Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

E4 WEB Remote


snaper

Kérdés

Sziasztok,

Nem tudom vannak-e itt még régi E4 sampler rajongók, használók, de nagyon komoly örömhírem van!
Egy Ray Bellis nevű Úr ma közzétette a web-re írt E4 remote-ját.

Ami a legjobb, hogy a klasszik SCSI E4 remote apphoz hasonlóan ez is küldi a képernyőképet!

Totál hihetetlen, de működik!

Screen Shot 2020-04-30 at 17.03.28.png

Link to comment
Share on other sites

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

  • 0
Ekkor: 2020. 04. 30. at 17:06 írta snaper:

hihetetlen, de működik

Azt hagy kérdezzem már, hogy ez midin sysex alapon kommunikál, mert usb nemigen volt az Emulatorokban, a scsi meg mára szintén eltűnt. Gondolom scsi driveokat sem lát így?

Meg jó lenne legalább egy link vagy weboldal...

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Nem tudom, nekem egyszer sem sikerült működsére bírnom a régit.
Valami speckó protokollt haszánlt arra, hogy a képernyő képkete küldözgesse, itt azt fejtették vissza.

Az előlap eddig is programozható volt MIDI-ről, a nagy újdonság, hogy látod az EMU képernyőjét így tudsz benne navigálni...nekem ez tetszik, mert nem kell ide-oda ugrálnom a gép meg a rack között :D

Link to comment
Share on other sites

  • 0
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ja! Jó, ezek 3rd party dolgok, akkor megnyugodtam. 😁

Mondjuk nincs Emum. Nagyon szerettem volna régen egy E4 Platinumot RFX32-vel, de mára elmúlt a varázsa nálam az egésznek a 128MB RAM korláttal. Sokáig hittem az Emuban, de mióta Akai S5000-et láttam, rájöttem hogy nem adnék már én ezekért pénzt. Pláne ahogy ma újra bedrágultak mint vintage...

Most lehet, hogy nagyot mondok ezzel, de egy Kontakt keresztbe megeszi ezeket a vasakat, szolgáltatás szinten meg egy lapon sem említhetők. Persze tudom, 1-2 szpesöl hangzás miatt megvan fanatikus körökben az Emu varázsa máig (még EIII esetében is), de valahogy engem már nem hoznak lázba ezek. Főleg úgy egyébként, hogy nagyon öreg cuccok ezek: display halványodik, gombok, jog tárcsa kontaktosak lesznek stb. Már csak ilyen szempontok szerint se adnék 150-200 rongyot ma samplerekért, pláne a scsi-val bajlódás okán, még ha az EOS vasak IDE csatolósak is belül. Lassan az egész a magnókazik sorsára jut, és csak fiatalkori emlék marad belőle...

(Na persze aki régóta babusgathatja, meg időnként leporolja és bekapcsolja 2-3 unique sound miatt, annak már úgyis egy kötődés a cucc, mint a cigány meg a hegedűje...) 😉

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Világos és tök jogos.
Nekem van mindkettő (Akai és E-Mu) mert van hely a rack-ben, meg amit írtál is, fiatalkori varázs.
Sok zeném jelent meg annó, 2006-2007 körül, amiket teliben az E-Mu-val csináltam bajnokok a filterek benne, imádom ahogy szól.
Komplett 16 part jött ki belőle, imádtam.

Az enyémben van most elől egy HDD caddy, van benne egy 40-60 GB vinyó, az asztalon meg egy dokkoló, így rögtön megy a transfer, bár inkább onnan ide, mert ha kell valami minta, akkor inkább felveszem, mi értelme lenne átküldeni.

Mindekettő be van patchelve a rendszer 2-2 kimenetére, leginkább arra vannak hastználva, ha van valami, ami "jól szólna" innen vagy onnan, akkor felveszem és kész.

