Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0
Koródi Csaba

Mitől más a 101-edik VA szoftver szinti mint az előzőek?

Kérdés

Létrehozva (szerkesztve)

Nem használok PC-t, de foglalkoztat a kérdés, mert én is lelkes szoftver szinti halmozó vagyok iPad-en. A kérdésem szerintem platform független.

Ahogy én látom, irgalmatlan sok VA szinti jelenik meg újra és újra. Én is mindig felkapom a fejem egy új bejelentéskor és ha nem túl drága, és megnyerő a YT demója, akkor megveszem az iPad-el elérhető szoftszintiket. Aztán jól nem használom ki őket. Közben valószínűleg az összes ötletet, kiindulási alapot a beépített presetek adják, és valójában mindegyikkel megoldható lenne szinte ugyanaz az elképzelés... vagy nem?

Mi alapján válasszon az ember szoftver szintit? Miért kell (kéne) megvenni egy újat? Valójában nem lenne elég az összes ötlethez egy szoftverszinti? És ha nem, miért nem?, ha a VA modellezés a lényegét tekintve teljesen ugyanazokon az alapvetéseken nyugszik minden hangszerben Mininovától kezdve a MicroKORG-on át egészen a szoftver Polysix-ig, Thor-ig vagy Animoog-ig.

Szerkesztette Koródi Csaba

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0
Válaszolta (szerkesztve)

Én nem vagyok egy nagy fűrészjel tekergető, meg VA vagy neo-analóg fun, tökéletesen elég a kis Korg M1 és Wavestation szoft most a gépemen. Nincsenek ambícióim a kb. már mindenhol fellelhető hasonló soundok szintetizálására. Ebben az is benne van vastagon, hogy a hozzáértők inspiratív konzervkész dolgai (anno a Rob Papen cuccok stb.) több csodálattal halmoznának el.

Szoktam is mondani másoknak, szintetikus hangzásokhoz kb. tök mindegy mit veszel. Én mindig is afelé hajlottam, hogy egy szinti mennyire tud tökéletesen akusztikus, ill. rendes hangszereket utánozni (zongorát, orgonát...). Bár ez a példa kedvéjért itt most vas, de a hasonló nyekergések engem sosem fogtak meg még egy Moog "mókaládába" sem (sőt!).

Egy akusztikus hang vagy egy rotyogós Hammond valahogy nekem több kihívásilag is hogy jól reprodukálják. Fűrész meg négyszögjelet bármi tud csinálni, amin a "varázslók" majd csavarhatják a filtert.

A piac meg egyszerűen élni akar a szoftverekből! Egyszerű közgazdasági dolgok ezek. Egy mai fiatal akár még életében sem hallott arról hogy mi volt az hogy Akai, PPG stb. A később felnövekvők méginkább...
És bár a tekergetős vasakat is halom számra gyártják emellett, a szoftoknak megvan az előnyük, főleg hogy most már cd-re se kell írni, hogy sokkal környezetbarátabbak! :) Nem fogják majd egyszer az óceán fenekén végezni a többi hulladékkal együtt. (Amúgy nem vagyok greenpeaces, nehogy félreértse bárki, de ami ma hangszergyártás cím alatt megy vagy akár mobil v. híradástechnikai eszköz stb., masszívan környezetszennyezés és tényleg nincs értelme felhasználói oldalról sem szvsz. Egy ismerősöm fia e-hulladék megsemmisítőben dolgozik Ausztriában. El nem adott 0 km-es tv-ket is visznek már pl. hozzájuk bezúzni, mert kijöttek az újabb típusok és drágább lenne tárolni a régit.)

Szerkesztette djuice

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
Válaszolta (szerkesztve)
1 órája írta djuice:

Én nem vagyok egy nagy fűrészjel tekergető, meg VA vagy neo-analóg fun, tökéletesen elég a kis Korg M1 és Wavestation szoft most a gépemen. Nincsenek ambícióim a kb. már mindenhol fellelhető hasonló soundok szintetizálására. Ebben az is benne van vastagon, hogy a hozzáértők inspiratív konzervkész dolgai (anno a Rob Papen cuccok stb.) több csodálattal halmoznának el.

