodamasinát", (de minek?) igaz az van ráírva sample player, és ugyan tudna a gép saját mintákat is rögzíteni, de hála a gyártónak szegényke nagyon bugos és felvétel közben ha átléped a 2 mb adat korlátot összezuhan és újraindul, továbbá ha nem csinálsz semmit se is hallatszik valami fura halk kaparászás valamit dolgozik közbe .ingom sincs, a brumm pedig azt gondoltam én is a kaossillator kimenet brumos amiről próbáltam rögzíteni, de ezek szerint valamiért a felvétel közben van valami a jelúttal, de mindegy is, ilyet ne vegyen senki!, korlátozottan használható ha nem ezzel akarsz mintákat rögzíteni, arra alkalmatlan, pc ről tudsz rá mintákat tölteni azt el szerkesztgetheted, azzal elvan, esetleg ha az Akai méltóztatna egy frissítéssel orvosolni a problémákat, bár a felvételi brummot meg a kaparászást nem tudom, hogy orvosolnák.

uff...

Link to comment
Share on other sites

  • 0
Ekkor: 2019. 03. 20. at 15:25 írta Tetsuo:

Elküldöm a berendezést teljesen jó állpotban és visszaírna, hogy nem működik vagy ami mégrosszabb, egy féltégla van a dobozban...

Én úgy tudom, ilyen esetekben az ebay rögtön kártalanítja a panaszkodót és utána ők meccselik tovább az "alperessel". Nem tudom igazából konkrétan ez hogy zajlik, meg milyen jogi és bizonyítási háttere van, de nyilván ez a fajta zsákbamacska kereskedelem ad esélyt a gengsztereknek is valamennyire, akik blikkre bemondják hogy tégla volt a dobozban...
Állítólag a no shiping to Hungary felíratok is ezek nyomán születtek (ismerve jó hírnevünket).

Amúgy régen vettem én is úgy hangmodult itthon, hogy elmentem érte és nem volt tápkábel + lehetőség sem kipróbálni, pedig vittem fülest is és előtte megbeszéltük hogy kipróbálhatom. Szerencsére nem volt gond a cuccal idehaza már és választhattam, hogy ott hagyom vagy marad a zsákbamacska. A gond inkább az hogy ilyenkor az ember többnyire már saját vágyai fogja és nem akarja elengedni a jónak tűnő vételt, de persze az a cigány hozzáállás se megy, ha vki vesz vmit, mondjuk véletlenül leejti stb és tönkremegy, aztán azzal reklamál hogy rásózták a szemetet.
Volt olyan is már persze, hogy a posta tette tönkre, ott sérült meg csomagunk (76 bill. szinti 5 billentyűje fel volt szakadva, dobozon lyuk!), de szerencsére komolyabb baja nem történt és pár ezer forintból javíttatható volt amit a Posta ki is fizetett kárfelvételi jegyzőkönyvre.

Szóval az eredeti sztorihoz: sokszor az időt sajnálva rohanunk, vakon bízunk a másikban, főleg ha az még rá is játszik hogy "mi az nem bízol bennem?" aztán vagy így sül el vagy úgy. Egyébként én egy autóvásárlásnál, kvázi nagyobb pénzeknél sokkal jobban fosnék, mint itt pár 10 ezres használt zene motyókon, mert ott aztán tényleg lehet bukni ha nem ért hozzá az ember és a becsületnek sajnos egyre kevesebb esélye van szép kis hazánkban. (Tisztelet a kevés kivételnek nyílván.)

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Válaszolok a kérdésre...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Kattints a formázás megszűntetéséhez.

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...