Sőt, az E-Mu elsődleges feladata pont ez. 
Ha van egy projekt, ami akadozva megy vagy ráunok vagy nem is tudom (techno), akkor felveszem a loop-ot a samplerrel és otthagyom.
Lehet 2-3 hónap múlva érdekes lesz :D

Pont emiatt rohadt sokat segít ez a remote, nem kell jojózni, csak megnyitom, arm, rec, mentés, stb.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
12 órája írta snaper:

az E-Mu-val csináltam bajnokok a filterek benne, imádom ahogy szól

Igazából százalékosan össze lehet vetni az Akai filterekkel vagy teljesen más? (Most nem a Z-plane dolgára gondolok, ami nyilván egyedi.)

12 órája írta snaper:

ha van valami, ami "jól szólna" innen vagy onnan, akkor felveszem és kész.

Tehát pre-master recordernek használod vagy hogyan?

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Nem tudom, nem annyira érdekesek az Akai filterek.
Máshogyan szólnak? Lehet ezt így mondani?
Az E-Mu, főleg az Ultra-k, azok precízebbek, az Akai picit mocskosabb.
Ha van valami motyó, amihez ez a "piszok" kell, akkor felveszem az Akai-val, 22.05 kHz-en, csak hogy még mocskosabb legyen.

Az E-Mu-val azt szoktam felvenni mondjuk mikor "ötletelek", érted, szal semmi komoly, csak bohóckodom a szintikkel vagy csak csavarok valamit, lesz egy loop, kb, szinti + kickdrum (újra, technoról beszélek), de semmi extra, csak a "groove".
Hogy ne "vesszen el" és hogy ne is legyen ott a pofámba reggeltől estig, hogy "Unfinished XXXX" projekt, felveszem az E-Mu-val és kész, majd egyszer lehet megtalálom. 😄

Link to comment
Share on other sites

  • 0
Ekkor: 2020. 05. 04. at 17:21 írta snaper:

Nem tudom, nem annyira érdekesek az Akai filterek.
Máshogyan szólnak? Lehet ezt így mondani?
Az E-Mu, főleg az Ultra-k, azok precízebbek, az Akai picit mocskosabb.
Ha van valami motyó, amihez ez a "piszok" kell, akkor felveszem az Akai-val, 22.05 kHz-en, csak hogy még mocskosabb legyen.

Az E-Mu-val azt szoktam felvenni mondjuk mikor "ötletelek", érted, szal semmi komoly, csak bohóckodom a szintikkel vagy csak csavarok valamit, lesz egy loop, kb, szinti + kickdrum (újra, technoról beszélek), de semmi extra, csak a "groove".
Hogy ne "vesszen el" és hogy ne is legyen ott a pofámba reggeltől estig, hogy "Unfinished XXXX" projekt, felveszem az E-Mu-val és kész, majd egyszer lehet megtalálom. 😄

:) Helo! 10 éve AKAI s3000xl, meg EMU E5K Ultra user vok! Most már MPC2K-s is! Felújítva tudja az ADC-DAC ugyan azt mint a DIG002 es konzolom! -100 -110 decibel 1khz en pink noise 3db / okt lejtésen. Felújítottam mind! Mindkettő másra jó! De alap dolgokra mint dobprogramozás dual filter LP+ (LP+BP+HP+EQ) opció + 4 effektmodul opció magasan veri. Az ADSR envelope ja az akainak jól lett belőve, illetve analóg tipusú, exponenciális és logaritmikus a felfutás és a lefutás. Az MPC2K már butább az Attack lineáris. De ott meg az egész zenegyúrás flow nagyon el van találva. Abban is van 4 bus effekt.

Az Emunak fing az ADSR-je az akaiéhoz képest a filtere is sokkal digitálisabb, mivel nagyobb biten számol, csúnyán is el tud szállni matekban, mint a szoftverek a resoja. Az Emu sok másban jobb. Nagyon szépen pitchel. Szoftvereket alázó anti alias pitchelése van SRC-je. A Kontakt kullog utána kb. Komplex pitch, modulár dolgok. Effektek hátterek, hosszú hangminták, hosszú loopok. Vagy lehet kombinálni a kettőt. És az emu kiváló looper. Sőt! Elárulok egy titkot! Az emu instant looperként agyonveri az abletont ha tudod mit hogyan csinálsz. Azért is mert a kezeddel loopolsz, és azért is mert az asszinkron loopra épült külön stílus, mint a generatív zene.. Layerek szőnyegek. Nem ajánlott képernyőn vezérelni egyiket sem. A számítógép nem tesz jót a kreativitásnak! Inkább meg kell csinálni a jogwheel-t kezelhetőre ne ugráljon két 0.1uF filmkondival, meg a gombokat kitisztítani denaturált szesszel vagy kontakt 61 el.

Szerkesztette Baraka
Link to comment
Share on other sites

  • 0
Ekkor: 2020. 05. 03. at 22:42 írta djuice:

Ja! Jó, ezek 3rd party dolgok, akkor megnyugodtam. 😁

Mondjuk nincs Emum. Nagyon szerettem volna régen egy E4 Platinumot RFX32-vel, de mára elmúlt a varázsa nálam az egésznek a 128MB RAM korláttal. Sokáig hittem az Emuban, de mióta Akai S5000-et láttam, rájöttem hogy nem adnék már én ezekért pénzt. Pláne ahogy ma újra bedrágultak mint vintage...

Most lehet, hogy nagyot mondok ezzel, de egy Kontakt keresztbe megeszi ezeket a vasakat, szolgáltatás szinten meg egy lapon sem említhetők. Persze tudom, 1-2 szpesöl hangzás miatt megvan fanatikus körökben az Emu varázsa máig (még EIII esetében is), de valahogy engem már nem hoznak lázba ezek. Főleg úgy egyébként, hogy nagyon öreg cuccok ezek: display halványodik, gombok, jog tárcsa kontaktosak lesznek stb. Már csak ilyen szempontok szerint se adnék 150-200 rongyot ma samplerekért, pláne a scsi-val bajlódás okán, még ha az EOS vasak IDE csatolósak is belül. Lassan az egész a magnókazik sorsára jut, és csak fiatalkori emlék marad belőle...

(Na persze aki régóta babusgathatja, meg időnként leporolja és bekapcsolja 2-3 unique sound miatt, annak már úgyis egy kötődés a cucc, mint a cigány meg a hegedűje...) 😉

Sok bajlódás van vele ez igaz! Nem is olyanoknak való akik nem tudnak szerelni! A kontakthoz mire te hozzányúlsz addig még le kell ülnöd egy székre, pötyögni a gépen hogy elinduljon meg egérkével, közben megnyitod a webet, facebookozol, meg pornhub, aztán már azt se tudod miért ültél le a géphez! :D Ezért nevezzük hangszernek a hangszert és számítógépnek a gépet. Ez a célhardver érv. Aztán Kijönni egy hangkariból amit ITB hívők sosem kötnek egy külső cuccra sem. Kell egy jobb hangkari is hozzá.. Ez a recording workflow érv. Aztán a a sound design workflow meg köröket ver a PC-sekre egy ilyen samplernél. Elég ha meghallgatod a brit Jungle meg Drum and Bass-eseket akik Akai meg Emu samplerrel mit csináltak. Aki megtanulja az alapokat az nem fog kontakt presetekkel középszerűt csinálni! A kontakt másra való. Az nem sound design hanem egy fogyasztóbarát hangszer preset zenészeknek, illetve akusztikus hangszerekre való és ott is inkább a zenekari vagy élő hangszerek utánzására filmzenékhez nagy méretű hangkönyvtárakhoz.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
20 perccel ezelőtt írta Baraka:

Elég ha meghallgatod a brit Jungle meg Drum and Bass-eseket akik Akai meg Emu samplerrel mit csináltak.

