-
Tartalom számláló
39 -
Csatlakozott
-
Utolsó bejelentkezés
-
Days Won
3
sonnyCoca last won the day on July 18 2011
sonnyCoca had the most liked content!
Legutóbb az adatlapod nézték:
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
sonnyCoca's Achievements
Newbie (1/14)
14
Megbízhatósága
-
K: Miért (sample) pontatlan mégis egy csomó esetben a szoft hangszer / outboard MIDI a felvett audióhoz képest? V: Mert a MIDI legkisebb időegysége a tick, és ez sokkal több, mint egy sample. A MIDI fileok (és emiatt nem kevés DAW is) tick-et használ az időzítéshez: 1 tick a lekisebb időeltérés, amit a MIDI kezelni tud, ez tipikusan az ütem 192-ed része (PPQ, pulse per quater note). pl: 120 bpm: 60s / (120BPM * 192PPQ ) = 0.002604s = 2.604ms Vagyis pl. egy 120bpm-es .midi file-ban minden 2.604ms-enként kvantálódik. Innentől a DAW-on (is) múlik, h. hogyan tárolja, hogyan adja ki a midi eventeket, es ebből milyen pontos lesz a végeredmény.
- 63 új válasz
-
- workshop
- befejtések
-
(és még további %d)
Cimkék:
-
K: Miért pontatlan mégis egy csomó esetben a MIDI / szoft hangszer? V: Mert maga a MIDI máshol érkezik a DAW-ba, mint az audio. Audio: minden audio interface, amit használ felvételenként és lejátszásonként 1-1 puffert jelent, abban minden sample egy fix időbeli pillanatnak felel meg - ezért sample pontos. A hardver és a driverek elintézik, hogy a programozónak csak egy pufferbe kelljen adatokat tenni, és azok pontosan úgy szólnak, ahogy kell. Azért lett ilyen a rendszer, mert így jobban tudták kezelni a pontatlan gépi időzítést - a legtöbb asztali gép a rajta lévő oprendszer/etc miatt nem tud microsecundum pontosan időzíteni - a hang torzulása nélkül. MIDI Sajnos a MIDI időzítési pontatlanságát lesz***ták: A MIDI polling, amit használnak a DAW-ok (és mindenki) egy időzítéstől mentes rendszer: a DAW nagyon gyakran (legyen mondjuk 200 mikrosecenként) megkérdezi a MIDI interface-t, hogy - Van-e már valami új MIDI esemény, kend? - Hogyne, itt ez a Cm7 akkord, 3 friss NoteOn! - Osztan mikor jöttek ezek? - Mittomén nincs nekem órám, nézze meg a sajátján! Ez utóbbi a neuralgikus pont: az ÖSSZES midi event, ami az azóta eltelt időben érkezett be, ezzel a timestamp-el lesz ellátva, vagyis ebben az esetben ignorálja a 3 hang indítási időeltérését. Ez a fázis érződhet kvantálásnak, bár itt elvileg nagyon kis időről beszélünk (tipikusan 1 ms alatt, a cél, hogy kevesebb legyen, mint egy MIDI Tick, de implementációtól és terheléstől függően felkúszhat 4-5ms-re is, amik a cikkben említett módon nagyon zavaró lehet). Miután a felvétel megtörtént, a többi esemény (a MIDI outputot kivéve, mert ott u.e. a probléma) már sample-pontos lesz.
- 63 új válasz
-
- 1
-
- workshop
- befejtések
-
(és még további %d)
Cimkék:
-
A/D: " nyilvánvalóan te találkoztál ilyen pluginnel is. Én még nem, de ez a csodálatos a közösségi tudásban" Egy konkrét példa, hogy ne csak elméletben beszéljek: Elég sok plugin használ JUCE-t (open source pl. a TAL Noisemaker 1, zártak közül pl. a TruePianos), azokban ez a renderelő rutin: https://github.com/julianstorer/JUCE/blob/master/modules/juce_audio_basics/synthesisers/juce_Synthesiser.cpp#L157 A loop lényege (és ezt szinte mindenki hasonlóan implementálja), hogy végigmegy a midi pufferen, az audio render-t mindig a MIDI timestamp-jének megfelelő sample-től indítja.
- 63 új válasz
-
- workshop
- befejtések
-
(és még további %d)
Cimkék:
-
Hello! Nagyon hasznos cikk lett! Egy kiegészítésem lenne: > a szoftver hangszerek élőben kötelezően kvantálják a hangokat. A (kulturáltan megírt) szoftver-hangszerbe beérkező MIDI jelek 1 puffernyi késést szenvednek, de nem kvantálódnak: a plugin az összes MIDI eseményt timestampezve kapja meg, és csak rajta áll, hogy a kötelező késleltetésen túl (mert csak pufferméret / parameter automation töréspontok esetén kezdődik új render ciklus) hogyan játsza le őket. Általában figyelni szoktak arra, hogy a megfelelő sample-től kezdve kezdje csak el játszani a hangot, ellenkező esetben a DirectSound-os / külső DSP által agyonkésleltetett 2048 / 4096 -os pufferméret tartomány nemcsak játszhatatlan, de használhatatlan is lenne.
