Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Program change performance-ra


l.gyuri17

Kérdés

Sziasztok! 

Banális kérdésem lenne, viszont nem tudom a választ, úgyhogy inkább ide írtam 

Adott egy Roland Fantom X. A manuálból és appendix-ből kilestem, hogy a patch-eket milyen program change és MSB, LSB kombóval tudom "előhívni" és váltani. A Performance-okat viszont nem.... Valamit én gondolok rosszul? Mivel egy Patch hangszín önmagában jól szól, de amit összerakok mondjuk 6-8 patch egy performanceban én azt is akarom váltogatni akár számonként belül is, mert van mondjuk összetettebb szám ahol használnék ilyesmit! 

 

Mit gondolok rosszul? 

 

Előre is köszi!

Link to comment
Share on other sites

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

  • 0
Ekkor: 2021. 10. 22. at 12:58 írta l.gyuri17:

Mivel egy Patch hangszín önmagában jól szól, de amit összerakok mondjuk 6-8 patch egy performanceban én azt is akarom váltogatni akár számonként belül is, mert van mondjuk összetettebb szám ahol használnék ilyesmit!

Hali!

Mit szeretnél pontosan? 1 perf.ben váltani partokon egymás után patcheket prg.chg. alapon, vagy szám közben perf. váltás kéne prg.chg.-el?

@Koródi Csaba-val mi belemásztunk nyakig ebbe a témába már, ami az első esetre vonatkozik régebben.
A vezényszó a nem némuló hangszínváltás volt, s igazából ezt Csabi fejtette meg jóval régebben, évekkel ezelőtt elsőként magának, aztán már én is továbbgondoltam...

A koncepció pedig: ha a hangszereket (amik ezt lehetővé teszik, pl a Fantom is) multitimbrálisan használjuk ki és mondjuk még kezelésileg is adott 8-16 part közt ugrálni a fedélzetén 1 gombnyomásra, akkor sikerre vihető az ügy, nem mellesleg, ha lehetséges partonként a midicsatornákat is még címezni ehhez!
Szóval ha eltérő partokon eltérő hangszíneink vannak saját midi ch.-án vagy partokra osztott hangszíncsoportok azonos midi csatornát használva, akkor 1 performancen belül tök egyszerű ilyen klaszterek közt váltani és nem kell semmiylen prg.chg!!!

Pl. 1. part - zongora, 2. part - orgona, 3. part stb., akkor csak váltom a pad gombokkal a Fantomon is őket, akadás, némulás nélkül, mert mindegyiket más midi ch.n hajtom meg! És mindezt 1 perf.ben mentem el, semmi más hókuszpókusz.

Vagy... 1. part - zongora, 2-3. part - zongora + basszus ketté splittelve, 4-5-6... part -  valami komoly layeres szinti varázslat külön klaszterben és a többi szabad partra is még bármi... fúvós szekciók oktávban stb., amit a képzelet megenged és elég rá a 16 part kapacitásilag + a polifónia (128-nál már nem gond semmi), mindez 1 perf.ben! :) 
Ha meg már eleve ilyen klaszter sablonjaink készen vannak perf. mentésekben, akkor bármit bennük 2 mozdulat áthangszerelni, kicserélni és csak váltogatom továbbra is utána a más és más klasztereket azonos perf.en belül! :) Semmi prg.chg., semmi molyolás, meg koncert közben edit módban  matatás, 1 gombnyomás és a legkülönfélébb előre megkomponált hangszínkiosztások klasztereit tudom karmester módjára aktiválni, miközben maximálisan csak a játékom önkifejezésére figyelek. :) 
Ehhez az kell csak, hogy előtte mindent alaposan átgondolva, megtervezve összeállítsunk és elmentsünk, azzal együtt, hogy milyen klaszterek milyen midi ch.án legyenek vezérelve.

Ha kifogynánk íly módon mégis 1 perf. adta 16 part lehetőségéből, akkor már lehet gondolkozni a perf. váltáson is. Ráadásul, a Rolandban asszem az effektek is sendelhetők olyan partokra is, ami már nem kaphat önálló insertet, tehát ez sem kérdés, ha 2-3 külön klaszterben azonosan mondjuk egy zongora ua. az EQ-t vagy reverbet kell megkapja.

