Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Házi projektstúdió


Marque

Kérdés

kedves Ménemszól-tagok!

idén ősszel úgy döntöttem, hogy felveszek egy albumot. a hagyományos megoldást (értsd: bevonulok valamelyik normális stúdióba) már akkor eldobtam, mert (1) nem vagyok profi zenész és nagyon bővén sem a pénznek, így elég költséges móka lett volna; (2) mindig érdekelt a „hangszobrászat” és a learning-by-doing. szóval elindult a szobadiszkó-szakkör, ami jelenleg már inkább sufni méretű. a jövő év elején tervezek kivenni egy ~10 négyzetméteres helyiséget a tisztességes körülmények, meg a nyugodt munka érdekében. a tényleges felvételek (tehát ami már nem demó) januártól indulnának egy hangtechnikus ismerősömmel.

jogos kérdés, hogy mégis, mik az igények, tehát a gyerek mire akarja használni a játszóterét, így ezt is leírom: kategórián belül a lehető legelfogadhatóbb minőségű, főleg hangszeres és vokál takek felvételére, egyidejűleg maximum kb. 4 sávon. más szóval gitárok, basszus, (később majd) analóg szintik és ének/vokál felvételek, dob NEM. masterelni, nagyzenekart felvenni, megépíteni a magyar Abbey Road-ot szintúgy nem tervezek. viszont a jövőben a saját zenéimet itt szeretném felvenni és ha igény adódik rá, más hobbistáknak is ki tudjam/kölcsön tudjam adni. hozzátok azért fordulok, hogy egy ilyen projektstúdiónak – ami nyilván nem a nagyokkal akar versenyezni, de szeretne alkalmas lenni tisztességes felvételekre – milyen alapvető eszközparkkal kell rendelkeznie? lejjebb leírom, milyen cuccok állnak rendelkezésre eddig és mikre tervezek még beruházni. kezemet a büdzsé köti meg: amit még kell vennem, arra összesen maximum plusz 200e Ft-ot tudok költeni, utána konyec.

  • a felvételek PC-re mennének, nincs keverőpult. azt hiszem, az AMD Phenom2 X4 @ 3.2Ghz, 4Gb DDR2 RAM, 2x 500Gb HDD @ 7200RPM kellő erőforrást biztosít ehhez a mókához. miért nem Mac? azért, mert nincs most pénzem architektúrát váltani (pedig megtenném).
    • a látnivalókat egy Xerox XM7-24W biztosítaná (http://www.prad.de/e...een.php?id=4609).
      • az interface most egy Line6 TonePort UX2 (lehet nevetni), de azt már én is látom, hogy ezzel nem élek majd meg. úgyhogy a jelenlegi jelölt egy Mackie Onyx 400F.
        • a DAW Ableton 8, bár ezen is hezitálok. warezolni nem szeretnék, ez pedig rendelkezésre áll.
          • a gitárelőfok házi készítésű darab, amit egy hangmérnök barátom rak össze (cső: 12AX7/ECC83).
            • a gitárerősítő egy Marshall Valvestate VS65R, új csövekkel.
              • a basszuserősítő valószínűleg szintén házilag épített kombó lesz (40W, FET-es végfok).
                • a mikrofonokat vagy Alto Alpha MicTube-bal, vagy két ART Tube MP-vel szeretném meghajtani.

                  • dinamikus mikrofonok: Shure SM57 és SM58.

                  [*]a kondenzátormikrofon egy Audio-Technica AT2020 lenne, ezt erősítőre és énekre is szeretném használni.

                  [*]ha lesz a gearben kompresszor, akkor az vagy egy dbx 266XL, vagy egy Drawmer TubeStation TS1 lesz.

                  [*]a közeltéri monitorom egy M-Audio Studiophile AV30 hangfalpár.

                  [*]nagy studiómonitorban még nincs fix koncepcióm, Omitronicokat néztem eddig.

                  [*]fejhallgatónak az Audio-Technica ATH-M40FS-t néztem ki.

