Jump to content
Ménemszól.hu

AudioWorks Hangtechnika

Recommended Posts

2 órája írta draco draconis:

Hát az Andertonos Behringer demo eléggé gyenge lett, most vagy nem értenek a felvételhez, vagy ennyire kevés a hang ami kijön belőle. Ha az utóbbi, akkor a Behringer elszúrta

Néztem én is, s pont erre jutottam. Tehát 2,5 misiért még boldogok is lehetnek az Ober tulajok, hogy annyiért legalább szól majd ahogy kell. :) Beri nem konkurencia ott.

 

Link to comment
Share on other sites

9 órája írta djuice:

Néztem én is, s pont erre jutottam. Tehát 2,5 misiért még boldogok is lehetnek az Ober tulajok, hogy annyiért legalább szól majd ahogy kell. :) Beri nem konkurencia ott.

 

Azért ki kell várni a végét, mert néhány másik demón meg normálisan szól. Mondjuk Firechildnál minden egyformán jól szól, nem rá gondoltam (nála az összes analóg közül a Deepmind szól a legvastagabban, megveri az Oberheimeket is) :D

Van egy vicces videó, ahol kielemzik az andertonos fickó bénaságát, többek között hogy ugyanazokat a béna riffeket játszotta állandóan és hogy mennyi marhaságok is összehordott. Ezek mellett egy rossz felvétel beleillik a sorba. Gondolom Behringerék nem dícsérték meg ...

Szerk: "Behringer said on their Facebook page that andertons had the room mic going and it caused phase issues that made it sound bad. So let's wait for the next video as the original demos sounded much better."

Nekem az a véleményem, hogy lesz olyan - szerintem vastagabb lesz - mint a Deepmind, csak azzal a hátránnyal hogy nincsenek benne digit effektek. Mondjuk a poly aftertouch érdekes.
 

Szerkesztette draco draconis
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

15 órája írta Kilobeat:

Ha a Gibsonnak lenni 2 drága típus amit venni, az nem jelenteni azt, hogy általában a drágát venni evribádi bezzegnyugaton, látni melléket ábrád.
A zászlóshajó szó jelenteni legdrágább a kínálatban, ez lenni nagy felismerés? 

Egy nagy felismerés van, mégpedig, hogy nem érted miről beszélek vagy nem is akarod... :D mind1 is magam részéről itt látom értelmetlennek a további vitát ebben a témában :))

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2022. 05. 17. at 10:32 írta Blank:

Csak arra szerettem volna kilukadni, hogy annyira de annyira jó lenne már hallani valami hasonlóan újszerűt vagy zseniálisat, nagyjából mindegy is, hogy miből. Mármint ami megmarad a jövőre nézve és nem megy a süllyesztőbe 1-2 év után. Na mindegy, megint elkanyarodtam.

Szerintem ez egy valid és érdekes gondolatsor lehetne. Hosszú-hosszú éveken át csereberéltem a hangszereimet (nyilván sosem OB árszinten) és a figyelmem mindig csak a hangszer-szerzésre korlátozódott és sosem a velük megvalósítandó célra. Egy ilyen hangszert már nemcsak úgy vizsgálnék, hogy mennyire hajszál pontosan hasonlít a régire, hanem megvizsgálnék úgy is, hogy milyen célt tud szolgálni, függetlenül attól, hogy egyáltalán létezik-e bármi olyan előd amit pontosan hoznia kell.

A mai felgyorsult világban a zene is teljesen átalakult, a mai kor emberének nem üti meg az ingerküszöbét egy #jmp. Ilyen aspektusban én nem is igen látok átfedést a kor zenei igénye és ezek között a reissue-k között. Ma az átlagembernek orrba-szájba kell a zenének változnia, vibrálnia, dubstep, brum&bass, poliritmia stb. Ezeket nem lehet már összetenni lassan 10 LFO-s és 20 Mátrix slot-os szintivel sem, hanem szarrá kell darabolni számítógépen. Ha valaki ilyen OB-t használ, manapság azzal is csak azt csinálhatja, hogy bemintázza és szétdolgozza samplerben ha meg akar felelni a mai trendeknek.

Szóval szerintem egy ilyen OB-X8-at inkább kifinomult zenészeknek simogatni gyártanak, semmint "slágert" gyártani. Sajnos.

Szerkesztette Koródi Csaba
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1 órával ezelőtt írta Koródi Csaba:

Ha valaki ilyen OB-t használ, manapság azzal is csak azt csinálhatja, hogy bemintázza és szétdolgozza samplerben

Vagy inkább előveszi az ősidők zenéit vele és elkezdi mikroszkóppal vizsgálni, hogy tényleg ugyanaz a hang vagy hát-hát itt sem 100%. Nem véletlenül mondtam, sztem ezek továbbra is a Jarre féle ikonok játékszerei lesznek, meg a sznoboknak vitrinbe rakni.

Szerkesztette djuice
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Erdekes ez az innovacio / hagyomanyorzes tema. Sok bitang-innovativ szinti vegezte a tortenelem pocegodreben (Hartmann Neuron, valaki?), meg voltak innovaciok, amik csak atmeneti sikereket konyvelhettek el, es aztan kerultek a tortenelem pocegodrebe (90-es evek romplerei kivetel nelkul), de pl a D-50 vagy a DX-7 is elegge kikopott a trendbol egy jo idore, amig ... <hatasszunet> ... a nosztalgiafaktor ujra fel nem tamasztotta oket.

De nosztalgiaszinten meg ott van peldanak a Mellotron. Az pl soha nem volt jo semmire, es ma pont azert masoljak pluginben (meg lehet vasban is, mittomen) mert annyira elb***an rossz.

Namost, erzesem szerint az Oberheim szintik soha nem voltak elb***an rosszak, sot kimondottan jok voltak. Sot, igazabol eleg innovativak is voltak a maguk koraban.

Link to comment
Share on other sites

8 órája írta djuice:

Vagy inkább előveszi az ősidők zenéit vele és elkezdi mikroszkóppal vizsgálni, hogy tényleg ugyanaz a hang vagy hát-hát itt sem 100%. Nem véletlenül mondtam, sztem ezek továbbra is a Jarre féle ikonok játékszerei lesznek, meg a sznoboknak vitrinbe rakni.

Kb senki sem zenéléshez fejleszt eszközt, hanem demo videó készítéshez.

Link to comment
Share on other sites

5 órája írta DutchFlowers:

90-es evek romplerei kivetel nelkul), de pl a D-50 vagy a DX-7

Ácsi! Korg M1, T sorozat még szoftveresen is reinkarnálódott vst-ként! 

Aztán a 01/W se volt egy ritka darab a színpadokon. Az olcsó modul verziója meg egy best of cucc volt sokaknak elérhető áron 05R/W néven!

Aztán jött egy kisebb bukó merülés a Trinityvel, majd a Triton széria 99-től világ szintű mega boom volt!

Egyedül a Yamaha kullogott a sor végén az SY meg az EX vonallal a 90-es években, ill. talán még a Kawai.

De ott volt a Roland is végig a JV, JD, XP, XV szériákkal a toppon. (JV1080 kult cucc megvan?) :)

E-mu, mint a romplerek egyik atyja a Proteus szériától az Orbitig.

Ensoniq cuccok: VFX, TS10, ASR...

Sztem a 90-es évek pont erről szólt és a digitalizációról. Oké, a midi felbontása, a kezdetben satnya digit szűrők, az oktávonként egyetlen hangminta, meg az alacsony sample-rate ma már kínos, főleg ha analóg utánzatú hangzást várt belőlük vki, s nyilván itt ma nem is rúgnának labdába, de akkor nem is ez volt főként a cél, hanem csak modellezni elérhető mód.

Az egyetlen analóg indíttatású romplerek, 1993-94-ben az E-mu Vintage Keys és Classic Keys moduljai voltak. A technika szempontjából még korrektnek is mondhatók a maguk nemében, s nem utolsó sorban elérhetők, 1 dobozban több száz preset hangszínnel, banándugók nélkül, hangolást tartóan! :)

 

 

 

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

7 órája írta djuice:

Ácsi! Korg M1, T sorozat még szoftveresen is reinkarnálódott vst-ként! 

Aztán a 01/W se volt egy ritka darab a színpadokon. Az olcsó modul verziója meg egy best of cucc volt sokaknak elérhető áron 05R/W néven!

Aztán jött egy kisebb bukó merülés a Trinityvel, majd a Triton széria 99-től világ szintű mega boom volt!

Egyedül a Yamaha kullogott a sor végén az SY meg az EX vonallal a 90-es években, ill. talán még a Kawai.

