Jump to content
Ménemszól.hu

AudioWorks Hangtechnika

Recommended Posts

Hát! Tény, hogy hatalmas dolog ujra kihozni a múlt egyik legendás hangszerét, ráadásul magától Tom bratyó kezei közül! De lesz e létjogosultsága ilyen áron és pont egy hamarosan megjelenő Behringer UB-Xa mellett?! 2.4m vs 350ezer!? 

Link to comment
Share on other sites

29 perccel ezelőtt írta skyfoto:

Hát! Tény, hogy hatalmas dolog ujra kihozni a múlt egyik legendás hangszerét, ráadásul magától Tom bratyó kezei közül! De lesz e létjogosultsága ilyen áron és pont egy hamarosan megjelenő Behringer UB-Xa mellett?! 2.4m vs 350ezer!? 

Letjogosultsaga mindenkeppen van, es biztos hogy fognak eleget eladni belole. Moog One-bol is eleg sokat elvittek mar. Aki komoly szinten ebbol el, annak ez bago. Es ilyen arcedulaval biztos nem szazezres eladasokra alapoznak, szerintem 100 folott mar jol vannak, de parezerre azert biztosan szamitanak.

Link to comment
Share on other sites

18 órája írta skyfoto:

Hát! Tény, hogy hatalmas dolog ujra kihozni a múlt egyik legendás hangszerét, ráadásul magától Tom bratyó kezei közül! De lesz e létjogosultsága ilyen áron és pont egy hamarosan megjelenő Behringer UB-Xa mellett?! 2.4m vs 350ezer!? 

Nyilván nem a magyar hobbyzenészeket célozzák meg vele, akiknek tényleg horror ez az összeg + értelmetlen kiadás, nekik ott lesz a behringer...Aki viszont pro felhasználó és egy ilyen hangszer megvétele nem 10 évnyi spórolás eredménye, annak kuriózum lesz és venni fogja zokszó nélkül. 

 

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2022. 05. 12. at 11:58 írta Bence015:

Nyilván nem a magyar hobbyzenészeket célozzák meg vele, akiknek tényleg horror ez az összeg + értelmetlen kiadás, nekik ott lesz a behringer...Aki viszont pro felhasználó és egy ilyen hangszer megvétele nem 10 évnyi spórolás eredménye, annak kuriózum lesz és venni fogja zokszó nélkül. 

A lemezipar, majd a digitális eladások összeomlása, a streaming soha be nem indulása és a covid után, tolongani fognak a bezzegnyugati profi zenészek, hogy kifizessenek ennyi pénzt
Amúgy meg ez nem Moog, így nem tudja a legfontosabb funkciót: a gizdáskodást.  :D 

Szerkesztette Kilobeat
Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2022. 05. 14. at 19:38 írta Kilobeat:

A lemezipar, majd a digitális eladások összeomlása, a streaming soha be nem indulása és a covid után, tolongani fognak a bezzegnyugati profi zenészek, hogy kifizessenek ennyi pénzt
Amúgy meg ez nem Moog, így nem tudja a legfontosabb funkciót: a gizdáskodást.  :D 

Egyébként egyáltalán nem kirívóan drága ha más hangszereket nézünk, pl gitárokat... Ma már egy Gibson Les Paul std is 1 milliónál kezdődik, mégsem ment tönkre a Gibson és igen csak sokat adnak el belőle(és ott is vannak olcsóbb alternatívák)...De lehetne mondani az egyedi custom gitárokat is, amik még drágábbak. Azért ha azt nézzük egy ilyen szintetizátorban sokkal több mérnöki és fejlesztési munka van, mint egy 60-70 éve ugyan olyan gitárban, aminek lényegében csak a színe változik (kis túlzással persze). 
Lehetne vesézni holnapig, de szvsz nem fognak megrohadni a raktárban...:)
 

Link to comment
Share on other sites

24 perccel ezelőtt írta Bence015:

egyáltalán nem kirívóan drága ha más hangszereket nézünk, pl gitárokat...

2001-ben láttam egy Atec árlistát, azon akkor 5 milkóért is volt Gibson evezőlapát. Egy profi dob cucc is 1,5-2 milkó, cintányér (1 db) 2-3k a jobbakból. A probléma csak az, hogy jellemzően a szintik 1 misi alatt voltak nagyrészt eddig. (Abból se egyet vesznek.)

Persze válság idején kijönni egy drága cuccal a feltámadáshoz, hááát... És az Ober sokat alszik Csipkerózsika álmot. 2000 körül volt 1 kék szintije (az is tán Viscount koprodukcióval), meg pár masterkeyboard, aztán idáig semmi más. Így nehéz lesz újra betörni a piacra. Vagy csak pár tucat darab eladása a cél sztároknak megint.

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

34 perccel ezelőtt írta djuice:

2001-ben láttam egy Atec árlistát, azon akkor 5 milkóért is volt Gibson evezőlapát. Egy profi dob cucc is 1,5-2 milkó, cintányér (1 db) 2-3k a jobbakból. A probléma csak az, hogy jellemzően a szintik 1 misi alatt voltak nagyrészt eddig. (Abból se egyet vesznek.)

Persze válság idején kijönni egy drága cuccal a feltámadáshoz, hááát... És az Ober sokat alszik Csipkerózsika álmot. 2000 körül volt 1 kék szintije (az is tán Viscount koprodukcióval), meg pár masterkeyboard, aztán idáig semmi más. Így nehéz lesz újra betörni a piacra. Vagy csak pár tucat darab eladása a cél sztároknak megint.

Értem persze, de a std az utóbbi pár évben nagyot ugrott 3-4 éve még 6-700 volt egy újonnan, most millától indulnak... + ott vannak az erősítők, ma direkt ránéztem egy Marshall 1959HW (plexi) 900 mihály + egy greenback láda alá megint 300. Ha anno megtartom az enyémet... :D 
Én pár éve szálltam fel a szinti vonatra, szóval nem vagyok képben egy ilyen kaliberű cucc arányaiban mennyi volt 10 éve, de a mostani hangszer és stúdiós eszköz árakat elnézve nekem nem tűnik kimagaslóan soknak, persze így is rohadt drága, de azért ez még mindig nem a jéghegy csúcsa és ebből kiindulva szerintem meg lesz a piaca ennek is, ha itthon nem is fog minden háztartásban ott virítani.

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2022. 05. 11. at 17:26 írta skyfoto:

Hát! Tény, hogy hatalmas dolog ujra kihozni a múlt egyik legendás hangszerét, ráadásul magától Tom bratyó kezei közül! De lesz e létjogosultsága ilyen áron és pont egy hamarosan megjelenő Behringer UB-Xa mellett?! 2.4m vs 350ezer!? 

Mercedes G-osztály versus Beiqi BJ80

Link to comment
Share on other sites

10 órája írta Bence015:

Egyébként egyáltalán nem kirívóan drága ha más hangszereket nézünk, pl gitárokat... Ma már egy Gibson Les Paul std is 1 milliónál kezdődik, mégsem ment tönkre a Gibson és igen csak sokat adnak el belőle(és ott is vannak olcsóbb alternatívák)...De lehetne mondani az egyedi custom gitárokat is, amik még drágábbak. Azért ha azt nézzük egy ilyen szintetizátorban sokkal több mérnöki és fejlesztési munka van, mint egy 60-70 éve ugyan olyan gitárban, aminek lényegében csak a színe változik (kis túlzással persze). 
Lehetne vesézni holnapig, de szvsz nem fognak megrohadni a raktárban...:)
 

Pont így! Reális az ára, főleg, ha az innovációt, a tervezést és a belepakolt alkatrészeket nézzük. A hangja pedig már a demókon is jó. Mit jó?! :) Nekem belopta magát azonnal a szívembe. Tom bácsi idén 86, így közel sem az üzleten van itt a hangsúly, mint inkább élete főműve és mint ilyen, már önmagában is tiszteletreméltó. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

36 perccel ezelőtt írta Polisix:

ha az innovációt

Az pont nincs benne, es pont ez a lenyeg :)

Az, hogy kulon-kulon lehet kapcsolni, hogy melyik szinti (OB-X, OB-Xa, OB-8, OB-SX) modjan viselkedjen az osc, a filter, meg az env, az durva, de az nalam csak tervezes kategoria, nem innovacio.

De nem is kell innovalni semmit, csinalja pontosan csak azt, mint azok a regi szintik, csak legyen uj, es tartson ki legalabb addig.

UB-Xa-m szinte biztos hogy lesz, ilyenem nem valoszinu. De az is jo, ha masoknak lehet.

