Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Házi projektstúdió


Marque

Kérdés

kedves Ménemszól-tagok!

idén ősszel úgy döntöttem, hogy felveszek egy albumot. a hagyományos megoldást (értsd: bevonulok valamelyik normális stúdióba) már akkor eldobtam, mert (1) nem vagyok profi zenész és nagyon bővén sem a pénznek, így elég költséges móka lett volna; (2) mindig érdekelt a „hangszobrászat” és a learning-by-doing. szóval elindult a szobadiszkó-szakkör, ami jelenleg már inkább sufni méretű. a jövő év elején tervezek kivenni egy ~10 négyzetméteres helyiséget a tisztességes körülmények, meg a nyugodt munka érdekében. a tényleges felvételek (tehát ami már nem demó) januártól indulnának egy hangtechnikus ismerősömmel.

jogos kérdés, hogy mégis, mik az igények, tehát a gyerek mire akarja használni a játszóterét, így ezt is leírom: kategórián belül a lehető legelfogadhatóbb minőségű, főleg hangszeres és vokál takek felvételére, egyidejűleg maximum kb. 4 sávon. más szóval gitárok, basszus, (később majd) analóg szintik és ének/vokál felvételek, dob NEM. masterelni, nagyzenekart felvenni, megépíteni a magyar Abbey Road-ot szintúgy nem tervezek. viszont a jövőben a saját zenéimet itt szeretném felvenni és ha igény adódik rá, más hobbistáknak is ki tudjam/kölcsön tudjam adni. hozzátok azért fordulok, hogy egy ilyen projektstúdiónak – ami nyilván nem a nagyokkal akar versenyezni, de szeretne alkalmas lenni tisztességes felvételekre – milyen alapvető eszközparkkal kell rendelkeznie? lejjebb leírom, milyen cuccok állnak rendelkezésre eddig és mikre tervezek még beruházni. kezemet a büdzsé köti meg: amit még kell vennem, arra összesen maximum plusz 200e Ft-ot tudok költeni, utána konyec.

  • a felvételek PC-re mennének, nincs keverőpult. azt hiszem, az AMD Phenom2 X4 @ 3.2Ghz, 4Gb DDR2 RAM, 2x 500Gb HDD @ 7200RPM kellő erőforrást biztosít ehhez a mókához. miért nem Mac? azért, mert nincs most pénzem architektúrát váltani (pedig megtenném).
    • a látnivalókat egy Xerox XM7-24W biztosítaná (http://www.prad.de/e...een.php?id=4609).
      • az interface most egy Line6 TonePort UX2 (lehet nevetni), de azt már én is látom, hogy ezzel nem élek majd meg. úgyhogy a jelenlegi jelölt egy Mackie Onyx 400F.
        • a DAW Ableton 8, bár ezen is hezitálok. warezolni nem szeretnék, ez pedig rendelkezésre áll.
          • a gitárelőfok házi készítésű darab, amit egy hangmérnök barátom rak össze (cső: 12AX7/ECC83).
            • a gitárerősítő egy Marshall Valvestate VS65R, új csövekkel.
              • a basszuserősítő valószínűleg szintén házilag épített kombó lesz (40W, FET-es végfok).
                • a mikrofonokat vagy Alto Alpha MicTube-bal, vagy két ART Tube MP-vel szeretném meghajtani.

                  • dinamikus mikrofonok: Shure SM57 és SM58.

                  [*]a kondenzátormikrofon egy Audio-Technica AT2020 lenne, ezt erősítőre és énekre is szeretném használni.

                  [*]ha lesz a gearben kompresszor, akkor az vagy egy dbx 266XL, vagy egy Drawmer TubeStation TS1 lesz.

                  [*]a közeltéri monitorom egy M-Audio Studiophile AV30 hangfalpár.

                  [*]nagy studiómonitorban még nincs fix koncepcióm, Omitronicokat néztem eddig.

                  [*]fejhallgatónak az Audio-Technica ATH-M40FS-t néztem ki.

                  [*]van egy sampler/kontroller is a játékban, egy Korg KP3.

                  [*]végül, de nem utolsó sorban a "sima" kontroller egy Evolution MK-149 USB MIDI.

                  a saját lemez munkái során Squier Precision Basst, egy Gibson Les Paul Studio 2-t és Ibanez RG Prestige-t fogok használni, valamint ingyenes szoftverszintiket az előfokokon átküldve és visszahúzva. az effektezéshez és a keveréshez is lehetőség szerint mind ingyenes alternatívákat szeretnék használni.

                  ezek után a kérdéseim maradtak hátra:

                  - mit szóltok a szetthez? hiányzik-e valami, vannak-e benne nagy hülyeségek, vagy felesleges darabok?

                  - mik azok a fő kritériumok, hangszigetelési eljárások, amire a kibérlendő helynél figyelnem kell?

                  - kell-e ezen a szinten külső kompresszor, vagy elég lesz a szoftveres?

                  - ha az audio interface alapból jó minőségű preampokkal ellátott, érdemes-e hozzá megvenni az említett csöves előfokokat is?

                  - milyen nagyobb monitorhangfalat tudnátok ajánlani?

                  - mik azok az általatok korrektnek ítélt ingyen elérhető pluginek, effektek, amikkel tisztességes minőségben lehet dolgozni?

                  ha valamiben nem voltam tiszta, kérdezzetek vissza és megpróbálom elmagyarázni. nagyon köszönöm a segítségeteket!

                  üdv,

                  M

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 140
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Értem de azt nem írtad mit ajánlasz . Ez egy teljesen más hozzávalókat kér, vagy csak szinplán a mikrofonról beszélünk?

 

 

 

 

Ezt érthetem úgyt hogy egy sarkot átalakitok nem derékszögre .?

Az élő muzsikálás és a stúdió felvétel nagyon eltérő gyakorlatot kíván. Természetesen a hozzávalók is különböznek. 

A stúdióban nem kell azokkal a kellemetlen mellékhatásokkal küzdeni, ami az élőzésnél van, pl. mikrofonok gerjedése, viszont van más helyette, bőven. Stúdióban többnyire fejhallgatón szól az énekesnek a zenei alap. Fejhallgatóval énekelni megint gyakorlatot, szokást kíván. Viszont ezen a lépcsőn az első fok - szerintem - hogy énekel valaki. Csak magáért a zenéért. Ez csak nagyon kivételes esetben megy autodidakta módon és úgy sokkal hosszabb az út. Ezt az energiát egy jó tanárral lehet hasznosabb dolgokra is fordítani. Aztán ha már valamekkora tudás birtokában valaki zenekar képes, neki lehet állni próbálni egy csapattal. Itt is még csak a zenélés öröméért. Ez után jöhet egy szint, amikor már nem csak a zenészek élvezik a zenéjüket, hanem meg lehet mutatni másoknak is. Ezeket a lépcsőfofkokat, eddig a pontig, mostanában szokás kihagyni:-). Főleg az elejét szokták megspórolni, de akkor soha nem lesz jó. Alap nélkül nem építünk házat. A stúdiózás pedig már a tető szintje.

 

Az eszközökről:

Az élő muzsikáláshoz a legegyszerűbb. kierősített változat egy aktív hangfal és egy dinamikus ének mikrofon. (az elején még ez is árt, ahogy a gitáron tanulóknak a torzító:-)))

 

Stúdióhoz pedig nagyon sok dolog kell. Az énekes felől indulva: mikrofon (ahhoz állvány és pop filter), kábelek, előfok, valami AD átalakító és a számítógép. Aztán lehet pluginezni és varázsolni, de ez nem pótolja tudást és nem ér fel a zenélés örömével. 

 

Véleményem szerint a stúdió az amire a legkevésbé van szüksége egy most induló énekesnek. Persze ha te is osztozni akarsz a tevéklenységben, akkor ott megtalálhatod a szereped:-)

 

Az akuszitkával kapcsolatban: Az egymással szemközti falak párhuzamosságának elkerülésével nagyon sok bajtól megkíméled magad. Ha nulláról indul a helyiség, akkor ezt érdemes meglépni. Számtalan módszer van, de ez a leghatékonyabb kiinduló pont. A négyzet alakú alapterület amúgy is problémás. Szokás az akusztikát túl dimenzionálni és még nagyobb szokás süket szobát csinálni. Ez utóbbi rendkívül káros a muzsikára. 

Link to comment
Share on other sites

Köszönöm szépen ...sokmindenben igazat kell adjak neked .Megprobálom elmagyarázni mi is itt a baki ..persze senkire se tartozik de azért mégis jobbnak látom megemlíteni ! ..feleségem mint írtam fiatal és még vihetné valamire ..viszont a tehetség kutatón szerzet kudarc arra vezette hogy soha többé nem akar nekilátni komolyabban foglalkozni a zenével .Ennek már 3 éve ..Pedig egyetlen olyan dolog ami boldoggá tudja tenni természetesen a családon kívül (remélem :) )...látom hogy vágyik rá de alapból kibújik a kérdesek elől.. tehát valamilyen módon önbizalmat kell belé csikarni mert szép hangja van és nem foglalkoztatna a téma ha nem így lenne .Továbbá 20 év mulva nem akarok visszanézve úgy emlékezni hogy még meg sem próbáltam neki segiteni ... A kihagyott részt amit említettél nem tudom pótolni neki ..zenekar elé tenni meg megint a lámpa lázz lenne előtérben ...egy karaoke estére nem megyünk mert abszolut elutasitja !. Valószinünek tartom hogy ez segitene ..vagy inkább remélem ! . Amúgy meg művészeti iskolát járt . Tanitották de természetesen ez még nem nevezhető tudásnak ! Hangszeren is játszott . Ami meg fontos hogy a lányom is örökölte ezt az adotságot ! remélhetőleg serkelhetem mind2 őt a művészet felé ! Épp most újitottam fel a hegedümet a lányom részére !

 

Jelen pillanatban amíg nincs önbizalom hiába megyek live-ra szerintem ! ...

 

Az akusztikával kapcsolatban meg az 5x5 ös szoba a hálószobánk .. ágy ..tv ..szekrények ..kályha , fűtőtestek , továbbá 3 ajtóval rendelkezik és egy bazi nagy ablaksorral ami szinte fed egy oldalt .. A másik szoba amit említettem az teljesen üres és felújitásra vár . nincs ablak csak 3 ajtó amiből 2 le van zárva ..Előszoba volt .

Link to comment
Share on other sites

Guest loszmenem

Ha önbizalmat szeretnél "belé önteni" inkább az énektanárt fizesd ki neki. Azt amelyiket Ő választja. A kezdőknek nem szabad mutogatni azt amit ő énekelt, csak egy szinten túl. Ott viszont már segít.

Link to comment
Share on other sites

Ha lehetséges lenne megtettem volna de nem az ..Elutasit mindent ami ezzel kapcsolatos ...továbbá ha el is menne akkor hogy gyakoroljon ?...olyan mintha gitározni tanulnál de nincs gitárod ..

 

Hogyhogy hogy gyakoroljon? Énekeljen. Hangja meg szája van. Nem kell ahhoz stúdió. Így beleölsz egy csomó pénzt a stúdióba, aztán meg lehet, hogy azt is elutasítja.

Szerintem is az énektanár a legjobb megoldás neki. Csak arra kéne rábeszélni, hogy legalább tegyen egy próbát, a kedve menet közben meg fog jönni (ha jó az énektanár)!

Link to comment
Share on other sites

Látom kezdünk elszakadni a témától ..

 

Áruld el nekem ..ha tanárhoz jár 1 év mulva nem ugyan itt vagyok és meg kell vegyem ugyan ezeket a dolgokat ? legyen 2 év ..vagy több ..

 

De a lényeg az hogy elénekel valamit ..felveszem ...elviszem ..megnézik és ha ok akkor érdemes vele foglalkozni ..tanárhoz járni stb ..ha nem akkor megmarad hobbinak ! Nincs veszekés és ami ezzel jár ..Akinek van felesége az tudja ..

 

Anyagilag meg nem költök annyit erre hogy eldobjam az agyam ..1500 euróból max megvan minden ... csak a laptop amije van került 650 euróba ..tehát minden néző pont kérdése ...jövő hónapban lesz a születésnapja ..ez lesz a meglepi ! ....Plusz ami még jobb hogy közös program .. nem kerül semmibe ..ami a legfontosabb hogy én is élvezem ...

Link to comment
Share on other sites

Hmmm

 

Kezdem rosznak érezni magam ..mármint hogy azt hiszed ....mikor elkezdtem nem is érdekelt ..bementem a szaküzletbe megkérdeztem mit vegyek neki ..erre felsorolt egy tonna dolgot ..drágáltam ..El kell hogy mondjam töredéke annak ahol most állok .Kicsit utánna néztem a netem ..böngésztem ..és azóta rá vagyok kattanva ! ..ennyi lenne

Link to comment
Share on other sites

sziasztok, jó olvasni, merre is ment a topik, mióta indítottam! :)

visszatértem, mert szeretném fejleszteni a kis házi projekt stúdiót, amit a ti segítségetekkel raktam össze.

 

az van, hogy jelenleg nem rossz a rendszer, csak nem is igazán jó és az igényeim is változtak.

 

mit akarok?

egyszerre maximum 2 sávon, vagyis egy sztereó tracken felvenni post-processingre alkalmas száraz gitárt, basszust, néha szintit és éneket.

jószándékú amatőr vagyok, ezen szinten akarok maradni árban és elképzelésben egyaránt (tehát dob, ládamikrofonozás, mastering és hasonlók felejtős).

az all-in-one megoldásokból elegem van. konverter-előfok kombó és jó lehallgatás, akusztikailag polírozott szoba.

 

itt a terv:

- win/osx dualboot / pro tools 11 és live 9 (apropó, a pt11 avid cucok nélkül is fut?)

- pcie kártya jó a-d-a konverterrel - jelöltek: rme hdspe aio, forte, duet

- genelec 8030

- sony mdr-7506 vagy akg 240

- isa one vagy 710 twin finity, később mindegyikből egy-egy

- uad-2 duo core

- rahedli ua, softube, ni és waves plugin

 

a véleményeztetésen kívül van még pár kérdésem:
1.tudok csinálni zero latency monitoringot ebben az elképzelt láncban?

2. kell-e nekem summing mixer, vagy tök felesleges?

3. mikrofonok csak akusztikus gitárra és vokálra kellenének. ár/érték arányban mi a szintlépés a mostaniakhoz képest (AT2020, sm57, sm58)?
5. kell-e nekem monitor kontroller, ha maximum 2 monitor és 2 füles lesz a lehallgatásban?

mint legutóbb, most is köszönök minden segítséget!

Link to comment
Share on other sites

Szerintem is SM7B.

A dinamikus mikrofonok kevesebbet vesznek fel a távolabbi dolgokból, de ennek semmi köze

ahhoz, hogy egy mikrofon jó, vagy rossz.

Ezenkívül iránykarakterisztikák is vannak, hogy melyik irányból hogy vesz.

Ennek szintén semmi köze egy mikrofon jóságához.

Így értettem, hogy a rossz is ugyanúgy felveszi, amit nem akarsz.

 

igen, utána olvastam az irány karakterisztikáknak.  Ha kardioid karakterisztikával használnék egy nagy membrános kondi mikrofont, akkor a mögötte lévő számítógép zaját ezzel ugyan úgy ki tudnám küszöbölni, mint mondjuk a dinamikus  sm7b-vel?

Link to comment
Share on other sites

Nyilván egy EV-RE-20 kevésbé érzékeny a mögötte történő dolgokra, mint egy kondis miki. Mindenesetre a gépet el kell dugni! :-)

 

ok, azt értem, hogy a gépet jobb kivinni, de a mikrofonoknál maradva pl. ez a EV-RE-20 miért kevésbé érzékeny a mögötte l évő dolgokra? csak mert kéne egy mirofont is választanom és nem tudom még egyenlőre hogy eszik e vagy isszák :)

Link to comment
Share on other sites

ok, azt értem, hogy a gépet jobb kivinni, de a mikrofonoknál maradva pl. ez a EV-RE-20 miért kevésbé érzékeny a mögötte l évő dolgokra? csak mert kéne egy mirofont is választanom és nem tudom még egyenlőre hogy eszik e vagy isszák :)

Mondhattam volna a Shure SM7B-is. Dinamikus mikrofon, amely egy rossz hangzású helyiségben is használhatóbb, mint egy kondis miki. Sokkal kisebb az érzékenysége, cserébe normális előfok kell, ami meghajtja rendesen.

Link to comment
Share on other sites

Szerintem is SM7B.

A dinamikus mikrofonok kevesebbet vesznek fel a távolabbi dolgokból, de ennek semmi köze

ahhoz, hogy egy mikrofon jó, vagy rossz.

Ezenkívül iránykarakterisztikák is vannak, hogy melyik irányból hogy vesz.

Ennek szintén semmi köze egy mikrofon jóságához.

Így értettem, hogy a rossz is ugyanúgy felveszi, amit nem akarsz.

Link to comment
Share on other sites

Töfinek igaza van.

Ezen felül a jelszintekkel lehet a zajt kordában tartani. Hangosan kell felvenni és akkor nem hallani a számítógép zaját.

Ha pedig semmiképpen nem akarod dobozba tenni a számítógépet, cseréld ki a tápot olyanra, aminek jó nagy a ventillátora. A processzor hűtőkben is kapható halk üzemű kivitel.

Link to comment
Share on other sites

Töfinek igaza van.

Ezen felül a jelszintekkel lehet a zajt kordában tartani. Hangosan kell felvenni és akkor nem hallani a számítógép zaját.

Ha pedig semmiképpen nem akarod dobozba tenni a számítógépet, cseréld ki a tápot olyanra, aminek jó nagy a ventillátora. A processzor hűtőkben is kapható halk üzemű kivitel.

 

Végül is a számítógép bezárása is megfontolandó ötlet. Ezt hogyan gondoltad, van erre valami speckó doboz, amiben nem melegszik túl és nem megy tönkre a gép?

Link to comment
Share on other sites

Egy haverom a család kisméretű, levetett hűtőjébe rakta bele a gépet, profi kábelátvezetésekkel, egyebekkel. Jó ötlet volt, mert a hűtés miatt még stabilabb is lett a cucc, és járulékos sikerként még néhány doboz sör is melléfért, ami nem hátrány egy zenész környezetben.

 

Aztán hamar rájött, hogy utána meg a hűtő zaja zavarja. Igaz az kisebb volt, mint a gépé, de mégiscsak volt.

 

:))

Link to comment
Share on other sites

A rossz mikrofon is felveszi.

Rakd ki a  gépet a másik szobába.

Az sokkal egyszerűbb.

 

és amúgy ti hogyan oldjátok meg technikailag a monitor,   az egér, a  billentyűzet, a különféle usb-s eszközök  mint például a  hangkártya összedugását a számítógéppel, ha azt a másik szobába rakjátok?

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok!

Lenne egy összehasonlítási kérdésem 2 kártyával kapcsolatban.Kinéztem egy Focusrite Fortét és egy EMU 1616m pcie-t.A két kártya közül melyik jobb?Gondolok itt most egyszerű ének felvételre (mikrofon előfokok,konverterek,stabilitás terén).Előre is köszönöm a válaszokat. 

 

Felvétel szempontjából szinte mindegy. A két kártya preampjai és AD konverterei között nem nagy a különbség, otthoni körülmények között meg észre sem veszed. Ami lényeges különbség, az a kimenet, a Forte ebben profi, a 1616m meg egy picivel jobb, mint az összes hasonló árkategóriás (de otthoni körülmények között ez sem lesz észrevehető). Ja és a 1616m csak Windows kompatibilis, a Forte meg Mac-re is jó, de ha Mac, akkor már inkább Apogee Duet.

Link to comment
Share on other sites

Koszi a gyors valaszt. :)

nem csak realtimolni szeretnek ezert picit nagyobb interfacet kellene vennem. A shure sm7b az jo csak picit draga lenne mivel kene legalabb 3-4db... ugyr ehez kene egy eloerosito te milyet ajanlanal? Valamint kompressorbol melyiket ajanlanad? A t300-as jo ar ertek aranyban valszeg olyat fogok venni :)

tudom ez nem az a forum de szerinted felesleges lenne oda kozetgyapit szigeteles pl a monitorok moge vagy azert nem artana...

valaszod elore is koszi :)

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok,

 

eléggé kezdő vagyok ebben a témában... eddig csa a suliban baromkodtunk, vettük fel a dolgokat szerkesztettük.

 

Szeretnék egy fokkal feljebb lépni. Szeretnék magamnak egy kisebb stúdiót. Ahol egyenlőre egy kisebb rádiót akarok működtetni egyszerre max 3 emberrel aki beszél. Van két lehetőségem helység ügyileg:

  1. Pincénk: 3,2x2,6m 1,8 belmagassággal
  2. vagy a szobám ami a tetőtérben van kb 4x6méteres szoba aminek minden fala kb 60 cm magasságtól 45°ban döntött

Melyiket ajánljátok?

 

Másrészt nekem most van egy 5.1-es házimozi rendszerem ami tudom semmire sem lesz jó... milyen monitorokat ajánlotok?

valamint usb interface-t is vennem kéne egyszerre 4 bemenettel. Milyet ajánlanátok?

Mikrofonra, fejhallgatóra van ötletek ami megfelelő lenne erre a célra.

Emelett van egy behrineg qx2442fx kevpultom szerintetek van értelme a mikrofonokat abba belekötni és onnan directen keresztül az audio-interfacebe belekötni?

 

ja és a legfontosabb ár érték arányban szeretnék a legjobbra törekedni. :) mivel ennek nem kell még profinak lennie de az se baj ha fejleszthető lesz a jövőben és még tudom használni.

 

erre mindennel együttvéve kb  van 300 ezrem.

 

a vaálaszokat elkőre is köszi :)

 

Barna

 

A pince nem túl nagy, a szoba jóval nagyobb, az mindenképpen jó hogy a fala döntött.

Az 5.1 alkalmatlan bármire, főleg amire te akarod használni, valami olcsóbb stereo monitorpár szerintem mindenképpen kelleni fog.

Mikrofonra SM7B az ajánlott de ebből két darab megenné a teljes keretet. Lehet próbálkozni mindenféle olcsó nagymembrános kondival amit megkapsz mondjuk 30 ezerig bezárólag, de én inkább SM57-et vennék.

Azt hogy milyen interfacera lenne szükséged az definiálja hogy mi a munkamódszer. Ha realtime kell beküldeni a gépbe és ott már nem lesz vele mókolva akkor elég egy 2 be 2 ki interface (van is egy eladó nekem ha esetleg), ilyenkor a keverő kevert jelével etetnéd. Ebben az esetben viszont kell valami vas kompresszor a beszédre csatorna insertbe kötve, a keverőd egy potis kompresszora nem hiszem hogy alkalmas arra hogy egy beszédet kellőképpen lekezeljen..

Másik verzió hogy lenne egy 4 preampos hangkártya ez onnan indul hogy Steinberg UR 44 ami 88 ezer, vagy van Akai egy kicsit olcsóbban, nem tudom hogy milyen.

