Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Billentyűzeti kiveséző topik


djuice

Kérdés

Koródi Csabi felvetései kapcsán adjunk itt folytatódóan gellert egy korábbi, szélesebb skálán értelmezhető fejtegetésnek...

 

Átmozgatom saját bejegyzéseim innen...
(a modik meg tegyék meg dolgukat a többivel plíz) ;) 

Ekkor: 2019. 09. 10. at 15:24 írta Koródi Csaba:

Mi billentyűsök meg ha lecseréljük a hangforrást, akkor lecseréljük a billentyűzetet is

A Roland előnyére legyen írva (pl. Korg, Yamaha stb. ellen), hogy ők mindig tisztességes billentyűzetet építettek a fő vonalat képviselő cuccukba. A Fantom 8 is ehhez mérten 28 kg, egy valóságos kőtömb! De azért a kisebb kategóriájukban sincs nagyon szar billencs, mint mondjuk a Yamaháknál. Tudom Csabi hogy pont MX-ed van, de pont múltkor járt kezem alatt egy pár percre és egyet szűrtem le belőle: azonnal lefűrészelném róla, hogy csak modulként maradjon. Ahhoz meg még a 49-es is simán elég. :) A zenész elsődlegesen és legtöbbet, (teljesen jogos) a billentyűzetével érintkezik egy hangszernél. Lám régen erre volt a master keyboard + rack modul téma. Vhogy ez ma csak az analóg kütyükre él még meg a számítógépes kombinációkra.

Lehet felesleges is volna ma már ilyen csoda szintiket tervezni, hisz ki lehetne adni ipadre, laptopra is szoftverként, de attól tartok mindez azért nem történik egyoldalúan, mert egy vas hangszert még elég nehéz koppintani, feltörni és ingyen tovább adni... :D 

 

Ekkor: 2019. 09. 10. at 15:24 írta Koródi Csaba:

Azon meg ledöbbentem, hogy a YAMIK-nak még a kalapácsos billentyűjük is pálcikán hajlik (MOXF8, MX8).

Ez is való igaz!!! https://www.syntaur.com/keys.php?key=K64U

xK64U-Lg.jpg.pagespeed.ic.Mi5eKGF1J9.web

Azért az MO8-ban 2005-ben még tellett a Motif szintű minőségibb billentyű!

xK23U-Lg.jpg.pagespeed.ic.q7ezDO1FNv.web

 

Ekkor: 2019. 09. 10. at 21:57 írta Koródi Csaba:

Van az MX61 a színpadi hangszerem.

mx61.jpg.51fab4d6e5df5a624d9271efd656daa

...épp pár hete megsúlyoztam én azokat a fránya billentyűket. Így lett súlyuk, tehetetlenségük, gördülékenységük.

 

Mit tettél alá? Én 5g-os öntapadós autófelni súlyokat használok ilyenekre. De a csak gumiharangon rúgózó puhány billentyűknél mint az MX, nagyon vigyázni kell, hogy a súly ellen még vissza is jöjjenek a billencsek! :) Bár gondolom előtte tesztelted... Ja, és ez el is lomhásíthatja pluszban a reakcióidőt, úgyhogy nagyon be kell lőni. Aztán meg ott vannak a fekete billentyűk, amiknek csak az oldalára fér be a súly!

Lehetne ezt cserélhetőre is kialakítani (a keyboard részt), mint mondjuk egy telefonban az akkumlátort és létezhetnénének különböző standardek adott árkategóriában. Vagy ha szerencsénk volna és a Fatartól kiskereskedelmileg lehetne felfogatásra is kompatibilis megfelelő keyboardot rendelni (amilyet pl. a Nord is építget a sajátjaiba) és az elektronika csatolás is passzolna, biztos lehetne barkács szakkörben jobbat csinálni.

Nekem anno volt egy olyan ingerenciám még, hogy a kis Korg MicroX-et billentyűtlenítem és beépítem egy Roland EP7-be. Az ma eléggé apró pénzbe mért jelentéktelen régi dig.zong. mindig ki lehet vhol fogni apróhirdetésben, viszont a billentyűje ma is jó még szintizésre + zongorázásra is egyben. Midin mindkettő összedugható, csak ugye 2 táp kell így nekik, de működhet, ha a szinti elektronika is elhelyezhető belül. Rosszabb esetben egy belülről feketére fújt plexi lappal készíthető menő előlap és ez még feliratozható is hátulról! :) Ismerősöm home made hifi erősítőket dizájnol így és azt hiszik vmi zongora lakkal megoldott drága dizájn... :D 

 

15 órája írta Zoleeka02:

Én is biztosan beneveznék 61 billentyűs kalapácsmechanikára:)))

Az az említett Roland RD64 pont ilyen volt (persze nem a csúcs széria kalimpácsaival). Viszont szerintem meg 5 oktáv egy zongoristának pont kevés aki már a kalapácsokat is igényelné ilyen kategóriában. 6 oktáv minimum jár ilyennek vagy a 76 bill...

