Jump to content
Ménemszól.hu

zene online eladása


oldbrian

Recommended Posts

csinálsz egy labelt... Pont ez a baj manapság. Bárki csinálhat label-t (persze bakeliteset nem) anélkül, hogy minimális foglma lenne a dolgokhoz. Kell 5 kész kiadvány és a beatport tárt karokkal fogad. Neki aztán tök mindegy hogy a legócskább elektrohouse-t csinálod vagy még akár jó zenét is, a lényeg, hogy minél több áru legyen a polcán. Nincs minőség kontroll.

Önerőből nem tudod annyira promotálni a kiadót, hogy nagyobb mennyiségű ember felkapja rá a fejét. Ahhoz bizony nagyon magas minőséget kell produkálni, mind zenében, mind artworkben és a megfelelő embereknek kell eljuttatni a promót, tehát nagyon jó kapcsolatok is kellenek és költeni kell reklámra bőven.

Ezek nélkül csak egy újabb ezredrangú kiadó leszel, akire senki sem figyel.

Ha egyedül akarsz boldogulni, sztem sokkal jobb megoldás lehet a bandcamp nevű oldal. Itt nem kell osztoznod senkivel meghatározhatod az árat vagy akár adhatod ingyen is a zenét, a lényeg úgyis, hogy minél több emberhez eljusson.

Link to comment
Share on other sites

Valóban furcsa és kiszámíthatatlan a lemez, vagy zene eladás. Valamiért a szerzők, nagyon lehetőséget sem kapnak, hogy előrébb jussanak a műveikkel. Ha tegyük fel ír egy zenét az ember, azt jogilag rendberakja, hogy az aző szerzeménye hivatalosan és mellette jó is az anyag, hozzáviszonyítva az épp aktuális slágerekhez. Az anyagot eljuttatja ismert vagy nemismert lemezlovasoknak esetleg kisebb rádióknak. Tegyük fel akiknek elküldtük meg is hallgatják és tetszik nekik! NEM MERIK BEVÁLLALNI A JÁTSZÁSÁT! Mivel nincs ott egy név, hogy XY, csak a te ismertlen neved. Pedig ha ez a dolog működne, legalább valamilyen szinten a közönség felé is eljutna egy buliban vagy a rádióban. Ha többször hallja az ember, netán meg is tetszik a közönségnek akkor már el kezd érdeklődni az előadóról, hogy hú hallattad azt a zenét, nem tudod ki játsza stb...stb... És akkor jön az internet, rákeres és letölti valami torrent oldalról, jobesetben megvásárolja beatportról vagy bármilyen hasonló helyről. Ha meg az ember csak felteszi ismeretlenül a jó zenéit a netre, hogy tessék ez vagyok én, akkor észre sem veszi a millió egy másik zene között, vagy beleteker és jön a következő, vagy tetszik neki és letölti, de attól még az nem sláger, mivel nem jut el minden emberhez. Sokan a név alapján keresnek zenéket a neten, vagy előadószerint, vagy egy egy jónevű kiadó neve alapján, mert úgy vannak vele, hú ennek ez és az a kiadója akkor az asztán húdejó lehet. Sokszor a kiadók is inkább bejáratott dolgok felé hajlanak, mert ha látják, hogy valakinek működik valami véletlen és hallják, hogy ennek van már közönsége, játszák, akkor ezzel nem nyúlnak annyira mellé, ebbe megéri pénzt invesztálniuk mert az tuti működik. És ebből aztán amit beletesznek sokszorosát ki tudják venni.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ha tegyük fel ír egy zenét az ember, azt jogilag rendberakja, hogy az aző szerzeménye hivatalosan és mellette jó is az anyag, hozzáviszonyítva az épp aktuális slágerekhez. Az anyagot eljuttatja ismert vagy nemismert lemezlovasoknak esetleg kisebb rádióknak. Tegyük fel akiknek elküldtük meg is hallgatják és tetszik nekik! NEM MERIK BEVÁLLALNI A JÁTSZÁSÁT! Mivel nincs ott egy név, hogy XY, csak a te ismertlen neved.

Nem tudom pontosan milyen dj-kre gondolsz, de azért ha jó zenét csinálsz és eljuttatod nekik, játszani fogják. Mióta dubplate-et használnak, pl. a dnb dj-k azon pörögnek, hogy ki játszik több kiadatlan zenét.

Ha meg az ember csak felteszi ismeretlenül a jó zenéit a netre, hogy tessék ez vagyok én, akkor észre sem veszi a millió egy másik zene között, vagy beleteker és jön a következő, vagy tetszik neki és letölti, de attól még az nem sláger, mivel nem jut el minden emberhez.

Ennek meg főleg az az oka, hogy a "hivatalos" csatornákból is túlnyomórészt a szar folyik, az ennél valószínűleg gyengébb minőségű eresztésből (mivel nem adta ki senki) csak a nagyon elszántak fognak válogatni (ráadásul nincs is egy helyre gyűjtve, mint egy online boltnál)
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Ennek meg főleg az az oka, hogy a "hivatalos" csatornákból is túlnyomórészt a szar folyik, az ennél valószínűleg gyengébb minőségű eresztésből (mivel nem adta ki senki) csak a nagyon elszántak fognak válogatni (ráadásul nincs is egy helyre gyűjtve, mint egy online boltnál)

 

Sajnos én még nem találtam olyan online boltot, amiben huzamosabb ideig végig tudtam volna hallgatni az aznapi friss szerzeményeket. Pl Beatportra szerintem kifejezetten borzalmas hanganyagok kerülnek, és ezerből egy zene üti meg azt a színvonalat, amit egy dj lejátszik. És ez még az aránylag igényes "chillout" stílus volt, az elektronikus részben ez kb 5000:1 arányú.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Engem az érdekelne, hogy működik ez az egész online zenekiadás dolog. Elolvastam rengeteg oldalt, fórumot, stb. de még mindig van ami nem világos.

 

1) Ha pl. valaki Mo.-ról pl. elektronikus zenét ad ki, már megteheti anélkül is, hogy egy label-en keresztül menne. (pl. Awal, Dittomusic, CDbaby és társai...) Ennek pl. a jogi/adózási oldala nem tiszta számomra. Ha a kiadás egy angol disztribútoron keresztül megy, mi a helyzet a bevételek adójával, jogdíjak, stb? Itthon mit kell fizetni, bejelenteni, stb.?

 

2) Mit jelent a label? Egy lemezkiadó cégalapítást, vagy egy lemezkiadó cimkét, amit népszerűsít valaki (reklámoz, facebookon, egyéb médiákban létrehoz, stb.)? Több külföldi disztribútorral is leveleztem már, és az derült ki, hogy ők csak 1 labelt kérnek (egy kitalált név, logo, stb.), nem feltétel, hogy egy cég legyen. Hogy van ez ?? Ráadásul vannak olyan webstore-ok (pl. Beatport), ahol csak label pályázhat, előadók nem.

 

Előre is köszönöm a válaszokat.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...