Jump to content
Ménemszól.hu

Lesz már Korg Nautilus is!


djuice

Recommended Posts

1 órája írta Hobkins:

Marketingesek fasza gyerekek, hogy mindig ilyen neveket találnak ki.
 

Meg hogy mennek a Yamaha után...

Minimalizált kezelőfelület, minden majdcsak a displayre szorítkozik, super knob helyett dynamic knob és kb egy faceliftes Kronos lett ez is. (Esetleg Krome???)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 órája írta djuice:

Meg hogy mennek a Yamaha után...

Minimalizált kezelőfelület, minden majdcsak a displayre szorítkozik, super knob helyett dynamic knob és kb egy faceliftes Kronos lett ez is. (Esetleg Krome???)

De jó, hogy te írtad le!!!! Pontosan ez volt nekem is a véleményem, hogy mennek a Yamaha után. És igen...Krome :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Először nekem is felcsillant a szemem, hogy 2011 után 9 évvel jön egy új Korg nagyágyú, de marad minden a régiben... Program mód, Combi mód... 9 engine
Persze biztos jobb lesz sok mindenben a régebbitől, de olyan áttörést mint 95-ben mondjuk a Trinityvel dobtak, már nagyon nem érzek és eléggé a Kronos <> Krome közé lesz árban belőve.
Haverom szerint a MODX-nek akarnak pofont adni, csak hát az még így is a felébe fog kerülni ennek.

Azért ha nagyon eredetiek akarnak lenni, jövőre kiadják a Korg Covidot is! :lol:

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

38 perccel ezelőtt írta djuice:

Először nekem is felcsillant a szemem, hogy 2011 után 9 évvel jön egy új Korg nagyágyú, de marad minden a régiben... Program mód, Combi mód... 9 engine
Persze biztos jobb lesz sok mindenben a régebbitől, de olyan áttörést mint 95-ben mondjuk a Trinityvel dobtak, már nagyon nem érzek és eléggé a Kronos <> Krome közé lesz árban belőve.
Haverom szerint a MODX-nek akarnak pofont adni, csak hát az még így is a felébe fog kerülni ennek.

Azért ha nagyon eredetiek akarnak lenni, jövőre kiadják a Korg Covidot is! :lol:

Egyébként én csak azt veszem észre szinte mindegyik gyártónál (kivéve Roland, mert ők szinte nem tudnak még kicsit sem, kivéve az új fantom), hogy csak icipicit csinosítgatnak, éppen csak annyit, hoyg legyen valami új. Néha mintákban vagy hangszínekben, nevezzük ahogy, néha funkciókban. De olyan eget verő nagy újítás nagyon ritkán van. Hagynak egy-egy ilyen nagy újítást cirka 10 évig kiforogni, aztán valamit bedobnak, és megint csak ráncfelvarrások jönnek. Ami valahol érthető is, meg nem is... :D
És sokszor azt veszem észre, hogy az újítás inkább néha butítás is, mert kihagynak olyan jól bevált dolgokat, vagy esetekben nagyon jó jellegzetes hangszíneket is, amiket a felhasználók többsége nagyon bír. 
Sőt...van olyan is, hogy ugyanaz a hangszín egy régebbi szériában jobban szól, mint az újabban, holott abban a konverter is újabb. Szóval néha a régi jobban szól, mint az új.
És én azt modnom XXI.  század ide vagy oda, a hangszer a fülünk örömére szolgálna. Jó ezt többszemszögből megviszgálva lehet kötekedni, persze, mindent értek. De a zene az akkor is zene, ami hangokból áll, és lehetőleg nem zajokból.

Szerkesztette Hobkins
Link to comment
Share on other sites

3 perccel ezelőtt írta Hobkins:

egy ilyen nagy újítást cirka 10 évig kiforogni

Az öregebb csókák mondták vhol erre a Nautilusra, hogy egy újabb nagy dobást lehet már ők meg se fognak élni, mint amikor 2-3 évente csillagrombolók érkeztek! :D

(1989: M1, 1990: Wavestation, T-sorozat, 1991: 01/W, 1993: i2-i3, 1994: Trinity, Prophecy, Oasys prototípus ... utána 96 körül Z1 meg egy csomó más, 1999: Triton...)

8 perccel ezelőtt írta Hobkins:

ugyanaz a hangszín egy régebbi szériában jobban szól, mint az újabban, holott abban a konverter is újabb.

Erre lenne egy jó teszt! Kell egy M1 pl., arról levenni a kérdéses mintákat és berakni az újba. Akkor a régi konverterein jön át és ha úgy is nylon a sound, akkor értelemszerűen az újban butítják szándékosan a hangzást szvsz!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mondjuk annyi még hozzá tartozik, hogy 90 tájékán nagyon drágák voltak az elektronikai alkatrészek a maiakkal szemben. (Akkor egy M1 4000 német márka volt és emlékszem hogy 50Ft-ért lehetett 1 márkát venni, az átlagkereset meg 3-4000Ft volt! Ez ~50 havi bér egy M1-ért akkor!!! Ma átlagban 10 havi bér tesz ki egy Kronost mondjuk.)
Nehezebb volt régen minőséget gyártani, ami növelte a költségeket és tényleg csak az kerülhetett beépítésre, ami tudja is a speckót, másképp néma lett a cucc vagy pont extra zajos, esetleg össze-vissza működött volna. A mostani viszonylatokhoz képest meg, ahol az óriási tömegtermelés miatt még az is jó vmire (lásd processzor gyártás, Celeron stb...) ami régen már selejt lett volna, szintén hozzájárul egy-két dologhoz itt szerintem.

Másrészt még, akkor a felvételi technikák, mikrofonok, felbontás stb. is teljesen más volt az akkori minták szintjén, esetleg analóg szalagos rögzítés, ami megint hozzá tette a magáét, mint manapság a full digitál 24/96 és ebből visszaszámolni 16/44,1-re akár... 
Na de jött a kicsi, mégis drága ROM memória kérdés is és a tömörítési algoritmus, a mintavételi visszabutítás is stb. az M1-re, meg az egész főáramkör, a segédáramkörök, összegzés, a filter algoritmus, VCA megvalósítás, processzek megvalósításai... Ezek egész biztos különbözni fognak a mai cél DSP-s egybe mindent megoldunk dolgoktól.
Tehát a végén kikötünk ott, hogy nézzük össze az iPades M1 és Wavestation emulációt az eredeti vasakkal, s állítólag akik megtették azt mondják, nincs is füllel hallható különbség, kvázi jól modellezték a régi hardvert is az eredeti minták alá. A kiadott "eredeti" feltölthető régi hangszer  minták, meg ki tudja hogy készültek. Az tuti, hogy egy ilyen bónusz M1 bank a Kromeon mégsem szólt úgy mint az eredeti vas. Vagy ahogy a Trinitymen se szólt 01/W minőségben az oda akkoriban elkészített gyári hangszínkészlet.
Érdekes ez így egyben látva a dolgokat! :) 

Szerkesztette djuice
  • Thanks 3
Link to comment
Share on other sites

2 órája írta djuice:

Mondjuk annyi még hozzá tartozik, hogy 90 tájékán nagyon drágák voltak az elektronikai alkatrészek a maiakkal szemben. (Akkor egy M1 4000 német márka volt és emlékszem hogy 50Ft-ért lehetett 1 márkát venni, az átlagkereset meg 3-4000Ft volt! Ez ~50 havi bér egy M1-ért akkor!!! Ma átlagban 10 havi bér tesz ki egy Kronost mondjuk.)
Nehezebb volt régen minőséget gyártani, ami növelte a költségeket és tényleg csak az kerülhetett beépítésre, ami tudja is a speckót, másképp néma lett a cucc vagy pont extra zajos, esetleg össze-vissza működött volna. A mostani viszonylatokhoz képest meg, ahol az óriási tömegtermelés miatt még az is jó vmire (lásd processzor gyártás, Celeron stb...) ami régen már selejt lett volna, szintén hozzájárul egy-két dologhoz itt szerintem.

