Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Melyiket szeressem?


koma

Kérdés

Szervusztok!
Bocs a zavarásért. Szeretnék tanácsot kérni. Most lesz időszerű, hogy a szintimet lecseréljem. (Roland EXR-5s) Én nem vagyok igazából zenész, csak magamnak játszogatok. A megzenésített verseimet játszanám el főleg magunknak, esetleg ha majd megint lesz egy-egy önlló estem, akkor talán ott pár ember előtt.
Ez a hangszer azonban már meglehetősen régi és van egy billentyűje, ahol a billentésérzékenység is kihagy időnként. Úgy gondoltam jó lenne egy korszerűbb. De nem igazán tudok választani. 

Kérdezem, hogy tudnátok-e tanácsot adni?
Most két hangszert néztem. Melyik a jobb, melyik éri meg jobban az árát, illetve ha másikat tudtok amit ajánlanátok, akkor kérlek írjátok meg.
Tehát a két hangszer:
Roland BK-5 - kb. 280.000,-
Yamaha PSR-EW410 - kb 140-150.000,-

Mindenképpen kísérőautomatikásat szeretnék, szép hangszínekkel, variálható kísérettel és számítógépes kapcsolattal.

Bocs, hogy ilyennel zavargok, de szeretném hozzáértő véleményét is hallani.

Üdv: János

Link to comment
Share on other sites

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

  • 0
1 órája írta koma:

Szervusztok!
Bocs a zavarásért. Szeretnék tanácsot kérni. Most lesz időszerű, hogy a szintimet lecseréljem. (Roland EXR-5s) Én nem vagyok igazából zenész, csak magamnak játszogatok. A megzenésített verseimet játszanám el főleg magunknak, esetleg ha majd megint lesz egy-egy önlló estem, akkor talán ott pár ember előtt.
Ez a hangszer azonban már meglehetősen régi és van egy billentyűje, ahol a billentésérzékenység is kihagy időnként. Úgy gondoltam jó lenne egy korszerűbb. De nem igazán tudok választani. 

Kérdezem, hogy tudnátok-e tanácsot adni?
Most két hangszert néztem. Melyik a jobb, melyik éri meg jobban az árát, illetve ha másikat tudtok amit ajánlanátok, akkor kérlek írjátok meg.
Tehát a két hangszer:
Roland BK-5 - kb. 280.000,-
Yamaha PSR-EW410 - kb 140-150.000,-

Mindenképpen kísérőautomatikásat szeretnék, szép hangszínekkel, variálható kísérettel és számítógépes kapcsolattal.

Bocs, hogy ilyennel zavargok, de szeretném hozzáértő véleményét is hallani.

Üdv: János

Szia!

Én azt mondom, hogy a Rolandokat felejtsd el kísérőautomatikásban (pláne ezeket az újabb BK szériákat). Yamaha!!! PSR-SX 700-at tudnám javasolni. igaz, ez 360.000 Ft, de azt gondolom ha eddig az EXR-5s-sel meg voltál elégedve, akkor az SX 700 után rájössz, hogy eddig "rémálmodtál" zenéllés közben az EXR-5s-sel. Ha minden igaz az SX-600 is kielégítené az igényeidet, de tapasztalataim alapján 700 széria alatt nem szabad venni a Yamaha szintiket. Persze a buxtárcád dönt úgyis. Vagy használtan Yamaha PSR-S 770,775,970,975.
De ha kimondottan a két hangszer közül kellene választanom, én ismeretlenül is az EW-410-et mondanám. (Nekem EXR-7 volt, ez volt az utolsó Roland hangszerem, utána csak Yamahák, és nem szeretnék többet Rolandot)

Link to comment
Share on other sites

  • 0
18 órája írta koma:

Mindenképpen kísérőautomatikásat szeretnék, szép hangszínekkel, variálható kísérettel és számítógépes kapcsolattal.

Esetleg ez tavalyi megjelenésű friss, szép, jó modell, ami olcsóbb is.

www.thomann.de/hu/yamaha_psr_sx600.htm

A Roland már nem gyárt kisérő automata hangszereket, a BK széria legalább 10 éves. Sokkal különbek vannak már azóta! Pl: KORG https://www.arukereso.hu/szintetizator-es-keyboard-c1011/korg/pa300-p227460774/

Vagy ha használt is jó, ez pl egy csúcskategória volt. Járt nálam ilyen a nyáron és eszéletlenül szól!

https://www.jofogas.hu/borsod_abauj_zemplen/Idogep_Technics_SX_KN_6000_USB_profi_szintetizator_USB_vel_115343520.htm
Vagy itt még hasonló zászlóshajó (csak hangszórók nélkül):
https://www.jofogas.hu/borsod_abauj_zemplen/Ujszeru_Yamaha_Tyros_HD_hibatlan_allapotban__115395497.htm

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

  • 0
Ekkor: 2021. 02. 04. at 20:16 írta Hobkins:

Szia!

Én azt mondom, hogy a Rolandokat felejtsd el kísérőautomatikásban (pláne ezeket az újabb BK szériákat). Yamaha!!! PSR-SX 700-at tudnám javasolni. igaz, ez 360.000 Ft, de azt gondolom ha eddig az EXR-5s-sel meg voltál elégedve, akkor az SX 700 után rájössz, hogy eddig "rémálmodtál" zenéllés közben az EXR-5s-sel. Ha minden igaz az SX-600 is kielégítené az igényeidet, de tapasztalataim alapján 700 széria alatt nem szabad venni a Yamaha szintiket. Persze a buxtárcád dönt úgyis. Vagy használtan Yamaha PSR-S 770,775,970,975.
De ha kimondottan a két hangszer közül kellene választanom, én ismeretlenül is az EW-410-et mondanám. (Nekem EXR-7 volt, ez volt az utolsó Roland hangszerem, utána csak Yamahák, és nem szeretnék többet Rolandot)

Köszönöm! Igen, a rászánható pénz lesz a döntő, de az irányt így is segíti a véleményed! Üdv: koma

Link to comment
Share on other sites

  • 0
19 órája írta djuice:

Esetleg ez tavalyi megjelenésű friss, szép, jó modell, ami olcsóbb is.

www.thomann.de/hu/yamaha_psr_sx600.htm

A Roland már nem gyárt kisérő automata hangszereket, a BK széria legalább 10 éves. Sokkal különbek vannak már azóta! Pl: KORG https://www.arukereso.hu/szintetizator-es-keyboard-c1011/korg/pa300-p227460774/

Vagy ha használt is jó, ez pl egy csúcskategória volt. Járt nálam ilyen a nyáron és eszéletlenül szól!

https://www.jofogas.hu/borsod_abauj_zemplen/Idogep_Technics_SX_KN_6000_USB_profi_szintetizator_USB_vel_115343520.htm
Vagy itt még hasonló zászlóshajó (csak hangszórók nélkül):
https://www.jofogas.hu/borsod_abauj_zemplen/Ujszeru_Yamaha_Tyros_HD_hibatlan_allapotban__115395497.htm

Tyros 1-2-t már nem szabad venni. Nagyon nagyon nagyon kifutott széria és a mechanikája kritikán aluli. Tudom, mert rengeteget javítottam.
Tehát ha csak egy mód van rá, akkor azt ne, mert előbb-utóbb úgy fog kinézni mint a hullámvasút. Egyszerűen nagyon szar konstrukciót és műanyag alkatrészeket alkalmaztak.
Ha már Tyros, akkor 3, de azzal meg az a baj, hogy még régi SD RAM-mal bővíthető csak, és ha normálisan fel van samplerezve, akkor bekapcsolási idő 30-40 perc.
Ha ez nem jelent gondot, vagy éppen sampler hangszerínek sem kellenek bele, akkor nem szóltam semmit, azt is halkan, és így a Tyros 3 is szóba jöhet.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
37 perccel ezelőtt írta Hobkins:

Tyros 1-2-t már nem szabad venni.