A Korg Kronos ezt jól felismerte vagy a Yamaha CP73.

 

4 órája írta Koródi Csaba:

de a kalapácsos billentyűt igényelném a vékony pálcikák helyett.

Azzal egyetértek ha egy minőségibb billentyűzetre vágysz.
Általában azonban a szinti billentések azért terjedtek el (ha visszapörgetjük az idő kerekét, de gondolom Te is tudod ezt), mert anno még a szinti volt a nagy újdonság mindenféle nyekergő újnak ható hangi lehetőségekkel és zongorázni meg zongorát használtak, mikor még kifejezetten dig. zongorák sem sűrűn léteztek.
Aztán hogy lassan a zongoraszerű hangszínek is kezdtek megjelenni PCM alapokon bennük, hát a szintetizátorok amolyan mindenessé kezdtek válni. Mára meg másról szól a sztori: a hangszínek hellyel közzel megoldva élethűségben, most már lehet az anyagtakarékosság meg a "védjük a Földet" (csendben meg termeljünk extra profitot) :) szemlélet jegyében népet ámítani.


Nekem csak amiatt van aggályom, hogy 5 oktávon azért nemigen lehet zongorázni (ha zongorista valaki ha nem). Igaz egy zenekart kísérni is más billentyűsként, de nálam pl. 5 oktávnál általában mindig az oktáv kapcsolókat kell macerálni, mert sehogy sem férek ki 61 billentyűn. :) Hol a teteje marad le, hol az alja. Ezért is tartok egészségesebbnek egy 6 oktávos (73 billentyűs) terjedelmet, mert bonyolultabb harmóniákat is alá lehet lent támasztani basszusban, miközben a tetején is még kifér sok minden, ha oda kell fogni.
Az hogy most ez kalapácsmechanika közvetíti vagy rugós billentyűzet, már megszokás kérdése, de azért hogy egy kalapácsoson nagyon jól esik zongorázni, hát orgonás dolgok attól még mindenképp rugós megoldásokat kívánnak, s ezzel együtt az 1-2 zongora hangszín mellett a szintik vagy workstationök hangjainak java, az orgonához passzoló rugós billentéshez áll közelebb. Ez nagyon érdekes hogy miért alakult így, mert zongorán is vannak olyan virgák ha kiteszünk egy "mákos" kottát, hogy a súlyok lomhasága pont ez ellen hatna racionálisan, aztán meg kiderül hogy mégsem (megfelelő technikai felkészültség esetén persze!)
Mindenesetre ez a trend, hogy a szintikben szinti billentés terjedt el leginkább és a kalapácsmechanikát főleg a zongora terjedelmű, 88 billentyűs verziókban kezdték használni, szerintem nem véletlenek egybeesése.
Ilyen tekintetben az RD64-et kifejezetten kakukktojásnak vélem, nem is értettem igazán megjelentekor, nade aki másnak meg ilyenre van szüksége, hát na! :) 

Alternatívaként 11 kg-al már van master keyboard is a kérdésben: https://www.thomann.de/hu/studiologic_sl73_studio.htm
Ez még talán naprakészebb megoldás, mint mondjuk teszem azt végső "elkeseredésben" megbarkácsolni otthon egy 5 oktávos hangszert kalapácsosnak. Mondjuk bizonyos oktávnyi szegmensekből állnak a master keyboardok is, tehát végső esetben mondjuk egy régebbi használt nem sajnált Fatart megműteni és kivenni a felesleget 4-5 oktávosra faragva sem lehetetlen, de súlyban már nem volna nyerőbb azt hiszem az SL73 vagy akár az RD64 ellenében.

Na mindegy, ezek csak saját ok-okozati eszmefuttatásaim az objektivitás elvén összefoglaltan, azért van nekem is olyan zenész ismerősöm, aki meg a lakás otthon kinézetét megőrzendően mint fő kritérium és szempont, mindent eldug ami kütyü meg zsinór stb. Így pl. Cubasebe egy 2 oktávos vicek-vacak M-audio midi billentyűn játszik fel részletekben sávokat, :D amit utána csak betol egy fiókkal, mindent eltüntetve. A másik szobában meg ott egy lakkozott olcsó Thomann zongora imitáció "kibelezve", de esztétikailag teljesen patent és abban is ott egy mini-PC szoftverekkel, hogy zongorául szóljon... Kimeríthetetlenek az igények és még billentésben se túl borzasztó neki! :lol:

4 órája írta Koródi Csaba:

de azt hiszik a minimálbérre bejelentett mezei magyar, vidéki szintisnek ugyanolyan hangszeren kell játszaniuk, mint a milliárdos világsztároknak.

Szerintem ez a probléma annyira nem ismert egy gyártó előtt, hogy nem is értenék a felvetését. Illetve a Korg talán a Micro vagy Nano szériákkal valami könnyen hurcolható dolog felé csak nyitott korábban kísérletként (és saját megrőkönyödésem ellenére még a billentyűzete is teljesen klassz az ő szintjén játszhatóságot tekintve!), de ha azt nézzük talán valóban a Liverpool c. hangszerük helyett valami normálisabb dologra fecsérelhették volna a felesleges ötleteiket és energiáikat. :) 
Én talán ha ilyen problémákkal kellene küzdjek, hurci hangszer szinten, akkor iPad-del egészíteném ki az RD64-et. (Neked meg van is Csabi.)

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0
Ekkor: 2019. 09. 12. at 12:47 írta djuice:

Nekem csak amiatt van aggályom, hogy 5 oktávon azért nemigen lehet zongorázni (ha zongorista valaki ha nem).

Persze ezek a dolgok mindig szubjektívek lesznek, ahány ember, annyi szokás. Én el lennék zongorán is az 5 oktávval, de nem csak zongora hangszínhez hasznos a kalapács mechanika, hanem EP-khez is, meg számtalan máshoz is ahol nem az a cél, hogy az ember a vékony műanyag billentyűt koppig verje és nulla másodperc alatt kell visszatérnie a billentyűnek... vagyis kábé mindenhol a synth lead szóló kivételével :)

Meg ott sem hátrány, ahol az ember úgy játszik mint én, hogy konkrétan szétverem az MX61 billentyűjét, annyira harmatos. Persze kérdezhetnénk hogy akkor mi a fenéért MX61-el játszok? A legfontosabb, hogy a kevéske anyagi keretből ez a legkomolyabb megszólalás amit meg lehetett venni. Rohadt jó a hangja, a dinamika függvényében finomak vagy tolakodóak a VCF erősítő szimulációk Rhodes-re, meg Wurlitzerre... ja meg clavira. A zongorája sem vacak ha kell, és orgonában is rengeteg finomságot tudtam ügyeskedni a 8 elements-es VOICE struktúrának köszönhetően. Vagyis egy teljesen felvértezett színpadi hangszer, tök egyénre szabott megszólalással. Bónusz, hogy a szinti kvalitása sem elhanyagolható, a MOXF-en készített hangszíneimet át tudom konvertálni bele és a szintis haverommal közös projektbe is el tudom vinni. És megvettem hozzá a gyári MX61 tokot is, úgyhogy a hátamra kapom és komplett az egész. Meg lehetne a szeretett HANGSZER fíling, mint egy gitárosnál... ha az a fránya billentyűzet nem ilyen lenne :)

Ha meg ennyire jó az MX, akkor miért nem az MX88-al játszok? Mert nagy, nehéz és minimum 100 ezer Forinttal drágább. Felesleges méretet és súlyt cipelek, azt' mégis pálcikán hajlik. És itt a fő gondom:

Ekkor: 2019. 09. 12. at 12:47 írta djuice:

... a hangszínek hellyel közzel megoldva élethűségben, most már lehet az anyagtakarékosság meg a "védjük a Földet" (csendben meg termeljünk extra profitot) :) szemlélet jegyében népet ámítani.

Egyre jobban szólnak a hangszerek szintik, és egyre vacakabb a beviteli felület, amivel a legtöbbet találkozik a zenész, amin át lényegében mindent, a legfontosabbat közli a hangszerrel és a hallgatósággal. A KORG KROSS2 billentyűzete annyira rossz, hogy nem tudok pontosan játszani rajta. (Ja igen, ez a legfontosabb ok amiért kell a kalapácsmechanika: a pontosság és a széles dinamikai bevitel.)

Figyeljük csak meg: olyan világot élünk, hogy a PC-khez  egyre komolyabb gamer billentyűzeteket készítenek, egyre strapábbak, egyre szofisztikáltabbak, talán már nyomásérzékenyek is, hogy minél nagyobb élmény legyen zombikat aprítani... közben pedig a hangszereken, aminek meg pont a szofisztikált bevitel lenne a lényege egyre, vacakabb beviteli eszközt csinálnak. Tulajdonképpen a KROSS2 billentyűzete kábé most tart a 2800 Forintos Genius PC keyboard szintjén. Ennyire nem kéne a népet ámítani :)

És hiába megyek följebb és költök 100 ezer Forintal többet egy KROME-ra vagy MOXF-re ott is ugyanazt a billentyűzetet találom, csak ragasztottak bele 200 forintért súlyokat.

