Jump to content
Ménemszól.hu

Arturia PolyBrute


draco draconis

Recommended Posts

Pro: ez egy analóg Hydrasynth, ami azért durván jó dolog. Jó hogy 3 env és 3 LFO

Con: csak 2 osc, és csak 6 poli és kevesebb modulációs lehetőség mint a MatrixBrute-nál. Ott az félelmetesen jó lett a 2.0 firmware óta. Előtte se volt semmi, de most...
Valószínűleg a Matrixbrute ára felett lesz, OB6 árban szerintem, kicsit afelett. Azaz simán egymilla lesz az ára. Vagy több. 

PS.: nem tudok olvasni - "The price for the Arturia PolyBrute is $2,499 or €2,479 and should be available in November."
Azaz olcsóbb mint egy OB6.

Szerkesztette draco draconis
Link to comment
Share on other sites

1 órával ezelőtt írta DutchFlowers:

Impressziv joszag. De sztem a Behringer nem nagyon akar ebben a szegmensben versenyezni.

Poly-szintibe eleg a 2 oszci (nekem/szerintem).

 

Hát ebben nem értünk egyet 😄

Csak sorolom a cáfolatokat, amelyek nálam jártak és pont ezekért jók:

Andromeda - 2 osc + sub osc
Tetra 2 osc + 2 sub osc
Analog Four/Keys - 2 osc + 2 sub osc
Rev2 - 2 osc + 1 sub osc
MFB Synth pro 3 osc (kurva jó, hogy lehet állítani hogy ring, vagy noise és azok is változtatható karakterisztikájúak) ez a legjobb eddig budget poliszintiben

de ugye Moog One... 3 osc 🙂  Mondjuk ez még nem volt nálam

Monoszintik, de jobb volna ha ezekből is poliszinti készült volna:

Bass Station II
Matrixbrute (hasonló mint a Synth pronál, tök jó vackok kijönnek hogy van harmadik oszcillátor)

És a dual filtert is kötelezővé tenném, de ha monoszinit, akkor minimum 4 karakterisztika 12 és 24 db/oct meredekség mellett 😄 😄 😄

Hát nem tudom mi van a Behringerrel, mert eddig jól megélt a Deepmindból, mint poliszinti plusz PolyD most. De ennek vége szerintem. Szerintem próbál oldalazni a BBG-vel, mert a digit része már megvan, csak azt a néhány analóg szűrőt kell rátenni a néhány VCA-ra, ami nem nehéz mert a Deepmindnál is ment a 12 darab.
 

Szerkesztette draco draconis
Link to comment
Share on other sites

1 órája írta DutchFlowers:

Nem szukseges egyeterteni, irtam is, hogy szerintem/nekem. 🙂

Nem mondom, hogy nem jobb, ha tobb, de sok legendas poliszintinek volt 2 (vagy akar kevesebb) oszcija.

"de sok legendas poliszintinek volt 2 (vagy akar kevesebb) oszcija."

Melyiknek? Egyet plíz... (mondjuk általában egy oszcillátorosról beszélek ... )

Azt tudod hogy a "legenda" a magyar értelmezőszótár szerint hazugságot és csalást jelent... 😄 Szóval hogy tud valamit, azt felszorozták és azt híresztelik, nem a valós képességeit. Ilyen a Polisix hangja tipikusan, ami egy fos (bocs, Polisix 😄 ). Anno azért örültek neki, mert volt végre hat poli olcsóért. Ettől csak egy fokkal volt jobb a Juno106, de az se nagyon. Bármelyik modern SMD technológiás analóg poliszinti sokkal használhatóbb mint azok a vackok.
A zenészek többnyire sajnos nem atomfizikusok - tisztelet a kivétel 😄 😄 😄 - , arról nem tudom meggyőzni őket, hogy bármelyik bakelit szarabbul szól mint egy átlag 2-4 csatornás hangkártyáról a 320 kbps mp3.

Szerkesztette draco draconis
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

56 perccel ezelőtt írta draco draconis:

...

Kezdunk filozofiai melysegekbe merulni, amihez meg tul jozan vagyok. 🙂

De amig a PolyBrute-nak VAN 1 sub-oszcija addig mondjuk a Jupiter-8-nak, meg az OB-8-nak pl nem volt... Es eleg "hazug es csalo" volt mind a ketto... 🙂 De en spec imadom a Poly-800, Juno106, meg Alpha Juno hangjat is, de ezert is irtam, hogy szerintem, meg nekem. Ha mar itt tartunk szeretem a TB-303 hangjat is, pedig az aztan igen szegyenteli monoszinti. 😄

Szemely szerint szeretem egy jo bakelit hangjat is, fuggetlenul attol, hogy jobb-e vagy sem. 😄

Kivancsi vagyok, mennyire expressziv az a tapi-valami a bal also sarokban...

