Jump to content
Ménemszól.hu

Koródi Csaba

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    2.254
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    147

Koródi Csaba last won the day on April 16

Koródi Csaba had the most liked content!

9 követő

Koródi Csaba tagunkról:

  • Születésnap 1974-08-18

További Információ

  • Lakhely:
    Magyarország, Tatabánya
  • Érdeklődési kör
    Szintik, chillout

Kapcsolatfelvétel

  • Weboldalam
    http://www.szintimania.hu

Legutóbb az adatlapod nézték:

20.554 profil megtekintő

Koródi Csaba's Achievements

Veteran

Veteran (13/14)

  • Conversation Starter
  • Very Popular Rare
  • Dedicated
  • Reacting Well
  • First Post

Recent Badges

902

Megbízhatósága

3

Community Answers

  1. De, pedig pont ezt tettem, azzal, hogy folytattam a hangszerrel kapcsolatos csevegést a topikban. Hogy nem személyesen neked tettem fel a további kérdéseimet, azt ne vedd sértésnek, de úgy gondolom, hogy nem lehetnek róla releváns válaszaid, ahogy fogalmaztál, már minden IS le lett írva róla . Viszont vannak itt biztosan páran, akik többet tudnak magáról a VST-ről. Az AstroLab nem csupán az a vas, amiről itt tényleg nem tudunk többet, hanem egy ökoszisztéma része, aminek az alapját az AnalogLab-et biztosan többen kipróbálták, vagy használják aktívan a jelenlévők közül... szóval inkább ebből az irányból keresek benyomásokat... a "mindent IS leírtunk" helyett.
  2. Még biztosan sokáig fogom nézegetni a hangszert. Remélhetőleg minél több ehhez hasonló információ igazolást nyer
  3. Öööö, bocsánat, lehet hogy félreolvastam a topik címét... én azt olvastam, hogy "Arturia Astrolab - Hybrid Stage Keyboard" és nem azt, hogy "Komcsizás_libernyákozás_kapitalistázás_leninezés_és_egymássértegetése topik".
  4. Én is ez a kategória vagyok. Sok kicsi sokra megy alapon, no meg akkor több ízt meg lehet kóstolni. Ezzel együtt időnként elkap a gépszíj, hogy felhagyjak önmagam és a cuccok felaprózásával, volt rá példa, hogy eladtam mindenemet, egy darab hangszer érdekében, hogy megállapodjak, fixáljak egy munkastílust és kihúzzam a GAS méregfogát. Hát eddig nem jött össze... általában nem győztem újra szétaprózni hasznos eszközökre az összegyúrt tőkét Hasonló a szitu ezzel az AstroLab-al is. Gyakorlatilag bármelyik zenémet meg tudnám vele csinálni és mindkét zenekaromban ki tudnám állítani a színpadra... és még akár az árát sem ördögtől való összehozni ha újra mindenemet eladom... már ha akarom ezt egyáltalán Amúgy értelme volna ha a szívemre teszem a kezem. Amit még nem sikerült megfejtenem, hogy ugyan több mint 1300 preset van benne gyárilag (garantálom, hogy mindenre elég lenne nekem is, de az ember nem olyan ), no de ha megvan PC-n is mondjuk a Pigments és abban saját preseteket készítek, az vajon használható az AstroLab-re feltöltve? A Zenology - Zen-Core ökoszisztéma nekem ezért volt nyerő, mert a Zenology VST-ben készített zenekari wurlitzer-rhodes-hammond hangbankomat is és az analóg (bocsi VA) hangbankomat is fel tudtam tölteni az MC101-re... tök ugyanúgy szólt, azzal az apró, de nem elhanyagolható különbséggel, hogy a PC-n elég könnyen szaggatásba lehetett vinni a Zenology VST-t, míg az MC101 kíválóan, recsegés- és latency mentesen használható munka közben. Itt jöhet be érdekességként a kérdés, hogy minek vason megszólaltatni azt, amit a VST is tud?... hát, nálam pont ezért, mert gyenge a számítógépem és vassal erősítem Az pedig már csak személyes preferencia, hogy előbb költenék egy AstroLab-ra 600 ezer Ft-ot, mint egy erősebb számítógépre... ez bennem nem fog változni sosem. Viszont bármennyit hype-olhatom a Zen-Core hangmotort, azt magamnak is és másnak is beismerem, hogy azért akár PCM, akár VA vonalon vannak nála jobban szóló hangszerek, történetesen az AstroLab is ilyen.
  5. Esetleg valaki valamit az AstroLab-ról egymás b@szogatása közben vagy helyett?
  6. Egyértelmű, hogy nem magára a monotimbralitásra helyezted a hangsúlyt, ettől függetlenül az analógia mégis hasonlóképp működik, legalábbis nálam. Egy 16 Multi, 128+ hang polifón, több ezer hangszínt, arpeggiátort, szekvenszert, pattern szekvenszert stb. tartalmazó hangszerrel óhatatlanul is elkezd az ember "kavarni", halmozni a PART-okat, hangszerelni, az ezernyi hangszínt átlapozgatni (hisz lényegében erre való), csak hát ilyen szétszórtság és ennyi nyitott kapu mellett nem tud a hangszer velünk egy bensőséges kapcsolatot kialakítani és mi sem vele... Ergo igás ló lesz, de nem egy szeretett, megbecsült mondjuk szaxofon. Egy monotimbrális, korlátozott tudású, de a számomra kedves hangzású vagy funkciójú hangszerrel sokkal könnyebben alakul ki a bensőséges kapcsolat... sokkal koncentráltabb, sokkal "összeszedettebb élmény" a használata. Ezzel szemben egy túl nagy tudású hangszerrel kapcsolatban bennem mindig a szétszórtság érzése marad, és épp ezért történik (legalábbis nálam) a legtöbb váltás és cserebere, mert keresem a hangszerrel a bensőséges kapcsolatot, annak ellenére, hogy szükségem van adott esetben a nagyobb tudására. De olyan is többször előfordult már, hogy egy-egy hangszerrel kialakult ez a fajta kapcsolatom, de egyszerűen annyira szar az anyaghasználata, hogy afölött mégsem tudtam szemet hunyni (például KORG KROSS2). Ilyen tekintetben ez az új AstroLab úgymond egy járatlan út. Nem tudom, lehet hogy totál csapda, mert sokat tud, de monotimbrál... De az is lehet, hogy pont alkalmas lenne arra, hogy az ember a magáénak érezze, mint egy szaxofont. Gondolok itt arra is, hogy hozza a szükséges sokszínűséget a hangzásban, de egyszerűséget a kezelésben és mondjuk egy olyan minőségű kialakítást, amit nagyon régóta fájdalmasan hiányoltam az összes nálam járt hangszerben. Ezt már csak az együttélés tudná megválaszolni... annyi pénzem viszont nem lesz.
  7. Koródi Csaba

    Elektron Model: Cycles

    Nálam teljesen megbízható és azonnali volt. Az adatcseréhez PC-vel használtam, tökéletesen működött. AUDIO felvételre pedig iPad-en használtam az Audio interface-ét, miközben a MIDI szinkront is tartotta ugyanazon az USB kábelen. Az iPad-en Loopy HD looperben rögzítettem külön-külön tárcsákra az egyes TRACK-eket és végig szinkronban maradt.
  8. Na ja, ezt a részét egyébként én sem nagyon értem. Ez az Origin is baromi drága volt, és mire lehetett volna belőle bármi, abbahagyták, pedig lehetett volna marha jó cucc. Így viszont a használt piacon "ritka mint a fehér holló" címszóval lehet még drágábban árulni, mint új korában... Ergo az Arturia ezzel az Originnel csinált egy jó kis cuccot a használt nyerészkedőknek, ahelyett, hogy normális áron kimaxolták volna
  9. Vannak favoritok és Playlista is. Akár telefonról, tabletről vezeték nélküli kapcsolattal több Playlista is használható. Ezekkel mind egyetértek, ráadásul én spec olyan hülye vagyok, hogy rám mindegyik tétel illik. Nálam a 16 multi 128 polis hangszer a komponáló, "bread and butter" szinti. A monotimbrális szintikben épp a különlegességet keresem, ami valami olyat nyújt, ami miatt szeretem magam kitekerni a hangszínt belőle, és általában ezek a hangszerek szoktak közelebb kerülni a szívemhez (a kevés tudásuk ellenére), mint például az említett szaxofonosnak a saját hangszere. Egyszer az egyik zenekaromba kellett egy szájharmonika és vettem egy normális, drága típust, és úgy éreztem, hogy igen, végre valódi hangszer van a kezemben és mindenhova vittem a zsebemben, annyira szerettem hogy van Na, szerintem ez az az analógia. És akkor még színpadi monotimbrálisat is használok két zenekarban is. Jelenleg kábé mindegyik kategóriában a legalja, legolcsóbb típust használom, mert úgy tudtam mindet lefedni anyagilag Szóval ide azért be tudnék "suvasztani" pár szerepkörre egy ilyen AstroLab-et, ha kiadná az ára
  10. Hát, elég jól szól szerintem Speciel a zenekaraimban kifejezetten zongora, Wurlitzer, Rhodes, Clavinova és Hammond van használva, csak jelenleg statikus PCM szintikből. Ide nagyon el tudnám képzelni ezt az Astro Lab-et. Ez igaz, ebben egyetértek. Én e tekintetben elég különös öszvér vagyok, mert egyik felhasználásomban egy nagyon jó, átfogó "bread and butter" szintire van szükségem, egy másik felhasználásban meg pont full én magam akarom a hangszínt kicsavarni, ne is fárasszon a hangszer kismillió preset átnyálazásával. És még csak e-fölött lenne a zenekari felületem. Szóval igen... az árazás ott sántít nálam is, hogy "bread and butter" szintinek drága, meg úgy is, hogy semmit nem tudok szerkeszteni rajta. Ha viszont rendesen keresnék a zenéléssel, akkor színpadi hangszer + "bread and butter" az úgy már egész rendben lenne Hát igen, ez sem elhanyagolható.
  11. Nekem kifejezetten tetszik... egyedül az árával nem vagyok kompatibilis Nagyon sok, egyre több olyat hallok ismerősöktől meg új ismeretségekből, hogy mindenki próbál mentesülni a laptop használat alól. Nyilván az otthoni zenekészítéshez elengedhetetlen a számítógép használata, de ez mellett is egyre több az olyan visszajelzés, hogy nincs kedve bekapcsolni a laptopot, hanem csak egy hangszeren benyomni a bekapcsolót és máris instant szórakozni. A színpadi használatról nem is beszélve. Én azok közé tartozok, aki rühelli a számítógépet, de egy-egy zene (vagy album) elkészítéséhez nélkülözhetetlen használni. Olykor próbálok olyan félmegoldásokat találni, hogy groovebox-okkal, vasakkal alkotni, ötletelni és csak a felvétel kidolgozásánál átvinni a folyamatot a számítógépre. A számítógépen meg óhatatlanul VST-k tömkelege zavarja meg az embert, hogy mi lenne erre, vagy arra cserélni egy-egy sávot stb. stb. Egy ilyen AnalogLab elég széles körű ahhoz, hogy valójában mindent meg lehessen oldani vele, ha az ember képes leállítani magát a VST-k halmozásáról és ráállni egy tudatos eszközhasználatra... cserébe ugyanazt a tartalmat tudja használni számítógép nélkül is. Számomra erre egy nagyon jó példa volt a Zenology VST és a ZEN-Core hardverek ökoszisztémája. Jelenleg is alkalmazom, hogy a Zenology VST-ben használt hangszíneket magammal tudom vinni egy MC101-ben is. Ráadásul én olyan hülye vagyok, hogy nem csak szinti zenét nyenyerészek, hanem két élő zenekarban is játszok és még erre is alkalmas a Zenology - ZenCore ökoszisztéma egy kis MC101-ben. De valljuk be azért ez a Zen-Core annyira nem combos... Egy nagyon tisztességes PCM-VA fúziónak tartom, de a ROLAND szerintem még nem hozta ki belőle az "elemi erőt"... egyelőre elvesztek annak részleteibe, hogy hány hangszerbe és hogyan gyúrják bele, hogy még többet fialjon, aztán meg belezavarodnak ők is, de a felhasználók főleg, hogy akkor most hogy van az, hogy az MC101 is Zen-Core, meg a Fantom is, de a fantomban vannak például betölthető prémium zongorák is... de akkor az még a Zen-Core, vagy már valami más? Meg még a Model Expansionok, amik valójában csak "kivezetései" a Zen-Core dedikált paramétereinek, ahogy mondjuk egy SH4D is Zen-Core, csak azon meg hardveren vannak meg a dedikált paraméterek kivezetései és arra korlátozódik is a hangszer, hiába van ott a Zen-Core hangmotor. Az AstroLab szerintem ezt új szintre emeli. Irgalmatlan nagy már az a csomag és hangkeltés-kínálat is, amit számítógép nélkül tud. Ráadásul a zongora-elektromos zongora-orgona modellezései is magasabb polcon vannak, mint mondjuk a Zen-Core. Ezzel az AstroLab-el simán tudnék alkotni otthon, számítógép nélkül is és számítógéppel is, de el tudnám vinni szinti prüntyögős fellépésre is, de a bluesrock és a country bandába is... ráadásul szerintem nagyon szép. Szerintem ökoszisztémának is baromi praktikus, de önálló hangszernek is eléggé combos
  12. Koródi Csaba

    Központi standalone SEQ

    Ha jól értem hogy mit szeretnél, akkor ehhez szerintem elég ha több MIDI interface-t dugsz a számítógépbe. Nekem például van a gépemen egy ROLAND DUO Capture, abból kiveszek 16 MIDI csatornát, van még egy ROLAND UM-ONE MkII interface-em, abból is kiveszek 16 MIDI csatornát, van egy YAMAHA MX61 szinti, abból is kiveszek 16 MIDI csatornát, meg még egy MC101 és abból is kiveszek 16 MIDI csatornát. Ez már 4x16 MIDI csatorna, úgy, hogy mindegyik 1-16 közötti MIDI csatornáknak küld, csupán annyit kell csinálnom, hogy a PART-nál kiválasztom, hogy melyik interface-re menjen. Az MC101-re érkező MIDI jel az OUT-ra tovább fűzhető Soft Thru-val, szóval ott nem áll meg a menet, lehet további eszközt címezni rajta keresztül.
  13. Nagyon mélyre nem mentem még benne. Chill alapokat készítek egy személyben, a szinti és dob Part-okat együtt használom. Nekem ilyen felállásban nem volt még gondom vele. Aztán most sajnos több mint egy hete szervizben van, és valószínűleg egy darabig nem is látom még. Így egy bizonyos foknál még nem jutottam tovább vele.
  14. Király! Jól szól a videódban is és nekem is nagy kedvencem Jajj, és most látom az előző hozzászólásomat... no, azóta már az SH-4D is meglett melléjük. Ez a vonal nekem most nagyon betalált
  15. Az a helyzet, hogy a cikkem/felvetésem 12 éves és biza azóta néhányan már megcsináltak egy-egy a MacroStation-hoz hasonló hangszert. Én épp tegnap voltam zenekari próbán egy ROLAND MC-101-el. A mérete kábé a fele mint amit a MacroStaton-nak elképzeltem anno, és ahogy írtad, SD kártyáról WAV fájlok betöltésére és a 16 PAD-ról loopok vagy One-Shot minták bejátszására is alkalmas, de még a billentyűzetre kiosztott WAV fájl is kéznél van benne, vagy a teljesen szerkeszthető Zen-Core hangmotor. És amit a MacroStation-ba fantáziáltam, mint elemes táplálás, vagy integrált hangkártya, ez is mind benne van az MC-101-ben. Én egy StudioLogic SL73 | Studio kalapácsmechanikás MIDI billentyűvel használom, az MC-101 tökéletesen elhelyezhető a billentyűzet frontján. És a legfrankóbb, hogy az egész szettemet, a MIDI billentyűt, meg mindent otthagyhatok a próbateremben fixen lekábelezve és közben ezt a kis MC-101-et a kabátzsebemben haza tudom vinni, akár dolgozni vele, akár finomítani a zenekari hangszíneimet. Szóval ha a KORG nem is hallgatta meg az óhajomat, azért más meghallgatta
×
×
  • Create New...