Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Stúdió fejlesztés. Előfok vagy UAD pluginek?


Sparrow

Kérdés

Sziasztok! Nem tudom, hogy jó helyre írom e ezt a kérdését, de ha nem akkor elnézést mindenkitől. 

Az lenne a kérdésem, hogy fejleszteni szeretném a kis stúdiómat és nem tudom milyen irányban mozduljak. A kis stúdió feladatköre főképp a hangszeres felvétel rock és metal zenekarok számára. Jelenleg gitárláda mikrofonozására egy ART MPA Pro 2 előfokot használok az énekre és a vonali gitár felvételre pedig ISA One-t AD kártyával. Az interface pedig egy Focusrite PRO40. 

Szóval azt nem tudom eldönteni milyen irányban mozduljak, hogy előfokokat vásároljak pl ISA Two, UAD SOLO 610, ISA 428 vagy pedig cserélem le a Slate Digital plugin előfizetésemet egy UAD Pcie Quad core kártyára? Minőségibb plugin egyenlő minőségibb hangzás vagy minőségibb előfok egyenlő minőségibb hangzás? 🙂

Köszönöm a válaszokat. 

Link to comment
Share on other sites

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

  • 1
19 órája írta wolf:

Szerintem Pre. A logika azt súgja nekem, ha a lánc eleje jó, (AD előtt), akkor könnyebb elérni a célt. Ha az eleje szar... érted. Utólag nehezebb kitekerni azt, ami hiányzik.

Köszönöm szépen a hozzászólást.. Első körben én is erre gondoltam. Ez most nyert egy kis megerősítést 😊

Link to comment
Share on other sites

  • 0
4 órája írta wolf:

Szerintem Pre. A logika azt súgja nekem, ha a lánc eleje jó, (AD előtt), akkor könnyebb elérni a célt. Ha az eleje szar... érted. Utólag nehezebb kitekerni azt, ami hiányzik.

Teljesen jó a logika!!!

5 órája írta Sparrow:

Sziasztok! Nem tudom, hogy jó helyre írom e ezt a kérdését, de ha nem akkor elnézést mindenkitől. 

Az lenne a kérdésem, hogy fejleszteni szeretném a kis stúdiómat és nem tudom milyen irányban mozduljak. A kis stúdió feladatköre főképp a hangszeres felvétel rock és metal zenekarok számára. Jelenleg gitárláda mikrofonozására egy ART MPA Pro 2 előfokot használok az énekre és a vonali gitár felvételre pedig ISA One-t AD kártyával. Az interface pedig egy Focusrite PRO40. 

Szóval azt nem tudom eldönteni milyen irányban mozduljak, hogy előfokokat vásároljak pl ISA Two, UAD SOLO 610, ISA 428 vagy pedig cserélem le a Slate Digital plugin előfizetésemet egy UAD Pcie Quad core kártyára? Minőségibb plugin egyenlő minőségibb hangzás vagy minőségibb előfok egyenlő minőségibb hangzás? 🙂

Köszönöm a válaszokat. 