- 63 új válasz
-
- 1
-
- workshop
- befejtések
-
(és még további %d)
Cimkék:
-
Maces környezet (egyszerre használok Windows és macet) IMHO apróbb pozitív vonásai, amik alapból nem feltűnőek, de nagyon hiányoznak, ha hozzájuk szoktál: - drag and drop -- szinte mindent megragadhatsz, és dobálhatsz (pl: az wave editor app fejlécében megfogod a file ikonját, és bedobod a daw sávjára - nem kell findert nyitnod) - egy helyen lévő menü: elég hamar kialakul a reflex, hogy csak fellököd az egered a képernyő tetejére, és már kattinthatsz is (nem tűnik soknak, de mivel naponta legalább 100x tuti használod a menüt, hamar összeadódik) - minőségi audio api (Core audio) - néhány renitents gyártő 3rd party driverét kivéve az audio atomstabil, könnyen routolható, zenélésre kitalált (beépített net-send-ek, midi over ethernet, stb). Kb olyan, mint az ASIO + JACK kombó windowson, csak ez utóbbival ellentétben tényleg stabil és megbízható - nem áll le, ha bármit kihúzol / lekapcsolsz / átdugsz. (pl: windows-on ha a Live futtatása közben dugom v. kapcsolom be a kontrollerem, akkor újra kell indítani a live-ot, h. felismerje, macen egyből megjelenik a menüben, csak kiválasztod, és már használod is) - AU -kat használhatsz: élvezheted, hogy valódi értékeket adsz meg a paramétereidnek, valódi egységekkel, hogy könyvtárakba szervezheti őket a fejlesztőd, élvezd a szinte tetszőleges számú kimenetet-bemenetet minden pluginen, és - Spotlight: röhejesen egyszerűvé teszi a sample és patch keresést - csomó importert találhatsz hozzá mindenféle formátumhoz, ráadásul az eredmények drag and dropolhatóak (a windows search nem elég okos, a Google Desktop Search nem dragelhető egyből a dawba) ezek jutottak eszembe - biztosan van még nagyon sok...
-
Jól értelmezem, hogy az Ultranova beépített hangkártyája ebből a modellből kimaradt? [CINIZMUS] Vagy inkább a firmware-ből maradt ki, az A/D és D/A továbbra is ott van, a DSP is ott van, csak úgy túl jó lenne? [/CINIZMUS]
-
Szerintem ha megteheted, próbáld ki a Logic-ot padlóeffekt szerepkörben (a Behringernek pofátlanul olcsó pedál-midi kontrollerei vannak), a MainStage-el, illetve ha vállalkozó kedvű vagy a Live-ot (Live Lite is jó, azt pedig kb. mindenhez adják, csak szerezz hozzá pl. egy Amlpitube Free-t). Az M-Audio és egy röhejesen olcsó laptop kombója kb. ugyanannyi, mint egy korektebb padló effekt, de sokkal-sokkal-sokkal többet tud azoknál, és ahogy telnek az évek, még többet fog tudni Ha nem ítéled zsigerből el a laptop-gitárerősítő gondolatát, ajánlom elolvasásra pl. ezt az írást (kicsit hosszabb, de tanulságos) http://way.net/waymusic/?p=486
-
Úgy érzem, én leszek a hang-csöves itt elborult elektronikus zenészként sosem a cuccok minősége érdekelt, szóval az elmúlt 10 évben valahogy sosem volt a hangminőség prioritás. Ami viszont nélkülözhetetlen, az a kontrol: - 2006 Macbook. Fagy, melegszik, nincs pénz újra, de nincs az az isten, hogy visszamenjek PC-re - Novation Remote SL 25 - nagy ígéret volt anno, de nem jó hardver. A 8 fix poti és a kényelmes billentyűi miatt maradt még velem. A tolópotikat és a rotary encodereket a Novation szerintem csak viccből tette rá, annyira gyengék. Élőben nem merem használni őket, mert félek, hogy kitépem őket... - Akai APC-20 - ez relatíve friss. A potijai ennek sem túl életerősek, de a grid mindenért kárpótol - Rock Band USB mikrofon - másodpercek alatt feloldódnak az emberek mellette, annyira viccesnek találják . -10 pont a hangminőségre, +10 pont a vocal performance-ra. Bármikor bevállalok egy ilyen cserét... - SB Live 24 USB - csak hogy legyen cue élőben, mert a Macbook-nak csak 1 kimenete van - Line 6 FloorPod - a pedál és a kapcsolható effektek miatt, ha az énekes hoz mikrofont, előerősítő híján erre kötöm zero latency direkt monitoring helyett sört bontunk. DAW: Live és Logic Express (utóbbi csak tracking-re, mert a live nem tud értelmesen compolni) illetve kísérletezem a Reaper-rel tracking-re, elég jónak tűnik. Kevés VST-t / AU-t használok: TAL NoiseMaker, impOSCar, Guitar Rig, illetve az Auto-Tune EFX, de főleg nem effektként, hanem skálák kinyerésére a felvett cuccokból. Nagyrészt a Live beépített cuccait használom sok-sok Freeze, Bounce és Resampling fázissal. Nyugodtan jöhet a pro-audió sav, továbbra is fenntartom, hogy többre megy az ember ha csinálja, mintha spórolna rá, és nem csinálja addig is . Ha pedig be akar futni valaki, akkor nem hallgat a hozzám hasonló elborult arcokra... Hogy mire elég mindez? Egy régebbi zene (igen, ez is a rockband-es miki ) http://thepaw.hu/sonny_coca/music/sonny_coca-redredballs_feat_the_millennium_hippies.mp3 és még néhány itt :