Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Stúdió monitor otthonra


Dani_pyg

Kérdés

Sziasztok!

Szeretnék venni egy közeltéri aktív stúdió monitort itthonra. Nézegettem a választékot és a végére maradt a Yamaha HS50M valamint a KRK Rokit 5. Valakinek van valami véleménye/tapasztalata a fent említett monitorokkal kapcsolatban? Esetleg ha van más amit tudtok ajánlani ilyen árkategóriában, azt is megköszönöm :)

Előre is köszönöm a hozzászólásokat!

Dani

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 93
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Végül Prodipe Pro Ribbon 5 lett a vége. Már csak egy jó ár-érték arányú, szerelt rca kábelre lenne szükségem, mert a jelenlegi elég rövid és felemás is.(az egyik QED a másik Van del Hul Audio) Esetleg tudnátok ajánlani párat?

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok!

Szeretnék venni otthonra egy közeltéri aktív stúdió monitor hangfalpárt.

Ezt szemeltem ki:

Mackie MR-5 MK 2

Esetleg találhatok ennél jobb ár/érték aránnyal rendelkezőt hasonló áron?

Leginkább újakat néztem, de nem vetem meg a használt termékeket sem.

Üdv. :

lmg

Link to comment
Share on other sites

Köszönöm a válaszodat!

Sokat segítettél!

Igazából egy erre a célra elkülönített helységről van szó. Azaz nem egészen házi stúdió. Inkább úgy fogalmaznék, hogy amatőr. Úgy alakítottuk ki a helységet, hogy a lehető legkevesebb reflekció jöjjön vissza. Nagyon vastag szigetelés, álmennyezet, és faelemekből van kialakítva a helység. Alapterületre nem túl nagy, de elég magas. Aszimmetrikus a falak elhelyezkedése, valamint az álmennyezetet is ferdén helyeztük el. Tulajdonképpen majdnem süket szoba, igazi 90 fokos sarkok nincsenek 45 fokos lezárásokat építettünk. Még több faelem felszerelésével próbálunk majd még egy kis minimális csengést adni a helységnek- Itt veszünk fel, és itt utómunkázunk.

Még egyszer köszi a segítséget!

Link to comment
Share on other sites

otthonra a sub-nak nem kell annyira űber minőséginek lennie mivel bármilyen jót veszel az "állóhullámok" és sarokban keletkező gerjedések miatt a szépen definiált hangképed mindenképpen sérülne tehát jó lesz a kicsit olcsóbb is, olyan 120 ért már kapsz jó minőségű és kellően hangos sub monitorokat ha ennél többre vágysz és telik is akkor basszus csapda, kvadrális diffuzor és szélessávban működő piramis szivacs vásárlását/installálásást követően a világ minden pénzét elköltheted jobbnál jobb stúdió monitorra :)

kötözés:

minden submonitornak van egy highpass filter eleme vagyis a két 824-esedet a subra fogod rákötni így a sub tartomány automatikusan levágásra kerül a sub áramköre által ami azért jó mert nem fognak erölködni 100hz alatt a 824-esek illetve búgni 300hz felett a sub, mindenki a saját tartományában helyén fog szólni a sub pedig a jobbos balos stereo jelet önmagának summázza tehát mindkét oldalt hallani fogod de sima stereoban tolja tovább

pár jó tanács subhoz:

egy 60hz es hanghullám kb 5-6 méter hosszú ezért ha nem akarsz összevissza pattanó kavarászó vagy állóhullámokat akkor legalább ennyire kéne tenni minden egyes faltól ami otthon nyílván nem megoldható mivel a plafon is benne van 260as belmagasságnál ezért ha nincsen egy 300nm-es polgári lakásod akkor le kell mondanod a tökéletességről de jól el lehet vele trükközni bárhol mert a füled úgyis rá fog állni a lényeg hogy kísérletezz vele de sarokba ne tedd mert akkor torzít, a hallgató pozíció meghatározásakor vedd figyelembe milyen falakról pattan rád a hang, panelben beszorul régi téglafalon eltűnik a mély egy része de mindenképp reflektálódik ez pedig annál nagyobb minél közelebb van, horizontálisan és vertikálisan kell hallgatóznod /nálam pl állva jobb a mély mint ülve/ és a jóöreg tükrös trükköt is használni kell már a 824-esek elhelyezésekor

remélem tudtam segíteni

:)

