Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Zongora és orgona kell!


Kharon

Kérdés

Sziasztok!

Egy rock blues zenekarban játszom. Az elő koncerteken elsősorban jó minőségű zongorára, orgonára és elektromos zongora hangszínekre van szükségem. Mivel nem akartam egy fél vagyont rákölteni a vasra kb. fél éve egy MOX8-ba ruháztam be, amivel részben nagyon elégedett vagyok, de rá kellett jönnöm, hogy a kalapácsmechanika nem igazán támogatja az orgonajátékot (és a Yamaha az orgona hagszínekben sem igazán erős). Kalapács nélkül pedig a zongorajáték nem az igazi. :-(

Érdekelne hogy akik hasonló műfajban tevékenykednek és/vagy az élő koncertekhez szükségük van a fenti hangszínekre párhuzamosan, milyen szintit vagy szinti összeállítást választottak.

Én most azon gondolkodom, hogy egy olcsóbb master keyboardal egészítem ki a MOX-ot, így nem amortizálom le a MOX billentyűit és az ujjaimat egy két organaszólónál.

Előre is köszönöm a tanácsokat, ötleteket.

Kharon

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 54
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Hi!

Csak javasolok, nem téríteni akarlak, de:

1. ha meg vagy elégedve a MOX hangjaival és csak a kalapács zavar, tényleg nem árt mellé akár egy Axiom 61, Roland A37 stb. midi keyboard ami jó és mellette vezérlő funkciókban is.

Mellesleg a MOX-ban le lehet programozni orgona regiszteres preseteket is szabadon (bár a Yamaháknak valóban nem az orgona az erőssége), akár Voice, akár Performance, akár Song Voice-ként - ez 16 sávon is működhet a sequencer módban amit Master Presetként tudsz tárolni is!

2. ha azt szeretnéd, hogy kiegészítő másodbillentyű is legyen inkább, érdemes egy használt, de jó ár/tudás értékű Korgot (Tritonok, TR61 stb) választani. Némelyikbe (ezekbe) van sampler is és az nagyon áldásos lehet erre a feladatra! Nézd meg pl. ezt:

3. Hammond témában melegen ajánlom eme fórumot (http://forum.index.h...ticle?t=9083742) és onnan különösen a "Tehtube" szaktársat, aki itthon a Hammondok tudora! (pl. Rhoda Scottnak, Jimmy Smithnek is ő kölcsönözte saját orgonáját mikor nálunk játszottak, de ez csak 2 név a sok közzül akik dedikálták is a Hammondját!)

Ő samplerezik is mellette és saját maga készített ilyen hangbankokat, amivel fel is szokott lépni! Itt tudod meghallgatni:

4. SK1 vagy SK2 vagy stb.

Szép, kerek történet. Tulajdonképpen teljes mértékben egyetértek. Gondoltam megtoldom néhány adalékkal a saját szemszögemből is.

Először is szeretném leszögezni, hogy Tehtube Úr munkáját és zenei tevékenységét nagyon tiszteletben tartom, de... Az orgonakészlete EMU samplerre érhető el... anno pont azért hogy a szintizongorákat és szintiorgonákat kiváltsam egy normális sampleres megoldással, beruháztam egy EMU ESI 32 samplerre... ez épp az a modell, amivel Tehtube Úr is zenélt, ezért felkerestem, hogy hogy-s mint és egyébként is ugyanaz a cuccom van és hogyan, honnan tudnék hangszíneket beszerezni stb. Készségesen felajánlotta minden segítségét és elküldte ezt a fenti Youtube linket amin bemutatja az orgonát és ha jól emlékszem 100 EUR-ért megvásárolható a készlet. Akkor vettem a samplert 21E forintért, úgyhogy éppen nem volt 26E forintom hozzá egy orgonahangszínre... innentől kezdve semmi másban nem segített és nem kaptam választ a leveleimre. Biztosan elfoglalt, de ha nem akarsz EMU samplert venni, meg ugyanannyiért még egy hangkészletet is hozzá, akkor zsákutca.

Na és hogy visszaON-oljak: a témaindítás úgy hangzott, hogy "Zongora és orgona kell!"...erre még rímelt a saját példámból felemlegetett Kurzweil PC2, de mint kiderült a további tervek közt szerepel ugyanabból az eszközből egy stúdió kialakítása is, így már egész más a leányzó fekvése :D

Elviekben azt gondolom, hogy nem úszod meg és ketté kell szedned a koncert és a stúdió eszközparkot.

Bár ha meg tudsz békélni a MOX8 orgonakvalitásával, akkor hagyd az egészet békén és tényleg csak egy masterbillentyűt vegyél felülre.

Ha a MOX orgonája nem elégít ki, akkor kezdődnek a bajok :) Ez esetben én a helyedben felülre vennék egy sampleres szintit, ahogy LP-filter is említette KORG TR, Triton... amit annyival toldanék meg, hogy Kurzweil K2000, hiszen gondolom pont az a lényeg, hogy nincsenek rá százezrek hogy beújítson az ember egy Hammond SK-ra, vagy Triton Stúdióra... szóval míg a KORG TR használtan 150E, addig a Kurzweil K2000-et 100E-ért láttam múlt héten... a különbség még, hogy ennyiért a TR-ben csak sample RAM van, a K2000-ben pedig sampler opció minden egyéb szerkesztési lehetőséggel.

Ezek természetesen ugyanúgy csak ötletek, mint LP-filter amiket ír, vagyis nem akarlak én sem hittéríteni, ezért inkább innentől úgy folytatom, hogy ÉN mit csinálnék, ha lenne egy MOX-om és nem lennék vele megelégedve, de később szeretnék egy stúdióba való eszközt is... úgyhogy innentől csak saját és szubjektív útkeresés:

1. lépés: meghagynám a MOX 8-at és vennék főlé egy KORG TR-t, vagy Kurzweil K2000-et, amibe betölthetem a nekem megfelelő orgonát. Őőőő, izé, ezzel kész is lennénk :D

2. lépés: ha a MOX később a házistúdióban sem elégít ki, akkor eladnám, vennék az árának a negyedéből egy kalapácsos mastert a (mondjuk) K2000 alá. A K2000-be töltenék frankó zongora és orgona hangszínt, az EP-k és a Leslie effekt meg amúgyis jók benne, és innetől ezt a szettet lelkiismeret furdallás nélkül gyepálhatnám a színpadon. Az összeg többi háromnegyedét meg jól eltenném későbbre.

3. lépés: kis idő elteltével ahogy aktuálissá válik a házi stúdió, elővenném az eltett pénzt, hozzátenném amit azóta gyűjtöttem és választanék valami frankó workstationt aminek nem kell megfelelnie a koncert-igényeknek, hiszen a színpadon már rég püfölöm a két szintes szettet :D

Ezt azért így írtam, mert ez kerül a legkevesebbe, de azért nem kell különösebb kompromisszumot kötni. Ajánlhatnék sokszázezres megoldásokat, NORD-ot, Hammond-ot stb. de azzal nem lennél kisegítve :D

Link to comment
Share on other sites

Mégegy apróság jutott eszembe: nekem anno az EMU ESI azért dőlt be, mert kínkeservesen ment hozzá a hangszínek beszerzése. Aki tényleg segítőkész volt, annak nem voltak olyan hangszínei ami nekem élőre kellett volna, akinek meg volt, az csak nagy összegek ellenében mutatott segítőkészséget.

És ezt most szintén nem azért mondom mert téríteni akarlak, hanem inkább kollegális hozzáállásként felajánlom, hogy ha netán sampleres Kurzweil kerül a kezeid közé, nem maradsz egyedül, minden segítséget és hangszínt megkapsz tőlem ingyen és bérmentve, és biztos vagyok benne, hogy nagyon jól használható készleteket tudok adni, mert hasonló a hangszeres igényünk és a hadak útját már megjártam az EMU-val, vagyis van viszonyítási alapom :D

Link to comment
Share on other sites

Én meg egy olyat mondok, hogy tegyél egy próbát:

Ingyé' odaadom neked próbára masterkeyboardnak a hangszerként egyébként hibás Kawai K1-II-met, amivel kipróbálod azt, hogy azon orgonálsz (nagyon jó billentyűzet, sokan használták/ják masterkeyboardnak) akár a MOX-on is.

