Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Hangcsillapítás, hangszigetelés


bgrassfield

Kérdés

Sziasztok!

Azért indítom ezt a fórumot, mert nem találkoztam a témával itt. Van egy picike stúdió szobám ("a bázis") az egész kb 1,5x3m alapterületű, ide van bezsúfolva minden kütyü. Az a problémám, hogy nagyon durván rossz az akusztika, pl. ha felállok az asztal mellől, akkor sokkal több basszust hallok, mint ha a hangmonitorok előtt ülnék.

A kérdésem az, hogy ez inkább az akusztika hibája, vagy sokkal inkább a monitoroké? (Edirol MA-15D monitorok) Ha felállok, akkor nagyon kedves, bársonyos mély hangok találnak el, de ha leülök elé, akkor ezeket nem hallom.

A másik kérdésem az, hogy ez lehet-e a falról visszaverődő hanghullámok egymást kioltó effektusa? Nagyot változna a dolog, ha a mögöttem lévő falat hangcsillapító anyaggal befedném? (pl. tojásdoboz, ha jól tudom nem csillapít, de szétszórja a hanghullámokat visszaverődés helyett.)

Bocs, hogy ilyen n00b vagyok, de sosem volt még külön stúdió helységem. :D

Üdv:

Grass

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 64
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Wheel: Köszi, hogy segítesz!;)

 

A válaszok:

- Elektronikus zenét készítek (trance)

- Mekkora hangerő? kb. mintha zenét hallgatnék

- felvételt készítésre nincs szükségem

- megszoktam, hogy itthon is este 10ig hangfalakon dolgozom, utánna meg Sennheiser HD600-as fülesbe.

 

Legfeljebb zeneírás mellett, keverésre/masteringre (lehetőségeimhez képest), használom a hangfalaimat.

 

De, ha jól belegondolok, azért egy társasházban szoktak zenét is hallgatni, tv-zni stb. Engem mondjuk nem zavart, de az én vagyok:)

 

Egyébként jelenleg a mellete lévő lakás eladó, nem lakik bent senki, perpill, ez tök jó, fölötte/alatta vannak szomszédok

Én a helyedben nem színezném a papagájt nagyon, fal, légrés, kőzetgyapot, osb. sarkokban egy 60 centi széles részt a szögfelezőre merőlegesen, ennyivel már bele kéne férni a lakossági tv-zős zajterhelésbe elvileg. :)

kőzetgyapot és osb vastagság hely és pénztárca szerint, gyapotból minél nagyobb testsűrűségűt érdemes kukázni... 

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok. Stúdióköltöztetésbe vagyok kénytelen kezdeni, de az adott szobában nem tudom elhelyezni másképp a szigetelőket, gépeket csak úgy, hogy bal kéz felöl lenne az ajtó, jobb kéz felől meg egy óriási ablak. Mindkettő pont az első visszaverődő hullámok ellensége, ezért kéne szigeteljem őket. Ajtót és termopán ablakot hogy lehet szigetelni?

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok!

 

Segítséget szeretnék kérni egy kis szoba stúdió kezdeti kialakításában. A hálószoba stúdióm végre egy külön szobába kerül nem is gondoltam végig hogy ez nem is olyan egyszerű! A csatolt képen szereplő szoba lenne az áldozat és sajnos nem tudom hogy is induljak el.A szoba elég vízhangos padlózat régi parketta az épület tégla,de azt figyelembe kell venni hogy sajnos egy fal határos a szomszéddal ja és fent és lent is laknak. A két monitor Event Tr8 és zeneileg Tech-House a stílus.A fórumokon rengeteg dolgot lehet olvasni,de igazából nem tudom merre induljak ezért szeretnék kérni pár hasznos tanácsot elrendezés,hangszigetelés kapcsán. Segítségeteket előre is Köszönöm.10937526_779179725495558_714961178_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

szia

 

van egy rossz hírem: a szoba alakja miatt valószínüleg alapból nehéz lesz használható akusztikát csinálni. a két oldal azonos hosszúságú, ezért a kisfrekvenciákon kialakuló állóhullámok nem oszlanak el egyenletesen, hanem bizonyos frekik körül besűrűsödnek (kb 50 Hz és felharmonikusai pl tuti problémásak lesznek, de vannak online módus számító oldalak, ott le tudod ellenőrizni(pl. http://www.bobgolds.com/Mode/RoomModes.htm )). ennek az lesz a következménye, hogy nagyon erős lesz a helyfüggése a hangképnek a szobában. valószínüleg nagyon mást fogsz hallani a szoba különböző pontjain akár kis távolságokon belül is (pl állva/ülve, sweet point-ban és attól hátra 1m-re, stb...), emiatt nagyon nehéz lesz megfelelő poziciót találni a hangfalaknak és neked is. a problémát fokozza, hogy az említett zenei stílusban nagyon nem szerencsés ha a lábdob és a basszus félre van keverve...szerintem mindenképpen szerezz be néhány rezonátort, amik ezt a hatást csökkentik (tökéletes akusztikát a szoba alakja miatt valószínüleg nem fogsz tudni csinálni). mielőtt megfordulna a fejedben: nincs olyan boltban kapható szivacs, ami a mélyeket rendberakná nálad (ehhez kb 1 méter vastagságú szivacs kéne, ami szerintem nem opció jelen esetben...), ezt a problémát csak rezonátorral lehet megoldani. a viszhangosság csökkenthető ha bekerülnek bútorok(pl kanapé), szőnyeg, függöny, neadjisten szivacs...a sarkokat érdemes lecsapni, valamint a "rendezetlen" könyvespolc a legolcsóbb diffúzor. ha szükséges akkor ezeken felül beszerezhetsz kül. akusztikai paneleket is (keress meg nyugodtan privátban ha idáig fajul a téma)

az elhelyezésre nincsenek titkos alaprajzok, ilyen szerencsételn esetben pakolászás-hallgatózás. kerüld a hangfalak és a lehallgató pozíció sarokba helyezését. a hangfal gyártója esetleg lehet, hogy rendelkezik ajánlásokkal (genelec pl ad ilyeneket).

a hangszigetelés egy teljesen más tészta....más műszaki paraméterek számítanak, más tervezés. téglából is ezer féle van. számít az oldalfalak  és a födémek négyzetméterenkénti tömege, a csomóponti kapcsolatok típusa, a tégla típusa (tömör/lamellázott, lamellák iránya), a vakolat vastagsága/fajlagos tömege, a padlóburkolat és az esetleges szigetelés, stb....de azért alapvetően keverni ritkán kell nagy hangerőn, szóval ha nem papírfalak vannak akkor nem kéne, hogy baj legyen a szomszédokkal. ha mégis akkor az ciki mert egy fal utólagos szigetelése ritkán oldja meg a problémát. mindent burkolni pedig általában igen költséges.

Link to comment
Share on other sites

szia

 

van egy rossz hírem: a szoba alakja miatt valószínüleg alapból nehéz lesz használható akusztikát csinálni. a két oldal azonos hosszúságú, ezért a kisfrekvenciákon kialakuló állóhullámok nem oszlanak el egyenletesen, hanem bizonyos frekik körül besűrűsödnek (kb 50 Hz és felharmonikusai pl tuti problémásak lesznek, de vannak online módus számító oldalak, ott le tudod ellenőrizni(pl. http://www.bobgolds.com/Mode/RoomModes.htm )). ennek az lesz a következménye, hogy nagyon erős lesz a helyfüggése a hangképnek a szobában. valószínüleg nagyon mást fogsz hallani a szoba különböző pontjain akár kis távolságokon belül is (pl állva/ülve, sweet point-ban és attól hátra 1m-re, stb...), emiatt nagyon nehéz lesz megfelelő poziciót találni a hangfalaknak és neked is. a problémát fokozza, hogy az említett zenei stílusban nagyon nem szerencsés ha a lábdob és a basszus félre van keverve...szerintem mindenképpen szerezz be néhány rezonátort, amik ezt a hatást csökkentik (tökéletes akusztikát a szoba alakja miatt valószínüleg nem fogsz tudni csinálni). mielőtt megfordulna a fejedben: nincs olyan boltban kapható szivacs, ami a mélyeket rendberakná nálad (ehhez kb 1 méter vastagságú szivacs kéne, ami szerintem nem opció jelen esetben...), ezt a problémát csak rezonátorral lehet megoldani. a viszhangosság csökkenthető ha bekerülnek bútorok(pl kanapé), szőnyeg, függöny, neadjisten szivacs...a sarkokat érdemes lecsapni, valamint a "rendezetlen" könyvespolc a legolcsóbb diffúzor. ha szükséges akkor ezeken felül beszerezhetsz kül. akusztikai paneleket is (keress meg nyugodtan privátban ha idáig fajul a téma)

az elhelyezésre nincsenek titkos alaprajzok, ilyen szerencsételn esetben pakolászás-hallgatózás. kerüld a hangfalak és a lehallgató pozíció sarokba helyezését. a hangfal gyártója esetleg lehet, hogy rendelkezik ajánlásokkal (genelec pl ad ilyeneket).

a hangszigetelés egy teljesen más tészta....más műszaki paraméterek számítanak, más tervezés. téglából is ezer féle van. számít az oldalfalak  és a födémek négyzetméterenkénti tömege, a csomóponti kapcsolatok típusa, a tégla típusa (tömör/lamellázott, lamellák iránya), a vakolat vastagsága/fajlagos tömege, a padlóburkolat és az esetleges szigetelés, stb....de azért alapvetően keverni ritkán kell nagy hangerőn, szóval ha nem papírfalak vannak akkor nem kéne, hogy baj legyen a szomszédokkal. ha mégis akkor az ciki mert egy fal utólagos szigetelése ritkán oldja meg a problémát. mindent burkolni pedig általában igen költséges.

Nagyon szépen köszönöm a gyors választ.

Link to comment
Share on other sites

Üdv mindenkinek!

Olvasgatva itt a fórumbejegyzéseket, nekem is kedvem támadt egy jó kis Helmholtz-rezonátoros privát basszuscsapda projekthez. Sok-sok kőzetgyapottal, keretbe foglalva, az előlapon 5-6-7 mm-es lyukakkal. Kérdésem lenne, hogy kiporzás ellen és légrés céljára használható-e habfólia a kőzetgyapot köré? Egyáltalán jó-e előlapnak/hátlapnak 8 mm-es rétegelt lemez? S mivel előtétfalnak/álmennyezetnek alkalmazva elég tekintélyes mennyiséget elvenne a helyiségből, az új, a kisebb helyiség méreteit, vagy az eredeti szobáét kell-e mérvadónak venni a rezonátor hangolásakor? Érdemes-e (szabad-e) ezen előlapokra a magas frekvenciákat elnyelő szivacsot felrakni?

Üdv, várom a válaszokat, addig is jó mixelést!

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok!

Itthon zenélgettem mindig és eddig egész szerencsés kis lukakban, amik jól meg voltak tömve...
Most viszont egy jó nagy szobám lett, ami imád csettegni...
Nálam tapasztaltabbak tanácsát kérném, hogy hova és milyen elemeket helyezzek fel? Túl sokat nem szeretnék rá költeni, mert nem tudom mikor pattanok egy következő albérletbe.


Durván 5*3 m az alapja és 2,5 m magas ez a helyiség.
A rövid oldalakon van egy ablak, mellette festménnyel alatta kisasztallal, a másikon az ajtó, mellette egy akusztikai szivaccsal és egy derítős miksiállvánnyal...
Az egyik 5 m-es fal közepén van az asztalom ami mellett vannak a monitorhangfalaim, egymástól kb 120 cm2-re... ennek az asztalnak a rendezői balján van mégegy íróasztal számítógéppel és hifi hangfalakkal... A falon itt szintén 2 olajfestmény van.
Ezzel a fallal szemben van egy kanapé aminek az egyik oldalán a már említett kisasztal a másikén egy kisasztal nyomtatóval, a falakon pedig 2 akusztikai szivacska.

Drága Mesterek!
Segítsenek!
Önök az utolsó reményeim!

Üdv!

Link to comment
Share on other sites

Ez a hangsugarzo (MA-15D, nekem is ilyen van) nem tud igazi melyet, csak emulalja azt, a felharmonikusokkal.

A tojasdoboz a mely hangokkal nem sok mindent csinal, magas es kozepes hangokkal mar inkabb, de szvsz egy vastagabb faliszonyeg jobb a tojasdoboznal.

A melyhangok elnyelese hazi korulmenyek kozott, nehol ureges konyvesszekrenyekkel vagy almenyezettel kivitelezheto, (mint a Studio helyszinelo 1. reszeben emlitve vagyon ;).

A hangsugarzok athelyezese is sokat segithet. Probalgatni kell! ;)

"Studio helyseg"? Ugy erted, mint Hollywood vagy Etyek? :)

Link to comment
Share on other sites

Ez a hangsugarzo (MA-15D, nekem is ilyen van) nem tud igazi melyet, csak emulalja azt, a felharmonikusokkal.

Most veszek épp egy valódi subot. :) Innentől az Edirolt csak arra használom amire tényleg való, vagyis 200 Hz fölött. :)

"Studio helyseg"? Ugy erted, mint Hollywood vagy Etyek? :)

Áh, olyan kicsikkel nem foglalkozok... ;)

Link to comment
Share on other sites

Üdv Mindenkinek!

Hangcsillapításban szeretnék tanácsot kérni.

Adott egy kb. 1,70 magas és 2m hosszú galéria alatti rész, ide volt helyem berendezni be a kis "stúdiómat". Mackie MR5-ös hangfalaim vannak és egyszerűen túl sok a basszus, ha kimozdulok a hangfalak elől, akkor meg kb.semmi. Próbáltam 25-30-re a faltól rakni a hangfalakat, de még így is túl bass-heavy a cucc. Valószínűleg a sarokban kellene kezdeni a mélyfrekvenciák csillapítását, de nem sok közöm van a témához egyelőre.

Van valakinek ötlete?

Link to comment
Share on other sites

Az allohullamokat (room modes) ki lehet szamolni, van egy-ket site, ahol csak beirod a szoba dimenzioit es kiadja azokat a frekvenciakat, amin kialakulhatnak. Aztan a legproblemasabbakra tudod hangolni a csapdakat. Hangelnyelo anyagok semmit nem ernek melyfrekvenciaknal, oda valamilyen rezonatort erdemes tervezni. Hazilag tudsz csinalni helmholtz-rezonatorokat, de azokat se nagyon tudod lehangolni mar 40 Hz kornyekere, folotte viszont jok. Gyakorlatilag egy 20-30 cm mely fakeretben 5-10 centis suru (60kg/m3) kozetgyapot azon gipszkarton meglyuggatva. Talasz arra is kepletet, hogy bizonyos frekvenciakra milyen meretu es gyakorisagu lyukak kellenek milyen vastagsagu gipszkartonba, mekkora legyen a res a gipszkarton-kozetgyapot, kozetgyapot-fal kozott, aztan indulhat a kiserletezes. Ez egy eleg gyakori es olcso magoldas

Nagyon mely frekvenciaknal mar inkabb valoban csak az atrendezes, illetve a szoba geometriajanak radikalisabb megvaltoztatasa segit igazan (allohullamok parhuzamos feluletek kozott alakulnak ki foleg)

Ja, vannak, akik zoknikat tomnek a reflex-portba, ennek nem neztem meg utana, lehet, hogy ordenare baromsag, de az is lehet, hogy segit :)

Link to comment
Share on other sites

Köszi az infót. Akkor a basszuscsapdák a sarokban nemigen fognak használni, csak a rezonátor? A zoknis megoldás már leírva is mókásnak hat, de egy próbát azért megér :)

Ja, és ment a pont!

Az allohullamokat (room modes) ki lehet szamolni, van egy-ket site, ahol csak beirod a szoba dimenzioit es kiadja azokat a frekvenciakat, amin kialakulhatnak. Aztan a legproblemasabbakra tudod hangolni a csapdakat. Hangelnyelo anyagok semmit nem ernek melyfrekvenciaknal, oda valamilyen rezonatort erdemes tervezni. Hazilag tudsz csinalni helmholtz-rezonatorokat, de azokat se nagyon tudod lehangolni mar 40 Hz kornyekere, folotte viszont jok. Gyakorlatilag egy 20-30 cm mely fakeretben 5-10 centis suru (60kg/m3) kozetgyapot azon gipszkarton meglyuggatva. Talasz arra is kepletet, hogy bizonyos frekvenciakra milyen meretu es gyakorisagu lyukak kellenek milyen vastagsagu gipszkartonba, mekkora legyen a res a gipszkarton-kozetgyapot, kozetgyapot-fal kozott, aztan indulhat a kiserletezes. Ez egy eleg gyakori es olcso magoldas

Nagyon mely frekvenciaknal mar inkabb valoban csak az atrendezes, illetve a szoba geometriajanak radikalisabb megvaltoztatasa segit igazan (allohullamok parhuzamos feluletek kozott alakulnak ki foleg)

Ja, vannak, akik zoknikat tomnek a reflex-portba, ennek nem neztem meg utana, lehet, hogy ordenare baromsag, de az is lehet, hogy segit :)

Link to comment
Share on other sites

Hat a zoknis megoldas alapvetoen nem is biztos, hogy erre lett kitalalva :D eszem agaban nem lenne a genelecekbe zoknikat tomni, szoval nem is neztem ennek jobban utana. Az NS10 kapcsan olvastam valahol anno, hogy egy zart hangfal design nem lehet olyan melyekben, mint egy reflexportos, cserebe a membran viszont gyorsabban ter vissza nyugalmi allapotba, ezert precizebb..-de eleg szakmai angol volt, szoval nem biztos, hogy jol vettem le. Aztan kesobb botlottam olyanba, aki zoknikat tomkodott a reflex portba es ezt ezzel az elvvel kombinaltam magamban :)

A foam sarokcsapdak is biztos jok valamire, nem veletlenul gyartjak oket, de szerintem ha raszanja az ember az idot es energiat a barkacsolasra, egy rezonans megoldas olcsobb es hatasosabb. Az ureges szekreny-verzio is jo lehet, amit Tetsuo ir, csak egy szekrenyt ritkan tudsz a megfelelo frekvenciara hangolni.

Link to comment
Share on other sites

Most veszek épp egy valódi subot. :) Innentől az Edirolt csak arra használom amire tényleg való, vagyis 200 Hz fölött. :)

Sajnos le kell engedned az Edirolt joval 200 Hz ala meg akkor is, ha olyan szubot sikerult szerezned, ami 200-ig felmegy. Kb 80 Hz-tol mar lokalizalhato a hang forrasa, vagyis akkor nem tarthatod a szubot a padlon alapbol..aztan meg ott van az is, hogy 150 Hz folott mar nem szokas monositani a jelet

Link to comment
Share on other sites

Sajnos le kell engedned az Edirolt joval 200 Hz ala meg akkor is, ha olyan szubot sikerult szerezned, ami 200-ig felmegy. Kb 80 Hz-tol mar lokalizalhato a hang forrasa, vagyis akkor nem tarthatod a szubot a padlon alapbol..aztan meg ott van az is, hogy 150 Hz folott mar nem szokas monositani a jelet

Igen, azóta már kísérleteztem, a sub egyébként csak 100-ig megy fel. Érdekes módon most azzal kellett szembesülnöm, hogy míg a szobában remekül hangzik egy zene, addig a szobán kívül durván rezeg minden. Szóval kb 1 méterre az ajtótól ér bele az ember egy olyan sávba, hogy a gyomromban érzem a rezgést, de érdekes módon ez csak bizonyos helyeken hallatszik ennyire durván.

Egy n00b kérdés: a subon a fázis-eltolásra szolgáló potméter mire jó? Van valami jelentősége ilyen kis helységben, vagy nincs? 0-180 között állítható, a piktogram szerint végállapotban teljes fázisfortdítást csinál.

Üdv:

Grass

U.I.: Ment a pont. :)

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok,

Egy kis segítséget szeretnék kérni.

A stúdiómat egy új helyre költöztetem, aminek viszonylag "spseciálisak" az akusztikai tulajdonságai, mivel egy tetőtéri szoba.

Nagyjából így nézne ki az elosztása a szobának: (tudom, vicces a rajz :) )

szoba_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Azzal nagyjából tisztában vagyok, hogy egy téglalap alakú szobában mire kell figyelni, de itt egy kicsit más a helyzet...

Egyátalán jó ez az elrendezés, vagy inkább valahogy máshogy próbáljam?

Köszi! :)

Link to comment
Share on other sites

Máshogy... így teljesen mást fogsz hallani a jobb és bal oldalon, reflexiók miatt, ráadásul az egyik hangszóró a sarokban a másik nem, ott a mélyekkel is gubanc lesz.

Én a magasabb falra raknám a hangszórókat az alacsonyabb felé, egyenlő távolságra az oldalfalaktól (középre). Aztán nem biztos, hogy jó, de én így próbálnám először.

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok,

Egy kis segítséget szeretnék kérni.

A stúdiómat egy új helyre költöztetem, aminek viszonylag "spseciálisak" az akusztikai tulajdonságai, mivel egy tetőtéri szoba.

Nagyjából így nézne ki az elosztása a szobának: (tudom, vicces a rajz :) )

szoba_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Azzal nagyjából tisztában vagyok, hogy egy téglalap alakú szobában mire kell figyelni, de itt egy kicsit más a helyzet...

Egyátalán jó ez az elrendezés, vagy inkább valahogy máshogy próbáljam?

Köszi! :)

Szia Bandee!

Pont ilyen volt az a helység ahol régen studióztam.

Azt tudom neked ajánlani, hogy ha megoldható tedd a másik falhoz az egész munkaállomást. Arra ami az ajtótól jobbra van.

Bár a képből nem tudom egyértelműen megítélni mekkora terület áll rendelkezésedre, de középre kéne az egészet pozicionálni és az asztalt a faltól legalább fél méterre elhúzni. Mögé valami hang elnyelő anyagot tenni (fakeret+közetgyapot) vagy felszerelsz egy fantom függönykarnist és jó vastag függőny teszel rá, lehetőleg minél "ráncosabban".

A mögötted levő fal a tető miatt eleve ferde, tehát előnyösebb visszaverődések szempontjából. A sarkokkal kell még valamit kezdened és máris van egy korrekt lehallgató helységet:)

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok!

Abban kérnék segítséget hogy hogyan álljak neki a hangszigetelésnek, amikkel küzdök azok tipikus problémák visszhang és basszus gerjedés ( bár utóbbit direkt szeretem mert kicsi subom van és sub mániás vagyok )

A szoba egy 400x250es 260as belmagasságú tégla amin jelenleg annyi segít hogy van rajta egy 2m-es tolóajtó a hosszabbik oldalon amit ha kinyitok és közel teszem magamhoz a monitorokat akkor már nincsen visszhang de nyilván ez így még nem tökéletes megoldás, Auralex cuccait néztem árban is belefér kategória de nem fogom tudni egyszerre megvenni az egész szobára egyszerre az összes szivacsot, basszus csapdákat nem szeretnék ezért egy szolid 1 inch vastagságú 60x120cm-es 20db-os készletet szemeltem ki amiből számításaim szerint kéne 3 db :S (jó sokba kerül majd ehh)

Első körben a velem szemben lévő falat szeretném lefedni illetve a mögöttem lévő 1-1 méteres kisebb falakat erre az első eresztés pont elég is lenne sőt még magam fölé a plafonra is tudnék tenni egy keveset.

Első kérdésem: Sok helyen látom hogy sakk tábla szerűen vannak feltéve tehát nem a teljes felület van burkolva, kezdjem én is inkább így, illetve mik lennének a kritikus pontok? sarok vagy inkább a nagyobb felületek közepe ahonnan valószínűleg pattan a hang? Mivel a "stúdió pult" rá van tolva az előttem lévő falra annyit eleve spórolnék hogy a pult mögé nem teszek szivacsot hiszen az asztal hátulja teljesen leér a parkettáig, jól gondolom hogy oda felesleges lenne?

Második kérdés: Jelenleg lépés csillapítós parketta van lerakva ami miatt a basszus 1 fokkal jobb de a sarkokban erősödik illetve gondolom a mennyezetről is pattan, mennyezetet kell e nekem egy ilyen kis 10-12nm-es szobában burkolnom és ha igen mennyire?

Harmadik kérdés: Dynaudio bm5a és mellé egy 10es mackie sub amin lehallgatok talán már sok is ide de legalább jól szól ehhez elég e a csupán 1 inches szivacs vagy vastagabb kéne?