 

Szerkesztette DutchFlowers
Link to comment
Share on other sites

Igen, közben kiderült hogy 2+1 oszcillátor van a PolyBrute-ban is, ami királyság.

2 perccel ezelőtt írta DutchFlowers:

upiter-8-nak, meg az OB-8-nak pl nem volt.

Ezek nem egy (vagy másfél mint a 106)  oszcillátorosok, én alapvetően azokról beszélek, kicsit félreérthető voltam, próbáltam korrigálni.

Volt jut eszembe Alphajuno2-öm, azt el is felejtettem, mert egy hétig se volt nálam hát nagyon gyenge. Mutass már abból olyan sounddemót, amit nem general midi szintű zenére használni lehet, mert azok a hangok a general midiben is megvannak, igaz samplingben...

De szerintem az OB-8 és Jupiter 8 is túlhájp, pont rohadt nagy hazugság a hangjuk és az áruk. Az emberek meg simán benyalják, eldobják a fülüket és HISZNEK benne. Egy Jupiter 8 és egy DSI Prophet6 között én semmi minőségbelit nem hallok, talán a +2 polifónia.

De mondok egy erőset: szerintem 6 hangban ez a PolyBrute megeszi reggelire a Jupiter8 6 hangját. Sokkal használhatóbb, sokrétűbb, ugyanolyan szintű analogish a sound minősége, és ugyanolyan kövér. Az árkülönbözet meg 😄

 

Link to comment
Share on other sites

2 órája írta draco draconis:

De szerintem az OB-8 és Jupiter 8 is túlhájp, pont rohadt nagy hazugság a hangjuk és az áruk. Az emberek meg simán benyalják, eldobják a fülüket és HISZNEK benne. Egy Jupiter 8 és egy DSI Prophet6 között én semmi minőségbelit nem hallok, talán a +2 polifónia.

Nem csak hisznek benne... Tudok ezeket a hangszerekkel zeneszlegendak irtak legendas zeneket, ennek koszonhetoen olyanok is felismerik az oberheim meg a jupiter (stb) hangjat, akik amugy tokhulyek a dologhoz. Es ettol fuggetlenul a PB-nak lehet, es valoban van is, sokkal tobb potencialja, tisztasaga, hangja, mindene. Na es?

Azert emlitettem meg az "elobb" a TB-303-at, mert az aztan tenyleg szegyenteli monoszinti. 1 gyenge oszci, alig par parametere programozhato, a szuro ugy szar ahogy van, a rezonancia teljesen eliminalja azt a keveske ki aljat is a hangnak, zajos, remalom a kezelese, es ha veletlenul szagosabbat fingasz a kozeleben akkor leolvad rola a festek. Ettol fuggetlenul komplett zenei iranyzatokat hatarozott meg a hangjaval, es mindenki felismeri azonnalra.

Szerintem ettol legendas egy hangszer, nem mert hazug es csalo.

2 órája írta draco draconis:

De mondok egy erőset: szerintem 6 hangban ez a PolyBrute megeszi reggelire a Jupiter8 6 hangját. Sokkal használhatóbb, sokrétűbb, ugyanolyan szintű analogish a sound minősége, és ugyanolyan kövér. Az árkülönbözet meg 😄

Lehet, sot... legyen biztos. De azt hiszem, hogy legendava majd 30-40 ev mulva lesz eselye valni... Addig meg vegye, vigye, hasznalja, aki megteheti, mert tenyleg jonak tunik, es olcsobb is, es sokkal konnyebb mukodokepes allapotban tartani, mint pl egy jupiter-8-at.

Link to comment
Share on other sites

47 perccel ezelőtt írta DutchFlowers:

Nem csak hisznek benne... Tudok ezeket a hangszerekkel zeneszlegendak irtak legendas zeneket, ennek koszonhetoen olyanok is felismerik az oberheim meg a jupiter (stb) hangjat, akik amugy tokhulyek a dologhoz. Es ettol fuggetlenul a PB-nak lehet, es valoban van is, sokkal tobb potencialja, tisztasaga, hangja, mindene. Na es?