PC-n egyébként meg tudod nézni, hogy a Fantom milyen üzenetet ad ki perf. váltáskor a midi out-ján. Ehhez elég a MidiOx progival kimonitorozni az eseményeket. Gyanítom, hogy system exclusive üzenetekkel csinálja, az meg nem prg.chg. terület, de egy sequencer megoldhatja, ha az kell...

Link to comment
Share on other sites

  • 0
1 órája írta djuice:

Hali!

Mit szeretnél pontosan? 1 perf.ben váltani partokon egymás után patcheket prg.chg. alapon, vagy szám közben perf. váltás kéne prg.chg.-el?

@Koródi Csaba-val mi belemásztunk nyakig ebbe a témába már, ami az első esetre vonatkozik régebben.
A vezényszó a nem némuló hangszínváltás volt, s igazából ezt Csabi fejtette meg jóval régebben, évekkel ezelőtt elsőként magának, aztán már én is továbbgondoltam...

A koncepció pedig: ha a hangszereket (amik ezt lehetővé teszik, pl a Fantom is) multitimbrálisan használjuk ki és mondjuk még kezelésileg is adott 8-16 part közt ugrálni a fedélzetén 1 gombnyomásra, akkor sikerre vihető az ügy, nem mellesleg, ha lehetséges partonként a midicsatornákat is még címezni ehhez!
Szóval ha eltérő partokon eltérő hangszíneink vannak saját midi ch.-án vagy partokra osztott hangszíncsoportok azonos midi csatornát használva, akkor 1 performancen belül tök egyszerű ilyen klaszterek közt váltani és nem kell semmiylen prg.chg!!!

Pl. 1. part - zongora, 2. part - orgona, 3. part stb., akkor csak váltom a pad gombokkal a Fantomon is őket, akadás, némulás nélkül, mert mindegyiket más midi ch.n hajtom meg! És mindezt 1 perf.ben mentem el, semmi más hókuszpókusz.

Vagy... 1. part - zongora, 2-3. part - zongora + basszus ketté splittelve, 4-5-6... part -  valami komoly layeres szinti varázslat külön klaszterben és a többi szabad partra is még bármi... fúvós szekciók oktávban stb., amit a képzelet megenged és elég rá a 16 part kapacitásilag + a polifónia (128-nál már nem gond semmi), mindez 1 perf.ben! :) 
Ha meg már eleve ilyen klaszter sablonjaink készen vannak perf. mentésekben, akkor bármit bennük 2 mozdulat áthangszerelni, kicserélni és csak váltogatom továbbra is utána a más és más klasztereket azonos perf.en belül! :) Semmi prg.chg., semmi molyolás, meg koncert közben edit módban  matatás, 1 gombnyomás és a legkülönfélébb előre megkomponált hangszínkiosztások klasztereit tudom karmester módjára aktiválni, miközben maximálisan csak a játékom önkifejezésére figyelek. :) 
Ehhez az kell csak, hogy előtte mindent alaposan átgondolva, megtervezve összeállítsunk és elmentsünk, azzal együtt, hogy milyen klaszterek milyen midi ch.án legyenek vezérelve.

Ha kifogynánk íly módon mégis 1 perf. adta 16 part lehetőségéből, akkor már lehet gondolkozni a perf. váltáson is. Ráadásul, a Rolandban asszem az effektek is sendelhetők olyan partokra is, ami már nem kaphat önálló insertet, tehát ez sem kérdés, ha 2-3 külön klaszterben azonosan mondjuk egy zongora ua. az EQ-t vagy reverbet kell megkapja.

PC-n egyébként meg tudod nézni, hogy a Fantom milyen üzenetet ad ki perf. váltáskor a midi out-ján. Ehhez elég a MidiOx progival kimonitorozni az eseményeket. Gyanítom, hogy system exclusive üzenetekkel csinálja, az meg nem prg.chg. terület, de egy sequencer megoldhatja, ha az kell...

Uhh, köszönöm szépen a választ! Alapvetően egy tanult ember(nek) vagyok/tartom magam, de elsőre nem is tudtam értelmezni amiket leírtál! 