De ott volt a Roland is végig a JV, JD, XP, XV szériákkal a toppon. (JV1080 kult cucc megvan?) :)

E-mu, mint a romplerek egyik atyja a Proteus szériától az Orbitig.

Ensoniq cuccok: VFX, TS10, ASR...

Itt azert felsoroltal eleg sokmindent, ami nem rompler, meg egy csomo olyat is, ami siman sullyesztobe kerult 10-20 evre. :)

Csak egy pelda a JV-1080. Valoban kultikus cucc, es teljesen megerdemelten, mindenesetre mondjuk 2000 es 2015 kozott szare-hugye dobaltak az emberek, annyira nem volt presztizse, es ma is kevesekben fogalmazodik meg, hogy tenyleg vegyenek is egyet. Pl itt a forumon is mas topicokban az emberek fikaznak mai digi szintiket, mert csak 256MB memoriaval lehet gazdalkodni. Na ahhoz kepest a JV-1080 akkor igazan fikaznivalo, igaz?

Az EMU romplerek az igazan kituno pelda, nem csoda hogy folyamatosan adtak ki az ujabb es ujabb modulokat, mert kb annyi volt a shelf-life mint a pasztorozetlen teje. Manapsag mar a vintage vonatra felszallva a modulok ara felment 3-400 euros kategoriaba, elotte 20 evig meg az ingyen sem kell kategoria volt.

Az Ensoniq ASR-t (ami az egyik legdurvabb vintage sampler) ebbe a listaba hozni szamomra szemelyes sertes :) Egy lapon emlegetni egy Roland XP-vel? Ma reggel sem kell kave. :) 

Jo viszont hogy megemlitetted a Kawai-t. Az oreg K4-esem mai napig megvan, imadom, de pl ok is, amikor innovalni probaltak a K5000-rel, na akkor abba is hagytak a szintetizator gyartast, akkora piaci siker lett a dologbol.

Szerintem egyetertunk, mert en csak arra akartam ravilagitani, hogy nem csak az Oberheim-mal tortent meg az, hogy csinaltak anno valamit, ami sok evre feledesbe merult, aztan meg ujra felfedezik maguknak az emberek. Igy megy ez.

Csipcsirip.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Az OB-X8 egy hangszerben OB-X, OB-Xa és OB-8 a három, különböző hangarchitektúrával. Az egyes modellek egyedi szűrőtípusaival és egyéb egyedi jellemzőivel. Továbbá a különböző modellek elemeit is lehet keverni, ez pedig új. Továbbá az újdonságok még:

  • Additional SEM Filter modes add high-pass, band-pass, and notch functions to the classic OB-X filter
  • Vintage knob allows variable amounts of voice-to-voice variability to emulate the behavior of vintage instruments
  • Velocity sensitivity adds expressiveness to volume and filter
  • Channel Aftertouch adds real-time performance-based modulation
  • Enhanced unison allows variable voice stacking from 1-8 voices
  • Variable triangle wave cross-modulation
  • Over 600 user-programmable preset locations
  • Programmable per-voice pan allows wider stereo presence
  • Variable oscillator and noise levels

Kiemeltem, ami nekem kifejezetten tetszik.

Kb. ez a lényeg szerintem. Főleg, ha már OB-X8 topic ;)

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2022. 05. 11. at 17:26 írta skyfoto:

Hát! Tény, hogy hatalmas dolog ujra kihozni a múlt egyik legendás hangszerét, ráadásul magától Tom bratyó kezei közül! De lesz e létjogosultsága ilyen áron és pont egy hamarosan megjelenő Behringer UB-Xa mellett?! 2.4m vs 350ezer!? 

Majd jönnek a biznisztehnópisták és jól megmondják, hogy ők ugyan lusták bekapcsolni a vas szintit, meg egyébként is az nem fér bele, mert 42 perc alatt el kell készülniük. Amúgyis jó az a szérum, mert az egyébként is jó.

De komolyra fordítva a szót, ma már szigorúan gazdasági alapon tényleg nincs értelme vasat venni, a VSTi-kkel is tökéletes zenét lehet készíteni és senki sem mondja meg, hogy nem vasból jön a hang. De egy vas analóg szinti mégis más. Aki szereti a zenekészítés folyamatát, az pontosan tudja miért, én nem tudnám leírni. Erre is lesz igény, gazdaságilag is sikeres projekt lesz. Az öreg nevén túl valóban fantasztikus hangszer.
(Egyébként én most vettem a hatodik vasamat és egyre inkább száműzöm a VSTi-ket a workflow-ból.)