Szoktam is mondani másoknak, szintetikus hangzásokhoz kb. tök mindegy mit veszel. Én mindig is afelé hajlottam, hogy egy szinti mennyire tud tökéletesen akusztikus, ill. rendes hangszereket utánozni (zongorát, orgonát...). Bár ez a példa kedvéjért itt most vas, de a hasonló nyekergések engem sosem fogtak meg még egy Moog "mókaládába" sem (sőt!).

Egy akusztikus hang vagy egy rotyogós Hammond valahogy nekem több kihívásilag is hogy jól reprodukálják. Fűrész meg négyszögjelet bármi tud csinálni, amin a "varázslók" majd csavarhatják a filtert.

A piac meg egyszerűen élni akar a szoftverekből! Egyszerű közgazdasági dolgok ezek. Egy mai fiatal akár még életében sem hallott arról hogy mi volt az hogy Akai, PPG stb. A később felnövekvők méginkább...
És bár a tekergetős vasakat is halom számra gyártják emellett, a szoftoknak megvan az előnyük, főleg hogy most már cd-re se kell írni, hogy sokkal környezetbarátabbak! :) Nem fogják majd egyszer az óceán fenekén végezni a többi hulladékkal együtt. (Amúgy nem vagyok greenpeaces, nehogy félreértse bárki, de ami ma hangszergyártás cím alatt megy vagy akár mobil v. híradástechnikai eszköz stb., masszívan környezetszennyezés és tényleg nincs értelme felhasználói oldalról sem szvsz. Egy ismerősöm fia e-hulladék megsemmisítőben dolgozik Ausztriában. El nem adott 0 km-es tv-ket is visznek már pl. hozzájuk bezúzni, mert kijöttek az újabb típusok és drágább lenne tárolni a régit.)

Értem és osztom az álláspontodat. Azonban bennem mostanság nagyobb változások mentek végbe. Több mint 2 évtizedig csak PCM vonalon éreztem magam otthon, ahogy írtad is, M1, Wavestation, vagy a KORG bármelyik PCM szintije.

Aztán mostanában rájöttem hogy azért kellettek ezek a hangszerek, mert a rengeteg Multisamplében éreztem hogy megkapom a teljes szabadságot az alkotáshoz... aztán rohadtul nem éltem vele úgysem. Mindegyik szintiben kerestem az inspirációt, így pedig csak ideig óráig volt meg bennük amíg a preseteket végignyomkodtam, meg csináltam 5-6 sajátot és aztán továbbmentek különösebben megfejtetlenül.

Per pillanat a kedvenc hangszerem egy KORG Minilogue-ban a "fűrészfog meg négyszögjel varázsolás"... és az iPad-es hangszerekben is hasonló ráeszméléseim voltak, csak azokat kicsit könnyebb integrálni a CUBASIS környezetébe, meg kicsit több az eszköztár (effektek, MOD mátrixok stb.). Ezért gyűltek(nek).

Aztán mikor megjelenik egy ilyen új szoftverszinti mint ez az AKAI, akkor meghallom a hangját és azt mondom, hogy "de jól szól". Node miért? Mit nem veszek észre? Miért ne lehetne ugyanazt megvalósítani a már meglévő Isten tudja mennyi szoftszintivel?

Valójában arra szerettem volna egy ötletbörzét indítani, hogy hogyan használhatjuk ki jól a már meglévő szoftverszintijeinket? :)

Szerkesztette Koródi Csaba

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
Válaszolta (szerkesztve)

Jó téma Csabi, talán régebben beszélgettünk is erről már.

Majd mindenki átélte már a szoftok felhalmozásának az őrületét, majd jól rájött, hogy semmi értelme.

Nyilván ebben jelentős szerepe volt a net adta "ingyen" lehetőségnek..

Olyan, hogy egy pluginnal megoldani bármit, talán nics, bár 1-2 szoft igen közel áll hozzá! 

Ez itt a reklám helye (Omnisphere 2 és Trilian).  

De nem is ez a lényeg. A zenei stílus talán segít szűkíteni a lehetséges szoftokat, mert ugye minek egy Massive egy komolyzene producernek vagy éppen egy trance fannak egy Berlin Orchestra könyvtár?

