Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Stúdió monitor otthonra


Dani_pyg

Kérdés

Sziasztok!

Szeretnék venni egy közeltéri aktív stúdió monitort itthonra. Nézegettem a választékot és a végére maradt a Yamaha HS50M valamint a KRK Rokit 5. Valakinek van valami véleménye/tapasztalata a fent említett monitorokkal kapcsolatban? Esetleg ha van más amit tudtok ajánlani ilyen árkategóriában, azt is megköszönöm :)

Előre is köszönöm a hozzászólásokat!

Dani

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 93
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Sziasztok!

 

A Mackie MR5 MK2-vel van valakinek tapasztalata? Elolvastam az eddigieket, és nagyjából az jött le, hogy ha nincs az embernek egy pár Genelec 8020-asa, akkor megteszi a Mackie is :D Az MR8 MK2 sajnos már nem férne be bele a keretbe, ami elég szűkös. MR5-ből használtan már van 70-ért is egy pár, és úgy még valami korrekt USB interfész is beleférne a 100-as keretbe. Viszont elektronikus zenére kellene. Nagyon hiányozna belőle a mély? Főleg zeneírásra kellene, a végső simításokat el tudom intézni Rokit RP8-asokon.

Link to comment
Share on other sites

A 8020-as egy nagyon korrekt, az egyik legjobb ár/érték aránnyal rendelkező monitor, erősen ajánlott darab.

 

Kapcsolódva a korábbi kommentekhez:

-stúdió munkához ki kell mérni mérőmikrofonnal az akusztikát és törekedni kell a lineáris átvitelre, a nélkül nincs objektív viszonyítási alap

-szub nem ördögtől való dolog, ha 60 Hz alatt is normálisan akarsz keverni, akkor megkerülhetetlen, annak a hangnak ki kell jönnie (ugyanakkor szobaakusztikai szempontok)

-5.1/7.1-et csak 5.1/7.1-en lehet keverni

-tranzisztoros erősítő még mindig jobb választás a csövessel szemben (hatékonyság, harmonikus torzítás, karbantartás, elérhetőség, ár)

-szatelit rendszereknél a kis középsugárzó átmérő a középhangokra negatív hatással van, eltűnik a hangszerek "teste", ezért 8"-os középsugárzók használata javallt

Link to comment
Share on other sites

Nekem 8020 van. Lakásban. Szobában. Oda nekem elég. (sub-ot talán nem is bírna a szoba)

Többször, sokat hallgattam a 8020 árkategória alatt és környékén (a vétel előtt) és a különbség (saját tapasztalat) az volt, amikor a Genelec-et is hallgattam, mint kb. tranzisztoros és csöves gitár erősítő között. A Gen. javára.

Kb. párhuzam: a tranz. hangja (szerintem) "szétfolyik", a csöves hangja "kijön, egyenes, ott van előttem".

Plusz, a Gen-nél volt először, hogy hallottam valami olyasmit, hogy hangkép. (El tudtam helyezni kb. mint egy képen, hogy mi honnan jön, hol van a helye, hova rakták).

Sztem a mély is elég szubjektív. Mire, kinek kell. Én pl. egy idő után (hamar) elszaladok tőle (a sokat unom vagy fáj). A 8020-n is volt már olyan (még rock is), hogy ... már sok(k).  

Pl. voltak 5, 6, 8-as mélysugárzósak (az árkat. alatt és környékén), amelyek közelében sem voltak a 8020-as mélyeinek.

Apró részletek: a membránok előtt van rács és gumi lábakon áll (nincs későbbi felár)

Viszont hosszú távon fárasztó hallgatni, de állítólag mindegyik monitor (elhiszem).

De emiatt is jó halkan (sztem) keverni (és pl. így több hiba is kijöhet). 1/4-1/3-nál tovább még pl. sose tekertem a hangerőt. De k... hangos is tud lenni.

Mastering-et pedig nem tervezek rajta, sztem azt érdemesebb az arra megfelelő helyen csináltatni.

