Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Áttörés Androidon?


Bendi

Kérdés

Recommended Posts

Ezzel egyetértek, vagyis hogy nem szar az egész, v. totál marhaság, v. használhatatlan, hanem az elején lévő, még fejlődő a technológia és ezt senki nem fogja most PowerMac helyett használni! De légyszi a dologban tovább ne provokálj ha nem muszáj!

No, azért ettől a véleménytől "...azt látnia kéne mindenkinek, hogy a tablet piac elsőrendű célja a netezés és a mobilokon is tényleg csak "mutimivannekeeed!" feelinggel lehet a dolognak még érdekessége, mint komolyabb érdemi zenei produkció. A Reason csinál még a mai korhoz illő nyekergő szoftot ilyen platformra, amivel lehet bohóckodni 2 metró közt várva, de semmi több. Az iOS is ilyen szempontból egy mezei érdekesség mint hogy komolyabban kéne venni..." elég messze kanyarodtál ... ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja, és még valami:

Ugyan miért is szállt be ebbe a bohóckodásba az Apogee, RME, Focusrite ... Érdekes módon csupa komolytalan, marginális, pitiáner cég...

http://www.hitspace.hu/iphone-ipad/hangkartya?p=2

Talán azért, mert mint írtam, ez egy új fejlődő technika, amiért ismét lehet eladásokat produkálni. Az hogy valamit a youtubeon nyomnak, még nem 100% hogy döccenés mentes álom munkaeszköz is egyben 0 kompromisszummal. Biztos vagyok benne, hogy jelenleg ma aki komolyabban gondolja az audio makinget az komoly eszközökre való beruházás mellett nem iPad platform felé fog nyitni. Ez lehet hobby vagy mobil irány jelenleg, aki nem tud a seggén megülni még otthonról vagy a vidéki nyaralóból bejut a stúdióig és dolgozhat és mindenáron a szántóföld mellett is komponálási kényszere van... 

Link to comment
Share on other sites

Talán azért, mert mint írtam, ez egy új fejlődő technika, amiért ismét lehet eladásokat produkálni. Az hogy valamit a youtubeon nyomnak, még nem 100% hogy döccenés mentes álom munkaeszköz is egyben 0 kompromisszummal. Biztos vagyok benne, hogy jelenleg ma aki komolyabban gondolja az audio makinget az komoly eszközökre való beruházás mellett nem iPad platform felé fog nyitni. Ez lehet hobby vagy mobil irány jelenleg, aki nem tud a seggén megülni még otthonról vagy a vidéki nyaralóból bejut a stúdióig és dolgozhat és mindenáron a szántóföld mellett is komponálási kényszere van...

Fordítsuk le a mondandódat notebookra:

"...aki nem tud a seggén megülni még otthonról vagy a vidéki nyaralóból bejut a munkahelyéig, és dolgozhat és mindenáron a szántóföld mellett is munkakényszere van..."

Mondd ezt azoknak, akik InterCityn, repülőn, távolsági buszon ... dolgoznak a notebookjukon.

Másrészt meg, a komponálás és az "audio making" két teljesen más dolog. Komponálni tökéletesen lehet mobil eszközökön. Kiválóan lehet rögzíteni ötleteket, vázlatokat.

És - akármennyire nem tudod ezt elfogadni - az iPad még hangszerként is megállja a helyét sok helyzetben.

Lehet fanyalogni, lehet mindenféle hangzatos elhatárolódós ideológiákat gyártani, de az iPad vagy egyéb tabletek, ha végre azokon is megoldják a megfelelő latency-igényt (inkább előbb, mint utóbb) át fogják venni a jelenlegi "mobil eszközök" szerepét (notebook), de még az is lehet, hogy egyes asztali gépekét (mac mini) is.

Pl. egy Focusrite Saffire 6i6 kártyát az iPadre kötve nagyon jó kis (home studio) recording eszközt kapunk.

Link to comment
Share on other sites

Azthiszem, ezzel a szántóföld melletti komponálási kényszerrel én is meg lettem szólítva :)

Nos, úgy érzem, megint egy olyan beszélgetés alakult ki, hogy van valaki, akinek van, használja az eszközt, vannak róla fogalmai és mindennapos gyakorlati tapasztalatai, és ennek ellenkezőjéről akarja másvalaki meggyőzni, akinek elképzelése sincs az eszköz működéséről. Szerintem ez teljesen meddő ilyesformán.