Soha életemben nem hallgattam olyan zenét + ott van az, mint a magam fajta hobbista, aki a 4 falnak zenél (és talán mi vagyunk többen, mintsem akikkel kult vasak miatt lemezszerződést kötnek). Sok év alatt rá lehet jönni, hogy ma vagy akár mint régen, milliókat vasakra elkölteni napi 30 perc szórakozásért vagy még ritkábban luxus, ahhoz tökre elég egy Kontakt vagy nálam egy ideje a Nord Electro. Nincsenek nagy dolgai, Z-plane filter, 8 insert fx pl távolról sem, :lol: na meg csak monotimbral, viszont csak a sound ami miatt bekapcsolja az ember ezt is és zenél. Nem patch editezik vagy minta cd-k ezreit hallgatgat, mi miben volna jó, s mire a végére ér, már azt se tudni mit hallott egy órája...

Szóval félresiklott kicsit a dolog ott szerintem akik régen Akaikról, Emukról álmodoztunk, hogy régen is azokat a vasakat azért komoly stúdiók engedhették csak meg, akik ebből pénzt kreáltak. Mire oda értünk, hogy ma 3 havi minimálbérből ezeket már egy kofa is összespórolhatja egyenként magának, akkor rájövünk hogy a kofa csak kofa marad, árulja a zöldséget és sose fog az Emuján egy lemezt se megírni, mert eleve az egész nem neki lett kitalálva. Lehet persze rajongani a hangzásért, van aki veterán autókat, motorokat gyűjt. Drága hobbi. Ennyi. (szerintem)

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

  • 0
10 perccel ezelőtt írta djuice:

Video demonstrációt tudnál esetleg erről (is)?

 

Itt a felvétel workflow-ja ami érdekes. Automatán loopol ha beállítod minden felvételt amit felvettél és billentyűn. És felpakolhatod billekre gyorsan ami kell. Vannak előre legyártható presetek amiket az EMU a ROMjába ment el hangminta nélkül. 32 v 64 modulációs dugód van layerenként! ÉS bármilyen hangot használhatsz és layerezhetsz. Sokan hang designra használják, de ennél többre képes. A workflow-ja az ami rákényszerít arra amit manapság kevesen tudnak. Samplerezni..

Link to comment
Share on other sites

  • 0
24 perccel ezelőtt írta djuice:

Soha életemben nem hallgattam olyan zenét + ott van az, mint a magam fajta hobbista, aki a 4 falnak zenél (és talán mi vagyunk többen, mintsem akikkel kult vasak miatt lemezszerződést kötnek). Sok év alatt rá lehet jönni, hogy ma vagy akár mint régen, milliókat vasakra elkölteni napi 30 perc szórakozásért vagy még ritkábban luxus, ahhoz tökre elég egy Kontakt vagy nálam egy ideje a Nord Electro. Nincsenek nagy dolgai, Z-plane filter, 8 insert fx pl távolról sem, :lol: na meg csak monotimbral, viszont csak a sound ami miatt bekapcsolja az ember ezt is és zenél. Nem patch editezik vagy minta cd-k ezreit hallgatgat, mi miben volna jó, s mire a végére ér, már azt se tudni mit hallott egy órája...

Szóval félresiklott kicsit a dolog ott szerintem akik régen Akaikról, Emukról álmodoztunk, hogy régen is azokat a vasakat azért komoly stúdiók engedhették csak meg, akik ebből pénzt kreáltak. Mire oda értünk, hogy ma 3 havi minimálbérből ezeket már egy kofa is összespórolhatja egyenként magának, akkor rájövünk hogy a kofa csak kofa marad, árulja a zöldséget és sose fog az Emuján egy lemezt se megírni, mert eleve az egész nem neki lett kitalálva. Lehet persze rajongani a hangzásért, van aki veterán autókat, motorokat gyűjt. Drága hobbi. Ennyi. (szerintem)

Hát aki ennyire amatőr annak nem is való. A Nord Electro meg fél millióba kerül. Igencsak el vagy tájolva.. Én anno már Kontakt-al meg különböző daw-okkal is csináltam komolyabb zenéket. Ha neked ez napi 30p szórakozás arra a kontakt még sok is.

