Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Pro Tools 10 upgrade kérdések és válaszok


A/D

Kérdés

Eszméletelen jó kérdezz-felelek van a Sweetwater lapján a témában itt.

Ebből kiderül pl:

  • A HD 10 támogatja a régi Rtas és TDM plugineket, és a 11-es Pro Toolstól fog ez megszűnni
  • Session és hardver kompatibilitás (HD és HD Accel rendszerek KOMPATIBILISEK a 10-es Pro Tools HD-vel!!!!)
  • stb

    Egy nagyon jó leírás szintén a Sweetwateren itt.
    • 3-7x számítási teljesítmény az Accelhez képest egy sima PCI-e kártyán
    • Texas Instruments T1-es DSP
    • FPGA mix processzor (!!!!!) - a DSP már csak plugint szmol
    • 64 bites lebegőpontos összegzés
    • stb

    Az AVID lapján itt találjátok a különféle Pro Tools termékek összehasonlítását.

      [*]Látható, hogy 4 féle van, hogy az SE-t ingyen adják az M-Audio interfészekhez

      [*]Input monitoring még mindig csak a HD-ben van (BAHH!)

      [*]stb

      Itthon számos helyen kapható a Pro Tools, pl. a Hit Space-ben.

      A dologból számomra az derül ki, hogy a Pro Tools 10-es egy nagyon komoly, nagyon érett rendszer lesz, ami elsősorban működésben, és hangminőségben próbál a konkurrencia fölé kerülni. Nagyon régóta nem olvastam olyan specifikációt zenefelvevő szoftverről, ami bármilyen szinten azzal reklámozta magát, hogy JOBB hangminősége van. Hajrá!

Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

Engem meg mielőtt kritika ér, (és szereném, ha a forgalmazók illetve DT kifejtené a véleményét a kérdésben) ugye azt mondtam hogy a Pro Tools 10 megéri az árát, de ezt az új szoftverre értettem.Ugyanakkor azt gondolom, hogy az upgrade súlyosan túl van árazva, és az nem éri meg.

A gyorsulás pl. csak a Complete Production Toolkitet érinti kicsivel több mint 400k forintért, és továbbra sincs Input monitoring.

A bejelentés nyilván az AAX platform és a HDX elsősorban, a többi annyira nem izgi. A clip gainért ennyi pénzt kérni picurit erőske!

Az ár magas, rohadt magas. Pláne itthon. Bár egy vállalkozásban ez részben leírható. Az upgrade igazából nem upgrade, hanem (ismét) crossgrade. Tehát az avid úgy kezeli, hogy ez megint egy igazi különálló release. Ettől függetlenül én úgy érzem, hogy az upgrade majdnem megéri. Azért majdnem, mert ennyit pofátlanság elkérni, de közben nagyon sok dolog változott, igaz, jó része post production illetőségű.

PT9-nek a zenészek örülhettek, a 10-es verziónak meg a post prod körök örülnek.

Link to comment
Share on other sites

Volna egy másik - szerintem többeket érdeklő - kérdésem / problémám ProTools + UAD-2 témakörben.

Windows 7 x64-en a ProTools 9.0.5 az UAD-2 Soloval (6.1-es szoftver, de a 6.0-val is ugyanez volt a helyzet) gyakorlatilag használhatatlan, pár perc után fagy az egész.

Cubase 6-tal (32 bites) órákon keresztül lehet dolgozni.

Viszont Lion alatt ugyanacsak ProTools 9.0.5 + UAD-2 (6.0 és 6.1-es szoftver is) gond nélkül muzsikál. (Cubase 6 is...persze...)

Kérdéseim:

- Másnál is problémás a Win7 (x64) + ProTools 9(.0.5) + UAD-2 ?

- ProTools 10 (nem HD/HDX, de akár az is) Win7 (x64) + UAD-2 rendben üzemel órákon keresztül?

Azért firtatom ezt a dolgot, mert ha a ProTools 10 + Win7 + UAD-2 hibátlanul "muzsikál", akkor összeszorítom a fogam, és upgrade-elek. De ha megveszem, és ugyanúgy "összeszarja magát" a PT10-es is, mint a PT-9, akkor csőre rántom a ballisztikus rakétát és "beleküldöm" az AVID-ba / UAD-ba...

Link to comment
Share on other sites

Megtudtam egy csomó számomra új dolgot a Pro Tools 10-zel kapcsolatban.

Az egyik és talán legfontosabb, hogy a natív változatban is ELéRHETŐ az input monitoring funkció! Hogyan?

Sajnos ehhez meg kell venni a Complete Production Toolkitet, ami "mindössze" egy majd 2000 dolláros csomag, Figyelem, ez NEM tartalmazza a Pro Tools szoftvert ;) Tehát "kétezeré'" (dollárban, még mindég) ezt tudja:

-PT HD session kompatibilitás

-sávlimit megy fel 768-ra

-VCA mixing

-7.1 surround

-Egyebek, pl. Scrub Trim, Session info as text, automation snapshot, auto-match stb.

SAJNOS A DISK CACHE CSAK A HD és a Complete Production Toolkittel jön!

Hogy ez mennyire kúl, azt az alábbi videó igen jól bemutatja:

Ha megtaláltam a szívgyógyszerem, folytatom a post írását.

HD júzerek upgrade-elhetnek trükkös módon úgy, hogy amennyiben rendelkeznek HD 9-el, vesznek egy úgynevezett "Avid Standard Support Plan" csomagot, ami supportot és 1 évig ingyenes upgrade-eket biztosít. Ez igen jelentős spórolás, és úgy tudom, ez az egyetlen lehetőség erre.

A 10-es Pro Tools-ról kérdezz felelek itt megy a DUC-on.

A derék ProToolerBlog-on itt van egy jól összeszedett írás az újdonságokról részletesen.

Szintén újdonság, hogy a GOBBLER jön ProToolsra!

igaz, még csak az audió backup funkciójáról. Viszont ami a fontos újítás, hogy ez nagyon gyors online filecserét lehetővé tevő szolgáltatás, amit most ugye beintegrálnak a Pro Toolsba.

Ismét megerősítem, hogy az új Pro Toolsban - árak ide vagy oda - nagyon nagy áttörési potencia lakozik.

Mi hamarosan beszerezzük a rendszerünket, és szétszadizzuk ha már a HDX is itt lesz.

Link to comment
Share on other sites

Fontos: a fórumtémákra fel lehet iratkozni. Ez azért írom, mert pl. ez a Pro Tools 10 upgrade kérdések és válaszok téma máris nagyon jó tárolója az ezzel kapcsolatos tudnivalóknak. (Valahogy így képzeltük el a fórum működését, mikor terveztük). Jelenleg egy ember van rá feliratkozva, de a számok egyértelműen mutatják, hogy sokkal több felhasználót érint a téma. Jobb fent lehet a "feliratkozás erre a témára" gombot, mely hatására az érdeklődők értesítőt kapnak, ha ez a téma frissül. Elnézést, csak ennyit szerettem volna mondani.

Link to comment
Share on other sites

Szóval aki 0-ról akar Pro tools 10 re lépni annak kell vagy fél millió ft hogy minden meglegyen neki...

Terveztem hangkártya vásárlás után a váltást Logic-ról Pro Tools-ra de az ilyen ártól egyből elment a kedvem...

Az én személyes véleményem az, hogy a Pro Tools még így is megéri, mivel nem számszerűsíthető a működéséből és egyebekből adódó előnye.

Az alap Pro Tools szoftverrel szépen el lehet boldogulni, aztán ha úgy adódik, meg lehet hozzá venni azt a Complete Production Toolkitet, vagy várni egy későbbi verzióig, amikor végre ezt alapból beleintegrálják. Mondjuk Fecka téged pont érint a dolog, mivel te épp realtime rendszert építesz, és az input monitoringnek nem kis hasznát vehetnéd.

Link to comment
Share on other sites

Az elmùlt hàrom napban "nyúztam" egy kicsit...egyenlöre Win 7 környezetben (38 sàv, telepakolva pluginekkel) Mac-en majd a héten valamikor.Nagyon stabil, editàlàssal gyorsan, remekül lehet haladni. A channel strip nagyszerü! Ami kicsit fura, hogy a D-Verb és a Vari-fi még mindíg a "régi", de ùgy làtom az Avid fòrumon, hogy ez nem csak nekem tünt fel...

Link to comment
Share on other sites

Az LE változattal mi a helyzet, amit pl az Mbox-hoz adtak, az megszűnt? Ha jól láttam, az nagyobb volt, mint az SE, ár-érték arányban jobbnak tűnt.. Mármint, harverárra gondolok, mert ugye mindkettő "ingyenes" volt.

Az LE megszűnt, helyette lett a "normál" Pro Tools, és a HD. Nyilván a HD a flagship, de a normál is nagyon okos már.

Link to comment
Share on other sites

Nekem lenne egy fontos kérdésem, amire egyelőre nem találtam választ, viszont aki upgrade-elt, az azonnal meg tudja mondani:

A PT-10 upgrade után elvész a PT9 license?

Ugyanis kissé (nagyon) meglepődve tapasztaltam, hogy a PT9 license elvette a PT8-MP license-et, ezért azt már nem tudtam használni. Ami azért nem kicsit bosszantó (legalább is egy átmeneti időszakot tekintve).

Link to comment
Share on other sites

Nekem lenne egy fontos kérdésem, amire egyelőre nem találtam választ, viszont aki upgrade-elt, az azonnal meg tudja mondani:

A PT-10 upgrade után elvész a PT9 license?

Ugyanis kissé (nagyon) meglepődve tapasztaltam, hogy a PT9 license elvette a PT8-MP license-et, ezért azt már nem tudtam használni. Ami azért nem kicsit bosszantó (legalább is egy átmeneti időszakot tekintve).

A dolog nem annyira meglepő.

Ha használunk egy software-t ( mondjuk Pro Tools ) és upgrade-et veszünk, akkor az azt jelenti, hogy bővítjük a lehetőségeinket egy egyfelhasználós liszensz használatával.

Ha veszünk egy új felhasználói liszenszet, akkor értelemszerűen megmarad a régi és kapunk egy új lehetőséget, ami történetesen egy újabb verzió is lehet.

Emiatt van az árkülönbség a két megoldás között - az egyik megoldással két rendszerünk fog legális Pro Tools-szal működni, a másikkal egy.

( Ezek a tények - mielőtt még polemizálunk egyet a dolog etikus voltán. )

Link to comment
Share on other sites

Szerintem nem jó a magyarázat. Ugyanis ha upgrade-elek, és - történetesen ahogy Steinbergék csinálják - megmarad az eredeti (upgrade alap) licensze is, attól még egy időben egy gépen tudom csak használni a licenszet, viszont lehetőségem van a visszalépésre, ha valamilyen váratlan probléma / helyzet adódik. Ugyanis - szerintem - az upgrade-előket megillethetné az a jog, hogy a régebbi verziójukat is használhassák (vagy-vagy, tehát nem arról van szó, hogy két licenszem lenne), ugyanis ők - összességében - többet fizetnek ki adott "szintért", mint az "új belépők".

Ha pl. a ProTools 6-tól "kalkuláljuk" az upgrade-eket, akkor a PT10-re "érkezéskor" összességében 1,5 - 2-szeres összeget fizet ki a folyamatos upgrade-del az ember.

Azt már csak nagyon óvatosan teszem hozzá, hogy a már említett Steinberg licensz politikája lehetővé tette számomra, hogy a Hypersonic-ról a HALion Sonicra, majd arról a HALion 4-re upgrade-elve használhatom a HALion 3-ast is azzal együtt, hogy mind a Hypersonic, mind a HALion Sonic használati joga IS(!!) megmaradt. Ezzel "honorálja" a Steinberg, hogy korábban támogattam őket a Hypersonic és HALion Sonic megvételével.

Pont az elektronikus licensz teszi lehetővé, hogy megkülönböztethető legyen az új HALion 4 licensz az upgrade-ektől. Tehát aki simán vesz egy HALion 4.et, az használhatja a HALion 3.at, de nem lesz jogosult a Hypersonicra / HALion Sonicra ...

Ennek fényében elmondható az Avid licenszelési politikájáról, hogy "nem elegáns"...