Link to comment
Share on other sites

3 órája írta DutchFlowers:

innovalni probaltak a K5000-rel, na akkor abba is hagytak a szintetizator gyartast, akkora piaci siker lett a dologbol

A Kawait csak azért említettem meg mint negatívumot, mert ő pont aki a Korghoz képest pl. semmit se csinált. 

Ja, nekem is volt JV1010 (mint mini 1080) s én is gyorsan eladtam, de én mindig is az akusztikus reprodukciók oldaláról néztem ezeket, szóval nem standard a véleményem. Na a 2080 is főleg attól volt rompler király, ha felszteroidozták a 8 bővítővel. Vannak akik azért ma is keresik, ha nosztalgiaból, ha azért mert régen nem futotta rá, mindegy az.

A történelmi pöcegödörbe sztem olyanok kerültek inkább, amit gyártottak 2-3 évig, de akkor se vették őket, majd soha nem is hallottunk róla többet. Pl. Kawai K5000.

A samplerek is adott szinten romplerek csak rugalmasan, miután betöltöttél nekik vmit cd-romról. Fele világnak sose jutott eszébe vagy nem volt lehetősége normálisan rögzíteni egyedi dolgokat vele, így aztán jött a polcról vmi Bestservice korong vagy hasonló.

De alapvetően sztem elég nehéz és kötött volt velük egy analóg reprodukciót megcsinálni, hacsak nem volt pár jobb Moog meg stb. alap minta ehhez (pl. Vintage Keys). Sztem amiért inkább süllyesztőbe valónak érzed nagy részüket, az az, hogy a megszólalás azért nem mindenütt sikerült vastagra (JV/ASR hasonlat, de jobb lenne ott is inkább a TS10-hez mérni, hasonlót a hasonlóval) meg az emberek egy idő után kezdtek beleunni, hogy a 4. újabb modellel is csak ua. a hangzást kapták, meg némi featuret + 10-20 újabb ilyen-olyan hangszínt, de kb. senki se használta a felét se. Egy analóg cuccból vagy egy VA-ból meg mégis azt tekerték ki, amit szerettek volna. De adott helyen mindennek megvan a jogosultsága, mert akinek meg egy M1 piano kell, azt nem fogja ma sem tudni kihozni egy Moogból pl. Az 1-2 osc azért elég sokban korlátoz. Na, egy DX7 6 operátora már azért más káposzta! Csak oda meg matek kandidátus kell először, hogy vmi hasonlóféle meg is szólaljon. :)

 

Szerkesztette djuice
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2022. 05. 19. at 10:58 írta Koródi Csaba:

Szóval szerintem egy ilyen OB-X8-at inkább kifinomult zenészeknek simogatni gyártanak, semmint "slágert" gyártani. Sajnos.

Hajszál pontosan! Bár nekem a sláger szótól önmagában heves idegrángásaim lépnek fel, annyira rühellem a popularitás keresését (mert az a legtöbb esetben a minőség, a kifinomultság rovására megy), de nézd meg pl. a Somogyvári Danival készült anyagot. Szakmányban gyártja a zenéket a rosszabbnál rosszab sztárocskáknak és trágya "tehetségkutatónak", slágerlistákon tarol, de egyetlen vasat sem használ. Hát hol van itt az igényesség, kifinomultság, simogatás?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

13 órája írta djuice:

A Kawait csak azért említettem meg mint negatívumot, mert ő pont aki a Korghoz képest pl. semmit se csinált.

Pedig de. Es pont a K5000 volt az ami lehetosegeiben hulyere gyalazta az akkori mezonyt. A Korgot is. Meg mindenki mast. Tudod, amit nem lehet szubtraktiv szintivel megcsinalni, azt meg lehet FM-mel. Amit nem lehet FM-mel, azt meg lehet additivvel. Amit nem lehet additivvel, az nem letezik. Namost a K5000 az additiv (+sample hibrid) szinti volt. Es meg jol is szolt. Es a kutya nem emlekszik ra. De. Barmennyire is igazad van pl abban, hogy pl a K4 gyakorlatilag M1 koppintas volt, es raadasul szarabbul is szolt (zaj+alias), es kesobb jott is ki vagy 5-6 evvel, tud olyan chemical brothers megszolalast, amit az M1 (es semmi mas) soha nem tudott, pontosan a hibai es egyeb "egyenieskedeseinek" koszonhetoen.