Apámnak még PSR 9000 Pro van egy G70-el. Az volt a Tyros elődje, de még mindig jól meg tud szólalni, s ha a G70-be nem lenne SRX bővítő, akkor 2 kört ráverne még így is. Na a Tyros meg még tökösebben szól attól... És a G70 kb 5 évvel fiatalabb csúcsmodellje volt a Rolandnak 2005-2006 környékén.

Persze ha csak a billentyűzetet nézzük kritikusan, akkor minden Yankó a Tyrostól egy fostalicska, néhol (olcsóbb szériákban) egyenesen oktánonként egybeöntött billentyűkkel, amik a saját anyagukon rugóznak egy 2mm-es müa. nyelvecskén. Na, nem mint ha ez más gyártónál azóta ne lenne hasonlóan divat az alsóbb szegmensben a spórolás okán. Talán tényleg csak a Roland volt ebben kivétel, ő mindig is külön billentyűnként rugóval felfüggesztett megoldást alkalmazott (csak mondjuk elvettek 10mm-t a billentyűhosszból, letörpésítve kicsit). :)

 

.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
1 órája írta djuice:

Apámnak még PSR 9000 Pro van egy G70-el. Az volt a Tyros elődje, de még mindig jól meg tud szólalni, s ha a G70-be nem lenne SRX bővítő, akkor 2 kört ráverne még így is. Na a Tyros meg még tökösebben szól attól... És a G70 kb 5 évvel fiatalabb csúcsmodellje volt a Rolandnak 2005-2006 környékén.

Persze ha csak a billentyűzetet nézzük kritikusan, akkor minden Yankó a Tyrostól egy fostalicska, néhol (olcsóbb szériákban) egyenesen oktánonként egybeöntött billentyűkkel, amik a saját anyagukon rugóznak egy 2mm-es müa. nyelvecskén. Na, nem mint ha ez más gyártónál azóta ne lenne hasonlóan divat az alsóbb szegmensben a spórolás okán. Talán tényleg csak a Roland volt ebben kivétel, ő mindig is külön billentyűnként rugóval felfüggesztett megoldást alkalmazott (csak mondjuk elvettek 10mm-t a billentyűhosszból, letörpésítve kicsit). :)

 

.

A PSR-9000 Pro egy atomerőmű a mai hangszerekhez képest, abban még van anyag. Amikor javítottam egyszer, el képzelni sem tudtam, hogy mi a franctól olyan nehéz...Konkrétan fából készült hangfal van benne, azért IS szól úgy. Talán a G70 volt a legutolsó zászlóshajójuk Rolandéknak ami még "lagzis" hangszerként jól domborított. A Yamaha nagyon csúnyán elverte őket. A Korgot is nagyon szeretik sokan, de....All In One hangszerként a Yamaha mindet veri (szerintem, msot ne menjünk bele abba, hoyg melyikbe milyen packot lehet tölteni stb, natúr üres gyári gépről beszélek).
Abban nincs egyetlen egy ritmus sem ami önmagában bekapcsolva ne szólna jól és ne lehetne vele MUSZIKÁLNI! A Korg-ról ugyanezt nem tudom elmondani. Annak a dobjai nagyon jók, jó néhány hanghszín is kukába való, a kíséretek borzalmasak, kezelhetősége katasztrófa a Yamahához képest, persze mindent meg lehet tanulni, és kinek a pap...személy szerint én nem csípem a Korg kezelőfelületét (sem). A Yamaha annyira egyértelmű, annyira adja magát, kézreáll, Genosig minden ki volt vezetve a kezelőfelületre, nem kellett menüből menübe lépkedni az alap funkciók eléréséhez. Tapi kijelzőt sem szeretem.
Sajnos, ahogy írod a Korg is csatlakozott a Yamaha szerű  mechanika gyártáshoz, egészen a Korg iS 40/50 szériáig találtam bennük rugós mechanikát, a Pa széria már ugyanolyan saját anyagában rugozó fostalicska, mint a Yamaha. Nem tudom, ez a PaX/Pro szériánál milyen. Ileltve még a Pa60/80 rugós volt, a Pa 50 már nem, és talán a 300/600/700/1000 sem rugósak.
Egyébként ilyet Casio-nál láttam először :D
A Roland rugós mechanikáját én kb. mindennél jobban szerettem. 1992-től Roland E-15 volt a háznál és ez nem is változott 2002-ig, akkor csatlakozott hozzá egy EM-20, amiben szintén ugyanaz a mechanika volt. Az EXR-7 is rugós, de mégis másabb, hosszabb billentyűk és mélyebb billentyű út. Meg kellett szoknom...Aztán a Yamaha PSR széria meg még az E-15-től is rövidebb billentyű úttal rendelkezett valami eszméletlen puha fingiling billentés érzettel. Na mondom ezt törni fogom mint az állat..így is lett, cserébe lehetett rajta virgonckodni rendesen :)

