Jump to content
Ménemszól.hu

UAD Spark? ez mi ez?


BTamás

Recommended Posts

9 órája írta Mangonel:

En azt olvastam, hogy a GPU hiaba gyors, audiohoz nagy lenne a latencyje, mert nagyobb batchekben dolgozik, mint az audio bufferek. Az AI/ML vonal azert mukodik, mert nem idokritikus, de ott sem minden modellhez alkalmas.

Ja, ez igy van, ellenben mondjuk kevereskor tokmindegy hogy 5ms vagy 50ms a latency, de akar 500 is lehetne. Annyit vennel eszre belole, hogy amikor megnyomod a play gombot, akkor varnod kell mig hallasz is valamit.

Nyilvan realtime feldolgozasra nem alkalmas, de ugy egyebkent annyira durva szamitasi potencial van bennuk, jol skalazott matematikai magok sokasaga; pont ilyen celra lettek kitalalva.

Azonkivul lehetne audio celra optimalizalni (kisebb batch-ek es bufferek, stb)

Tehat a latency-vel kapcsolatban igazad van. Jelen korulmenyek kozott.

Szerkesztette DutchFlowers
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

10 órája írta Mangonel:

En azt olvastam, hogy a GPU hiaba gyors, audiohoz nagy lenne a latencyje, mert nagyobb batchekben dolgozik, mint az audio bufferek. Az AI/ML vonal azert mukodik, mert nem idokritikus, de ott sem minden modellhez alkalmas.

Ez is megdőlni látszik:

https://www.gpu.audio/

Lehet tesztelni is, csak Nvidian megy egyelőre. Én is kipróbáltam, valóban 0ms latency volt, és 120 darab reverbet tudtm lepakolni aztán rinyálni kezdett a videókártya.

Elég gyerekcipőben jár még, de konkrétan láttam működni, szóval ez is meg lesz oldva elég hamar. 

Szerkesztette Highvoltage
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

11 órája írta DutchFlowers:

Ja, ez igy van, ellenben mondjuk kevereskor tokmindegy hogy 5ms vagy 50ms a latency, de akar 500 is lehetne. Annyit vennel eszre belole, hogy amikor megnyomod a play gombot, akkor varnod kell mig hallasz is valamit.

Sajnos nem csak ennyi. Sokszor a mérőműszerek is rosszul működnek, mert később hallod azt amit mutatnak, de nem nagyon van választása az embernek. Ha komoly teljesítményre van szükség keveréskor, akkor oda legalább 1024-es latency kell, de inkább 2048.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

11 órája írta deneverstudio:

Sajnos nem csak ennyi. Sokszor a mérőműszerek is rosszul működnek, mert később hallod azt amit mutatnak, de nem nagyon van választása az embernek. Ha komoly teljesítményre van szükség keveréskor, akkor oda legalább 1024-es latency kell, de inkább 2048.

Erre nem gondoltam... jogos.

Az mondjuk eleg gaz, hogy a fejlesztok nem gondolnak latency kompenzaciora.

Szerkesztette DutchFlowers
Link to comment
Share on other sites

22 órája írta Highvoltage:

Ez is megdőlni látszik:

https://www.gpu.audio/

Lehet tesztelni is, csak Nvidian megy egyelőre. Én is kipróbáltam, valóban 0ms latency volt, és 120 darab reverbet tudtm lepakolni aztán rinyálni kezdett a videókártya.

Elég gyerekcipőben jár még, de konkrétan láttam működni, szóval ez is meg lesz oldva elég hamar. 

Jonak nez ki, de convolution alapu ami a GPU-k szamara elegge hazai palya, ugyhogy en ezt meg tenyleg csak proof of conceptnek neveznem. :)

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2022. 04. 06. at 8:29 írta Mangonel:

Jonak nez ki, de convolution alapu ami a GPU-k szamara elegge hazai palya, ugyhogy en ezt meg tenyleg csak proof of conceptnek neveznem. :)

Ekkor: 2022. 04. 05. at 9:41 írta Highvoltage:

Hasonlo kezdemenyezesek mar korabban is voltak, remelem ezuttal tenyleg lesz is belole valami. Az mindenesetre igeretes, hogy 1. alacsony a latency, 2. mar probalhato.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Ekkor: 2022. 04. 01. at 11:07 írta BTamás:

A bérlettel az a bajom, hogy egy csomó mindennel alig-alig foglalkozom, de egy-egy szoftver szolgáltatásait nehezem nélkülözöm. Tök fölösleges Adobe fotós csomagot előfizetnem , hogy havonta egyszer megnyissam a photoshopot, de mégis rá vagyok kényszerítve (na jó, nem kényszerítve, de értitek...)

UAD előfizetést pedig biztos nem vennék, nekem tök fölösleges, de így most élvezem a hangkártyához kapott pluginokat.

Nekem hobbi a zenélés. Még nagyon régen vettem egy Focusrite hangkártyát, ami már kb 2 éve nem támogatott macen. Apollo Twin X Duo - Heritage Edition hangkártyán gondolkodtam. Egyrészt, hogy egyszer kell befektetni, de akkor kap az ember hozzá egy szinte csúcs interfacet + elég jó plugin csomag is jár hozzá.

Szóval hobbi zenélés, egyáltalán semmi komoly. Azaz jó, ha a plugineket évente két-három alkalommal  használnám. Bár az is lehet, hogy pont azért készítek jelenleg ritkábban felvételeket saját célra, mert egyrészt körülményes felvenni, másrészt nem igazán tetszik a minőség, amit sikerül elérnem.