Szerkesztette Baraka
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Azt nem mondtam hogy új Nordot vettem 🙂 de mikor használtként is még EIV racket vehettem volna 450 pengőért tizen éve, hogy azzal milyen zenét fogok írni, ahhoz még plusz keyboard kellett volna... Amúgy 97-ben volt, hogy apám majdnem vett egy E-Synth Dancet (használtan! 750-ért!) úgyhogy ma egy Electro 6 is újonnan harmad áron van ahhoz képest és tud Hammondul, amit samplerből én sose hallottam normális mintavételt, pl. félhangonként, pláne az Emuban még leslie szimuláció sincs effekt szinten... de mindegy is, nem annak készült.

Igen, amatőr hobbista maradtam, mert bár zenei pályára készültem, de nem sikerült és amatőr maradtam, mert én az ilyen dzsungel zenéket meg nem nézem semmire. 😛

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

  • 0
1 órája írta djuice:

Azt nem mondtam hogy új Nordot vettem 🙂 de mikor használtként is még EIV racket vehettem volna 450 pengőért tizen éve, hogy azzal milyen zenét fogok írni, ahhoz még plusz keyboard kellett volna... Amúgy 97-ben volt, hogy apám majdnem vett egy E-Synth Dancet (használtan! 750-ért!) úgyhogy ma egy Electro 6 is újonnan harmad áron van ahhoz képest és tud Hammondul, amit samplerből én sose hallottam normális mintavételt, pl. félhangonként, pláne az Emuban még leslie szimuláció sincs effekt szinten... de mindegy is, nem annak készült.

Igen, amatőr hobbista maradtam, mert bár zenei pályára készültem, de nem sikerült és amatőr maradtam, mert én az ilyen dzsungel zenéket meg nem nézem semmire. 😛

50ért lehet már venni Vox orgonát instant Animals hangzással. Nem vennék nord electro-t már csak azért sem! A legfőbb gondod az hogy lemaradtál 60 évet zenei viszonylatban én úgy látom. A sampler nem gitáros zongorásoknak lett kitalálva se nem workstation-ös papikáknak akik megcsinálják az esőember filmzenéjét mint Hanz Zimmer anno.. Ezzel stílusokat teremtettek amik milliókat mozgattak meg és okoztak örömet. Beleértve Michael Jacksont, Peter Gabrielt, Quincey Jonest, Ace of Base-t, Queent, Enigma stb stb stb az egész 90es évek pop rnb és hip hop zenéit. És akkor underground amk poppok lettek és amik nem meg se merek említeni.. De látom annyira fogalmad nincs a samplerekből és annyira csak a preseteken van az agyad, hogy ezért egyáltalán nem is érted mit jelent egy zenét össszerakni. Nemcsak zeneileg hanem mint hangmérnök is és úgy mint mint hang designer. De! Ha láttál egy Stranger Things sorozatot, vagy néztél John Carpenter filmet, láttál már Vangelist, esetleg egy újjabb Hanz Zimmert akkor tudhatnád mit jelent ez az egész. Ha nem tudod akkor csak zongorázzál. De ne keverd össze az említett még 3 -4 tudással. Küldök még egy figurát aki a techno-ból jött filmzenész. Annyira nem tartom nagy zenésznek inkább gazdagnak. De legalább ért hozzá. 