13 órája írta djuice:

A samplerek is adott szinten romplerek csak rugalmasan, miután betöltöttél nekik vmit cd-romról. Fele világnak sose jutott eszébe vagy nem volt lehetősége normálisan rögzíteni egyedi dolgokat vele, így aztán jött a polcról vmi Bestservice korong vagy hasonló.

Ez egy kicsit azert mar szorszalhasogato uzemmod. A romplerre kituno pelda a millio kulonbozo E-MU modell, amik nem tudtak mintat venni. Ezert ROMplerek. Az SP, az Emulator, az E-Max az mas kategoria. A sampler attol mas, hogy nem ROM, hanem RAM, es altalaban volt minimum line meg mic input, meg record funkcio. Szoval, hogy Pistike (valamiert) nem tudott vele rogziteni az nem a cajg hiabaja. Es miutan rogzitettel, utana jott a tobbi finomsag.

Na a romplerek pont ezt nem tudjak. De ezt mar magad is megirtad: "A samplerek is adott szinten romplerek csak rugalmasan", tehat nem romplerek, mert rugalmasak, ellenben a romplerekkel. Es ez szerintem a legfobb kulonbseg. Meg, ha nagyon akarjuk a JV-1080-ra is ramondhatjuk, hogy rompler, az ASR-ekhez kepest mindenkeppen, de ott is azert olyan mely, es igazabol a mai napig kitarto digi szinti engine-t rakott ossze a Roland, ami a mai napig kiszolgal minden igenyt, ha van tudasod es turelmed megcsinalni, amire szukseged van. Egy tokos sampler (pl ASR :)) meg meginkabb.

13 órája írta djuice:

De alapvetően sztem elég nehéz és kötött volt velük egy analóg reprodukciót megcsinálni, hacsak nem volt pár jobb Moog meg stb. alap minta ehhez (pl. Vintage Keys).

Namost, amikor pl a Vintage Keys kijott, akkor viszonylag szare-hugye mentek az igazi moog-ok. Es amig a VK vegulis hozott jopar bread-and-butter hangot egyszeru es tervezheto modon, de ha mar kicsit is akartal volna analog-, de lagalabb szintiszeruen beavatkozni a hangba, az egesz koncepcio megbukott. Talan ezert is kezdtek hitelen teret hoditani a VA szintik, hogy hogynem pont nagyjabol akkoriban. Meg a butik analog gyartok is akkoriban kezdtek megjelenni. Mino veletlen. Az abszolut buta rompler (pl az osszes e-mu rompler) legnagyobb hibaja, hogy kb egy gyerekeknek szant casio szintjen van hangzasugyi kreativitasban. Es valoszinuleg ezert is halt ki a picsaba. :)

De ez nem jelenti, hogy a maguk idejen es helyen vegulis ne lettek volna hasznalhato eszkozok. De. Azok voltak.

14 órája írta djuice:

Sztem amiért inkább süllyesztőbe valónak érzed nagy részüket, az az, hogy a megszólalás azért nem mindenütt sikerült vastagra (JV/ASR hasonlat, de jobb lenne ott is inkább a TS10-hez mérni, hasonlót a hasonlóval) meg az emberek egy idő után kezdtek beleunni,

En azt nem mondom, hogy nem szolnak jol a 90-es evekbeli e-mu romplerek, mert kurvajol szolnak. Mindegyik modulban van az a par szignicsor szaund, ami vagy ugy szol, vagy ugyanugy, mert alternativa nincs. Es igen, ez unalmasnak (es korlatoltnak) bizonyult, az e-mu ment is a levesbe.

A JV-t es az ASR-t sem szivesen teszem egy osszehasonlitasba, mert annyira kulonbozo allatok. Igazabol az XP nagyjabol tudta mindazt, amit a JV, es az XP-t kikertem magamnak korabban. :) Az ASR-t, meg igazabol barmi sampler-t vegyunk ki a diskurzusbol. Szabad ilyet kernem?  Az, hogy valakik, akar sokan, romplerkent hasznaltak a samplerjuket, az az o hulyeseguk, nem a cucce, a rompler attol rompler, hogy nincs is mas lehetoseged. Fodraszkent, hozott anyagbol dolgozol. Jobb esetben van mit dolgozni. Rosszab esetben nincs sok, na azt hivom en abszolut buta romplernek.