Fentebb említett logika teljesen helytálló. De nem feledkezhetünk meg az A/D konverterről sem. Hiába jó az eleje, ha a rögzítés meg nem fasza. Ahhoz, hogy élő hangszert  felvegyél normálisan ahhoz jó előfokok és jó konverterek kellenek (és még nem beszéltem a pro kategóriáról).
Na már most, innen kezdve minimum ISA 428-ról kell hogy beszéljünk A/D kártyával, ami nem kis summa, egészen pontosan 424500+210550=635.050 Ft
Az hót biztos, hogy az FF Pro 40 nem domborít jól sem A/D-ban sem D/A ban. Ezt fülemmel hallottam. Még egy Silver face apollo is klasszisokkal jobban szól, mint a pro 40.
Az ART MPA PRO II-t nem ismerem, így róla nem tudok nyilatkozni. De az biztos, hogy én a jövőre koncentrálnék és UAD felé mennék, mert annak az előfokai otthoni demozáshoz (és talán annál többre is) teljesen jók, nincs egy ISA minőség, de FF PRO 40hez képest meg sokkal jobb. És akkor ezt később lehet bővíteni ISA 428, 828-cal A/D kártya nélkül , ha beruházol egy Apollo x8-ra, de ha használtan veszel egy black face Apollo 8-at vagy 8p-t már azzal is sokkal előrébb vagy, mint a PRO 40-nel. És akkor vettél konvertert is, meg előfokot is, meg elindultál az UAD platformon a plugineket tekintve. Ami egy teljesen más világ (szerintem) a többi társaihoz képest. Félreértés ne essék, nem vagyok UAD mániás, mert használok sok más natív plugint is, amit nem muszáj UAD-ra megvenni, de azért meg kell modnani a frankót, hogy még ha drága is az UAD, baszott jó, és tudod, hogy miért fizetsz.
Ha van elég kereted, akkor köztes megoldásnak egy black face apollo 8at simán tudsz venni az isa 428 digital árán, ha még tudsz hozzá rakni, akkor meg az X8-ra gyúrnék, mert ott meg nincs kompromisszum konverterek tekintetében. Én egy Avid/Apogee Duet 2-t váltottam Apollo X6-ra és hát az, hogy all in one, és amit hallassz... pedig én azt mondom, hogy az Apogee Duet 2 se szarral gurít. 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
14 órája írta Hobkins:

Teljesen jó a logika!!!

Fentebb említett logika teljesen helytálló. De nem feledkezhetünk meg az A/D konverterről sem. Hiába jó az eleje, ha a rögzítés meg nem fasza. Ahhoz, hogy élő hangszert  felvegyél normálisan ahhoz jó előfokok és jó konverterek kellenek (és még nem beszéltem a pro kategóriáról).
Na már most, innen kezdve minimum ISA 428-ról kell hogy beszéljünk A/D kártyával, ami nem kis summa, egészen pontosan 424500+210550=635.050 Ft
Az hót biztos, hogy az FF Pro 40 nem domborít jól sem A/D-ban sem D/A ban. Ezt fülemmel hallottam. Még egy Silver face apollo is klasszisokkal jobban szól, mint a pro 40.
Az ART MPA PRO II-t nem ismerem, így róla nem tudok nyilatkozni. De az biztos, hogy én a jövőre koncentrálnék és UAD felé mennék, mert annak az előfokai otthoni demozáshoz (és talán annál többre is) teljesen jók, nincs egy ISA minőség, de FF PRO 40hez képest meg sokkal jobb. És akkor ezt később lehet bővíteni ISA 428, 828-cal A/D kártya nélkül , ha beruházol egy Apollo x8-ra, de ha használtan veszel egy black face Apollo 8-at vagy 8p-t már azzal is sokkal előrébb vagy, mint a PRO 40-nel. És akkor vettél konvertert is, meg előfokot is, meg elindultál az UAD platformon a plugineket tekintve. Ami egy teljesen más világ (szerintem) a többi társaihoz képest. Félreértés ne essék, nem vagyok UAD mániás, mert használok sok más natív plugint is, amit nem muszáj UAD-ra megvenni, de azért meg kell modnani a frankót, hogy még ha drága is az UAD, baszott jó, és tudod, hogy miért fizetsz.
Ha van elég kereted, akkor köztes megoldásnak egy black face apollo 8at simán tudsz venni az isa 428 digital árán, ha még tudsz hozzá rakni, akkor meg az X8-ra gyúrnék, mert ott meg nincs kompromisszum konverterek tekintetében. Én egy Avid/Apogee Duet 2-t váltottam Apollo X6-ra és hát az, hogy all in one, és amit hallassz... pedig én azt mondom, hogy az Apogee Duet 2 se szarral gurít. 