Azert emlitettem meg az "elobb" a TB-303-at, mert az aztan tenyleg szegyenteli monoszinti. 1 gyenge oszci, alig par parametere programozhato, a szuro ugy szar ahogy van, a rezonancia teljesen eliminalja azt a keveske ki aljat is a hangnak, zajos, remalom a kezelese, es ha veletlenul szagosabbat fingasz a kozeleben akkor leolvad rola a festek. Ettol fuggetlenul komplett zenei iranyzatokat hatarozott meg a hangjaval, es mindenki felismeri azonnalra.

Szerintem ettol legendas egy hangszer, nem mert hazug es csalo.

Lehet, sot... legyen biztos. De azt hiszem, hogy legendava majd 30-40 ev mulva lesz eselye valni... Addig meg vegye, vigye, hasznalja, aki megteheti, mert tenyleg jonak tunik, es olcsobb is, es sokkal konnyebb mukodokepes allapotban tartani, mint pl egy jupiter-8-at.

80% hiedelem a része, de totál félreérted szerintem hogy mi történt.
A TB303-nak nem volt akkor sem, és most sem nagy hangja annyira, látod a Behringer fillérekből reprodukálja, szerintem még jobb is mint az eredeti.

Ahogy használták az volt az eredeti, hogy azzal a minimál szekvencerrel használták. Egy Korg M3 alap hangjával vagy General Midi hanggal is ugyanez lett volna. Elég rátenni egy analóg torzítót és máris ott vagy, még lehet hogy jobb is.

Mondom, mutass már egy olyan Jupiter8 demót, ami egyedülálló és nem lehet mással (modern cuccal) megcsinálni. Én nem tudok ilyenről, még nem találkoztam ilyennel. A Jupiter8 is csak a korának legmagasabb minőségű 8 polis szintije volt, ez beivódott, rögzült és azóta is él. Csakhogy ez a hang már filléres dolog ma. Sőt, sokkal érdekesebbeket lehet attól.

Firechild pölö egy tök jó példa, aki tök mindegy milyen hangszert használ, a soundja mindig pont ugyanolyan 😄 😄 😄

Nem a hangszer a hazug, hanem az emberek, akik terjesztik. Tudod, fogtam egy 30 centis halat, abból egy év múlva 10 kilós harcsa lesz...

Korg M3 száraz hang

 

Aztán egy kicsit később:
 

 

 

Szerkesztette draco draconis
Link to comment
Share on other sites

46 perccel ezelőtt írta draco draconis:

de totál félreérted szerintem hogy mi történt.

Nem ertettem felre semmit:

1 órája írta DutchFlowers:

Tudok ezeket a hangszerekkel zeneszlegendak irtak legendas zeneket, ennek koszonhetoen olyanok is felismerik a ... hangjat, akik amugy tokhulyek a dologhoz.

Az M3 hangjat meg a kutya sem ismeri fel, es nem is fogja, pontosan amiatt mert sokkal "kifinomultabb", "teljeskorubb", stb. Nincs rajta mit felismerni. 😛

Es csak mert nagyon "vitatkozhatnekod van", bar szerintem inkabb csak unatkozol es kotozkodo kedvedben vagy:

"A Jupiter8 is csak a korának legmagasabb minőségű 8 polis szintije volt"

Azert ott volt a CS-80 is, az meg azert sokkal komolyabb motyo, de a te logikad menten a PolyBrute is csak a koranak egyik legmagasabb minosegu poliszintije, ami par ev mulva filleres szar lesz, amit majd magasrol lesajnalsz... 🙂

Link to comment
Share on other sites

Ez most nem erről szólt, hogy ismerd fel egy ROMpler hangját. Bakker, ha te felismered bármelyik EMU ROMpler-Sampler hangját 😄 😄

 

29 perccel ezelőtt írta DutchFlowers:

Azert ott volt a CS-80 is, az meg azert sokkal komolyabb motyo, de a te logikad menten a PolyBrute is csak a koranak egyik legmagasabb minosegu poliszintije, ami par ev mulva filleres szar lesz, amit majd magasrol lesajnalsz... 🙂

És nem értem: mi ezzel a baj? Aki múzeumba akar járni, tegye. Aki meg zenélni akar progresszív műfajokban az használjon progresszív hangszert. Oszt' ennyi. Igazából egy eredeti CS80-tól se fosom össze magam, alig hallok valami olyasmit, ami esetleg olyan. De egy Analog Fourral lehet hozni. Van aki szoftverrel hozza, én legalábbis mixben nem tudom megkülönböztetni.
 

