kib Létrehozva May 12, 2020 Share Létrehozva May 12, 2020 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
V László Válaszolta May 14, 2020 Share Válaszolta May 14, 2020 Királyság. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xinu Válaszolta May 14, 2020 Share Válaszolta May 14, 2020 Csak vajon miért nem kezdte el a Behringer ezt a klónozást már ezelőtt mondjuk 20-30 éve? Miért csak mostanra? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Technox Válaszolta May 14, 2020 Share Válaszolta May 14, 2020 6 perccel ezelőtt írta xinu: Csak vajon miért nem kezdte el a Behringer ezt a klónozást már ezelőtt mondjuk 20-30 éve? Miért csak mostanra? Gondolom mostanra jutott el anyagilag/technikailag ide. Régebben azért elég gagyi volt... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kib Válaszolta May 14, 2020 Szerző Share Válaszolta May 14, 2020 A gagyikból megszedte magát, most már van pénze jobb mérnökökre, jobb alapanyagra, jobb gyártósorra. A gearslutzon volt erről egy "vallomása", hogy mióta álmodik (erről azóta több helyen is megjelent már), mióta 1977-ben, 16 évesen megépítette az első saját analóg szintetizátorát (UB-1 néven), azóta szeretne normális analóg szintetizátorokat gyártani, és most lett rá lehetősége. Amit akkoriban nem kaphatott meg, azt most legyárt(at)ja magának. Meg persze mindenki másnak is. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
rajkiroli Válaszolta May 26, 2020 Share Válaszolta May 26, 2020 Ekkor: 2020. 05. 14. at 17:40 írta kib: Amit akkoriban nem kaphatott meg, azt most legyárt(at)ja magának. A legyártatja helyett inkább a lemásolja szót használnám. Nulla kreativitás... Csak a copy. Neves gyártók hátán próbál felkapaszkodni. Moog bácsiékkal szemben ez a legetikátlanabb dolog, amit ki lehet találni. Az viszont biztos, hogy lehetőséget ad tizedáron analógot csavargatni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
np3t1 Válaszolta May 27, 2020 Share Válaszolta May 27, 2020 Szerintem lejártak ezekre a típusokra a szabadalmi jogok és így másolhatja. Mások is szoktak klónozni, hasonló esetben. Hogy etikus vagy nem azt nem akarom megítélni. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koródi Csaba Válaszolta May 27, 2020 Share Válaszolta May 27, 2020 (szerkesztve) Ez az etikusság kérdése egy nagyon régóta húzódó és a végtelenségig folytatható vita. Én alapvetően azt gondolom hogy nem etikus hiszen valakinek a szellemi termékéről van szó... ugyanakkor ha az eredeti gyártó nem teszi meg, nem újítja fel az eszközeit és nem adja újra a felhasználók kezébe, akkor ám legyen. Abból indulok ki, hogy ha marhául kéne nekem valami és egy csomó helyről szintén lenne rá igény, de a gyártó az Istennek sem csinál újat, rég elengedte a kezét, akkor miért ne élhetnénk ezzel a lehetőséggel? Hogy Uli Behringer hogyan alszik az éjszaka, az legyen az ő baja 🙂 Mentségére legyen írva, hogy nem szarral gurigázik, a hangszerei vasból, anyagból vannak, a Deepmind járt a kezeim alatt és a nagy gyártók elmehetnek a sunyiba a mai műanyag, gyengített billentyűs konstrukcióikkal. És egy csomó céget bevásárolt hogy például effektekben és előerősítőkben is a legjobbakat tehesse a cuccaiba. Nyilván a profit lebeg az ő szemei előtt is, de közben nem feledkezett meg arról, hogy a hangszereit zenészek fogják használni és nem fejőstehenek 🙂 Szerkesztette May 27, 2020 Koródi Csaba 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kib Válaszolta May 27, 2020 Szerző Share Válaszolta May 27, 2020 Szerintem jól alszik. Én is jól aludnék, ha annyi pénzem lenne 🙂 A kérdés szerintem kicsit hasonló a generikus gyógyszerekhez (azzal a különbséggel persze, hogy az analóg szinti meg dobgép nem létfontosságú, már akinek 🙂 ), de akár a szerzői jogokhoz is. Ha valami lejárt, akkor lejárt, akkor már nincs értelme ezen lamentálni. Nem tudom, hogy itt pontosan mi a helyzet, olvastam már ezt is, azt is. Mindenesetre nekem nincs bajom a klónokkal (eddig is volt rengeteg, a Behringer előtt is), ha jól megcsinálják, ha az embereknek igénye/szüksége van rá, akkor hajrá. Én eddig még nem vettem egyet sem (a Deepmind végül nem klón lett a szó szoros értelmében), de nem azért, mert elvi gondom lenne vele, csak eddig még nem jött ki olyan, ami tényleg kellene. De ha egyszer tényleg jön a 909, vagy még inkább a DMX vagy az LM-1, akkor azokra biztos vevő lennék. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xinu Válaszolta May 27, 2020 Share Válaszolta May 27, 2020 A Korg is csinál replikát pl. Arp. Meg az Arturia csak az szoftverben. Hány év mire lejár a joga egy terméknek? 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koródi Csaba Válaszolta May 27, 2020 Share Válaszolta May 27, 2020 1 órája írta xinu: Meg az Arturia csak az szoftverben. Egyébként jogos. Sokan ágálnak a Behringer ellen, de a klón VST-k és a bemintázott Contakt hangszerek ellen senki nem emel szót, pedig régebb óta jelen vannak és semmi olyan felkészültséget nem igényelnek mint saját erőből újraépíteni az áramköröket, gyártósorokon alkatrészeket gyártani, vagy épp megvásárolni bele egy Klark Teknik algoritmust. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kib Válaszolta May 27, 2020 Szerző Share Válaszolta May 27, 2020 1 órája írta Koródi Csaba: megvásárolni bele egy Klark Teknik algoritmust Valójában nem csak egy algoritmust vett meg tőlük, hanem az egész céget 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
djuice Válaszolta May 27, 2020 Share Válaszolta May 27, 2020 Ekkor: 2020. 05. 26. at 17:25 írta rajkiroli: A legyártatja helyett inkább a lemásolja szót használnám. Nulla kreativitás... Csak a copy De szőrösszívű az úr! 😉 Az hogy a fél világ szinusz, fűrész meg négyszögjel generátort épít(ett) halomra és elélvezett a nyekergetésüktől, hát abba is tobzódik a kreativitás... Bezzeg mondjuk egy Hammond orgonát megtervezni, kitalálni (ami ugyanúgy egy szinusz generátor, ill. annak szuperlativusza inkább, sok más sallang nélkül), és hangzásban szvsz különb bármilyen Moogtól, Prophettől meg stb, aztán ma ugyanúgy nagy brandek a Nordtól a Korgig Hammondot klónoznak digitálban, akkor pont szegény Behri fejét kéne venni itt díszlövések közepette, mert mer csinálni vmit. amiről álmodott??? 😉 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koródi Csaba Válaszolta May 27, 2020 Share Válaszolta May 27, 2020 12 perccel ezelőtt írta kib: Valójában nem csak egy algoritmust vett meg tőlük, hanem az egész céget 🙂 Jaja, ez így pontos. De a hangszerben a cégből csak az algoritmus van 🙂 Lényeg a lényeg hogy nem szúrják ki a szemünket egy olyan reverbbel, mint amin például a KORG 20 éve nem tud javítani a KROSS szintű hangszereiben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Vader Válaszolta May 27, 2020 Share Válaszolta May 27, 2020 Végső soron az elmúlt évtized analóg reneszánszából melyik piacilag sikeres készüléket nevezhetjük valóban új találmánynak? Itt legalább azonos alkatrészekből van legyártva minden - bár szívesen meghallgatnám a szervizesek hozzászólásait a tényleges minőségről... Link to comment Share on other sites More sharing options...
V László Válaszolta May 28, 2020 Share Válaszolta May 28, 2020 Hány féle TB-303 klón van? Kb 6x1023 , viszont minden szinti eladási lista élen a szürke TD-3 áll, a kék előtt. 😎 Hamarosan a DJ-cucc piacon is kitör az irigység miatti hiszti. 🍿 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post snaper Válaszolta May 28, 2020 Popular Post Share Válaszolta May 28, 2020 (szerkesztve) Nekem semmi bajom ezzel, sőt. Megkérdőjelezném, ha neki ennyiért megy, mi a fa*zt fizetek meg a másiknál? No biztos nem a fejlesztést, mert 1000 EUR alatt vannak kis cégeknek is kis szintijeik amik JÓK! Pl. Nekem kellett egy sok ki-bejáratos hangkártya. 220 cca. EUR, UCM valami, nem is tudom a típusát pontosan. A következő kari, ami ennyit tud legalább, az 1500 EUR-ért az RME. Nincs miről beszélni. Ez ha elszáll, megy a kukába és leveszem a polcról a másikat pont. Szintikről meg, heh, kérem. Erre van igény és kész, nem is értem a többiek miért nem léptek erre rá komolyabban (Roland kopp-kopp). Itt az állványon a TD-3 és pont lesz*arom, hogy "biztos nem szól úgy mint az eredeti", arról nem is beszélve, hogy az ilyen hozzászólásokat író trollok tuti nem hallottak eredetit sosem. Fentebb olvastam, hogy etikátlan a Moog-al szemben. Nem zavar, ha most jönni fog a flame, de Uraim kérem, 100 % velem van a gond, DE, én bármelyik Moog-nál unalmasabb dolgot a világon nem hallottam/láttam. Lassan 60 éve adnak el méregdrága hangszereket ugyanazzal a k*rva "jól-megcsavarom-a-cutoff-potit-egy-alap-fűrészjelen-oszt'-hogy-szól-már" reklámmal. Tényleg, biztos vele van a baj, de értetlenkedve szoktam nézni ahogy embereknek ettől fennakad a szemük, meg elcsuklik a hangjuk... Szerkesztette May 28, 2020 snaper 1 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kib Válaszolta May 28, 2020 Szerző Share Válaszolta May 28, 2020 21 perccel ezelőtt írta snaper: Itt az állványon a TD-3 és pont lesz*arom, hogy "biztos nem szól úgy mint az eredeti", arról nem is beszélve, hogy az ilyen hozzászólásokat író trollok tuti nem hallottak eredetit sosem. Főleg hogy (ahogy sokan mondják) az eredeti sem szól úgy, mint az eredeti 🙂 Akkora a szórás a TB-303-ak között, hogy szinte mindegyik példány máshogy szól. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Blank Válaszolta May 29, 2020 Popular Post Share Válaszolta May 29, 2020 Ekkor: 2020. 05. 28. at 17:41 írta snaper: Nekem semmi bajom ezzel, sőt. Megkérdőjelezném, ha neki ennyiért megy, mi a fa*zt fizetek meg a másiknál? No biztos nem a fejlesztést, mert 1000 EUR alatt vannak kis cégeknek is kis szintijeik amik JÓK! No, meg azért azt is fűzzük hozzá, hogy nagyon sokan nem zenélni vesznek hangszert, hanem mert csak. Amperszag miatt, villog, izél meg bigyóz, tök mindegy. Egy időben én is rágörcsöltem egy-két vasra, hogy az nagyon kell ám, me' anélkül nem lehet muzsikálni. No, de ugye vehettem én JD-800-at, attól még k---ára nem tudtam úgy megszólaltatni, mint Éric Mouquet a Deep Forest egyesen. Kellett a Moog is, hátha én leszek az új L Gore, de ez sem jött be. Nem baj, akkor legyen Nord-om, aztán majd Schiller módjára küldöm a Let me love you-t. Há bakker, ez sem jött be. No, de merte volna nekem valaki azt mondani, hogy vegyek replikát, az is jó lesz, mikor a lilagőz elülte az agyam. Egy szó mint száz, vannak a magamfajta idióták is ám egy páran, akik elhiszik magukat, csak nemtom mire. Aztán ugye ott vannak azok is, akik egy óccó DAW-ban óccó pluginekkel világzenéket írnak. Mikor pár éve a Midnight és a Timecop1983 elindult, levelezgettem velük sokat, mert nagyon bejött, amit Synthwave vonalon nyomtak. Fejtegettem, hogy vajon milyen vasakkal alkotnak. Úgy vágott orrba a felismerés, mint vakondot a rotációs kapa, mikor rendre mindegyikük elmondta, hogy FL Studio és mely basic hangszerrel mi hogyan van kitekerve. Na, oda még a klón sem kellett, csak két jó fül meg tehetség és ennyi. Én maradok, és kergetem az álmaimat, gyönyörködöm a vasakban, s bár semmit nem tudok kezdeni velük, akko' is az eredeti kell és/vagy az, amiben anyag van. Állatira kielégít, ha játszhatom rajtuk, és a legkisebb mértékben sem szórakoztat egy Behringer klón. A Moog-nak is van helye, mert semmi de semmi nem szól úgy. Uncsinak lehet, hogy uncsi, de én képtelen vagyok megunni. Amikor a JD800 jó preampon becsúszik a batár analóg pultba, vas EQ és FX-szel keverve, alatta a LinnDrum II vagy egy öreg 707, jájj. Uncsinak lehet, hogy sokaknak uncsi, de nekem a gyerekkorom szól itt a szobában pontosan úgy, ahogy anno azt lemezről hallgattam a 80-as években. No, ezt nem fogja hozni egy klón sem. Mármint nem a hangot feltétlenül, hanem a folyamatot. Nagyon sokat kipróbáltam. ég és föld. Persze, ettől még nem való mindenkinek, mert míg nekem két hónap mire összerakok velük egy track-et, addig sokan letermelnek 4 albumot. Mindazonáltal a Behri irányát üdvözlöm, mert sok olyan gép lesz, amihez jó eséllyel másképpen nemigen tudnánk hozzájutni. A címadó MonoPoly jópofa jószág, de ha valami, hát a MonoPoly egy igazán túlhasznált masina volt. Csak ezt ugye nem illik mondani, ilyenkor a legendás a helyes jelző. 😄 Most már csak azt sajnálom, hogy nincs kivel megosztani ezt a hóbortomat. Pedig anno a srácok, akikkel a régi lemezeket és kazikat hallgattuk, karukat, lábukat, pecsüket adták volna egy-egy ilyen vasért, hogy élőben halhassák. Ma már ez nem érdekel senkit, mindenki nyomkodja a sok klónt, én meg nem értem, hogy mi zajlik. Nem az a világ van már. 😞 4 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
xinu Válaszolta May 29, 2020 Share Válaszolta May 29, 2020 Hát igen. Meg olyan is van a dologban, hogy nem az eszközt kéne nézni hanem a zenét vagyis végeredményt! Nem? Kedvenc lemezeimnél nem tudom mivel alkották (ami elektronikus) de bevallom nem is agyalok azon: ez vajon hány milliós volt? Csak élvezem. Akármivel is készült. Link to comment Share on other sites More sharing options...
power32 Válaszolta May 29, 2020 Share Válaszolta May 29, 2020 Ilyen hagnokat is ki lehetne ebből a vasból csavarni? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bendi Válaszolta June 2, 2020 Share Válaszolta June 2, 2020 Ekkor: 2020. 05. 14. at 17:34 írta Technox: Gondolom mostanra jutott el anyagilag/technikailag ide. Régebben azért elég gagyi volt... Nem csak ez lehet az ok. Azt hiszem, hogy a technikai szabadalmakra 50 év a szerzői jog. Utána szabadon felhasználható a know-how. Tehát egy 1970-ben bejegyzett szabadalom 2020-ban lejárt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
faceeasyg Válaszolta September 9, 2020 Share Válaszolta September 9, 2020 Ekkor: 2020. 06. 02. at 16:57 írta Bendi: Nem csak ez lehet az ok. Azt hiszem, hogy a technikai szabadalmakra 50 év a szerzői jog. Utána szabadon felhasználható a know-how. Tehát egy 1970-ben bejegyzett szabadalom 2020-ban lejárt. Kesve bar, de... 20 az az 50. https://en.wikipedia.org/wiki/Term_of_patent Link to comment Share on other sites More sharing options...
xinu Válaszolta September 10, 2020 Share Válaszolta September 10, 2020 9 órája írta DutchFlowers: Kesve bar, de... 20 az az 50. https://en.wikipedia.org/wiki/Term_of_patent lgen mert ezeka replikák sincsenek 50 évesek, van amelyik 30 egypár. Link to comment Share on other sites More sharing options...
draco draconis Válaszolta September 13, 2020 Share Válaszolta September 13, 2020 (szerkesztve) Szerintem a magyarázat a kínai tömeggyártás és a sok bizbasz klón vásárlóinak növekvő számában lelhető. A Behringer felismerte hogy nem drága dolog klónokat gyártani smd technológiával saját gyárral Kínában, és hogy erre régóta van egyre szélesebb vásárlói igény. 1000 euró/ dollár alatt szívesen vásárolnak az emberek mindenféle vasat, sőt, ha azok nagy nevek utánzatai... A technológia erre meg viccesen olcsó és széleskörű. Lásd kijelzők piaca is milyen széleskörű. Na ez a lendület egy idő után ki fog fulladni, mert az erre fogékonyak tele lesznek csak egy vagy két dologra használható cuccokkal, és nem férnek el majd tőlük. Szó szerint. Jól néznek ki hogy olyan sok van, de rohadt nehézkes sok cuccot együtt kezelni. Remélhetően a synth részleg tud annyi profitot termelni emiatt, hogy a K+Fnek (klónozás és fejlesztés 😬) megéri hogy a komolyabb cuccokat is megcsinálják. Jelenleg ugyanis ha megfigyelitek nem töri össze magát a Behringer a komolyabb UB-Xa készre csinálásával (BS80-ról nem is szólva) , de az RD-9 is talán most fog csak piacra kerülni, hogy ne zavarjon bele a többi eladásába. Folyamatosan fent akarja tartani a vásárlói érdeklődést, hogy per fő mindenki Behringerre vagy arra is költse az erre a célra félre tett pénzét. Behringer fórumban panaszkodott XY hogy ott nála már nem lehet Deepmindot kapni, reagált rá valaki Behringeréktől és egy hét múlva azonnal lehetett kapni ott is. Szóval ezeket tolni kell, nekem ez jött le. Szerkesztette September 13, 2020 draco draconis 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts