Jump to content
Ménemszól.hu

Roland Fantom 2019


djuice

Recommended Posts

Nem semmi szinti! A DAW kontroller része meg a sequencer lehetőségei tetszettek nagyon!

Ami nem tetszik (ez nagyon szubjektív és megértem, ha valaki pont ellenkezőleg gondolkodik), hogy igaz, hogy külön kontrollere van mindennek, és egész jól el vannak helyezve/különítve, mégis a legnagyobb hátránya, hogy egyik dolgot itt, míg a másik dolgot ott kell állítani, és nem egy helyen. Szóval míg bal oldalt a sávokkal foglalkozunk, jobb oldalt tudunk bele nyúlni a sáv hangjába. Persze ha meg minden egy helyen lenne, akkor meg csak menü nyomkodással lehetne váltani a sávok/hang szerkesztésébe és élőben ez lehet hátrány.

Bár iszonyat jó a DAW kontrollere, de azon gondolkodom, hogy DAW kontrollerre nem-e érdemes külsőt venni? Két okból: ha lecseréljük a szintit, akkor oda az, amit eddig megtanultunk a DAW kontroller vezérlésről és kezdhetjük elölről (bár ez nem az a szinti kategória, amit pár évente cserélnek). Vajon egy ilyen szintit meddig támogatnak rendszer frissítéssel? Azaz, ha kijön a DAW egy új verziója, az is ugyanilyan kompatibilis lesz, mint a mostani?

Link to comment
Share on other sites

4 órája írta idioty:

egyik dolgot itt, míg a másik dolgot ott kell állítani, és nem egy helyen

Sokan meg azt kritizálják, mikor a jobb kézzel állítandó dolgok bal kézre kerülnek és fordítva. Ekkor örülnek a balkezesek! :D De nekik még ugyanúgy balról jobbra nő a billentyűk hangmagassága, úgyhogy azt eddig csak Korgban találtam meg hogy lehet megfordítani. :) 
Amúgy nem tudom az előd Fantom G pontosan mikor jelent meg, de a Fantom X-re emlékszem, hogy 2003-ban! Basszus, ez 16 év!!!
Annak viszont örülök hogy meghagyták a multipadokat, sőt minden tekintetben most ez a legfullosabb hangszer kezelhetőségre a vidik alapján, se Yamahán, se Korgon nincs még multipad. Ellenben csúnya nagy fekete pont a Rolandnak, hogy csak groove samplert raktak ebbe az új drága cuccba 2 giga (ma nevetségesen kevés) memóriával és semmi lehetőség megint, hogy saját hangmintákat a billentyűzetről használjunk. :( Pedig akkor nem sok ellenfele volna, hacsak a Korg jövőre nem robbant a 9 éves Kronos után valami nagyon brutálisat...

Ja! Különben figyelitek, hogy a Roland kezd Nordosodni színeiben? :D 

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

17 perccel ezelőtt írta draco draconis:

Gyerekek, erre varrjatok gombot, letiltottak a Modal testvér topikból? 

Vajon miért? 

Ja, megvan : szaroztam a Szent múgot. Meg Rolandot 😛 

Ez nagyon beteg. Pedig az durván ontopik volt.

Nem téged tiltottak le, nekem is ez jön. Szerintem az egész topik eltűnt valamiért.

Link to comment
Share on other sites

16 órája írta draco draconis:

A kérdés adott : vajon miért? 

Lehet hogy maga a topik indítója törölte. Nem csodálnám, hiszen amint megjelenik valami új a piacon, még senki nem látta, semmi bővebbet nem lehet tudni róla, de már megy alatta a sz.rozás. Biztos nem volt rá kíváncsi :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

De hogy Ontopik legyek:

Elfogyasztottam már egy Fantom X6-ot és egy FA06-ot. De ez az új FANTOM most megint elég gusztára sikerült. Nagyon kíváncsi leszek mennyire sikerült jó UI-val összerakni az SN-S és a PCM motort.

És a "vadiúj" billentyűzetre is kíváncsi leszek... épp a hetekben jöttem rá, hogy mi billentyűsök mennyire nem foglalkozunk ezzel. Egy gitáros szénné csereberélheti a csöves előfokot, a ládát, a "kisvasutat", a Multi FX-et, gyakorlatilag a hangzását, de mindvégig egy valódi hangszer van a kezében, egy hús-vér gitár. Mi billentyűsök meg ha lecseréljük a hangforrást, akkor lecseréljük a billentyűzetet is, és szinte mindig valami vacak műanyag pálcika kerül a kezünk alá, hol jobban, hol kevésbé, hol semennyire súlyozva. Az FA06 billentyűzetét például nem sírom vissza, még csak súlyozott sem volt. A többi középkategória (KROME, MOXF) úgy-ahogy súlyozott, de pálcikán hajlik. Azon meg ledöbbentem, hogy a YAMIK-nak még a kalapácsos billentyűjük is pálcikán hajlik (MOXF8, MX8).
Azt egyébként eleve nem értem, hogy miért nem csinálnak konkrétan egyetlen 61 billentyűs modellt sem kalapácsmechanikával... talán én lennék az egyetlen célközönség az egész világon? Mindenesetre marad a max súlyozott 61-es billentyű és kíváncsi vagyok, hogy ebből mit hoz ki az új FANTOM.

