-
Tartalom számláló
353 -
Csatlakozott
-
Utolsó bejelentkezés
-
Days Won
21
Brevis last won the day on December 3 2019
Brevis had the most liked content!
Legutóbb az adatlapod nézték:
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
Brevis's Achievements
-
"Sima" 2x16-os alfanumerikus lcd kijelző megy bele. Ha az új kiosztása nem is stimmel, semmi gond kis átalakítással megoldható. https://neilfrost.wordpress.com/2013/06/11/repairing-restoring-alesis-quadraverbgt-lcd-display/ (btw az eredeti kérdezőnek bizonyára nem aktuális már a dolog, mást azonban még érdekelhet)
-
Milyen erősítő/hangkártya kell 2 db M-Audio BX8 D3 stúdió monitorokhoz?
question válaszolt itt: Stúdió fórum
Minimálisan fog változni a hangkép a hónapok alatt, ami neked fel sem fog tűnni mert folyamatosan hallgatod. A szobád akusztikájának kezelésével lehet a legtöbbet javítani a (jelenlegi) helyzeten. A beírásaid alapján egyébként szerintem neked simán csak egy sub ládára lenne szükséged a monitorok mellé. -
Igen, ehhez a készülékhez egy egyszerű BNC-krokodilcsipesz mérővezetéket adnak. Le is lehet vágni a végét mint ahogy neked is tanácsolták és azt forrasztasz a végére ami csak tetszik. Itt egy kis szösszenet ha szeretnél kicsit belelátni az oszcilloszkópok lelki világába (nagy vonalakban az alapok): - Az oszcilloszkóp időben váltakozó feszültség megjelenítésére szolgál. Ebből következik, hogy a kijelző vízszintes tengelyén az időt fogjuk látni, a függőlegesen pedig az amplitúdót. A kirajzoló sugár (a régi katódsugárcsöves szkópokban ténylegesen egy elektronsugár rajzolt a képernyőre, a mai lcd-s megoldásoknál ez már csak virtuálisan értendő) mindig balról jobbra halad. - A mérni kívánt jel amplitúdója és frekvenciája nem mindig ugyanaz ezért a fenti két dolgot szinte minden esetben változtatni tudjuk, hogy kiértékelhető képet kapjunk. A szkópba vezetett jel először egy előosztóba kerül, ahol beszabályozzuk a kívánt értékre. Az előosztó kapcsolóinak állása szerint a függőleges tengelyen általában mV/div vagy V/div a mértékegység. Ha az előosztó pl. 20mV-ra van állítva akkor azt úgy kell érteni, hogy a képernyőre kirajzolt négyzethálón egy osztás jelent (kvázi egy kocka) 20 mV-ot. A klasszikus szkóp képernyő úgy van berajzolva négyzethálóval, hogy 8x10 négyzetet lehet rajta látni (DSO138-nál 8x12). Tehát ha függőlegesen van 8 négyzet, akkor 20 mV-os előosztás esetén (8*20) 160 mV-nyi jel fog kiférni függőlegesen. Az érzékenység általában 1-2-5 lépésben állítható, ezt úgy kell érteni hogyha pl. 10mV-ról indulunk akkor a következő kapcsolható osztás a 20mV/div, az azt követő állás az 50 mV/div lesz, majd a 100 mV/div következik és így tovább (200mV/div -> 500 mV/div -> 1V/div -> 2V/div -> 5V/div). Egy adatlapon ezt nem szokták végig írni, hanem csak annyit adnak meg, hogy az érzékenység 10mV-tól 5V-ig terjed 1-2-5 lépésenként (DSO138-nál pl). - A vízszintes tengelyen az eltérítés sebességét tudjuk szabályozni. Ha a jel frekvenciája nagyobb akkor gyorsabb eltérítésre van szükségünk, ha kisebb akkor pedig lassabbra. Itt