Jump to content
Ménemszól.hu

Hivatalosan is immár: Juno X


djuice

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Szép, szép, csak kár, hogy ez a túltolt ZEN cucc nem igazán szól jól. Nekem legalábbis nagyon nem jön be. Nem is értem a Roland miért erőlteti annyira. Az előző sorozatuk, amiben 303, 808 stb. emuláció volt, eléggé cikin leszerepelt. A Behringer zseniális analóg cuccokat adott ki helyettük, ráadásul jelentősen olcsóbban. Aki olyan Roland analógmodell cuccot vett, féláron sem tudja eladni, nem is fogja tudni soha. Mellesleg rosszul is szóltak, kivétel a TR.8 és a TR-8S, azok viszont nagyon jók. Kíváncsi lennék anyagilag a Rolandnak hogyan nézett ki a dolog.

Ez a ZEN sorozat is elég pocsék, ráadásul iszonyatosan túlárazott. Persze ez csak az én vélményem.

Inkább csinálnának rendes reissue-t. De nem fognak, a Roland analógban lenullázta magát régóta, talán azért kínlódik ilyen fulldigit vackokkal. Inkább hagyná az egészet és gyártaná a lakodalmas dobgépes okosságait. A licencet meg adja el annak, aki ért is hozzá.

Link to comment
Share on other sites

2 órája írta The Typist:

Inkább hagyná az egészet és gyártaná a lakodalmas dobgépes okosságait.

Na épp azt nem csinálják már hosszú évek óta! :)

Mikor ilyen irányból a vendéglátós zenészek érdeklődtek, azt mondták már nincs rá igény, mert csak Magyarországon divat a gépzenés/midifájlos lagzi. :lol: A Yamaha meg a Ketron mégis 1,5 milkós csoda-arrangerekkel nyomul azóta is világszerte.

Link to comment
Share on other sites

20 órája írta The Typist:

Szép, szép, csak kár, hogy ez a túltolt ZEN cucc nem igazán szól jól. Nekem legalábbis nagyon nem jön be. Nem is értem a Roland miért erőlteti annyira. Az előző sorozatuk, amiben 303, 808 stb. emuláció volt, eléggé cikin leszerepelt. A Behringer zseniális analóg cuccokat adott ki helyettük, ráadásul jelentősen olcsóbban. Aki olyan Roland analógmodell cuccot vett, féláron sem tudja eladni, nem is fogja tudni soha. Mellesleg rosszul is szóltak, kivétel a TR.8 és a TR-8S, azok viszont nagyon jók. Kíváncsi lennék anyagilag a Rolandnak hogyan nézett ki a dolog.

Ez a ZEN sorozat is elég pocsék, ráadásul iszonyatosan túlárazott. Persze ez csak az én vélményem.

Inkább csinálnának rendes reissue-t. De nem fognak, a Roland analógban lenullázta magát régóta, talán azért kínlódik ilyen fulldigit vackokkal. Inkább hagyná az egészet és gyártaná a lakodalmas dobgépes okosságait. A licencet meg adja el annak, aki ért is hozzá.

Akkor trhát egyértelműen kijelenthető, hogy a Behringer analóg TD-je jobban sikerült, mint a VA Roland TB-03?

Link to comment
Share on other sites

20 perccel ezelőtt írta Balázs:

Akkor trhát egyértelműen kijelenthető, hogy a Behringer analóg TD-je jobban sikerült, mint a VA Roland TB-03?

Ez nem lehet kérdés, nagyságrenddel jobb az Ulicucc. De ugyanez igaz az SH-101 klónra és a TR-08, TR-08 (nem keverendő össze a TR-8 és TR-8S-sel) dobokra is. A gyártásukat is beszüntették már Roliéknál.

Szerkesztette The Typist
Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2022. 05. 20. at 12:25 írta The Typist:

Szép, szép, csak kár, hogy ez a túltolt ZEN cucc nem igazán szól jól.

Alapvetően a ZEN Core hangmotorral szerintem nincs baj. Aki eddig is használta/programozta a Roland SuperNatural Synth motorját vagy a PCM-et, vagy is-is, az eddig sem érthette, hogy egy SN-S szintinek miért nincs modulációs mátrixa? Vagy ha már lehet PCM hullámformákat is használni az SN-S-ben, akkor azok miért nem a hangszer rendes multisampléi, hanem egy csonka, kiherélt készlet? Szóval ezt most összerakták egybe... bár szerintem kábé 10 éve az SN-S-nek kellett volna ezt meglépnie... no, de jobb későn, mint soha... Most legalább van egy olyan ZEN Core hangmotorunk, ami szerintem elvárható minimum egy korszerű hangszeren.

A Modul Expansion-nál kezd nekem sántítani a dolog. Oké hogy VST-ben van ilyen, legyen... Oké hogy egy Workstation-ra telepíthető, legyen... Ezek ügyes marketing húzások, lehet vele a semmiből bevételt generálni... ezzel sincs bajom, mert nekik is meg kell élniük valamiből és a fejlesztéseket is finanszírozni kell valamiből... el tudom fogadni.

Ha csinálnának egy olcsó, sima szintit, ami nem is workstation, nem is reinkarnáció, csak egy alap szinti, mint a Juno D, Di, vagy DS, amiben semmi más nincs, csak egy ZEN-Core motor, és ránk van bízva, hogy milyen fizetős Modul Expansion-t telepítünk rá, ilyen esetben nem tartanám bajosnak az ötletet. A hangszer használható, a vevő nem ad ki érte csilliárdokat, a gyártó meg szedheti a pénzt a bővítmények után.

Na de egy elég drága dedikált VAS-ban, ami egy valódi analóg hangszert hivatott reinkarnálni, hogy az egész hangszernek egy full digitális ZEN-Core hangmotor legyen a lelke és a full hangkeltés alapja? Szerintem nagyon rossz megközelítés. Persze lehet vele hasonlóságokat, hasonló működést modellezni, hasonló patcheket programozni, de nekem alapvetően felfogásbeli problémám van vele... Aki tisztában van azzal, hogy épp egy olyan legendás analóg hangszert akar vasban újra megvalósítani, mint a Juno 106, annak ezt fel sem szabadott volna vetnie még ötlet szinten sem a Flip Chart-on valamelyik brainstorming megbeszélésen :)

Tudom hogy a hangszer hatalmas, hasznos, tele van értékelhető funkciókkal, lehetőségekkel, hangzásokkal, ha semmi mást nem csináltak volna, csak más dizájnnal, feketében adták volna ki és azt mondják, hogy ez egy új hangszer, ami a ZEN-Core lehetőségeit próbálja széleskörűen kiaknázni és kéz alá tenni, akkor oké..., de szerintem így ebben a formában, a rásütött Juno 106 dizájnnal és szándékos évfordulós modellnek kikiáltva nem szabadott volna megszületnie :)

Persze ez csak privát vélemény. Én mindenesetre maradok a Behringer Deepmind 12-nél :)

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Válaszolta (szerkesztve)
1 órája írta Koródi Csaba:

ebben a formában, a rásütött Juno 106 dizájnnal és szándékos évfordulós modellnek kikiáltva nem szabadott volna megszületnie

Emléxem anno a V-synth is milyen korszakalkotó volt, igazi innováció a Roland szemszögéből, de vhogy nem találkozni sokat azzal sem. Szerintem a Juno X-ről is majd az idő fogja eldönteni mennyire lesz sikeres, de azt le lehet szögezni, olyan hangszer sosem fog születni, ami mindenkinek tetszik és ezzel párhuzamban pedig pont a Rolandnak van annyi terméke, amivel talán Dunát is lehetne rekeszteni (Boutique-ok pl.). Meg aztán gyárt más is annyi mindent, ha analóg kell, akkor nem a Rolandban fogunk elsőre gondolkodni. Hogy mi a valódi hibája a Juno X-nek ezen az "ez se tetszik benne, azt is másképp kellett volna" szemléleten túl, szinte biztosra vehető, hogy a túlározottsága.

Kicsit ehhez kapcsolódóan jutott még eszembe a "semmiből bevételt generálni" mondatrész után, hogy anno meg mikor drága pénzen eladták a JV meg SRX bővítőket és most ingyen letölthetően ezek kivonatait mégis elérhetővé teszik, annyira nem tudok azon aggódni, hogy "nekik is meg kell élni vmiből". :) Olyan dollár milliókat keresnek ezek a hangszerpiacon, hogy a zsákutcás fejlesztéseik is simán kifizetődnek. Ellenben aki régebben 80-100 ezret is ki kellett adjon egyetlen! expansion boardért, kicsit ráncolhatja a szemöldökét, hogy a jobb soundok most meg totál freewarek. És azok valósan adnak értéket a hangszerhez, nem csak virtuálisan, mint ezek a fizetős zencore expansionok.

Szerkesztette djuice
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

21 perccel ezelőtt írta djuice:

Emléxem anno a V-synth is milyen korszakalkotó volt, igazi innováció a Roland szemszögéből

Nna, ez egy nagyon jó példa :) Ha a Juno-X-et mondjuk V-Analogue-nak (vagy ZENALOGUE-nak :)) hívnák és fekete lenne, zöld fényekkel, máris befogtam volna a számat :) Merthogy nem a hangszer rossz, hanem az aminek beállítják :)

Szerkesztette Koródi Csaba
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

10 órája írta Koródi Csaba:

Tudom hogy a hangszer hatalmas, hasznos, tele van értékelhető funkciókkal, lehetőségekkel, hangzásokkal, ha semmi mást nem csináltak volna, csak más dizájnnal, feketében adták volna ki és azt mondják, hogy ez egy új hangszer, ami a ZEN-Core lehetőségeit próbálja széleskörűen kiaknázni és kéz alá tenni, akkor oké...

Alapvetően egyetértek. De aki a mai világban fulldigit vasért pénz ad, annak sürgősen el kellene mennie orvoshoz. A fulldigit szinti egy szimpla VST célhardverrel és dedikált kontrollerel. Utóbbi kettő teljesen felesleges, nem adnak hozzá semmit, ergo miért kéne értük fizetni? A Korg is kiadta VST-ben a két fulldigit szintijét. Gyanítom vasként nem vitték, mert nem jobb, mint egy átlag VST, így legalább a szoftverből csinálnak pénzt.

A Rolandnak ez a húzása szerintem már most halott. A túlárazásról pedig még nem is beszéltünk.

Link to comment
Share on other sites

15 órája írta The Typist:

De aki a mai világban fulldigit vasért pénz ad, annak sürgősen el kellene mennie orvoshoz.

Tulajdonképpen igazad van, amíg képesek vagyunk érzelemmentesen nézni a dolgokat és számítógéppel dolgozni. Nekem viszont fontos a hangszerhez fűződő kapcsolat és nagyon-nagyon mellékes a számítógép. Képes vagyok sokkal szarabb vasat használni, miközben VST-vel ezerszer több és szebb lehetőségem lenne.

Olyan ez, mint amikor nézegetem a nyaralásról, mobiltelefonnal készült szar minőségű képeket, mikor a netről ugyanarról a helyről ezerszer jobb minőségű fotókat is nézegethetnék... sőt, ennyi erővel el sem kell mennem, mert a Google Maps-on bejárhatom streeview-ban, csak egy számítógép kell hozzá :)

Szóval én szeretem a hangszert, mindegy hogy mi van a belsejében, egészen addig, amíg az akar lenni, ami. De egy Zenology VST tényleg ne akarjon már egy analóg Juno 106 vas lenni és ahogy írod, ráadásul alaposan túlárazva.

Lényegében ugyanarról beszélünk, csak én nem vetem meg a hangszert, ha azt adja, amit ígér és annyiért, amennyit ér, függetlenül attól, hogy az egy célhardver egy VST-vel.

Szerkesztette Koródi Csaba
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2022. 05. 23. at 20:34 írta The Typist:

Alapvetően egyetértek. De aki a mai világban fulldigit vasért pénz ad, annak sürgősen el kellene mennie orvoshoz. A fulldigit szinti egy szimpla VST célhardverrel és dedikált kontrollerel. Utóbbi kettő teljesen felesleges, nem adnak hozzá semmit, ergo miért kéne értük fizetni? A Korg is kiadta VST-ben a két fulldigit szintijét. Gyanítom vasként nem vitték, mert nem jobb, mint egy átlag VST, így legalább a szoftverből csinálnak pénzt.

A Rolandnak ez a húzása szerintem már most halott. A túlárazásról pedig még nem is beszéltünk.

És mi van azzal aki élőben használná? Mert oké otthonra/stúdióba ténlyeg okafogyott, - bár van aki jobban szereti fogdosni a dolgokat, azért a szoftvert nehéz :D Na de visszatérve az élőzésre én több (nyilván nem itthoni) prodnál találkoztam pl. a Jupiter80-vel is. Élőben azért nem árt ha bele tudsz nyúlni a beállításokra a két kezeddel és nem a tuch pad-on állítgatod a cutoffot... Szóval szerintem vannak esetek, amikben pl. VST felé tud nőni.

Link to comment
Share on other sites

7 perccel ezelőtt írta Koródi Csaba:

kijöhetnének egy ilyennel a legalsó ársávban

Én sajnálom, hogy a Juno G szériát kinyírták. A 4 track audio recorder (esetleg 8, mint a Micro BR-ben) tök buli volna most is. És a 16 sávos seq.! Bár félig akkor FA lenne belőle, de előnyösebb volna az FA featureöket megjeleníteni egy DS utódban is végre azon az árszinten.

Link to comment
Share on other sites

1 órával ezelőtt írta Bence015:

És mi van azzal aki élőben használná?

Erre ott vannak a kontrollerek. Egy jó midi kontrolleren jobb élőben játszani, mint a digit vasak ilyen-olyan minőségű billentyűzetén. A kontroller potijaira lehet kitenni a változtatandó paramétereket. Ráadásul bármilyen VST-t lehet vezérelni, pl. egy Diva után egy Kontaktot, akár egy számon belül is.

Link to comment
Share on other sites

3 perccel ezelőtt írta The Typist:

Erre ott vannak a kontrollerek. Egy jó midi kontrolleren jobb élőben játszani, mint a digit vasak ilyen-olyan minőségű billentyűzetén. A kontroller potijaira lehet kitenni a változtatandó paramétereket. Ráadásul bármilyen VST-t lehet vezérelni, pl. egy Diva után egy Kontaktot, akár egy számon belül is.

Ez így rendben is lenne, de nem minden ember működik ugyan úgy, valakinek kell már csak a fíling miatt is a "vas", valaki irtózik attól, hogy laptopot vigyen a színpadra. Ha ez ilyen egyszerű lenne, akkor a full csöves Marshall stackek sem lennének ott a színpadon, hanem mindenki digizne, -megjegyzem sokkal praktikusabb az is, mert a full cső leordítja a fejed, hangosíthatatlan a színpad stb.-,  mégis a gitárosok nagyobbik része inspirálóbbnak találja és jobban szereti, pedig a jobbfajta cuccok (Fractal, Kemper, Neural), már szinte 1/1 hozzák azt a soundot 1000* több +szolgáltatás mellett. 
Én szeretném azt hinni, hogy egy ekkora volumenű cégnél nem hülyék dolgoznak, így egy-egy ilyen termék piacra dobása nem adhoc döntések alapján történik, valószínűleg jobban ismerik a globális piacot és annak igényeit mint mi és megfelelően átgondolt stratégiai döntés volt ez a cucc is.  

Link to comment
Share on other sites

23 perccel ezelőtt írta The Typist:

Ráadásul bármilyen VST-t lehet vezérelni, pl. egy Diva után egy Kontaktot, akár egy számon belül is.

A PCM cuccoknál is presetenként azt állíthatsz, ami kell. De sztem mindennek meg van a helye, meg ez történetileg, fejlődésileg alakult így, hogy az analóg korszak után vágytak egy realisztikusabb hangzásra, amit a sample alapú cuccok meg is hoztak divatként a 90-es évektől. De akkor még sehol nem voltak kapacitásilag a pc-k és kb. az első vst samplerek is a 20kB-os mintákat használták. A komolyabb giga libraryk később már ugye kezdtek utat mutatni, de a PCM hangszerek divatja is megmaradt máig. Plusz a 2000-es évektől szépen kontrollerré is váltak! Az usb elterjedésével meg mondjuk egy Yamaha Motif széria is, simán DAW templateket tudott behívni a Cubasetől a Logicig akármit vezérelni.

Link to comment
Share on other sites

20 perccel ezelőtt írta Bence015:

szeretném azt hinni, hogy egy ekkora volumenű cégnél nem hülyék dolgoznak, így egy-egy ilyen termék piacra dobása nem adhoc döntések alapján történik, valószínűleg jobban ismerik a globális piacot és annak igényeit mint mi és megfelelően átgondolt stratégiai döntés volt ez a cucc is.  

Ez tuti így van, de sokszor már sajnos nem a zenészek kiszolgálásának vannak alárendelve ott a főokosok, hanem a pénzügyi managereknek, amik simán keresztülhúznak kész terveket is, ha a kalkuláció nem azt a szorzót hozza rá. Konkrétan Roland szervizestől tudom, hogy sok éves bevált gyakorlatot is felülírva, kénytelenek nyelni ők is egy újabb vezetői döntés alatt azzal a lakáj válasszal, hogy: "Yes Sir, naturally!".

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

34 perccel ezelőtt írta The Typist:

Erre ott vannak a kontrollerek. Egy jó midi kontrolleren jobb élőben játszani, mint a digit vasak ilyen-olyan minőségű billentyűzetén.

Ez sajnos egy hatalmas probléma, máskor, másik topikban rengeteget picsogtam azon, hogy miért nem csinálnak normális billentyűzetet egy hangszernek, hisz' az az a felület, amin kommunikál a felhasználó vele... És bizony a kontrollereknek többségében messze jobb billentyűzetet gyártanak mint a hangszereknek. És ez nekem főleg azért fáj, mert én pedig így működök:

23 perccel ezelőtt írta Bence015:

Ez így rendben is lenne, de nem minden ember működik ugyan úgy, valakinek kell már csak a fíling miatt is a "vas", valaki irtózik attól, hogy laptopot vigyen a színpadra.

Én speciel nemcsak a színpadon irtózok a számítógéptől, de otthon a szobában is, ahol az ég világon semmi tétje nincs a VST-zésnek. Szóval ha valaki megkérdezné, hogy a már ezer éve meglévő számítógépemen havi fél gombóc fagyiért a Zenology VST-vel zenélnék inkább vagy egy buzi drága vason, amiben ugyanaz van, én akkor is a vasat választanám... ha nem okozna gondot az anyagi része :)

Ha azt nézem, hogy egy szép nagy, jó minőségű, sok szolgáltatású ZEN Core hangszert kapunk a Juno X-ben, akkor számomra menő ez a cucc, legfeljebb nem tudom megfizetni, ami az én szocproblémám.

Az én egyetlen szívfájdalmam az, hogy ez mellett egy analóg Juno 106 akar lenni, és pusztán ez a tény dobja fel az árát oda, ami túlontúl van egy vas Zenology által igazolható árszinten.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

21 perccel ezelőtt írta Bence015:

megfelelően átgondolt stratégiai döntés

Szerintem ez egyszerűen a legendás vasaik nevéről való újabb bőrlehúzás, semmi más. Fejlesztettek egy VST rendszert, amit a lehető legtöbb fajta csomagolásban el akarnak adni. Ez a ZEN egy legfeljebb közepes cucc a VST piacon, de még így is jóindulatú voltam. Azt gondolják - és ebben minden bizonnyal igazuk is van - hogy a régi nagyok nevével többet el lehet adni belőle, mint anélkül.

34 perccel ezelőtt írta Bence015:

full csöves Marshall stackek sem lennének ott a színpadon, hanem mindenki digizne

Pont a fulldigit szintik erre az ellenpélda.

6 perccel ezelőtt írta djuice:

A PCM cuccoknál is presetenként azt állíthatsz, ami kell.

Ez biza így van, csak éppen nem nagyon használták, hanem egyszerűen presetváltás ment csak. Nem véletlenül, mert a PCM-ek általában nem rendelkeztek elég vezérlőpotival, menu diving kellett volna hozzá.

Persze mindenki más. Engem konkrétan kiráz a hideg a PCM hangoktól, az M1 zongorától heveny idegrángás jön rám, annyira elcsépelt. Mondjuk az amen breaket is cikinek érzem új számokban.

A csúcs nálam az, amikor egy sampleren keresztül használ valaki PCM hangokat. Mondjuk Emulatoron D50-es hangot. Volt ilyen, a pl. '90-es évek első felének legsikeresebb magyar triója csinálta. Persze így elérhetőek voltak a legismertebb PCM hangok. De analóg Moog hangokat is használtak samplerből. Persze a PCM hangok jó része is rendes analóg szintikből származott.

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

1 órával ezelőtt írta The Typist:

Ez a ZEN egy legfeljebb közepes cucc a VST piacon, de még így is jóindulatú voltam

Osztom! Mikor eladtam a belépő kategóriás Juno DS-emet, a Zen.Pro-ban ua. a hangokkal taliztam nagyrészt, még preset név szinten is. Az érem másik oldala, hogy ott viszont bármelyik sound expansiont használhatom, akár egyszerre is, amit még egy Integra 7 sem enged vasként. Csak annyi a bibi, hogy azok a virtual expansionok is mind a JV, XV korszakból jönnek, az ezekhez kifejlesztett hardware bővítőkártyákról, a 90-es évekből. Rendben, mondogatják, hogy azok a soundok mai napig megállják a helyüket, pl. egy Orchestra bővítmény vagy a Drums, de valóban, nincs túl sok fejlesztés velük. Sample repack and sale!

2 órája írta The Typist:

sampleren keresztül használ valaki PCM hangokat. Mondjuk Emulatoron D50-es hangot

Igen, és anno ezek a samplerekre kiadott minőségibb best synth collection sample cd-k egy Emulatoron még durván jobban is szóltak az eredeti vasakhoz képest! :)

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...