Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Apró CSERE etika


BlackVanMan

Kérdés

Sziasztok, 

Volna egy kérdésem a nagytudású éterhez.. 

Cseréltem valakivel itt Aprón (adtam Akai Sampler, kaptam Volca)

Találkoztunk, cseréltünk, senki nem próbált ki semmit, én tudom hogy az eszköz amit adtam működött, használtam előtte nem volt baja, viszont most kapom az SMSeket hogy mekkora országos **** vagyok, mert hogy nem működik jól (recseg vagy mi, nem teljesen világos) és cseréljük vissza.. 

Egyrészt én tiszta lelkiismerettel adtam át egy nálam működő dolgot és szart nem vennék vissza (nem tudom mi történt közben), másrészt a Volcát még aznap este továbbpasszoltam egy reverbért (így szerveztem le előre) 

Ilyenkor hogy legyek korrekt szerintetek, mit csinálnátok? 

 

Pacsi, 

Zs 

 

sokat bizniszeltem már itt veletek, soha nem volt probléma.. 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 71
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

2 órája írta Koródi Csaba:

Sajnos azt kell mondjam, hogy a "stílus maga az ember", vagyis ha az üzletfeled két órát nyúzta volna a hangszert próbaképp, majd otthon beledugja a saját kontakthibás kábelét, akkor is pont ugyanebben a stílusban esne neked, így ebből a szempontból mindegy hogy az utcán, vagy rendesen lepróbált körülmények között cseréltetek. Ez roppant sajnálatos, de kivédhetetlen.

Hmmm... Saját példám van a "kipróbálós" üzletkötésemre, szerencsére pozitív.

Árultam a Kronost. (Itt.) Szomszéd megyéből a srác házhoz jött. Bekapcs, bedug, szól, csináld. Bő negyed órát elszórakozott vele. Mindent kipróbált, én meg csak lestem, főképp  a billentyűzetet többször végigpróbált, mondhatni kalapácspróba. Elmesélte, vett már hangszert, és ezt nem csinálta végig. Kiderült, négy bill egyáltalán nem működött, nem akarja megjárni még egyszer. Oké. Hibátlan terméket adtam, boldogan távozott. Még engem zavart, hogy a két gyári DVD-t nem tudtam odaadni, mert nem volt nálam, de egyébként megvan. Backup van róla, azt neten utána küldtem, minden ok.

Mi lett volna, ha bedugja a saját kontakthibás kábelét? Lehet vérmérséklet kérdése.

Link to comment
Share on other sites

Nehéz ügy. Én tizenX éve csereberélem a cuccaimat és az üzletek 80%-át az utcán bizniszeltem. Ez idő alatt soha egyszer sem vertek át engem és én sem senkit, több tucat kütyü ment így át a kezeim között. Fontos a kölcsönös bizalom és a korrekt üzleti hangnem.

Sajnos azt kell mondjam, hogy a "stílus maga az ember", vagyis ha az üzletfeled két órát nyúzta volna a hangszert próbaképp, majd otthon beledugja a saját kontakthibás kábelét, akkor is pont ugyanebben a stílusban esne neked, így ebből a szempontból mindegy hogy az utcán, vagy rendesen lepróbált körülmények között cseréltetek. Ez roppant sajnálatos, de kivédhetetlen.

Ilyen csere-bere üzletekben én annyi biztonsági rést szoktam hagyni magamnak, hogy nem adom tovább azonnal a cuccot, vagy nem költöm el azonnal a kapott pénzt, legyen ideje a vevőnek saját szobájában, nyugodtan kipróbálni és 1-2 napon belül én magam kérdezek vissza, hogy "Na hogy tetszik?", ergo csekkolom, hogy senki nem csalódott és utána lépek tovább.

Jelen esetben higgadt, konstruktív megoldást keresnék. Megnézni mi a baj vele és ha békíthetetlen a dolog, akkor visszavenni, átnézetni, újra piacra dobni... és akkor talán visszajutsz a pénzedhez.

