Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Stúdió monitor otthonra


Dani_pyg

Kérdés

Sziasztok!

Szeretnék venni egy közeltéri aktív stúdió monitort itthonra. Nézegettem a választékot és a végére maradt a Yamaha HS50M valamint a KRK Rokit 5. Valakinek van valami véleménye/tapasztalata a fent említett monitorokkal kapcsolatban? Esetleg ha van más amit tudtok ajánlani ilyen árkategóriában, azt is megköszönöm :)

Előre is köszönöm a hozzászólásokat!

Dani

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 93
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Sziasztok!

 

A Mackie MR5 MK2-vel van valakinek tapasztalata? Elolvastam az eddigieket, és nagyjából az jött le, hogy ha nincs az embernek egy pár Genelec 8020-asa, akkor megteszi a Mackie is :D Az MR8 MK2 sajnos már nem férne be bele a keretbe, ami elég szűkös. MR5-ből használtan már van 70-ért is egy pár, és úgy még valami korrekt USB interfész is beleférne a 100-as keretbe. Viszont elektronikus zenére kellene. Nagyon hiányozna belőle a mély? Főleg zeneírásra kellene, a végső simításokat el tudom intézni Rokit RP8-asokon.

Link to comment
Share on other sites

Guest loszmenem

Az Adam A7X és az Event 20/30 között milyen hangzásbeli különbség van?

Még egy kérdés: Az A7X ára az A5X-hez képest megéri azt a kis plussz mélyet, vagy nem csak az a különbség?

Link to comment
Share on other sites

Elsősorban AD tapasztalatára lettem voltam kíváncsi, mert náluk megvan mindhárom.

Jujj! Elég sokféle hangfalunk van és még annál is több ügyfelünk, úgyhogy ez egyre nehezebb téma. Az Event 20/30-at én önmagában hallgattam, úgy nagyon tetszett, de a kollegák megismételték a tesztet a Mackie MR8 mkII ellen, ahol a Mackie nyert.

 

Tényleg a legjobb szándék mellett azt mondom, hogy meg kell hallgatni, annyira nehéz ezekről írni.

 

Én nem vagyok annyira mélymániás, Genelec 8040-nel monitorozom, de egy Quested 2108 a cél, ami 8"-os. Itthon beszerezni...hajjj..Meg kéne hallgatni a Focal SM9-et és az új nojmannt A/B tesztben.

Link to comment
Share on other sites

Guest loszmenem

Jujj! Elég sokféle hangfalunk van és még annál is több ügyfelünk, úgyhogy ez egyre nehezebb téma. Az Event 20/30-at én önmagában hallgattam, úgy nagyon tetszett, de a kollegák megismételték a tesztet a Mackie MR8 mkII ellen, ahol a Mackie nyert.

 

Tényleg a legjobb szándék mellett azt mondom, hogy meg kell hallgatni, annyira nehéz ezekről írni.

 

Én nem vagyok annyira mélymániás, Genelec 8040-nel monitorozom, de egy Quested 2108 a cél, ami 8"-os. Itthon beszerezni...hajjj..Meg kéne hallgatni a Focal SM9-et és az új nojmannt A/B tesztben.

Köszi. Mi a helyzet az Adam A5X és A7X-el?

Link to comment
Share on other sites

Köszi. Mi a helyzet az Adam A5X és A7X-el?

 

Én egyiket sem favorizálom ezek közül, úgyhogy inkább valaki válaszolja meg ezt, aki ezeket jónak hallja, ergó érdembeli különbséget tud tenni a kettő közt. Ebben az árban Genelec párti vagyok, azt is vettem magamnak, először 8030-at aztán 8040-et.  

Link to comment
Share on other sites

Ebből a képből a szoba mérete (és a hangfalak sarkoktól való távolsága) még nem látszik, de mivel a sarkok nincsenek a képen, azért annyira talán nem vészes a helyzet (ha a laptop monitorral szemközti fal nincs túl közel).

Az MR8 mondjuk viszonylag nagy dög méretügyileg (a kis 5 colos jószágokhoz képest legalábbis), ez a Genelec a képen saccra 1030-as, annak a méretei (magasság x szélesség x mélység) 312 x 200 x 240, míg az MR8 400 x 277 x 330. A HR 624 pedig 333 x 219 x 319. (MR5 292 x 197 x 269). Ez inkább csak akkor szempont talán, ha te is az asztalon tárolnád őket. Ha van hely az asztal mellett állványon tartani őket (és esetleg asztalt távolabb hozni a faltól, hogy jobban meglegyen a háromszög), akkor lényegében mindegy. Itt inkább a szoba abszolút méretei lehetnek fontosabbak.

"ui. jól tudom ugye EU-n belül nincs vám, és ez tényleges költség?"

No ebben nem vagyok 100%-ig biztos, de EU-n belül vám az nincs. Viszont az ÁFA különbözettel pl. nem tudom mi a helyzet.

Nincsen vám és nincsen ÁFA-különbség fizetés sem. Az ÁFÁ-t a vételárban számoljak, a vásárlás helye szerint. Átvételkor és után már nem fizetsz semmit.

( Legfeljebb egy esetleges javításkor a szállítási költségeket. :)  )

Link to comment
Share on other sites

Az "új nojmann" alatt a KH-310re gondolsz? KH120-am van most elégedett vagyok vele, de kíváncsi lennék a 310-re is.

 

Jujj! Elég sokféle hangfalunk van és még annál is több ügyfelünk, úgyhogy ez egyre nehezebb téma. Az Event 20/30-at én önmagában hallgattam, úgy nagyon tetszett, de a kollegák megismételték a tesztet a Mackie MR8 mkII ellen, ahol a Mackie nyert.