Viszont elgondolkodtató most így, hogy mondjuk egy VOLT 476 + éves előfizetéssel 5 év alatt fizetném ki a Twin X Duo hangkártya (plusz pluginek) árát. Vajon melyikkel járnék hosszú távon jobban? Azaz 5 év múlva mennyire fogom tudni használni a Twin X Duo-t vagy a Volt 476-ot várhatóan? Azaz támogatás oldalról megközelítve mennyire valószínű, hogy 5 év múlva új interfacet kellene vennem? Mert ha Twin X Duo helyett 5 év múlva kellene vennem mást, akkor biztos, hogy jobban járok egy VOLTtal. De ha a Twin X Duo használható mondjuk 10 évig, akkor nagyon hosszú távon mégis csak a Twin X DUO-val járnék jobban.

Persze a plugineket most kipróbálhatom hangkártya nélkül, szóval ez már eleve tök szuper!

Link to comment
Share on other sites

6 órája írta idioty:

Viszont elgondolkodtató most így, hogy mondjuk egy VOLT 476 + éves előfizetéssel 5 év alatt fizetném ki a Twin X Duo hangkártya (plusz pluginek) árát. Vajon melyikkel járnék hosszú távon jobban? Azaz 5 év múlva mennyire fogom tudni használni a Twin X Duo-t vagy a Volt 476-ot várhatóan? Azaz támogatás oldalról megközelítve mennyire valószínű, hogy 5 év múlva új interfacet kellene vennem? Mert ha Twin X Duo helyett 5 év múlva kellene vennem mást, akkor biztos, hogy jobban járok egy VOLTtal. De ha a Twin X Duo használható mondjuk 10 évig, akkor nagyon hosszú távon mégis csak a Twin X DUO-val járnék jobban.

Én azt mondom, hogy a VOLT nagyon nem az a liga ami a Twin X. Teljesen más csapatban fociznak. Az X-et szerintem 10 évig nem fogod bántani. Nincs értelme. Szerintem az X széria, most legalább annyira jó, mint anno az E-MU 1820m volt (hülye hasonlat, mert minőségben sokkal jobb), annyi különbséggel, hogy anno az E-MU 1820m, ritkán játszott a profi csapatban, viszont az Apollo/TWIN X-ek megállják a helyüket ott is.
És az örök mondás... egy lánc minőségét mindig a leggyengébb láncszem határozza meg. Hobbi zenélésnél, egy szinte profi láncszem olyan tényező, amin utána nem kell gondolkodni, hogy a hangkártyám a szar vagy valami más? Otthoni körülmények között teljesen kompromisszum mentes egy TWIN X. A Volt az szerintem ilyen Focusrite Scarlett kategória, ami nem rossz, de ott mindig benned lesz a kis ördög, hogy bassza meg, szar a konverterem. Végülis félig-meddig jogosan. Nagyon sok apró dolgon múlik ez az egész stúdiósdi, de azért mégis csak nyugodtabb az ember, amikor tudja, hogy van olyan eszköze, ami tutira nem gagyi. Mert akkor az onnan kezdve pipa, nincs min gondolkodni tovább, csak használni kell. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

29 perccel ezelőtt írta Hobkins:

Én azt mondom, hogy a VOLT nagyon nem az a liga ami a Twin X. Teljesen más csapatban fociznak. Az X-et szerintem 10 évig nem fogod bántani. Nincs értelme. Szerintem az X széria, most legalább annyira jó, mint anno az E-MU 1820m volt (hülye hasonlat, mert minőségben sokkal jobb), annyi különbséggel, hogy anno az E-MU 1820m, ritkán játszott a profi csapatban, viszont az Apollo/TWIN X-ek megállják a helyüket ott is.
És az örök mondás... egy lánc minőségét mindig a leggyengébb láncszem határozza meg. Hobbi zenélésnél, egy szinte profi láncszem olyan tényező, amin utána nem kell gondolkodni, hogy a hangkártyám a szar vagy valami más? Otthoni körülmények között teljesen kompromisszum mentes egy TWIN X. A Volt az szerintem ilyen Focusrite Scarlett kategória, ami nem rossz, de ott mindig benned lesz a kis ördög, hogy bassza meg, szar a konverterem. Végülis félig-meddig jogosan. Nagyon sok apró dolgon múlik ez az egész stúdiósdi, de azért mégis csak nyugodtabb az ember, amikor tudja, hogy van olyan eszköze, ami tutira nem gagyi. Mert akkor az onnan kezdve pipa, nincs min gondolkodni tovább, csak használni kell. 

Igen, emiatt nehéz. Mert ha befektetek egy x összeget, akkor már mindegy, ha ráköltök igazából még egyszer annyit és tényleg le van tudva a dolog, mint ahogy írod.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Épp most írta idioty:

Igen, emiatt nehéz. Mert ha befektetek egy x összeget, akkor már mindegy, ha ráköltök igazából még egyszer annyit és tényleg le van tudva a dolog, mint ahogy írod.

Én az utóbbit választottam. Sok évi gyűjtögetés és tapasztalatszerzés után azt mondtam, hogy nekem kell egy X6...lett X6-om 2019-ben, és nem bántam meg. Örök darab. Ha ezzel nem tudok jó felvételt/keverést csinálni, akkor semmivel sem és az már ember hiba, nem berendezés.

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2022. 04. 24. at 8:59 írta idioty:

...

En azert meghallgatnam azt a 476-ot, nem hiszem hogy azon mulos szar lenne. Nyilvan az Apollo egy kicsit jobb (talan), ha karakteres elofok kell, akkor vagy utloag szoftbol, vagy vegyel egy ISA One-t vagy 610 solo-t vagy ilyesmi...

Ha kell, hogy realtime legyen, akkor nincs kerdes ... twin x. (+ elofok ? :)  )

Ez ez en ketfillerem.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...