Csinálnak olyan frankó hangszereket mint a MOXF6, az MX61, a KROSS2 a KROME, az FA06, biztosan van még pár, amikben frankóak a szolgáltatások meg a hangzás már ilyen artikuláció, olyan SuperNatural és a beviteli felületen spórolnak egy ordas nagyot.
Mintha a számítógép gyártók csinálnának laptopot 16GB RAM-al, 500GB SSD-vel, i7 procival és tennének rá egy 800x600-as kijelzőt.

Szerkesztette Koródi Csaba
Link to comment
Share on other sites

  • 0
46 perccel ezelőtt írta djuice:

Én talán ha ilyen problémákkal kellene küzdjek, hurci hangszer szinten, akkor iPad-del egészíteném ki az RD64-et. (Neked meg van is Csabi.)

Én mi vagyunk a fizető ügyfél, miért mi kössünk mindig kompromisszumot? Kiad az ember egy halom pénzt... ha jó a hangja, akkor a billentyűzet vacak, ha meg a billentyűzet jó akkor hangban kevés. Én vigyek iPad-et a színpadra, piszlicsáré lightning csatlakozóval dolgozzak "ipari" környezetben? Az iPad szerintem nem színpadra való... mellettem még kábé 6-8 ember csavargatja a kábelét, egyetlen libbenő JACK vagy XLR dugó szétzúzza a kijelzőt. Akkor aznap már nem zenélek? Én ezt nem tartom megoldásnak... én ezt mókolásnak tartom, amit otthon alkalmazok is, az otthoni hobbiba belefér... sőt.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Hasonló problémával küzdök, ezért kicsit reménykedve várom az új Fantomot. Én a Triton extreme félig súlyozott mechanikáját szoktam meg, azóta, bármit próbáltam (61-es Kronos is ide tartozik), mind "rugós" érzetű hozzá képest. Zongorázni természetesen a kapalács mechanikán lehet a legkifejezőbben, de hát tényleg cipelni is kell azt a hangszert :) Így nálam az arany közép a 76 billentyű... 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Egyébként nyilván parttalan amiről itt írok. A gyártói magatartás nem fog változni.

Csak épp összegzem magamban, hogy miért csereberéltem az összes cuccomat az elmúlt 20 évben és egyik-másik miért nem maradt meg nálam szeretetben, békességben. És hogy a többi hangszeres zenésznél miért nincs meg ez a fajta hűtlenség, csak a billentyűsöknél. Persze attól most tekintsünk el, hogy az otthoni cuccaim a funkcionalitás miatt mi csereberét meg nem éltek, de maradjunk annál, hogy a különálló színpadi hangszerem is így járt rendre.

Azért, mert nálunk nincs meg a választási lehetőség, hogy elérhető áron egy 8 kilónál kisebb, tudásában és hangminőségében kielégítő és billentyűzetében HANGSZER élményét nyújtó "életen át elkísérő" eszközt válasszunk, amihez szívesen hűséges lennék.

Egy gitáros a MOXF6 350 ezer forintos árából (vagy akár feléből) milyen gitárt vesz már? És még egy értékelhető multi is kijön még belőle.

De ismétlem magam, teljesen parttalan a felvetésem és a gitáros hasonlat is :)

Szerkesztette Koródi Csaba
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Most már csak kíváncsiságból megnéztem hogy mit kap egy gitáros egy MOXF6 árából :)

Például egy Mexikói FENDER Telecaster-t:
https://www.thomann.de/hu/fender_player_series_tele_mn_blk.htm

És mellé egy csöves Fender erősítőt:
https://www.thomann.de/hu/fender_super_champ_x2.htm

vagy

Fender modellezős kombót:
https://www.thomann.de/hu/fender_mustang_gt_200.htm

vagy

Avid Eleven RACK multit:
https://www.thomann.de/hu/avid_eleven_rack_hardware_only.htm

vagy

LineSix FireHawk-ot konténerrel:
https://www.thomann.de/hu/line6_firehawk_fx_bundle_set.htm

 

Szándékosan olyan hardvereket kerestem, amiről tudom hogy gitáros berkekben magasabb minőséget képviselnek, mint billentyűs berkekben például az említett MOXF6. Úgy tudnám jellemezni, hogy ezek a gitáros hardverek kb. olyan minőséget képviselnek a gitárosoknál, mint a billentyűsöknél egy NORD Electro 4, vagy egy KURZWEIL PC3K6...