 

Szerkesztette Baraka
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ja, igen. Én megmaradtam a jazz, latin, light pop/rock éránál, a klasszikusnál meg műkedvelő hallgatóként még a népzenénél. A négyszögjel nyüszögések, drum&bass pont ezért nem bírt sosem érdekelni ezekből a masinákból. Hát sajnálom, vagyunk még pár ezren így ezzel a világban... 🙂

Nem azt mondom, 1-2 jobb hip-hop meg egyéb alternatív dolgot nem hallgatok meg ritkán, de csinálni biztos nem csinálnék ilyesmit. Ahhoz értsen csak más! Csavargattam én eleget szintiket 25-30 évig. Számomra ez egy megunt időpocsékolás lett csak, mert a vasak idővel mennek, a hangjukkal és beleölt sok-sok munkaórával együtt. A zene az ami marad, semmi más, az meg nem tekerőzésekből áll, meg főleg nem one key press dolgokból és majd a gép varázsol. Azt egy 5 éves is megnyomja, de még nem lesz tőle zenész. És egyébként is ezer más hasznos dologgal lehet még az életben foglalkozni a patch editen kívül...

A zene az meg harmónia elsősorban! 😉 Sajnálom, de nyikogó szinusz hullámokra nekem nem áll fel, mint az undergrundistáknak, akik életükben nem hallottak pl. egy Vivaldi hegedű versenyt vagy egy big band jazz együttest hogy mi az a természetes hangzás, ők meg ezektől vannak fényévekre lemaradva.

Egy dolgot azért nem értek, ha mondjuk az Emu samplereknél tartottunk. Oké, hogy utóbb már millió 3rd party minta jött ki hozzájuk, meg kb. mindenki (pl. egyet mondok) a budiajtó bevágódásából csinálta meg a saját soundjait velük és oké, lehetséges hogy műfaj teremtők is lehettek itt-ott, de a cég maga, s eleve a sampling technológia (lásd pl. CMI, Chamberlein...) az élethű hangszerek reprodukálására jött létre eredetileg. Magyarul preset cuccnak ha azt vesszük. Meg hogy pl. az Emu hangkönyvtár gyárilag is elég klasszikus vonalat követett... Az elfajultság az, mint technológia adta új stílusirányzatok, melyek teljesen más irányba vitték ezt. Klasszikusan egy középsulis elektronika tanáromat idézve: vki kitalálta hogy a fejére húzza az alsógatyáját és a többiek elhitték hogy az már menő! 😄A cég utána nem véletlen már csak modulokat adott ki a végén, ráülve az új piaci keresletre (Orbit, PlanetPhatt, stb). Szóval ez az egész gellert kapott new age zenei irányzatok, (techno/dance stb.) egész másfelé vitte a samplereket, mint amire az alkotók eredetileg gondolták volna, ebben ez a legérdekesebb. Még emlékszem, az EIV bemutatásakor is 95-ben pont egy több layeres, 100MB körüli Steinway mintával menőztek, hogy soha nem hallott, páratlan hangzás, mikor a többiek még csak 32MB RAM-nál tartottak max. Aztán mégiscsak a Nordok csináltak páratlan zongora hangzást, preset playing ide vagy oda, sokaknak ez lényegesebb, mint hogy mi mennyire aliasozik vagy exponenciális-e az ADSR. De persze ez csak egy más világ, ahogy az éremnek is 2 oldala van. Én nyugodtan megférek a techno zenék mellett is, nem zavarnak mert nem hallgatom. Kult samplereket sem szeretnék, mert pont ugyanígy nincs rájuk igényem már. Érdekes, jópofa cuccok a maguk stílusában, technikai érdekesség, nekem ennyi elég, azért is kérdeztem a looper funkciót e téren az Emuban. Ha ez elmaradottság kérdése, akkor meg vállalom! 🙃

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

  • 0
Ekkor: 2020. 09. 08. at 0:49 írta djuice:

Ja, igen. Én megmaradtam a jazz, latin, light pop/rock éránál, a klasszikusnál meg műkedvelő hallgatóként még a népzenénél. A négyszögjel nyüszögések, drum&bass pont ezért nem bírt sosem érdekelni ezekből a masinákból. Hát sajnálom, vagyunk még pár ezren így ezzel a világban... 🙂