Inkább elmondom én a setupot és, hogy miként állok.... 

Van egy M-audio Keystation Pro 88 ehhez van egy Fantom XR(Tudom hogy X-et írtam először de nincs különbség) modul illetve laptopról jelenleg a Gig Performer-el rakom össze az egyes számokban a setupokat. (Gig Performer, ha esetleg nem ismerős kb ugyanaz mint a Mainstage, csak valahogy a felülete Gig-nek jobban tetszik.) 

Van olyan szám ahol a használok Piano-t az XR-ből, illetve szőnyeg és más soft hangszíneket a Gig Performer néhány VST programjaiból! 

Viszont lenne olyan, hogy olyan jól szólnak különböző Patch-ek a Fantomból, hogy összekombóznám a VST-kkel! 

Pl.: Fantomból egyszerre kellene kijöjjön egy Saw+Brass+SynthPad+Orhcestral+Xylphone hangszín. Ennyit nem tudok csak egy Performance-ban összerakni, hogy egy nagy masszív hard hangszínem legyen. Ez Splitben szól, mert van még a 88 billentyűből 2 zóna amit használnom kell, egy Lead és egy Synth hangszín amolyan kísérőnek. Szóval egész komplex és ez egyetlen szám. Van még több ilyen szám ahol ennyire össze kell pakolnom hangszínt és a Fantomból kellene hogy megoldjam nem szoftveresen.(Sajnos egy régebbi laptopom van, ahol a túl sok szoftveres szintit nem bírná a rendszer.....Ez lesz majd a következő fejlesztési pontom) 

Egy szónak is száz a vége, ezért kellene nekem a performance-okat váltogatni. A Gig Performernek megadom, hogy mit hova váltson és "odarakja". Azért a Gig-et választottam, mert kisebb erőforrásigénye van mint a Mainstage-nek. 

Na ez hosszú lett, de remélem érthetően tudtam kifejezni magam! 

Ui.:Csabival már sok témában tudott nekem régebben is segíteni, úgyhogy tényleg nagy Macho ezen a téren.... :)

Szerkesztette l.gyuri17
Link to comment
Share on other sites

  • 0
1 órája írta djuice:

Gyanítom, hogy system exclusive üzenetekkel csinálja

Tévedtem! (330. oldal: https://static.roland.com/assets/media/pdf/FANTOM-X6_X7_X8_OM.pdf )

X8Bn1gu.png

Viszont több fontos utalás is van a manualban a perf. módra a 304, 311, 314-315 oldalakon is!

1 órája írta l.gyuri17:

van egy Fantom XR(Tudom hogy X-et írtam először de nincs különbség) modul illetve laptopról jelenleg a Gig Performer-el rakom össze az egyes számokban a setupokat

Igen, az X az R híján esetében teljesen más a leányzó fekvése, mert azon nincs multi-pad, akkor részben storno minden szócséplés... :) De ha jól nézem, akkor az M-audion meg minden programozható, csak a part váltást midi ch. váltásra kell értelmezni rajta, a Roland majd tudja mi a dolga.

9 perccel ezelőtt írta l.gyuri17:

Alapvetően egy tanult ember(nek) vagyok/tartom magam, de elsőre nem is tudtam értelmezni amiket leírtál!

Hmmm... kézzel, lábbal próbálok értelmezhetően írni, de valóban elfogadom, hogy más elolvasni, megérteni majd át is látni bonyolultabb dolgokat. Ezekbe már én olyan mélységekre jutottam, hogy külön klaszter terveket csináltam papíron is, mit mivel lehet még szénné bonyolítani. :D Pontosabban szólva, inkább kihasználni egy hangszer adta összes lehetőségeket.Egy példa még közérthetőbben:
- ha sima hangszíneket kell pl. 5-6-10-et használni egymást követően, akkor az 5-6-10 adott patchet berakjuk 1 perf.be és csak a part szelektálókkal egyszerűen váltunk köztük amikor kell. Ez így lehet akár dalonként specifikus perf. is vagy akár egy koncertet lefedő 10-16 hangszínt összefogó kollekció is egy kalap alatt, ha többre nincs szükség. (Ismerek pár zenészt, aki tényleg nem használt soha többet 10-20 bejáratott hangszínnél sehol még. Egy jó zongora, 1-2 EP, orgonák, vonós, fúvós, pad, lead és annyi.) Az független, hogy mind a Rolandból vagy részben más hangszerekből is kell használni, mert csak oda kell irányítani a megfelelő midi ch.t.
A módszerrel tehát nem kell patch váltást vagy perf. váltást csinálni prg.chg.-el, hisz 1 beállításban 16 part és midi sáv lehetőségem van, amit 1-1 gombnyomással elérhetek menet közben is. Cserében nem némulnak el a hangszínek váltás közben vagy nem csuklik az FX blokk sem, ha ez a hangszín ezt használná, a másik meg azt, szemben a normál Patch üzemmódban presetek léptetésekor.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
1 órája írta l.gyuri17:

Fantomból egyszerre kellene kijöjjön egy Saw+Brass+SynthPad+Orhcestral+Xylphone hangszín. Ennyit nem tudok csak egy Performance-ban összerakni, hogy egy nagy masszív hard hangszínem legyen. Ez Splitben szól, mert van még a 88 billentyűből 2 zóna amit használnom kell, egy Lead és egy Synth hangszín amolyan kísérőnek. Szóval egész komplex és ez egyetlen szám. Van még több ilyen szám ahol ennyire össze kell pakolnom hangszínt és a Fantomból kellene hogy megoldjam nem szoftveresen.

Ha összetett dolgokat akarok pl. (vagy akár a Csabi is - mert ő találta ki),  kitalálunk egy orchestra perf. beállítást magunknak, az nem feltétlen mondjuk 6-8 parton stringek, fúvósok stb. 1 közös midi csatornán és annyi, aztán minden szól egyszerre mindenhol, hanem a még fennmaradó 8-10, addig nem lefoglalt partot is felhasználjuk a 16-ból.
E nélkül mondjuk egy oktáv string váltáshoz a dal közben vagy más alternatívákhoz újabb perf.t kéne elhasználni + átváltani rá. Nem jó!
Leklónozzuk inkább a többi üres partra is behívva ua. a 2-3 part string szekciót és ott eltoljuk az oktávokat vagy kombinálhatjuk zongorával, más zónakiosztással stb. a még fennmaradt szabad partokkal, ÉS! még mindig 1 perf.en belül maradtunk, hisz a 16 partból és midi csatorna állítási lehetőségből kitelik, hogy bármit többször egymással összekombináljunk.  Az ilyen klasztereket meg utána csak váltjuk a part aktiváló gombokkal és no compromise.

Na ue. vonatkozhat 6-8 part összetevős szinti groupra is!
1 perf.en belül leklónozom őket még1x és csak azt cserélem ki belőlük ott, ami helyett más hangszínt akarok. Így mentem le utána a teljes perf.t. Az azonosak meg fognak maradni és nem lesz hallható váltás rajtuk, még az újak a következő hangok leütésekor szépen megjelennek a hangképben. Persze egy 8-as klaszter nyilván 16 parton csak másik 8-as variációt enged, de 4 már másik 4-et! És azért elég ritka esetben kell 6-8 hangszínt egyszerre használni. Vagy ebbe az is belefér, hogy használok egy solo lead dolgot, majd átváltok róla egy totál komplex, akár 10 partot lefoglaló szinti klaszterre, ahogy írod is. Elhasználtam 11 partot eddig és még 5 mindig megmaradt más kombinációkra esetleg. Ebben Csabinak zenei Nobel-díj jár, mert a kezdetleges, buta hangszerek is amik már képesek multimódra, szinte kényszer szülte lehetőségként felfedezésre ítélték eme dolgot. 

Ha a Giga Perf. a központ, akkor arra kell ezt megkonfigurálni, hogy pl az M-audioról küldesz egy "part váltást", az lekezelje a Rolandon is a dolgokat. Ennek annyi a feltétele, hogy a Giga Perf. is multitimbrálisan kezeljen 16 midi ch.t.
De majd jön a Csabi biztos és elmagyarázza jobban mint én. :) 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
1 órája írta djuice:

Tévedtem! (330. oldal: https://static.roland.com/assets/media/pdf/FANTOM-X6_X7_X8_OM.pdf )

X8Bn1gu.png

Viszont több fontos utalás is van a manualban a perf. módra a 304, 311, 314-315 oldalakon is!