is fix osztások szerint tudunk lépkedni az 1-2-5 "elv" szerint. DSO138-nál az eltérítés sebessége 10μs/div - 50s/div lehet (Itt megint csak hagyományból megmaradt fogalomról van szó, az elektronsugár ténylegesen egy adott idő alatt rajzolta be a képernyőt így adta magát a mértékegység - az idő/osztás. A digitális szkópoknál először mintavételezés történik nem pedig valós idejű kirajzolás egy sugárral. A műszakilag korrekt mértékegység a mintavétel/osztás vagy mintavétel/idő lenne, viszont ez sokkal nehezebben emészthető a gyakorlatban, ahol is sokkal egyszerűbb csak simán az idővel számolni ezért a mai műszerek is a katódsugárcsöves műszerektől örökölt mértékegységet jelenítik meg). - Ahhoz, hogy ne csak egy "futó" jelet lássunk a képernyőn (ez lenne egyébként a szabadonfutó üzemmód) valahogy mindig ugyanakkor kellene elindítani a kirajzolást. Erre jó a trigger. Úgy működik, hogy ha a bemenő jel elér egy bizonyos szintet akkor indul csak el a kirajzolás. Az eredménye, hogy álló képet fogunk látni, mivel periódusról periódusra a jelnek mindig ugyanabban a pontjában fogjuk elkezdeni a kirajzolást. Persze a jel pozitív és negatív irányba is kitér, ezért a trigger mindig állítható, hogy a felfutó vagy lefutó élre adjon jelet a kirajzolás indításához. Ezeket egy műszeren pár perc alatt be lehetne mutatni, valójában ha a fentiekkel tisztában vagy nagyon egyszerű használni. Ha használsz keverőt a setupodban akkor én a szkópot az egyik aux send-re kötném, így a kábelezést is kulturáltabban meg lehet oldani, de tulajdonképpen az sem baj ha közvetlen a szinti kimenetére kötöd (valahogyan párhuzamosítva, ha közben erősítőbe is megy) hiszen az oszcilloszkópoknak nagy, 1Mohm-os bemenő ellenállásuk van tehát nem terhelik be a szinti kimenetét.
-
Ha nincsenek pro igényeid és tényleg csak az egyszerűség és olcsóság a szempont akkor tudom ajánlani a DSO138-at. Kicsi, olcsó és épp annyit tud ami az audio jelek megjelenítéséhez elég. Így néz ki működés közben: Egy csatornás azaz monó jelet fogsz látni rajta. Beszerezhető pl. innen: https://www.ebay.com/itm/Assembled-DSO138-2-4-TFT-Digital-Oscilloscope-Kit-DIY-parts-1Msps-probe/272359628596?var=571255697795 Lehet rendelni kit-ben és készre szereltet is, valamint igény szerint hozzá való egyszerű kis átlátszó dobozt is.
-
Külön kezelném a két dolgot, a kábel minőségét és a zaj forrását. Írtad ugye, hogy több összetoldott, másik kábellel nincs zaj. A zavarforrás ugyanaz. Ebből az következik, hogy van az a kábel amivel nem kapsz zajt. A lejátszó zaja sajnálatos de adottak praktikák amivel lehet csökkenteni. Egyébként melyik az a konkrét lejátszó típus?
-
A zajosabb kábelnek a kapacitásával lesz a baj. Jobban hanglova van az 50 Hz-re. Ettől még minden kábelre igaz, hogy minnél hosszabb annál nagyobb felületen érik a környezeti elektromos zajok, ezért ha lehet törekedjünk a lehető legrövidebb kábelezésre. Az, hogy a lemezlejátszó tápegysége vagy motorja nem árnyékolt kellőképpen az sajnálatos dolog, elég sok készülékben nem fordítanak erre figyelmet.