Negyedik kérdés: Mivel designra igényes (najó ne szépítsünk: finnyás) művészlélek vagyok ezért tipikus házi megoldások pl régi vastag függöny stb nálam nem játszik addig is nyitott toló ajtóval 1méteres tökéletes háromszögben használom őket mert így nem zavaró a szoba akusztikája, de ennél vajon mennyivel lesz jobb egy 10fokú skálán ha megcsinálok mindent ? ugyanis idáig yamaha hs50m monitorokat használtam a mai napig imádom a hangjukat de azokkal nem jöttem elő ezek a problémák gondolom minőség, artikuláció stb miatt.

Köszönöm

Link to comment
Share on other sites

Most fejeztem be 5 kozetgyapotbol keszult absorber kesziteset, es meg kell mondanom hihetetlen a valtozas. Tenyleg fillerekbol meg lehet csinalni!

1 csomag (5 tábla) Rockwool Airock ND FB1, uvegfatyol kasirozasu kozetgyapot tabla (50kg/m3) 10 centi vastag - Warm szigetelestechnikanal a X keruletben 6300Ft. A kasirozot fele nez a fal fele,

Labszabaszaton vagattam pozdoria deszkakat meretre az 5 tablahoz (10-10 db 10 centis) kb 4000Ft.

Mate textilben fekete lenvaszon, 5 meter, 4500Ft

Par pozdoriacsavar, kapocslbelovo a textilhez fel napos munka es kesz is.

3db az asztal mogott van a hangfalak mogott

2db pedig a 1st reflection pointnal (tukorrel 'kimerve')

200 es 80 hz kozott erezni a legnagyobb kulonbseget, mivel kozel vannak a sarkokhoz fogja a basszust is, sokkal attekinthetobb a mix, valamint a viszhangot nagyon szepen csokkenti

én maszkban kevernék a helyedben, különben tüdőgondozó lesz a vége :)

Link to comment
Share on other sites

Kedves Cell Studio!

Első kérdésedre a véleményem az, hogy igazából a "máshol láttam, és azt én is megpróbálom" jellegű megközelítés az akusztikában nem mindíg eredményes, illetve célravezető. Sokkal inkább a Te helyiségedben fölmerülő problémák és igények alapos ismeretében kell elindulni a föllelhető megoldások irányába, és a megfelelő kompromisszumok meghozatalával kiválasztani a számodra megfelelő megoldást. És itt helyénvaló a negyedik kérdésedre a válasz: ha mindent fel tudsz áldozni az akusztika oltárán, akkor elérheted a maximális 10 pontot, amit arra az adott helyiségre kaphatsz. Viszont a fizikát nem lehet megerőszakolni, főleg nem pár szivaccsal. Ezalatt azt értem, hogy az adott 4m hosszú helyiségedben 85Hz körül van a legmélyebb frekvencia, ami még éppenhogy elfér. Ez alatt a frekvencia alatt pedig egy ekkora helyiségben ne számíts "top 10-es hangzásra".

Visszatérve a sakktáblás elrendezésre: Ez akkor alkalmazható, ha a zengési idő nem jelentős mértékű csökkentésére van szükség. Gyakori az egymással szemben álló falak esetében az olyan kiosztás, amikor a pont szemben álló mezők eltérően kapják a szivacs-burkolatot.

Van viszont pár kritikus pont. A legelsőbb, az ilyen burkolatok kialakításánál, az úgynevezett "első reflexiós pont". Itt általában szükséges a szivacs-burkolat használata.

Második kérdésedre a válaszom: Gyakran alkalmazott a mennyezeten is ilyen burkolatok készítése, itt is az első reflexiós pontnál, illetve a "sweet spot" fölött. De az igazi választ csak mérés után lehet megadni.

Akkora suttyó vagyok, hogy a harmadik kérdésed nem értem.... :D

A negyedik kérdésed első felére azt tudom mondani, hogy gusztus dolga. Van aki szívesen rak a falra kiállításokon használt padlószőnyeget, és az abba beletaposott, használt rágógumikra úgy tekint, mint művészi alkotásokra. Egyébiránt, a falra ragasztott padlószőnyeg nem old meg semmilyen mélyfrekvenciás problémát.

Üdv!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...