Jump to content
Ménemszól.hu

Korg Collection 3 - Prophecy, Triton Extreme kiadás


djuice
 Share

Recommended Posts

Válaszolta (szerkesztve)
2 órája írta Bendi:

Szerintem egyrészt a presetek, másrészt az a kis (virtuális) cső a bal felső sarokban.

+ lemodellezték a széria eltérő DAC-jait is itt, ami középen fent, a nagy főhangszín display bal oldalánál kapcsolgatható: [digital] [classic] [studio] :zoro: :) Innentől kezdve ez már nem csak urban legend ahogy régen rebesgették, rá van ütve a hivatalos pecsét!

Korg eléggé durvul mostanság!

A sampler részt viszont hiányolom belőle!

Ja, ugye az Extr. onboard vagy 8 EXB ROM-ot tartalmazott, ami itt is benne van. Sztem a Classic Trit. vsti csak az alap ROM-ot kapta (bár azt nem próbáltam).

Amúgy a személyes wish listem még a cég felé:

- Z1 vsti (inkább ezt kellett volna a Prophecy helyett!)

- 01W, 05RW, X5D vsti 

- MS2000 vsti osztán jól is lennénk :D

Update:

Ja! @Koródi Csaba szemfüleségének köszönhetően, a Prophecy meg átkapcsolható polifónikus módba is!!!! :blink:

 

 

Szerkesztette djuice
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Válaszolta (szerkesztve)
8 órája írta turorudi:

És az a virtuális kis cső komolyan jelenthet valamit?

A ValveForce pagen ugyanúgy ott vannak a cső szoftveres paraméterei. Namármost, a Korg egy ideje a csövet ic alapon is tudja készít(tet)ni - lásd NuTube, úgyhogy az ilyen nem okoz neki gondot szerintem szoftveresen sem.

http://audmax.hu/hirek/nutube---uj-tipusu-elektroncso

De lényegében szerintem ez a plugin szintetikus combikban +arp. ver retteneteset a piacon, olyannyira, hogy én el is határoztam, ezek után a Wavestation plugin többet nekem nem kell már. (M1 talán még marad a bája miatt.) ;)

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

10 órája írta djuice:

Ja! @Koródi Csaba szemfüleségének köszönhetően, a Prophecy meg átkapcsolható polifónikus módba is!!!!

Köszi a megemlítést! :)

Viszont így a Prophecy VST akkor már egy Z1 nem? :) Ott a fő különbség a 12 hang polifónia volt, a Prophecy VST-ben meg már ennél is több áll rendelkezésre. Persze a Z1 polifónikus preseteit nem állították össze, csak a Prophecy monofónikusait... viszont paramétereiben helyben vagyunk... úgy gondolom.

Én azon gondolkoztam el, hogy vajon mennyire létjogos a mai világban egy Triton VST, legyen az sima vagy Extreme, mikor olyan csillivilli VA és wavetable, meg hibrid szoftverek vannak, hogy na. Alapvetően szerintem egy mai, modern producernél nem nagyon... Viszont én ezekkel a modern hibrid VST-kkel nem igazán boldogulok, ezért tartok mindig valami alap vasat, most speciel egy KORG KROSS2-őt, mert abban mindent magától értetődően tudok kezelni és alakítani... így ehhez hasonlítom a Triton Extreme VST-t, és hát, azt kell mondjam, hogy szebben szól mint a KROSS2-őm.

Szerkesztette Koródi Csaba
Link to comment
Share on other sites

Válaszolta (szerkesztve)
57 perccel ezelőtt írta Koródi Csaba:

Viszont így a Prophecy VST akkor már egy Z1 nem? :)

Nem csak a polifónia számít. A Z1-ben több modellezés volt (pl. ep., organ stb.). Ok, mai szemmel sem váltják meg ezek a világot, mint akkoriban sem, jobbára különlegességek csak, de elsősorban aki a régi idők vintage "szilikon" hangzását bírja vagy csak nosztalgiából, elég buli, hogy 99,9%-ra megközelítve ott lehet a gépén a kollekció, minden szoftver adta előnyével, s hogy nem kell a ma már újra egyre csípősebb árú, ilyen-olyan állapotú használt vasakra gyűjtenie.