Elnézést az OFF-ért :) 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
2 órája írta Hobkins:

Genosig minden ki volt vezetve a kezelőfelületre

Azért a Yankó agyors menüelérésre még kitalálta a Direct Access funkciót (nyomva kellett tartani egyik kezeddel ezt a gombot, a másikkal meg egy táblázatban leírt funkcióhalmazhoz tartozó többit, amit persze fejbe is kellett tartani, hogy mondjuk a style pop/rock gombbal együtt pl. pont a split pontot lehetett állítani meg hasonlók...) :D

A G70-en ellenben ez úgy működik, hogy hosszan nyomva tartjuk a split gombot és behozza a menüjét. Szóval mindenben van valami, ami a másikban el van vadítva.

A javasolt Technicsen meg pl. ez úgy működött, hogy nyomva tartottad a split gombot és amelyik billentyűt lenyomtad, rögtön ott választotta szét a billentyűzetet. De annak még a képernyőfelületét is szerkeszteni tudtad, mint ma egy mobiltelefonnál, hogy milyen információkat akartál egy ablakban áttekinthetően egyszerre látni, ami igazán fontos + asszem 8 ilyen templatet el is menthettél külön! :)

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

"Azért a Yankó agyors menüelérésre még kitalálta a Direct Access funkciót "

Én ezt csak arra használtam, ha valami menü mélyebb bugyrában voltam gyorsan kilépjek, ne kelljen nyomkodni sokszor az exit gombot :D  De egyébként sok hasznos gyors menüje volt valóban

"A G70-en ellenben ez úgy működik, hogy hosszan nyomva tartjuk a split gombot és behozza a menüjét. "

Ez az EXR-ben is így volt, az EM-20 ban meg azt hiszem úgy, ahogy a Technicsben.  Sajnos nem volt még kezeim között Technics, és nem is tudom, hogy melyik nag gyártónak van köze hozzá, vagy teljesen egyedi fejlesztés a Technics, de mellékelt ábra szerint nem lehet olyan rossz gépezet. 

A vágyam mostanában egy Genos, vagy T5, de hát óriási pénzek csak azért, hogy itthon legyen gyakorolni, de 76 billentyűs kell ez biztos, és csak jól szóló hangszer. Az EXR-7 is anno azért kellett mert 76 billentyűs, de a hangzás oltárán feláldoztam és így lett a következő egy Yamaha PSR-2000. Majd egy PSR-S900, aztán mind elment a portáról, és nincs semmi, csak egy NI Komplete Kontrol S61Mk2, meg másik 3 M-Audio midi bill használaton kívül, meg egy Edirol PCR-M80. Csak a gyűjtögetési mániámból kifolyólag vannak még meg :D Meg mert mindre ráfér a javítás.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
2 órája írta Hobkins:

Technics, és nem is tudom, hogy melyik nag gyártónak van köze hozzá

A Matsushita konszern hangszergyártási divíziója volt az azonos nevű hifi-márka mellett, aktív angol-amerikai közreműködéssel.

