Jump to content
Ménemszól.hu

Manley MHP-101 Stúdió fejhallgató rendszer


A/D

Recommended Posts

A Manley újracsomagolta a korábbi személyi lehallgató rendszerét, amit most HP-101 "More Me Box" névre keresztelt. (Korábban egy hasonló termékük futott a Langevin brand alatt)

Manapság számos olyan megoldással találkozunk, amely lehetővé teszi az előadó számára azt, hogy saját maga állíthat be tetszőleges arányt a zenéből. Ilyenek pl. az AVIOM népszerű rendszere, a Hear Technologies Hear Back rendszere, vagy a Behringer Powerplay.

Ezek remek találmányok, mivel a hangmérnök feladatát rendkívül megkönnyítik azáltal, hogy az előadó nem őket abajgatja a helyes arány megtalálásával, ami pedig kulcsfontosságú az előadás kimenetelének szempontjából.

Az eddigi megoldások digitálisak, nagyon könnyen összeállíthatók, alig kell kábelezni (egy CAT-5-ös kábel elég is nekik), hátrányuk viszont az, hogy hangzásban szerények. Ezalatt azt kell érteni, hogy sem a fejhallgató erősítők nem valami nagy durranások, az EQ-k pedig tök rossz helyen működnek, mely eredményeképp kicsit küzdelmes egy igazán jó monitor sound összerakása.

A Manley ezzel szemben azt ígéri nekünk, hogy az ő analóg rendszere bár nem olcsó, de mindenképp a legjobb, kvázi tökéletes hangzást és fincsi EQ-kat biztosít, melyeket kifejezetten fejhallgatókra optimalizáltak. A cég múltjából, illetve az árcetliből (2000 dollár egy kiállás!) kiindulva ebben nincs is okunk kételkedni. Ehhez nyilván fizikai faderek járnak, szemben a gombnyomogatós megoldásokkal.

További extra szolgáltatás még, hogy a kiállásokon van talkback mikrofon is, tehát üzengetni is lehet egymásnak. Pontosabban multimód talkback. A TALK gomb megnyomásával rá lehet beszélni a zenére, az "INTERRUPT" funkcióba téve pedig a zenét szűnteti meg.

A sztereó csatornák monósíthatók (ilyet máshol is láttunk), de van egy extra "SIM" funkció, ami csak a basszust monósítja, ha épp erre van szükség.

Az egyes csatorna különleges: van fáziskapcsolója is, amit elsősorban vokalisták számára dedikálnak. Merthogy az énekes nem csak a fejhallgatón keresztül, de a csontjain keresztül is hall, és ezzel a megoldással próbálják megoldani hogy ellenfázis miatt romoljanak az érthetőségi viszonyok, vagy hogy a fejhallgatóban totál mást hall az előadó mint a monitorokon. Milyen okos! Méregdrága ELCO csatlakozókon keresztül lehet daisy-chainelni egyébként a rendszert.

Aztán vannak itt még más fincsi dolgok, melyeket nyilván egy igényes, komoly tapasztalattal és környezettel rendelkező cég találhat csak ki: egyrészt a mute funkció képes elnémítani a fejhallgató csak bal vagy csak jobb oldalát. Mire jó ez? Van aki úgy énekel, hogy csak az egyik fülére rak fülest, ekkor persze a másik kiszól a mikrofonba. Ez a probléma ezzel megszűntethető. Okos!

Most a lényeg, hogy miért fog ez végül alapból is jobban szólni mint a konkurrencia: a master hangerő a beépített teljesítményerősítőket szabályozza, melyek csatornánként jóval több mint 100 Watt (csúcs) teljesítményt képesek leadni csatornánként, ezzel akár 4 fejhallgatót is képes meghajtani gyakorlatilag olyan hangerőn, amit csak kíván a zenész. Feltételezhetően ez nem egy iPod áramkör másolata lesz ;)

A három végső érv mellette mégiscsak a kezelhetősége, a zenészek közti kommunikáció lehetősége, és a mesés hangminőség akár extrém hangerő szint mellett is.

Sokunknak sajnos nem lesz ilyenje, de örvendetes lenne egy ilyen rendszer felbukkanása például a hazai stúdiókban!

A Manley magyarországi képvislete a Hit Space.

A termék leírása a gyártó honlapján itt tekinthető meg.

post-1-0-65941500-1341504538_thumb.png post-1-0-41288900-1341504501_thumb.png post-1-0-98674200-1341504671_thumb.jpg post-1-0-93239700-1341504691_thumb.gif

Link to comment
Share on other sites

Azért ez a 2000/kiállás enyhe túlzás.... Szerintem! Talán a behringer pont nem jó, de a kettő között csak kellene lennie egy ésszerű optimális ár/minőség kategóriának...

Ha lenne tapasztalatod az ilyen jellegű termékekkel nem csodálkoznál.

Az nem úgy működik, hogy mi mit gondolunk drágának, főleg, ha nem értjük, hogy adott dolog megvalósítása extra technológiát kíván. A szomszéd néninek és neked is más elképzelésed van arról pl. hogy egy jó szinti mennyibe kerülhet. Egy példa: ha az autó 180 helyett 300 lóerő, akkor az nem csak annyi, hogy nagyobb motor van benne, hanem rögtön 100k egy gumi, rögtön 100k egy fékbetét, rögtön más a futómű, ésatöbbi.

Íme:

AVIOM: AN-16/i: 1159 euro + A-16 II 609 euro = 1768 euro. Nekem ilyenem van, és mindent tud, leszámítva hogy tök szarul szól, mint minden personal monitor mixer, pedig ez az ipar egyik legjobbja, és mint látod, nem olcsó. Na most akkor az a 2000 dollár, ami 4 fejhallgatót is kristálytiszta minőségben hajt sok vagy kevés? Megnézted te a fotón a cuccnak a tápját? Na...

Link to comment
Share on other sites

"csatornánként jóval több mint 100 Watt (csúcs) teljesítményt képesek leadni"

Ezt azért át kéne gondolni, meleg van. Gondolom ebből számoltad: "Peak to peak voltage is typically 50 volts into 100 ohms" . 50 V csúcstól- csúcsig (E) az 25 V csúcsfeszültség (A), az 17,67 V eff (D), amiből 100 ohmnál ki is jön a megadott 3 W RMS teljesítmény, de nem a 100 W csúcs.

Image31-h.gif

Egyébként mekkora tápfesz kap az erősítő?

Üdv.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...