...Izéé, azzal a kitétellel, hogy egyik említett billentyű sem kalapácsos, vagyis mégsem annyira HANGSZER hangszer mint egy gitár a gitárosnak :)

Szerkesztette Koródi Csaba
Link to comment
Share on other sites

  • 0

De hogy ne legyek igazságtalan, megkerestem a 350-ből megvásárolható billentyűs színpadi hangszereket is amelyek tudása hasonlítható a YAMAHA MX-hez:

Kurzweil SPS4-8. 88 billentyű
https://www.thomann.de/hu/kurzweil_sps4_8.htm

CASIO Privia PX5S. 88 billentyű.
https://www.thomann.de/hu/casio_px_5s_privia_pro.htm

ROLAND Juno DS88
https://www.thomann.de/hu/roland_juno_ds_88.htm

YAMAHA MX88
https://www.thomann.de/hu/yamaha_mx88.htm

És kész, kifújt, mind 88 billentyűs. Ezután már csak legfeljebb súlyozott (ha egyáltalán) hangszerek jöhetnek számításba.
Ergó a billentyűsnek nincs alternatívája elfogadható áron... a következő lépés a YAMAHA CP73  610 ezer forintért. Ez felel meg kábé egy gitáros Mexikói Telecasterének.

 

Szerkesztette Koródi Csaba
Link to comment
Share on other sites

  • 0
1 órája írta Koródi Csaba:

megkerestem a 350-ből megvásárolható billentyűs színpadi hangszereket is amelyek tudása hasonlítható a YAMAHA MX-hez

Most fél percem van válaszolni. Nagyon jó megoldás lehetne, ha őt https://www.thomann.de/hu/studiologic_sl73_studio.htm ilyen verzióban is (vagy legalább felbővíthető lenne a szintjére, mondjuk 1 helyett 2 giga samplerrel és pár +kontrollerrel! >> https://www.thomann.de/hu/studiologic_numa_compact_2x.htm

Link to comment
Share on other sites

  • 0
5 órája írta djuice:

Most fél percem van válaszolni. Nagyon jó megoldás lehetne, ha őt https://www.thomann.de/hu/studiologic_sl73_studio.htm ilyen verzióban is (vagy legalább felbővíthető lenne a szintjére, mondjuk 1 helyett 2 giga samplerrel és pár +kontrollerrel! >> https://www.thomann.de/hu/studiologic_numa_compact_2x.htm

Na igen, kábé :) És ha egy ilyen kombó létezne 61-esben, még a vécére is magammal vinném :)

Link to comment
Share on other sites

  • 0
3 órája írta Koródi Csaba:

még a vécére is magammal vinném

Erre most ráhibáztál! Ne hidd hogy más nem gondolt erre már! :D

 

De mondom, ha ez a billentés ennyire kritikus pont nálad, én is gondolkoztam már korábban, hogy megcsípek egy használt MX49-et vagy Krosst az agya miatt (már a Korg X50-nél is gondoltam erre), és én simán nem sajnálnám belevarrni egy master keyboardba.

NTMZmqH.png

sl73-5.jpg

Vagy csak a billentyűzetet kivenni és az MX-el egy spécin elkészített könnyített hard casebe integrálni, mint a Doepfer keyboardok is.

 

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

  • 0
11 órája írta djuice:

De mondom, ha ez a billentés ennyire kritikus pont nálad, én is gondolkoztam már korábban, hogy megcsípek egy használt MX49-et vagy Krosst az agya miatt (már a Korg X50-nél is gondoltam erre), és én simán nem sajnálnám belevarrni egy master keyboardba.

Hát, ha majd egyszer lesz fölös 280 ezer Ft-om + a járulékos költségek széltvagdosni. Plusz megfelelő műhely ahol csodaszépen el is lehet vágni, meg egy lelkes szaki akinél vannak megfelelő anyagok és gépek akár házat hajtogatni, akár számítógépes lézerrel lyukakat vágni a gomboknak, egyéb elemeknek.

Lehet túlzásnak tűnik, de amíg nem tudok ilyen precízen és minőségben nekiállni, addig kábé olyan mintha szigszalaggal rátekernék egy modult egy Fatarra.

De egyébként jó ötlet. A NORD Electro2 Rack-et akartam így beletenni egy mechanikába, de nem találtam megfelelő donort kifizethető határon belül.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
4 órája írta Koródi Csaba:

ha majd egyszer lesz fölös 280 ezer Ft-om + a járulékos költségek széltvagdosni

???
Mi kerül annyiba?

Én egyszer 60 ezerért tudtam volna venni egy RD600-as Roland zongorát. Még adott esetben a hangja is vállalható. Asszem 3 kalapácsot kellett volna benne cserélni, meg 1-2 gomb kontaktos volt. Aztán azért hagytam ott, mert nem tudtam hogy hazahozni akkora súlyt. :D Amúgy A90-es keyboardja volt, ami sokaknál best of máig is nagy zenészeknél.