Talán még egy dolog amit ezek a vsti-k nem tudnak az eredeti hangszerekhez képest, a 16 part multi-timbralitás. Bár azért a combik 8 partja vmi fél megoldást mégis adhat, ha egy régi Triton hangszerelésű midit kellene mondjuk vhogy megszólaltatni.

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

2 perccel ezelőtt írta djuice:

Talán még egy dolog amit ezek a vsti-k nem tudnak az eredeti hangszerekhez képest, a 16 part multi-timbralitás.

Ez a dolog már többször felmerült mint hiányosság, bár én nem értem, hiszen a DAW-ban bármennyi VSTi PART-ot meg lehet egymás alá nyitni. Még a Cubase Ai is tud akár 16 PART multitimbrális TRITON Extreme lenni. A Cubase Artist meg már végtelen :) (Csak a számítógép erőforrása szab határt.)

Link to comment
Share on other sites

Válaszolta (szerkesztve)
20 perccel ezelőtt írta Koródi Csaba:

DAW-ban bármennyi VSTi PART-ot meg lehet egymás alá nyitni

Igen, csak a multi-part hangszerben a prog/bankváltások is megvalósulnak /csatorna. Nekem ami a Cubaseben meg hasonló dawokban sosem tetszett, hogy itt mindent sávról sávra külön kell egyesével matatni, a kimeneti eszközök beállításáig. Nagyobb szabadság persze, de sokkal több munka is adott esetben, na és a cpu terhelés...! Szóval amég egy célhardver már egy M1-ben anno tudta azt, amihez még ma is PC erőművet kell építeni multi-track munkához, 10000x nagyobb számítási kapacitás ellenére, meg giga hegyekkel  RAM-ilag, hát na az végképp nem tetszik annyira. :(

 

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

1 órával ezelőtt írta djuice:

Szóval amég egy célhardver már egy M1-ben anno tudta azt, amihez még ma is PC erőművet kell építeni multi-track munkához, 10000x nagyobb számítási kapacitás ellenére, meg giga hegyekkel  RAM-ilag, hát na az végképp nem tetszik annyira.

Ebben persze egyetértek. Szerintem az én számítógépem (i3, 8GB RAM) el sem bírna 16 PART M1 VST-t, TRITON Extreme-et meg még úgysem. Sőt alapvetően úgy használom ezt a számítógépet a VSTi-mmel, hogy az összes VST-nek i5-öst ajánlanak minimumnak, szóval csoda hogy egyáltalán használható szinten tudok működni vele... ezért is tartok VAS hangszereket, mert abból nulla erőforrással ki lehet hozni a multitimbralitást.

Viszont én ebből a szempontból nem tudok egy VSTi-t összehasonlítani egy vassal. Nekem nem jutna eszembe multitimbrális PC projektet létrehozni és program/bank váltásokat elvárni tőle... szerintem erre valók maguk a hangszerek. A DAW meg ahogy a nevében is áll Digital Audio Workstation... igen, sávról-sávra külön kell egyesével matatni és létrehozni egy zenei projektet, vagyis a zenét... otthoni/stúdió körülmények között. Én frászt is kapnék, ha a gondosan belőtt sávomat el tudná váltani egy Program Change a DAW-ban... de valójában még a vas szintiben sem tolerálom :D

 

Szerkesztette Koródi Csaba
Link to comment
Share on other sites

2 órája írta Koródi Csaba:

ebből a szempontból nem tudok egy VSTi-t összehasonlítani egy vassal

OFF:

Szegény ember vízzel főz, ismerjük... Nekem most csak a Nord Electrom van és az Extr. vsti-vel kezdek visszakacsintgatni a pc-zés felé. Kross szintű belépő hangszerekben meg nem gondolkodom, csúcs szintire meg nincs pénz, tehát muszály az almát mégiscsak a körtéhez hasonlítani, hiába se ízre, se formára nem hasonlítanak, szóval kényszhelyzet. Oké, egy normális szgép + a szoftverek is kitesznek majd annyit, mint egy középkategórias cucc (pl. MODX), s szívesebben látnék már olyan hibrid megfizethető vasat, ami elboldogul a vsti pluginekkel is, de ez egyenlőre álom.