                  [*]van egy sampler/kontroller is a játékban, egy Korg KP3.

                  [*]végül, de nem utolsó sorban a "sima" kontroller egy Evolution MK-149 USB MIDI.

                  a saját lemez munkái során Squier Precision Basst, egy Gibson Les Paul Studio 2-t és Ibanez RG Prestige-t fogok használni, valamint ingyenes szoftverszintiket az előfokokon átküldve és visszahúzva. az effektezéshez és a keveréshez is lehetőség szerint mind ingyenes alternatívákat szeretnék használni.

                  ezek után a kérdéseim maradtak hátra:

                  - mit szóltok a szetthez? hiányzik-e valami, vannak-e benne nagy hülyeségek, vagy felesleges darabok?

                  - mik azok a fő kritériumok, hangszigetelési eljárások, amire a kibérlendő helynél figyelnem kell?

                  - kell-e ezen a szinten külső kompresszor, vagy elég lesz a szoftveres?

                  - ha az audio interface alapból jó minőségű preampokkal ellátott, érdemes-e hozzá megvenni az említett csöves előfokokat is?

                  - milyen nagyobb monitorhangfalat tudnátok ajánlani?

                  - mik azok az általatok korrektnek ítélt ingyen elérhető pluginek, effektek, amikkel tisztességes minőségben lehet dolgozni?

                  ha valamiben nem voltam tiszta, kérdezzetek vissza és megpróbálom elmagyarázni. nagyon köszönöm a segítségeteket!

                  üdv,

                  M

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 140
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Így van, hallgass az ismerősödre! Az ISA, egy sm 57-el, jobb eredményt hoz, mint egy drága mikrofon a saffire preampokkal. Gitárra, meg kifejezetten jó!

A dobot inkább programozzátok, vagy 150-200 körül, lehet venni használtan elektromos dobot, ami már használható egy normális dobprogrammal (Roland TD4, a többi felejtős ebben az árkategóriában). A mikrofonozás ezen a szinten, ezekkel a cuccokkal, jó akusztika, brutál dobcucc, jó cinek nélkül felesleges pénzkidobás... Adjátok el a már meglévő mikrofonokat. Egy jó dob felvételi lánc, alsó hangon 2-3 milla+akusztika+dobcucc+dobos. Ez van, lehet próbálkozni, de hidd el felesleges...

Link to comment
Share on other sites

A/D! Lenne hozzád egy rövid kérdésem: írod, hogy az M300-on nincs WC. A manual-ja azt írja (csúnya angol-magyar fordításomban), hogy A-D konverter setup-ban az M300-nak úgy kell működnie, mint "MASTER CLOCK", és emiatt a hangkártya úgy kell működjön, mint SLAVE (ezt hívhatják "external clock"-nak, "external sync"-nek, brüm-brüm...)

De: van az MC300-on Word Clock csatlakozó vagy nincs? Nincs. SPDIF-en clockot továbbítani (akár master akár slave) = NO GOOD.
Link to comment
Share on other sites

Egy otthoni felvételnél szerintem kutya mindegy, hogy SPDIF-ből, AES/EBU-ból, netán ADAT optikaiból olvassa ki a hangkártya az órajelet.

Legalábbis én még olyan felvételt nem hallottam, ami ezen bukott volna el.

Ha meg igazán komoly cucc van otthon, ahol ez tényleg fontos, akkor valószínűleg fel sem merül a kérdés.

Lehet valahol erre vonatkozó teszteket hallani amúgy?