Jelentem az iPad-ra (főleg 2-estől) már létezik a 100% döccenésmentes munkaeszköz. Az iPad-en ugyanolyan patent szoftszintik vannak, mint egy PC VST, azzal a különbséggel, hogy míg én 6 évet kűzdöttem a PC konfigurációkkal, meg a latency-vel, meg a pattogó USB hangkártyákkal, addig az iPad-on ez a problémám ha jól számolom kb. 5 másodperc alatt megoldódott... kb. ennyi, amíg elindul egy KORG Legacy Standalone szoftszinti.

Ne felejtsük el, hogy még mindig nem arról van szó, hogy stúdiók dobják ki a cuccaikat, hanem olyan hobbizenészekről, mint Bendi, vagy én. Azért lássuk, be, hogy a hétköznapi hobbi-zenész gyakorlatilag a legnagyobb célközönség.

Sajnos nincsen hétvégi nyaralóm, de napi 3 órát utazok melóba, meg haza, közben meg otthon mindössze kb. 1 órám van zenélni esténként. A legnagyobb segítség, hogy az iPad-be fel tudom játszani az ötleteimet MIDI-ben, majd a vonatozás alatt rendbe tudom rakni és következő nap hazaérve már ráküldhetem a szekvenciáimat akár a KURZWEIL-emre, akár a KORG-omra hogy elkészítsem a felvételeimet, amiket aztán sávonként WAV-ban szintén az iPad-ra másolok és újabb vonatút alatt rendbeteszem, kifésülöm, kipanorámázom, megeffektezem és összegzem.

Azért ahhoz nem kell túl nagy belátás hogy elismerjük, a MIDI szekvenciáinkkal 10-20 évvel ezelőtt símán megbírkózott egy 486-os számítógép, akkor most miért olyan nehéz azt megemészteni, hogy manapság egy iPad, ami összehasonlíthatatlanul nagyobb teljesítménnyel bír és érintőkijelzővel, sokkal jobban megoldja mindezt??? Sőt a számítási kapacitásába még az is bőven belefér, hogy olyan szoftszintiket futtasson, mint amiket az első P1-es számítógépemen is már tudtam használni 1998-ban.

Nem igazán értem, hogy ezen mi a vitatéma?

És hogy visszautaljak a topik címre miszerint itt az Androidról van szó, manapság egy Androidos alsóközépkategóriás telefon, vagy tablet 1GHz-es Duál processzorral döcög, tehát semmi akadálya, hogy MIDI-szekvenszerben, vagy VST-ben lekörözzön egy P1-es PC-t, amivel annó hosszú évekig ki tudtam szolgálni a hobbicéljaimat.

Link to comment
Share on other sites

Fordítsuk le a mondandódat notebookra:

"...aki nem tud a seggén megülni még otthonról vagy a vidéki nyaralóból bejut a munkahelyéig, és dolgozhat és mindenáron a szántóföld mellett is munkakényszere van..."

Mondd ezt azoknak, akik InterCityn, repülőn, távolsági buszon ... dolgoznak a notebookjukon.

Másrészt meg, a komponálás és az "audio making" két teljesen más dolog. Komponálni tökéletesen lehet mobil eszközökön. Kiválóan lehet rögzíteni ötleteket, vázlatokat.

És - akármennyire nem tudod ezt elfogadni - az iPad még hangszerként is megállja a helyét sok helyzetben.

Lehet fanyalogni, lehet mindenféle hangzatos elhatárolódós ideológiákat gyártani, de az iPad vagy egyéb tabletek, ha végre azokon is megoldják a megfelelő latency-igényt (inkább előbb, mint utóbb) át fogják venni a jelenlegi "mobil eszközök" szerepét (notebook), de még az is lehet, hogy egyes asztali gépekét (mac mini) is.

Pl. egy Focusrite Saffire 6i6 kártyát az iPadre kötve nagyon jó kis (home studio) recording eszközt kapunk.

 

Jó, legyen igazad, én (és még sokan mások) nem fognak azért iPad-ed, Android tabletet stb. venni, legalábbis nem olyan célból, mint Te, de ezzel nem is érdemes tovább foglalkozni szerintem, mindenki tudja mi jó neki, aki meg nem az olvas, kérdez, tanul, próbál, tapasztal... ;)

Link to comment
Share on other sites

LP-filter, azért azt lásd be, hogy az, hogy Te (másokkal együtt) nem fogsz bizonyos célra iPadet, tabletet venni bármely okból kifolyólag, nem pont ugyanaz a "kategória", mint hogy "szar az egész, totál marhaság, használhatatlan, bohóckodás". A kettő között csak egy galaxisnyi különbség van ;)

Tudod: "három milliárd légy nem tévedhet..."

Link to comment
Share on other sites

LP-filter, azért azt lásd be, hogy az, hogy Te (másokkal együtt) nem fogsz bizonyos célra iPadet, tabletet venni bármely okból kifolyólag, nem pont ugyanaz a "kategória", mint hogy "szar az egész, totál marhaság, használhatatlan, bohóckodás". A kettő között csak egy galaxisnyi különbség van ;)

Tudod: "három milliárd légy nem tévedhet..."

Ezzel egyetértek, vagyis hogy nem szar az egész, v. totál marhaság, v. használhatatlan, hanem az elején lévő, még fejlődő a technológia és ezt senki nem fogja most PowerMac helyett használni! De légyszi a dologban tovább ne provokálj ha nem muszáj!

 

Link to comment
Share on other sites

Azthiszem, ezzel a szántóföld melletti komponálási kényszerrel én is meg lettem szólítva :)

Nos, úgy érzem, megint egy olyan beszélgetés alakult ki, hogy van valaki, akinek van, használja az eszközt, vannak róla fogalmai és mindennapos gyakorlati tapasztalatai, és ennek ellenkezőjéről akarja másvalaki meggyőzni, akinek elképzelése sincs az eszköz működéséről. Szerintem ez teljesen meddő ilyesformán.

Jelentem az iPad-ra (főleg 2-estől) már létezik a 100% döccenésmentes munkaeszköz. Az iPad-en ugyanolyan patent szoftszintik vannak, mint egy PC VST, azzal a különbséggel, hogy míg én 6 évet kűzdöttem a PC konfigurációkkal, meg a latency-vel, meg a pattogó USB hangkártyákkal, addig az iPad-on ez a problémám ha jól számolom kb. 5 másodperc alatt megoldódott... kb. ennyi, amíg elindul egy KORG Legacy Standalone szoftszinti.

Ne felejtsük el, hogy még mindig nem arról van szó, hogy stúdiók dobják ki a cuccaikat, hanem olyan hobbizenészekről, mint Bendi, vagy én. Azért lássuk, be, hogy a hétköznapi hobbi-zenész gyakorlatilag a legnagyobb célközönség.

Sajnos nincsen hétvégi nyaralóm, de napi 3 órát utazok melóba, meg haza, közben meg otthon mindössze kb. 1 órám van zenélni esténként. A legnagyobb segítség, hogy az iPad-be fel tudom játszani az ötleteimet MIDI-ben, majd a vonatozás alatt rendbe tudom rakni és következő nap hazaérve már ráküldhetem a szekvenciáimat akár a KURZWEIL-emre, akár a KORG-omra hogy elkészítsem a felvételeimet, amiket aztán sávonként WAV-ban szintén az iPad-ra másolok és újabb vonatút alatt rendbeteszem, kifésülöm, kipanorámázom, megeffektezem és összegzem.

Azért ahhoz nem kell túl nagy belátás hogy elismerjük, a MIDI szekvenciáinkkal 10-20 évvel ezelőtt símán megbírkózott egy 486-os számítógép, akkor most miért olyan nehéz azt megemészteni, hogy manapság egy iPad, ami összehasonlíthatatlanul nagyobb teljesítménnyel bír és érintőkijelzővel, sokkal jobban megoldja mindezt??? Sőt a számítási kapacitásába még az is bőven belefér, hogy olyan szoftszintiket futtasson, mint amiket az első P1-es számítógépemen is már tudtam használni 1998-ban.

Nem igazán értem, hogy ezen mi a vitatéma?

És hogy visszautaljak a topik címre miszerint itt az Androidról van szó, manapság egy Androidos alsóközépkategóriás telefon, vagy tablet 1GHz-es Duál processzorral döcög, tehát semmi akadálya, hogy MIDI-szekvenszerben, vagy VST-ben lekörözzön egy P1-es PC-t, amivel annó hosszú évekig ki tudtam szolgálni a hobbicéljaimat.

 

NEm Csabi! Használd! Igazad van, ha ez neked jó. Ötletrögzítésre midi szinten a napi teendők melett rajta biztos elég is. Ha másnak e mellett nem jön be, vagy többet szeretne a dologtól, csak attól ne várjátok hogy ajnározza. Lehet neked a piros bicikli tetszik, másnak a kék és ettől még nem dől össze a világ azt Te is jól látod! :)

Link to comment
Share on other sites

Oké, bendi!

Ad 1, a mai szoftok teljesítményigénye nem az 5-10-20 évvel ezelőtti számítógépek teljesítményét követeli meg, ergo lehet hogy az iPad tud egy-két szoftot futtatni már, de ne hasonlítsd össze egy asztali Mac-kel vagy mással, végeredmény: bohóckodás 2 metró megálló közt.