Ha bejön, akkor fizetsz valami jelképeset érte, ha nem, akkor visszaadod. Itt csak láb alatt van. Ha meg bejön ez a módszer, akkor műár meg is vagy. Van egy MOX-od, meg van egy igen jó minőségű szintibillentyűzeted, ami ugyan nemigen rendelkezik vezérlő funkciókkal, de a MOX orgona hangszinét meg tudja szólaltatni.

Hmmm?

Link to comment
Share on other sites

Köszönöm az eddigi hozzászólásokat, értékelem, hogy senki sem akar téríteni :-) Úgy látom egyre mélyebbre jutunk a nyúl üregébe, ami gondolom azért van mert színpadi zongorát, orgonát és elfogadható workstationt egyben nem lehet készíteni de még kettőből sem könnyű. Kérem senki ne higgye, hogy nem tartanám jónak a véleményét, de úgy látom mindenképp bele kell majd harapnom valamelyik ujjamba. Ha jól értem, az alábbi elágazásokhoz "érkeztünk :-)"

1, A legolcsóbb megoldás: +35.000,- Ft

MOX + master

Kutakodásaim során (és az i2 control kilövése után) két ár/értékben megléphető mastert találtam. (figyelembe véve, hogy ezzel új hangzás nem jár, nem látom értelmét komolyabb beruházásnak). Mivel magam sem gondolom, hogy a kontroller erdő fontos, ezért egyrészről az M-Audio Keystation 61es-je tűnik jó választásnak mivel annak félsúlyozott a billentyűzete

A billentése próba cseresznye, de én biztosan súlyozottat fogok választani ha odakerülök.

Vagy az Alesis Q61. Ennek viszont nem súlyozott a billentyűzete, viszont az M-Audioval szemben állítható a Velocityje. Egyébként tudásban árban szinte megegyeznek. Szerintetek mire van nagyobb szükség? Beállítani a velocity-t vagy félsúlyozott billentyűzetre?

Prokontra

+ olcsó, egyszerű

+ marad minden ami jó a MOX-ban (piano, hangkártya, DAW integration)

- az orgona hangzás változatlan (bár, mivel a MOX-ban benne van a hangkártya egy laptop is lehet alternatíva, ez most jutott eszembe)

2, megoldás: +150-200 e

MOX + sample szinti

Na igen, ez kizárólag pénz kérdés :-) Régen volt Korg-om, szerettem.

+ új cserélhető orgona hangzás

- vékonyabb pénztárca

3, megoldás: +100-200 e Ft

Teljesen új szett

Egy 76-88-as kalapácsos master (kb. 100 e Ft) + valami, ami jól szól élőben, és stúdióba is használható

Pl. Kurz PC361?

A PC361 + 88-as master szerintetek jobb mint egy MOX8 + 61-es master?

- ez sem fogad sample-kat

- tokokat, később hangkártyát is kell venni.

A valódi ár nyilván annak a függvénye mennyiért kelne el a MOX, illetve inkább úgy értem, a MOX eladása egy bizonyos ár alatt nem reális.

Gondolkodásomban ide jutottam. NeoC köszönöm az ajánlatot, mivel érdemes volna látni, mit tud igazán a MOX master módja elképzelhető, hogy élni fogok az ajánlattal. Előre is köszönöm.

Link to comment
Share on other sites

Na, most talán enged válaszolni.

Tehát köszönöm szépen a felajánlást, de Pécsről sokáig tartana elsétálnom, és a sampler is nehéz. :)

Tervezek majd beszerezni, de most még nem tudok.

Viszont sikerül csinálgatni, egy jó részével megvagyok, igaz a floppy lassú, de de remélem, hogy elég egyszer megcsinálni. A loopolás, meg a release (talán) még nem megy, de csak rájövök.

Köszönöm mindenkinek a válaszokat!

Link to comment
Share on other sites

Szerintetek mire van nagyobb szükség? Beállítani a velocity-t vagy félsúlyozott billentyűzetre?