Nem azt mondom, 1-2 jobb hip-hop meg egyéb alternatív dolgot nem hallgatok meg ritkán, de csinálni biztos nem csinálnék ilyesmit. Ahhoz értsen csak más! Csavargattam én eleget szintiket 25-30 évig. Számomra ez egy megunt időpocsékolás lett csak, mert a vasak idővel mennek, a hangjukkal és beleölt sok-sok munkaórával együtt. A zene az ami marad, semmi más, az meg nem tekerőzésekből áll, meg főleg nem one key press dolgokból és majd a gép varázsol. Azt egy 5 éves is megnyomja, de még nem lesz tőle zenész. És egyébként is ezer más hasznos dologgal lehet még az életben foglalkozni a patch editen kívül...

A zene az meg harmónia elsősorban! 😉 Sajnálom, de nyikogó szinusz hullámokra nekem nem áll fel, mint az undergrundistáknak, akik életükben nem hallottak pl. egy Vivaldi hegedű versenyt vagy egy big band jazz együttest hogy mi az a természetes hangzás, ők meg ezektől vannak fényévekre lemaradva.

Egy dolgot azért nem értek, ha mondjuk az Emu samplereknél tartottunk. Oké, hogy utóbb már millió 3rd party minta jött ki hozzájuk, meg kb. mindenki (pl. egyet mondok) a budiajtó bevágódásából csinálta meg a saját soundjait velük és oké, lehetséges hogy műfaj teremtők is lehettek itt-ott, de a cég maga, s eleve a sampling technológia (lásd pl. CMI, Chamberlein...) az élethű hangszerek reprodukálására jött létre eredetileg. Magyarul preset cuccnak ha azt vesszük. Meg hogy pl. az Emu hangkönyvtár gyárilag is elég klasszikus vonalat követett... Az elfajultság az, mint technológia adta új stílusirányzatok, melyek teljesen más irányba vitték ezt. Klasszikusan egy középsulis elektronika tanáromat idézve: vki kitalálta hogy a fejére húzza az alsógatyáját és a többiek elhitték hogy az már menő! 😄A cég utána nem véletlen már csak modulokat adott ki a végén, ráülve az új piaci keresletre (Orbit, PlanetPhatt, stb). Szóval ez az egész gellert kapott new age zenei irányzatok, (techno/dance stb.) egész másfelé vitte a samplereket, mint amire az alkotók eredetileg gondolták volna, ebben ez a legérdekesebb. Még emlékszem, az EIV bemutatásakor is 95-ben pont egy több layeres, 100MB körüli Steinway mintával menőztek, hogy soha nem hallott, páratlan hangzás, mikor a többiek még csak 32MB RAM-nál tartottak max. Aztán mégiscsak a Nordok csináltak páratlan zongora hangzást, preset playing ide vagy oda, sokaknak ez lényegesebb, mint hogy mi mennyire aliasozik vagy exponenciális-e az ADSR. De persze ez csak egy más világ, ahogy az éremnek is 2 oldala van. Én nyugodtan megférek a techno zenék mellett is, nem zavarnak mert nem hallgatom. Kult samplereket sem szeretnék, mert pont ugyanígy nincs rájuk igényem már. Érdekes, jópofa cuccok a maguk stílusában, technikai érdekesség, nekem ennyi elég, azért is kérdeztem a looper funkciót e téren az Emuban. Ha ez elmaradottság kérdése, akkor meg vállalom! 🙃