Link to comment
Share on other sites

Szerintem nem jó a magyarázat. Ugyanis ha upgrade-elek, és - történetesen ahogy Steinbergék csinálják - megmarad az eredeti (upgrade alap) licensze is, attól még egy időben egy gépen tudom csak használni a licenszet, viszont lehetőségem van a visszalépésre, ha valamilyen váratlan probléma / helyzet adódik. Ugyanis - szerintem - az upgrade-előket megillethetné az a jog, hogy a régebbi verziójukat is használhassák (vagy-vagy, tehát nem arról van szó, hogy két licenszem lenne), ugyanis ők - összességében - többet fizetnek ki adott "szintért", mint az "új belépők".

Ha pl. a ProTools 6-tól "kalkuláljuk" az upgrade-eket, akkor a PT10-re "érkezéskor" összességében 1,5 - 2-szeres összeget fizet ki a folyamatos upgrade-del az ember.

Azt már csak nagyon óvatosan teszem hozzá, hogy a már említett Steinberg licensz politikája lehetővé tette számomra, hogy a Hypersonic-ról a HALion Sonicra, majd arról a HALion 4-re upgrade-elve használhatom a HALion 3-ast is azzal együtt, hogy mind a Hypersonic, mind a HALion Sonic használati joga IS(!!) megmaradt. Ezzel "honorálja" a Steinberg, hogy korábban támogattam őket a Hypersonic és HALion Sonic megvételével.

Pont az elektronikus licensz teszi lehetővé, hogy megkülönböztethető legyen az új HALion 4 licensz az upgrade-ektől. Tehát aki simán vesz egy HALion 4.et, az használhatja a HALion 3.at, de nem lesz jogosult a Hypersonicra / HALion Sonicra ...

Ennek fényében elmondható az Avid licenszelési politikájáról, hogy "nem elegáns"...

A praktikus részéhez:

Ha megmaradna az eredeti PT9 liszensz is, akkor az egyszerűen átvihető egy másik kulcsra és onnan már két külön gépen lehetne használni.

Lehet, hogy a folyamatos upgrade osszességében drágább, de hosszabb a használati idő. Ha valaki most lép be a 10-zel, akkor eddig nem használta a programot - ha a 6-tól kezdve upgrade-el, akkor már évek óta ( kb. 5 ) használja. De ebbe nem érdemes belemenni...

Az elegancia kérdést nem kommentálom.

Link to comment
Share on other sites

"Ha megmaradna az eredeti PT9 liszensz is"

Nem kell, hogy megmaradjon az eredeti licensz. Pont azért, mert az egész licensz-kezelés "IT", (pofon egyszerűen) megoldható (lenne), hogy bizonyos licenszek engedélyezzék az előző verzió futtatását, bizonyosok meg nem. (Ha nagyon szofisztikálnánk a dolgot, még az is megoldható lenne, hogy mennyire visszamenőleg legyen lehetséges az előző verziók futtatása.)

A Cubase-nél is úgy működik a dolog, hogy a Cubase 6 licensz látszik csak a kulcsban, de futtathatom akár a Cubase SX1-et is ezen licensz birtokában. (Az más kérdés, hogy a Steinbeg licensz politikája még megengedőbb, mert aki most vesz frissen Cubase 6-ot, az is futtathatja az összes megelőző verziót.)

Az én Hypersonic / HALion Sonic -> HALion 4 példámmal: nálam a kulcsban csak a HALion 4 licensz láthsató, nyoma nincs a megelőző programoknak, mégis tudom futtatni azokat. Viszont aki frissen vett HALion 4-et, az nem tudja futtatni ezeket a progikat, csak a megelőző HAlion 3-at.

A lényeg: ez az egész csak és kizárólag szándék (és policy) kérdése.

Link to comment
Share on other sites

Valami nem okés. Mi 8-as Mpoweredet upgrade-eltünk 9-re, és a kulcsban mindkét liszensz benne van. Ez tuti.

én is 8-as M-Poweredről CrossGrade-eltem, és nincs meg a 8-as licenszem.

Nem lehet, hogy 8-as LE-ről CrossGrade-eltetek?

(Még a kulcs is piros, vagyis eredendően M-Poweredhez adták...)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...