Link to comment
Share on other sites

3 órája írta wolf:

Utcán műszaki cuccot nem üzletelünk, nem cserélünk. Így elkerülhető az eset.

Mit csinálnék? Tanulnék belőle...

Mi az, hogy "utcán"? Ugyanígy történik az eBay-es vásárlás/eladás. Mindig tartok attól, hogy átvernek. Elküldöm a berendezést teljesen jó állpotban és visszaírna, hogy nem működik vagy ami mégrosszabb, egy féltégla van a dobozban... Hogy tudnám bizonyítani az igazamat? Kb. sehogy. Én mindenesetre rengeteg fotót készítek a termékről, mielőtt elküldöm, pusztán magamnak, megnyugtatásul. :-)

Link to comment
Share on other sites

1 perce írta Aquarius:

De most pont arról volt szó, hogy hibátlan készülék esetén élt folyamatosan a cseregarancia lehetőségével.

De olyan tudtommal nincs, legfeljebb ha online rendelte, akkor 30 napon belül pénzvisszafizetés, ha nem vagy elégedett. Onnantól szervizelés van és ha az nem lehetséges, _akkor_ csere. Ergo vagy valóban hibásak voltak a készülékek vagy "urban legend" a sztori.

Link to comment
Share on other sites

5 órája írta Irw:

Egyáltalán hogyan bizonyítjuk jogilag, hogy tényleg miénk az eszköz, sokunknak a cuccairól semmilyen papír sincs (számla, garancialevél) már, vagy nem is volt, így akkor sehogy

Biztosításokhoz szokás leltárat írni gyártási számokkal stb... talán errefelé érdemes körülnézni.

Link to comment
Share on other sites

Nekem a Dell volt az egyetlen ilyen, el se akartam hinni.

Logitechnél más fura sztori volt. A 30 ezres billentyűzetemet leöntöttem kólával, és meghülyült. Elküldtem nekik szervízre. Visszaírták, hogy nekik jól működik. Két hét múlva visszaküldték, és nekem is jól működött. :) Ma is azt használom. Úgy látszik közben elpárolgott a kóla belőle. :)

 

Link to comment
Share on other sites

4 perccel ezelőtt írta Aquarius:

E-mailes bemondásra ajánlották fel a futáros cserét. Gondolom, ha nem lett volna pixelhibás, nem szarakodtak volna a visszavonással.

Tőlem még olyan esetben is kértek már fotót, mikor a 43as cipő helyett 44eset küldtek webshopból. Bizonyítanom kellett, hogy valóban rossz méretet küldtek és nem csak kitalálom, de készséggel elhiszem amit írsz. Biztos van ilyen is.

Link to comment
Share on other sites

4 perccel ezelőtt írta _cutoff:

Pixelhibás volt állításod szerint. Az nem valószínű, hogy javítható, ezért cserélték ki.

Telefonos bemondásra ajánlották fel a futáros cserét. Gondolom, ha nem lett volna pixelhibás, nem szarakodtak volna a visszavonással.

Link to comment
Share on other sites

1 perce írta _cutoff:

De olyan tudtommal nincs, legfeljebb ha online rendelte, akkor 30 napon belül. Onnantól szervizelés van és ha az nem lehetséges, akkor csere.