Szerkesztette Koródi Csaba
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 órája írta djuice:

Tudom Csabi hogy pont MX-ed van, de pont múltkor járt kezem alatt egy pár percre és egyet szűrtem le belőle: azonnal lefűrészelném róla, hogy csak modulként maradjon.

Látom, Te aztán figyelsz :) Bizony így van, az MX61 a színpadi hangszerem. Sajnos a billentyűzete tényleg nem a csúcs színpadi minőséget képviseli, ahogy szinte egyetlen mai hangszer sem. Egy előnye van az FA06-al szemben, hogy a billentyűi 1cm-el hosszabbak, így közelebb áll a zongora mérethez és a fél hangok közé könnyebb benyúlni a faramucibb harmóniáknál. Illetve a billentyűk sem annyira lekerekítettek, így a szögletessége révén is közelebb visz a zongora fílinghez. Ezen kívül viszont egy véknya műanyag az egész, így átérzem a lefűrészelés irányába érzett ingerenciád :) Én viszont fordítva csináltam: nem levágtam, hanem hozzátettem, vagyis épp pár hete megsúlyoztam én azokat a fránya billentyűket. Így lett súlyuk, tehetetlenségük, gördülékenységük. Ettől még semmi köze egy kalapácsos zongora billentyűhöz, de színpadi szintinek most egész meg vagyok vele elégedve.

Egyébként a ROLAND egyszer már felismerte a kalapácsmechanikára vágyó utazós zenéz, vagy kis helyigényű házi zenész igényét az RD64-el. De az csak egy 12 hangos piano fix FX beállításokkal, meg meg Integra vezérléssel. De mi a csudáért kell az embernek moduloznia, meg kábelezgetnie, meg több hangszert cipelni... én nem vagyok a "cipeljünk pluszban még egy komolyabb masterbillentyűt csak azért hogy ne vacakon játsszunk" híve. Miért nem lehet egy VR09-be, egy FA06-ba, vagy egy FANTOM6-ba beletenni egy RD64 billentyűsort? 

Én ezt keresem(ném), hogy az ember vehessen egy olyan 5 oktávos kalapácsmechanikás szintit, ami nem csak a 6 kötelező hangszínt tartalmazza, hanem egy teljes értékű stage hangszer mint a VR09, vagy workstation mint az FA06. Hogy hozzánőhessen az emberhez mint gitároshoz a gitárja, hogy megfogja a tokot és egy hús-vér hangszer van a kezében, nem 2-3 konténer, amit csak furgonnal lehet szállítani és talán fél óra kábelezgetéssel, meg állványozással össze is áll valami.

Nyilván a FANTOM6 sem lesz kalapácsmechanikás, de talán csinálnak bele már egy olyan billentyűzetet, ami hozhatja az előbb említett fílinget. Az FA06 sajnos nem hozta. A most feltupírozott DIY súlyozott MX61-et már egy kicsit a magaménak érzem. 

 

mx61.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2019. 09. 10. at 22:28 írta djuice:

Mit tettél alá? Én 5g-os öntapadós autófelni súlyokat használok ilyenekre.

Nem akarom teljesen szétoffolni a FANTOM 2019 topikot, majd megírom priviben.

Nyilván a FANTOM 2019-nek jobb lesz a billentyűzete, mint egy DIY MX-nek, csak annak akartam hangot adni hogy kíváncsi leszek milyen billentyűzetet takar az új FANTOM-ban az a sok "brand new - brand new" mondás. Annó az FA06 bevezetésénél is röpködött a "brand new" szófordulat, aztán lett belőle egy teljesen alap, súlyozatlan, aftertouch nélküli billentyűzet, amit ha felsúlyozok, akkor sem lenne olyan mint az MX felsúlyozva, mert 1cm-el rövidebbek a billentyűk az átlagnál.

Szerkesztette Koródi Csaba
Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2019. 09. 10. at 15:24 írta Koródi Csaba:


Azt egyébként eleve nem értem, hogy miért nem csinálnak konkrétan egyetlen 61 billentyűs modellt sem kalapácsmechanikával... talán én lennék az egyetlen célközönség az egész világon? Mindenesetre marad a max súlyozott 61-es billentyű és kíváncsi vagyok, hogy ebből mit hoz ki az új FANTOM.

Én is biztosan beneveznék 61 billentyűs kalapácsmechanikára:)))

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...