Na mindegy, ezt a barkácsolást csak azért említettem, mert pár dolgot már szépen összeraktál magadnak, meg a Kurzweilt is reparáltad... :rolleyes: Annyira nem akarlak én ötletekkel tukmálni, csak van olyan Yamahás haverom aki pont így van a billentyűzet miatt, hogy bár szeretné a hangszert ahogy szól és amit tud, de inkább azért nem is kapcsolja már be, mert a nyalókaszár minőségű billentyűzeten minden kedve elmegy a zenéléstől, annyira nincs visszahatása a gépnek billentésben. Csak neked ugye pont az a téma, hogy a sok cserebere után már valami végleges tökéletes dolgot szeretnél, ami hurci cuccnak is beválna.

Mellesleg hogy az RD64-et emlegettük, pont itt kacsintgat a szomszédban egy: 

 

(nem is tudtam hogy ebben hangszínek is vannak!) :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 0
14 perccel ezelőtt írta djuice:

Mi kerül annyiba?

A Studiologic SL73 Studio és az MX. Oké, az MX már megvan, de nyilván ha szétvágom, akkor annak annyi piaci értelemben :)

 

14 perccel ezelőtt írta djuice:

Én egyszer 60 ezerért tudtam volna venni egy RD600-as Roland zongorát. Még adott esetben a hangja is vállalható. Asszem 3 kalapácsot kellett volna benne cserélni, meg 1-2 gomb kontaktos volt. Aztán azért hagytam ott, mert nem tudtam hogy hazahozni akkora súlyt.

Pont ez miatt az "akkora súly" miatt beszélek már itt napok óta egy 61-es méretű, élhető verzióról. :) De egy olyan hangszert már nem veszek meg hurcolni, amiben kalapácsot kell cserélni... most csak 3-at, aztán még 10-et... ha egyáltalán találni még bele. De közben nem is teljesíti az 5 oktávos, hordozható súly kritériumát, úgyhogy ez sem opció.

 

14 perccel ezelőtt írta djuice:

Na mindegy, ezt a barkácsolást csak azért említettem, mert pár dolgot már szépen összeraktál magadnak, meg a Kurzweilt is reparáltad

Jaja, reparálni még reparáltam, sőt billentyűzet és kalapács donort is találtam hozzá. De attól még sajnos 35 kiló volt, a tokja pedig 15... mindenki össze tudja adni :)

A lényeg, hogy egy olyan méretű billentyűzet, amibe bele lehet egy MX-et preparáni, az pont olyan súlyú és méretű lesz a végén, ami miatt nem jó már az MX88, vagy egy preparált RD600 sem.

 

14 perccel ezelőtt írta djuice:

nem is tudtam hogy ebben hangszínek is vannak!

Van, 12 darab. Ebből 2 EP és nem én mondom meg hogy milyen effektet akarok rá. Ahogy az orgonánál sem.

Gyakorlatilag a piacon az RD64 lenne az egyetlen hangszer, ami megfelelne annak amiről elkezdtem írni, csak épp hangban semmi nincs meg benne a szükségeshez. Nem tudnám helyettesíteni vele az MX-et, az hétszentség.

Szerkesztette Koródi Csaba
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ugyan már! Elfért ettől nagyobb gond is a fórumon. drink_mini.gif

Mellesleg én ilyenben is gondolkodtam régen barkács alapanyagnak: hangszerbeszamitas.hu 

Na ennek aztán nem kéne sajnálni a fedlapját, de vhol tán írtam, hogy pl. az MX-et se kéne alabárddal kettévágni egy ilyen DIY projekthez, hanem kiszerelni a belét és plexiből csinálni neki egy másik előlapot és úgy átültetni. Azt lehet feliratozni is, meg festeni stb, furatolni... bűntetlenül és akkor megmarad minden burkolat is eredetiben. Céget meg lehet ilyenekhez találni vagy kisiparost.

Számításaim szerint ennek a Fatarnak a 20 kilójából a 3/4 részt a 88 kalapácsmechanika teszi ki. 5 oktáv olyan 10 kg lehet belőle, ha bontható aképp (ennek utána kéne járni). De mindennel együtt egy 14-15 kilónál nem lenne nehezebb megcsinálni 5 oktávosra szinti implantátummal sem.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
14 perccel ezelőtt írta djuice:

Mellesleg én ilyenben is gondolkodtam régen barkács alapanyagnak: hangszerbeszamitas.hu 

Ilyen volt az első billentyűm 2000-ben. Az 19 év. Ilyet már nem szabad megvenni sajnos.
Ráadásul a lecsapok 5 oktávot mutatvánnyal úgy szétvágja az ember a billentyűzet panelját a rengeteg áramkörrel, hogy többet nem fog működni.