Igazabol pl a Linndrum, vagy hogy kicsit ontopic legyek az Oberheim DMX is a leheto lebutabb romplerek voltak. Bo 10 evvel az e-mu romplerek elott. Azokban ha uj hangszinkeszletet akartal, akkor fizikailag kellet epromot cserelned.

Tiszta hardcore. ;)

14 órája írta djuice:

Egy analóg cuccból vagy egy VA-ból meg mégis azt tekerték ki, amit szerettek volna. De adott helyen mindennek megvan a jogosultsága, mert akinek meg egy M1 piano kell, azt nem fogja ma sem tudni kihozni egy Moogból pl. Az 1-2 osc azért elég sokban korlátoz. Na, egy DX7 6 operátora már azért más káposzta! Csak oda meg matek kandidátus kell először, hogy vmi hasonlóféle meg is szólaljon. :)

Az ember vagy matematikus, vagy zenesz, vagy a ketto kozott valahol. A klasszikus moog-ok 3 oszcillatorral rendelkeznek, igaz a harmadikat vagy LFO-kent, vagy egyaltalan nem hasznaltak a klasszikus hangszinekben. Jobbara. De azert a 3 osci adott. Valamilyen formaban ma is: grandma, matriarch, one. 

Nyilvan M1 pianot nem moog-gal csinalsz, de arra a Korg is kiadta mar majd 20 eve a hivatalos vst-t, es mivel az eredeti is digi volt, ezert -hidd el nekem- azota is elerheto a hivatalos, digitalisan helyes M1 piano.

Ellenben a moog-okkal.

Es az M1 piano az pont azt hozza, amit kell, es szukseg is van ra, tulkepp nelkule sokkal szegenyebb lenne a zenetortenelem.

De csak erdekessegkeppen, az alabbi videoban osszefuggeseben 6:37-kor hangzik el, hogy "the other instruments compared to the moog sound like a wet blanket was thrown over the speakers" :D

Na mindegy, mi tulkepp fingot hegyezunk, es ha idonk engedi szart fureszelunk.

Te is grafoman vagy? :)

Link to comment
Share on other sites

9 órája írta DutchFlowers:

Te is grafoman vagy? :)

Úgy tűnik. :D

De csak 1 utolsó: a Kawai 2-féle K5000-et gyártott. Az egyik sima pcm rompler volt, a másik volt a tekergetős szinti. Haveromnak volt, de akárhány demót meghallgattam vele a tecsőn, ezek a holdbéli semmire se jó hangzásai voltak, akárcsak az onboard presetei. Én csak azt mondom, amíg a Kawai látványosan semmit se csinált (ma meg végképp már), talán jobban illik rá a pöcegödörbélés jelző, mint a Korgra, ami az M1-től a Tritonokig vagy 20 hangszert adott ki a 90-es évek alatt. (És mondjuk csinált fizikai modellezésű cuccokat is, nem csak rompler szintit.) Oké, neked nem jöttek be. A világ színpadjain viszont ezek sorakoztak, meg a rackekben a többi rompler, sampler. Az rendben, hogy ma már nincs effektíve sampler gyártás, ill. bekerültek a workstationökbe azóta, de hogy az egész technológiát a történelem süllyesztőjébe valóként ki kéne hajintani, csak mert pár éve divatból feltámadtak az analógok, azt azért nem osztom. :)

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

2 órája írta djuice:

Oké, neked nem jöttek be.

Nem errol van szo, volt is, van is PCM digiszintim. Itt arrol van szo, hogy grafomanianknak bedobva a gyeplot csavargatjuk a szavakat, meg ervelgetunk egy valojaban nem letezo vitaban. :)

2 órája írta djuice:

Haveromnak volt, de akárhány demót meghallgattam vele a tecsőn, ezek a holdbéli semmire se jó hangzásai voltak, akárcsak az onboard presetei.

Ja, de attol a szinti innovativ volt. Valoszinuleg annyira, hogy a gyari peccseket megalkoto figuraknak sem volt lovesuk mire, es hogyan kellene hasznalni, plane hogy valoszinuleg korlatozott idejuk volt feltolteni a gyari peccseknek szant memoriat. Igazabol csak az innovacio miatt tertem ki ra olyan boven. Az akkoriban alig innovalo Korg fennmaradt, erdekessegkeppen pont az innovativabb cuccai nem annyira. :)

Egy apro info. A K5000-nek 2 fele verzioja volt, volt amiben PCM + additiv motor volt, a masikban csak additiv.