 

Tényleg a legjobb szándék mellett azt mondom, hogy meg kell hallgatni, annyira nehéz ezekről írni.

 

Én nem vagyok annyira mélymániás, Genelec 8040-nel monitorozom, de egy Quested 2108 a cél, ami 8"-os. Itthon beszerezni...hajjj..Meg kéne hallgatni a Focal SM9-et és az új nojmannt A/B tesztben.

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok!

 

Mackie hr 824 mk II hangfalakkal monitorozok. Van két fender állvány, amire szeretnék konzolt készíteni, hogy ezekre helyezzem a hangfalakat. A probléma, hogy kicsit magasak az állványok, így enyhén lefelé kellene döntenem a hangfalakat max 10 fok. A hely: padlószőnyeges, mindenütt 15 cm szivacs fal rajtuk fa elemek, álmennyezet (ferde), sarkokban szivacs hengerek, méret: kb 3.5x5 m.

Gáz a padlóval nem merőlegesen elhelyezett hangfalpár?

Link to comment
Share on other sites

Sajnos a monitor kiválasztása erősen az első kategóriába esik.
Amatőrök esetében igen, a profiknál nem. Ahogy mondjuk a kutya-szépségversenyeken sem elvileg az alapján dönt a zsűri, hogy kinek melyik eb jön be jobban, hanem vannak szempontok. (Elég távoli hasonlat, sajnos fogalmam sincs mi a helyzet ilyen megmérettetésekkel, azt se tudom hogy jutott eszembe).

A technikai szempontokon túl pedig vannak felkészültségi szempontok (nem minden profi kap Grammyt, stb), és utána vannak workflow és egyéb szempontok (pl. épp mi a divat, és most a zenében levő divatról beszélünk, illetve az épp kapható technikáról, bakelit, cd, mp3 lejátszó).

A fentiek miatt Fullfleo véleményét osztom. Egy felkészült ember segítsen a választásban, adjon szempontokat, mire érdemes figyelni, mit szoktak szeretni az ügyfelek egy adott termékben, mik azok a kompromisszumok, amiket fel kell vállalni. Stb.

Link to comment
Share on other sites

Vannak eszközök, melyek kiválasztásában több szubjektív elem van, vannak melyekben kevesebb. Sajnos a monitor kiválasztása erősen az első kategóriába esik. Természetesen itt most hasonló műszaki nívón lévő eszközökről beszélünk.

Monitor esetében először is meg kell találnunk azt a kategóriát, amelyik illik a studio általános színvonalához. A túl gyenge rontja a hallható anyag minőségét, a "túl jó" pedig egy fokon túl már nem javítja, felesleges. Ez olyan, mint az autóra vásárolt gumiabroncs esete.

Tegyük fel, hogy kb. tudjuk, milyen kategóriában keressük a megoldást. Bizony a meghallgatás nem megspórolható. Ha Vér Pistike még soha nem készített semmit, majdnem mindegy min kezd el dolgozni - valamihez hozzászokik majd és ez lesz az a kiindulópont, amihez később mindent hasonlítani fog. Tegyük fel, hogy ezen már túl van és valamivel elégedetlen, szeretne jobbat. Akkor meghallgathatja az általa jól ismert zenét más monitorokon és hallani fogja, hogy: "ezen kevesebb a mély, ott mintha több lenne a stereo tér, itt több a magas....." Ez már egy alap, amin elindulhat. Ha más tanácsát kéri, meg fogja kapni, lesznek Genelec-fanok, akik az Adam-ra esküsznek, stb. Ez nem félrevezetés vagy rosszindulat és még csak nem is szakmai ismeretek hiánya - egyszerűen azon dolgoznak és már automatikusan figyelembe veszik az eszköz sajátosságait. Külön téma lehetne az is, hogy milyen stílusú zenét akarunk a rendszerünkön kifaragni. Ugyancsak el lehet gondolkodni, hogy elég-e egy pár monitor, vagy tudni szeretnénk, más körülmények között mit fogunk hallani. ( A kérdés költői. )

Sok mindent lehetne még felhozni, de a konklúzió feltétlenül az, amit röviden is írtam ( és nem nyegle válasznak szántam ): hallgatni, hallgatni.

Bizonyos értelemben az árral is hasonló a helyzet - hallunk valamit, eldönthetjük ez mit ér meg nekünk.

Link to comment
Share on other sites

Én ezt a dolgot már régóta fel akartam itt dobni...és most Kib-től függetleníteném a dolgot.

Mikor így 2-3 monitor közül akar emberünk választani csak nem tudja melyik a megfelelő, minden esetben jön ez a menj hallgasd meg.

Tehát kérdésem a következő: Mit is akarunk, hogy emberünk megtapasztaljon az összehallgatás során???

Mert ugye mért vesznek monitort az emberek? Hogy jobb legyen a mixük(általában).

Véleményem szerint olyan dolgokat fog tudni leszűrni majd, hogy hááát igen ezen kevesebb a mély, ott mintha több lenne a stereo tér, itt több a magas.....Vér Pistikének sajnos ebből nem fog kiderülni melyik hangfalon fog tudni ő jobb mixet készíteni(mert ahhoz ugye minden hangfalon legalább ugyan azt a mixet el kéne készítenie egyszer, hogy mérvadó tapasztalata legyen). Bruce Swedien meg ugye valószínűleg nem itt fog érdeklődni hangfal ügyben.Az én olvasatomban az jön ki a dologból, hogy vér pistike több valós információhoz fog jutni ha egy szakember véleményét hallja a három hangfalról akinek már van tapasztalata a dologban, nem pedig az ő gyorsan belehallgatok 3 számba módszerét követi.Szvsz.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • Create New...