De pont én tudom tanúsítani a Dell monitorommal, hogy minden infó nélkül kicserélték. Néztem is, mint Rozi a moziban. 😮

Link to comment
Share on other sites

En az itteni adasveteleknel, cserebereknel annyit szoktam csinalni, hogy a sajat eszkozrol, foleg az adatlapjarol csinalok egy fotot, mert elfer a telefonomban....

egyszer futottam mar bele olyanba, hogy egy masik, ugyanolyan, de hibas eszkozt akart valaki “visszacserelni., akkor jol jott.

egyebkent nincsenek rossz tapasztalataim.

a garancias dolgoknal viszont lassan megertem a support-basztatokat. Ha nem is a hangszerek, de a haztartasi gepek, egyebek TENYLEG a garanciaido + egy het idotartamra vannak “fejlesztve”. Mosogatogep pl. Negy ev alatt a jelenlegi a harmadik, mindig valami nagyon draga javitasu ekektronikai dolgot kellene cserelni a gari lejarta utan, 80-ert, egy kilencvenezres gep eseten.... A jelenleginel semmi mas kivalasztasi szempont nem volt, csak az, hogy ki ad ot eves garanciat. (BEKO). Nyilvan az is elszall, de legalabb ot evig nem lesz gond, szemben egy jonak tartott AEG-el, a maga kis egy eves garijaval....

sztem egyebkent szinten a DELL a korrekt ceg, amihez meg hozzatennem a NIKON-t, de a tobbi kulonbozo modon ugyan, de gazos. Az Apple-val az elen. Igaz, az alma nemigen romlik el, de, ha igen, akkor nagyjabol baszhatod..::/ Ismerosom lassan harmadik eve kuzd egy garis, nem olcso IMac-el. Szerviz, vissza, szerviz, stb. Meg nem ajanlottak cseret, de lassan elavul a gep, es eddig ment cca fel evet arra amire vette. Az is igaz persze, hogy masik husz iMac meg roccenesmentesen megy sokadik eve a gari lejarta utan is.

egyebkent a NIKON talan a legkomolyabb. Nagyon sok eves DSLR eseten nem firtatjak hol vetted (mint pl a Roland),  nem erdekli oket, hogy mit kell rajta javitani. Ugy allnak hozzad, hogy Te “Nikon tulaj” vagy, es a mechanikai serulesek kivetelevel altalaban ingyen csinaljak, vagy parszaz forintert.

Link to comment
Share on other sites

11 perccel ezelőtt írta _cutoff:

Hmm - szomszédom tévéje pont 3 héttel a gari lejárta után szépen megadta magát, szóval ez nem is biztos, hogy olyan nagy "gyökérség". Sok ilyen sztorit hallottam már. Abszolút nem kell ezeket a gyártókat félteni a csődbemeneteltől ilyen esetekben, a supportosnak meg kb tökmindegy, hogy a munkaidejét ezzel a reklamáló ügyféllel tölti vagy épp egy másikkal. Persze szándékosan úgy csinálni, mintha hibás lenne a készülék, miközben nem az, nyilván nem etikus, de azzal meg úgyis bukik az illető az átvizsgáláskor.

De most pont arról volt szó, hogy hibátlan készülék esetén élt folyamatosan a cseregarancia lehetőségével.

Egyébként nekem sem kérdezték, hogy mi történt a monitorral, mi a hibája, rögtön felajánlották a cserét.

Link to comment
Share on other sites

27 perccel ezelőtt írta snaper:

Én konkrétan ismerek olyan embert, aki listát vezet arról minek mikor jár le a jótállása, és 5-6 hónappal előtte elkezdi a supportot hívogatni, hogy ez sem jó, az sem jó, meg ez is van meg az is van.

Hmm - szomszédom tévéje pont 3 héttel a gari lejárta után szépen megadta magát, szóval ez nem is biztos, hogy olyan nagy "gyökérség". Sok ilyen sztorit hallottam már. Abszolút nem kell ezeket a gyártókat félteni a csődbemeneteltől ilyen esetekben, a supportosnak meg kb tökmindegy, hogy a munkaidejét ezzel a reklamáló ügyféllel tölti vagy épp egy másikkal. Persze szándékosan úgy csinálni, mintha hibás lenne a készülék, miközben nem az, nyilván nem etikus, de azzal meg úgyis bukik az illető az átvizsgáláskor.