(Panasonic cuccokat is ők csinálták a broadcast  stúdiótechnikától a VHS videókig, sőt walkmanekig, de Ramsa néven hangosítási rendszereket is gyártottak. Volt szellemi tőkéjük hozzá.

Annak idején rengeteg, a mai Sonyhoz hasonló nagy vagy épp kisebb japán gyártó volt - JVC, Sanyo, Kenwood, Marantz, Pioneer, Aiwa, Tascam/TEAC, Mitsubishi, National, Onkyo, Yamaha, Nakamichi, Normende, Akai, Funai, stb, amikből páran kihaltak mára, de egyedül ezek közül a Yamaha és Akai mellett csak a Technics gyártott hangszereket is. És elég innovatívan akkortájt, nagyon jó minőségben! Én a 90-es évek elején hallottam először egy nagy, dobgépes 2 manuálos, lábbasszusos orgonájukat, de lefordultam a székről ahogy szólt, pl. egy akkori újdonság, kis vakarék Roland E35-mellett. Persze a lábtérnél a szövetháló mögött volt 2 akkora hangszóró is benne, mint egy autókerék! :) Egy közepes báltermet is beszólt. Egy ismerősöm pl. ilyenen muzsikált egy jókora étteremben Lillafüreden sokáig. 2003 körül azonban felszámolták ezt a gyártási iparágat. A Korgok, Rolandok, Yamahák ellen már nem bírták a versenyt, pedig a digitális zongoráik is nagyon kuriózum szintet képviseltek még előtte... Én sajnálom őket, hogy abbahagyták. Talán szinti vonalon az egyetlen dolguk a WSA1 volt, ami máig ereklye a vintage gyűjtők egy körében. De hasonlóan leáldozott a Kawainak is. Ma már ő sem gyárt orgonákat, szintiket, csak zongorákra összpontosítanak.)

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

  • 0
3 órája írta djuice:

A Matsushita konszern hangszergyártási divíziója volt az azonos nevű hifi-márka mellett, aktív angol-amerikai közreműködéssel.

(Panasonic cuccokat is ők csinálták a broadcast  stúdiótechnikától a VHS videókig, sőt walkmanekig, de Ramsa néven hangosítási rendszereket is gyártottak. Volt szellemi tőkéjük hozzá.

Annak idején rengeteg, a mai Sonyhoz hasonló nagy vagy épp kisebb japán gyártó volt - JVC, Sanyo, Kenwood, Marantz, Pioneer, Aiwa, Tascam/TEAC, Mitsubishi, National, Onkyo, Yamaha, Nakamichi, Normende, Akai, Funai, stb, amikből páran kihaltak mára, de egyedül ezek közül a Yamaha és Akai mellett csak a Technics gyártott hangszereket is. És elég innovatívan akkortájt, nagyon jó minőségben! Én a 90-es évek elején hallottam először egy nagy, dobgépes 2 manuálos, lábbasszusos orgonájukat, de lefordultam a székről ahogy szólt, pl. egy akkori újdonság, kis vakarék Roland E35-mellett. Persze a lábtérnél a szövetháló mögött volt 2 akkora hangszóró is benne, mint egy autókerék! :) Egy közepes báltermet is beszólt. Egy ismerősöm pl. ilyenen muzsikált egy jókora étteremben Lillafüreden sokáig. 2003 körül azonban felszámolták ezt a gyártási iparágat. A Korgok, Rolandok, Yamahák ellen már nem bírták a versenyt, pedig a digitális zongoráik is nagyon kuriózum szintet képviseltek még előtte... Én sajnálom őket, hogy abbahagyták. Talán szinti vonalon az egyetlen dolguk a WSA1 volt, ami máig ereklye a vintage gyűjtők egy körében. De hasonlóan leáldozott a Kawainak is. Ma már ő sem gyárt orgonákat, szintiket, csak zongorákra összpontosítanak.)

Mint HI-FI gyártó ismertem és azt is tudtam, hogy a Panasonic is Technics volt, csak azt hittem, hogy köze van pl. a Yamahának is hozzá.
Hát ha tudom, hogy ez a WSA1 ilyen ereklyének számít, akkor szert teszek egyre. Lett volna rá lehetőségem, de én nem vagyok ilyen szinti nyüónnyögtetős, inkább az olyan jellegű gépezeteket szeretem, amikben az élő hangszerek utánzatai úgy szólnak, hogy leessen az állam. Erre mondjuk a Yamaha elég jó dolgokat szokott kitalálni, ezért is vagyok Yamis :) 
Bár a MODX nem tudott annyira nagyon-nagyon magával ragadni. 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
9 perccel ezelőtt írta djuice:

Interjúvold meg Koródi Csabit. Volt WSA1-e és van MODX-e is. :)

 

 

 

A WSA-1 -ről már inkább nem akarok tudni semmit, mert annyira potom pénzért tudtam volna megszerezni, hogy csak na. Nem akarom fájdítani a szívemet.
A MODX-et már nézegettem saját kezüleg, igaz csak fülesen, de valamiért nem hatott meg. Lehet, hogy ezzel kapcsolatban viszont felveszem vele a kapcsolatot. Nekem olyan ember kell, aki csinált már vele zenét, és nem zsinnygőset, csümbörgőset, nyünnögőset, hanem ZENÉT. Csak MODX-szel, és lehetőleg jó minőségben utómunka nélkül csak MODX-on belüi keveréssel.


Szerk:

Ugye az a bevett szokás, hogy mindig jön egy zászlós hajó workstation, ami a Montage, aztán a butított ami a MODX. Majd jön a zászlóshajó kísérőótómatás, ami a Genos, ami meg a Montage/MODX hangszíneiből van összegyúrva, és egy butított kísérőótómatás, ami meg most a PSR-SX széria (ha nem jól tudom világosíts fel légy szíves). Na már most a Motif/Tyros időszakban is volt olyan, hogy a Motifban szarabbul szólt ugyanaz a hangszín, mint a Tyrosban.... MIÉRT??? Én vagyok süket, vagy hogy van ez?

Szerkesztette Hobkins
Link to comment
Share on other sites

  • 0
Ekkor: 2021. 02. 06. at 23:33 írta djuice:

Interjúvold meg Koródi Csabit. Volt WSA1-e és van MODX-e is. :)

 

Ekkor: 2021. 02. 06. at 23:39 írta Hobkins:

A WSA-1 -ről már inkább nem akarok tudni semmit, mert annyira potom pénzért tudtam volna megszerezni, hogy csak na. Nem akarom fájdítani a szívemet.
A MODX-et már nézegettem saját kezüleg, igaz csak fülesen, de valamiért nem hatott meg. Lehet, hogy ezzel kapcsolatban viszont felveszem vele a kapcsolatot. Nekem olyan ember kell, aki csinált már vele zenét, és nem zsinnygőset, csümbörgőset, nyünnögőset, hanem ZENÉT. Csak MODX-szel, és lehetőleg jó minőségben utómunka nélkül csak MODX-on belüi keveréssel.

Hallihó! Megidézett valaki? :)

A WSA1-ről már inkább én sem szeretnék tudni... voltam olyan balga, hogy potom pénzért váltam meg az enyémtől. Bár azt megjegyzem, hogy pár éve a kutyának sem kellett, hónapokig hirdettem a potom áron. Most meg 300-400 ezer Forint. Brutális :( Amúgy attól különleges, hogy alapjában véve egy nagyon korrekt PCM szinti, nagyon mély editálással és az egész PCM hangmotoron csücsül egy fizikai modellezős artikuláció... no meg egy elég terjengős modulációs mátrix. Nem kicsit haladja(haladná) meg még sok mai hangszer kvalitását is. Nyilván az akusztikus hangszerek utánzása a korából adódóan nem olyan komoly mint egy mai kísérőautomatikás, de a korabeli vetélytársát a Trinity-t messze lealázza, és még ma is versenyképes.