2 órája írta djuice:

Hú, ezt kerestem is,

Szivesen! 

Link to comment
Share on other sites

36 perccel ezelőtt írta DutchFlowers:

bedobva a gyeplot csavargatjuk a szavakat, meg ervelgetunk egy valojaban nem letezo vitaban. :)

...

Az akkoriban alig innovalo Korg fennmaradt

Na pont ezekben nem értünk egyet! :) Ha vmit leírok, azt nem unalomból teszem. Így sztem azok érvek, hogy a Korg miket csinált a 90-es években másokhoz képest. Jó, 2000-től meg számolgatták a hajszálaikat. De igazából a pcm iparban erre mentek a talpon maradtak is, Roland, Yamaha meg most régi újként a Kurzweil is valóban csak a ROM méretet növelgették, meg a presetek számát. Ez igaz, ez nem egy innováció, hacsak nem a különböző játéktechnikák modellezése pcm jelleggel, mint irány, ha az annak tekinthető.

Valójában akkor neked az tetszik jobban, mint a Motifodban is, hogy vehettél bele ilyen meg amolyan kártyákat és szélesíthetted a hangszer képességeit? Na de ez ugyanúgy áll, ha egy Korg Tritonba megvetted a MOSS kártyát vagy az M3-ba a Radiast vagy külön mellé vmi Nord Wave-et vagy akármi.

Szóval én is sok zenésszel találkoztam, aki azért húzkodta félre a száját, mert az új hangszere ugyan sok mindent tudott, de még azt se tudta, meg amazt se. Hát mondom ja, a világ már csak ilyen, hogy a tyúkólban se egy tyúk tojja a tojást. Volt aki meg pont azt mondta, hogy a hangszere annyit ad, ami neki elég, azt a 20-30 hangszínt amit használ. És minek fizetne pl. egy VAST modellezős Kurzweilért, ha ő olyan dolgokat sose használna ki.

Ilyen itt ez az új Ober szinti is. Akinek az kell amit az tud és megéri számára, akkor azt veszi. De ha már mondjuk a Juno hangzást is keresni akarja benne az áráért, hát... :) Na az ilyeneknek találták ki sztem a pc/mac + vst kombókat, "egyben mindent is tud" alapon. És erről még nem is szóltunk, hány nagy vst szoftver ment a történelem sírgödrébe már csak szoftveres/hardveres elavulás miatt! Azért egy M1 meg még ma is bekapcsolható. ;)

 

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2022. 05. 21. at 13:56 írta djuice:

Na pont ezekben nem értünk egyet! :)

De, szerintem igen. :P:)

Es erre mi sem jobb pelda, mint pl a Korg vs Kawai. En nem fikazom a Korgokat, tok jo hangszerek, nem fikazom a Kawai-okat sem, a maguk nemeben tok jo hangszerek. A K5000 volt akkora innovacio, mint amilyet a Korg nem mutatott fel a 90es evekben, mert hegyezgette a PCM-et, de mivel a Kawai mindent arra az egy lapra tett fel, es sokkal kisebb ceg, mint a Korg, ezert bele is buktak a dologba. Az, hogy egy hangszer presetjei nem jok, az nem jelent semmit, de sokat segit a bukasaban. Az M1 alap hangszinei kozul is csak 1-2 volt, ami komolyan ert is valamit (ez szubjektiv).

Ekkor: 2022. 05. 21. at 13:56 írta djuice:

Azért egy M1 meg még ma is bekapcsolható. ;)

Minden mukodokepes szinti bekapcsolhato. ;)

Ekkor: 2022. 05. 21. at 13:56 írta djuice:

Valójában akkor neked az tetszik jobban, mint a Motifodban is, hogy vehettél bele ilyen meg amolyan kártyákat és szélesíthetted a hangszer képességeit? Na de ez ugyanúgy áll, ha egy Korg Tritonba megvetted a MOSS kártyát vagy az M3-ba a Radiast vagy külön mellé vmi Nord Wave-et vagy akármi.

Ja, a bovitgetes jopofa dolog, de az mar inkabb a 2000-es evek slagere volt. De igazabol a motifot nem azert vettem, hanem mert hobbiproject volt a javitas es felujitas, aztan meg megmaradt szobadisznek. A regi K4-esemet tobbre becsulom, annak legalabb van valami egyeni karaktere. De ez szinten szubjektiv.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
×
×
  • Create New...