Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Ének felvétele és effektezése (otthoni, amatőr)


Végh Kristóf

Kérdés

Sziasztok,

nagyon amatőr vagyok a témában. Bár zenéket már rég óta csinálgatok otthon különböző szoftverekkel és midi bill.-el, a héten szántam rá magam, hogy a "kornyikálásomat" is szeretném megörökíteni :D Szóval vettem egy TC Konnekt 6 interfacet, ami nekem személy szerint nagyon bejött, bár igaz, hogy mással nincs nagyon tapasztalatom :D Cubase 5.1-ben veszem fel a zenéket és az éneket. A prbolémám főleg az énekkel van. Kevés benne a mély, távoli, élettelen a hangom, egy szóval nekem nem ilyen az énekhangom élőben :D Gondolom a probléma fő oka a Shure SM48-as mikorofon. Abban szeretnék tanácsot kérni, hogy ilyen otthoni hobby énekfelvételhez, mi lenne a megfelelő mikrofon olyan 30.000-60.000 Ft. között, ha egyáltalán ez a probléma :D A másik dolog pedig az utó munka. Mit érdemes csinálni a felvett ének hangsávval, a jobb minőség érdekében. Gondolok itt olyanra, hogy több sávba tenni, milyen effekteket érdemes rátenni. Én többnyire egy sávban próbáltam, mivel stereo sáv volt, a miki meg mono, ezért mind a két oldalra bemásoltam a hangot. Effektek terén próbálkoztam MultiBandCompressorral, Reverb, Chorus, esetleg AutoPannal.

És végül itt egy példa (nem kell fikázni, a zene impro, és nem vagyok egy Pély Barna, de ahogy ez szól, annál élőben sokkal jobb hangom van):

http://soundcloud.com/vegh-kristof01/v-gs-vallom-s

Köszönöm szépen előri is a segítséget, és további szép napot, és zenélgetést :D

Csuzlee

Link to comment
Share on other sites

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

Szia!

Szerintem ebbe az árba ez lenne neked a jó:

http://www.hs-online.com/hu/Nagymembranos-mikrofon-201/AT-2020-745.html

300 ezer ft alatt szerintem célszerű a legolcsóbbat venni mert nincs köztük kimagasló különbség az árához viszonyítva.

Később esetleg ha lesz pénzed egy ilyet vegyél hozzá: