Jump to content
Ménemszól.hu

WNAMM2012: AURIA iPAD 48 sávos felvevő DAW VST támogatással


A/D

Recommended Posts

mi a fenét csinál az ember úgy egyébként a 10db iPad-dal???

Ezt inkább úgy kell elképzelni hogy 10db jómódú betondzsungellakó összetolja az iPadjeit és úgy jammelnek a Mackie segítségével. Értelme persze most csak a hóbort és a mutasd meg mekkora menő vagy, de látjuk mit művelt az iPhone is a mobil piacon! Mellesleg Angry Birds alapból Androidra van fejlesztve.

Kárpáti Zoli jó helyen kapizsgál, hogy milyen hardver kellesz 24 trackhez, még könnyen kijöhet hogy ez is annyira valós vagy idealizált mint a kocsiknál megadott gyári fogyasztási adat, de gondolom nagyot nem biztos hogy hazudnának az Auriások. Ezért is írtam, hogy tuti összejátszás volt az Applelel fejlesztési, optimalizálási szinten mit bír el a hardver, ez 100.

Link to comment
Share on other sites

Azert ezek az iPad megoldások iszonyú távlatokat nyitnak mindenféle zenei felhasználásban. nm okvetlenül arra gondolok, hogy hány sávot bír kezelni egy ilyen (nekem is van, kicsit szokom át rá...:D), és működik-e teljes értékű DAW-ként, hanem mondjuk képzeljünk el olyan rendszert, ami a Mackie keverőjének a továbbfejlesztett változata:

At iPad a rendszer lelke, ami bele van dokkolva egy motorfaderes, solo, mute, pfl gombokkal azért ellátott digit keverőbe, amin a megfelelő mennyiségű analóg csatlakozó is megvan... Az iPad gyakorlatilag a rendszer automatizálási, és effekt szekcióját látja el, a szükséges route-olásokkal együtt, megfelelő számű digit I/O-kkal...

Egy ilyen rendszer az alábbiakra lenne képes: Total-recall-ban össze lehet rakni egy komplett előadást, mondjuk az RME matrix routing tábláját használva, és a Logic plugjait rákeverve minden sávra, élőben. Igazán igényes "dokkoló-keverők" még akár PCIe slottal is rendelkeznek, hardcore UAD fanok számára, hogy még azok is menjkenek, ha kell., Mindez kiküldhető valami külső perifériára, digitálisan (mondjuk egy HD24 szerű eszközre), hogy a röguítés azon menjen, akár későbbi utómunkákhoz is. Lehet kettő iPAD-nak is hely, hogy mondjuk analizer funkciók is mehessenek párhuzamosan, de ez már lehet tényleg túlzás. És a csavar az egészben az, hogy a szinpadi szenészek pedig a maguk kis iPad dokkolóiba csúsztatott eszközeiken vagy egy komplett effekláncot használgatnak, állítgatnak, összehangolva a központi rendszerrel, vagy akár saját appon tolják (pl Animoog). És természetesen egy másik appra átváltva belenyúlhatnak a nekik a "központból" küldött monitorjel arányaiba, hangsúlyaiba.... Elképesztő távlatok. Persze nem a "szombat esti blues" bandáknak, de sok más produkciónak.

Tehát valahol az iPad-ek együttdolgozására, "node-szerű" alkalmazásaira kell helyezni a hangsúlyt, profi céldokkolókkal, egyebekkel, és nem az erőforrásigényes rögzítésre kell helyezni a hangsúlyt (akinek kettőnél több sáv rögzítése kell egyszerre, az már úgy is megvesz valami célhardvert, ami természetesen jó, ha együttműködik az egésszel, de alapvetően egy szuverén berendezés). Ezek az "iPad-node-ok" a vezérlésben, automatizálásban, effektezésben lehetnek nagyon jók, leváltva örökre mindenféle midi, usb, stb eddigi szabványt. (amiket természetesen szükség esetén tudnak, ha egy kedvenc analóg szörnyet kell meghajtani)

Megeszem a sapkámat, ha nem lesz valami hasonló rendszer igen rövid időn belül az Apple, Alesis, Mackie stb. háza tájáról. Elég gondolatban összerakni az idei NAMM tapogatózásokat egy komplex rendszerré.... Ha nem lesz akkor én találom fel...:)))

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...