Link to comment
Share on other sites

39 perccel ezelőtt írta DutchFlowers:

Az pont nincs benne, es pont ez a lenyeg :)

Én is úgy látom, hogy az "életmű" tulajdonképp a veterán kor azon műve nála, mikor csak összevarrták a korábbi életműveit. Ez nem von le az érdemeiből persze sztem, na de olyan nagyon újat azért csak nem alkotott vele. A funoknak egy öszvér replika, mai, pontosabb, olcsóbb alkatrészekkel. 🙂 Ha ez volt a cél, biztos van akinek megéri, amolyan JM. Jarre szintű arcoknak biztos, akiknek ez csak sóskifli árban van még mindig. ;)

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

1 órával ezelőtt írta DutchFlowers:

Az pont nincs benne, es pont ez a lenyeg :)

Az, hogy kulon-kulon lehet kapcsolni, hogy melyik szinti (OB-X, OB-Xa, OB-8, OB-SX) modjan viselkedjen az osc, a filter, meg az env, az durva, de az nalam csak tervezes kategoria, nem innovacio.

De nem is kell innovalni semmit, csinalja pontosan csak azt, mint azok a regi szintik, csak legyen uj, es tartson ki legalabb addig.

UB-Xa-m szinte biztos hogy lesz, ilyenem nem valoszinu. De az is jo, ha masoknak lehet.

Szerintem meg pont az benne, hogy a hatalmas hangba invesztáltak és nem a manapság divatos, telerakni fícsörrel utat követték. De ugyan arról beszélünk! :D

Link to comment
Share on other sites

22 órája írta DutchFlowers:

Szerintem az Oberheim is eleg gizda, plane ilyen kiszerelesben es aron. :)

Ha ráakasztasz egy nagy árcédulát talán, de amúgy szintibuzikon kívül senki sem tudja, hogy drága volt és menő. 
Az átlagember azt fogja gondolni, hogy "ez is egy németes hangzású személynév, mint a Behringer, csak ezt nem ismerem, biztos valami utánzat" :D 

Szerkesztette Kilobeat
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Szorri az off-ért, de: én csak azt nem értem, miért akar mindenki muzeológus lenni? Klassz dolog, hogy meg lehet venni ezeket a régi nagyságokat újra, kicsit modernebb köntösben, de oly sok izgalmas és innovatív hangszer tűnik el a ködben. Nekem is tetszik ez az OB dolog, de ennyi pénzért... Akkor már egy PolyBrute (innovatívabb - akárhogyan is nézem), vagy egy Prologue (sokkal egyedibb hangkarakter, egy LFO ide vagy oda), de a digi/híbrid scene-ből is akad jó pár izgalmas, csak hát ezekre még ugye ki kellene találni a tutit és nem 1500x elővenni a Van Halen Jump-ot. Vagy akik ezeket vásárolják, otthon mellé teszik a nagyi nippjeit is? Az sem gond, csak próbálom elképzelni. Vagy én ülök fordítva a lovon, és a Sequential/OB vonal ugyanúgy visszajön, mint 2000-ben a 80'-as évek karika fülbevalója?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

22 órája írta Bence015:

Egyébként egyáltalán nem kirívóan drága ha más hangszereket nézünk, pl gitárokat... Ma már egy Gibson Les Paul std is 1 milliónál kezdődik, mégsem ment tönkre a Gibson és igen csak sokat adnak el belőle(és ott is vannak olcsóbb alternatívák)...De lehetne mondani az egyedi custom gitárokat is, amik még drágábbak. Azért ha azt nézzük egy ilyen szintetizátorban sokkal több mérnöki és fejlesztési munka van, mint egy 60-70 éve ugyan olyan gitárban, aminek lényegében csak a színe változik (kis túlzással persze). 
Lehetne vesézni holnapig, de szvsz nem fognak megrohadni a raktárban...:)
 

Tehát a Gibson azért nem megy tönkre, mert gyárt olcsót is? Egyetértünk. :)  
Az eladási toplisták nyilvánosak Thoman-on. Valahogy, abból nem az jön le, amit mondasz...
Ahogy mások is írták, ebbe se tettek sok tervezési melót.

Link to comment
Share on other sites

11 perccel ezelőtt írta Blank:

...