Szerkesztette Koródi Csaba
Link to comment
Share on other sites

  • 0

És egyébként mi van a MODX8-cal? Bár igaz, hogy az is nagy, de kalapácsos és könnyű. Viszont abban benne van minden ami kell. Vagy az is pálcikás billentyű? Mondjuk az ára az meg sok, valahol a CP73-nál van.
Mondjuk én (már) nem járok koncertekre, itthon van a hangszer (MODX8) és rohadtul meg vagyok vele elégedve.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
7 órája írta Koródi Csaba:

Ilyen volt az első billentyűm 2000-ben.

Az igaz, de ezeknek voltak hasonló árban újabb verzióik amit a Hitspace is árult kb.10-12 éve... Ha nincs szétütve, mint a Kurzweiled (és abból is hangszer lett a végén), annyira nem tud az tré lenni. Egy 50 éves Hammondon is játszanak ma is, akár egy 100 éves zongorán is. :) 

Amúgy a kettéfűrészelést 5 oktávos fazonra igazításhoz nem szó szerint értettem panelestől, mindenestől. :) Ezekben a Fatarokban amúgy is ami minimál elektronika van, az kb. egy A5-ös lapméret max. Ezek nem Korg M1 vagy Trinity azért, ahol tengernyi réteg nyák van egymáson 50 km szalagkábellel. :D  A bill. scanner áramkörökön múlik a lényeg hogy hány oktávot fog át.

Na de nem is szaporítom tovább a szót, ez a farigcsa már úgy is holt vágány akkor.

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

  • 0
15 órája írta idioty:

És egyébként mi van a MODX8-cal? Bár igaz, hogy az is nagy, de kalapácsos és könnyű. Viszont abban benne van minden ami kell. Vagy az is pálcikás billentyű? Mondjuk az ára az meg sok, valahol a CP73-nál van.

Igen, a MODX8 is pálcikás. És igen nagy. Tudásban is nagy. Meg kijelzőben is nagy. Meg árban is nagy. Nem tudom a hátamon elvinni a buszon, a vonaton, adott esetben a bicón. Viszont többszáz olyan dolgot tud, amire nincs szükség a színpadon... ahogy a nagy touch kijelzőre sincs.

Minden gyártónak van valamilyen frankó hordozható színpadi hangszer megoldása, és mindbe az épp elérhető legratyibb billentyűjüket tették: KORG PS60, YAMAHA MX61, ROLAND VR09.

Ezek olyan hangszerek, amik sallang és túlzott tudás mentesen, maximális színpadi célszerűséget nyújtanak, egyszerű kezelhetőséggel ami a színpadon kézreáll, de azért minden műfaji igényt lefednek a hangzásukkal, és bármilyen utazó bandában elférnek a gitárokkal együtt. Csak a tervezők azt felejtették el, hogy ha már színpadi hangszert alkottak, akkor azt színpadra is fogják vinni és valaki majd játszani is szeretne rajtuk.

Persze mindenre tudnék 2-3-4-szer annyiba kerülő 88 vagy 73 billentyűs megoldást meg workstationt mondani. De vajon mennyibe kerülne egy MX61, vagy egy PS60 normális billentyűzettel?

Link to comment
Share on other sites

  • 0
1 órával ezelőtt írta Koródi Csaba:

kijelzőben is nagy

Na pont erre gondoltam az iPades kritikád után, hogy ma már ilyen szintiknek, pláne egy drága Kronosnak is oda lehet verni a displayének egy gitárzsinórral nem csak az iPadnek...

Na viszont ilyen virgát még nem láttam kalapácsmechanikán és ráadásul az MO8-nak olyan lomha billentyűi vannak hogy ihaj!

🧐

 

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

  • 0
Ekkor: 2019. 09. 13. at 15:49 írta Koródi Csaba:

Ráadásul a lecsapok 5 oktávot mutatvánnyal úgy szétvágja az ember a billentyűzet panelját a rengeteg áramkörrel, hogy többet nem fog működni.

Teljesen véletlenül (esküszöm nem erre kerestem csak úgy jött...): :) 

http://midibox.org/forums/topic/20751-fatar-tp40l-midification/#comment-183210

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

  • 0
45 perccel ezelőtt írta djuice:

Teljesen véletlenül (esküszöm nem erre kerestem csak úgy jött...): :) 

http://midibox.org/forums/topic/20751-fatar-tp40l-midification/#comment-183210

Annyira nem szép, és a 27 kiló is brutális :) De mint lehetőség, nem rossz. Csak hát fűrészel az ember, szögel, ragaszt, forraszt, beleöl egy csomó munkaórát és lesz egy 27 kilós "szörnyszülötte", ami nem úgy működteti a hangszert, mint a saját billentyűzete.

