idén ősszel úgy döntöttem, hogy felveszek egy albumot. a hagyományos megoldást (értsd: bevonulok valamelyik normális stúdióba) már akkor eldobtam, mert (1) nem vagyok profi zenész és nagyon bővén sem a pénznek, így elég költséges móka lett volna; (2) mindig érdekelt a „hangszobrászat” és a learning-by-doing. szóval elindult a szobadiszkó-szakkör, ami jelenleg már inkább sufni méretű. a jövő év elején tervezek kivenni egy ~10 négyzetméteres helyiséget a tisztességes körülmények, meg a nyugodt munka érdekében. a tényleges felvételek (tehát ami már nem demó) januártól indulnának egy hangtechnikus ismerősömmel.
jogos kérdés, hogy mégis, mik az igények, tehát a gyerek mire akarja használni a játszóterét, így ezt is leírom: kategórián belül a lehető legelfogadhatóbb minőségű, főleg hangszeres és vokál takek felvételére, egyidejűleg maximum kb. 4 sávon. más szóval gitárok, basszus, (később majd) analóg szintik és ének/vokál felvételek, dob NEM. masterelni, nagyzenekart felvenni, megépíteni a magyar Abbey Road-ot szintúgy nem tervezek. viszont a jövőben a saját zenéimet itt szeretném felvenni és ha igény adódik rá, más hobbistáknak is ki tudjam/kölcsön tudjam adni. hozzátok azért fordulok, hogy egy ilyen projektstúdiónak – ami nyilván nem a nagyokkal akar versenyezni, de szeretne alkalmas lenni tisztességes felvételekre – milyen alapvető eszközparkkal kell rendelkeznie? lejjebb leírom, milyen cuccok állnak rendelkezésre eddig és mikre tervezek még beruházni. kezemet a büdzsé köti meg: amit még kell vennem, arra összesen maximum plusz 200e Ft-ot tudok költeni, utána konyec.
a felvételek PC-re mennének, nincs keverőpult. azt hiszem, az AMD Phenom2 X4 @ 3.2Ghz, 4Gb DDR2 RAM, 2x 500Gb HDD @ 7200RPM kellő erőforrást biztosít ehhez a mókához. miért nem Mac? azért, mert nincs most pénzem architektúrát váltani (pedig megtenném).
az interface most egy Line6 TonePort UX2 (lehet nevetni), de azt már én is látom, hogy ezzel nem élek majd meg. úgyhogy a jelenlegi jelölt egy Mackie Onyx 400F.
a DAW Ableton 8, bár ezen is hezitálok. warezolni nem szeretnék, ez pedig rendelkezésre áll.
a gitárelőfok házi készítésű darab, amit egy hangmérnök barátom rak össze (cső: 12AX7/ECC83).
a gitárerősítő egy Marshall Valvestate VS65R, új csövekkel.
a basszuserősítő valószínűleg szintén házilag épített kombó lesz (40W, FET-es végfok).
a mikrofonokat vagy Alto Alpha MicTube-bal, vagy két ART Tube MP-vel szeretném meghajtani.
dinamikus mikrofonok: Shure SM57 és SM58.
[*]a kondenzátormikrofon egy Audio-Technica AT2020 lenne, ezt erősítőre és énekre is szeretném használni.
[*]ha lesz a gearben kompresszor, akkor az vagy egy dbx 266XL, vagy egy Drawmer TubeStation TS1 lesz.
[*]a közeltéri monitorom egy M-Audio Studiophile AV30 hangfalpár.
[*]nagy studiómonitorban még nincs fix koncepcióm, Omitronicokat néztem eddig.
[*]fejhallgatónak az Audio-Technica ATH-M40FS-t néztem ki.
[*]van egy sampler/kontroller is a játékban, egy Korg KP3.
[*]végül, de nem utolsó sorban a "sima" kontroller egy Evolution MK-149 USB MIDI.
a saját lemez munkái során Squier Precision Basst, egy Gibson Les Paul Studio 2-t és Ibanez RG Prestige-t fogok használni, valamint ingyenes szoftverszintiket az előfokokon átküldve és visszahúzva. az effektezéshez és a keveréshez is lehetőség szerint mind ingyenes alternatívákat szeretnék használni.
ezek után a kérdéseim maradtak hátra:
- mit szóltok a szetthez? hiányzik-e valami, vannak-e benne nagy hülyeségek, vagy felesleges darabok?
- mik azok a fő kritériumok, hangszigetelési eljárások, amire a kibérlendő helynél figyelnem kell?
- kell-e ezen a szinten külső kompresszor, vagy elég lesz a szoftveres?
- ha az audio interface alapból jó minőségű preampokkal ellátott, érdemes-e hozzá megvenni az említett csöves előfokokat is?
- milyen nagyobb monitorhangfalat tudnátok ajánlani?
- mik azok az általatok korrektnek ítélt ingyen elérhető pluginek, effektek, amikkel tisztességes minőségben lehet dolgozni?
ha valamiben nem voltam tiszta, kérdezzetek vissza és megpróbálom elmagyarázni. nagyon köszönöm a segítségeteket!
Kérdés
Marque
kedves Ménemszól-tagok!
idén ősszel úgy döntöttem, hogy felveszek egy albumot. a hagyományos megoldást (értsd: bevonulok valamelyik normális stúdióba) már akkor eldobtam, mert (1) nem vagyok profi zenész és nagyon bővén sem a pénznek, így elég költséges móka lett volna; (2) mindig érdekelt a „hangszobrászat” és a learning-by-doing. szóval elindult a szobadiszkó-szakkör, ami jelenleg már inkább sufni méretű. a jövő év elején tervezek kivenni egy ~10 négyzetméteres helyiséget a tisztességes körülmények, meg a nyugodt munka érdekében. a tényleges felvételek (tehát ami már nem demó) januártól indulnának egy hangtechnikus ismerősömmel.
jogos kérdés, hogy mégis, mik az igények, tehát a gyerek mire akarja használni a játszóterét, így ezt is leírom: kategórián belül a lehető legelfogadhatóbb minőségű, főleg hangszeres és vokál takek felvételére, egyidejűleg maximum kb. 4 sávon. más szóval gitárok, basszus, (később majd) analóg szintik és ének/vokál felvételek, dob NEM. masterelni, nagyzenekart felvenni, megépíteni a magyar Abbey Road-ot szintúgy nem tervezek. viszont a jövőben a saját zenéimet itt szeretném felvenni és ha igény adódik rá, más hobbistáknak is ki tudjam/kölcsön tudjam adni. hozzátok azért fordulok, hogy egy ilyen projektstúdiónak – ami nyilván nem a nagyokkal akar versenyezni, de szeretne alkalmas lenni tisztességes felvételekre – milyen alapvető eszközparkkal kell rendelkeznie? lejjebb leírom, milyen cuccok állnak rendelkezésre eddig és mikre tervezek még beruházni. kezemet a büdzsé köti meg: amit még kell vennem, arra összesen maximum plusz 200e Ft-ot tudok költeni, utána konyec.
[*]a kondenzátormikrofon egy Audio-Technica AT2020 lenne, ezt erősítőre és énekre is szeretném használni.
[*]ha lesz a gearben kompresszor, akkor az vagy egy dbx 266XL, vagy egy Drawmer TubeStation TS1 lesz.
[*]a közeltéri monitorom egy M-Audio Studiophile AV30 hangfalpár.
[*]nagy studiómonitorban még nincs fix koncepcióm, Omitronicokat néztem eddig.
[*]fejhallgatónak az Audio-Technica ATH-M40FS-t néztem ki.
[*]van egy sampler/kontroller is a játékban, egy Korg KP3.
[*]végül, de nem utolsó sorban a "sima" kontroller egy Evolution MK-149 USB MIDI.
a saját lemez munkái során Squier Precision Basst, egy Gibson Les Paul Studio 2-t és Ibanez RG Prestige-t fogok használni, valamint ingyenes szoftverszintiket az előfokokon átküldve és visszahúzva. az effektezéshez és a keveréshez is lehetőség szerint mind ingyenes alternatívákat szeretnék használni.
ezek után a kérdéseim maradtak hátra:
- mit szóltok a szetthez? hiányzik-e valami, vannak-e benne nagy hülyeségek, vagy felesleges darabok?
- mik azok a fő kritériumok, hangszigetelési eljárások, amire a kibérlendő helynél figyelnem kell?
- kell-e ezen a szinten külső kompresszor, vagy elég lesz a szoftveres?
- ha az audio interface alapból jó minőségű preampokkal ellátott, érdemes-e hozzá megvenni az említett csöves előfokokat is?
- milyen nagyobb monitorhangfalat tudnátok ajánlani?
- mik azok az általatok korrektnek ítélt ingyen elérhető pluginek, effektek, amikkel tisztességes minőségben lehet dolgozni?
ha valamiben nem voltam tiszta, kérdezzetek vissza és megpróbálom elmagyarázni. nagyon köszönöm a segítségeteket!
üdv,
M
Link to comment
Share on other sites
válasz erre a kérdésre
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.