Link to comment
Share on other sites

Pontosan milyen hangkártya? Egy átlagos hangkártya, átlagos előfokával is üvölteniük kéne. A kábelek biztosan jók? A szoftverben mekkora a bemenő jelszint? Pad nincs bekapcsolva valahol (mikrofon, előfok)?

szia, ez M-Audio Fast Track Ultra, a mikrofonok, mint említettem Rode NT2A és AT2020, és Cubase

az AT-n nincs pad, a Rode-n igen, de ki van kapcsolva. a hangkártya bemenetén vanpad, ki van kapcsolva. mivel direkt monitor mód is van a kártyán, pc nélkül is érezhető, hogy kicsi a jel. ha pl a gitár 20 centire van, akkor az előfok potiját teljesen fel kell tekernem. ekkor a zaj is megnő. viszont ha lejjebb veszem az előfokot, közelebb teszem a mikit akkor szép felvételeket csinál. a hangszerzajok miatt szeretném kipróbálni a távolabbi mikrofonozást.

üdv

Link to comment
Share on other sites

szia, ez M-Audio Fast Track Ultra, a mikrofonok, mint említettem Rode NT2A és AT2020, és Cubase

az AT-n nincs pad, a Rode-n igen, de ki van kapcsolva. a hangkártya bemenetén vanpad, ki van kapcsolva. mivel direkt monitor mód is van a kártyán, pc nélkül is érezhető, hogy kicsi a jel. ha pl a gitár 20 centire van, akkor az előfok potiját teljesen fel kell tekernem. ekkor a zaj is megnő. viszont ha lejjebb veszem az előfokot, közelebb teszem a mikit akkor szép felvételeket csinál. a hangszerzajok miatt szeretném kipróbálni a távolabbi mikrofonozást.

üdv

amúgy most számosítsuk már, hogy mi a kicsi vagy nagy jelszint, dB-ben mérve hogy áll ez? csk mert én helyből max -10dB-s peakekkel rögzítek, jobb nem feszegetni a konverter határait.

Link to comment
Share on other sites

Egy otthoni felvételnél szerintem kutya mindegy, hogy SPDIF-ből, AES/EBU-ból, netán ADAT optikaiból olvassa ki a hangkártya az órajelet.

ÁÁÁÁÁ! ... igen, és nem is az időjáráson múlik, sőt nem azon, hogy valaki mondjuk törődik-e azzal, hogy felvétel előtt beállítja-e a megfelelő gain szintet és sorolhatnám még. Csak a kérdés nem ez volt, hanem hogy melyik a jobb megoldás. Minden digitális audio átvitel iránt érdeklődő figyelmébe ajánlom, hogy az SPDIF-ből NEM lehet órajelet kiolvasni, mert nincs benne. Újra lehet szintetizálni a jelfolyamból, de ez egy rendkívül komplikált folyamat, amire drága berendezések képesek csak jó minőségben, beleértve a korrekcióját az M300-as a "tökéletesnél eleve kicsit gyengébb" órajelgenerátoránál, ahol a tökéletlen órajelből kellene ugyanolyat, vagy jobbat szintetizálni, de akkor megváltozott mintavételi értékekkel. Remélem a kérdésből világos a probléma mértéke. A kérdés Töfi az volt, hogy érdemes-e beiktatni az M300-at konverternek minőségjavítás céljából. A válasz pedig igen vagy nem. Az SPDIF egy konzumer formátum, szerintem nem is lenne keresnivalója ezeken a gépeken. Én viszont az igényes amatőr és a profi között nem teszek különbséget, ezért leírom, hogy ezt hogy csináljuk, és nem azért mert ezen múlik bármi is, hanem mert így szokás. Érted, fel lehet venni preamp nélkül is, én már láttam profitól olyat, hogy a mikrofont egyből a kompresszorba dugta (panaszkodott, hogy kicsit zajos), és ismert lemezek készültek el vele, amit sok ember megvett. Tényleg nem múlt rajta semmi.

De azért a "nem ezen múlik" hozzászólásokról: ne igénytelenkedjünk! Egy kábel jó helyre bedugása nem igényel anyagi áldozatot, csak egy kis törődést. És ha valakit érdekel a kérdés, mert jobbat akar, akkor ne beszéljük le erről! Remélem, ennyi off elég is lesz.