Most hirtelen ezt találtam.

Node . Tök jó autóm van szerintem, de 30 év múlva múzeum. Én ebben semmi kivetnivalót nem látok.

 

Link to comment
Share on other sites

2 órája írta draco draconis:

Tök jó autóm van szerintem, de 30 év múlva múzeum. Én ebben semmi kivetnivalót nem látok.

Viszont sokan megcsodálják a régi autókat, ha még forgalomban vannak, sőt, egy egész szubkultúra épül rájuk, és lehet, hogy sokkal nagyobb pénz van benne, mint az újakban, sokan sokkal többre értékelik, mint az újakat, azonnal felismerik a hangját stb. Mert az új autó biztos kényelmesebb meg könnyebb kezelni, de aki a régit szereti, annak teljesen más érzés, más élmény. Szóval felesleges ezen vitatkozni. Sokan szeretik a régi szintiket, mert más élmény, mint egy új. Nem biztos, hogy racionális oka van, csak megvan a maga hangulata. Az meg, hogy egy mai hangszerrel nagyjából ugyanolyan hangot lehet előállítani, szintén nem számít, mert nem ugyanaz az érzés. Egy guminőből is nagyjából ugyanazt lehet kihozni (végeredményében), mint egy igaziből, de azért nem ugyanaz az érzés 🙂 Persze akinek csak a végeredmény számít, nem az, hogy hogyan érte el, annak mindegy 🙂

Link to comment
Share on other sites

ON
Nézem a demókat, és számomra két nagy visszalépés van soundban, ami karakteres volt a MatrixBrute-ban:

Nincs notch filter. Ez kvázi analóg phaser effekt. Ez most nincs.

Nincs az effekt szekcióban chorus és flanger. Ezek ugyan nagy zajgyárak voltak, de olyan analóg karaktert adott, amit máshol még nem hallottam.

Visszalépés hogy nincs ultrasaw, ha jól látom. Mondjuk a dupla sub is elég jó tudott lenni. Mert így 3+2+1 oszcillátoros volt, plusz ultrasaw, tehát a "detuned saw" ment egy oszcillátorral is.

És hát visszalépés a modulációs lehetőség is, habár adtak helyette mást, és gyanítom azért, hogy legyen Matrixbrute-od és PolyBrute-od is 😄
 

Szerkesztette draco draconis
Link to comment
Share on other sites

12 perccel ezelőtt írta kib:

Viszont sokan megcsodálják a régi autókat, ha még forgalomban vannak, sőt, egy egész szubkultúra épül rájuk, és lehet, hogy sokkal nagyobb pénz van benne, mint az újakban, sokan sokkal többre értékelik, mint az újakat, azonnal felismerik a hangját stb. Mert az új autó biztos kényelmesebb meg könnyebb kezelni, de aki a régit szereti, annak teljesen más érzés, más élmény. Szóval felesleges ezen vitatkozni. Sokan szeretik a régi szintiket, mert más élmény, mint egy új. Nem biztos, hogy racionális oka van, csak megvan a maga hangulata. Az meg, hogy egy mai hangszerrel nagyjából ugyanolyan hangot lehet előállítani, szintén nem számít, mert nem ugyanaz az érzés. Egy guminőből is nagyjából ugyanazt lehet kihozni (végeredményében), mint egy igaziből, de azért nem ugyanaz az érzés 🙂 Persze akinek csak a végeredmény számít, nem az, hogy hogyan érte el, annak mindegy 🙂

Megmondom őszintén én nem a zenéből élek, de ennek ellenére azért amikor zenélni kezdek, akkor nem akarok cafrangos istenharagját IS művelni ahhoz, hogy elérjek valami új hangzást. A lehető leghatékonyabb eszközöket keresem ehhez. Nos ezek a régi dolgok, hát nem alkalmasak annyira.

Szerintem a két legprogresszívabb szinti jelenleg a Matrixbrute és a Hydrasynth ha könnyedén progresszív akarsz lenni vasakkal. Nem állítom hogy nem lehet egy sor más cuccal is ugyanilyeneket elérni, de ezekkel ultra könnyű, és nem arra megy el az időd, hogy megküzdj a technikával. Mindkettő a zenésznek lett alárendelve, nem pedig a zenész van alárendelve az eszköznek. Ennek legszélsőségesebb példája a modulár, ahol mindig össze kell rakni kvázi egy szintetizátor egy darab hangját...gyakran a csavarozástól kezdve, hiszen ez a modul azt tudja, az meg amazt, és nem mindenkinek van 40 nm szobája arra hogy kibútorozza magát minden neki kellő cuccal. Pláne pénze... Itt a zenész teljesen alá van rendelve az eszköz hátrányainak.