Köszönöm a hozzászólást. Ebben a megközelítésben még nem gondolkoztam egészen addig ameddig el nem olvastam mit írtál 😊. Egy baj van ezekkel az Apolló kártyákkal mármint ha ez valakinek baj..... nekem az.... mégpedig az a fránya "Tündérbolt". Ugyanis egy ilyen gép összeállítása egyenlő azzal, hogy a régi gépem egy az egyben kuka 😊 ami azt eredményezi, hogy minimum 200000 Ft az új gépre is 😊 ami így már lassan egy milla körül mozog 😊. Azt hiszem egyenlőre nem lesz UAD viszont az RME egyre szimpatikusabb. 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
13 órája írta wolf:

Nem logikáztam tovább, mert nem ismerjük a budgetet, de az átjön, hogy éppen ezért nem könnyű számára a kérdés. (Bár a válasz akkor is egyszerű.) Én leginkább azt nem értem, mi a baj a Slate Digital-al?

A Slate Digital nem rossz csak ugye az UAD-ot isteniti mindenki. Ezért gondtam a váltásra, de úgy tűnik egyenlőre hagynom kell. 😊

Link to comment
Share on other sites

  • 0
2 órája írta Sparrow:

Köszönöm a hozzászólást. Ebben a megközelítésben még nem gondolkoztam egészen addig ameddig el nem olvastam mit írtál 😊. Egy baj van ezekkel az Apolló kártyákkal mármint ha ez valakinek baj..... nekem az.... mégpedig az a fránya "Tündérbolt". Ugyanis egy ilyen gép összeállítása egyenlő azzal, hogy a régi gépem egy az egyben kuka 😊 ami azt eredményezi, hogy minimum 200000 Ft az új gépre is 😊 ami így már lassan egy milla körül mozog 😊. Azt hiszem egyenlőre nem lesz UAD viszont az RME egyre szimpatikusabb. 

Szia!
Mik a géped paraméterei? Lehet,hogy elég egy alaplap csere is.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Jujj de nagyon széllel szemben fogok megint pössenteni. Az amatőr(!!!), ámde gyakorlati tapasztalatom azt mondja, hogy mindkét utat ki kellene próbálnod. Én is ezt teszem épp és nagyon nagy difik vannak egyes megközelítések között. Hálás vagyok, hogy mindent kipróbáltam.

Ha vas irányba szeretnél mozdulni, én ezt az utat járnám:

  • Clarett 8PRE USB (így talán nem kell gépet cserélj)
    Személy szerint én speciel a Clarett 8PRE-nél nem ismerek jelenleg jobb ár/teljesítményű kártyát. Nagyon masszív ellentábora van a Focusrite hangkártyáknak, amit részben talán pont a Pro40-nek köszönhet. Ahhoz képest egy Clarett fényévekkel jobb minőséget képvisel. Home és budhet stúdiókba szvsz tökéletes választás, ha nem akarsz plugin-okkal foglalkozni.
  • Preampnak meg ISA TWO vagy 428 és inthebox keverés VAGY egy normális pult, amiben jó előerősítők vannak és kiegészítésképp max egy ISA TWO. Illik idehaza nem szeretni az ART-okat, de budget vonalon nagyon jó kis cuccaik vannak. A PRO Channel II-met pl imádom, és bárkinek is mutattam a hangját, mindenki vigyorgott. Lehet benne csövet is cserélni, ha nem jön be az eredeti.

Ha inthebox preferálsz dolgozni, akkor meg UAD - márcsak a plugin-ek miatt is. Így vagy úgy, de jó eséllyel a thunderbolt a jövő, szóval ha hosszú távon tervezel, előbb-utóbb a gépen is frissíteni kell. BTW, ma már lehet kapni ITX-es AMD lapot hivatalos Thunderbolt támogatással.