-
Virus azonosat nem tudok de hasonlóképpen szólót igen: Serum, Spire, Synthmaster One, Sylenth1, ANA 2. Itt pl. egy konkrét supersaw összehasonlítás:
- 28 új válasz
-
- szoftverszinti
- vst
-
(és még további %d)
Cimkék:
-
Erre azért nem lehet egyszerűen válaszolni mert sok mindentől függ. Ha az új kütyüvel készített kívánatos hangszínt egy újonnan fejlesztett torzító segítségével lehet elérni akkor a válasz nem lesz. Ha az új kütyüvel készített kívánatos hangszínhez alap feature-ket kell használni amit tud szinte mindegyik VA akkor igen. Részben... Pl. a nord lead 3-on (ami már nem mai megjelenés azért) ott van az "unison" poti, ami elég egyedien szól. Na ennek a karakterét melyik egyéb VA szintivel utánzod le? A virus szériákon (A-B-C-Ti-Ti2) megfigyelhető, hogy az utód mindig több lehetőséget nyújtott elődjéhez képest. Újabb modulációs lehetőségek, többféle szűrő modell, új effektek, több polifónia, új oszcillátorok. Ezzel együtt a hangzások is egyre összetettebbek lettek. Aztán csak kellett az újabb modell, mert ha követni akartad a trendeket vagy egyszerűen csak korlátozva érezted a lehetőségeidet akkor megvetted az újabbat. Amíg nem nagyon hódítottak teret a szoftverek. Mára már eléggé kimaxoltak minden lehetőséget. A mai vsti-k elég jól hozzák a virus féle hangzásvilágot, vannak hangszínek amikről nehéz megmondani egy A/B tesztben, hogy ez most a vas virus vagy vsti? Anno a drum and bass is részben úgy fejlődött hangzásilag ha jött egy újabb firmware az emu e5000 ultra samplerre, új fícsörökkel. Ma már persze nem annyira vas orientált a világ és azok a szoftverek is egyre jobban szólnak amik a felhasználó pc-jén futnak.
- 28 új válasz
-
- 1
-
- szoftverszinti
- vst
-
(és még további %d)
Cimkék:
-
Igen, de ettől a piac még elég nagy... Nálam az időhiány volt az ami a felesleg "lefölözésére" késztetett, és érdekes módon nem is hiányzik a 3 vsti-m mellé még további 20. Ahhoz, hogy gyorsan tudj egy zenével haladni, kevés cucc kell, azokat viszont jól kell ismerni.
- 28 új válasz
-
- 2
-
- szoftverszinti
- vst
-
(és még további %d)
Cimkék:
-
Van azért pár ritkább moduláció típus ami nincs mindegyikben benne. A másik meg, hogy nem mindegy milyen minőségben kódolják le ezeket. Ugyanazok a szűrőtipusok elég változó minőségben tudnak szólni különféle cégek termékeinél pl. A mininova az wavetable, nem "true" digit oszcis VA. Egyébként pont jó példa, mert a mininovában igen rossz minőségű az effekt szekció, a szűrője meglepően jó volt, a burkológörbének meg volt egyfajta "gyorsan kattanós" karaktere amit nagyon nem szerettem benne. Az én stílusomhoz való hangszíneket képtelen voltam vele készíteni. Bár volt, hogy meglepődtem mert jó combos hard kick-et tudtam vele csinálni, amit meg aztán végképp nem vártam volna tőle - erre az egy dologra használtam csak végül.
- 28 új válasz
-
- 1
-
- szoftverszinti
- vst
-
(és még további %d)
Cimkék:
-
Egy adott stílusirányzatot le lehet fedni 2-3 jobb vsti-vel, felesleges több. Azért tolják ennyire mert "tömegtermelés" zajlik már ezen a téren is. Mindig érnek az új impulzusok, hetente kijön egy színesebb, szagosabb, ízletesebb szoft szinti amivel el lehet szórakozni kicsit. A piacnak ez a része szerintem pont azokat célozza meg akik csak otthon eljátszadoznak a zenéléssel, akik ebből élnek azoknak megvannak a bevált módszereik és szoftvereik, inkább zenéket írnak a szórakozás helyett, mert az fogja a profitot hozni.
- 28 új válasz
-
- 1
-
- szoftverszinti
- vst
-
(és még további %d)
Cimkék:
-
Ilyen távolságra szimmetrikus jelátvitel kellene. Az a tény öngmagában garantálja a zajokat, hogy 12 méter hosszú asszimetrikus kábelt használsz. (a link nekem nem működik)
-
Ez csak egy újabb gumicsont Instrument-től, ne dőlj be neki
-
Követtem annak idején a témát, emlékszem rá. Ez szép volt tőled, de nem a te dolgod lett volna. És instrument elismerte akkor, hogy "jó gyerekek ez akkor marhaság úgy ahogy van"? (költői kérdés)
-
Ha be van fagyasztva akkor is megtalálhatják az új tagok, igaz kicsit keresni kellene. Ezt nem tudhatod előre, másrészt meg azért az adminoknak is vannak eszközeik a felhasználók távoltartására (ha netán odáig fajulna a dolog).