Amúgy sincs új a nap alatt, már nem nagyon lehet új dolgokat kitalálni. Az össze szintézis adott már, hiába verik a mellüket a friss-ropogós pluginek fejlesztői, hogy feltalálták a melegvizet.. :)

Nincs semmi egetverő hang, a dizájnon kívűl nem sokban különböznek. Akkor meg minek mindet megvenni (letölteni)?

 

Szerintem sokan vagyunk úgy, hogy vannak alap pluginok, többnyire arra ban építve minden próbálkozás.

Nem tudom hány merevlemez van tele minden finomsággal de szerinted használom is..? A kérdés persze költői, nyilván nem.

Amik viszont mindig is jelen lesznek a bohóckodásaimnál, az a Kontakt, a Spectrasonics hármasa, esetleg az Arturia 1-2 pluginja és 1-2 legenda emulációja.

Nándi  által is említett Korg legacy család(!), a DX7 és a Roland D 50 emuláció. 

Amúgy is, ha ennyi nem elég szinte bármire, akkor semmi.

Persze Te minimalista vagy ilyen téren, el tudsz bíbelődni egy fűrészjellel órákig, velem ellentétben.

Számomra kell a preset hangszínek adta inspiráció. :(

Na, most megyek és letöltöm a legújabb Avanger szintit, mert olyan bitang jól szól.. (csak vicceltem..vagy mégsem..? )  :D

Szerkesztette Pityu

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
Válaszolta (szerkesztve)

Egy adott stílusirányzatot le lehet fedni 2-3 jobb vsti-vel, felesleges több. Azért tolják ennyire mert "tömegtermelés" zajlik már ezen a téren is. Mindig érnek az új impulzusok, hetente kijön egy színesebb, szagosabb, ízletesebb szoft szinti amivel el lehet szórakozni kicsit. A piacnak ez a része szerintem pont azokat célozza meg akik csak otthon eljátszadoznak a zenéléssel, akik ebből élnek azoknak megvannak a bevált módszereik és szoftvereik, inkább zenéket írnak a szórakozás helyett, mert az fogja a profitot hozni.

Szerkesztette Brevis

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
Válaszolta (szerkesztve)

Ezzel abszolut egyetértek Brevis, de hát nem is arról volt szó, hogy ki mennyi pluginnal keresi a kenyerét.. :)

Nyilván, aki bohóckodik otthon (mint Én is), az sem fog mindent megvásárolni mert ne feledjük, Magyarországon élünk és nem Norvégiában.

Ha anyagilag megtehetném, vagy ne adj isten ezzel keresném a kenyérre valót, szerintem még több pluginem, ill. vasam lenne itthon, mint eddig.

Pedig vas is volt nem kevés az évek alatt.. :)

Szerkesztette Pityu

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
23 órája írta Koródi Csaba:

Valójában nem lenne elég az összes ötlethez egy szoftverszinti? És ha nem, miért nem?

Van azért pár ritkább moduláció típus ami nincs mindegyikben benne. A másik meg, hogy nem mindegy milyen minőségben kódolják le ezeket. Ugyanazok a szűrőtipusok elég változó minőségben tudnak szólni különféle cégek termékeinél pl.

23 órája írta Koródi Csaba:

a VA modellezés a lényegét tekintve teljesen ugyanazokon az alapvetéseken nyugszik minden hangszerben Mininovától kezdve a MicroKORG-on át egészen a szoftver Polysix-ig, Thor-ig vagy Animoog-ig

A mininova az wavetable, nem "true" digit oszcis VA. Egyébként pont jó példa, mert a mininovában igen rossz minőségű az effekt szekció, a szűrője meglepően jó volt, a burkológörbének meg volt egyfajta "gyorsan kattanós" karaktere amit nagyon nem szerettem benne. Az én stílusomhoz való hangszíneket képtelen voltam vele készíteni. Bár volt, hogy meglepődtem mert jó combos hard kick-et tudtam vele csinálni, amit meg aztán végképp nem vártam volna tőle - erre az egy dologra használtam csak végül.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
15 perccel ezelőtt írta Pityu:

Ezzel abszolut egyetértek Brevis, de hát nem is arról volt szó, hogy ki mennyi pluginnal keresi a kenyerét.. :)

Nyilván, aki bohóckodik otthon (mint Én is), az sem fog mindent megvásárolni mert ne feledjük, Magyarországon élünk és nem Norvégiában.

Ha anyagilag megtehetném, vagy ne adj isten ezzel keresném a kenyérre valót, szerintem még több pluginem, ill. vasam lenne itthon, mint eddig.

Pedig vas is volt nem kevés az évek alatt.. :)

Igen, de ettől a piac még elég nagy... 

Nálam az időhiány volt az ami a felesleg "lefölözésére" késztetett, és érdekes módon nem is hiányzik a 3 vsti-m mellé még további 20. Ahhoz, hogy gyorsan tudj egy zenével haladni, kevés cucc kell, azokat viszont jól kell ismerni. 

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
8 órája írta Koródi Csaba:

Aztán mikor megjelenik egy ilyen új szoftverszinti mint ez az AKAI, akkor meghallom a hangját és azt mondom, hogy "de jól szól". Node miért? Mit nem veszek észre? Miért ne lehetne ugyanazt megvalósítani a már meglévő Isten tudja mennyi szoftszintivel?

Valójában arra szerettem volna egy ötletbörzét indítani, hogy hogyan használhatjuk ki jól a már meglévő szoftverszintijeinket?

Ezek érdekes kérdések, mert van hogy saját hangszered is totál másnak hallod ha más játszik rajta vagy pl. ha olyan baleset ér, mint egyszer engem, hogy elaludtam fülessel a fejemen és arra ébredtem hajnalban félálomban, hogy vmi nagy térben vmi nagyon szól. :) Kellett idő mire ráeszméltem mi történik, mert azt se tudtam hol vagyok hirtelen, de csak az arpeggiok meneteltek a hangszerből mellettem, ami úgy maradt bekapcsolva. :) De annyira érdekes élmény volt szinte újnak, ismeretlennek megélni a hangzást pár pillanatig, hogy teljesen más szemszögből kezdtem figyelni. Hasonló ez mint mikor ismerős környezetben nem figyel már részletekre, zajokra az ember (pl. kimész a konyhába és előveszel egy poharat stb.), viszont ha ezt felveszed valamivel és pl. este lefekvéskor meghallgatod, miközben tudod hogy mondjuk az ágyadban nem abban a térben vagy ahol a felvétel történt, sokkal jobban elkezdesz figyelni a hallott részletekre és meglepődsz bizonyos nüanszokon, hogy pl. mennyire másképp hallod visszhangozni a pohár csengését, koppanását az asztalon így, mint ott mikor erre nem is figyelsz tudatosan, mert arra koncentrálsz, hogy épp inni akarsz...

Na nem akarom ezt pszichológiai bő lére ereszteni itt, csak pl. velem rendszeresen esnek meg ilyen felismerések, mikor tudatosan figyelek valamire, pl. elég egy reklám alatti zene felkeltse az érdeklődésem, hogy azt hogy és mivel csinálhatták, mert olyan érdekes hangzásokat hallani néha, ami totál nem vmi Korghoz hasonló szintiből vagy ismerős hangú vst pluginből jön, hanem tudja a fene mi(k)ből. Persze ezt régen is átélte az ember, mikor mondjuk egy Aha felvételt hallott és fogalma sem volt még a szintetizátorok létezéséről, de az idegen hangzás már akkor felkeltette az érdeklődést.

Vagy itt a Wollenweider féle misztikus hangzás is:

Ezeken felül meg hogy adott standard szinti hangzás melyik szoftverben a legerőteljesebb vagy miben lehet a legszerteágazóbb, legösszetettebb hangzást elérni hát 2-t és könnyebbet. :) Szerintem ilyesmikhez az említett Omnisphere is elég kacifántos (sose használtam, csak a videókból látom), de az is több ismert vas dolgait kombinálja.
Ami meg a másik feneketlen kutat illeti hang szintézisben, a múltkor már mutattam az FM-et amiben pl. zongorát modelleznek, de az ilyesmihez sztem egy műegyetemi fizika szak simán dukál előtanulmányként. :D Azt hiszem Drako Drakonis meg is jegyezte, hogy az FM a leginvenciózusabb szintézis bármit nézzünk.

 

 

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
9 órája írta Pityu:

Pedig vas is volt nem kevés az évek alatt.

Ennek a listáját egyszer elolvasnám! :) 

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
6 órája írta djuice:

Ennek a listáját egyszer elolvasnám! :) 

zeneszek.com... :) Ott a lista.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
Válaszolta (szerkesztve)
8 órája írta djuice:

...van hogy saját hangszered is totál másnak hallod ha más játszik rajta...

Na igen, ez a legjobb példa. Számtalan hangszertől megváltam mert nem jött ki belőle amit vártam, pár évvel később pedig újra vágyni kezdtem rá mikor más keze alatt hallottam. "Biztosan nem értettem hozzá, vagy nem vettem észre valamit a működésében."

Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy a legjobb zenészbarátommal közel lakunk egymáshoz, napi szintű a kommunikáció és időnként kicserélünk egy-egy hangszert próbálgatni. Hát, az ő keze alatt jellemzően mindenből más jön ki. Igazából ezért is szoktam nála hagyni egy-egy hangszert, hogy megossza velem a meglátásait, mit talált benne jónak, felhívja a figyelmemet esetleg más részletekre, ami kicsit tágít a szűklátókörűségemen stb.

Most például az ő Boutique D05-je került hozzám fürkészni, adott hozzá némi útravalót... és bakker valami egészen mást tanultam a dologból mint amire számítottam. Az oké, hogy tetszik a D05, egy cuki kis klasszikus egyéniség... de miután a 4 partial összetevőit megismertem, rájöttem, hogy ezt meg lehet próbálni a MOXF-en is lemodellezni... és igen. Korábban a büdös életben nem jutott volna eszembe ilyen szemszögből programozni egyik hangszeremet sem, pedig tök kézenfekvő.
Eddig mindig a 3000 multisample között túrtam, próbáltam értelmes, izgalmas pcm hangszínt kihozni... de az nem jutott eszembe, hogy kiválasszak egy tiszta SAW pcm-et és úgy editáljam a pcm szintit, mintha az egy D50 lenne vagy valami VA. Pedig nem esélytelen.

Én ilyesmi felismerésekre gondolok, ilyeneket próbálok begyűjteni ennek a témának a kapcsán is :)

Szerkesztette Koródi Csaba
  • Like 1
  • Thanks 1

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
2 órája írta Koródi Csaba:

miután a 4 partial összetevőit megismertem, rájöttem, hogy ezt meg lehet próbálni a MOXF-en is lemodellezni... és igen. Korábban a büdös életben nem jutott volna eszembe ilyen szemszögből programozni egyik hangszeremet sem, pedig tök kézenfekvő.
Eddig  az nem jutott eszembe, hogy kiválasszak egy tiszta SAW pcm-et és úgy editáljam a pcm szintit...

Én ilyesmi felismerésekre gondolok, ilyeneket próbálok begyűjteni ennek a témának a kapcsán is

Akkor kezd valami más is itt körvonalazódni, mert én pl a Korg M3-nál gondolkodtam olyanon, hogy jó lenne régebbi cuccok, pl. egy 01/W vagy X5 érdekesebb preseteit leprogramozni, ahogy pl. Trinitynél is ez létezett már gyárilag átkonvertált 01/W programokra (sajnos a combikra nem) de érdekes mód mikor ugyanazokat az eredeti 01/W-n is hallhattam, hiába sokkal butább hangszer volt még szűrőket tekintve is, hát csak olyan 80%-ra közelítették meg a Trinyóban.

Amúgy ezeknél a 4 oszcis saw beállításoknál mire gondolsz? Hogy alapvetően egy fűrész jel magában nem nagy csoda, de ha kombinálsz 2-t, 3-at belőle, elhangolva, effektezve, szűrve stb. akkor nagyon szép lágy pad hangszínekhez juthatsz? Én az ilyen gyári programoknál mindig megnéztem hogy és miből rakták össze adott vasban (mondván abból tanul az ember), de valahogy ez nem tanulható meg olyan szinten attól tartok, hogy saját magunknak csináljunk hasonlóan megfogó, de teljesen egyedi hangzást! Ez szerintem olyan mint a festészet. Akinek az ecset sem áll jól a kezében, soha nem fog tudni festeni, csak aki eleve valami ehhez illő alapkészséggel születik. Mint ahogy tanult zenészből is lehet 1000, de mondjuk ebből 10 aki tényleg született alkotó tehetség és 1 aki a hangszer géniusza lesz. Most ha a D50-re gondolok, pl. fogalmam sincs, Eric Pearsing hogyan tanulta, fedezte fel magában azt, hogy olyan hangszert tudjon kitalálni + hogy került a Roland berkeibe, hogy erre esélye is legyen...

Abban viszont hiszek, hogy azonos architektúrájú hangszerek vagy szoftok esetében simán lehet más vasak hangjait klónozni ha vkinek van rálátása, ideje és türelme + esetleg a forrás hangszerrel is rendelkezik hogy a részleteinek, alap mintáinak utána tudjon nézni, A-B egymáshoz hallgatni, viszont ez tudatos sound design akkor, mert ha eleve megvan a mintázandó hangszer, akkor leginkább azt használja az ember, mintsem klónozgassa. Ilyet én csak a MicroX-em megléténél követtem el 1x, mikor tudtam hogy nemsoká elviszik és az M3-ba is megcsináltam mellette egy frankó kis wah clavi hangszínt belőle, de igazából ez főleg csak az effekt beállítást takarta leginkább az egészből, mert az M3-ban már komolyabb clavi minták voltak (csak szarul leprogramozva hangszínnek). :) 

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
4 órája írta Pityu:

zeneszek.com... :) Ott a lista.

Erre gondolsz? Jó hogy eszembe juttatad hogy van adatlap... :)

 

Hangszer:

Korg i30, vArranger2, Vsti hangszerek

Korábbi hangszereim: Korg Triton Extreme 88, Korg M3, Korg PA500, Korg Krome61, Korg 01W/fd 61, Yamaha MOX6, Roland RS-5, Roland JX-8P, Yamaha DX-27, SM Pro Audio V-Machine, Ketron SD2, Emu Proteus 2000, Yamaha RMX1, Wermona Formation2.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
Válaszolta (szerkesztve)
1 órája írta djuice:

Amúgy ezeknél a 4 oszcis saw beállításoknál mire gondolsz? Hogy alapvetően egy fűrész jel magában nem nagy csoda, de ha kombinálsz 2-t, 3-at belőle, elhangolva, effektezve, szűrve stb. akkor nagyon szép lágy pad hangszínekhez juthatsz?

Igen, valami ilyesmikre gondolok. A D50 pedig különösen gazdag ilyen megoldásokban. Van olyan réteg, ami kb. fél perc múlva érkezik meg, erősen mozgatva LFO-val is meg pitch-el is és lesz belőle egy olyan izgőmozgó valami, ami miatt a zenészek legalább fele esküszik a KORG Combi-ra. Csak a Korg-ban ehhez az unásig ismert multisample készleteket kapjuk, a D50-ben meg közben még mindig csak SAW-ról beszélünk azt' mégis mozog meg csinál valamit.

 

1 órája írta djuice:

Én az ilyen gyári programoknál mindig megnéztem hogy és miből rakták össze adott vasban (mondván abból tanul az ember), de valahogy ez nem tanulható meg olyan szinten attól tartok, hogy saját magunknak csináljunk hasonlóan megfogó, de teljesen egyedi hangzást! Ez szerintem olyan mint a festészet. Akinek az ecset sem áll jól a kezében, soha nem fog tudni festeni, csak aki eleve valami ehhez illő alapkészséggel születik.

Ebben a folyamatban elég a gondolatébresztés ahhoz hogy kísérletezés legyen belőle. Szerintem nem kell több. Nehéz lenne leülni azzal a gondolattal, hogy most csinálok egy olyan hangszínt ami ezt vagy azt csinálja... viszont a hangszer előtt ülve menet közben már érkezhetnek az ihletek. Ahogy a festőt említetted... nem hinném, hogy előre eltervez minden ecsetvonást és a teljes képet... max a kiinduló hangulatot. És a festő ezért is egy remek hasonlat, hiszen nem kap a festéshez 3700 színt (multisamplét), csak az alapszínekből tud kiindulni, mint nálunk a SAW, meg a SQUARE stb.