Link to comment
Share on other sites

otthonra a sub-nak nem kell annyira űber minőséginek lennie mivel bármilyen jót veszel az "állóhullámok" és sarokban keletkező gerjedések miatt a szépen definiált hangképed mindenképpen sérülne tehát jó lesz a kicsit olcsóbb is, olyan 120 ért már kapsz jó minőségű és kellően hangos sub monitorokat ha ennél többre vágysz és telik is akkor basszus csapda, kvadrális diffuzor és szélessávban működő piramis szivacs vásárlását/installálásást követően a világ minden pénzét elköltheted jobbnál jobb stúdió monitorra :)

kötözés:

minden submonitornak van egy highpass filter eleme vagyis a két 824-esedet a subra fogod rákötni így a sub tartomány automatikusan levágásra kerül a sub áramköre által ami azért jó mert nem fognak erölködni 100hz alatt a 824-esek illetve búgni 300hz felett a sub, mindenki a saját tartományában helyén fog szólni a sub pedig a jobbos balos stereo jelet önmagának summázza tehát mindkét oldalt hallani fogod de sima stereoban tolja tovább

pár jó tanács subhoz:

egy 60hz es hanghullám kb 5-6 méter hosszú ezért ha nem akarsz összevissza pattanó kavarászó vagy állóhullámokat akkor legalább ennyire kéne tenni minden egyes faltól ami otthon nyílván nem megoldható mivel a plafon is benne van 260as belmagasságnál ezért ha nincsen egy 300nm-es polgári lakásod akkor le kell mondanod a tökéletességről de jól el lehet vele trükközni bárhol mert a füled úgyis rá fog állni a lényeg hogy kísérletezz vele de sarokba ne tedd mert akkor torzít, a hallgató pozíció meghatározásakor vedd figyelembe milyen falakról pattan rád a hang, panelben beszorul régi téglafalon eltűnik a mély egy része de mindenképp reflektálódik ez pedig annál nagyobb minél közelebb van, horizontálisan és vertikálisan kell hallgatóznod /nálam pl állva jobb a mély mint ülve/ és a jóöreg tükrös trükköt is használni kell már a 824-esek elhelyezésekor

remélem tudtam segíteni

:)

Link to comment
Share on other sites

Nekem HS80-asok vannak. Bementem a boltba, meghallgattam mindegyiket ami volt és ez tetszett a legjobban. Nagyon tisztán precízen lehet benne hallani mindent és ha kell komoly hangereje is van.

Azok nem szeretik akik az elektromos bimbummot nyomják, de énekre, zenére, akkusztik hangszerekre nagyon jó, nem tolja az arcodba a dübörgő mélyeket.

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok!

Tanácsot kérek: itthon van pici projekt-stúdió, demózgatunk, ez-az. Venni akarok egy aktív monitort, 100ezres magasságig. Nem lesz rá több pénzem. Sokat olvasgatok a témában, mondanom sem kell, hogy ez még nehezebbé teszi a választást... Egyelőre a Mackie MR5-nél tartok, ezzel kapcsolatosak a kérdéseim:

(1) keresgessek tovább, vagy szerintetek ebben a kategóriában és ezen a szinten ez úgy nagyjából rendben van?

(2) mk1 vagy mk2?

Előre is köszi!

Link to comment
Share on other sites

Egy gyakorlott technikus tanácsa valóban hasznos - de csak hallgatással egybekötve.

Így gondoltam én is ezt. Egy helyen, A/B-ben valami értelmes referencia anyagon (itt azért húznám ezt alá, mert volt, aki a telefonján mp3 referenciát gondolt mikor érkezett: ez nem jó ötlet)
Link to comment
Share on other sites

Egy gyakorlott technikus tanácsa valóban hasznos - de csak hallgatással egybekötve. Én mindíg kínban vagyok, ha megkérdezik, mit vegyenek. Nem hiszek abban, hogy telefonon, vagy akár egy fórumon el lehet dönteni, mi a legjobb valakinek. Ha így lenne, minden Grammy-díjas zenét ugyanazon a technikán készítenének - ez pedig nincs így.