Teszt: mit kellene tesztelni? Hogy egy rosszul szintetizált órajel milyen hallható torzítást okoz, vagy hogy melyik berendezés tud minél jobban SPDIF-ből órajelet nyerni? Na ezt gondolom értelmetlen, fölösleges körnek.

Link to comment
Share on other sites

Az érdekelne, hogy mi a hallható különbség ha SPDIF-ből, vagy ha AES/EBU-ból vesszük ki az órajelet.

Nem tudom léteznek-e ilyen tesztek, netán word clock-kal összehasonlítva.

Ha már itt tartunk, akkor pl. van-e különbség aközött, hogy egy Apogee AD16X csak optikain van rákötve a hangkárytára

és a kártya ebből olvassa ki a WC-t, vagy mi van ha WC-kap a kártya az Apogee-től külön.

Eliveg nem volna szabad különbségnek lenni és ez esetben szükségtelen a WC.

Amúgy szerintem SPDIF-ből nem csak az consumer szar létezik, amit a HIFI tecnikában használnak.

Az RME kártyák egy részén AES/EBU helyett SPDIF van, és tök ugyanúgy használható,

csak be kell állítani, hogy "professional".

Az átviteli korlátokat leszámítva ez szerintem teljesen AES-/EBU ként viselkedik.

Órajel is megy benne, mert összekötéskor azonnal rááll a kártya.

Amúgy a consumer CD lejátszóra is rááll, tehát kell benne menni órajelnek.

Szóval ez most nem teljesen tiszta nekem, hogy miért ne lenne órajel az SPDIF-ben?

Link to comment
Share on other sites

a clocknal van ott az okossag sztem.

nekem ez van

http://www.rme-audio...dsp_9652_2b.jpg

az SPDIF sem az a tipikus SPDIF

http://www.rme-audio...d/9632wcm_e.pdf

In the analog domain one can connect any device to another device, a synchronization is not

necessary. Digital audio is different. It uses a clock, the sample frequency. The signal can only

be processed and transmitted when all participating devices share the same clock. If not, the

signal will suffer from wrong samples, distortion, crackle sounds and drop outs.

AES/EBU, SPDIF and ADAT are self-clocking, an additional word clock connection in principle

isn't necessary. But when using more than one device simultaneously problems are likely to

happen. For example any self-clocking will not work in a loop cabling, when there is no 'master'

(main clock) inside the loop. Additionally the clock of all participating devices has to be synchronous. This is often impossible with devices limited to playback, for example CD players, as

these have no SPDIF input, thus can't use the self clocking technique as clock reference.

In a digital studio synchronisation is maintained by connecting all devices to a central sync

source. For example the mixing desk works as master and sends a reference signal, the word

clock, to all other devices. Of course this will only work as long as all other devices are

equipped with a word clock or sync input, thus being able to work as slave (some professional

CD players indeed have a word clock input). Then all devices get the same clock and will work

in every possible combination with each other.

But word clock is not only the 'great problem solver', it also has some disadvantages. The word

clock is based on a fraction of the really needed clock. For example SPDIF: 44.1 kHz word

clock (a simple square wave signal) has to be multiplied by 256 inside the device using a special PLL (to about 11.2 MHz). This signal then replaces the one from the quartz crystal. Big

disadvantage: because of the high multiplication factor the reconstructed clock will have great

deviations called jitter. The jitter of a word clock is typically 15 times higher as when using a

quartz based clock. We even know a Synchronizer which generates word clock signals digitally

(!) with more than 30 ns jitter, and - when used as house clock for the whole studio - lowers the

reliability and audio quality of all attached devices.

The end of these problems should have been the so called Superclock, which uses 256 times

the word clock frequency. This equals the internal quartz frequency, so no PLL for multiplying is

needed and the clock can be used directly. But reality was different, the Superclock proved to

be much more critical than word clock. A square wave signal of 11 MHz distributed to several

devices - this simply means to fight with high frequency technology. Reflections, cable quality,

capacitive loads - at 44.1 kHz these factors may be ignored, at 11 MHz they are the end of the

clock network. Additionally it was found that a PLL not only generates jitter, but also also rejects

disturbances. The slow PLL works like a filter for induced and modulated frequencies above

several kHz. As the Superclock is used without any filtering such a kind of jitter and noise suppression is missing. No wonder Superclock did not become a conmmonly accepted standard.

The actual end of these problems is offered by the SteadyClock technology of the HDSP

9632. Combining the advantages of modern and fastest digital technology with analog filter

technique, re-gaining a low jitter clock signal of 11 MHz from a slow word clock of 44.1 kHz is

no problem anymore. Additionally, jitter on the input signal is highly rejected, so that even in

real world usage the re-gained clock signal is of highest quality.

Link to comment
Share on other sites

amúgy most számosítsuk már, hogy mi a kicsi vagy nagy jelszint, dB-ben mérve hogy áll ez? csk mert én helyből max -10dB-s peakekkel rögzítek, jobb nem feszegetni a konverter határait.

most este kipróbáltam:

klasszikus gitár 50 cm-re a mikrofontól

Rode NT2A, 0 dB pad

hangkártya előfok potija a max-tól kb egy órányira visszatekerve

Cubase input maxon, csatorna poti maxon

így vesz fel -10...-6 dB között (ami engem kissé meglepett, kevesebbet vártam)

kérdésem, hogy más hangkártyával hasonló beállításokkal hasonló jelszint jön ki?

illetve a maxra feltolt Cubase potik nem okoznak gondot?

üdv

Link to comment
Share on other sites

-10 -6 között van a bemenő jelszint, vagy amikor kitolt faderell visszafelé szól? Nem mindegy. A cubase-t nem ismerem, de ha a beérkező jelszint -10 és - 6 dB között van az nem halk. Importáld ki amit felvettél, de csak magát a fájlt! Ne emelj szoftveresen hangerőt! oszd meg, megnézzük.

Egyébként szerintem a cubase-ben sem befolyásolja a csutkára tolt fader,a felvett jelszintet, de hogy az input mit befolyásol, arról lövésem sincs. Próbálj ki valami másik szoftvert, hátha ott a gond.

Link to comment
Share on other sites

Koszi a gyors valaszt. :)

nem csak realtimolni szeretnek ezert picit nagyobb interfacet kellene vennem. A shure sm7b az jo csak picit draga lenne mivel kene legalabb 3-4db... ugyr ehez kene egy eloerosito te milyet ajanlanal? Valamint kompressorbol melyiket ajanlanad? A t300-as jo ar ertek aranyban valszeg olyat fogok venni :)

tudom ez nem az a forum de szerinted felesleges lenne oda kozetgyapit szigeteles pl a monitorok moge vagy azert nem artana...

valaszod elore is koszi :)

Link to comment
Share on other sites

Fú, nagyon szépen köszönöm a válaszokat. Akkor lehet az lesz, hogy programozunk. Eddig is úgy ment, csak a dobosunk szeretett volna zenélni is. De akkor majd meggyőzöm, és akkor így vehetünk jobb mikrofont vokálra, mert a dobra nem költünk, és a Saffire-t sem kell így megvenni.

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok!

Jelenleg úgy néz ki, hogy egy ismerős megtámogatná a zenekarunkat egy kisebb összeggel, melyből az eddigi stúdiós felszerelésünket szeretnénk bővíteni, hogy immáron teljes értékű (körülményekhez képest természetesen) felvételeket tudjunk készíteni. Ezért szeretném felvázolni a terveket, és ha esetleg van vélemény, vagy hozzáfűznivaló, esetleg tanács, hogy mit kellene máshogy csinálni - ugyanis egyértelműen kezdők vagyunk a témában - azt nagyon szívesen olvasnám.

Hangszerek:

Gitárok: Squier Affinity Stratocaster, Dean Michael Schenker Retro V, Cort M200, Squier Precision Bass (Standard szériás)

Erősítő: Blackstar HT Venue Club 40 (a basszust vonalból vennénk)

"Elektronika":

A központi gép egy HP ProBook 4530s core i5 processzorral, 4 GB RAM-mal, ezen pedig Cubase futna (ehhez férünk hozzá, ezen igazán változtatni nem szeretnék/nem tudunk). Ezt a Focusrite Scarlett Plugin Suite-jával egészítem ki.

A hangkártya jelenleg egy Focusrite Scarlett 2i2 - alapvetően a gitárokat vennénk ezzel, ugyanis a felvételek több helyen készülnének, és ez a kártya mégiscsak igen mobil. A dobok felvételéhez egy Focusrite Saffire Pro 40-re gondoltunk (ez még nincs beszerezve). Itt felmerült bennem kérdésként, hogy érdemes lenne-e a többi hangszert is a Saffire Pro-val venni, vagyis a két kártya között milyen irányban van (például az előfokok) között különbség, melyik ad alaphelyzetben tisztább, naturálisabb hangot.

Mikrofonok:

Itt alapvetően egy multikarakterisztikás kondenzátor mikrofonra gondoltam: AKG Perception 420 vagy Rode NT2-A. Esetlegesen szóba jöttek 40-es szériás Audio Technika mikrofonok is, csak akkor lehetséges kifutnánk a keretből. A változtatható karakterisztika azért lenne jó, mert így vokálra, illetve overheadnek, vagy esetlegesen a gitárerősítőre is jó lenne egy mikrofon, így kicsit alacsonyabban tartva a költségeket.

A gitárerősítőt elsősorban egy Shure SM57-tel terveztem venni (+ esetleg mellétenni a fent említett mikrofonok közül az egyiket, attól függ, hogy a helyszínen éppen mire lesz szükség/igény a jobb hangzáshoz, én eddig csak egy mikrofonnal dolgoztam).

A dobokra egy Peavey PVM DMS-5 szettünk van, ebben nincsenek overheadek. Ezt egészítenénk ki az SM57-tel a pergőhöz, hogy két oldalról legyen mikrofonozva, illetve a már említett multikarakterisztikás mikrofon mellé vennénk még egy overheadnek is használható mikrofont. Itt igazából nem jutottunk még döntésre, de elsősorban egy AT 2020-ról volt szó.

Lehallgatáshoz egy pár Mackie MR5 mk2 (vagy MR8 mk2) beszerzésére gondoltam. Itt nincsenek komolyabb tapasztalataim.

Ami pedig még égető kérdés, de nem jutottunk dűlőre, az a kábelek problémája.

Alapvetően ennyi lenne, amit mi össze tudtunk szedni, bár egy ismerősünk nagyon rá akart beszélni minket, hogy vásároljunk egy ISA One preampet, ezt én - a mi tapasztalatainkkal - egyelőre fölöslegesnek tartom, nem hinném, hogy érdemleges különbséget tudnánk összehangzásban ezzel együtt elérni.

A tanácsokat/véleményeket/javaslatokat nagy örömmel, és köszönettel várom!

Üdv,

Máté

Link to comment
Share on other sites

Itt

Uraim, tanácsot kérek az alábbi ügyben:

adott egy mini stúdió, M-Audió hangkártya, Rode és AT kondi mikrofonok. a többi most nem érdekes.

kizárólag akusztikus hangszereket és éneket veszünk fel.

a probléma, hogy nagyon kevés jel jön be, mindent fel kell tekernem és még be kell tolni a mikrofont a hangszerbe, ami nem túl szerencsés. több jel kéne, hogy messzebbről tudjak mikrofonozni. mit tegyek?

1. mikrofon előfok. eddig ez a befutó ötlet. a parám annyi, hogy a hangkártya papír szerint erősít kb 60 dB-t. az előfokok is ennyit erősítenek, tehát nem biztos, hogy több lesz a jel.

2. hangkártya csere. szintén az a gondom, hogy a többi hangkártya is ugyanennyit erősít

3. keverőpult beszerzése. ezt általában nem ajánlják a fórumokon.

Ti mit javasoltok?

egyébként a pénzből kijönne pl egy presonus:

http://www.musicians...with-12ax7-tube

van erről tapasztalatotok, vagy esetleg hasonló árkategóriás két csatornás cuccról?

köszönöm, Költő

Itt vagy előfok probléma lesz, vagy (meg ne haragudj!) ügyetlenség. 60dB erősítéssel, koppra tekerve, olyan torzítás kéne legyen hogy nagyon...

Milyen kábeleket használsz (xlr, jack)? Te forrasztottad? Szimetrikusan vannak bekötve?

Link to comment
Share on other sites

Itt

Itt vagy előfok probléma lesz, vagy (meg ne haragudj!) ügyetlenség. 60dB erősítéssel, koppra tekerve, olyan torzítás kéne legyen hogy nagyon...

Milyen kábeleket használsz (xlr, jack)? Te forrasztottad? Szimetrikusan vannak bekötve?

hát lehet, rosszul fogalmaztam. természetesen 3/4-ig van feltekerve a preamp. szimmetrikus gyári kábelek vannak. pl klasszikus gitárnál teljesen oda kell tolnia mikrofont a lyuk elé

Link to comment
Share on other sites

Én a TC-be küldeném.

Bár ez a válasz pontot kapott, technikai értelemben tutira ez a rosszabb megoldás. A probléma abból adódik, hogy az emberek azt hiszik, a digitális kapcsolat automatice minőségveszteség nélküli, de ez sajnos nem így van, egy mezitlábas S/PDIF esetében legalábbis oda kell word clock is, de az M300-on nincs ilyen. Szóval ha az M300 konvertere akkora ász lenne (de nem az), a WC hiánya miatt megbukna a dolog. Ezt a problémát nehezen tudnám két tőmondatban levelezetni, most legyen elég csak ennyi.

Yackall: a haverodnak van igaza, én is az analógot mondom.

A TLA preampja pedig nem egy nagy szám hogy jobb konverterrel javulna. Elég "zavaros" hangja van alapból is, nincsenek olyan "pro" kvalitásai mint mondjuk az ISA-nak.

Link to comment
Share on other sites

Bár ez a válasz pontot kapott, technikai értelemben tutira ez a rosszabb megoldás. A probléma abból adódik, hogy az emberek azt hiszik, a digitális kapcsolat automatice minőségveszteség nélküli, de ez sajnos nem így van, egy mezitlábas S/PDIF esetében legalábbis oda kell word clock is, de az M300-on nincs ilyen. Szóval ha az M300 konvertere akkora ász lenne (de nem az), a WC hiánya miatt megbukna a dolog. Ezt a problémát nehezen tudnám két tőmondatban levelezetni, most legyen elég csak ennyi.

Yackall: a haverodnak van igaza, én is az analógot mondom.

A TLA preampja pedig nem egy nagy szám hogy jobb konverterrel javulna. Elég "zavaros" hangja van alapból is, nincsenek olyan "pro" kvalitásai mint mondjuk az ISA-nak.

nem mindegy, min hallgatsz vissza, az is lehet, hogy a monitorozásod nem muttja meg a különbségeket :)

Én a TC-be küldeném.

Köszi srácok mindhárom hozzászólást! Maradok az analógnál. Őrületes nagy csatornaigény esetén pedig jöhet a TC:) Meg persze próbálgatás, tanulgatás, hallgatózás sokat.

A/D! Lenne hozzád egy rövid kérdésem: írod, hogy az M300-on nincs WC. A manual-ja azt írja (csúnya angol-magyar fordításomban), hogy A-D konverter setup-ban az M300-nak úgy kell működnie, mint "MASTER CLOCK", és emiatt a hangkártya úgy kell működjön, mint SLAVE (ezt hívhatják "external clock"-nak, "external sync"-nek, brüm-brüm...). Feltételezem, a Saffire 56 Kontrol panelon megtalálom az ide vonatkozó beállítási lehetőségeket, ám a kérdésem végül is arra vonatkozik, hogy egyrészt ugye ez a Master clock dolog a puszta meglétével engem nem fog sem boldoggá, sem boldogtalanná tenni, másrészt ha ezidáig mindenféle hangkártya állítgatás nélkül tudtam konverterként használni a TC-t, akkor ezután se nagyon piszkáljak semmit? Nem kell kifejtened a háttértudományt:), majd úgyis utánaolvasok a WC történetnek, nem akarlak feltartani, elég lesz egy határozott JA! Demózgatás szinten már ez is sok...:) Köszi!

Link to comment
Share on other sites

Uraim, tanácsot kérek az alábbi ügyben:

adott egy mini stúdió, M-Audió hangkártya, Rode és AT kondi mikrofonok. a többi most nem érdekes.

kizárólag akusztikus hangszereket és éneket veszünk fel.

a probléma, hogy nagyon kevés jel jön be, mindent fel kell tekernem és még be kell tolni a mikrofont a hangszerbe, ami nem túl szerencsés. több jel kéne, hogy messzebbről tudjak mikrofonozni. mit tegyek?

1. mikrofon előfok. eddig ez a befutó ötlet. a parám annyi, hogy a hangkártya papír szerint erősít kb 60 dB-t. az előfokok is ennyit erősítenek, tehát nem biztos, hogy több lesz a jel.

2. hangkártya csere. szintén az a gondom, hogy a többi hangkártya is ugyanennyit erősít

3. keverőpult beszerzése. ezt általában nem ajánlják a fórumokon.

Ti mit javasoltok?

egyébként a pénzből kijönne pl egy presonus:

http://www.musiciansfriend.com/pro-audio/presonus-bluetube-dp-stereo-dual-path-microphone-instrument-preamp-with-12ax7-tube

van erről tapasztalatotok, vagy esetleg hasonló árkategóriás két csatornás cuccról?

köszönöm, Költő

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok,

egy kérdésre keresek választ: itthon kis demó-stúdiót működtetek. Focusrite Saffire 56 interface van (8 analóg bemenet, SPDIF és ADAT digitális bemenetek) Venni szeretnék egy Focusrite ISA TWO előfokot minőségjavítás céljából (ennek nincs digitális kimenete). Már előre agyalok, hogy fogom az ISA-t a Saffire-ba beküldeni. Kétféle megoldás jöhet nálam szóba, a kérdésem arra vonatkozik, hogy Ti melyiket javasoljátok? (1) Simán analógba beküldöm. Ennek annyi a hátránya számomra, hogy lefoglal a Saffire-on 2 csatornát, és pl. dobnál az még nagyon jól jöhet. (2) Van egy TC Electronic M300 multi-effect processzorom, ami alapjáraton simán AD konverterként funkcionál. A soundonsound-on például azt írják róla, hogy "high quality A-D", egyébként pedig 24 bit, 44.1 vagy 48 kHz, 128x delta-sigma oversampling types (ez utóbbit nem értem kristálytisztán:)) Szóval ebbe az M300-ba pont be tudnám küldeni a 2 analóg sávot, és SPIF-en tovább a Saffire-ba. Egy haverom azt mondta, hogy csakis analóg. M300-at felejtsem el. Sokat ront a minőségen. Megmondom őszintén, egy TLA 2Fat csöves előfokkal kipróbáltam mindkét variációt, sokáig teszteltem, dobot is vettem fel, de igazából nem vettem észre minőségromlást (mondjuk ezen a szinten ez lehet, hogy természetes...) Sajnos nincs pénzem egy fasza AD konverterre...

Örömmel fogadok minden hasznos tanácsot és véleményt! Előre is Köszi!

nem mindegy, min hallgatsz vissza, az is lehet, hogy a monitorozásod nem muttja meg a különbségeket :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...