Volt egy AKAI zongora hangmodulom. Már tökéletesen a fülemben volt a hangja, a dinamikája stb. Aztán egyszer lett egy másik masterbillentyűm, amivel egészen új hangok is kijöttek a hangmodulból, sokkal finomabban lehetett a kisérő hangerőn játszani rajta és sokkal jobban ki lehetett ugrani vele a sorvégeken. Kb. mintha az addigi billentyűm 0-120 között adott volna ki velocity értékeket, az új meg 0-127-ig, miközben az átmenet is sokkal kezelhetőbb volt. Szóval egyrészt természetesen a velocity állíthatóság és maga a billentyűsúlyozás együtt a frankó (ja igen, merthogy az új billentyű nekem akkor súlyozott volt), másrészt ha választani kell, akkor talán a velocity állíthatóság fontosabb szempont...

Igen ám, de ez zongorára volt vonatkoztatva..., az orgonák meg ugyebár nem dinamikusak, vagyis nem sok értelme van a velocityvel foglalkozni ha csak orgonára akarod használni a fölső billentyűt.

Link to comment
Share on other sites

Az a baj, hogy ha netán eladod a MOX-ot és utána bevállalsz vmi másikat amiben kiderül hogy nem tetszenek annyira a hangok, akkor már nem tudod visszacsinálni csak nagyobb buktával és idegeskedéssel megint ismeretlen vizekre evezni.

Én azt mondom, az a MOX8 egy új, trendi és elég jó hangkészlettel (gyakorlatilag a cég 2-3 éves XS csúcshangszerében megjelent hangokkal!), sequencerrel stb megspékelt cumó, ráadásul hangkártya is egyben, meg asszem még énekre is lehet az effektjeit használni miksi bemenetként, s nem utolsó sorban már megvan!

Én azt csinálnám, hogy várnék kicsit, még össze nem jönne egy kis lóvé egy jó állapotú használt szintire. MOX-ot master keyboardra semmiképp nem cserélnék, a Yamahák a legtökéletesebb masterkeyboardok is egyben, annyit semelyik Fatar stb nem tud nyújtani, ráadásul presetekbe menthető rajtuk minden.

Esetleg próbaképp lepaktálnék NeoC-vel és ajánlatával, az most a legkisebb költségtényező így, bár az említett hibáról nem szólt hogy az mi volna. Ha esetleg nem jönne be, pl egy Korg X5D is tudna nagyon olcsón jobb megoldás lenni kiegészítőnek, de azért attól a Yamahákban szerintem jobbak az orgonák, csakhogy árban kb. egy üres 5 oktávos midi billentyű szintjén van.

Link to comment
Share on other sites

Na, most talán enged válaszolni.

Tehát köszönöm szépen a felajánlást, de Pécsről sokáig tartana elsétálnom, és a sampler is nehéz. :)

Tervezek majd beszerezni, de most még nem tudok.

Viszont sikerül csinálgatni, egy jó részével megvagyok, igaz a floppy lassú, de de remélem, hogy elég egyszer megcsinálni. A loopolás, meg a release (talán) még nem megy, de csak rájövök.

Köszönöm mindenkinek a válaszokat!

 

A Rhodes hangok viszonylag felhang semlegesek, így könnyebb loopolni őket mint egy akuszt. zongorát, hegedűt stb. Erre jó szoftver a Soundforge, de tud ilyet az Awave Studio és az Extrem Sample Converter is (auto loop!). Amúgy szaktudást és gyakorlást igénylő tudomány a loop crossfade különösen hogy ne legyen csúnyán jojós a minta vagy ne kattogjon a végpont illesztéseknél... :)

Link to comment
Share on other sites

A PC361 + 88-as master szerintetek jobb mint egy MOX8 + 61-es master?

Na ez viszont határozott és konkrét felszólítás a hittérítésre :)

Először is leszögezném, hogy nem lehet kijelenteni hogy melyik kombó a jobb, hisz kinek mi.