Mert van itt még egy gond. Fontolgattam, hogy mi lenne, ha csupán a kibelezett billentyű mechanikát operálnám bele az MX-be?... annyi helyet meg csak találok hogy beletegyem a MIDI billentyű kicsi elektronikáját is és MIDI-n összekötöm az MX agyával. Igen ám, de akkor csak MIDI-n keresztül hajtom az MX agyát, úgy pedig csak a MIDI billentyű aktív MIDI csatornájával tudok játszani. Az MX elveszítené minden live performance erényét, hiszen annak pont az a lényege, hogy a 16 PART-ot nulla másodperc alatt el lehet érni a felületéről és megjátszani a billentyűzetről. A MIDI billentyűvel ezt (is) elveszítjük. Mint ahogy azt is, hogy azután az MX-et MIDI billentyűzetként használva mást is meghajtsunk vele.

Lehet bármilyen jó a mókolásunk, ilyen deffektes állapotokat idézünk elő magunknak és pont ez a bajom az egésszel, hiszen ez egy épeszű gyártói döntéssel mind megoldódna egy hangszeren belül. Részemről (mint igény) annyiról lenne szó, hogy ha manapság a gyártók egy elfogadható minőségű, 88 kalapács mechanikás hangszert meg tudnak csinálni kb. 12 kilóból... akkor ugyanazzal a billentyűzettel egy 61 billentyűs verzió csak kijönne 10 kilóból. Vagy neadjisten ne legyen kalapácsos, de tisztességes legyen. És akkor egyben van, kifogástalan, nem mókolt, nem 27 kg, hanem csak csináltak egy normális hangszert, ami meg szerintem egészséges elvárás lenne egy gyártó felé, aki hangszert gyárt, amely lényegének az 50%-át a billentyűzet adja. Nem hajszárítót, aminek mindegy milyen a nyele, vagy azon a kapcsoló, hanem HANGSZERT, amin játszani KELL.

Mert ha mondjuk a hangszeren nem kéne játszani és csupán a tudása lenne a lényeg, akkor érteném a gyártók hozzáállását. Ma a gyártók körülbelül 5% figyelmet szentelnek még a közép kategóriás hangszerek billentyűzetére is. De némely felső kategóriás hangszernél sem jobb az arány. Hangszerről beszélünk, aminek a billentyűzet a szerves része... 50-50%-ban kéne arra is figyelmet fordítani.

Tegnap megint voltam próbán az MX-el és újra megállapítottam hogy mennyire frankón szól. Az én tuningom nagyon sokat lendített a billentyűzetén, de mennyivel értékesebb darab lenne, ha nem leveszik a polcról a legolcsóbb keyboardjukat.

És még csak nem is a YAMAHA a legrosszabb. A KROME-al sem jártam volna jobban, a KROSS-al meg egyenesen elvágtam volna magam élő zenélésre.

Értem én hogy anyag spórolás, meg profit... de kérdem én: ha a hangszer megjelenésekor 250 ezer Forint, és 1-2 év múlva 175 ezer Ft... akkor mi lenne ha normális billentyűvel árulnák mondjuk végig 250 ezer Ft-ért? Ha a hangszer a köztudatban az igen jó billentyűzete és igen jó hangi adottságai miatt jó pozícióban van, akkor nem kell ordas leárazásokkal kidobni a hangszert és a tervezést a kukába.

És még azt sem mondhatják, hogy azért nem terveznek frankó tartós hangszert, hogy megvedd a következőt... mert a következő is ilyen... vagy még rosszabb.

Szerkesztette Koródi Csaba
Link to comment
Share on other sites

  • 0
6 órája írta Koródi Csaba:

Az MX elveszítené minden live performance erényét

Nem fér kétség hozzá hogy ez így van ha csak nem egy 8 zónás Fatar master billentyű az alany. Szóval mindenképp belső szinten lehetne ezzel sikert elérni. Na most talán nem a reklám helye annyira, de én nagyon megörültem hogy elolvashattam eme kitűnő úriember írását hangszerpatkolás ügyben. :) 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=152485478&t=9083742

Link to comment
Share on other sites

  • 0
12 órája írta djuice:

Nem fér kétség hozzá hogy ez így van ha csak nem egy 8 zónás Fatar master billentyű az alany.

Ez is csak számok között megoldás. Élő szituban, akció közben ez sem elég azonnali.

12 órája írta djuice:

Na most talán nem a reklám helye annyira, de én nagyon megörültem hogy elolvashattam eme kitűnő úriember írását hangszerpatkolás ügyben.

Betettem kedvencbe :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Válaszolok a kérdésre...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Kattints a formázás megszűntetéséhez.

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...