Egyébként hivatkozom a Hit-Space bolti felszereltségére, ami nagyon is támogatja az ilyen összehasonlító lehallgatásokat.

Link to comment
Share on other sites

Sajnos a monitor kiválasztása erősen az első kategóriába esik.
Amatőrök esetében igen, a profiknál nem. Ahogy mondjuk a kutya-szépségversenyeken sem elvileg az alapján dönt a zsűri, hogy kinek melyik eb jön be jobban, hanem vannak szempontok. (Elég távoli hasonlat, sajnos fogalmam sincs mi a helyzet ilyen megmérettetésekkel, azt se tudom hogy jutott eszembe).

A technikai szempontokon túl pedig vannak felkészültségi szempontok (nem minden profi kap Grammyt, stb), és utána vannak workflow és egyéb szempontok (pl. épp mi a divat, és most a zenében levő divatról beszélünk, illetve az épp kapható technikáról, bakelit, cd, mp3 lejátszó).

A fentiek miatt Fullfleo véleményét osztom. Egy felkészült ember segítsen a választásban, adjon szempontokat, mire érdemes figyelni, mit szoktak szeretni az ügyfelek egy adott termékben, mik azok a kompromisszumok, amiket fel kell vállalni. Stb.

Link to comment
Share on other sites

Vannak eszközök, melyek kiválasztásában több szubjektív elem van, vannak melyekben kevesebb. Sajnos a monitor kiválasztása erősen az első kategóriába esik. Természetesen itt most hasonló műszaki nívón lévő eszközökről beszélünk.

Monitor esetében először is meg kell találnunk azt a kategóriát, amelyik illik a studio általános színvonalához. A túl gyenge rontja a hallható anyag minőségét, a "túl jó" pedig egy fokon túl már nem javítja, felesleges. Ez olyan, mint az autóra vásárolt gumiabroncs esete.

Tegyük fel, hogy kb. tudjuk, milyen kategóriában keressük a megoldást. Bizony a meghallgatás nem megspórolható. Ha Vér Pistike még soha nem készített semmit, majdnem mindegy min kezd el dolgozni - valamihez hozzászokik majd és ez lesz az a kiindulópont, amihez később mindent hasonlítani fog. Tegyük fel, hogy ezen már túl van és valamivel elégedetlen, szeretne jobbat. Akkor meghallgathatja az általa jól ismert zenét más monitorokon és hallani fogja, hogy: "ezen kevesebb a mély, ott mintha több lenne a stereo tér, itt több a magas....." Ez már egy alap, amin elindulhat. Ha más tanácsát kéri, meg fogja kapni, lesznek Genelec-fanok, akik az Adam-ra esküsznek, stb. Ez nem félrevezetés vagy rosszindulat és még csak nem is szakmai ismeretek hiánya - egyszerűen azon dolgoznak és már automatikusan figyelembe veszik az eszköz sajátosságait. Külön téma lehetne az is, hogy milyen stílusú zenét akarunk a rendszerünkön kifaragni. Ugyancsak el lehet gondolkodni, hogy elég-e egy pár monitor, vagy tudni szeretnénk, más körülmények között mit fogunk hallani. ( A kérdés költői. )

Sok mindent lehetne még felhozni, de a konklúzió feltétlenül az, amit röviden is írtam ( és nem nyegle válasznak szántam ): hallgatni, hallgatni.

Bizonyos értelemben az árral is hasonló a helyzet - hallunk valamit, eldönthetjük ez mit ér meg nekünk.

Link to comment
Share on other sites

Én ezt a dolgot már régóta fel akartam itt dobni...és most Kib-től függetleníteném a dolgot.

Mikor így 2-3 monitor közül akar emberünk választani csak nem tudja melyik a megfelelő, minden esetben jön ez a menj hallgasd meg.

Tehát kérdésem a következő: Mit is akarunk, hogy emberünk megtapasztaljon az összehallgatás során???

Mert ugye mért vesznek monitort az emberek? Hogy jobb legyen a mixük(általában).

