Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0
B.user

Milyen mikrofont vegyek?

Kérdés

Sziasztok!

nem láttam hasonló topicot, ha van akkor elnézést a nyitásért.

Két mikrofonon gondolkozom... JZ BH-1 illetve Neumann TLM 103...Mik a tapasztalataitok ezekkel kapcsolatban illetve melyiket ajánljátok inkább?

Énekhez, repphez, versek felvételéhez lenne leginkább használva de ezen kívül hangszerek felvétele is lenne...

előre is köszönöm!

B.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0

Én a magam részéröl jobban szeretem a JZ-t, mint a 103-ast. A 103-asnak utálatos egy magas tartománya van, amivel engem ki lehet üldözni a világból.

Amúgy meg körülbelül egy kategória a két mikrofon. Ha rajtam múlik, azt javaslom, inkább gyüjts még egy ideig ha nem sürgös, s vegyél mondjuk egy Telefunken AK47-et.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Ha érdekel nekem van egy tesztfelvételem női énere, Neumann TLM103, Shure Sm7b, meg egy régi csöves Neumann Gefell omni. A TLM nagyon elvérzett, még a Shure Sm7b ellen se jobb talán, a Gefell meg üt nagyon:)

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Akkor azt hiszem meggyőztetek, a Gefell sajnos árban a JZ felett van. Silk a gondolat jó csak az a probléma, hogy a kettő közti pénzt valószínű más cumóba invesztálnám...mekkora különbség van a két mikrofon közt? mit mondasz?

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Öööö...megkövetem magam.

Most látom, hogy az AK47-esnek a csillagokban van az ára. Kicsit álmos voltam, mikor írtam. Bocsesz. :)

Szóval ha van rá annyi, akkor a legtutibb megoldás a Wunder CM7FET. Az minden forintját megéri, örök darab.

Különbség...kábé mint a fekete és fehér között. Szóval mondjuk egy CM7FET-el a JZ és a TLM össze se vethetöek.

Fogalmazzunk úgy, hogy a CM7FET az befektetés, a többi meg átmeneti megoldás, amíg nem lesz több pénzed. :D

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Értelek és köszönöm a segítségedet! Sajnos a wunder miki egyenlőre terv marad, mert a két mikrofon közti árrés elég nagy...szóval átmeneti megoldásnak JZ BH1 de ha tudsz javasolni mást ebben az árkategóriában ami jobb a JZ-nél akkor hallgatlak :)

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

sziasztok

belépő szintú énekmikrofont keresek, 60s rockos-bluesos-funkys dalokhoz színpadra. ne búgjon, ne gerjedjen, ha esetleg nagyobb hangosításra kötném, pl. wembley :) akkor se legyen beégés - nincsenek nagy igényeim, ja és pár tízezerből megússzam. kezdő énekes vagyok.

ha stúdióban is lehet használni, esetleg egy gitárerősítő elé is oda lehet tenni biztonsággal, az csak előny :)

van egy kis tubeMP csöves előfokom, ezt tudom használni hozzá, ja, és hangfalakra is jöhetnek tippek, kisebb klubokba (100-300m2)

előre is köszönöm

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Hello!

Szeretném megkérdezni, hogy az alábbi 2 mikrofonról van-e valakinek valami tapasztalata?

Válaszokat köszi!

http://bolthely.hu/p...XM-500_mikrofon

http://bolthely.hu/p...XM-400_mikrofon

Szia! Hasonló mikrofonokból annyi van, hogy Dunát lehet velük rekeszteni, képtelenség őket mind tesztelni. Ebben a kategóriában már sok terméket láttunk, és alapvetően az a jellemző, hogy:

1) A nagymembrános kondimikforonok általában stúdiósabb hangzást csinálnak mint a dinamikus mikrofonok, emiatt a kevésbé gyakorlott fülűeknek elsőre nagyon szokott tetszeni. Ez a "mihez képest" állapot. Ez után jön, a "de mégsem úgy szól" állapot, mivel egy idő után rájön a delikvens, hogy sok munkával se lehet belőle "olyan" hangot kicsiholni, mint amit egy nagymembrános mikrofontól várnánk. Ez csak akkor dráma, ha túl nagyok az illető elvárásai, de mi azért szoktuk figyelmeztetni a vevőinket, ezekre a stációkra, úgyhogy ehhez igazodjanak, így nem éri őket csalódás :)

2) Ezeknek a mikrofonoknak mindnek van valami "technikai" jellegű baja, és az, hogy melyiket halljuk jobbnak, kb. azon múlik, hogy a forrás énekhangnak melyik áll jobban. Ha pl. az énekesnek csúnyák a magasai, akkor egy sistergős, kellemetlen magast prezentáló mikrofon nagyon rút eredményt fog adni, míg jobbnak fogunk ítélni egy olyat, ami kevés magasat vesz. Ezzel szerintem jól leírtam a dolog jellegzetességét. Akárhogyis, ebben a kategóriában sokat kell csavarni a hangot, mire elfogadható lesz.

3) A hangminőségben általában az ismertebb márkák fognak jobban muzsikálni (Audio Technica, AKG, Shure, R0de például), ezek jellemzően hasonló színvonalon szólnak.

4) A különbség ott lesz, hogy bizonyos gyártók (Behringer, T-Bone, és félek, ez a Sirius is ez a kategória) nem tudnak két megközelítőleg egyforma hangú mikrofont se gyártani, ellenben pl. az Audio Technicával, akinek ez kiemelkedően jól megyen.

5) Vicces, de ebben a kategóriában a döntő tényező az, hogy mi a meghibásodási arány, és mennyi garit ad hozzá az a cég, aki remélhetőleg még a garancia idő végét megéri :)

Mi ezen elgondolás mentén szoktuk az AudioTechnicákat előszeretettel ajánlani ebben a kategóriában.

sziasztok

belépő szintú énekmikrofont keresek, 60s rockos-bluesos-funkys dalokhoz színpadra. ne búgjon, ne gerjedjen, ha esetleg nagyobb hangosításra kötném, pl. wembley :) akkor se legyen beégés - nincsenek nagy igényeim, ja és pár tízezerből megússzam. kezdő énekes vagyok.

ha stúdióban is lehet használni, esetleg egy gitárerősítő elé is oda lehet tenni biztonsággal, az csak előny :)

van egy kis tubeMP csöves előfokom, ezt tudom használni hozzá, ja, és hangfalakra is jöhetnek tippek, kisebb klubokba (100-300m2)

előre is köszönöm

Itt egy meglepő, de magabiztos tippel tudok szolgálni: a kis tudeMP csöves előfokt tartsd kikapcsolva, kategóriákat fog javulni a mikrofonod hangja, ami ebben az esetben egy dinamikus kézimikrofon lehetne, pl. Shure SM57 vagy bármilyen hasonló, bevált mikrofon. Nálunk sokféle dinamikus mikrofont kipróbálhatsz, sőt, elhozhatod a Tube MP-t ha minden vágyad egy kiadós szívroham ;)

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

:D

köszönöm a tippeket

Shure SM57-et hangszermikrofonként kínálják, ezek szerint énekre is tökéletes.

Hangfalra van tippetek?

Azért dinamikus mikrofonból van sokféle jó. Shure beták, Beyer, Sennheiser, mindnek van jó darabja. Milyen hangfalra van szükséged?

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Azért dinamikus mikrofonból van sokféle jó. Shure beták, Beyer, Sennheiser, mindnek van jó darabja. Milyen hangfalra van szükséged?

tulajdonképpen az éneket szeretném hangosítani azokon a kis helyeken, ahol nincs saját hangosítás - kb. 100-200 m2-es helyiségekre, klubokra gondolok, ahol egy kihangosítatlan dobszerkó mellett, meg 100wattos gitárerősítők mellett kell, hogy megszólaljon.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Szia! Hasonló mikrofonokból annyi van, hogy Dunát lehet velük rekeszteni, képtelenség őket mind tesztelni. Ebben a kategóriában már sok terméket láttunk, és alapvetően az a jellemző, hogy:

1) A nagymembrános kondimikforonok általában stúdiósabb hangzást csinálnak mint a dinamikus mikrofonok, emiatt a kevésbé gyakorlott fülűeknek elsőre nagyon szokott tetszeni. Ez a "mihez képest" állapot. Ez után jön, a "de mégsem úgy szól" állapot, mivel egy idő után rájön a delikvens, hogy sok munkával se lehet belőle "olyan" hangot kicsiholni, mint amit egy nagymembrános mikrofontól várnánk. Ez csak akkor dráma, ha túl nagyok az illető elvárásai, de mi azért szoktuk figyelmeztetni a vevőinket, ezekre a stációkra, úgyhogy ehhez igazodjanak, így nem éri őket csalódás :)

2) Ezeknek a mikrofonoknak mindnek van valami "technikai" jellegű baja, és az, hogy melyiket halljuk jobbnak, kb. azon múlik, hogy a forrás énekhangnak melyik áll jobban. Ha pl. az énekesnek csúnyák a magasai, akkor egy sistergős, kellemetlen magast prezentáló mikrofon nagyon rút eredményt fog adni, míg jobbnak fogunk ítélni egy olyat, ami kevés magasat vesz. Ezzel szerintem jól leírtam a dolog jellegzetességét. Akárhogyis, ebben a kategóriában sokat kell csavarni a hangot, mire elfogadható lesz.

3) A hangminőségben általában az ismertebb márkák fognak jobban muzsikálni (Audio Technica, AKG, Shure, R0de például), ezek jellemzően hasonló színvonalon szólnak.

4) A különbség ott lesz, hogy bizonyos gyártók (Behringer, T-Bone, és félek, ez a Sirius is ez a kategória) nem tudnak két megközelítőleg egyforma hangú mikrofont se gyártani, ellenben pl. az Audio Technicával, akinek ez kiemelkedően jól megyen.

5) Vicces, de ebben a kategóriában a döntő tényező az, hogy mi a meghibásodási arány, és mennyi garit ad hozzá az a cég, aki remélhetőleg még a garancia idő végét megéri :)

Mi ezen elgondolás mentén szoktuk az AudioTechnicákat előszeretettel ajánlani ebben a kategóriában.

Nagyon szépen köszönöm! Szerintem maradok az Audio-Technikánál és egy kicsit még gyűjtögetek!

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Itt egy meglepő, de magabiztos tippel tudok szolgálni: a kis tudeMP csöves előfokt tartsd kikapcsolva, kategóriákat fog javulni a mikrofonod hangja, ami ebben az esetben egy dinamikus kézimikrofon lehetne, pl. Shure SM57 vagy bármilyen hasonló, bevált mikrofon. Nálunk sokféle dinamikus mikrofont kipróbálhatsz, sőt, elhozhatod a Tube MP-t ha minden vágyad egy kiadós szívroham ;)

A TubeMP-hez:

Érdekes dolog történt múltkor, egyik basszusgitáros ismerősöm hívott technikai kérdésekkel, mit hova kössön, mert vett egy ilyen "előfokot". Én ezt a kategóriát (szintet) kihagytam így tapasztalatom nincs, ezért zsigerből rávágtam, amit tőletek hallottam, hogy az dísznek jó, meg szép a cső is benne, de szerintem jobb ha be se kötöd. Erre ő azt mondta, hogy nem éppen, mert úgy megröffen tőle a bassz, hogy csak na! Mondtam, hogy ezt nekem is meg kell hallgatnom és viszek referenciának egy Avalon U5-öt :) Sajnos még nem jutottam el meghallgatni, de meg fog történni mindenféleképpen :)

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Mondtam, hogy ezt nekem is meg kell hallgatnom és viszek referenciának egy Avalon U5-öt

Ágyúval lősz galambra, de tudd, hogy ha valaki jóra hallgatja a TubeMP-t, ott nem az lesz a téma, hogy melyik a jobb cucc. Ezek az emberek pl. nem hallanak jól tranzieseket, vagy jellemzően zavarja őket az, ha a hang széles spektrumú (vö. vannak magasai), megelégszenek azzal, ha a hang torz, így kevésbé tűnik fel, hogy nem tudják jól megfogni a húrt, vagy hogy nem túl szerencsés a hangszerük hangja (tk. "ápol és eltakar"). Másképp is megközelíthetjük: nem véletlen az U5 a stúdiósztenderd és nem a TubeMP, és nem lennék annak a helyében, aki nem érti, miért.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

tulajdonképpen az éneket szeretném hangosítani azokon a kis helyeken, ahol nincs saját hangosítás - kb. 100-200 m2-es helyiségekre, klubokra gondolok, ahol egy kihangosítatlan dobszerkó mellett, meg 100wattos gitárerősítők mellett kell, hogy megszólaljon.

Ebben sajnos nem rendelkezem kellő tapasztalattal :(

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Sziasztok!

Dolgozott már valaki KEL Audio HM-7U mikrofonnal? Mindenhol csak a legjobbat olvasom róla, gondolkodom a beszerzésén.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Sziasztok!Van valakinek tapasztalata a Rode K2 mikrofonnal?Most egy Rode NT2-A-t használokFőleg énekfelvételre /pop-rock/ kellene.Estleg valamilyen alternatíva ilyen értékben?Egy ISA ONE-t használok Saffire pro 24 dsp-el.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Sziasztok!Van valakinek tapasztalata a Rode K2 mikrofonnal?Most egy Rode NT2-A-t használokFőleg énekfelvételre /pop-rock/ kellene.Estleg valamilyen alternatíva ilyen értékben?Egy ISA ONE-t használok Saffire pro 24 dsp-el.

Ha érdekel a véleményem, én nem NT2 júzerként nem költenék egy drágább mikrofonra (K2). Biztos jobb, de valószínűleg lesz más baja, és nem tökéletes. Én minimum megvárnám míg összejönne a pénz egy AKG C414-re vagy egy Bock U195-re, vagy leginkább egy Wunder CM7Fet-re (most néztem a Metallica Nothing Else Matters videóban a csákó Neumann U47Fet-be énekel, ennek a remake-je a CM7Fet!). Azalatt az árdifik -tapasztalatom szerint- nem game-changerek. Ami biztos, hogy az ISA ONE-t nem kell váltani :)

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Igen, a fekete Metallica nagyrészt U47FET-tel ment fel, ami egy állat jó kis mikrofon.

Már nagyon bánom, hogy elcseréltem a sajátomat, de majd remélhetőleg lesz helyette

valamikor egy még jobb. :)

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Köszönöm a válaszokat.Hm,az AKG ha jól emlékszem benne volt Silk és Bereczky tesztjében,és ha jól emlékszem nem nagyon fogott meg...viszont ez a Bock dizájnilag bejön csak még nemhallottam a hangját :)Nemismertek valamilyen felvételt ami egy ilyennel készült esetleg valami tesztvideót?

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Az AKG valóban nem az a fajta, ami csak úgy megfog. Az a Neumannoknál kezdődik. :)

Viszont tűrhető kompromisszum, ha nincs pénz a fentebbi kategóriára.

Legalábbis nem jellemző rá az a tipikus olcsó mikrofon hang és elég

jól kezelhető mixben. Persze nem U87, meg főleg nem U47 FET, de használható.

A Bock-ot nem ismerem.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Köszönöm a válaszokat.Hm,az AKG ha jól emlékszem benne volt Silk és Bereczky tesztjében,és ha jól emlékszem nem nagyon fogott meg...viszont ez a Bock dizájnilag bejön csak még nemhallottam a hangját :)Nemismertek valamilyen felvételt ami egy ilyennel készült esetleg valami tesztvideót?

A Bock is benne van abban a tesztben, nekem az AKG jobban tetszett ott.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Sziasztok!
Szeretnék venni egy Akg perception 420-as mikrofont. 
Vokálhoz használnám.

Van valakinek róla tapasztalata, vagy jobb ötlete?

Előre is köszönöm a válaszokat.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

sziasztok

belépő szintú énekmikrofont keresek, 60s rockos-bluesos-funkys dalokhoz színpadra. ne búgjon, ne gerjedjen, ha esetleg nagyobb hangosításra kötném, pl. wembley smile.png akkor se legyen beégés - nincsenek nagy igényeim, ja és pár tízezerből megússzam. kezdő énekes vagyok.

ha stúdióban is lehet használni, esetleg egy gitárerősítő elé is oda lehet tenni biztonsággal, az csak előny smile.png

van egy kis tubeMP csöves előfokom, ezt tudom használni hozzá, ja, és hangfalakra is jöhetnek tippek, kisebb klubokba (100-300m2)

előre is köszönöm

Színpadon nálunk nagyon bevált az Audix OM7. Főleg karakteres férfi blues éneknél. Van benne valami amitől ezt nagyon jól vissza adja. Vagy érdemes a jól bevált színpadi sztenderdeket venni Shure SM58, Beta58. Ha gitárerősítő elé akarod tenni akkor olcsóbb kategóriából az SM57, Beta57 és EV raven elég jók erre a célra. Gerjedéssel nincs gondjuk, jól bírja a monitorozást.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

Szólj hozzá! Ehhez regisztrálj, vagy jelentkezz be!

Regisztrált tagság szükséges a fórumon való részvételhez.

Tagság szerzése

Igényelj tagságot a közösségünkben! Mindez pofonegyszerű!

Regisztráció

Jelentkezz be!

Már regisztrált tagunk vagy? Itt jelentkezhetsz be!

Bejelentkezés

×