Egy ismerősöm azt a talányt adta fel, hogyan lehetne megoldani egy hangszer szekijében, hogy egy dobsáv lábcin ütései felváltva legyenek egymást követően jobbra-balra panorámázva?
2 dolog van: mi játszuk be (nyilván ez egyszerűbb eleve 2 külön sávon) és szerkesztjük, valamint meglévő zenében alakítjuk át ezt...
Annyi világos, hogy a note 42 (lábcin) eseményeket szeparáljuk külön sávra, de az hogy oldható meg, hogy minden páros ütés jobbra legyen mondjuk panorámázva? Sűríteni könnyű az ütéseket, mert lemásolom új sávra, eltolom ütemben és annyi, de ritkítani ilyen téren hogy csak minden második ütés maradjon meg a sávon nekem talány. És nem csak arról van szó hogy nyolcadonként vannak tik-tik-tik ütések szabályosan, hanem előkés vagy duplázott ütések is adott helyen vagy szinkópák, triolák stb. ahogy élőként is ütné egy dobos!
Nyilván szoft editorokkal (pl. Cubase) ez talán könnyebb, de mégis hogy jelölünk ki minden 2. leütést? Vagy egyenként végigmászunk rajtuk? (Sosem csináltam ilyet bennük.)
Az adott rendelkezésre álló hangszerben nincs lehetőség pl. Korg mintájára dobszeteket editálni pl. 2 külön billentyűre tenni a cineket, azok fixek és a kész SMF-ekben 1 hangon vannak felütve a cinek, tehát nem nekünk kell a bevitelt létrehozni, de külön érdekes lenne, hogy ezt vmilyen trükkel esetleg mégis hogy lehetne megoldani?
Velocity meg más dolgokra vannak processz lehetőségek a hangszerben is, törlésre is, de ott adott ütemtől adott ütemig vonatkozik mindenre. Gondoltam arra is, hogy lelassítani a midit és kontroller mozgásokkal realtime felvenni panoráma utasításokat (midi #CC10 – 0, 127), de ez olyan mekk-mester szintű...
Mit mondanátok rá ha érteni a koncepciót egyáltalán?
Kérdés
djuice
Egy ismerősöm azt a talányt adta fel, hogyan lehetne megoldani egy hangszer szekijében, hogy egy dobsáv lábcin ütései felváltva legyenek egymást követően jobbra-balra panorámázva?
2 dolog van: mi játszuk be (nyilván ez egyszerűbb eleve 2 külön sávon) és szerkesztjük, valamint meglévő zenében alakítjuk át ezt...
Annyi világos, hogy a note 42 (lábcin) eseményeket szeparáljuk külön sávra, de az hogy oldható meg, hogy minden páros ütés jobbra legyen mondjuk panorámázva? Sűríteni könnyű az ütéseket, mert lemásolom új sávra, eltolom ütemben és annyi, de ritkítani ilyen téren hogy csak minden második ütés maradjon meg a sávon nekem talány. És nem csak arról van szó hogy nyolcadonként vannak tik-tik-tik ütések szabályosan, hanem előkés vagy duplázott ütések is adott helyen vagy szinkópák, triolák stb. ahogy élőként is ütné egy dobos!
Nyilván szoft editorokkal (pl. Cubase) ez talán könnyebb, de mégis hogy jelölünk ki minden 2. leütést? Vagy egyenként végigmászunk rajtuk? (Sosem csináltam ilyet bennük.)
Az adott rendelkezésre álló hangszerben nincs lehetőség pl. Korg mintájára dobszeteket editálni pl. 2 külön billentyűre tenni a cineket, azok fixek és a kész SMF-ekben 1 hangon vannak felütve a cinek, tehát nem nekünk kell a bevitelt létrehozni, de külön érdekes lenne, hogy ezt vmilyen trükkel esetleg mégis hogy lehetne megoldani?
Velocity meg más dolgokra vannak processz lehetőségek a hangszerben is, törlésre is, de ott adott ütemtől adott ütemig vonatkozik mindenre. Gondoltam arra is, hogy lelassítani a midit és kontroller mozgásokkal realtime felvenni panoráma utasításokat (midi #CC10 – 0, 127), de ez olyan mekk-mester szintű...
Mit mondanátok rá ha érteni a koncepciót egyáltalán?
Köszi!
Szerkesztette djuiceLink to comment
Share on other sites
válasz erre a kérdésre
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.