Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Kezdő szinti felszerelés


adamgollob

Kérdés

Hello! Tervezek venni pár szinti cuccot olyan 230k forintos kerettel.

Nézegettem több féle setupot esetleg egy keystep és egy behringer cat/neutron/pro-1 modul. Vagy valami volca synth és egy midi billentyűzet, mivel van már egy volca sample grooveboxom. Korg minilogue, arturia microfreak esetleg egy két effekt ha marad rá pénz.

A kérdés tehát: ti milyen kezdő szinti setupot vennétek az említett keretből?

Link to comment
Share on other sites

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

  • 0
12 órája írta adamgollob:

Hello! Tervezek venni pár szinti cuccot olyan 230k forintos kerettel.

Nézegettem több féle setupot esetleg egy keystep és egy behringer cat/neutron/pro-1 modul. Vagy valami volca synth és egy midi billentyűzet, mivel van már egy volca sample grooveboxom. Korg minilogue, arturia microfreak esetleg egy két effekt ha marad rá pénz.

A kérdés tehát: ti milyen kezdő szinti setupot vennétek az említett keretből?

Hello! Ilyenkor mindig az szokott az első visszakérdés lenni, hogy mire akarod használni? Milyen zenére, élő vagy csak felvétel, monofón, polifón, monotimbrális, multitimbrális, analóg, digitál, számítógéppel (is) vezérelni vagy tiszta hardveres megoldás stb? A példáid alapján azért nagyjából látszik egy irány (vagy több is), de jobb biztosan tudni a részleteket, úgy jobban lehet ajánlani.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
9 órája írta adamgollob:

Nem akartam annyira részletezni az érdeklődést és a stílust. Arra lennénk kiváncsi hogyha neked a rendelkezésedre állna ez a keret és nulláról fel kéne építeni a szetted miket vennél.

Lehet nem a legjobban fogalmaztam😀

Továbbra sem egyszerű erre válaszolni, mert még mindig az a kérdés, hogy milyen célra :) De oké, nézzük akkor azt, hogy én a saját célomra, saját elképzeléseimhez mit vennék. Nyilván persze nagyjából azt, ami most is van, de ha attól elvonatkoztatunk, és kicsit általánosabban nézzük (és figyelembe vesszük az anyagi keretet is): elsősorban azzal kezdeném, hogy amiből lehet, használtat vennék, olcsóbban ki lehet jönni és nagyon jó minőségű használt cuccokat ki lehet fogni. Amit a jelenlegi felszerelésemből biztos megvennék újra, ha úgy adódna, az a Novation Bass Station 2, abban az árkategóriában a legjobb basszusszinti (és még több is annál). Kellene még valami poliszinti is, én meg vagyok elégedve a Behringer Deepminddal, kezdő szinten teljesen jó nekem, a 12-es nem biztos, hogy beleférne a keretbe, de a 6-os használtan (mondjuk Németországból, mert itthon nem nagyon van belőle használt) igen. A Korg Minilogue-ot sokan dicsérik, akár a simát, akár az XD-t, itt megint bejön a kérdésbe, hogy mire kell, mert a Minilogue csak 4 hang poli - ha az elég, akkor jó lehet, minőségi szempontból jobb lehet, mint a Behringer (bár ahogy mondtam, nekem azzal sincs gondom). Személy szerint vennék egy dobgépet is, de mivel neked van már egy Volca Sample, azzal le lehet tudni azt a részt.

Szóval ez az én saját elképzelésem, csak ez azért nem biztos, hogy segít neked, mert eléggé speciális elképzeléseim vannak. Full hardveres megoldás, nagyjából minden analóg (egy-két dobgép és szinti kivételével), és ez sajnos nagyon nem fér bele 230 ezerbe. De nem ez az általános irány, sőt.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
3 órája írta adamgollob:

Köszi a választ! Igazából a specifikus válaszok is érdekelnek, bármiféle fura cucc!

Mostani fejjel ha kellene valamilyen értelmes setup, akkor hozzácsapnék még húszat, mert elektron analog rytm mk1-eket annyiért adják mostanság. Elsőnek talán mélyvíznek tűnik, de hosszú távon szerintem megéri nagyonis. Kivált 3-4 szintit, fx-et, mindájrt szekvenszelheted is a dobozban, elég fun módokon ráadásul, meg hát ugye dobgép amúgy. Mindezt el is mentheted. Teljes értékű anyagot lehet vele csinálni. Kell valamenyi idő kiismerni, de akárhogy bántották valaha, szerintem szuper easy elérni vele valami kecsegtetőt, azátn ha arra van tehetséged meg kedved, lehet bontogatni, univerzális! Szóval szerintem igenis jó lehet tanulni rajta, én imádom still. Az előnyei messze túlmutatnak a hátrányain + az egyik legfurább cucc, amivel találkoztam, külön világ. 

Kezdő vagy nemkezdő, ez nehéz kérdés szerintem, mert mire pár játék(abb)szintit is összeraksz meg betápozol, bepeccselsz, jelszintezel meg hajtogatod ide-oda, fel is veszed majd, na addigra már tuti nem kezdő vagy. 

-Ha nem fontos, hogy sokoldalú legyen akkor egy újabb erdély9 + td3/ ms1 kombó milliomodik alkalommal is tökéletes párosnak bizonyul majd, ez fix. 

-TR8S

Nagyon cuki szerintem is a microfreak egyébként, meg rengeteg jó kis sziti van, és általában (feltételezem) mindenki apránként rakja össze, kipróbál mindenfélét, amit csak tud, melyiknek jobb a színe :),stb. Ha nem egy instant boxot akarsz, akkor ja pár pedál, egy combos monoszinti (pl a BS2, nem lehet elrontani vele, vagy a model D is úgy szól, mint egy rendes szinti.), valamlyen olcsóbb/régi sz.r digitális polyszinti ha van már effekted mosodához. Lesz új volca fm, meg 30k-ért röpködnek savgépek, ha te sem utad még el, itt a lehetőség. Több kütyünél azért már majd kell egy mixer is, jó kábelek, számold bele ezeket. Lehet venni butusabb lomokat is és DAW-ban okosítani, bár akkor már ülj le az ableton elé ennyi erővel, benne van minden. :d Mindenképpen vennék szirszaros alesis reverbeket, mert nagyon jól áll szintiknek.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Kedves Ádám!

Nagyon tág az indított téma, de nagyon érdekes is lehet. Engem mindig is érdekelt másoknak az észjárása és hogy milyen eszközökből mit hoznak ki. Nem ritkán találkoztam olyannal, aki ugyanolyan zenéket készít mint én, de tök más eszközökkel és workflow-al, és fordítva is, hogy ugyanolyan hangszerből mint ami nekem van, totál más hangzást tekernek ki. Épp ezért ahány ember válaszol ide, mindenki teljesen mást fog írni. Legvégül az embernek magának kell megtalálnia azt a hangzás- és kezelés- kombót, ami a személyiségéhez a legjobban illik.

Az én meglátásom: ahogy én a zene megalkotásához viszonyulok és az eddigi tapasztalataim azt mutatják, hogy az otthoni zenéléshez szükségem van egy normális PCM szintire és egy normális analóg vagy VA szintire. Nyilván a világ végéig lehet az eszközöket halmozni és ezt szeretjük is tenni, hiszen minél több mindent kipróbálhatunk, vagy használhatunk egyszerre, annál jobban szórakozunk, és tulajdonképpen erről szól az egész.

Viszont ha szívemre teszem a kezem, akkor ahhoz hogy leüljek és céltudatosan megalkossak egy zenét vagy albumot, ahhoz elég egy PCM és egy analóg szinti.

A súlyozást a Te saját preferenciáidhoz hangolva lehetne megállapítani, hogy a PCM szinti legyen az olcsóbb és többet fektessünk az analógba, vagy fordítva. Például ha fontosabb az "elektroakusztikus" hangzás, akkor a PCM szintire fektetném a nagyobb hangsúlyt és az analógból választanék egy olcsóbb, de ügyes darabot. Ha az elektronikus hangzás a fontosabb, akkor nyilván fordítva.

Csak néhány példa:
Alacsonyabb prioritású, olcsóbb PCM szinti esetén ráfordítanék mondjuk 70 ezer Forintot egy ROLAND RS50-re, KORG X5D-re vagy hasonlóra és a több pénzt az analógra fordítanám, mondjuk egy KORG Minilogue XD-re, vagy Behringer Deepmind 6-ra. Így komolyabb kvalitásokat és polifónikus megszólalást tudnál az analógból kihozni, de még vállalható és szerkeszthető hangszíneket kapnál a PCM szintiből.

Ha a PCM szintiből kéne komolyabb hang és az analóg inkább érdekességnek, kísérletezésnek kéne, akkor melegen tudom ajánlani a ROLAND JUNO DS61-et vagy valami hasonlót, például YAMAHA MX61, és analógból például egy KORG Monologue, Behringer Crave, vagy hasonló kategória még bőven jó cucc analóg hangforrásnak pluszban.

A példáimat igyekeztem a meghatározott 230 ezer forintos keret figyelembevételével felhozni és szubjektívek. Én mindenesetre így gondolkoznék, illetve így is gondolkoztam a jelenlegi eszközeim kiválasztásánál.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
4 órája írta Koródi Csaba:

KORG X5D-re vagy hasonlóra

Ez nagyon régi és már ki is kopik lassan a piacról + nincs benne olyan pcm hangzás, ami ma elfogadható, ill. a szűrői sem rezonánsak még, belső fx is vicces. Jó, van 1-2, azaz valóban egy vagy kettő darab ikonikus sound ezekben is a 01/W idejéből, ami jellemzi a 90-es évek ilyesfajta hangzását, de szerintem már Korgból 1000 évest nem szabad venni.

Max. X50, TR61, microX, microStation ezek még olcsón hozzák a vállalható pcm hangzásokat az elmúlt idők illusztris Korg hangzásvilágából. Alattuk már csak a gyűjtős, retro feeling mocorog sztem, technikailag is elavult hardverekkel (floppy pl. vagy még az se).

Ezeket érdemes így is mérlegre tenni! (Csabi nyilván tudja, 1 kezdő kérdező viszont nyilván nem.)

Link to comment
Share on other sites

  • 0
25 perccel ezelőtt írta djuice:
5 órája írta Koródi Csaba:

KORG X5D-re vagy hasonlóra

Ez nagyon régi és már ki is kopik lassan a piacról + nincs benne olyan pcm hangzás, ami ma elfogadható, ill. a szűrői sem rezonánsak még,

Jogosak az imént Djuice-tól elhangzottak. Pár dolgot hozzáfűznék hogy miért emígyen kategorizáltam be ezeket a berendezéseket.

1: A Korg X5D a 70 ezer forint körüli árból a legjobban kihozható és elég mélyen editálható hangszer és az alacsonyabb prioritású PCM kategóriába tettem, vagyis amikor az embernek szüksége lehet EP-kre, vonósokra, esetleg gitár, vagy bármi más olyan hangszínre ami egy analógból nem hozható ki, de nem elvárás, hogy NORD minőségben szóljon.

2: egy X5D a kora ellenére mégis időtállóbb konstrukció mint egy későbbi X50. Értem ez alatt hogy az X5D még anyagból van, rugósak a billentyűi és valahogy még mindig kerülnek elő szebb állapotúak mint X50-ek, amiknek pálcikán hajlik a billentyűzetük és véknya műanyag a burkolatuk.

3: az X50 vagy a TR61 már inkább a 110-150 ezres kategória árban, vagyis közelít a magasabb prioritású PCM kategóriához, ahhoz képest viszont még nem olyan jó a hangjuk hogy beférjenek a magasabb prioritású PCM hangforrás kategóriába (az én olvasatomban). Egyébként itt ellenben egy MicroX erősen javasolt alternatíva a 70 ezres árszint körül. A MicroStation is egy jó ajánlat, pláne hogy SD kártyát olvas és szekvenszer is van benne. De sajnos hiába benne annyi effekt route, nem lehet benne egyszerre használni delay és reverb effektet, ellenben már egy X5D is képes volt rá 15-20 évvel korábban. Illetve a legjobb esetben is 90-ről indul a használt ára, ami az utóbbi időben eljutott már 125 illetve egy alkalommal ha jól emlékszem 160-ig is, ami nonszensz...

4: rezonáns szűrőt én nem is várnék egy PCM szintitől (főleg jót). A PCM szintin nem is az a cél, hogy egy elektromos zongorára, vagy orgonára rezonáns szűrőt alkalmazzunk..., arra ott van tökéletes megoldásnak a drágább vagy olcsóbb analóg.

Hát, ezek az én eszmefuttatásaim :)

Link to comment
Share on other sites

  • 0
3 órája írta Koródi Csaba:

PCM szintin nem is az a cél, hogy egy elektromos zongorára, vagy orgonára rezonáns szűrőt alkalmazzunk

Igaz, de a jellegzetes sweepes Korg szinti, meg pad hangok bizony használják sztem. Jók is azok. :)De ha ez fő szempont, a Yamahákban sokrétűbb szűrők  vannak a Korgnál.

Az MX széria viszont pc-t igényel editálásra, ami újabb hátrány.

Én elgondolkodnék még low budget esetén, ha csak szoba zenélésről van szó, egy pc/laptop dolgon is, amin jóval több minden kipróbálható, hogy merre lépjünk tovább esetleg később majd vásárlásilag. Zenology free, Korg demo vsti-k mind elegendők kipróbálni a pcm szegmenst. Ugyan én sem vagyok a pc feltétlen híve, de eldönteni dolgokat, ill. kipróbálni, a legolcsóbb megoldás kezdetnek sztem. 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Egy MPC live használtan kb lefedi a költségvetést, és van benne sequencer, sampler + sample engine, va szintik, e-piano emulator, effektek vég nélkül, no meg egy akksi, amivel bárhova viheted.

Pcm csak nyomokban található benne (hype), ha az kell, irány a '90-es évek!

Szerkesztette +Vader
Link to comment
Share on other sites

  • 0
Ekkor: 2022. 04. 18. at 10:40 írta adamgollob:

Arra lennénk kiváncsi hogyha neked a rendelkezésedre állna ez a keret és nulláról fel kéne építeni a szetted miket vennél?

Én nem vagyok egy analógos, abban más megadja a választ, de a kiinduló kérdést nézve, félek, hogy 230k nem az a pénz, amiből sok mindenféle vehető. Meg tényleg eldöntendő kérdés, hogy ilyen kütymütyök kellenének vagy 1 komolyabb valami, amivel lehetőleg minden megoldható olcsón?

Nem szoktam ajánlani úton útfélen ezt a márkát, de még talán egy Kurzweil PC3Le ha megcsíphető ennyiből, az elég sok mindent ad.

https://gsfanatic.com/hu/hirdetes/566837/kurzweil-pc3-le-6

(PCM szinti, VA szinti, komoly effekt proci, sequencer, billentyű, midi)

Minden másra ott a MasterCard! :D

 

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

  • 0
14 órája írta djuice:

Igaz, de a jellegzetes sweepes Korg szinti, meg pad hangok bizony használják sztem.

Jogos, és persze mindent is lehet mindenre IS használni, csak kitartás és kreativitás kérdése. Ilyen tekintetben (sem) szeretnék ellentétes véleményt formálni veled. Hisz' Te tudod a legjobban, hogy amíg nem volt pénzem/lehetőségem egy VA vagy analóg szintire, akkor még analóg szintik működését is próbáltam leutánozni a PCM szintiben szerkesztett mozgásokkal, modulációkkal. Azzal főz az ember ami van. A különbség maga a fíling, hogy nem egy PCM szinti menüiben mászkálva próbálok megoldásokat alkalmazni, hogy "hasonlóan viselkedjen" a hangszínem, hanem egy analóg vagy VA szintin a fizikai tekerők érintésével a hangszer magától megteszi nekem és természetesen jobban is interpretálja.

Ma úgy tekintek egy PCM szintire, hogy például egy totál szikár Wurlitzerre (mondjuk akár egy X5D-ben), felprogramozok úgy layereket, hogy Rhodes csilingelő lapjaiból induljon és a dinamika növelésével cross-fadeljen át éles Wurlitzerre, miközben a leütés helyére teszek egy kattanó hangot, az elengedés helyére pedig egy felengedés zajt... Ezerszer élet telibb így egy egyszerű EP is, és a 2 oszcillátoros Program hangszínekkel, meg a 8 PART-os Combi-val erre egy X5D is alkalmas lehet. És az a szomorú, hogy erre sosem vették a fáradtságot a gyártók, sőt manapság is akkor van egy hangszínben kicsit több zörej, ha beleépítik a Multisamplébe. Szóval amikor én arra gondolok hogy kell egy "bármilyen" PCM szinti, akkor ilyen és ehhez hasonló megoldásokra gondolok, ezt semmilyen analóg vagy VA szintiből nem lehet kihozni.

 

12 órája írta +Vader:

Egy MPC live használtan kb lefedi a költségvetést, és van benne sequencer, sampler + sample engine, va szintik, e-piano emulator, effektek vég nélkül, no meg egy akksi, amivel bárhova viheted.

Pcm csak nyomokban található benne (hype), ha az kell, irány a '90-es évek!

Én speciel imádnék használni egy MPC Live-ot, sajnos anyagilag nem tehetem meg, hogy egyetlen billentyűzet nélküli hangszerben álljon kábé két 5 oktávos hangszer ára, vagy egy PCM szinti + VA szinti ára. De ez személyes preferencia, mindenki máshogy rangsorol. Az MPC Live vonalon maradva ott van még a ROLAND MC707, ami viszont a maga ZEN-CORE motorjával egybe fogja a PCM és a VA hangforrást, nem (csak) a '90-es évek tekintetében, hanem jövőbe mutató lehetőségekkel. És persze a szekvenszer, meg a sampler ebben is evidencia... az akksi mondjuk már nem.

 

12 órája írta djuice:

Nem szoktam ajánlani úton útfélen ezt a márkát, de még talán egy Kurzweil PC3Le ha megcsíphető ennyiből, az elég sok mindent ad.
(PCM szinti, VA szinti, komoly effekt proci, sequencer, billentyű, midi)

Ha Kurzweil PC3, akkor inkább a PC361. A PC3LE nagyon guszta és tartalmazza valóban a teljes V.A.S.T programozást, beleértve a KB3 orgonáét és a VA szintiét... Viszont a KDFX effektlánca kötött... úgy értem totál kötött... Van benne 1000 előre leprogramozott algoritmus, amit nem lehet átdefiniálni, csak a PART-ok beleküldésére van lehetőséged. A PC361 KDFX láncának viszont az összes szabad DSP-jét magunk építhetjük és paraméterezhetjük fel nulláról. Nem kicsit nagyobb szabadság. Amúgy olyan értelemben érdekes egy ilyen Kurzweil ajánlat, hogy abban aztán 32 layeres PROGRAM hangszínen tényleg olyan PCM-VA kombót építhetünk fel amilyet nem szégyellünk... A PC361 kellő mennyiségű és elérésű kontrollert ad hozzá és baromi jó felépítésű hangszerek. Csak sajnos nem egy zenészbarát megközelítés... nem olyan mint megfogni egy analóg Behringert és tekergetni, sokkal inkább egy paramétererdő az egész... kábé olyan fíling, mint a Mátrixban az a zöld képernyő a pörgő karakterekkel. A minőség és a lehetőségek tárháza miatt már többször belevágtam a Kurzweil-be és (hangsúlyozom) SOSEM csalódtam benne! De én amikor a zenélésről van szó, inkább intuitív vagyok, megnyomom a bekapcsoló gombot és szeretek belecsapni a dologba.

De ezek természetesen ismét a saját, szubjektív tapasztalataim.

És azt hiszem ide illik egy korábbi cikkem is. Most így visszaolvasva én magam is tanulságosnak találom. És az egyik legtanulságosabb dolog a saját cikkemben, a saját korábbi gondolkodásomban, hogy akkor nem volt a kezemben analóg hangszer, így semmilyen szinten nem tudtam megítélés alá vonni, hogy milyen élmény a használatuk. Mára erősen analóg-kedvelővé váltam :)

http://www.szintimania.hu/szmsynthbattle.html

 

Szerkesztette Koródi Csaba
Link to comment
Share on other sites

  • 0
6 órája írta Koródi Csaba:

miközben a leütés helyére teszek egy kattanó hangot, az elengedés helyére pedig egy felengedés zajt

Igen, valóban ilyesmi egy digitális szintézis és workstation ereje. A kérdezőnk viszont azóta se jelentkezett, s félek nem épp az autentikus ilyen multi-layer wurli kreációk a felségterülete.

(Fájdalom, de valóban, ezek még a Nordokban sem ilyen kimunkáltak, csak nagyobb velo esetén van némi erősebb release hagyva a mélyebb oktávokban, a húrok, lamellák tehetetlenségét szimulálva, de ezek nem azok a külön mintázott klick zörejek, mint pl. a MODX Rhodes Galery-jében.)

6 órája írta Koródi Csaba:

Viszont a KDFX effektlánca kötött... úgy értem totál kötött...

Szivacs eszed van! :) Mindenre emléxel amivel találkoztál és magadba szívtál, mint egy lexikon. Nekem már erősen vissza kell olvasni 1-1 hangszernél mit találtam +/- téren kiemelendőnek, mert az idő vasfoga kieszi az évek alatt felhalmozódott információkat a sipkám alól. :D

 

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

  • 0
8 órája írta Koródi Csaba:

Kurzweil PC3, akkor inkább a PC361

Gondoltam rá, de az még ma sem 200k árát nézve. A 76 -os verziónak viszont (beszéltük), zseniális a billentyűzete! Nem tudom ilyen szempontból az Le-k itt is gyengébbek-e, viszont ha az X5D hangzásra gondolok, a PC3 széria szinte legjobban hozza a 90's világot. Árban mondjuk nem ver egy X5D-t meg microX-et se, de az X50-el szemben már magam is elgondolkodnék inkább egy Le6 felől. Régebben még egy ME1 modul is izgatta a fantáziám, az előző PC2 szériára épülve, aztán egy JV1010 lett belőle. Na ezek 30-40 pénz körül vannak, ha csak a pcm sound kell. Ugyanígy az X5DR is pl. hogy további tippeket adjunk.

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

  • 0
8 órája írta Koródi Csaba:

Van benne 1000 előre leprogramozott algoritmus, amit nem lehet átdefiniálni

Ezt úgy érted, mint ha egy Korgban is, nem tudnád változtatni a reverb size, stb. értékeket, csak lenne fixen, hogy small room, hall, meg stadion?

8 órája írta Koródi Csaba:

sajnos nem egy zenészbarát megközelítés... nem olyan mint megfogni egy analóg Behringert és tekergetni, sokkal inkább egy paramétererdő az egész

Gyárilag van viszont hozzá naprakész editor, ha csak a fontosabb bányászkodásokban is tud segíteni, már fél siker. Na persze tudom, a Kurzweil a legszerteágazóbban elbonyolítható pcm hangszer, algoritmus erdőkkel, amivel szinte analóg modular szerű építkezésekbe is beleveszhetünk, amég csak a polifónia bírja. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 0
2 órája írta djuice:

Szivacs eszed van! :) Mindenre emléxel amivel találkoztál és magadba szívtál, mint egy lexikon.

Á, köszi, de ez nem olyan nagy tudás... csak vissza kell gondolnom, hogy melyik hangszer miért ment tovább :)

26 perccel ezelőtt írta djuice:

Ezt úgy érted, mint ha egy Korgban is, nem tudnád változtatni a reverb size, stb. értékeket, csak lenne fixen, hogy small room, hall, meg stadion?

Nem, sajnos nem így értem. Úgy kell elképzelni, hogy az effekt sorok vannak előre definiálva. Csak néhány nem konkrét, de érzékletes példa:

CHORUS + ROOM REVERB
CHORUS + OVERDRIVE + ROOM REVERB
CHORUS + DELAY + ROOM REVERB
ROTARY SPEAKER + OVERDRIVE + ROOM REVERB

Satöbbi-satöbbi ezer féle variációban. Tehát a láncok vannak előre leprogramozva és nem tudom átszerkeszteni, hogy például oké az első két blokk jó, de szeretném ha a reverb HALL lenne és nem ROOM. Ha ilyet szeretnék, kell keresnem egy olyan effekt láncot, amiben HALL van... A NAGY számok törvénye alapján persze lesz olyan effekt lánc is az ezerben hogy CHORUS + DELAY + HALL, csak ki kell keresni. Az eges effekteket pedig nem tudjuk részleteiben szerkeszteni, csak a PART-ok effekt arányait.

 

2 órája írta djuice:

A kérdezőnk viszont azóta se jelentkezett, s félek nem épp az autentikus ilyen multi-layer wurli kreációk a felségterülete.

Ez tény és az általa felsorolt Behringer analóg monoszintik is predesztinálják ezt. Csak ha már ilyen általánosan kérte a véleményünket, akkor én a saját szemszögemből közelítettem meg a véleményformálást :) És hát az alapján amit írtam, még belefér az analóg monoszinti is.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
47 perccel ezelőtt írta Koródi Csaba:

A NAGY számok törvénye alapján persze lesz olyan effekt lánc is az ezerben hogy CHORUS + DELAY + HALL, csak ki kell keresni.

Nézegettem a speckóját. Valóban ír vagy 800 effekt blokk láncot. Ha értő zenészek válogatták össze, az szinte tálcán lévő lehetőség is lehet és a potikra is ír szabadon konfigurálhatóságot és paramétereket, de ha ez ott mégis korlátozott, hogy egy chorus blokkot nem tudok bypass kinyomni a láncból vagy levenni a dry/wet arányból, az elég érdekes akkor tényleg + hogy az effektek is viszik a polifóniát más szintivel ellentétben. Viszont +200 sound programot és egy újabb, kézben tartható navigációs felületet is kapott ahogy írják a PC3Le modell az alap PC3-hoz képest, az ilyen beállításhalmok jobb kezelésére.
Na mindegy, én nem vagyok Kurzweiles, de mivel magam is racionalizáltam az elmúlt napokban mi volna, ha feltétlen venni kéne valamit most kisebb összegből, hát az fix, hogy nem X5D lenne, :) az X50, TR61, esetleg MX, MOX6, MO6, Juno DS stb. ellenében már tényleg csak a Kurzi LE maradna alternatívaként ilyesmi árfekvésben, 200k körül. 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
3 perccel ezelőtt írta djuice:

ha feltétlen venni kéne valamit most kisebb összegből, hát az fix, hogy nem X5D lenne, :) az X50, TR61, esetleg MX, MOX6, MO6, Juno DS

Ez nem is kérdés. Az ajánlatomnak csupán a 230 ezres árhatár az oka, hisz a többi általad említett hangszer akár 2x 3x drágább is lehet.

Egyébként ha itt tartunk és 70 ezerből kéne PCM szintit vennem, nekem sem az X5D lenne az első helyen, hanem a ROLAND RS50, vagy KORG MicroX. Az X5D egy ugyanolyan példaemlítés volt, mint bármelyik másik.

A Kurzweil témát nem tudom tovább boncolni... akár PC3LE, akár PC361, a rengeteg lehetőség mindkettőben adott, de egyiknek a kezelése sem nyújt olyan élményt, mint egy analóg szintit tekergetni. Azt pedig össze sem lehet hasonlítani, hogy egy Kurzweil 16 PART-os 128 hang polifón, 32 layeres PCM + KB3 + VA kombó, megszámlálhatatlan elmenthető hangszínnel és elmenthető global panellel, míg ezek a Monofón behringer analógok monotimbrálisok és még egy darab hangszínt sem tudnak elmenteni... lehet rajtuk kábé 1 ujjal játszani... mégis ha valakinek ez a személyisége, ebben találja meg a saját világát, akkor jobban tud élvezni és használni egy kis monofón analógot.

Most már csak Ádám újabb kérdéseire tudnánk érdemben reflektálni :) 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Hello, rohadtul jó volt olvasni a kifejtéseket! Kösz srácok! Jó látni, hogy más is agyal ilyesmin, illetve hogy mennyi megoldás létezik a zenében. Először biztosan érdemes tudni, hogy mire (live,studiozás)  vagy milyen stílusban használná az ember az eszközeit. Enélkül lehetetlen megfelelő eszközt választani csupán az árkategóriát figyelve. De értettem, a kérdést itt inkább a "ki-mit szeret vagy használ szívesen" volt. Mivel én is állandóan ilyen döntéseken töröm magam talán segít a hozzászólásom, mert nem mindíg a technikailag jó megoldás hozza a legjobb eredményt. A szív vagy az ész (pénztárca)? Egy biztos olyan kész összeállítás nem létezik, ami mindenre és mindenkinek jó lenne, mert, ahogy fentebb is írtátok mindenkinek a saját felhasználásához megfelelő eszközt kell választania. Szerintem a zenei stílus is igen meghatározza milyen eszközt válasszon valaki és nagyjából a hangszer gyártók is stílus irányzatokhoz igazítják az eszközeiket. Na persze a tb303 is basszus szimulációnak indult aztán acid techno lett belőle.

Hatalmas előny már a mai világban, hogy ha a fent említett összegből egy középerős számítógépet vásárol valaki, akkor azon szinte mindent ki lehet próbálni, alacsony költségvetésből vagy akár ingyen is. Számtalan ingyenes DAW szoftver, végtelen mennyiségű plugin és efekt áll rendelkezésre bármit ki lehet próbálni az MPC groovebox ütemek az analóg, pcm szintézis a granulár logika vagy akár a modulározás virtuális verzióit, így ha virtuálisan megtetszik valami már célzottabban tud hardvert (vasat) választani valaki arra, amit a leginkább szeret. Ráadásul ha "konyhakész" zenét akar valaki előbb utóbb szükség van egy számítógépre is (mastering például), így az sem lesz kidobott pénz. A mai világban a hardver hangszerek használata egy életérzés, szeretet, öröm, kreativitás... de nem feltétlenül logikus megoldás. 

Én jelenleg Ableton daw-ot használok PC-n, de régen sok mást is használtam. A kész végleges zeneszámok létrehozása ebben készül, de sajnos a számítógép a kreativitásom teljesen kinyirja, szóval a zenék kitalálásakor, ötleteléskor mindenképp szükségem volt kézzel fogható (és kicsit korlátok közé szorított) eszközökre, ahhoz hogy beíndíts a gondolatokat. Így csatlakozva a korábbi megfejtésekhez egy jó kezdő csomag szerintem is egy szekvenszerből (itt célszerű valamilyen daw vagy groovebox, hogy dobgép is legyen) egy valamilyen polifonikus szintetizátorból (mondjuk pcm) és egy analóg / va basszus szintiből áll. 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Nem tudom mennyire aktuális, de én ezt egy Korg Triton Classic 61el megoldottam. 

Persze szeretnék még kiegészítésnek ezt-azt, hogy színesebb legyen az arzenál, de számomra a Triton megtestesít kicsit mindent az egyben.

A kezelhetőségről nem is beszélve, minden ott van a kezed ügyében, nem kell egérrel bíbelődni. 

Kb. 2hónap használat után 1óra alatt össze lehet hozni egy színvonalasabb dolgot a nulláról kisorolva intro, verze, refrén úgy, hogy még összeraksz valamit pluszban a Combi vagy a Program részben, ráadásul azok még önmagukban is nagyon le tudják kötni az embert, ugyanis ezekben van az igazi varázslat. 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
1 órája írta dopegroup:

Nem tudom mennyire aktuális, de én ezt egy Korg Triton Classic 61el megoldottam. 

Persze szeretnék még kiegészítésnek ezt-azt, hogy színesebb legyen az arzenál, de számomra a Triton megtestesít kicsit mindent az egyben.

A Korg Combikkal valóban nehéz versenyezni. Szerencsére nekem itt a laptopon a Triton VST collection ehhez. :)
Az elmúlt hónapokban viszont sikerült kipróbálnom 1-2 
Kurzweilt, itthoni körülmények között is hosszabb távon, s a hangzás tekintetében a lórúgás-szerű élmények tekintetében én ma az Artis7-nél jelenleg nem tudok jobb, elérhető árú és tökre használható vasat. A billentyű rúgói mondjuk extrém kemények egy Tritonhoz képest, de a rúgósor cserélhető. A zongorákban, ep-kben, stringek, orchestra dolgok, dobok, perkák, basszusok terén viszont vastagon kenterbe ver mindent, ha meg kell vele szólalni valahol! :cool:

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

  • 0
8 órája írta djuice:

A Korg Combikkal valóban nehéz versenyezni. Szerencsére nekem itt a laptopon a Triton VST collection ehhez. :)
Az elmúlt hónapokban viszont sikerült kipróbálnom 1-2 
Kurzweilt, itthoni körülmények között is hosszabb távon, s a hangzás tekintetében a lórúgás-szerű élmények tekintetében én ma az Artis7-nél jelenleg nem tudok jobb, elérhető árú és tökre használható vasat. A billentyű rúgói mondjuk extrém kemények egy Tritonhoz képest, de a rúgósor cserélhető. A zongorákban, ep-kben, stringek, orchestra dolgok, dobok, perkák, basszusok terén viszont vastagon kenterbe ver mindent, ha meg kell vele szólalni valahol! :cool:

230ezres határt bőven átlépi, ennyi erővel írhattam volna én is mondjuk a yamaha modx szériát

Nem rossz a Kurzweil, sőt... 

De fél milla, a Triton kijön simán 180ból használtan. VST ide, vst oda, azért az nem úgy szól mint a vas. 

Szerintem most a piacon ez a legjobb ár/érték arány, vagy egy Motif ES (360ezer Kb.) ,mai napig használják nagyobb producerek is Amcsiban. Mert ami klasszik, az az is marad. ✌️

Link to comment
Share on other sites

  • 0
5 órája írta dopegroup:

230ezres határt bőven átlépi

Igen, igaz. Sajnos most nézem, hogy eléggé megszaladt az új ára. Ismerősöm még 340-ért vette az Artis7-et használtként.  Most már 700 felett van pl. a Muzikernél...
Valóban, 200 alatt még mindig best of széria a Triton. Sőt másik ismerősöm Studio 88-at vett 200-ért néhány éve. Ott kicsit minőségibbek a D/A konverterek is már. :) 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
6 órája írta dopegroup:

VST ide, vst oda, azért az nem úgy szól mint a vas.

De "sajnos" jobban szól, :) mert egy VST cucc alá olyan hangkártya is rakható, amiről a Triton sosem álmodhatott, sőt a Classic esetében is ott bekapcsolható a Studio DAC emulációja is pluszként és hallhatóan melegebbé teszi a hangzást.
Amiben viszont tényleg jobb a vas, a sequencer és a sampler jelenléte. Sajnos a samplert kihagyták a VST-ből, pedig azzal igazán legyőzhetetlen volna, az effekt-procijával karöltve hozzá. Annyira nem bánkódom azért, mert egy Emulator X3 sampler is ott ül nálam mellette, amin meg akár 32 layeren is lehet dolgozni a 8 partos Korg Combikhoz képest és nincs polifóniagondja sem. Szóval ma már kicsit elengedhetetlen a szoftverek használata is a vasak mellett szerintem. Vasnak pedig egy Nord Electro3/73-at használok, így minden igényem kielégített. És ez mind nem volt fél milka összesen! ;) 

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Válaszolok a kérdésre...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Kattints a formázás megszűntetéséhez.

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...