Jump to content
Ménemszól.hu

sonnyCoca

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    39
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    3

sonnyCoca last won the day on July 18 2011

sonnyCoca had the most liked content!

Legutóbb az adatlapod nézték:

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

sonnyCoca's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

14

Megbízhatósága

  1. K: Miért (sample) pontatlan mégis egy csomó esetben a szoft hangszer / outboard MIDI a felvett audióhoz képest? V: Mert a MIDI legkisebb időegysége a tick, és ez sokkal több, mint egy sample. A MIDI fileok (és emiatt nem kevés DAW is) tick-et használ az időzítéshez: 1 tick a lekisebb időeltérés, amit a MIDI kezelni tud, ez tipikusan az ütem 192-ed része (PPQ, pulse per quater note). pl: 120 bpm: 60s / (120BPM * 192PPQ ) = 0.002604s = 2.604ms Vagyis pl. egy 120bpm-es .midi file-ban minden 2.604ms-enként kvantálódik. Innentől a DAW-on (is) múlik, h. hogyan tárolja, hogyan adja ki a midi eventeket, es ebből milyen pontos lesz a végeredmény.
  2. K: Miért pontatlan mégis egy csomó esetben a MIDI / szoft hangszer? V: Mert maga a MIDI máshol érkezik a DAW-ba, mint az audio. Audio: minden audio interface, amit használ felvételenként és lejátszásonként 1-1 puffert jelent, abban minden sample egy fix időbeli pillanatnak felel meg - ezért sample pontos. A hardver és a driverek elintézik, hogy a programozónak csak egy pufferbe kelljen adatokat tenni, és azok pontosan úgy szólnak, ahogy kell. Azért lett ilyen a rendszer, mert így jobban tudták kezelni a pontatlan gépi időzítést - a legtöbb asztali gép a rajta lévő oprendszer/etc miatt nem tud microsecundum pontosan időzíteni - a hang torzulása nélkül. MIDI Sajnos a MIDI időzítési pontatlanságát lesz***ták: A MIDI polling, amit használnak a DAW-ok (és mindenki) egy időzítéstől mentes rendszer: a DAW nagyon gyakran (legyen mondjuk 200 mikrosecenként) megkérdezi a MIDI interface-t, hogy - Van-e már valami új MIDI esemény, kend? - Hogyne, itt ez a Cm7 akkord, 3 friss NoteOn! - Osztan mikor jöttek ezek? - Mittomén nincs nekem órám, nézze meg a sajátján! Ez utóbbi a neuralgikus pont: az ÖSSZES midi event, ami az azóta eltelt időben érkezett be, ezzel a timestamp-el lesz ellátva, vagyis ebben az esetben ignorálja a 3 hang indítási időeltérését. Ez a fázis érződhet kvantálásnak, bár itt elvileg nagyon kis időről beszélünk (tipikusan 1 ms alatt, a cél, hogy kevesebb legyen, mint egy MIDI Tick, de implementációtól és terheléstől függően felkúszhat 4-5ms-re is, amik a cikkben említett módon nagyon zavaró lehet). Miután a felvétel megtörtént, a többi esemény (a MIDI outputot kivéve, mert ott u.e. a probléma) már sample-pontos lesz.
  3. A/D: " nyilvánvalóan te találkoztál ilyen pluginnel is. Én még nem, de ez a csodálatos a közösségi tudásban" Egy konkrét példa, hogy ne csak elméletben beszéljek: Elég sok plugin használ JUCE-t (open source pl. a TAL Noisemaker 1, zártak közül pl. a TruePianos), azokban ez a renderelő rutin: https://github.com/julianstorer/JUCE/blob/master/modules/juce_audio_basics/synthesisers/juce_Synthesiser.cpp#L157 A loop lényege (és ezt szinte mindenki hasonlóan implementálja), hogy végigmegy a midi pufferen, az audio render-t mindig a MIDI timestamp-jének megfelelő sample-től indítja.
  4. Hello! Nagyon hasznos cikk lett! Egy kiegészítésem lenne: > a szoftver hangszerek élőben kötelezően kvantálják a hangokat. A (kulturáltan megírt) szoftver-hangszerbe beérkező MIDI jelek 1 puffernyi késést szenvednek, de nem kvantálódnak: a plugin az összes MIDI eseményt timestampezve kapja meg, és csak rajta áll, hogy a kötelező késleltetésen túl (mert csak pufferméret / parameter automation töréspontok esetén kezdődik új render ciklus) hogyan játsza le őket. Általában figyelni szoktak arra, hogy a megfelelő sample-től kezdve kezdje csak el játszani a hangot, ellenkező esetben a DirectSound-os / külső DSP által agyonkésleltetett 2048 / 4096 -os pufferméret tartomány nemcsak játszhatatlan, de használhatatlan is lenne.
  5. sonnyCoca

    Mitől jó Macen dolgozni?