De asszem a lényeg, hogy bármilyen stúdió monitor is, meg kell szokni és tanulni, viszonyítani a hangját. És ezzel kapcsolatban a kérdés, hogy megéri-e, érdemes-e nem csak a befektetett a pénz, hanem majd a befektetett idő! A legdrágább pedig az idő :)

Én mindig halkan keverek, meg azt vettem észre, hogy minél sterilebb valami annál fárasztóbb, volt olyan is hogy már 2 óra utánn kikapcsoltam a monitorokat.

Link to comment
Share on other sites

Egyébként van valakinek Genelec 8020-a?

Mi a véleményetek róla?

Ez a hangfal kb. mire elég?:)

 

Nekem 8020 van. Lakásban. Szobában. Oda nekem elég. (sub-ot talán nem is bírna a szoba)

Többször, sokat hallgattam a 8020 árkategória alatt és környékén (a vétel előtt) és a különbség (saját tapasztalat) az volt, amikor a Genelec-et is hallgattam, mint kb. tranzisztoros és csöves gitár erősítő között. A Gen. javára.

Kb. párhuzam: a tranz. hangja (szerintem) "szétfolyik", a csöves hangja "kijön, egyenes, ott van előttem".

Plusz, a Gen-nél volt először, hogy hallottam valami olyasmit, hogy hangkép. (El tudtam helyezni kb. mint egy képen, hogy mi honnan jön, hol van a helye, hova rakták).

Sztem a mély is elég szubjektív. Mire, kinek kell. Én pl. egy idő után (hamar) elszaladok tőle (a sokat unom vagy fáj). A 8020-n is volt már olyan (még rock is), hogy ... már sok(k).  

Pl. voltak 5, 6, 8-as mélysugárzósak (az árkat. alatt és környékén), amelyek közelében sem voltak a 8020-as mélyeinek.

Apró részletek: a membránok előtt van rács és gumi lábakon áll (nincs későbbi felár)

Viszont hosszú távon fárasztó hallgatni, de állítólag mindegyik monitor (elhiszem).

De emiatt is jó halkan (sztem) keverni (és pl. így több hiba is kijöhet). 1/4-1/3-nál tovább még pl. sose tekertem a hangerőt. De k... hangos is tud lenni.

Mastering-et pedig nem tervezek rajta, sztem azt érdemesebb az arra megfelelő helyen csináltatni.

De asszem a lényeg, hogy bármilyen stúdió monitor is, meg kell szokni és tanulni, viszonyítani a hangját. És ezzel kapcsolatban a kérdés, hogy megéri-e, érdemes-e nem csak a befektetett a pénz, hanem majd a befektetett idő! A legdrágább pedig az idő :)

Link to comment
Share on other sites

Én amúgy még ezekre a kis 3 utas EVENT jószágokra lennék kíváncsi

http://www.hs-online.com/hu/Aktiv-kozelteri-monitor-268/2030-R-5093.html

Elsőre főleg az egy év garancia bizonytalanít el, hogy esetleg ezek is EMU-féle (PM5/PS12) műszaki rizikófaktorok lehetnek.

De itt pl. jókat írnak rólat:

http://www.gearslutz.com/board/so-much-gear-so-little-time/753224-adam-a7x-vs-event-20-30-bas-2030-3-way.html

Valaki hallgatta már őket, esetleg vett is már ilyet?

Link to comment
Share on other sites

A technikai paraméterek nem segítenek. Inkább félrevezetik a kedves vásárlót. A gyártók által megadott értékek használhatatlanok. Kb olyan, mint amikor megadják az új autó fogyasztását. Még arra sem alkalmas, hogy egymással összehasonlítsd a termékeket. Legfeljebb azonos gyártó, azonos sorozatának darabjait.

"Én abban a statisztikában hiszek, amit magam hamisítottam":-) - szól a mondás

Már elnézést, bontsuk modulokra a témát, Ersőítő: Megméred egy torzításmérővel kidob egy eredményt (nállam 0.001-0.01% tartományban) utánna vegyük a dobozt( yamaha referencia doboz méretei tökéletesek) Hangszóró, na ez már egy ezoterika számomra, mert mikrofon sem kétezik ami tökéletesen mér stb... bár Peter J. Walker már csinált olyan hangszórót ami 4szöget is tudott mérései alapján 1khz-n. De akkor mivel mérte meg? Egy kocsival szerintem kár összehasonlítani mert az gépészet. Szerintem elősször paramétert(torzítást és mélyátviteli frekvenciát stb nézz és utánna meg fülelj) Én így csinálom, így inkább egzakt a "mérés". Amúgy sem audiofilek vagyunk, hogy hallgatózás utánn halgassunk zenét, mert az milyen szépen szól. Én minél sterilebb hangzásra törekszem, nekem más nem számít. Házimuozi meg szubfófert sem értem meg hogy mit keres stúdióba. Szubvófert még talán megértem jó szándékkal.

Link to comment
Share on other sites

Szerintem egyszerűen a Genelec termékskála egyik fokán rágódsz:-).

Több szempontból is sorba lehet állítani a palettát, de a valószínű, hogy az ár hasonló sorrenben rendeződik.

Tehát ez a Genelec egyik kis hangfala, amit az vesz meg, aki olyat akar, mint amit a nagyok használnak.

Ja, hogy nem úgy szól? Hát nem 1.5 MFt-os berenezésekhez kell hasonlítani és jó lesz:-).

A másik ötletem, hogy valószínűleg surround (kis stúdióban) keveréshez nagyon hasznos. Kell melléjük sub persze.

Link to comment
Share on other sites

Gondolkodtam:))

Házimozi rendszerhez jó a 8020, a 7050 mélynyomóval.

Azt irják, hogy kis helyigényű stúdióban használják.

Ez oké a kis teljesítménye miatt, de attól még nincsennek mélyei, hogy használni lehessen normálisan.

Szóval, a gyakorlatban mire használják még a 8020-t?:)

Link to comment
Share on other sites

Sokan nem találják a legsterilebb hangzást, nem is csodálom, ha technikai oldalról nézzük a dolgokat, nekem az szúr szemet, hogy maga a benne szereplő áramkör se tudja azt amit kéne.

Baj elkerülése végett, valaki adhatna választ, hogy hány % distrotion-t/thd-tól lehet hallani torzítást?

Én 0.05%ot tudok, amit nem hall már az ember.

A technikai paraméterek nem segítenek. Inkább félrevezetik a kedves vásárlót. A gyártók által megadott értékek használhatatlanok. Kb olyan, mint amikor megadják az új autó fogyasztását. Még arra sem alkalmas, hogy egymással összehasonlítsd a termékeket. Legfeljebb azonos gyártó, azonos sorozatának darabjait.

"Én abban a statisztikában hiszek, amit magam hamisítottam":-) - szól a mondás

Link to comment
Share on other sites

Én elzárkózom attól, hogy bármelyiket lehúzzam. Szigorúan a magánvéleményem írtam, a boltban meg lehet ezeket hallgatni, mindenki maga próbálhatja ki.

Sokan nem találják a legsterilebb hangzást, nem is csodálom, ha technikai oldalról nézzük a dolgokat, nekem az szúr szemet, hogy maga a benne szereplő áramkör se tudja azt amit kéne.

Baj elkerülése végett, valaki adhatna választ, hogy hány % distrotion-t/thd-tól lehet hallani torzítást?

Én 0.05%ot tudok, amit nem hall már az ember.

Link to comment
Share on other sites

Az "új nojmann" alatt a KH-310re gondolsz? KH120-am van most elégedett vagyok vele, de kíváncsi lennék a 310-re is.

A KH310 itt figyel az állványomon:-)

Eddigi legjob, amivel találkoztam.

Próbátltam a FocalSM9-et. Az is nagyon jó.

Persze, hogy mennyire fontos, hogy ne mások véleménye alapján válasszatok: nekem egyik kétutas Genelec sem tetszik. 

A Midfield kategóriában pedig sok jó van, csak 2M-tól és ahhoz kell nagyobb hely is.

Nálam szempont volt, hogy halkan is lehessen vele dolgozni és nagy hangerőnél se csapjon be. Ebben az új Neumann  - attól tartok - verhetetlen. 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • Create New...