Az oly sok innovativ es izgalmas hangszer, ha eleg innovativ es izgalmas (es egyedi) akkor bizony magatol valik halhatatlanna, mint ahogy pl a regi Oberheim-ok. Amikbol a megmaradt peldanyokat egyre nehezebb eletben tartani, es egesz szep osszegekert cserelnek gazdat. Hidd el, hogy ha pl a PolyBrute-ot 30-40 ev mulva lesz miert ujrakiadni, akkor elmondhatjuk majd, hogy valoban innovativ es izgalmas volt. Addig meg marad egy random szintigyar random szintije. Majd, ha jovore kijon a v.hln egyuttes #jmp cimu slagere, olyan polybrute szintiriffel, amitol milliok alelnak el, akkor lehet, hogy amint lejar a szabaldalmi oltalom azt is elkezdik nyakra-fore masolgatni. Aztan meg az Arturia is kiad majd egy re-issue-t a halala elott. (?)

A Moog/Sequenial/OB/Korg/stb vonal nem visszajon, hanem megvan a helye, mindig is megvolt (a keso 80-as evek kicsit halatlan volt ugyan felejuk) , mindig meg is lesz.

De, meg ha valamiert ugy is erzed, hogy ezek idejetmult cuccok, akkor csak hasznalj mast. Sokan veteranautoznak, de attol a tobbseg vezethet (es vezessen csak!) modern autokat.

25 perccel ezelőtt írta Kilobeat:

Ahogy mások is írták, ebbe se tettek sok tervezési melót.

Hat, egy klasszikus gitarba, zongoraba, hegedube, trombitaba, harsonaba stbstb sem tettek meg ennyi tervezest sem. Megis veszik oket, es jatszanak rajta emberek. Meg akkor is, ha nemelyikuk baromi sokba kerul.

Nem mellesleg barki barmit probalt innovalni a fentebbi hangszereken, az eredmeny altalaban csufos kudarc volt.

Polisix meg mar jol megmondta a tutit, hogy itt nem valoszinu, hogy "uzletszeru kejelges" esete allna fenn. En is irtam, hogy biztos hogy nem millios tetelben tervezik az ertekesitest. Moog One-bol eddig mar tobb mint 3000 darabot adtak el. Szerintem ebbol is el fog menni parezer.

Link to comment
Share on other sites

1 órája írta Kilobeat:

Tehát a Gibson azért nem megy tönkre, mert gyárt olcsót is? Egyetértünk. :)  
Az eladási toplisták nyilvánosak Thoman-on. Valahogy, abból nem az jön le, amit mondasz...
Ahogy mások is írták, ebbe se tettek sok tervezési melót.

1. ilyet nem írtam, hogy azért nem megy tönkre mert gyárt olcsóbbat is... Eleve a legolcsóbb modelljük is fél milla körül mozog újonnan és ennek ellenére a zászlós hajó még mindig a standard vagy a custom.

2. biztos megnézted a top seller el.gitárokat vagy csak így idemondtad? Én azért belinkelem ide. Valahogy ebből pont az jön le amit írtam, hogy a Gibsonnál még mindig az egyik legkelendőbb típus a custom és a std... 

3. nem tudom mennyi tervezési melót tettek bele, annál biztos többet mint, hogy pl.: idénre két új szín is elérhető a std modelleknél. Még ha kisarkított példa is, erre gondoltam a kettő közti különbségre.

gitárk.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 órája írta DutchFlowers:

A Moog/Sequenial/OB/Korg/stb vonal nem visszajon, hanem megvan a helye, mindig is megvolt (a keso 80-as evek kicsit halatlan volt ugyan felejuk) , mindig meg is lesz.

Ezt meg is értem, nálam is ezek voltak az első kötelező darabok (meg a piros Nord lead, mert az a 90-es évek Moog-ja). Sokat spekulálok ezen, hogy vajon lesz-e még ilyen híres/hírhedt riff mint az említett #jmp, vagy a nagy számok törvénye alapján már a legötletesebb és zseniálisabb alkotások is elvesznek a fehér zajban. Emlékeztek 1999-ből Mr Oizo - Flat beat-jére? Egy tök egyszerű MS20 riff és hogy szétterült a világban. Csak arra szerettem volna kilukadni, hogy annyira de annyira jó lenne már hallani valami hasonlóan újszerűt vagy zseniálisat, nagyjából mindegy is, hogy miből. Mármint ami megmarad a jövőre nézve és nem megy a süllyesztőbe 1-2 év után. Na mindegy, megint elkanyarodtam. :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Azért azt is kell látni sztem, hogy a kereslet is rendesen megköti a gyártók kezét.

Mert ha nagyon hozzányúlnak, akkor az lesz belőle mint a Voyagerrel, hogy ez már nem ugyanaz mint a régi modern featurokkel, hanem egy új szinti, márpedig mi Minimoog-ot akarunk. Szóval ezért a nagy nosztalgiázásért nem csak a gyártók a felelősek, sőt. Az átlag szinti vásárlót nem érdeklik a feature-ök, azt az érzést akarják újraélni, amikor először beleszerettek a zenébe, az pedig a régi nagy vasakon készült, pontosan olyat akar ő is.

Dave Smith kb 10-15 évig fújta, hogy nem lesz Prophet 5 reissue, mert új innovatív szintiket gyártanak, lásd Pro-2, Pro-3, Take 5, Prophet 8, Prophet 12, Prophet 6, OB-6.

Aztán belátták, hogy jobb lesz megcsinálni, mert az emberek még mindig azt követelik. Ebből lett Minimoog reissue, SP-1200 reissue, Prophet 5 reissue, és most OBX8. Mindet veszik mint a cukrot.

De a másik oldalon meg ennek örülni kéne inkább, mert ha az innovatív szintik nem keresettek az azt jelenti hogy 1-2 év múlva féláron veheted majd meg, lásd Matrixbrute.

Szerintem a végén ez mégiscsak win-win, vannak reissuek és innovációk is.

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

7 órája írta Bence015:

1. ilyet nem írtam, hogy azért nem megy tönkre mert gyárt olcsóbbat is... Eleve a legolcsóbb modelljük is fél milla körül mozog újonnan és ennek ellenére a zászlós hajó még mindig a standard vagy a custom.

2. biztos megnézted a top seller el.gitárokat vagy csak így idemondtad? Én azért belinkelem ide. Valahogy ebből pont az jön le amit írtam, hogy a Gibsonnál még mindig az egyik legkelendőbb típus a custom és a std... 

3. nem tudom mennyi tervezési melót tettek bele, annál biztos többet mint, hogy pl.: idénre két új szín is elérhető a std modelleknél. Még ha kisarkított példa is, erre gondoltam a kettő közti különbségre.

gitárk.jpg

Ha a Gibsonnak lenni 2 drága típus amit venni, az nem jelenteni azt, hogy általában a drágát venni evribádi bezzegnyugaton, látni melléket ábrád.
A zászlóshajó szó jelenteni legdrágább a kínálatban, ez lenni nagy felismerés? 

Szerkesztette Kilobeat
Link to comment
Share on other sites

Hát az Andertonos Behringer demo eléggé gyenge lett, most vagy nem értenek a felvételhez, vagy ennyire kevés a hang ami kijön belőle. Ha az utóbbi, akkor a Behringer elszúrta.

Amúgy: az OB-X8 kb.  négy-öt tényleg igazán faszányos soundot tud és viszonthallásra. Ezeket a soundokat hallhattunk ezer felvételen. Most ezt adják oda ennyiért. Van akinek ez megér ennyit, van akinek nem. Nekem soha.

Én még a Behringeren is elgondolkozok hogy NEM, akkor is, ha kb. olyan jó a hangja mint kell (és nem olyan mint az Andertonos demo). Mer' minek. Nekem a Rev2 erre a célra elég, no meg pl. az MFB Synth Pro (habár az teljesen más jellegű).

A Polybrute-ot majdnem megvettem, a Matrixbrute miatt, csak az a baj hogy a MB mellett eléggé unalmas a hangja. Persze dizájnra az egyik legszebb darab, de a hangja visszatartott, mert nem hallottam benne túl sok különlegességet. 

A Polybrute viszont azért a legjobb irányvonal, mert az Arturia az egyik olyan gyártó, amelyik végre elkezdett normális, progresszív (polifón) EREDETI analóg szintetizátorokat gyártani, és a nem a múlton kesereg/mereng. Ha nincs más analógod mint a Polybrute, akkor nem is kell más mellé már csak egy mono basszus analóg és kész, habár nekem néha kevés lenne a 6 poli.

Szerkesztette draco draconis
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...