A MODX-el kapcsolatban szépen lassan készülgetnek a dolgok, nem nyünnyögős csümbörgős, de inkább chillout stílusban. Ha lesz valami mutatható, megosztom :)

Hogy az eredeti témához is hozzászóljak, az automata kíséretes hangszerek ügyében nem igazán tudok nyilatkozni, sosem szerettem a mások által felkopogott és akusztikus gitár pengetésnek csúfolt kíséreteket. Ha ilyesmire volt szükségem, akkor mindig pattern alapú hangszerhez nyúltam. Ilyen szempontból bátran merem ajánlani a MODX vagy MOXF hangszereket saját megzenésített versek eljátszásához. Mindkettő hangszer alkalmas arra, hogy feljátsszuk és hangszereljük magunknak saját zenék versszak, refrén, bridge stb. szerkezetét és élőben előadjuk... mindkét hangszer alkalmas arra, hogy játék közben variálható dalszerkezeteket építsünk fel, nem kell lemondanunk a fillekről és nem kell merev backingtrack-hez alkalmazkodni. Bizonyára az újabb, drágább, több százezer forintos automata kíséretes hangszerek akusztikus leképzéseire jobban ráfeküdtek a tervezők... aztán az már ízlés dolga, hogy nekünk megfelelő irányban haladtak-e, akár az automata kíséretet, akár a hangzást nézzük. Szerintem egy MOXF vagy MODX bőven a jól hangzó hangszerek közé sorolhatóak... egy ROLAND EXR-5-höz képest pedig mindenképpen. Azért emlegetem mindig a MOXF-et is, mert láttam, hogy mi az ár tekintetében a tűréshatár.

Nem mondhatom meg az okosságot, de én akkor vennék automata kíséretes hangszert, ha az lenne a profilom hogy egy jó vastag mappából egy pár órás lagzit lenyomjak. Vacakolna a fene az automata kíséretek feltöltésével, meg a MIDI fájlok áthangszerelésével... fognám azt' kiválasztanám hogy a hangszer melyik stílusával lehet eljátszani a "Kicsi gesztenyét" és felírnám a papír tetejére. Ha azt kéri az ittas vendég, csak beírnám hogy 86-os stílus és mehet.

Ha viszont verseket szeretnék megzenésíteni, akkor egy MOXF-et választanék és szépen ki tudnám alakítani a dalaim alapját a saját szájízem szerint.... ÉS élőben simán eljátszható az egész, teljesen szabad szerkezeti váltásokkal. A MOXF-en 16 Pattern-ből állhat egy dal, a MODX-en pedig 8 Scene-ből... mindkét hangszer esetében az összes pattern lehet eltérő hosszúságú, tehát nem arra kell gondolni hogy 16 ütem megy körbe-körbe, hanem egy pattern lehet akár egy komplett versszak is az összes harmóniaváltással. Én ebben gondolkoznék kedves Koma :)

Szerkesztette Koródi Csaba
Link to comment
Share on other sites

  • 0
2 órája írta Koródi Csaba:

 

Hallihó! Megidézett valaki? :)

A WSA1-ről már inkább én sem szeretnék tudni... voltam olyan balga, hogy potom pénzért váltam meg az enyémtől. Bár azt megjegyzem, hogy pár éve a kutyának sem kellett, hónapokig hirdettem a potom áron. Most meg 300-400 ezer Forint. Brutális :( 

Drága Csaba....Most ezt muszáj volt??? Há' mé' fájdítod a szívemet még jobban??? :( 
Lényeg a lényeg, nagyon várom a MODX-szel készített nótáidat! Teljesen jó lesz a chillout is. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Válaszolok a kérdésre...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Kattints a formázás megszűntetéséhez.

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...