Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Track Delay beállítása külső effekthez, hogyan?


Tetsuo

Kérdés

Nos, az a gondom, hogy a Cubase-ben kulso effektet hasznalok egy interface-en keresztul es az effektrol visszajovo jel a Cubase egy ujabb savjan mar kesik kb. 30 milliszekundumot.

Ezt, gondoltam lehet orvosolni a Track Delay nevu opcioval, amit savonkent lehet allitani, de - 30 ms-re allitva a visszajovo savon (ill. mas ertekeknel is), nem tortenik semmi valtozas.

A pontos fellallas:

Dobgeprol, tobb (mono) csatornan at erkezo jelet a Cubase 5, (mono) audio savokon keresztul kuldom ki "send-ként" az Echo Layla 3G interface-en az Eventide Space nevu zengetonek. Ennek jelet bypass-olom a megfigyeles vegett, ugye, ez a jel visszajon egy un. (stereo) FX Channel-re, majd a savokat egyutt hallgatom/rogzitem, aholis ertelemszeruen a zengetobol visszajovo jel kesik. A keses nagyjabol 30 ms.

Minuszba allitottam a kesest, hogy igy vmi puffer folytan az osszes tobbi savot kesleltetne a DAW, persze kisse paradoxon, mert a forrasat is kesleltetne... na mindegy, gondoltam erre talaltak ki, de megsem, mert nem mukodik.

Azt lehet, hogy a send utan kesleltetem a dobgep audio savjait? Tehat a senden keresztul meg kimegy a jel idoben, de a savrol tovabb mar kesleltetve?

Olyan opcio van, hogy a sendet pre-faderbe allitom, csak akkor EQ, kompresszio stb. nelkul megy a send-be a jel, amit meg nem akarok ill. azt sem akarom, hogy a veges szamon hasznalhato UAD plug-ineket duplan kene felhasznalnom.

Hogy csinaljak ezt masok? Remelem, vmi pofonegyszeru a megoldas, csak tul keso/koran van most nekem. :)

Link to comment
Share on other sites

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

Sziasztok!

Segítsétek légyszíves, hogy oldjam meg a következő problémát: Cubase 5-ben a konnekt 24D interfészem effektjét (reverbjét) használom külső effektként egy adott projektben, de amikor realtime módban kirenderelném, akkor ezt az üzenetet kapom: "CPU overload occurred during the export"

Mit szúrok el? A jelcsatolás úgy néz ki, hogy a hangkártyám zengetőjét a VST Connections-ben felvettem, mint External FX, aminek a Send Bus csatornája maga az effekt. Return Bus-t nem állítottam, be, mivel a Cubase mixerében ott csücsül maga az effekt az egyik send csatornán . A DAW-ban tökéletesen szól, csak renderelni nem tudok! :S

Előre is hálás köszönet a segítségért!

CR3P

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok!

Segítsétek légyszíves, hogy oldjam meg a következő problémát: Cubase 5-ben a konnekt 24D interfészem effektjét (reverbjét) használom külső effektként egy adott projektben, de amikor realtime módban kirenderelném, akkor ezt az üzenetet kapom: "CPU overload occurred during the export"

Mit szúrok el? A jelcsatolás úgy néz ki, hogy a hangkártyám zengetőjét a VST Connections-ben felvettem, mint External FX, aminek a Send Bus csatornája maga az effekt. Return Bus-t nem állítottam, be, mivel a Cubase mixerében ott csücsül maga az effekt az egyik send csatornán . A DAW-ban tökéletesen szól, csak renderelni nem tudok! :S

Előre is hálás köszönet a segítségért!

CR3P

Feltételezem, hogy ez is olyan effekt lehet (mint pl. az E-MU PatchMix effektek), ami realtime működik. Ha realtime-nál gyorsabban renderelnél vele, akkor azt már nem bírja a DSP.

Link to comment
Share on other sites

Feltételezem, hogy ez is olyan effekt lehet (mint pl. az E-MU PatchMix effektek), ami realtime működik. Ha realtime-nál gyorsabban renderelnél vele, akkor azt már nem bírja a DSP.

Úgy tudok vele renderelni (nem realtime), ha nem external fx-ként használom, hanem mint egy natúr vst plugint. De ebben ez esetben hiába veszem alacsonyra a hangkártya latency-jét, hogy ne legyen nagy a késes a zengés a zengetett hang között, mindig recseg a kirenderelt downmix azokon a sávokon, ahol hangkártya zengetőjét alkalmazom. Ezért gondoltam, hogy alkalmazom az ext.fx. jelcsatolást, és realtime renderelek, de akkor meg a CPU-s hibaüzit kapom. Amúgy olyan cucc ez is, mint az EMU Patchmix, de amikor azzal dolgozok szintén Cubase-ben, akkor azzal megy a realtime export. Valami ötlet, hol keressem a megoldást? Egyáltalán a ext.fx. jelcsatalást helyesen állítottam be?

Link to comment
Share on other sites

Az nem lehet, hogy nem is ő a ludas, hanem valamelyik másik effekted a láncban nem bírja a realtime render beállítását? Erre könnyen rájöhetsz, ha kiiktatod ezt a reverb-öt, és utána is ezt a hibaüzenetet kapod, akkor nyilván erről lehet szó.

Egyébként meg egyszerűen csináld azt, hogy renderelés helyett fölveszed a lejátszást. Az úgy miért nem jó?

Link to comment
Share on other sites

Az nem lehet, hogy nem is ő a ludas, hanem valamelyik másik effekted a láncban nem bírja a realtime render beállítását? Erre könnyen rájöhetsz, ha kiiktatod ezt a reverb-öt, és utána is ezt a hibaüzenetet kapod, akkor nyilván erről lehet szó.

Egyébként meg egyszerűen csináld azt, hogy renderelés helyett fölveszed a lejátszást. Az úgy miért nem jó?

Ezer hála és köszönet! :) A kipróbálom a reverb kiiktatását a láncból, de tényleg a legegyszerűbb megoldás, ha a master csatorna kimenetét felveszem. Annyira koncentráltam a problémára, hogy ez az egyszerű megoldás eszembe se jutott! :) Még egyszer köszönöm!

Link to comment
Share on other sites

Na aztan rajottem. Specialisan, kulso effektbusznak kell beallitani az effekthez ki-be meno savokat, igy aztan a Cubase frankon csokkenti a latency-t (az ASIO-t is allitottam, igy nekem 2.2 ms lett), ezenfelul meg vmi ping-jellel be lehet merni az ezutani kis latencyt, ami automatikus korrigalva lesz ezaltal. Bar nem mertem ki, hallasra teljesen rendben van, raadasul kulso send-effektkent az ember ugyis reverbet, delayt esetleg korust hasznal tobbnyire es full "wet" jelet, vagyis egy minimalis keses (pl. 1-2 ms) belefer, a nagyobb is pl. pre-delay parameterrel beallithato az eszkozon.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...