 

Na ez nincs leírva az XR manuáljában.....:cool:Akkor két dolog lehet, vagy nem tudja, vagy kihagyták, amit elég nehezen tudok elképzelni. Az viszont tuti, hogy ki fogom próbálni és ha működik minden más felesleges! Olyan srác vagyok aki nem akar "ha van 11 patch akkor még van 5-nek hely, az valami másik számra még jó lesz" lenni, mert az csak kavart szül.... Van kb 30-35 szám ennek bele kell, hogy férjen 64 User Performanceba....Még ha a Gig Performer a vezérlőm, akkor is....Memóriakártyával meg még kapok ugyanennyit...1 szám 1 max 2 performance-ból kijönne..... 

Viszont azt még nem próbáltam, ha a Gig Performerbe behívom egyenként a MSB/LSB/PC infókkal a patch-eket, hogy mindig csak 1 Patch-et fog engedni vagy enged 10-et is egyszerre erőforrástól függően persze de a lényeg, hogy egyszerre..... 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
1 órával ezelőtt írta djuice:

Ha összetett dolgokat akarok pl. (vagy akár a Csabi is - mert ő találta ki),  kitalálunk egy orchestra perf. beállítást magunknak, az nem feltétlen mondjuk 6-8 parton stringek, fúvósok stb. 1 közös midi csatornán és annyi, aztán minden szól egyszerre mindenhol, hanem a még fennmaradó 8-10, addig nem lefoglalt partot is felhasználjuk a 16-ból.
E nélkül mondjuk egy oktáv string váltáshoz a dal közben vagy más alternatívákhoz újabb perf.t kéne elhasználni + átváltani rá. Nem jó!
Leklónozzuk inkább a többi üres partra is behívva ua. a 2-3 part string szekciót és ott eltoljuk az oktávokat vagy kombinálhatjuk zongorával, más zónakiosztással stb. a még fennmaradt szabad partokkal, ÉS! még mindig 1 perf.en belül maradtunk, hisz a 16 partból és midi csatorna állítási lehetőségből kitelik, hogy bármit többször egymással összekombináljunk.  Az ilyen klasztereket meg utána csak váltjuk a part aktiváló gombokkal és no compromise.

Na ue. vonatkozhat 6-8 part összetevős szinti groupra is!
1 perf.en belül leklónozom őket még1x és csak azt cserélem ki belőlük ott, ami helyett más hangszínt akarok. Így mentem le utána a teljes perf.t. Az azonosak meg fognak maradni és nem lesz hallható váltás rajtuk, még az újak a következő hangok leütésekor szépen megjelennek a hangképben. Persze egy 8-as klaszter nyilván 16 parton csak másik 8-as variációt enged, de 4 már másik 4-et! És azért elég ritka esetben kell 6-8 hangszínt egyszerre használni. Vagy ebbe az is belefér, hogy használok egy solo lead dolgot, majd átváltok róla egy totál komplex, akár 10 partot lefoglaló szinti klaszterre, ahogy írod is. Elhasználtam 11 partot eddig és még 5 mindig megmaradt más kombinációkra esetleg. Ebben Csabinak zenei Nobel-díj jár, mert a kezdetleges, buta hangszerek is amik már képesek multimódra, szinte kényszer szülte lehetőségként felfedezésre ítélték eme dolgot. 

Ha a Giga Perf. a központ, akkor arra kell ezt megkonfigurálni, hogy pl az M-audioról küldesz egy "part váltást", az lekezelje a Rolandon is a dolgokat. Ennek annyi a feltétele, hogy a Giga Perf. is multitimbrálisan kezeljen 16 midi ch.t.
De majd jön a Csabi biztos és elmagyarázza jobban mint én. :) 

Nagyjából kezdem érteni, hogy mit is akarsz elmagyarázni nekem....