Innen lefelé pedig már csak a szubjektív véleményem (ha nem érdekel, el se olvasd)

Én magam sosem voltam UAD párti. Na, de ki vagyok én? Senki. Oké, hogy nagyon jó minőséget képviselnek, de ha nincs hangmérnök vénád és nem viszed minden felvételed stúdióba maszterre, akkor teljesen feleslegesnek tartom. Nagyon nagy hype van körülötte (oké, joggal), de őszintén mondom, zenész körökben még nem találtam olyan havert/gitárost/szintist/keverésmániás barátot, aki vakteszttel megmondta volna, hogy UAD-ban vettem fel valamit, vagy Clarett-tel. Így én speciel az UAD árát egy komolyabb pultra, channel strip-re, vas FX-ekre költöttem, és Clarett-en jövök be a gépbe. Nem is csinálnám másképp ever. Egy-egy vas elem a láncban sokkal nagyobb változást tud eredményezni, mint az, hogy milyen kártyán mész be a gépbe. És ha mégis ultra vájt füled van, a keverő valamely buszára még mindig szúrhatsz egy kétbemenetes mini UAD-ot is vagy kisebb RME-t - ha attól jobban alszol. 🙂

Peace!

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
2 órája írta Hobkins:

Szia!
Mik a géped paraméterei? Lehet,hogy elég egy alaplap csere is.

Szia! Sajnos az alaplapom foglalta nem fogadja az újabb procikat úgyhogy az tuti csere a peocival együtt és a TB-os alaplapom is horror áron vannak. Ez egy harmadik generációs i5-ös gép. Nekem a munkámra teljesen jó, mert inkább csak felvételeket készítek. Úgyhogy ha cserélem a gépet akkor mindent szeretnék cserélni 😊

Köszi azért 😊

Link to comment
Share on other sites

  • 0
6 perccel ezelőtt írta Sparrow:

Szia! Sajnos az alaplapom foglalta nem fogadja az újabb procikat úgyhogy az tuti csere a peocival együtt és a TB-os alaplapom is horror áron vannak. Ez egy harmadik generációs i5-ös gép. Nekem a munkámra teljesen jó, mert inkább csak felvételeket készítek. Úgyhogy ha cserélem a gépet akkor mindent szeretnék cserélni 😊

Köszi azért 😊

Szia!
Így már értem. De egy 6.-7. generációs Intel konfig nem vészesen drága. Arra gondoltam, hogy ha valami ilyesmid van jelenleg, akkor egy alaplapot 30-35-ért lehet vadászni hozzá (én is annyiért vettem).
Fentebb olvastam, hogy RME-vel szemezel...az is jobb, mint a PRO40! Majd írd meg, hoyg mi lett végül :) !

Link to comment
Share on other sites

  • 0
1 órával ezelőtt írta Blank:

Jujj de nagyon széllel szemben fogok megint pössenteni. Az amatőr(!!!), ámde gyakorlati tapasztalatom azt mondja, hogy mindkét utat ki kellene próbálnod. Én is ezt teszem épp és nagyon nagy difik vannak egyes megközelítések között. Hálás vagyok, hogy mindent kipróbáltam.

Ha vas irányba szeretnél mozdulni, én ezt az utat járnám:

  • Clarett 8PRE USB (így talán nem kell gépet cserélj)
    Személy szerint én speciel a Clarett 8PRE-nél nem ismerek jelenleg jobb ár/teljesítményű kártyát. Nagyon masszív ellentábora van a Focusrite hangkártyáknak, amit részben talán pont a Pro40-nek köszönhet. Ahhoz képest egy Clarett fényévekkel jobb minőséget képvisel. Home és budhet stúdiókba szvsz tökéletes választás, ha nem akarsz plugin-okkal foglalkozni.
  • Preampnak meg ISA TWO vagy 428 és inthebox keverés VAGY egy normális pult, amiben jó előerősítők vannak és kiegészítésképp max egy ISA TWO. Illik idehaza nem szeretni az ART-okat, de budget vonalon nagyon jó kis cuccaik vannak. A PRO Channel II-met pl imádom, és bárkinek is mutattam a hangját, mindenki vigyorgott. Lehet benne csövet is cserélni, ha nem jön be az eredeti.