A steinberg hangkari lekezel két fülest, ezt esetleg lehet splittelni és akkor négy tud menni akár, így nem kéne fejhallgató erősítő.

Fejhallgató kérdésben be lehet próbálkozni a T200-T300as audio technikákkal mivel low budget a projekt.

Aztán kell még valami állvány rendszer is, ez sok mindentől függ, asztalra szerelhető ezazamaz.

 

Elsőre ennyi.

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok,

 

eléggé kezdő vagyok ebben a témában... eddig csa a suliban baromkodtunk, vettük fel a dolgokat szerkesztettük.

 

Szeretnék egy fokkal feljebb lépni. Szeretnék magamnak egy kisebb stúdiót. Ahol egyenlőre egy kisebb rádiót akarok működtetni egyszerre max 3 emberrel aki beszél. Van két lehetőségem helység ügyileg:

  1. Pincénk: 3,2x2,6m 1,8 belmagassággal
  2. vagy a szobám ami a tetőtérben van kb 4x6méteres szoba aminek minden fala kb 60 cm magasságtól 45°ban döntött

Melyiket ajánljátok?

 

Másrészt nekem most van egy 5.1-es házimozi rendszerem ami tudom semmire sem lesz jó... milyen monitorokat ajánlotok?

valamint usb interface-t is vennem kéne egyszerre 4 bemenettel. Milyet ajánlanátok?

Mikrofonra, fejhallgatóra van ötletek ami megfelelő lenne erre a célra.

Emelett van egy behrineg qx2442fx kevpultom szerintetek van értelme a mikrofonokat abba belekötni és onnan directen keresztül az audio-interfacebe belekötni?

 

ja és a legfontosabb ár érték arányban szeretnék a legjobbra törekedni. :) mivel ennek nem kell még profinak lennie de az se baj ha fejleszthető lesz a jövőben és még tudom használni.

 

erre mindennel együttvéve kb  van 300 ezrem.

 

a vaálaszokat elkőre is köszi :)

 

Barna

Link to comment
Share on other sites

Töfinek igaza van.

Ezen felül a jelszintekkel lehet a zajt kordában tartani. Hangosan kell felvenni és akkor nem hallani a számítógép zaját.

Ha pedig semmiképpen nem akarod dobozba tenni a számítógépet, cseréld ki a tápot olyanra, aminek jó nagy a ventillátora. A processzor hűtőkben is kapható halk üzemű kivitel.

 

Csak csendben megjegyezném (mint gyakorlatban is tapasztalt ember), hogy Wheel mondta ki a megoldást! Ma már nem kell a gépet elvinni másik szobába, meg bezárni egy dobozba. Amikor én bekapcsolom a gépemet, a másolagos HDD felpörög majd az automatika le is kapcsolja. Ennyi az összes zaj, ami hallatszik. 

 

FPS Aurum 500W tápegység (semmi hangja nincs, ráadásul egy zenei célú gépbe nem árt a prémium tápegység)

Noctua NH-C12P SE14 procihűtő (semmi hangja nincs, ami van, azt a ház simán elnyeli)

Noctua NF-B9 PWM ventillátor a házba

 

Ezek egy Asus H87M-PRO alaplapra dugva, amin a Fan Expert tudja befolyásolni a ventillátorok fordulatszámát, így a különálló ház hűtő a legtöbb esetben áll.

 

Higgyetek nekem, ez a konfig pl szinte hangtalan, de annyi zaj biztos nem keletkezik, amit egy átlag stúdiómikrofon felvenne. Ennél olcsóbban is össze lehet hozni, csak figyelni kell hardveraprót stb. 

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok!

Lenne egy összehasonlítási kérdésem 2 kártyával kapcsolatban.Kinéztem egy Focusrite Fortét és egy EMU 1616m pcie-t.A két kártya közül melyik jobb?Gondolok itt most egyszerű ének felvételre (mikrofon előfokok,konverterek,stabilitás terén).Előre is köszönöm a válaszokat. 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...