Ad 2, multieditor - szerintem ez egyértelműen behatárolja, ahogy más is jóváhagyta - "az egészben az audioipari létjogosultság használható morzsáját abban látnám, ha ilyen cuccokra készülne egy multi editor alkalmazás és lehetővé válna régebbi midis vasak macerálása, szerkesztgetése egy füst alatt.", mint anno a SoundDriver ha még most sem érted...

A technológia nyilván fejlődni fog folyamatosan, de még nem ott tart hogy mindenki iPadot vegyen és mindent kihajintgáljon... :) Félreértés ne essék ezek mellett, én is várom hogy kb. 10 év múlva majd tablet dokkolós midi kontroller billentyűk legyenek már nagy számban és az olyan nevek is mint Yamaha, Roland, Korg stb. sample csomagokat és egyéb appokat erre írjanak meg, mint pl. a Legacy Collection ma, kezdetnek...

Link to comment
Share on other sites

Én mindössze annyiban egészíteném ki hármunk csevegését, hogy az iPad-al egy jól használható, igenis aktív és működő zenei platformot méltattunk csak azért, mert az is egy táblagép...

 

DE

 

...a topik címe "Áttörés androidon" és sajnos azt kell mondanom, hogy az Android csakugyan olyan messze van a komoly zenei alkalmazástól, mint ahogy azt LP-filter (igaz iPadra vonatkoztatva) mondja.

 

Van Android tabletem is, de azt szinte még szimpla dobgépnek is bajos használni... realtime pedig teljesen használhatatlan latency-ket produkál. Gyakorlatilag arról is lemondtam, hogy 2 metró közti bohóckodásra használjam és visszaálltam a videólejátszásra, meg az Excell táblázat kezelésére, amiben a zenesulis anyagaimat és az összhangzattant szerkesztem :D

 

Én spec ezúttal kíváncsi lennék olyan beszámolóra is, aki már ki is próbálta az Androidra megjelent FL Studio-t, vagy a "komolyabb" zenei szoftverek valamelyikét :)

Link to comment
Share on other sites

 

Én mindössze annyiban egészíteném ki hármunk csevegését, hogy az iPad-al egy jól használható, igenis aktív és működő zenei platformot méltattunk csak azért, mert az is egy táblagép...

 

DE

 

...a topik címe "Áttörés androidon" és sajnos azt kell mondanom, hogy az Android csakugyan olyan messze van a komoly zenei alkalmazástól, mint ahogy azt LP-filter (igaz iPadra vonatkoztatva) mondja.

 

Van Android tabletem is, de azt szinte még szimpla dobgépnek is bajos használni... realtime pedig teljesen használhatatlan latency-ket produkál. Gyakorlatilag arról is lemondtam, hogy 2 metró közti bohóckodásra használjam és visszaálltam a videólejátszásra, meg az Excell táblázat kezelésére, amiben a zenesulis anyagaimat és az összhangzattant szerkesztem :D

 

Én spec ezúttal kíváncsi lennék olyan beszámolóra is, aki már ki is próbálta az Androidra megjelent FL Studio-t, vagy a "komolyabb" zenei szoftverek valamelyikét :)

 

Zenesuli? Összhangzattan? Ez engem érdekel mit csinálsz, írj PÜ-t ha ráérsz...

Link to comment
Share on other sites

Zenesuli? Összhangzattan? Ez engem érdekel mit csinálsz, írj PÜ-t ha ráérsz...

 

 

Jazz suliba járok. A tanár megnyugtatott, hogy neki 40 éve van benne, szóval nem kell elkeseredni és gyors haladást várni :). Az excell táblában fejtem ki magamnak a hangzatokat, az összefüggéseket és a mankókat..., a tanár  és a magyarázatok nélkül nem sokat ér amit felírogatok magamnak...

 

Igazából csak arra akartam utalni, hogy egy Android tablet egyelőre kb. ennyiben tud közel vinni minket a zenei felhasználáshoz, hogy rajta tároljuk a tananyagot :)

Link to comment
Share on other sites

Összhangzattan excelben? Hmmm, ez érdekes ;)

Úgy kezdődik, hogy a kisszekund az "12. gyök alatt 2"-szörös szorzó ? :)

 

Háát, majdnem :) Hangonként a fokok, a skálák, azon belül hogy a skálahangokal a 4-es hangzakok 7-es, vagy major7-esek lesznek, avagy szűkítettek. Illetve a 4-es, 5-ös stb. hangzatok felépítését szoktam kifejteni. És mivel elég sok az összefüggés ha jól csinálom a dolgokat, akkor az oszlopokban össze is tudnak találkozni a kifejtett elméletek.