 

1 órája írta djuice:

Abban viszont hiszek, hogy azonos architektúrájú hangszerek vagy szoftok esetében simán lehet más vasak hangjait klónozni ha vkinek van rálátása, ideje és türelme + esetleg a forrás hangszerrel is rendelkezik hogy a részleteinek, alap mintáinak utána tudjon nézni, A-B egymáshoz hallgatni, viszont ez tudatos sound design akkor, mert ha eleve megvan a mintázandó hangszer, akkor leginkább azt használja az ember, mintsem klónozgassa.

Ebben sem a 100% os klónozás a lényeg. Hanem a gondolatébresztés. Lehet hogy a MOXF-el, vagy ha már szoftszintikkel kezdtem a topikot egy iMonopoly-val csak 60%-ban sikerül lemásolnom egy másik hangszer hangját, de az már 100%-ban új a korábbi önmagamhoz képest :)

Én valahogy így tekintek erre a folyamatra és ötletbörzére.

 

1 órája írta djuice:

azonos architektúrájú

Ja és ezt külön kiemelném. Pont ez a poén, hogy nem feltétlenül azonos architektúrájú... elég ha át lehet fordítani az elgondolást a másik hangszerre :)

 

Szerkesztette Koródi Csaba

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
Válaszolta (szerkesztve)
42 perccel ezelőtt írta djuice:

Erre gondolsz? Jó hogy eszembe juttatad hogy van adatlap... :)

 

 

Igen erre, bár ha meg akartam volna itt osztani , akkor meg is tettem volna kedves Nándi. 🙄

Egyébiránt az RS5-t emlékeim szerint éppen Csabitól vettem meg :)

Szerkesztette Pityu

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
37 perccel ezelőtt írta Pityu:

Egyébiránt az RS5-t emlékeim szerint éppen Csabitól vettem meg

És milyen jó az a kis hangszer :) Az első volt ami ráébresztett engem hogy nem csak KORG-ban lehet gondolkodni. Utána volt még kétszer :)

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

A billentését kifejezetten szerettem, könnyű kis hakni hangszer volt. Hangszínei nem fektettek meg, bár volt benne 1-2 izgalmas is.

Roland betegségben szenvedett szegény, a mikrokapcsolók önálló életet éltek, hol akartak működni, hol nem :)

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Miért kell 100+ szinti? És miért szoftver?

Ami engem illet én azért szoftozok mert ezekkel kezdtem még 15-20 éve és sem akkor sem ma nincs pénzem drága hw szintikre. 

Amúgy nem kell sok sőt sokszor a kevesebb több! Csak az agy jutalmazó központja úgy működik, hogy  amíg vmi új az tetszik és nagyon felvillanyoz, de aztán 1 idő után alábbhagy a lelkesedés és utána megszokottá válik. Ez érvényes szinte mindenre. Tehát amíg az új inspirál addig a régit már betanultad és haladsz vele. Szintik terén mindegyik más mert ez műszaki termék is nem csak hangszer ezért mind újít egy kicsit. 

95%-ban az ni reaktort használom mert a user libraryjében több ezer hangszert le tudsz tölteni. Az Arturia v collection pedig a legjobb klasszikus vasak emulációja.

 

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
Épp most írta xinu:

Miért kell 100+ szinti? És miért szoftver?

A 100+ a megjelenésekre értendő, nem a birtokoltak számára. Azért szoftver, mert az új AKAI szoftverszinti indította meg bennem a kérdést. Azóta már kivettem volna a topik címéből a szoftvert, de már nem lehet. Szóval úgy anblokk érdekel a téma.

A kérdés nagyjából arra vonatkozik, hogy van az embernek 1-2-3 VA szintije és megjelenik egy új, akkor annak a Youtube videójában vagy Soundcloud demóiban hallható éppen kívánatos hangszíneket meg lehet-e csinálni a meglévő eszközeinkkel... ha nem, akkor miért nem lehet, ha igen akkor miért nem sikerül? Milyen ötlet, tudás, felismerés hiányzik hozzá?

Nyilván senki nem fogja tudni megmondani nekem, hogy miért vagyok sügér hozzá :) Csak kis benyomásokat inception-okat keresek hogy okosodjak :)

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
8 órája írta Koródi Csaba:

A kérdés nagyjából arra vonatkozik, hogy van az embernek 1-2-3 VA szintije és megjelenik egy új, akkor annak a Youtube videójában vagy Soundcloud demóiban hallható éppen kívánatos hangszíneket meg lehet-e csinálni a meglévő eszközeinkkel... ha nem, akkor miért nem lehet, ha igen akkor miért nem sikerül? Milyen ötlet, tudás, felismerés hiányzik hozzá?

