Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Beragadó hangok


twozok

Kérdés

Sziasztok!

Tudtok valami megoldást a beragadó hangokra? Élőben használok jogtiszta Cubase Studio 5.5.3-at vannak audio sávok és a VSTi-ket instrument trackeken szólaltatom meg. Néha úgy marad egy-egy hang és az bizony nem jó koncert közben, főleg, ha egy orgona slideból totál nem odavaló hangok maradnak vissza. A panic gomb egyfajta megoldás, de nem akarom azzal tölteni a koncertet, hogy vadásszam és "kipánikoljam" a beragadó hangokat, inkább élvezném a zenélést. Először gondoltam a nem jogtiszta VSTi-kre, de amikor egy újratelepítés után is előjött a hiba a szűz Cubase gyári VSTivel akkor elvetettem ezt a lehetőséget.

Főleg az ingyenes megoldások érdekelnek, mert nincs keret és idő se más szoftver megvásárlására és kitanulására.

MacBook mid 2007 blackem van, 4GB (valójában 3GB-ot lát) RAM, 64GB Kingston SSD, Snow Leo van fent és Cubase Studio 5.5.3

köszi előre is:

Szabó Tibor

Link to comment
Share on other sites

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

Itt folytatom az Ákos-os blogban korábban írtakat:

Nem a váltásnál van gondom, azok simán mennek. Automatikusan be van

lőve hogy mikor kapcsolja a fentebb említett módszer az egyik

Instrument track monitor gombját ki a másikat be, mert egérrel játék

közben macerás egy kicsit. A note on-off-ra oda figyelek, nincs

átfedés a váltásoknál, bele vannak kalkulálva az élő játkéba. Azért

így csinálom, mert így a lecsengése megmarad annak a sávnak amin egy

adott ponttól nem játszom. És azért a korábban említett módszert

alkalmazom, mert a sávok automatizálás funkciója pont a "record enable" és

a "monitor" gombok kapcsolgatását nem teszi lehetővé (amitől ugye szól a sáv ha játszom), a "mute" "solo" és egyéb más gombokét meg igen, erre írtam hogy hiányos (legalább is az én

felhasználási szempontomból ilyen formán az, de azt mondtátok nem erre

találták ki....kár, pedig egyszerű és ésszerű lenne). Ha valaki tud egyszerűbb és jobb megoldást, akkor ne tartsa vissza, elképzelhető, hogy Ákosnak igaza van, és én csinálom

sokkal bonyolultabban, mint kellene.

Szimplán ha csak egy VST van behívva és nincs váltás akkor is be-be

ragad. Pesten a Gödörben gyakorlatilag minden dalban beragadt

egyfolytában, utána vettem a vinyó helyett SSD-t. Most koncerten nem

ragadt be egy dalnál sem, de amikor előtte itthon mókoltam akkor meg

igen, ráadásul a gyári Halion One is.

Másod sorban a "Kraftwerk" típusú setupot preferálom: laptop,

hangkártya, szoftver, MIDI vezérlő.

Több oka is van:

1. nem mindegy, hogy amikor az olyan fesztiválokon, mint a SZIN, vagy

egyéb helyeken, adnak 15 percet a felpakolásra, lekábelezésre,

beállásra összesen! akkor mennyi motyót kell összedugni.

2. az átlagosan 68e Ftos fizumból amiből többek közt lakni és enni is

kéne valahogy, meg a havi 1-2 x 2-5e Ftos gázsiból arra sem telik hogy

egy tisztességes midi billentyűt vegyek (mint pl. CME VX v2), a macbookot

is kaptam, a 45e Ftot amit a cubasere ki kellett adnom fél éve, a mai

napig nem tudtam törleszteni. Szóval nincs keret vasra.

3. Bicajjal is tudok így próbára járni, nem kell benzinre költeni.

4. Voltak és vannak dög nehéz szintijeim(15-30 kg), nincs roadra

keret, nekem meg nem esik jól gernicsérvet kapni egy olyan hangszertől

ami nem szól úgy mint a szovtverek amiket használok, ja és fedeztem

fel bizonyos körülmények közt néhány nagyon kellemetlen bugot mind a

Fantom X8ban, mint a Tritonokban, mind a Juno Gben is amit a szftver update-ek sem oldottak meg, persze koránt sem annyit mint a szoftverekben, de be lehet azokkal is sülni, ha nem

tudsz bizonyos hibákról és nem ennek megfelelően építed fel a

dolgaidat a hangszerben.

Valószínűleg majd egy Sampler lesz a vége, csak az irdatlan meló, hogy

játszható és az eredetihez hasonló természetesnek ható hangszíneket

csináljak. Valamint én mivel manuálisan nem vagyok egy virtuóz,

sokszor arpaggiokat szűrök és vannak olyan esetek, hogy az arp. után

egy másik vst-n téma játszás van majd megin arp de a filter ugyanonnan

folytatódik ahol hamarabb ráhagytam. Egy samplernél működik az hogy

patchváltás után ugyanolyan filter értékkel tér vissza? Szerintem csak

ha a hangszín váltás után midivel beállítom, ami növeli a váltási időt

és csökkenti ezzel a hasznos játékidőt. Vagy egyáltalán hangszín váltáskor a lecsengések megmaradnak? Az sem utolsó szempont ám. Vagy lehet úgy splittelni a

patchet hogy bizonyos kontrollerek az egyik oldalt vezéreljék

bizonyosak meg a másikat? Most egy Emu Xboard 49em van, nem

splittelhető asszem. Jól jönne az a CME VX v2, mert motorosak a faderek

és végtelenítettek a tekerőpotik és persze ezen kívül millió egy

dologra jó, de nekem már ezért megérné, csak baromira nagy méretű.

Újabb asztalt kellene csinálnom amibe beleágyazhatom, mint a

mostanit - Kraftwerk módra.

Szabó Tibor

Link to comment
Share on other sites

Szia Tibor!

Szerintem az elgondolás frappáns és furmányos, de azt hiszem sajna eléggé sántít.

Korrekt elgondolás a note on, note off üzenetek szervezése és a laptopos szoftverszintizés, de szerintem azért nem működik, mert az emberi tényező egyszerűen kihagyhatatlan az egyenletből. Játszik az ember sokmindent, pedálozik, stb... nem tudhatod a háttérben hogyan szerveződik az adatfolyam... elég ha egy 192-ed ütemmel később enged el egy lefogott hangot, vagy pedálkitartást mint ahogy az üzenetek elküldésre kerülnek és máris felülbírálhatsz valamit aztán az automatika átkapcsol és az a hang már úgy is marad.

Mélységesen megértem az anyagi korlátaidat, mégis azt gondolom, hogy hosszabb távon egy vas szintire, vagy modulra kéne vetned a tekintetedet... akár részletre is.

Én azt javaslom, hogy egyszerűsíts a dolgokon... bármily módon, hogy ne kelljen ennyi dolgot előre leprogramozni, elég legyen neked manuálisan váltani és ne kelljen a váltás után kiszóló hangok menedzselését felprogramozni. Ha más nem, akkor a kritikus pontokon a szükséges két hang legyen benne az alapban és legyen időd váltani. Szerintem ettől nem sérül a produkció és neked sem kell annyi programmal foglalkoznod, hanem csak egyszerűen élvezni a zenélést :-)

A sampler amire vágysz szintén lehet a segítségedre. Nekem EMU ESI 32 volt, ami azthiszem a katagóriában a legolcsóbb megoldás... ennél mindenki csak jobbat ajánl, de mégis nekem ezen a kis vacak ESI 32-n sem okozott problémát a csatorna váltás és a kiszóló hangok tartása, miközben már másik csatornán zenéltem.

Ha elfogadod nálam nagyobb guruk tanácsát és anyagilag is össze tudod hozni, akkor keress az ESI 32-nél nagyobb sampler példányt... majd a nagyok megmondják, hogy mi a jó.

De ha az anyagi kereteid erősen korlátozottak és elfogadod nekem, hogy az ESI 32-vel is van élet, akkor nyugodtan keresd ezt a példányt... már 30 ezer Ft alatt beszerezhető és bár kicsit nehezen találtam hozzá mintákat, de ha kapsz hozzá jó párat, akkor nem lehet vele gond és olvassa az AKAI-t is, no meg Te is készíthetsz vele szettet. Persze a 32MB egy kicsit korlátoz, de volt nekem benne szép 8MB-os zongorám és mindegyik szintimnél erősebb hangja volt... nagyon erős, karakteres hangú kis gép.

Link to comment
Share on other sites

A hangok beragadása soha nem a váltásoknál következett be, kellő szünetek vannak hagyva a váltásoknál, hogy ne legyenek lemaradt note offok, és ahol ez nem lehetséges ott az általad felvázolt módszert alkalmazom én is, azaz az alapban ott van a vége. Ja és lehet hogy amatőrnek hangzik, de nem használok pedált, valahogy ebből a műsorból kimaradt, persze máshol használok, de ez inkább ilyen elektronikus zenének számít és valahogy úgy alakult, hogy eddig nem kellett. De ismétlem a váltásoknál sose volt gond. Ahhoz ragaszkodom majd egy vasnál is, hogy a váltások automatikusak legyenek, mert azzal sose volt bajom eddig és marha jó nem egy mikrokapcsoló pillanatnyi állapotára bízni ezt a folyamatot (sültem már be azért mert nem váltott be a kapcsló). Van egy Hotel Ultra nevű Depeche Mode tribute zenekarom, ott amiket játszom az a két Tritonomról jön (tehát vas) és vonalból GT-6-tal játszik a gitáros. Minden hangszínváltás automatizált és működik még a gitárnál is. A szoftveres megoldásnál is működött a dolog amíg egy patchelt Nuendo 4-et használtam PC-n. Aztán kaptam egy MacBookot és kénytelen voltam venni egy olyan szoftvert ami kompatibilis a Nuendo 4-gyel de nem kerül annyiba. Így lett Cubase Studio 5-öm. Így is szopás volt a dolog mert Zeta+ nincs Macre, nem kis meló volt a hangszíneket egy totál más cuccal megcsinálni, mert elég jellegzetes a zeta+ hangja. A PC azért nem volt jó mert a vége felé volt hogy beakadt többször, az meg nem megengedhető egy olyan idő alapú dolognál mint a zenélés, max studio körülmények között. Érdekes, hogy majdnem egy fél évig nem akadt be soha az a bizonyos projekt, egyszer csak elkezdte és utána mindig, de sose ugyanott. Semmi extra nincs benne, 4-5 audio és 1 instrument sáv igaz kicsit sűrű a midi szekvencia (majdnem folyamatos 16odok 140es bpmnél), de a cpu overload nem volt 1/6-odánál sem. A disk cache villant be és olyankor akadt. Pedig a rendszerre összeállítottam egy elég jó XP tweak-et, nem használtam másra csak erre, semmi fölösleges dolog nem volt rátelepítve, net még a közelében sem volt mert a hálókártyát a biosban letiltottam. Volt vírusirtó, de pendrájvról frissítettem, és csak akkor kapcsoltam be amikor átvizsgáltattam vele a rendszert kb hetente 1 x, mert azért volt adatforgalom és pendrájvról össze lehet szedni vírusokat. Mindegy, a lényeg az, hogy szinte csak olyan esetekben akad be a hang amikor nincs is csak egy instrument a projektben ezáltal a váltás szóba se jöhet hibaforrásként. Másik tapasztalat: a DM-es zenekarban a gitáros is játszik szintin, de úgy van megcsinálva, hogy az én egyik Tritonomról jönnek a hangok, de egy mesterbillentyűvel vezérli, hogy ne kelljen odaállnia mellém. Mivel a hangváltások miatt foglaltak a midi in-ek ezért kénytelen voltam úgy megoldani, hogy a hangkártyába bevezettem, nyitottam egy külön midi sávot és kiküldtem a program change üzenetekkel együtt az ő note jeleit. Amíg a patchelt Nuendo volt addig soha nem volt baj, a Cubase meg módszeresen beakasztja a Tritont, pedig nincsenek váltások csak a projek legelején, ami behívaja azt az egy hangszínt amin a gitáros adott esetben játszik (szerencsére koncerten nem volt baj eddig de az otthoni tesztek alatt volt és főleg akkor amikor 4 vagy több hangot fogtam). Ja és kipróbáltam a PC-re felrakva és ott is produkálta, úgyhogy azt gondolom, hogy ez egy Cubase bug. A Nuendonál is előfordult de a sok év alatt kb. 2szer ebből az egyik akkor amikor teszteltem a dolgokat mostanában. nekiálltam és vagy egy óra hosszat játszottam pedál nélkül mindössze egy midi sávon áteresztve a midi jelet és onnan kiküldve a tritonra és sikerült kb. egy óra után beakasztani egy hangot. a cubase-zel 15-20 másodperc alatt lehet ugyanezt produkálni. Ja és ha nem tritont hanem egy juno-g-t dugtam a midi kábel végére hanggenerátornak akkor is beakadt.

úgyhogy számomra nem kérdés hogy ez cubase bug (max hangkártya baj lehetne még, de akkor nuendo alatt is ugyanígy kellene ezt produkálnia. szűzen felrakott OSX-re szűzen felrakott hangkártya driver és szűzen felrakott cubase esetén is előjön a hiba), az a kérdés hogy ki lehet-e küszöbölni ingyen, kevés meló ráfordításával és ha igen akkor hogyan. mert nincs rá anyagi keretem.

Egy samplertől olyan elvárásom lenne hogy vagy fél GB RAM legyen benne (vagy kisebb is elég, ha tud olyan formátumban tárolni ami kis helyen is jó minőségű hangot ad), jó minőségű és rugalmasan címezhető legyen a szűrő rendszere, mert sokat használok filtereket, hangszín váltásoknál legyen meg a lecsengés és az effektek se gagyik legyenek(pl a roland fantomban ami van hammondhoz rotary effekt az botrányosan rossz, tehát annál jobb legyen). Az eddigi 14 dal hangszíneinek a nagyját muszáj nekem besamplingelni, mert nem biztos hogy találok a vasban megfelelőt. Fontos hogy ugyanúgy szóljon, csak akkor vagyok hajlandó lecserélni a hangszínt ha találok jobbat. csak akkor lenne keret samplerre, ha valaki megvenné az egyik tritonomat, akkor viszont a DM dalokat is meg kell csinálnom a samplerre.

Ja és kis helyet foglaljon el, mert a Sardinelliben nekem van egy koncert asztalom (http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150367544537830&set=t.1670974740&type=1&theater), ami adott méretű, egy X állványon van és egy lepellel van körbevéve, ami a földig ér, az állvány nem is látszik ezáltal. A belsejébe helyezhető a midi keyboard és a kábelek is belül futnak, hogy ne úgy nézzen ki az egész, mint egy tál spagetti. Szóval ennél a produkciónál a látvány is számít. a sampler max a földre férne el de a lepel takarásán belül kell maradnia. Ebből nem vagyok hajlandó engedni. Kinéztem 4 fajta Akai cuccot: S5000, S6000, Z4, Z8. A legutóbbi lenne a legszinpatikusabb, ha volna valaki akinek kell érte egy Korg Triton Pro cserébe, vagy van egy eladó Roland VSR-880 HD recorderem is...de azt tapasztaltam, hogy senkinek nem kell semmi, max ingyen. Z4-e Z8at nem nagyon láttam eladókat még az ebayen is csak elvétve.

Link to comment
Share on other sites

Éééttem! Hát ehhez már nem tudok hozzászólni. Aki engem ismer, az tudja, hogy hányok számítógéppel zenélni... pont azért, mert az ember szeretgeti, dédelgeti, vigyázza, optimalizálja, tökéletesen felkészíti, az meg szemét, hálátlan. Egy számítógépet konkrétan szétrúgtam... de komolyan..., az újat azóta nem használom zenére, csak max adattárolónak, esetleg virágállványnak, vagy pornó nézésre :-)

De nem csak PC-re gondolok, már szállt el projektünk stúdióban is mastering közben komoly Mac-el is. Szerencsére volt biztonsági mentés és nem kellett elölről összeszedni az összes felhasznált audió-track összes felhasznált elemét, csak arra kellett visszaemlékezni, hogy mi mindent csináltunk az alatt az egy nap alatt... így is maradt a kinyomott CD-n olyan szótag az énekben, amit először lecseréltünk, de másodszorra megfeledkeztünk róla.

Egy szó mint száz, az ilyenek miatt nekem már évek óta a számítógép fujj :-)

A sampler tekintetében meg hát akkor drágább modellt kell keresned. Sok sikert! :-D

Link to comment
Share on other sites

Én kénytelen vagyok gépet használni, mert sok sávot használunk és élőben is mennek arp-ok, amit élőben filterezek. amúgy sem vagyok jó zongorista, igazán pontosan csak a nagyon egyszerű dolgokat tudom bejátszani, úgyhogy midiben megy az arpok 99%a és csak filterezem őket. persze egy jó samplerrel ezt is ki lehetne váltani, csak próbáltam az egyszerűségre törekedni. persze hivatalosan működni is kellene a dolgoknak, csak ahogy az nálam lenni szokott nem működik :-( jó lennék szoftver tesztelőnek, mert ami bug előjöhet az nálam elő is fog jönni. jelentkeztem is anno egy ilyen állásra, de nem hívtak vissza sajnos.

ez az a produkció ahol a korábban vázolt összeállítást alkalmazom. a felvételt házilag csináltuk, csodát nem kell várni, de azért hallgatható.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...