Link to comment
Share on other sites

16 perccel ezelőtt írta snaper:

Óh, igen. Gondolom úgy volt vele bepróbálkozik. De tényleg ha nem mondogatja el miket "hekkelt", akkor simán lerakja nálam a gépet másnap, pénzt adom vissza, és valamikor 1 hét múlva mikor útban lett volna, akkor döbbentem volna meg. 

Hihetetlen és felfoghatatlan amúgy és(!) szörnyű, milyen sokszor bejön. Félelmetes, hogy amennyire kevés "rendes" ember maradt mára itthon, annyival több lett (legalábbis körülöttem) a "gyökér".
Én konkrétan ismerek olyan embert, aki listát vezet arról minek mikor jár le a jótállása, és 5-6 hónappal előtte elkezdi a supportot hívogatni, hogy ez sem jó, az sem jó, meg ez is van meg az is van.
Először azt hittem hülyéskedik, meg is kérdeztem bejött-e, mire jelezte, hogy legalább 6 éve nem vett TV-t, mert 1,5 évente szétakasztja a Samsung supportot és mindig kap egy újat...
Mondjuk az Apple-be beletört a foga...meg akarta győzni őket, hogy a 10 éves, Dániban használtan vett MPB anyaghibás, mert látszik kopásnyom ott ahol a csuklóa mozog touchpad használat közben. Persze ide-oda dobálták, mire akkora lett a telefonszámla, hogy már nem érte meg.

Én pofánröhögtem volna, hogy ez most komoly?

"Félelmetes, hogy amennyire kevés "rendes" ember maradt mára itthon, annyival több lett (legalábbis körülöttem) a "gyökér"."

Én azért pozitívabb vagyok, meg te is ezt írtad: "Nekem szerencsére egyetlen egyszer volt ilyen bajom."

Nekem szerencsére egyszer sem. Innen is vettem már vagy adtam el embereknek számos cuccot, sose volt semmi gond. ( Koródi Csabától is vettem egy Korgot. :) )

A "garanciavámpír" (ezt a kifejezést most találtam ki) karakter - akiről írsz - érdekes, eszembe sem jutott volna erre építeni. Az tényleg egy számító figura lehet.

Egy ilyen esetem volt, a Dell monitorom pixelhibás lett garanciás időn belül, felhívtam az ügyfélszolgálatot, mondták, hogy adjam meg a címem, a futár hozza az új monitort, én meg adjam át neki a hibásat. Csak lestem, hogy ilyen van! És azóta is a cseremonitor hibátlanul működik, évek óta.

Link to comment
Share on other sites

1 órával ezelőtt írta Aquarius:

Azért ehhez hatalmas pofa kellett.

Óh, igen. Gondolom úgy volt vele bepróbálkozik. De tényleg ha nem mondogatja el miket "hekkelt", akkor simán lerakja nálam a gépet másnap, pénzt adom vissza, és valamikor 1 hét múlva mikor útban lett volna, akkor döbbentem volna meg. 

Hihetetlen és felfoghatatlan amúgy és(!) szörnyű, milyen sokszor bejön. Félelmetes, hogy amennyire kevés "rendes" ember maradt mára itthon, annyival több lett (legalábbis körülöttem) a "gyökér".
Én konkrétan ismerek olyan embert, aki listát vezet arról minek mikor jár le a jótállása, és 5-6 hónappal előtte elkezdi a supportot hívogatni, hogy ez sem jó, az sem jó, meg ez is van meg az is van.
Először azt hittem hülyéskedik, meg is kérdeztem bejött-e, mire jelezte, hogy legalább 6 éve nem vett TV-t, mert 1,5 évente szétakasztja a Samsung supportot és mindig kap egy újat...
Mondjuk az Apple-be beletört a foga...meg akarta győzni őket, hogy a 10 éves, Dániban használtan vett MPB anyaghibás, mert látszik kopásnyom ott ahol a csuklóa mozog touchpad használat közben. Persze ide-oda dobálták, mire akkora lett a telefonszámla, hogy már nem érte meg.

Link to comment
Share on other sites

7 órája írta snaper:

Nekem szerencsére egyetlen egyszer volt ilyen bajom.
Még annó, a gyerek születése előtt árultam egy G5 PowerMac-et. 
Nem sok pénzért, mert már javában Intel volt minden.

Srác jött, apa hozta, bekapcsoltuk, nézegette, System Info, ilyenek, persze minden rendben volt, addig napi 16 órát ment a gép nálam, az érkezésük előtt hoztam ki a stúdióból.

Vegyük le az oldalát, belenézne. Persze, miért ne, látványos, előtte volt tisztítva, minden szépen benne.
Fura volt, hogy a srác kérdezte, hogyan lehet levenni a procit, meg hol a memória, mert majd lehet tunningolná.
Mondtam én ennyire nem másztam bele sosem, ez itt a proci, az ott a memória, ennyi, sosem nyitottam le semmiért mert nem volt vele semmi baj.

Akkora apuka már nagyon ment volna, mondta, fiam, ha kell fizessél és menjünk, ha nem akkor meg köszönd meg, hogy raboltuk az idejét és menjünk, nekem mindegy, csak menjünk már.

Fizetett (de érted, 15-20 ezer forintról beszélünk, szinte az van, hogy nem volt szívem a kukába rakni), megköszönték, mentek.

2 nap múlva kaptam egy telefont, hogy visszahoznánk, mert rakott bele valami más procit meg memóriát és nem indult vele a gép, de visszarakosgatta az eredetit bele és most azzal sem megy, meg valami Unix/Linux disztrót is ráhekkelt, meg tudomisén miket, sorolta egy ideig.
Én közöltem vele, hogy a gép működött mikor elvitte, kipróbálta, megnézte. A korrektség miatt simán visszavenném, mert fene tudja, lehet tényleg nála adta meg magát pont azalatt a két nap alatt, de így, hogy 10 percig sorolta mit barmolt rajta, így nem.

Azért ehhez hatalmas pofa kellett.

Link to comment
Share on other sites

36 perccel ezelőtt írta AudioWorks Hangtechnika:

Minden esetben célszerű általános adás-vételi szerződést készíteni amiben az eladó (név, lakcím, anyja neve) nyilatkozik arról, hogy a saját tulajdonú és tehermentes készüléknek (gyártó, modell, gyári szám) nincs ismert vagy rejtett hibája és a vevő élhet a megállapodott időn belül az elállás jogával.

Ennek itt nem erről kellene szólnia...

Ha van adás-vételi akkor konfliktus esetén mi lesz? Feljelentés, majd jogi procedúrák, bíróság... kinek hiányzik ez.

No de jó is hogy felhoztad.. nem tudom, hogy ez téma volt e már, de ha tudtok mondjatok rá valamit!

Egyáltalán hogyan bizonyítjuk jogilag, hogy tényleg miénk az eszköz, sokunknak a cuccairól semmilyen papír sincs (számla, garancialevél) már, vagy nem is volt, így akkor sehogy?

Nem nagyon kaptam eddig számlát, vagy bármilyen papírt a bizniszelt használt hangszerekhez, de máshoz sem.

Még nem jártam utána, pedig sokszor filóztam ezen, mert ha pl. kirabolnak akkor hogyan bizonyítom, hogy az eszköz nálam volt, az enyém volt?  

Én úgy gondolom, hogy ez esetben az adásvételi akkor érhet valamit ha megvan a számla a hangszerről és akkor talán tudom bizonyítani, hogy az enyém, az előző tulaj kvázi tanúsításával. Ha már több tulajdonoson is átment, akkor kellene a számla, az összes tulajdonos adás vételije meg az enyém? Hogy is van ez? :)

 

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...