A Gig Performance kell, hogy a központom legyen, mert még Fényeket is illetve hangtechnikai dolgokat is erről vezérelek. Igazából speciális vagyok, mert kicsit vezérlős kell, hogy legyen a Fantom XR is, de jobban vezérlős a Gig.... :lol: 

Ha esetleg láttad a Jordan Rudess Keyboard Madness 2 youtube-os videóját, abban mesél, hogy miként layer-ezik egy-egy részt a Dream Theater zenéiben. Tudom Ő egy "állat", de megtetszett onnan 2-3 hangszín ami van hogy 8-10 vagy 12-13 hangszínből is áll. Nyílván nála 5-10 másodpercig szól az a komplex hangszín, nálam meg tovább is, de én is sűrűn váltogatok hangszínt. Vastagon szól az nem kérdés. Emiatt kényszerültem a Performance-ra mert ilyen komplex hangzást csak abban lehet megvalósítani. Nyílván ha lenne pénzem Kronosra, vagy ehhez hasonló árkategóriájú workstation-re, akkor nem lenne ez kérdés... Jelenleg ebből tudok főzni... 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
1 órával ezelőtt írta djuice:

Ha összetett dolgokat akarok pl. (vagy akár a Csabi is - mert ő találta ki),  kitalálunk egy orchestra perf. beállítást magunknak, az nem feltétlen mondjuk 6-8 parton stringek, fúvósok stb. 1 közös midi csatornán és annyi, aztán minden szól egyszerre mindenhol, hanem a még fennmaradó 8-10, addig nem lefoglalt partot is felhasználjuk a 16-ból.
E nélkül mondjuk egy oktáv string váltáshoz a dal közben vagy más alternatívákhoz újabb perf.t kéne elhasználni + átváltani rá. Nem jó!
Leklónozzuk inkább a többi üres partra is behívva ua. a 2-3 part string szekciót és ott eltoljuk az oktávokat vagy kombinálhatjuk zongorával, más zónakiosztással stb. a még fennmaradt szabad partokkal, ÉS! még mindig 1 perf.en belül maradtunk, hisz a 16 partból és midi csatorna állítási lehetőségből kitelik, hogy bármit többször egymással összekombináljunk.  Az ilyen klasztereket meg utána csak váltjuk a part aktiváló gombokkal és no compromise.

 

Ebben igazad van, hogy talán így lenne a könnyebb és no compromise...... De sajnos van.... 

Ugyanis midi ch állítgatással meg egyéb váltogatásokkal nem akarok foglalatoskodni, hanem csak egy pedált megnyomok és egyel előrébb ugrottam a számban az adott részre.... Pl.: Stílustól függetlenül, ha mondjuk meghallgatod a régi V' Moto Rock: Gépnek születtem című számát meglátod miről beszélek..... :) 172 a bpm benne, ha félrenézel lecsúsztál valamiről, mert olyan gyorsan váltogatja benne a témarészeket..... :) Ez nem az a csajozós szám, hogy menet közben kikacsintasz a nézőtérre.... :D Ebben a számban pl. az intro 4 hangszínből van nekem összerakva, a verse alatt a pötyögős kíséret szintén 4, a "fúvós" téma meg 6..... Ez csak önmagában 14 patch/part, bár most így jobban belegondolva, ezt pont egy performance-ból megoldom.... :D De van olyan amit tényleg nem..... Mert van hogy kell egy teljes zongora mondjuk és utána hiába splitelném nem férek el a 88 billentyűn és kénytelen vagyok váltani..... Oda...Vissza..... 

Na megint túlontúl sokat írtam.... 

De ténylegesen sokat segítettél már így is és ezt hálásan köszönöm!!! 

Új szemléletre tettem szert :D 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
53 perccel ezelőtt írta l.gyuri17:

Az viszont tuti, hogy ki fogom próbálni és ha működik minden más felesleges!