Szerintem ha elég megszállott, nyitott és türelmes vagy, akkor a PC361 + 88-as master. Ez a Kurzweil olyan, hogy színpadra felteszed és máris játszol vele, azonnali sikerélményt ad..., a stúdió-felhasználáshoz viszont szokni kell tanulni kell és jó sok készletet lerendszerezni, hogy tudd mihez milyen hangszínt hol fogsz megtalálni. És később biztosan meghálálja magát ha már összeszoktatok.

A MOX épp fordítva: elvan az ember a stúdióban vele, úgy nagyjából meg is talál mindent a presetek között, talán a menüvel is könnyen megbarátkozik, de a színpadra állítás előtt egy kicsit masszírozni kell... ha mást nem is, az orgonákat biztosan... ahogy az a Te példád is mutatja.

MOX-od van, úgyhogy azt nem tetézném, inkább a Kurzweilről mondanék pár szót.

A PC361 hangkimenete eleve szimmetrikus, tehát DI-box kihagyásával egy XLR-6,3 JACK fordítóval egyből mehetsz keverőbe, vagy stageboxba. Ezen felül van pluszban AUX kimenete is a hangszernek... az ilyen plusz kimenetek számomra nyitottabbá tesznek egy hangszert. A zongorája természetesen továbbra is ízlés dolga, ezt meg kell hallgatni, ki kell próbálni, viszont ha tetszik, akkor nyert ügyed van, mert szerintem jól szól, nekem legalábbis telitalálat. Az orgonával viszont többet gondod nem lesz, hiszen benne van a KB3 orgonaemuláció, a hozzátartozó KDFX Leslie-vel, ami van olyan jó, mint ahogy fentebb már említettem, hogy nálam leváltotta a külön BOSS RT-20-as Leslie pedált amit pár éve 70E forintért vettem.

Egyébként is a KDFX effektszekció 16 insert effektet jelent ebben a cuccban. Az EP-k is nagyon jók, sok lehetőség van és remekül használhatóak. Nna kb. eddig a LIVE mód, ezt a hangszer azonnal adja, nem kell különösebben tanulni.

Stúdióban már sokkal többet kell vele foglalkozni amíg perszonalizáljuk. Először is le kell fektetni az alapokat hogy mit várunk a hangszertől a stúdióban, mik azok a funkciók amiket napi, készségszinten használni kívánunk és mik azok, amiket csak alkalmanként, mert ha a hangszer teljes architektúráját állandóan nyitva tartjuk a fejünkben, akkor örökre elveszük. Ha a gyári preseteket végighallgatod, tudni fogod, hogy mi az ami kegyetlen erős és mi az amit le fogsz cserélni azonnal, viszont azt sose felejtsük el, hogy ez a V.A.S.T. rendszer százszor messzebbre mutat, mint amit épp a hangszerben találunk. Úgyhogy el lehet kezdeni összeszedni a neten létező készleteket, jegyzetelni, memorizálni, hogy hol miben mit találtunk érdekesnek, mert ezeket egyszerűbb lesz később betöltögetni, mint azt gondolni, hogy egy mindenre kiterjedő, általános készletet össze tudunk a hangszerben állítani... túlságosan sok a variációs lehetőség.

Ha ebben türelmes vagy, akkor idővel azt fogod észrevenni, hogy van egy olyan hangszered ami bármire képes és van egy olyan hangszínkészleted kategorizálva CD-n, vagy számítógépen, amiből bármikor behozhatod amit épp kitalálsz, vagy kérnek tőled.

Én pl. kb. egy év alatt laktam be a K2500X-et, de a V.A.S.T. kb. 5%-ához szoktam hozzápiszkálni, ugyanakkor van presetgyűjteményem és sample gyűjteményem is és amikor azon gondolkoztam, hogy vajon milyen mai hangszerrel tudnám kiváltani, akkor egyedül csak a legújabb PC3 jutott eszembe, mert ha bármi mást szereznék, kezdhetném elölről a gyűjtögetést, teljesen kétes kimenetellel.

Hangkártya: hát ez hiányozhat és valóban kell venni egyet. Én spec 15-20E körül szereztem egy ESi U24XL hangkarit, ott van rajta a koax digitális bemenet, a PC361-en meg a koax digitális kimenet és kész... mehet a jel digitálisan, nem kell kétszer átalakítani digitális és analóg között.