 

Szóval ez egyfajta gyakorlás. És a végén lesz egy jó kis adatbázisom belőle :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Én spec ezúttal kíváncsi lennék olyan beszámolóra is, aki már ki is próbálta az Androidra megjelent FL Studio-t, vagy a "komolyabb" zenei szoftverek valamelyikét :)

 

ugyan iPad és NanoStudio/Auria/stb. de egynek elmegy

http://simonclivehughes.com/Simon_C._Hughes_Photography/Simon_Sez/Entries/2013/4/16_Makin_Music_in_2013.html

http://simonclivehughes.com/Simon_C._Hughes_Photography/Simon_Sez/Entries/2013/5/17_Makin_Music_in_2013_-_Part_2_-_Anatomy_of_a_Mix.html

Link to comment
Share on other sites

 

 

Köszi, nagyon jó, szívesen bogarászom és hallgatom! :)

 

De szándékosan akartam visszazökkenteni a topikot a címének megfelelően "Áttörés Androidon" mederbe.

Az iPad-al kapcsolatban megvannak a nagyon jó gyakorlati tapasztalatok, de Androidról semmi...

Link to comment
Share on other sites

 

Tényleg jó kis, részletes olvasmány. Akinek nincs türelme elsőre végigolvasni, ajánlom figyelmébe, hogy a második oldal alján PDF-ben letölthető az egész cikk, értelmesen tördelve, szóval későbbre is el lehet tenni :)

Link to comment
Share on other sites

Lehet, hogy az Android is eljut arra a szintre, hogy érdemes lesz komolyan venni, mint audio / szint / plug-in platformot?

Két "próbálkozás".

http://www.sonicstat...droid-platform/

a kép ha jól látom a Reason modulról van, nem az Androidról. Szerintem a következő történik: aki teheti, kihozza mindkét platformra a programját, mivel ez promó célra mindenhogy jó. Viszont komolyabban használható csak az IOS változat marad amiatt, mivel Androidra jelenleg a különböző disztribúciók és hardverek miatt megjósolhatatlan a stabil működés. Szóval lesz panaszkodás hogy "de neked sajnos nem olyan androidod van, ami...". És a hardverkiegészítőkkel mi lesz? Remek példa, hogy mennyi periféria van IOS eszközökre és mennyi Androidra.

Egyébként Nintendo DS-re vannak egész jó programok, tehát Android itt is utolsó, az iPad pedig toronymagasan üt jelenleg minden más tabletet.

Interjú a Propellerheads-szel, mi a baj az Androiddal zenei appok ügyében. De mielőtt bárki elolvassa, egy percig se felejtsük: az Android perpillanat telefon OS. Az pedig most, 2012-ben hogy "ajj, nem tudok zenélni a telefonommal" elég furcsa elvárás.

http://www.macprovideo.com/hub/interview/interview-ernst-propellerhead

Link to comment
Share on other sites

Csak azért tettem oda a képet, hogy legyen valami "design elem is", valóban a Reason modul képe.

Ahogy kivettem a lényeget, igazából nem "az android" a cél platform, hanem a filmben látható, android alapú eszköz.

Az egyik lényeges pont, hogy - a cikk szerint - megoldódik a 4.1-es androidban a latency probléma.

"with recent developments in the Android 4.1 OS, which tackle the audio latency that has been an issue previously"

Link to comment
Share on other sites

Az egyik lényeges pont, hogy - a cikk szerint - megoldódik a 4.1-es androidban a latency probléma.

"with recent developments in the Android 4.1 OS, which tackle the audio latency that has been an issue previously"

Szerintem ez igaz lehet kiegészítve azzal, hogy "amennyiben a hardver is engedi". A tömegeknél levő Android hardveren még a legutolsó változat se fut el az OS-nek, és akkor még ott van hogy nincsenek hardverek, és hogy az Android júzerek nem szeretnek annyira költeni a Marketplace-en. Jelenleg szkeptikus vagyok az egész szoftveres fejlődést illetően pusztán amiatt, amit látok, vagyis annak hiányát, hogy nem látok technológiai áttörést megjelenni a zenében. Pl. mint mikor jöttek a megfizethető samplerek, vagy a házistúdióknak megfizethető hangkártyák. A dolog szerintem megreked egy időre, amíg nem történik valami tetemes technológiai vagy biológiai áttörés. Ami IOS-es zenei fabrikálást láttam az legfeljebb koncepciónak volt jó, tulajdonképp óriási hendikepp ezen a platformon bütykölni.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...