Jelen pillanatban egy Hydrasynth és Matrixbrute teljesen jó kezdőpakk, amit nem lehet überelni, még a Moog One-al sem. Annyi a szépséghiba, hogy idióták voltak az ASM-nél és csak 8 polis lett a Hydrasynth. Szerintem mindenki kifizette volna a plusz DSP árát.

Szerkesztette draco draconis
Link to comment
Share on other sites

Kommentszekció Nick Batt-nél, tudom hogy szemezgetés, de pont erről írtam fent, koincidencia!

Thx Nick! Polybrute sounds way better than in yesterday's first demo. 👍👍👍 Definitely an amazing machine. Who would want to buy a Moog One now (or even a Matriarch)?🤔😊 Sort of mix of a cs80, an Hydrasynth and a Persephone...

🤓
 

Basszusban nagyon erős maradt a cucc, ami nagy királyság.

Vesszek meg ha nem érdekesebb a soundja mint egy Moog One-nak (32.17"-nél, ilyent nem hallottam még Moogból sose)
 

 

Szerkesztette draco draconis
Link to comment
Share on other sites

3 órája írta draco draconis:

Megmondom őszintén én nem a zenéből élek, de ennek ellenére azért amikor zenélni kezdek, akkor nem akarok cafrangos istenharagját IS művelni ahhoz, hogy elérjek valami új hangzást. A lehető leghatékonyabb eszközöket keresem ehhez. Nos ezek a régi dolgok, hát nem alkalmasak annyira.

En azt nem ertem, hogy egyaltalan hogyan jutottunk idaig onnan, hogy Te beszoltal a PolyBrute-ra, hogy "csak" 2 oszcis, en meg megjegyeztem, hogy (szerintem) annyi eleg, es sok (regi, ocska, manapsag gyakorlatilag hasznalhatatlan) legendas poliszintinek volt 2 (vagy akar annyi se).

5 órája írta draco draconis:

Most hirtelen ezt találtam.

Node . Tök jó autóm van szerintem, de 30 év múlva múzeum. Én ebben semmi kivetnivalót nem látok.

Amit talaltal az tok jo! 🙂 (a muzsika)

Es ha mar autos hasonlat... Pl a Lancia Delta az egy legendas jarmu, ralli vilagbajnoksagot nyert, mara viszont vagy voroses szinu porra lett, vagy iszonyatos erofeszitesek altal eletben lett tartva, aminek az arat koszonheti. Vegyel-e egyet? En aszondom ne! Egy uj Golf GTI-vel sokkal jobban jarsz. Ettol a Lancia Delta meg legendas marad, a(z uj) Golf GTI meg meg mindig nem az.

De legyunk ontopic... Chorus is meg phaser is meg flanger is van benne. Lehet, hogy nem azok az algoritmusok, ami a MB-ban, de van. A loopop review-ban 28:55-tol.

Bocsi a repost-ert, nem floodolok. Becsszo!

Link to comment
Share on other sites

Sajnos digitálisak az effektek, szóval az nem az a chorus/flanger. Nagyon fura analóg effekt ami a MB-ben van, de szerintem ég és föld. Egy bassz szekvenciát totál más ízűvé tesz, főleg ha modulálja az ember.

Itt nagyon tipikus főleg 00.53" körül, legalábbis nekem ez nagyon bejövős és egyedi, ezt viszont nem tudod a PolyBrute-al megcsinálni:
 

 

Szerkesztette draco draconis
Link to comment
Share on other sites

15 órája írta DutchFlowers:

Azert ott volt a CS-80 is, az meg azert sokkal komolyabb motyo, de a te logikad menten a PolyBrute is csak a koranak egyik legmagasabb minosegu poliszintije, ami par ev mulva filleres szar lesz, amit majd magasrol lesajnalsz... 🙂

Mondjuk szerintem egy fullos digitalis szintetizatorhoz (ha gyartananak ilyet...) vagy egy combosabb VSTi-hez kepest tudasban ez ha nem is "filleres szar", de azert nem is egy nagy eresztes. Engem a tizedebe kerulo Microfreak jobban lazbahoz, mint az n+1 tucat east coast analog. 😐

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...