Hirtelen ennyi a saját meglátás.

Link to comment
Share on other sites

Úgy áll a dolog, hogy a loopolás be van állítva, átment a wav-val együtt. Viszont nem tudom, hogy hogy kell megcsinálni azt, hogy a loop maradjon, de legyen egy lefelé görbülése az egésznek, hogy ha kitartom a billentyűt, akkor is szépen elhallgasson. Ez lehet a crossfade? Vagy csak sima fade out?

Link to comment
Share on other sites

Aki azt a tanácsot adja, hogy add el a MOX8-at, nagy biztonsággal még semmilyen, újan vett többszázezer értékű hangszert nem adott el úgy, hogy 20-40%-ot bukjon rajta, szerintem ez egy teljesen felejtős tanács, ha a hangszerrel amúgy elégedett vagy.

Én is azt a megoldást támogatnám, hogy valami használt régebbi midibillentyűzet billentyűzet (Roland A-30-33-37, FATAR SL-61/161 vagy hasonló, ez 25-50e körüli beruházás, vagy egy régebbi szinti, jó billentyűzettel, akár még használható hangokkal is, ez az amit 40-50-től akár mondjuk 100-150-ig is lehet belőni a pénztárca függvényében. És ha használtat veszel, majd később lecseréled, minimális a bukta faktor, ha valami nem jön be (és figyeled az árakat), akkor 0 körül ki lehet szállni belőle általában.

Link to comment
Share on other sites

Még annyit, hogy a Boss RT-20-at (a minőségéről most ne nyissunk vitát, különösen a hazai hangosítási viszonyok közepette), időről időre el lehet csípni használtan ~ 30e körül, és az kis túlzással tényleg bármiből orgonát csinál ... ;)

Link to comment
Share on other sites

Aki azt a tanácsot adja, hogy add el a MOX8-at, nagy biztonsággal még semmilyen, újan vett többszázezer értékű hangszert nem adott el úgy, hogy 20-40%-ot bukjon rajta, szerintem ez egy teljesen felejtős tanács, ha a hangszerrel amúgy elégedett vagy.

Ezt amúgy a fenti véleményem ellenére teljesen jogosnak tartom.

Link to comment
Share on other sites

Az a baj, hogy ha netán eladod a MOX-ot és utána bevállalsz vmi másikat amiben kiderül hogy nem tetszenek annyira a hangok, akkor már nem tudod visszacsinálni csak nagyobb buktával és idegeskedéssel megint ismeretlen vizekre evezni.

Én azt mondom, az a MOX8 egy új, trendi és elég jó hangkészlettel (gyakorlatilag a cég 2-3 éves XS csúcshangszerében megjelent hangokkal!), sequencerrel stb megspékelt cumó, ráadásul hangkártya is egyben, meg asszem még énekre is lehet az effektjeit használni miksi bemenetként, s nem utolsó sorban már megvan!

Én azt csinálnám, hogy várnék kicsit, még össze nem jönne egy kis lóvé egy jó állapotú használt szintire. MOX-ot master keyboardra semmiképp nem cserélnék, a Yamahák a legtökéletesebb masterkeyboardok is egyben, annyit semelyik Fatar stb nem tud nyújtani, ráadásul presetekbe menthető rajtuk minden.

Esetleg próbaképp lepaktálnék NeoC-vel és ajánlatával, az most a legkisebb költségtényező így, bár az említett hibáról nem szólt hogy az mi volna. Ha esetleg nem jönne be, pl egy Korg X5D is tudna nagyon olcsón jobb megoldás lenni kiegészítőnek, de azért attól a Yamahákban szerintem jobbak az orgonák, csakhogy árban kb. egy üres 5 oktávos midi billentyű szintjén van.

Súlyozott, velocity, aftertouch billentyűzetként tökéletesen működik, de a saját Kawai hangjait nem képes lejátszani, Se saját magából, se külső billentyűzetről, modulként megszólaltatva. Egészen egyszerűen hamis.... Cseréletm már benne elemet, feltoltam a gyári sysexet, stb, és nem javult meg. Ez már csak egy billentyűzet, abból viszont nagyon jóféle.