Véleményem szerint olyan dolgokat fog tudni leszűrni majd, hogy hááát igen ezen kevesebb a mély, ott mintha több lenne a stereo tér, itt több a magas.....Vér Pistikének sajnos ebből nem fog kiderülni melyik hangfalon fog tudni ő jobb mixet készíteni(mert ahhoz ugye minden hangfalon legalább ugyan azt a mixet el kéne készítenie egyszer, hogy mérvadó tapasztalata legyen). Bruce Swedien meg ugye valószínűleg nem itt fog érdeklődni hangfal ügyben.Az én olvasatomban az jön ki a dologból, hogy vér pistike több valós információhoz fog jutni ha egy szakember véleményét hallja a három hangfalról akinek már van tapasztalata a dologban, nem pedig az ő gyorsan belehallgatok 3 számba módszerét követi.Szvsz.

Link to comment
Share on other sites

...dehogy darabja 60, 1 pár kerül annyiba, nekem ilyenem van, nem egy nagy dobás, mélye pl. nem sok van, ill. megdöngetni se nagyon lehet, nagy hangerőn igencsak  torzít, de ennyiért gyakorlatilag nemnagyon lehet mi mást kapni, minden ami már tényleg igazán farnkó, az min. kétszer ennyibe kerül. Úgy mondanám, hogy az épp még használható kategória, de fontos, hogy kinek-mire kell!?

magyarán akkor egyetértés van a konklúzióban : 

Ha monitorvásárlás előtt állsz, és nem akarsz túl olcsót venni, amit később megbánsz, akkor ez a két típus számodra megfelelő lehet. Az MR8 Mk2-t inkább a nagyobb helységekbe javaslom, míg az MR5 Mk2-t a kisebb és közép méretű szobákba. Ha csak közel tudod elhelyezni a hangfalakat a falhoz vagy a sarkokhoz, akkor inkább a MR5-öt válaszd. Ha kedveled a Mackie HR sorozatát, de nincs rá elég pénzed akkor jó választás az MR széria.

http://www.technoindustry.hu/teszt/112-mackie-mr5-mr8-mk2-teszt

főleg az utolsó mondatban, vegyem meg a legolcsóbbat (mert a drágábbat nem fogom :) ) a HR-ből osztjónapot ?

Link to comment
Share on other sites

nem az én asztalom de leírja az állapotokat, tipikus vérpisitke körülmények semmi extra (csak nekem maschine helyett egy Akai MPK49 leledzik asztalomon, és árvállik a monitorok helye ) :)))


ableton-live-9-push-release-date.jpg

csak az érdekességkép

ebay_www.kepfeltoltes.hu_.png

200+-5 dodóra jön(ne) ki a használt

ui. jól tudom ugye EU-n belül nincs vám, és ez tényleges költség?

Link to comment
Share on other sites

"azért nem szeretnék a helyi lakógyűlés napirendi pontja között előkelő helyezést elérni mint közellenség"

 

1. Azt nem írtad, hogy elhelyezés ügyileg mik a lehetőségek, mekkora a szoba, ahol lesz.

2. Ők maguk is azt írják, hogy viszonylag könnyedén "kompenzálható a hiányosság"

3. Ezen felül is lehet basszus csapdákat berakni

4. Az, hogy mélyebbre megy le egy hangfal, az nem feltétlenül egyenlő azzal, hogy brutálisan ki is emeli a mély tartományt. Épp az lenne a cél, hogy viszonylag moderált, egyenletes legyen a hangkép, de legyen meg lehetőleg minél szélesebb spektrum. (Ha nem tévedek nagyot, épp a kisebb hangfalaknál szokták elérni a úgy a mélyebb ÉRZETET, hogy emelnek az alsó frekvenciákon, ezáltal jól megborítva a linearitást, miközben igazi mélyed nem sok lesz, de legalább a felsőbb régiókban erőlködhet még többet a driver). Az, hogy milyen hangerőn hallgatod az meg egy teljesen más történet.

 

"ebay-en 200 a használt HR624-es"

+ a szállítási költség, és azért a használt külföldi árakat ne vesd össze egy rendes 3 év HS garanciával. (Nekem is volt már bent az MR5 egy kis szervizen. Semmi komoly, csak forrasztani kellett egyet, mert picit kontaktos volt az egyik bemenet). Használt cumónál benne van a rizikó, főleg ha ebayről, külföldről rendeled. Szállítás során is lehetnek gondok, és amíg kézhez nem kapod nem tudod, hogy milyen. Ha kiderül, hogy valami nem gömbölyű, jó esetben csak a szállítási költséget buktad be. Azért már az is egy nagyságrenddel kisebb rizikófaktor, ha itthon veszel használtat, valakitől, akihez el tudsz menni, meg tudod helyben vizslatni. De azért ez még mindíg nem a 3 év garancia.

 

De így is 50 Mátyás + szállítás a diffi, ennyiből nem tudom, hogy mit lehetne összehozni akár DIY akusztika terén, de lehet, hogy még így is megfontolandóbb a mélyebbre menő MR8. Persze, az is lehet a koncepció, hogy most egy HR624, és később egy sub hozzá (ha úgy ítéled meg, hogy kell). Ez összességében gondolom azért sokkal jobb eredményt hoz, de akusztikázni akkor is kell, és a (jobb) subok elég horror árban vannak manapság sajnos.

 

Amúgy nagyon szívesen, remélem nem viszlek be nagyon az erdőbe, hallgass meg más véleményeket is, de a végső döntés a tiéd.

Link to comment
Share on other sites

Mackie MR8mk2

 A tesztnél sikerült megfelelően elhelyeznünk a hangfalakat – messze a faltól és a saroktól – de amikor közelebb vittük őket a mély hangok teljesen elszabadultak. Mivel csak emelési lehetőség van a LF szűrőn ezért egy darab szivacsot dugva a reflexnyílásba kompenzálható a hiányosság. Érthetetlen miért nem vágható a mélytartomány.


http://www.technoindustry.hu/teszt/112-mackie-mr5-mr8-mk2-teszt teszt 

vs

HR624

...the bass response is roughly the same as that of the HR824s, which is plenty for most small—to-medium-sized project studios. Because the woofer is smaller than in the HR824, the mid-range handling is slightly better (in fact, I tend to use my HR624 Mk1s in preference to my HR824 Mk1s, as they are plenty loud enough and I like the extra mid-range definition), but the maximum SPL is slightly less...The maximum SPL is 5dB below that for the HR824 Mk2 and the frequency response drops off around 48Hz, but other than that the character is uncannily similar. Subjectively (once you have balanced their levels) only the depth of the bass extension of the HR824 Mk2 really sets it apart from its smaller sibling.


-http://www.soundonsound.com/sos/sep07/articles/mackie_hr824mk2.htm#5
 

azért nem szeretnék a helyi lakógyűlés napirendi pontja között előkelő helyezést elérni mint közellenség :) , kell a ráknak egy brutál sub 50Hz-es tartomány  ill. ebay-en 200 a használt HR624-es
http://search.eim.ebay.hu/?ev=&elc=&kw=HR624+Mk2&ect=

és köszönök minden segítséget :)
 

Link to comment
Share on other sites

Ezen a 2012-es linken épp azt írják, amit én is mondtam :)

De visszakanyarodva az eredeti felvetésed lényegéhez:

"... elektromos csimbummm kategóriához (trance) ... első választottam ... túl nagy igényeim nincsenek, csak néha meghallgatnám mit alkottam nemcsak fülesen ... boltba nem megyek be hallgatódzni ... Mackie MR8mk2 és Mackie HR624 mkII ... van akkora különbség, h érdemes legyen gyűjteni rá ... "

Ezek alapján szerintem MR8mk2 bőven kimeríti az igényeidet. Egy "rivjú" (elnézést, ha már volt):

http://www.sonicstate.com/news/2011/05/06/sonic-lab-mackie-mr8-mk2-studio-monitors/

A HR624 tuti nem megy annyira mélyre (bár valószínűleg a saját tartományában részletesebb), az már valószínűleg az a kategória, amihez kell a sub is, de akkor már lehet, hogy inkább mást. Az MR8 arra amire írtad önmagában is teljesen jó lehet neked. És azért a "kettes" szintet (tsoka véleményét osztom e téren, legalábbis 1-2 szintig mindenképp, feljebb nem hallottam még sok mindent) még kevésbé kéne hallgatózás nélkül kiválasztani.

Ha az árkülönbözetet akusztikára költöd, lehet, hogy sokkal jobban jársz (de az is lehet, hogy zöldeket beszélek, majd az okosok megmondják).

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • Create New...