Jump to content
Ménemszól.hu

Yamaha | SEQTRAK


bart42

Recommended Posts

Na szóval:

Nem egy game changer de tök jó ötletek vannak benne.
Nekem az, hogy nincs rajta kijelző nem is gond, persze App-al rendesen alakitható minden ami benne van amit láttam belőle.
Designeban bejön, főleg a sötétebb verzióban.
Sound design részére lennék még kiváncsi, abban jobban bele mehettek volna de majd úgy is lesz még videó róla.
Tetszik a Vizuális presetek része, hogy lehet vele snitteket csinálni, összerakni egy saját vizuális témakört.
150k környékén annyira nem is vészes az ára amit tud én most elsőre ezt mondom.

 

Szerkesztette Lencseee
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Szerintem is érdekes cucc, főleg a Yamahától.
Azt én is aláírom, hogy nem egy game changer, de általában ez szokott lenni a youtube videókban 😱, ha valamit kidobnak a piacra.
Ez a narancs szín fura, komolyabb lenne csak abban a szürke színben. Vagy marad a feketés.

AZ OP-Z vetélytársa lehet, azt írják kommentekben. Árban is kevdezőbb, nyomkodnám szívesen. Egy egy órás live-ot vajon le lehetne vele tolni?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2024. 01. 16. at 17:14 írta trikOsk:

Egy egy órás live-ot vajon le lehetne vele tolni?

Nyilván nem, ezeket nem arra tervezik 😀
Axióma, hogy zöld disznó és használható groovebox nem létezik. Nem véletlenül nem engednek fel semmilyen produkciót nagy színpadra ilyesmivel, viszont bármelyik szinti kiállítás kisszínpadán népszerű leszel vele 14:20 és 14:40 között, főleg ha greenwashing matricákat teszel a sok műanyag kacatra ♻️🌍🌱🌳
Pozitívum, hogy a Yamaha legalább nem is hazudja, hogy alkalmas rá:  "Mobile music idea station" és ennyi, pont. 

Jól néz ki, de a Tenori-on és a VKB-100 után, ennél valami sokkal japánabb cuccot vártam volna tőlük.
Még a svédek is összekatakanázták a KO2-t, hiszen pontosan tudják, hogy az ilyesmit a hülyeség adja el.  😀

Szerkesztette V László
Link to comment
Share on other sites

2 órája írta V László:

Nyilván nem, ezeket nem arra tervezik 😀
Axióma, hogy zöld disznó és használható groovebox nem létezik. Nem véletlenül nem engednek fel semmilyen produkciót nagy színpadra ilyesmivel, viszont bármelyik szinti kiállítás kisszínpadán népszerű leszel vele 14:20 és 14:40 között, főleg ha greenwashing matricákat teszel a sok műanyag kacatra ♻️🌍🌱🌳
Pozitívum, hogy a Yamaha legalább nem is hazudja, hogy alkalmas rá:  "Mobile music idea station" és ennyi, pont. 

Jól néz ki, de a Tenori-on és a VKB-100 után, ennél valami sokkal japánabb cuccot vártam volna tőlük.
Még a svédek is összekatakanázták a KO2-t, hiszen pontosan tudják, hogy az ilyesmit a hülyeség adja el.  😀

Jaja, egyetértek és be is bizonyosodik, hogy ez a kis Seqtrak nem lesz elég egy hosszabb fellépésre.
Viszont azt a részét cáfolnám tapasztalat alapján, hogy egyik groovebox sem alkalmas rá. Volt szó it az MC-707-ről korábbi fórumtémákban, és ott fejtettük meg, hogy szerencsére adtak hozzá "CLIP" módot a Rolandék, így egy projekten belül 8x16 különböző soundot tölthetsz be, és mind különböző lehet / vagy MIDI-n vezérelheti a külső szintiket. És végülis így kezdtem el nyomni a fellépéseken, másfél órákat összehozok vele és még egymásba is tudom úsztatni a számokat.
Jó kis setupot tud egybefogni:
https://www.youtube.com/watch?v=FwMl9VQBpBk

De nagy színpadon tényleg nem voltam, így szerintem a zöld disznó létezése is akkor lassan cáfolható. 😄

Visszatérve ahhoz, hogy ezzel a Yamahával sajna nem igen lehet majd menni, kicsit szomorú nekem - érdekes lett volna egy minimal-osabb / hátitáskában is elférő felszereléssel mozogni.

A svédekhez kapcsolódóan: Annyira bírtam őket az elején, mármint amikor megismertem a világukat,de beláttami, hogy mekkora lehúzásokat nyomatnak pénzben. 
E mellett meg nem szart csinálnak, de hát na - kicsit látványpékség. :D


 

 

Szerkesztette trikOsk
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Ekkor: 2024. 01. 18. at 16:06 írta trikOsk:

egy projekten belül 8x16 különböző soundot tölthetsz be, és mind különböző lehet / vagy MIDI-n vezérelheti a külső szintiket. És végülis így kezdtem el nyomni a fellépéseken, másfél órákat összehozok vele és még egymásba is tudom úsztatni a számokat.
Jó kis setupot tud egybefogni:
https://www.youtube.com/watch?v=FwMl9VQBpBk

Erről beszélek, csak délutáni ambientbre elég, ahol van idő mindent is feljátszani, kitörölni, megint feljátszani és 10 percig építgeni egy számot. 
Nekem tetszik a zene, de én tipikus középkorú synthnerd vagyok, nem a nagyszínpadok célközönsége. 

Az én live-om az 52. percél a 213. sort éri el és 23 oszlopon terpeszkedik el. 
live.thumb.png.cc1dc874cc0bb90adda513c79c2dde00.png

Link to comment
Share on other sites

5 órája írta V László:

Erről beszélek, csak délutáni ambientbre elég, ahol van idő mindent is feljátszani, kitörölni, megint feljátszani és 10 percig építgeni egy számot. 
Nekem tetszik a zene, de én tipikus középkorú synthnerd vagyok, nem a nagyszínpadok célközönsége. 

Az én live-om az 52. percél a 213. sort éri el és 23 oszlopon terpeszkedik el. 
live.thumb.png.cc1dc874cc0bb90adda513c79c2dde00.png

Ne vedd kötekedésnek, mert abszolút nem annak szánom, ez neked müködik és ez tök jó, ezt vason tényleg nem lehet így felépíteni. Amikor én is Bitwig/Live-al élöztem akkor nekem is hasonlóan nézett ki a live project file.

Viszont csak azért mert ez a konkrét workflow nem ültethetö át hardverre, attól még nem lesz szar a vas. Hardveren nem így szokás felépíteni egy live szettet. A te projekteden elsö ránézésre is egy rakás dolgot lehetne változtatni, hogy beférjen sokkal kevesebb klippbe. Pl. ha csak egy 4/4 kick MIDI pattern van, akkor én azt a clipet biztosan nem duplikálom 150 példányban, nem bontom ki 11 oszlopra a dob sávot amikor egy sávon is meg lehet oldani, sokkal többet improvizál az ember, generatív szekvencereket használ meg véletlent, muteol/unmuteol, kézzel vált presetet, loopert használ, stb.

A kevesebb néha több jeligével itt a kedvenc vas alapú live performanceom:

 

Link to comment
Share on other sites

6 órája írta V László:

Erről beszélek, csak délutáni ambientbre elég, ahol van idő mindent is feljátszani, kitörölni, megint feljátszani és 10 percig építgeni egy számot. 
Nekem tetszik a zene, de én tipikus középkorú synthnerd vagyok, nem a nagyszínpadok célközönsége. 

Az én live-om az 52. percél a 213. sort éri el és 23 oszlopon terpeszkedik el. 
live.thumb.png.cc1dc874cc0bb90adda513c79c2dde00.png

Semmit sem játszok már fel élőben, az csak plusz belepötyögés, szólózgatás. 😊 Persze elég limitált egy komplexebb dalt kirakni, főleg, hogy csak 8 sávod van egy trackhez. Ahogy írták, 2 sávon van csak dob - összevannak fogva. De elvagyok vele. Műfajfüggő is persze. 

Link to comment
Share on other sites

10 órája írta cursortoxyz:

Ne vedd kötekedésnek, mert abszolút nem annak szánom, ez neked müködik és ez tök jó, ezt vason tényleg nem lehet így felépíteni. Amikor én is Bitwig/Live-al élöztem akkor nekem is hasonlóan nézett ki a live project file.

Viszont csak azért mert ez a konkrét workflow nem ültethetö át hardverre, attól még nem lesz szar a vas. Hardveren nem így szokás felépíteni egy live szettet. A te projekteden elsö ránézésre is egy rakás dolgot lehetne változtatni, hogy beférjen sokkal kevesebb klippbe. Pl. ha csak egy 4/4 kick MIDI pattern van, akkor én azt a clipet biztosan nem duplikálom 150 példányban, nem bontom ki 11 oszlopra a dob sávot amikor egy sávon is meg lehet oldani, sokkal többet improvizál az ember, generatív szekvencereket használ meg véletlent, muteol/unmuteol, kézzel vált presetet, loopert használ, stb.

A kevesebb néha több jeligével itt a kedvenc vas alapú live performanceom:

 

Én csak a kevesebb-több dolgot vitatom. A mellékelt példád is számos szemszögből a gépek korlátaira épül, ez látszik és hallatszik is rajta, ami nem baj, de behatárolja a produkció kifutását. Talán Colin Benders az egyetlen akinek szokott sikerülni kütyüs-impro val is olyan koncertet adni ami sokak számára szórakoztató és teljes értékű, de mivel ez nem minden esetben jön össze, neki sincs tele a naptárja. 

Az hogy Netskynak 5 fő session szintis, vagy Jeff Millsnek egy szimfonikus zenekar mellett elég néhány dobszek a nagy koncerthez, nem jelenti azt, hogy azok az eszközök egy fős produkcióban, önmagukban is alkalmasak mindenre. 

Az MPC hip-hopp-ra és más, számok közt tapsolós műfajokra hibátlan.

Szerkesztette V László
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...