Erre azért nem lehet egyszerűen válaszolni mert sok mindentől függ.

Ha az új kütyüvel készített kívánatos hangszínt egy újonnan fejlesztett torzító segítségével lehet elérni akkor a válasz nem lesz.

Ha az új kütyüvel készített kívánatos hangszínhez alap feature-ket kell használni amit tud szinte mindegyik VA akkor igen. Részben...

Pl. a nord lead 3-on (ami már nem mai megjelenés azért) ott van az "unison" poti, ami elég egyedien szól. Na ennek a karakterét melyik egyéb VA szintivel utánzod le?

A virus szériákon (A-B-C-Ti-Ti2) megfigyelhető, hogy az utód mindig több lehetőséget nyújtott elődjéhez képest. Újabb modulációs lehetőségek, többféle szűrő modell, új effektek, több polifónia, új oszcillátorok. Ezzel együtt a hangzások is egyre összetettebbek lettek. Aztán csak kellett az újabb modell, mert ha követni akartad a trendeket vagy egyszerűen csak korlátozva érezted a lehetőségeidet akkor megvetted az újabbat. Amíg nem nagyon hódítottak teret a szoftverek. Mára már eléggé kimaxoltak minden lehetőséget. A mai vsti-k elég jól hozzák a virus féle hangzásvilágot, vannak hangszínek amikről nehéz megmondani egy A/B tesztben, hogy ez most a vas virus vagy vsti?

Anno a drum and bass is részben úgy fejlődött hangzásilag ha jött egy újabb firmware az emu e5000 ultra samplerre, új fícsörökkel. :) Ma már persze nem annyira vas orientált a világ és azok a szoftverek is egyre jobban szólnak amik a felhasználó pc-jén futnak.

 

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
1 órája írta Brevis:

Mára már eléggé kimaxoltak minden lehetőséget. A mai vsti-k elég jól hozzák a virus féle hangzásvilágot, vannak hangszínek amikről nehéz megmondani egy A/B tesztben, hogy ez most a vas virus vagy vsti

És mondanál konkrét példákat a Virus azonos vst-kre?

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
12 órája írta djuice:

És mondanál konkrét példákat a Virus azonos vst-kre?

Virus azonosat nem tudok de hasonlóképpen szólót igen: Serum, Spire, Synthmaster One, Sylenth1, ANA 2.

Itt pl. egy konkrét supersaw összehasonlítás: 

 

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
Ekkor: 2019. 07. 17. at 0:49 írta djuice:

Persze ezt régen is átélte az ember, mikor mondjuk egy Aha felvételt hallott és fogalma sem volt még a szintetizátorok létezéséről, de az idegen hangzás már akkor felkeltette az érdeklődést.

Ön kérdez, Doctor Mix válaszol. 😎

 

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
Válaszolta (szerkesztve)

Most néztem az ipad-ra a moog d softszintit. Viszont nagy dilemmába vagyok, hogy ezt, vagy egy korg minilogue legyen, esetleg a yamaha reface dx, vagy a roland d-05. Tudom, hogy nagyon mások és igazából a billentyű nem is kellene. A korg minilogue dx az felejtős, mert szeptember vége elött nem lesz itthon kapható.

Szerkesztette power32

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
Ekkor: 2019. 07. 17. at 0:49 írta djuice:

pl. ha olyan baleset ér, mint egyszer engem, hogy elaludtam fülessel a fejemen és arra ébredtem hajnalban félálomban, hogy vmi nagy térben vmi nagyon szól. :)

Velem is megesett egyszer egy hasonló szerencsés véletlen, bealudtam zeneszerkesztés közben Nord Rack2-n szét-tekert basszus, ableton sequencerébe pötyögtetek..... alvás..... ébredés, azta ku.va megkora zenét írtam álmomban :), pedig csak a loop végét toltam arrébb. Remèlem egyszer ki lesz adva akkor belinkelem majd ide :) :) :)

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Válaszolok a kérdésre...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Kattints a formázás megszűntetéséhez.

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...