 De ott van a fifa 98 játéktól kezdve kismillió filmzenékről (Matrix, Sin city, stb stb stb) Crystal Method, bigbeat és ambient trip hop zsenik az Underworld, Fluke (Syntax, 2 bit pie), Prodigy, Chemical Brothers, Daft Punk, Massive Attack, Fatboy Slim. A nu jazz Downtempo vonalon Kruder Dorfmeister K&D sessions dupla cd, amit majd 20 év után újra mastereltek 5 bakelites kiadásban. Etalon. A Cinematic Orchestra. Banco De Gaia. Ezek azok akik megtanultak samplerezni. És ennek köze nincs ahhoz miket itt leírtál! Megosztok neked egy listát amik ilyen vagy régebbi klasszik samplerrel készültek aztán miután belehallgattál vagy egyáltalán átment az egód szűrőjén talán megérted mi a lényeg.. 

sok mindenről nem tudsz az a bajod de a vasfüggönyből a kapitalizmus fogyasztásába átbutult Mo-on még az is csoda hogy egyáltalán nem Eddát, meg Hungáriát hallgatsz! És kevered a nyikohó sinus hullámokat meg az egygombos dolgokat (ami megintcsak egy elemi része a zenének) a zenészek művészetével! Tehát súlyos fogalmi zavarod van! Ha ebben a listában szóló zenéket nem érted akkor az a te bajod. Felvilágosító nevet kapta a lista. Személyesen neked! :)

 

Szerkesztette Baraka
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Szerintem sétálj be a Zeneakadémiára, aztán nézd meg ott hogy fognak rád bámulni ezeket a "felvilágosult" zenéket bemutatva, ha a te egódtól ott még beférsz a főbejáraton! Biztos sok horgolt kardigános SZTK keretes szemüveges hozzá nem értő őskomcsit fogsz ott találni piros műbőr széken ülve, mert ők is a múlt évszázadban ragadtak, de ez ne is zavarjon majd, mert te úgy is leosztod a lapot, hogy szerinted kinek mi tetszhet... 😛

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

  • 0
6 órája írta djuice:

Szerintem sétálj be a Zeneakadémiára, aztán nézd meg ott hogy fognak rád bámulni ezeket a "felvilágosult" zenéket bemutatva, ha a te egódtól ott még beférsz a főbejáraton! Biztos sok horgolt kardigános SZTK keretes szemüveges hozzá nem értő őskomcsit fogsz ott találni piros műbőr széken ülve, mert ők is a múlt évszázadban ragadtak, de ez ne is zavarjon majd, mert te úgy is leosztod a lapot, hogy szerinted kinek mi tetszhet... 😛

Hàny zenemüvészetisböl hàny ír zenemüvet! Képzeld én megnéztem öket! Az egyik sztk keretes tallárosnak van youtube videoja is! Ott tart hogz dorombal hosszù delay viszhangal nyomiskodik! Nincs mit elmagyaràznom ezeknek! Neked se! Van mire ekkora arcom! Van sok komoly saját zeném! nincs  fogalmad arról mi kell a kreativitashoz. De nem az hogy bemagolod mas muveszetet! Zenei általánosban kezdtem meg komoly ízlésü bakelitgyüjtö tanár háttérrel papi! Az iskola meg art is! “We dont need no education!” Pink Floyd! Tanulj meg angolul! Hátha felvilágosultabb leszel mint Krisnamurti! Esetleg tanulj a tudat iparról, antropològusoktól, történelemröl, pszicgológiáról, pavlov kutyáiról! Hogy tudd miért árt az iskola!A vitat innentol befejezem mert benned annyi figyelem energia nincs mint egy 5 éves gyerekben, mert a zenékre egy csepp energiát nem fordítottál. Csak vagdalkozol önsajnálatodban mint egy befásult sóskajóska aki el hitte hogy zenész lesz majd mert megtanult pár akkordot ritmusra nyomkodni az iskolapadban, és még az sem jött össze  neki. Rakj össze egy zenét aztán lehet ekkora arcod a zseniális hangszereket megítélni!

Szerkesztette Baraka
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Válaszolok a kérdésre...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Kattints a formázás megszűntetéséhez.

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...