    Maces környezet (egyszerre használok Windows és macet) IMHO apróbb pozitív vonásai, amik alapból nem feltűnőek, de nagyon hiányoznak, ha hozzájuk szoktál: - drag and drop -- szinte mindent megragadhatsz, és dobálhatsz (pl: az wave editor app fejlécében megfogod a file ikonját, és bedobod a daw sávjára - nem kell findert nyitnod) - egy helyen lévő menü: elég hamar kialakul a reflex, hogy csak fellököd az egered a képernyő tetejére, és már kattinthatsz is (nem tűnik soknak, de mivel naponta legalább 100x tuti használod a menüt, hamar összeadódik) - minőségi audio api (Core audio) - néhány renitents gyártő 3rd party driverét kivéve az audio atomstabil, könnyen routolható, zenélésre kitalált (beépített net-send-ek, midi over ethernet, stb). Kb olyan, mint az ASIO + JACK kombó windowson, csak ez utóbbival ellentétben tényleg stabil és megbízható - nem áll le, ha bármit kihúzol / lekapcsolsz / átdugsz. (pl: windows-on ha a Live futtatása közben dugom v. kapcsolom be a kontrollerem, akkor újra kell indítani a live-ot, h. felismerje, macen egyből megjelenik a menüben, csak kiválasztod, és már használod is) - AU -kat használhatsz: élvezheted, hogy valódi értékeket adsz meg a paramétereidnek, valódi egységekkel, hogy könyvtárakba szervezheti őket a fejlesztőd, élvezd a szinte tetszőleges számú kimenetet-bemenetet minden pluginen, és - Spotlight: röhejesen egyszerűvé teszi a sample és patch keresést - csomó importert találhatsz hozzá mindenféle formátumhoz, ráadásul az eredmények drag and dropolhatóak (a windows search nem elég okos, a Google Desktop Search nem dragelhető egyből a dawba) ezek jutottak eszembe - biztosan van még nagyon sok...
  6. Jól értelmezem, hogy az Ultranova beépített hangkártyája ebből a modellből kimaradt? [CINIZMUS] Vagy inkább a firmware-ből maradt ki, az A/D és D/A továbbra is ott van, a DSP is ott van, csak úgy túl jó lenne? [/CINIZMUS]
  7. sonnyCoca

    Az Én kis studióm...

    Szerintem ha megteheted, próbáld ki a Logic-ot padlóeffekt szerepkörben (a Behringernek pofátlanul olcsó pedál-midi kontrollerei vannak), a MainStage-el, illetve ha vállalkozó kedvű vagy a Live-ot (Live Lite is jó, azt pedig kb. mindenhez adják, csak szerezz hozzá pl. egy Amlpitube Free-t). Az M-Audio és egy röhejesen olcsó laptop kombója kb. ugyanannyi, mint egy korektebb padló effekt, de sokkal-sokkal-sokkal többet tud azoknál, és ahogy telnek az évek, még többet fog tudni Ha nem ítéled zsigerből el a laptop-gitárerősítő gondolatát, ajánlom elolvasásra pl. ezt az írást (kicsit hosszabb, de tanulságos) http://way.net/waymusic/?p=486
  8. sonnyCoca

    Az Én kis studióm...

    Úgy érzem, én leszek a hang-csöves itt elborult elektronikus zenészként sosem a cuccok minősége érdekelt, szóval az elmúlt 10 évben valahogy sosem volt a hangminőség prioritás. Ami viszont nélkülözhetetlen, az a kontrol: - 2006 Macbook. Fagy, melegszik, nincs pénz újra, de nincs az az isten, hogy visszamenjek PC-re - Novation Remote SL 25 - nagy ígéret volt anno, de nem jó hardver. A 8 fix poti és a kényelmes billentyűi miatt maradt még velem. A tolópotikat és a rotary encodereket a Novation szerintem csak viccből tette rá, annyira gyengék. Élőben nem merem használni őket, mert félek, hogy kitépem őket... - Akai APC-20 - ez relatíve friss. A potijai ennek sem túl életerősek, de a grid mindenért kárpótol - Rock Band USB mikrofon - másodpercek alatt feloldódnak az emberek mellette, annyira viccesnek találják . -10 pont a hangminőségre, +10 pont a vocal performance-ra. Bármikor bevállalok egy ilyen cserét... - SB Live 24 USB - csak hogy legyen cue élőben, mert a Macbook-nak csak 1 kimenete van - Line 6 FloorPod - a pedál és a kapcsolható effektek miatt, ha az énekes hoz mikrofont, előerősítő híján erre kötöm zero latency direkt monitoring helyett sört bontunk. DAW: Live és Logic Express (utóbbi csak tracking-re, mert a live nem tud értelmesen compolni) illetve kísérletezem a Reaper-rel tracking-re, elég jónak tűnik. Kevés VST-t / AU-t használok: TAL NoiseMaker, impOSCar, Guitar Rig, illetve az Auto-Tune EFX, de főleg nem effektként, hanem skálák kinyerésére a felvett cuccokból. Nagyrészt a Live beépített cuccait használom sok-sok Freeze, Bounce és Resampling fázissal. Nyugodtan jöhet a pro-audió sav, továbbra is fenntartom, hogy többre megy az ember ha csinálja, mintha spórolna rá, és nem csinálja addig is . Ha pedig be akar futni valaki, akkor nem hallgat a hozzám hasonló elborult arcokra... Hogy mire elég mindez? Egy régebbi zene (igen, ez is a rockband-es miki ) http://thepaw.hu/sonny_coca/music/sonny_coca-redredballs_feat_the_millennium_hippies.mp3 és még néhány itt :
×
×
  • Create New...