Ha inthebox preferálsz dolgozni, akkor meg UAD - márcsak a plugin-ek miatt is. Így vagy úgy, de jó eséllyel a thunderbolt a jövő, szóval ha hosszú távon tervezel, előbb-utóbb a gépen is frissíteni kell. BTW, ma már lehet kapni ITX-es AMD lapot hivatalos Thunderbolt támogatással.

Innen lefelé pedig már csak a szubjektív véleményem (ha nem érdekel, el se olvasd)

Én magam sosem voltam UAD párti. Na, de ki vagyok én? Senki. Oké, hogy nagyon jó minőséget képviselnek, de ha nincs hangmérnök vénád és nem viszed minden felvételed stúdióba maszterre, akkor teljesen feleslegesnek tartom. Nagyon nagy hype van körülötte (oké, joggal), de őszintén mondom, zenész körökben még nem találtam olyan havert/gitárost/szintist/keverésmániás barátot, aki vakteszttel megmondta volna, hogy UAD-ban vettem fel valamit, vagy Clarett-tel. Így én speciel az UAD árát egy komolyabb pultra, channel strip-re, vas FX-ekre költöttem, és Clarett-en jövök be a gépbe. Nem is csinálnám másképp ever. Egy-egy vas elem a láncban sokkal nagyobb változást tud eredményezni, mint az, hogy milyen kártyán mész be a gépbe. És ha mégis ultra vájt füled van, a keverő valamely buszára még mindig szúrhatsz egy kétbemenetes mini UAD-ot is vagy kisebb RME-t - ha attól jobban alszol. 🙂

Peace!

 

 

Szia! 

Nagyon köszönöm a gyakorlatias választ. A Carett 8 pre kártyán én is gondolkoztam és ha azt mondod, hogy fényévekkel jobb a konvertere mint a Pro40-nek akkor kezd is bennem kialakulni a kép. Ugye az ISA minősége jobb mint az UAD..... legalábbis sokan ezt állítják. Nekem is van egy ISA ONE AD kártyával és arra nem panaszkodom. 😊

Sőt amit írtál az ART cuccokról "Prochannel 2" ezen is gondolkoztam sőt a Voice Channellel szemezgetek nagyon. Ugye van egy ART MPA 2 előfokon, de szeretnék fejleszteni. Szeretnék egy felvételi láncot építeni és In the box mixelni. 

Lehet meg is győztél a 8 pre és au ISA TWO kombóval. Aztán meg egy ART Voice Channel vagy Prochannel 2 aztán kész s a lánc. 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
8 perccel ezelőtt írta Hobkins:

Szia!
Így már értem. De egy 6.-7. generációs Intel konfig nem vészesen drága. Arra gondoltam, hogy ha valami ilyesmid van jelenleg, akkor egy alaplapot 30-35-ért lehet vadászni hozzá (én is annyiért vettem).
Fentebb olvastam, hogy RME-vel szemezel...az is jobb, mint a PRO40! Majd írd meg, hoyg mi lett végül :) !

Höhöjjjjj azért itt vannak más ötletelések is 😊. Érdekes ez a beszélgetés 😊. Örülök, hogy ennyi ötlettel rendelkeztek 😊

Link to comment
Share on other sites

  • 0
39 perccel ezelőtt írta Sparrow:

Höhöjjjjj azért itt vannak más ötletelések is 😊. Érdekes ez a beszélgetés 😊. Örülök, hogy ennyi ötlettel rendelkeztek 😊

Többnyire azért vagyunk, hogy segítsünk, ötleteket adjunk ;) ! Mindenki más, más szemlélettel/tapasztalattal, aztán válogathatsz kedvedre, hogy hozzád melyik áll al egközelebb, és hogy mire futja a buxtárca méret.
Egy megjegyzés...a koverterek/előfokok minősége főleg abban fog segíteni, hogy a most használt pluginjeid mennyire tudnak majd érvényesülni/"jól szólni".
Ha valami nem jól van felvéve, annak már úgy is mindegy, mit raksz rá keveréskor. 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

szia :) mondok én is egy alternatívát, sokáig uad-ot használtam, most apogee element van, felvételi oldalon klasszisokkal jobb. az apollo (twin) x-ek inkább kimenetben erősek, a saját preamp-juk középszerű és kásás (persze csak a saját kategóriájában, mert az összes olcsóbb cuccot messze veri), meg keveset erősít, egy sm7b pl fullad rajta és nagyon feljön a zaj. a twin-ekben nem lehet kikapcsolni a preamp-ot, mindig benne lesz a hangja, de ha van isa one-od AD konverterrel, akkor a hangkártya szinte mindegy, mert nem ő végzi az átalakítást, a jelet csak továbbítja a gépnek és az isa one konvertere egész jó. ha emiatt cserélnél hangkártyát, nem biztos, hogy lesz különbség, max annyiban, hogy egy komolyabb cuccban van rendes órajel generátor, amitől kevesebbet hibázik a felvétel. neked ha jól értelmeztem usb-s hangkártya kell, az az első generációs apollo twin egyedül és azt NEM AJÁNLOM, mert rohadtul le fogja zabálni a géped teljesítményét a driver és tele lesz problémákkal (évekig szívtam vele, vettem jó drága gépet, az se oldotta meg). nálam plugin-ban a szentháromság az uad, softube, brainworx, ezekből kettő van uad platform nélkül is pontosan ugyanabban a minőségben. usb-s hangkártyából aminek jó a preamp-ja az az apogee duet 2, viszont azon nincs ADAT bemenet, használtan ilyen 100 körül már van. arra én nyugodt szívvel rákötném az isa-t, de ha kihagyod belőle, akkor is durván jó hangot vesz fel, nem fullad a miksi. mint írtam, nekem az element van, a preamp elméletileg ugyanaz, annyi a különbség, hogy az element-ben dupla konverter van csatornánként, fel van osztva két részre a jel, így a dinamikatartománya sokkal jobb lesz és minimalizálja a zajt, 70dB erősítés felett jön fel valami, az uad-nál már 40-45nél mérgesmacska van. mellette van még egy apogee ONE-om is, az hangminőségben meg torzításban kb a twin usb szintje, szóval a duet valahol a kettő között lehet, de inkább közelebb az element-hez. az element neked nem opció, mert thunderbolt és mac only. amúgy ami még az apogee mellett szól, hogy nekik az AD konverziójuk veszettül jó és a szűrők amik előtte vannak, azok is messze túlmutatnak mindenen, amit a többiek produkálnak, a dithering eljárásokról nem is beszélve. szóval maga az AD konverter egy uad-ban hiába jó, ha a többi középszerű és az X szériás uadok most kezdenek lejátszásban felnőni az apogee szintjére, amit azok már 10 éve is tudtak, felvételben meg sehol sincsenek. a duet 2 pl 75dB-t tud erősíteni a zaj fölött, uad elméletileg 65-öt, de inkább csak 40-50 a valós. ja és az apogee-nak van egy nagyon kellemes meleg tónusa felvételnél, én személy szerint imádom és mindezt úgy, hogy nem roncsolja a hangot mint az összes többi. a plugin-jeim amúgy sokkal könnyebben beállíthatóak ezekkel a felvételekkel, a basszusgitár egy álom, előtte sose volt rendes alja, most szép kerek és tiszta, az is ének nagyon jó erőteljes lett. ja és az uad pcie kártya a plugin-ekkel szerintem mindentől függetlenül jó dolog, ott egyetlen apróságra kell figyelni, hogy az uad plugin-ek utómunkára vannak és késnek egy icipicit, normál esetben 256 minta, plusz 64 a biztonsági, amit ki lehet kapcsolni, akkor viszont lehet pattogni fog.

Szerkesztette HollóNorbert
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Válaszolok a kérdésre...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Kattints a formázás megszűntetéséhez.

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...