Link to comment
Share on other sites

Úgy áll a dolog, hogy a loopolás be van állítva, átment a wav-val együtt. Viszont nem tudom, hogy hogy kell megcsinálni azt, hogy a loop maradjon, de legyen egy lefelé görbülése az egésznek, hogy ha kitartom a billentyűt, akkor is szépen elhallgasson. Ez lehet a crossfade? Vagy csak sima fade out?

 

No igen! Soundforge-ban pl. így lehet beállítani a loop paramétert, hogy folyamatosan ismételje a beállított loop szakaszt a billentyű nyomva tartásáig: 

 

post-2322-0-75864700-1360178304.jpg

 

A release részt meg le kell programozni a sampler OSC AMP (vagy VDA stb.) ADSR részénél, tehát mennyi idő alatt haljon el a jel az erősítő egység adott burkológörbe szegmensén, vagyis ez nem a sample része már, hanem a preset paramétere!

A loop crossfade az, hogy a loop szakasz végét adott tartományon visszafordítva átlapolja a loop elejére, hogy ne kattogjon a loop a végeknél, mivel spektrális és amplifikális különbség van adott időtartamú loop szakasz két végpontja között. Tehát mint ha reverse egymásra keverné a loopot 2x, viszont itt létrejön kisebb nagyobb völgy a jelszintben, ami pulzáló hangerőként is jelentkezhet ha nincs odafigyelve jól beállítva a dolog... Öööö ezt csak videón tudnám jobban elmondani.

Link to comment
Share on other sites

Súlyozott, velocity, aftertouch billentyűzetként tökéletesen működik, de a saját Kawai hangjait nem képes lejátszani, Se saját magából, se külső billentyűzetről, modulként megszólaltatva. Egészen egyszerűen hamis.... Cseréletm már benne elemet, feltoltam a gyári sysexet, stb, és nem javult meg. Ez már csak egy billentyűzet, abból viszont nagyon jóféle.

Ez azért lehet egy levélváltást megérne legalább valaki szervizessel, pl. a Syncopánál Tamásék úgy tudom eléggé otthon voltak ebben a típusban ...

Link to comment
Share on other sites

Hja...

Bár annyi ez-az van itthon, hogy túl sok időt/pénzt nem fektetek már ebbe a Kawaiba. Valaki egyszer elviszi midi keyboardnak egy tizesért.... Viszont a Crumarhoz kellene valami pepecselésre hajlamos elektronika zseni, potikat cserélni, kicsit rendbe tenni, meg néhány moddingot végrehajtani, amiket kitaláltam. Erre van ötleted?

Link to comment
Share on other sites

Ahogy LP Filter mondja az AMP ADSR burkológörbéjét kell beállítani. Ahhoz hogy kitartott hang mellett lassan elhallgasson a sustaint levelt le kell venni teljesen, és decay time-al beállítani a lecsengés idejét. A release ilyenkor már nem érdekes mivel a sustain level 0, attól már nem tud lejjebb menni.

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok. Nagyon érdekelne a véleményetek a Nord Electro 3-ról. Főként pop/rock zenéhez hasznnálnám egy Yamaha MO6 mellett.

Hát orgonában tuti veri az MO6-ot, meg amit még tud hangban azon kívül természetesen abban is! :) Yamahát meghagynám szinti vagy dob, esetleg string vagy gitár dolgokra. Azt viszont tudd hogy a Nordok midiben nagyon buták! Nem multitimbrálisak ha szükség lenne rá!

Link to comment
Share on other sites

Cserébe viszont beledöngöli az agyagba a Yamahát a saját hangjaival :-) Pláne az MO-t. Szerintem nagyon nem egy kategória.

 

Ez azért nagyon nem helytálló megállípítás! A Nord pár dologban nagy, de az MO egy hihetetlenül jól használható workstation, mint általában a Yamahák... Nem ez volt szerintem a kérdés tárgya a kérdezőnek amúgy...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...