Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Kondenzátor miki felvétel két hangkártyával


ZsoltiD

Kérdés

Sziasztok!

Szeretnék felvenni egy kondenzátor mikrofonnal (AKG Perception 200) több hangkártyán kereszül (1: Tascam FW1884+Bheringer MIC 200, 2:Steinberg UR 22) ugyanabban az időben. Egy XLR Y kábelt használnék hozzá.
A kérdésem, hogy a fantom táp okoz-e problémát az eszközöknél ilyen esetben. Gondolom, csak az egyiknél kell bekapcsolni a fantom tápot, viszont a 48V nincs kihatással a másik a hangkártya bemenetére? 

Köszi a választ előre is!
Üdv.:
Zsolti

Szerkesztette ZsoltiD
Link to comment
Share on other sites

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

  • 0
37 perccel ezelőtt írta wolf:

Mi az az élethelyzet, ami azt indokolná, hogy egyszerre több hangkártyát használj egy forráshoz/mikrofonhoz?

Szólóéneket veszek fel, és a keverésnél/masterelésnél lesz eldöntve, hogy melyik kártya, és előfokkal 'szól' szebben a miki.

Szerkesztette ZsoltiD
Link to comment
Share on other sites

  • 0
5 órája írta ZsoltiD:

Szólóéneket veszek fel, és a keverésnél/masterelésnél lesz eldöntve, hogy melyik kártya, és előfokkal 'szól' szebben a miki.

Szia!

Maximum azt tudod eldönteni, hogy melyik hangkártyával. De már akkor is veszíteni fogsz. Egy előfok kimenetet még csak -csak ketté tudsz osztani. De 1 kondimikrofont 2 előfokra....a-a.
Ez több nekifutásos felvétel lesz. De már így is teljesítmény/minőség romlás lesz, mivel ugyanazt a jelet két felé fogod osztani. 
A felsorolt setup alapján egyébként is midnegynek tartom. És talán jobban jársz, ha azt a Behringer MIC 200-at ki is hagyod a láncból. Nem ismerem a Tascam 1884 előfokát, de én azt mondom, a Steinberg nem szól rosszul. 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Semmi értelme az egésznek. Mindkettő legalja demó szint. Nincs mit eldönteni.  A végeredmény 90%-ban azon fog múlni, hogy keveréskor mit kezdtek vele. A maradék 10 %-on meg felesleges rágódni. Illetve annyit azért érdemes átgondolni, hogy a legkevesebbet vélhetően akkor fogsz ártani a hangnak, ha simán bedugod  a Tascamba és ennyi. A Behringernél bármilyen értelmes plugin jobban fog szólni, ha némi csőhangra van szükség, így az végképp felesleges. A Steinberg meg szintén vicc kategória.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Tegyük fel, hogy nincs költségvetés, de el kellene döntenem hogy mi legyen a felvételi lánc, a következőt tenném: az Y-os paraleles megoldást a fenti érvek plusz a 48 voltos mizéria plusz a jel elosztásából eredő impedancia problémák és hasonlók miatt határozottan elvetném. (Mert mikrofonról beszélünk. A vonali szint az más, ott nagyobb a mozgástér.) Vagy felvenném a kiscsajjal a dalt a különböző konfigurációkon egymás után (néhány perc eltéréssel még nem lesz eltérő a hangjának karaktere), vagy felvenném ugyanazt máshol egy jó láncon, és a jó felvételt használva otthon reampolnám, így könnyen eldönthető, melyik a jobb meglévő hangkártya ehhez a hanghoz. A reampolás egy már meglévő jó és nagyon ismert hangsávval is megtehető. Nem kerül semmibe.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Akkor szerintem kihagyom ezt az elosztósdit. Őszintén szólva nekem sem tetszett az ötlet, és voltak kétségeim már. (Amúgy is macerás a két külön gépen, két külön kártyával felvétel, aztán mindkettőt ugyanúgy összevágni, stb)

Az elején csinálok 1-1 felvételt a TASCAM-al meg a Steinberg-el, és összevetem, hogy melyik a tutibb. Azzal folytatom tovább.

Köszi a hozzászólásokat!

 

Szerkesztette ZsoltiD
Link to comment
Share on other sites

  • 0
19 órája írta ZsoltiD:

Akkor szerintem kihagyom ezt az elosztósdit. Őszintén szólva nekem sem tetszett az ötlet, és voltak kétségeim már. (Amúgy is macerás a két külön gépen, két külön kártyával felvétel, aztán mindkettőt ugyanúgy összevágni, stb)

Az elején csinálok 1-1 felvételt a TASCAM-al meg a Steinberg-el, és összevetem, hogy melyik a tutibb. Azzal folytatom tovább.

Köszi a hozzászólásokat!

 

Hali!

Annyiban igazad van, hogy elég lenne egy fantomot kiküldeni, de egyébként felszúrható egyidőben egy gépre az összes eszköz. De ez maradjon elméletben és ahogy a többi válasz is javasolja, használj egy kártyát (tekintve, hogy ennek az egyszerű splittelésnek köszönhetően pont azt áldoznád fel, amit valójában keresel: azt a maradék minőséget. Ez a csúnya fizika...)

De hogy valami hasznosat is tudjak mondani: 
Ismerem mind a három eszközt. Egyértelműen a Tascam kártya ami preamp és AD szinten győztes a felsoroltak közül, ráadásul a kategóriában egyértelműen. 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ha már Tascam... Rengeteg fórumon látni a meddő vitát, hogy így Scarlett, úgy Steinberg és még lehetne sorolni. Közben pedig itt van pl. két kártya: SERIES 102i (~80 ezer), SERIES 208i (~137 ezer), amiről szinte soha, sehol nem tesznek említést. Szerintem méltatlanul. Természetesen ez még mindig a vicc/belépő kategória. Nem szólok természetesen sem mellette, sem ellene, mindenki maga dönt. De mégis csak itt van egy eszköz, ami ár/értékben, minőségben, szolgáltatásokban partiban van a többivel, és nem gondolunk bele a bőség zavarában, hogy home szinten ezek ennyiért akár olyan tulajdonságokkal is rendelkeznek, amire szükségünk lehet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Válaszolok a kérdésre...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Kattints a formázás megszűntetéséhez.

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...