Addig az ilyen túlbonyolításokat én se tudtam volna kitalálni, amíg egyszer a helyzet nem szülte, hogy ilyenre szükségem volna. :) Mindig is kerestem a kiutat persze a statikus, "tároljunk le egy beállításban" összetett kombinációkat, perf.okat szemléletből. Én Korgon szocializálódtam, ami a legnagyobb zsákutca e szempontból. Ott van a Combi mód 8 parttal és 1 beállítás = 1 combi preset fixen, statikusan, aztán lehet újabb combira váltani. A Yamaha Motifok vagy a Roland (ezt a Juno DS-en vittem tovább hasonlóan), az viszont király multimód szempontból, sokkal többet enged mint a Korg. Aztán egyszer csak kellett egy zongorás, stringes dalhoz, hogy a szólamokat 1 perf.en belül tudjam úgy irányítani, némítani, váltani, mint tényleg egy valós zenekarnál, amikor adott dolgokat int be, adott zenészeknek a karmester, de ne némuljanak a tartott akkordjaim hangszínei sem. És Csabi megadta rá gyakorlatból a választ. :D

Ami mégis ide hozott a témában, talán nem véletlenül, hogy pár napja csak spontán elkezdtem gondolkozni egy Fantom Xa-n. Azóta fürkészem a használati leírást, :) mi hogyan van másképp benne mint a Juno DS-ben volt. A ½ giga sampler, a skip back recording és az RPS pattern funkció nagyon vonzóvá teszik számomra, szvsz még a hangja is megállja a helyét a korabeli Tritonokkal szemben.

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

  • 0
19 perccel ezelőtt írta l.gyuri17:

és utána hiába splitelném nem férek el a 88 billentyűn és kénytelen vagyok váltani

Na erre jó amit írtam pont. Nem feltéten splitben gondolkozom, ha kell a teljes billentyűzet! :blink: Nincs prg.chg. váltás, mert 1. partra berakom a zongit, a többire meg a többit és csak partot váltok. Tulkép. csak azt nem tisztáztuk még egyértelműen, hogy a part jelenti multimódban a 16 sávod, amit külön konfigurálhatunk midi ch.-ként is. (Ezt engedik a Rolandok, Korgok, Yamahák, kivéve pl. a Montage/Modx vonalat.) Ezek közt váltogatunk 1 perf.en belül, de természetesen nem zenélés közben állítgatjuk a midi csatornákat, meg keressünk újabb hangszíneket, :) hanem ehhez ülünk le "ráérő időnkben" és összerakjuk egy perf.be. Utána már előadás közben csak villanykapcsoló üzemmód van, váltogatunk, vagy ég vagy nem ég. :)

Persze pedál funkcióra vili, hogy csak prg.chg. léptetést tud legtöbb hangszer. Ez a gyártói ős-szemlélet 100 éve. Ami part aktivitást is kapcsolna, az lenne az igazi...

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

  • 0
1 órával ezelőtt írta djuice:

Na erre jó amit írtam pont. Nem feltéten splitben gondolkozom, ha kell a teljes billentyűzet! :blink: Nincs prg.chg. váltás, mert 1. partra berakom a zongit, a többire meg a többit és csak partot váltok. Tulkép. csak azt nem tisztáztuk még egyértelműen, hogy a part jelenti multimódban a 16 sávod, amit külön konfigurálhatunk midi ch.-ként is. (Ezt engedik a Rolandok, Korgok, Yamahák, kivéve pl. a Montage/Modx vonalat.) Ezek közt váltogatunk 1 perf.en belül, de természetesen nem zenélés közben állítgatjuk a midi csatornákat, meg keressünk újabb hangszíneket, :) hanem ehhez ülünk le "ráérő időnkben" és összerakjuk egy perf.be. Utána már előadás közben csak villanykapcsoló üzemmód van, váltogatunk, vagy ég vagy nem ég. :)

Persze pedál funkcióra vili, hogy csak prg.chg. léptetést tud legtöbb hangszer. Ez a gyártói ős-szemlélet 100 éve. Ami part aktivitást is kapcsolna, az lenne az igazi...

Ez szép így csak nem megvalósítható.... a Gig performer PC/MSB/LSB kombóval dolgozik. Ez azt jelenti, hogy egy számban akárhány hangszín/setup váltás tehetek meg. A pedállal meg csak azt csinálom, hogy next-next -next-next..... 

Így nem tudok 1 performance-on belül mindent megoldani és abban váltogatni....

Mostmár lehet, hogy csak én bonyolítom meg a saját dolgomat, azt érzem.....🤔

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Válaszolok a kérdésre...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Kattints a formázás megszűntetéséhez.

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...