Másrészt még, akkor a felvételi technikák, mikrofonok, felbontás stb. is teljesen más volt az akkori minták szintjén, esetleg analóg szalagos rögzítés, ami megint hozzá tette a magáét, mint manapság a full digitál 24/96 és ebből visszaszámolni 16/44,1-re akár... 
Na de jött a kicsi, mégis drága ROM memória kérdés is és a tömörítési algoritmus, a mintavételi visszabutítás is stb. az M1-re, meg az egész főáramkör, a segédáramkörök, összegzés, a filter algoritmus, VCA megvalósítás, processzek megvalósításai... Ezek egész biztos különbözni fognak a mai cél DSP-s egybe mindent megoldunk dolgoktól.
Tehát a végén kikötünk ott, hogy nézzük össze az iPades M1 és Wavestation emulációt az eredeti vasakkal, s állítólag akik megtették azt mondják, nincs is füllel hallható különbség, kvázi jól modellezték a régi hardvert is az eredeti minták alá. A kiadott "eredeti" feltölthető régi hangszer  minták, meg ki tudja hogy készültek. Az tuti, hogy egy ilyen bónusz M1 bank a Kromeon mégsem szólt úgy mint az eredeti vas. Vagy ahogy a Trinitymen se szólt 01/W minőségben az oda akkoriban elkészített gyári hangszínkészlet.
Érdekes ez így egyben látva a dolgokat! :) 

Erre csak annyit tudok írni, hogy gratulálok a sziporkázó okfejtéshez! 👍 👏

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

23 órája írta djuice:

a végén kikötünk ott, hogy nézzük össze az iPades M1 és Wavestation emulációt az eredeti vasakkal, s állítólag akik megtették azt mondják, nincs is füllel hallható különbség, kvázi jól modellezték a régi hardvert is az eredeti minták alá

Nagyjából itt van a lényeg (megvan az iPad-es M1, Wavestation, Polysix, MonoPoly, ArpOdyssei, MS20 ). Én manapság nem mennék bele már semmilyen hangszer hasonlítgatásba. Akkor annó olyan alkatrészek voltak, ma meg már a DSP-knél és egészen más alkatrészeknél tartunk (vagy akár iPad emulációnál). Szerintem a gyártók nem arra a szőrszálhasogatásra terveznek hogy a felhasználók a régi KORG-ok DA-it hasonlítgasság az újakhoz. Most így megy a gyártási technológia (vagy épp a szoftveres emuláció) és slussz.

Annál is inkább mert a felvevő piac is haladt, fiatalodott: egy mai csávó aki iPad-es Wavestation-t vesz, az még a szülei tervében sem volt amikor az eredeti Wavestationon zenéltek az akkori csávók. Szóval szerintem a DA-k és egyéb alkatrészek összeállítása alapján hallgatgatni hogy melyik hangszer mennyire hasonlít a régihez, tényleg csak szőrszálhasogatás. Ha nem tetszik az iPad  DA-ja, akkor tegyünk rá egy hangkártyát, aminek jobban tetszik stb. Én abban az időszakban voltam KORG mániás, amikor a TRINITY-k TRITON-ok mentek, és még a legolcsóbb KORG X5D is baromi jól szólt... a konkurenciának is jól behatárolható termékei voltak (az a pár darab).... de azóta iszonyatosan teleszórtak minket hangszerekkel, millió választási lehetőségünk van.

És hát erre a piacra terveznek egy ilyen NAUTILUS-t is. Nem nézik hogy régen milyenek voltak a hangszerek, simán csak gyártanak a mai trendeknek megfelelően. A NAUTILUS baromira kellett a KORG-nak, mert a KROME valljuk be nem igazán üti meg az ingerküszöböt a MODX mellett. Eddig ha ebben az ársávban valaki hangszert akart, akkor nagyon erős volt a MODX... most viszont már megfontolandó közelségbe került a NAUTILUS, ami a 9 motorral elég frankó alternatíva. Örülök és kész, hogy már ebben is lehet gondolkodni :)

Szóval én nem hasonlítanék semmit semmihez... még a NAUTILUS-t sem a KRONOS-hoz. Azt nézném hogy nekem mennyi pénzem van és azért melyik hangszer felhasználói felülete és hangzása áll közelebb hozzám, azután pedig bármelyik hangszerből lehet bármit csinálni ha belenyúlunk a mélyére :)

Szerkesztette Koródi Csaba
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

3 órája írta Koródi Csaba:

most viszont már megfontolandó közelségbe került a NAUTILUS,

Hát azért 2000 dollárért az 5 oktávos belőle még így is 600 ezer! Annyiért használt Kronos is van itt-ott, de engem jobban elszomorít az egészben, hogy a Nautilusban most a 12 layeres preparált zongora a nagy deal nekik és pl. a CX3 orgona modellezésre vagy rotary fejlesztésre még annyit se írnak, hogy esetleg fejlesztették volna, mint mondjuk a Roland VR730-nál, hogy azóta a VK8 engine is vérfrissítést és új roti + amp szimulációt kapott benne. Úgyhogy picit vitatom a Nau. sikereit magam részéről. :)

Na meg benne ragadtak most is az 1000 éves program-combination üzemmódban Korgék és mára ezen a Montage, MODX, Fantom is mind túllépett szerencsére.

A 16 trackes midi/audio sequencer mellesleg tetszik, de gondolom a Kronos mintájára ebben is egy költséghatékony PC alaplap duruzsol linuxszal. Akkor viszont 600 ezerből egy combos laptop + ütős, akár 8 i/o-s hangkari is kijön egy nem túl kaki midi keyboard kontrollerrel egyben. (Jó, tudom az úgy nem egy cél eszköz direkt egyben, és a szoftereket, pluginokat plusz meg kell venni hogy szóljon is...) Számomra ui. 9 engine ide vagy oda, akkor inkább a MODX6 fele annyiért nyerőbb a Nautilusnál mégis, látatlanban megmervén kockáztatni ezt úgy, hogy anno volt Korg M3-am, Kronost is nyomkodtam párszor és nincs az a hűha érzésem manapság a Korgoktól, mint mondjuk egy Triton Studio korában. De ez csak privát vélemény részemről, a tapasztalataim és igényeim tükrében, ami másnak teljesen más is lehet, főleg egy mai 20 évesnek, aki karácsonyra kap pl. egy ilyen új csodát első hangszereként.

Link to comment
Share on other sites

Ja, igen. Hogy mit vártam volna inkább a Korgtól...
Pl. egy Korg Domino nevű cuccot a Kronos billentyűs kiadásainak mintájára, csak épp mondjuk a Gadget pluginekkel, hogy keretet adjunk a kérdésnek. Az nálam jobban ütött volna, mint 10-20 éves dolgokat új ruhába öltöztetve újra eladni olcsóbban a Nautilussal. Bocsánat! :) 

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2020. 11. 11. at 21:21 írta djuice:

Hát azért 2000 dollárért az 5 oktávos belőle még így is 600 ezer!

Persze, persze, azért ez még így is elég drága nekünk, de csak annyit írtam, hogy "megfontolandó közelségbe került". Akinek eddig nagy, nehéz vas és drága volt a KRONOS, és egy pille könnyű műanyag "tákolmány" hiányzott ahhoz hogy belevágjon, annak uccu :) Szerintem ennyiben gondolkodott a KORG. Főleg miután ezt a szegmenst próbálták betölteni a KROME EX-el, de rendkívül harmatosan sikerült.

De nem vagyok KORG nagykövet, védeni sem és reklámozni sem szeretném... csak látni vélem hogy mi volt a KORG üzleti modellje a Nautilus megvalósításához. A ROLAND az FA06 után teljesen faképnél hagyott minket... a FANTOM alatt nincs jelenleg alternatívájuk... Mi történt? Újra felugrott majd' 100 ezer forinttal az FA06 használt piaci ára. Mi lehetett volna? Ha ebben a szegmensben kiadott volna valamit a ROLAND, akkor a drágábban árult használt FA06-ok ára náluk landolt volna :) Ezt teszi most a KORG (szerintem) :) Az általad említett 600 körül használtan megkapható KRONOS-ok helyére bedobta a NAUTILUS-t. És még csak nem is vethetjük a szemükre, mert így ennyiért lehet venni zsír új KRONOS-t legális forrásból, garanciával, és a hátunk sem szakad le ha átmegyünk vele a haverhoz :)

A YAMAHA egész jól tolja. Egyébként a saját, személyes benyomásom szintén nem a Nautilus felé, hanem a MODX6 felé húz, de ez totál szubjektív, és még csak nem is azért, mert a Nautilus drágább lesz, csak simán jobban szeretem a YAMAHA UI-t és hangzást (most már).

 

Ekkor: 2020. 11. 11. at 21:21 írta djuice:

anno volt Korg M3-am, Kronost is nyomkodtam párszor és nincs az a hűha érzésem manapság a Korgoktól, mint mondjuk egy Triton Studio korában.

Azt azért be kell látnunk, hogy nehéz a mai igényeket kiszolgálni. Az emberek panaszkodnak, hogy "bezzeg régen még tudtak hangszert építeni, vasból volt stb..." de ha 6 kilónál nehezebb a hangszer, akkor az sem jó... aztán legyen modern az UI, nade az érintő kijelző sérülékeny... aztán legyen baromi jó a DA-ja, de amúgy menjen USB hangkártyaként a számítógépen... tudjon száz meg száz új dolgot, de ugyan ne kelljen már benne menübúvárkodni... és legfőképpen rohadt jól szóljon, rohadt könnyű legyen kezelni, rendkívül mobilis legyen és baromi olcsó :)

Na, ezt szolgáld ki :)

Nekem iszonyú hűha érzésem volt annó a KORG Trinity..., most meg ott van a szobámban... baromi nagy, baromi nehéz, nulla USB, lehet vacakolni a Floppy-val és az UI rendkívül ingerszegény. Miért? Azért, mert annyira csillivilli ma már minden és a user mindent készen akar: a hangzást, az instant inspirációt, és lehetőleg minél kevesebbet kelljen tanulni a hangszerből mert az már nem szórakoztató. Valljuk be, valahol amúgy is arról szól a hobbi hogy jól szórakozzunk és tőlünk nyugatabbra nem tétel szórakozásból beszerezni egy Nautilust, de talán még egy Kronost sem. Nem véletlenül vannak olyan balga kérdések a fórumokon még egy egyszerű KROSS oldalán is, ami annyira banális, hogy sokszor a felhasználók csak annyit válaszolnak hogy "RTFM" vagy "google your friend". Láttam olyan kérdezőt, aki a fórumon próbálta megtudni, hogy neki most 1-es vagy 2-es KORG KROSS-ja van? Akkor ő hol van attól, hogy használni (kihasználni) tudja a hangszerét?

Na de miért regélem ezt? Mert fogom ezt a nehéz, idejét múlt és ingerszegény Trinity-t, belemegyek a mélyére és teljesen fel tudom használni a céljaimra (sőt, még így is kevés vagyok hozzá). Mi csórók itt keleten megnézzük a manuált, kitanuljuk a hangszert és virágoztatjuk a használt piacot... ott nyugaton meg veszik a KROME EX-eket és NAUTILUS-okat és még így is lesz valami nyűgjük, ami miatt megveszik a NAUTILUS EX-et is. Hát, szerintem erre készülnek ezek a hangszerek.

 

Ekkor: 2020. 11. 11. at 22:08 írta djuice:

Ja, igen. Hogy mit vártam volna inkább a Korgtól...
Pl. egy Korg Domino nevű cuccot a Kronos billentyűs kiadásainak mintájára, csak épp mondjuk a Gadget pluginekkel, hogy keretet adjunk a kérdésnek

Ezt adom én is. A KORG következő lépéseként (már ha innoválni akar), akkor egy vas GADGET-et várnék el a KRONOS engine-jei mellett. De tartok tőle, hogy azt nem a KRONOS alá, hanem fölé fogják pozícionálni ha megvalósítják. Akkor pedig már inkább használom az iPad-es Gadget-et a Trinity-vel :)

Ja, amúgy tetszik a NAUTILUS. Ha nyugati fizetésem lenne, én is bepróbálnám :)

Szerkesztette Koródi Csaba
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

7 órája írta Koródi Csaba:

...rendkívül mobilis legyen és baromi olcsó :)

Na, ezt szolgáld ki :)

Akkor pedig már inkább használom az iPad-es Gadget-et

Tulkép ha onnan nézzük, hogy a fél világnak van ipadje és erre ott a Gadget stb. akkor érthető hogy miért nem hozza ki ezt vasban a Korg. Akkor tényleg elég volna csak iPadre fejleszteniük és valami dokkolós keyboardot gyártani alá...

Sose fogunk tudni a marketingeseik fejével gondolkodni! :)

A Rolandnál pedig igenis azt tartják, hogy van megfelelő alternatívája a Fantomnak. Az FA és még a J.DS is fel van emlegetve, hogy ezek ma is elérhető, megfelelő árkategóriájú és minőségű hangszerek amit imád a piac! :blink: Szerintük ez teljesen lefedi azt a termékkört, amire igény van, nagyobb igény pedig nincs másra állítólag. Minap beszélgettem a szakszervízesükkel alkatrész ügyben, s ő maga is elmondta, hogy: "Nézze, a Roland azért nem fejleszt már arranger keyboardokat sem, mivel egyrészt pár éve bezárták, megszüntették az olaszországi gyárukat ahol ezeket tervezték, az anyacéget pedig az elnök halála után egy teljesen más érdekeltségű befektetési kör vette át. S mivel az eladási statisztikáikat látva, mindössze 0,8% volt az arranger eladási rész, ami legfőképp Kelet-európai térségekre korlátozódott, egyszerűen a cég szerint már nincs divatja, igénye ennek a termék kategóriának. A még kapható BK5, BK3 azt az olcsóbb szegmenst, belépő tanuló szériákat lefedi amit el tudnak érni és már állítólag az is csoda volt, hogy ide még terveztek valamit! De sokkal nagyobb piaci részesedést jelent számukra az elektromos dobok effektek és egyéb VA szintik, dig.zongorák fejlesztése..."

Úgyhogy én ilyen belső vélemények alapján nem is nagyon reménykedem Fantom Le-kben pl. Aztán ki tudja, az Integra7-re se tippelt volna senki. Csak találgatni tudunk vagy ami biztosan piacon van abból válogatni. A többi az jó kis kibeszélni való, aztán úgyis a fejünk felett döntenek. :)

(De amúgy számomra is meglepi ez a vélekedés a Rolandtól és nem először hallok hasonlót sem pletyka szinten, tehát nem hinném hogy egy szervizes blöffjei volnának! Sőt!)

Szerkesztette djuice
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2020. 11. 10. at 17:10 írta djuice:

Először nekem is felcsillant a szemem, hogy 2011 után 9 évvel jön egy új Korg nagyágyú, de marad minden a régiben... Program mód, Combi mód... 9 engine
Persze biztos jobb lesz sok mindenben a régebbitől, de olyan áttörést mint 95-ben mondjuk a Trinityvel dobtak, már nagyon nem érzek és eléggé a Kronos <> Krome közé lesz árban belőve.
Haverom szerint a MODX-nek akarnak pofont adni, csak hát az még így is a felébe fog kerülni ennek.

Azért ha nagyon eredetiek akarnak lenni, jövőre kiadják a Korg Covidot is! :lol:

Oké a Trinity durranása az érintő képernyő volt, de ha mellé rakjátok egy első generációs Motif mellé a hangja egy igazi nagy vicc! Én egyszer elvittem egy Motif Es 8 -al. buliba. Komolyan mondom röhelyes volt a hangja. Gyakorlatilag semmit sem lehetett belőle használni!,,,,

Link to comment
Share on other sites

16 órája írta veraczoli:

Gyakorlatilag semmit sem lehetett belőle használni

Az amúgy soxor a zenészen múlik, mert pl. szegény nyugodjon Benkő Laci az Omegából végig Trinyót használt fő hangszernek. Nyilván nem a mega voiceok adták el mint a Motifot, de azért kezeljük helyén: a Trini 1994-es fejlesztés, a Motif meg 2000-es!!!

A Trinyóval pariba inkább a Yamaha EX5 lehetne, ami megint csak 4 évvel későbbi (1998), mikor a Korg a Tritonnal már 1999-ben megjelent. (Amúgy a touch view display kb. nekem semmit nem jelent, mert a kis Motifomon (MO8) én is sokkal jobban szerettem a soft gombokat a display alatt és az ezerszer jobb kezelhetőségét.) :)És bár a Yankók bizonyos tekintetben szerintem is profibbak, ha csak a Montage 2016-os megjelenését is nézem, a Kronos meg 2011, hát volt pár évük az előnyre. (Viszont tisztességes orgonákra nem tudom meddig kell még bennük is várni mondjuk egy Roland vagy Nordhoz képest!)

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

3 órája írta veraczoli:

Bocsi de 1994- ben egy Kurzweil vagy Emu hangja vastag bitang volt .

Nekem mondod? :) 1999-ben lett Trinyóm és annyira Emus voltam, hogy előtte E-synthet akartam, de mikor a forint leértékeléskor 850 ezer bruttóra kúszott fel az ára, azért 520-ért a Trinyó mégiscsak majd féláron volt!

Viszont mára rájöttem, hogy ha akkor az Emut meglépem, iszonyatos idők mentek volna el a sampling betöltésekre, mert ugye ott egy power off után üres a hangszered rendesen! Ez egy fellépésnél ha beüt, fél órára elmehetsz csajozni, mire betöltenek a samplerek. És mondom, nagyon függ a zenésztől mi a szitu, hidd el, nem véletlenül említettem Benkőt!
Szóval aki stúdiózik, sound designol, nem is kérdés hogy azidőben a sampler volt a kánaán. (egyébként ha meg tudtad hozzá szerezni a normálisabb sampling cd-ket, amik simán 50-80 ezerbe is fájhattak /db és akkor még nem volt az hogy letöltöm a netről!)
Aki meg gyönyörű festői élethű zongorákat, stringeket, szaxikat stb. keresett buliba valót, az úgy is vett valami Tyrost vagy stb. A Trinity nem ezekben volt durva, hanem a szinti cuccokban, szőnyegekben, motion synth combikban 8 parton, 10 fx procival! Semelyik hangszer nem tudott akkor ilyet, még az Emukban is csak egy dual FX blokk volt, nem volt egy leslie effekted Hammondra pl....

A Kurzweilek mások voltak még, szerviz igényileg is! Bakó Imi itt tudna mesélni pl... :D 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Ekkor: 2020. 11. 13. at 13:31 írta djuice:

Tulkép ha onnan nézzük, hogy a fél világnak van ipadje és erre ott a Gadget stb. akkor érthető hogy miért nem hozza ki ezt vasban a Korg. Akkor tényleg elég volna csak iPadre fejleszteniük és valami dokkolós keyboardot gyártani alá...

Sose fogunk tudni a marketingeseik fejével gondolkodni! :)

Ha marketinges lennék, megpróbálnék olyan termék- és szolgáltatás palettát kitalálni, aminek a csomagolását úgy alakítanám ki, hogy bármelyiket is veszi meg valaki, az egyrészt mosolyogjon, másrészt pedig vakarózzon, hogy valami pont nincs benne, ami pedig viszont még pont kéne. Erre szerintem jó példa a Roland VR, Juno DS, RD64, történetek. Yamahánál a reface sorozat, rá a cp73-88, aztán az yc. Lényegében csinálhatnának egy mindent tudó cuccot, de inkább szétosztják különböző termékekre, az egyik kalapácsmechanikás zongora, de 0 orgonában és szintetizátorban. A másik nord killer, de csak 61 billentyű. A reface cs tökjó va, de semmi másba nem teszik bele. És ha mindegyiket megveszed külön-külön, úgyis sírni fogsz még egy Montage-ért, mert hát mégis seq, meg mittudomén mi. Szóval ügyesek ezek a marketingesek, nem úgy, mint a kimenetek,

ugyanis ahogy részleteződnek, élethűsödnek az akusztikus hangszínek, úgy vékonyodnak is. Én sem értem, hogy miért.

Link to comment
Share on other sites

1 órával ezelőtt írta bazookabill:

Erre szerintem jó példa a Roland VR, Juno DS,

Most pont van egy DS61-em is. Eddig a legjobb hangszerem adott tekintetben. Egyszerűen naponta nem tudok felállni előle annyira inspirál. Nagyon jó hangjai vannak, persze ami buta benne, arra ott vannak az EXP pakkok. Tegnap épp a Rhodesokat fésülgettem benne, tök jó! Nincsenek persze extrém élethű spanyol akusztikus gitárok, saxik stb. benne, ebben nagyon jó volt pl. az előd Yamaha MX, de a Juno már néhol vetekszik a Nord Electro 3 hangjaival is! Hát nyilván nem mondjuk az orgonákban, mert arra valóban ott a VR09, 730, de nekem a Nordot tökre kiegészíti.

Van pár csacskasága, mint a 8 partos pattern seq. de az audio pad playere nálam mindent visz funkció szinten + van sampler is benne ha nagyon kell vmi még saját... Azt viszont át kellett értékelni, hogy még egy Motifon egyben mindent megcsinálhatott az ember hangszeren belül, mára a gyártók úgy gondolkodnak, hogy mindenki computerrel használja az ilyen workstation jellegű dolgokat is. De mint kicsi, könnyű rohangálós cucc, sztem a Juno DS ma az elérhető legjobb alternatíva árban is. És a minősége, kidolgozottsága, billentyűzete a Yamahákéhoz képest prémium érzet! Na meg olyan hangjai, dinamikája, szűrői vannak néhol, a BOSS effektekről nem is beszélve hogy..., pl. szőnyegekben absz egy Emulator 4-et idézett fel bennem eslőre. Kevés ilyen hangszer hatott még rám ennyire inspirálólag, mint a DS, csak ha vki ott is komolyabbat akar (nálam pl. az FA széria nem alternatíva házon belül), egy Fantom már 5-6x drágább móka. :( 

Szerkesztette djuice
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 year later...
  • 10 months later...
×
×
  • Create New...