A többit privátban... ;)

 

 

Link to comment
Share on other sites

12 órája írta djuice:

Nekem ami a Cubaseben meg hasonló dawokban sosem tetszett, hogy itt mindent sávról sávra külön kell egyesével matatni, a kimeneti eszközök beállításáig.

 

Sok VSTi tud multi timbralt. De sztem sincs sok értelme, az a vasakon volt jó.

Link to comment
Share on other sites

Válaszolta (szerkesztve)
Ekkor: 2021. 08. 12. at 23:19 írta turorudi:

Sok VSTi tud multi timbralt. De sztem sincs sok értelme, az a vasakon volt jó.

Pl. ezek a Triton vsti-k sem tudnak úgy hangszínt váltani, hogy az előzőt ne némítsák, ne vágják el az éppen még szóló hangokat. Na most, multimódban ezt is meg lehetne csinálni, hogy partot, midi csatornát vált az ember és akkor nem némulnak az előzőek. Szóval sok hasznos oldala van a multitimbralitásnak, de ezt még vas hangszereknél sem ismeri vagy használja ki mindenki! :cool:

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2021. 08. 05. at 1:26 írta turorudi:

Vajon mi a különbség a sima és az Extreme Triton között?

Megnéztem a Triton Extreme-t. Tényleg elég bika lett és valóban sokféleképpen lehet baszkurálni a cső beállításait, ami komolyan számít.

Link to comment
Share on other sites

 

2 órája írta turorudi:

Tényleg elég bika lett

Valahogy a Korg mostanság megtáltosodott!

Én meg azt néztem végig, hogy a classicban lévő összes EXB card azért jóval több az Extremenél, és érdekes mód a folderei közt a windowsban van egy olyan is hogy "user samples", de a progiban semmi utalás nincs erre, hogy valami sampler funkció is lenne benne, ha netán csak nem easter eggként! 🙃

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
Ekkor: 2021. 08. 16. at 19:54 írta turorudi:

Megnéztem a Triton Extreme-t. Tényleg elég bika lett és valóban sokféleképpen lehet baszkurálni a cső beállításait, ami komolyan számít.

Mennyire szól életszerűen a cső szimuláció? A extrémemmel épp az a bajom, hogy optikai kimenetre nem fűzhető be sehova...

Link to comment
Share on other sites

13 órája írta djuice:

Letöltheted a Korgtól a demó verziót és abban kipróbálhatod.

A DEMO verzió 20 percig működik indításonként. Szóval őszintén szólva még nem is támadt ingerenciám rászánni a vételárat. Amennyit ismerkedek vele, arra elég a demó, de akár felvenni is elég a 20-20 perc... legfeljebb saját hangszínt nem tudunk a demóban kreálni.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2021. 09. 16. at 14:34 írta brucezly:

Mennyire szól életszerűen a cső szimuláció? A extrémemmel épp az a bajom, hogy optikai kimenetre nem fűzhető be sehova...

Nem tudom, élőben hogy szólt a csöves vas, csak a simán játszottam, de azon is vagy 20 éve. Nekem a Triton vsti max. kiegészítő lesz, annak idején az EX5 mellett voksoltam és az be is vált. De voltak viták tritonosokkal, akik szerint a Triton sokkal nagyobbat szólt (bár a nagyot szólás nekem nem volt szempont). Minden esetre abszolút hallható a cső, állítható mindenféle karakterisztikája, szerintem nagyon jól megcsinálták.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...