Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Broadcast loudness workflow - dialogue


boka

Kérdés

Kollegák, szeretném kérni tanácsaitokat, tippjeiteket az alábbi kérdésemhez.

 

Most az Izotope-nak elég jó akciója van, jó áron be lehetne szerezni az RX4-et, úgyhogy letöltöttem a demót és próbálgatom, tanulgatom. Van benne a loudness module ami elméletileg egy kattintásra belövi a standard-re a hangerőt. 

Ref : 

 

 

A következő lenne a kérdésem : Mi lenne az ideális workflow ha én szeretném az UAD pluginjeimet is használni a dialógusok processzálásakor? A 1176AE tud 2:1-et amit én nagyon szeretek videós munkákhoz. Logikus lenne a válasz, hogy először tolni neki a 1176-ot utána pedig akkor RX4-ben belőni a loudness-t. Azonban, teljesen változó, hogy milyen hangerővel sikerült felvenni ergo a 1176-nak tolni kell az inputot hogy megmozduljon egy picit is. Ebből az következik hogy az alapzaj is hangosabb lesz :) Most arra gondoltam, hogy akkor először a denoise module-lal dolgozom RX4-ben, utána át DAW-ba ott EQ/komp majd vissza hogy belője EBU standard-re.

 

Bármi tapasztalatot, véleményt örömmel fogadok.

 

megjegyzés : a felvételek főleg Tascam DR-40 és Rode NTG2 párossal készültek, jövőre meg ha minden jól megy DR-60 és NTG-3 (is) lesz.

 

köszönöm, 

 

sziasztok.

Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

es recordernek mit ajanlasz ami bevalt? Sound Devices-ra nincs keret :)

AT BPW sorozatból a megfelelő hosszúságú széfogót használom én is.

sokkal profibb mint a rode cuccok illetve nem olyan elmebeteg áruk van mint a többi Rycote pl.

http://mrkool.hu/AUDIO-TECHNICA-BPW-330-SZELZSAK

http://eu.audio-technica.com/en/products/product.asp?catID=6&subID=48&prodID=4189

meg kell nézni mekkora való az MKHhoz.

 
Link to comment
Share on other sites

Uhhh... a 633-as SD mar regota a listamon van de egyelore meg a Tascam ami belefer nekem. Valoban, az Apollo sem olcso mulatsag, de mivel szinkron felvetelt is csinalok igy kell a studioba egy jo preamp. A kulonbseg a DR-40 es az Apollo kozott annyi hogy nem is erdemes beszelni rola... 2 het mulva elmeletileg olyan helyen lesz felvetel ahol lesz konnektor, szerintem az Apollot viszem magammal inkabb. Teljesen maskepp szol a 416-os az Apollon mint a DR-40-en... gondolom a 633-as SD is kiraly lehet :)  Termeszetesen en sem bantom a DR-40-est. Itt van a taskaban mindig, volt mikor pl arra hasznaltam csak hogy ambience zajt vegyek fel amit bekevertem a dialog ala.

Link to comment
Share on other sites

Itt az aproban hirdet valaki egy Fostex PD6-ot. Igaz rendkivul tularozottan, mert kb a felert mennek az ebayen, de esetleg menj ra. A felelet megeri nagyon. Akkurol megy, szuperszonikus elofoka van, es akar hat savon rogzit. Ja es timecode-os.

Link to comment
Share on other sites

Tudom mas kategoria, de en ezeket hasznalom:

Fostex PD6 (igaz ez mar csak disz a studioban)

SoundDevices 788Tssd

SoundDevices 633

Es ha kell egy gyors, kicsi ket savos timecode nelkuli rogzito, akkor SoundDevices 302 mixer, es utana egy Korg MR1000.

Azert az apollo sem olcso mulatsag, de dialog rogzitesre talan tulzas is. Meg hat ugye konnektorhoz kotott...

Link to comment
Share on other sites

Haat. Nem rossz az, de azert szepen fuj az elofok a dr40ben. A tobbi sem mas elofokbol vagy konverterbol keszul, csak tobb szolgaltatassal. De azert nem fikazom, csak nem az igazi. De gondolom te is hallasz kulonbseget az apollo es a dr40 kozt. Amugy en is hasznalok dr40-et zorej felvetelre, illetve akkor amikor nincs ott mas, sokkal jobb mint a semmi. De akar szoveget is veszek fel vele, ha kell. De ha van ott mas, inkabb azzal.

Link to comment
Share on other sites

Csak dialogot veszek fel. Most mikor lehetoseg van akkor az Apollo-t hasznalom, ha kulteren vagyunk vagy olyan helyen ahol nincs konnektor akkor a DR-40-est (preampnak), de hamarosan jon egy DR-60 mk2-es Tascam is a gyujtemenybe. :thumbsu:

 

 

Nyilvan szamit, de attol is fugg szerintem mit veszel fel vele. Zenet, hangszert, vagy dialogot. Azt hiszem nehanyan megkopkodnenek a velemenyemert, de en pld nem is hasznalok hozzajuk elofokot. Igaz egy draga urh eszkozon keresztul, de kabel nelkul hasznalom.
Lectrosonics HM Plugon transmitterrel. Mondjuk ez a vevojevel egyutt arban vetekszik egy jo Uad elofokkal. Es nekem eleg is, amit ez tud. Dialogot veszek fel filmekhez. Nekem a mobilitas fontosabb.

Link to comment
Share on other sites

Meg egy elony a 416-os javara az 50-es 60-ssal szemben, az ara. Neumann schoeps stb-t nem is emlitve, az ara. Nem tudom most mennyi, de kb brutto 300eFt. A tobbiek a duplajanal indulnak..

Igen a rode ntg sem szar. Az is jo lehet. Meg ha mondjuk egy rode van jo helyen, jo korulmenyek kozott, es egy 416 nem jol hasznalva, akkor a rode jobb. Ezzel csak annyit akarok mondani, hogy egy jo mikrofonos nagyon fontos..

Link to comment
Share on other sites

Nyilvan szamit, de attol is fugg szerintem mit veszel fel vele. Zenet, hangszert, vagy dialogot. Azt hiszem nehanyan megkopkodnenek a velemenyemert, de en pld nem is hasznalok hozzajuk elofokot. Igaz egy draga urh eszkozon keresztul, de kabel nelkul hasznalom.

Lectrosonics HM Plugon transmitterrel. Mondjuk ez a vevojevel egyutt arban vetekszik egy jo Uad elofokkal. Es nekem eleg is, amit ez tud. Dialogot veszek fel filmekhez. Nekem a mobilitas fontosabb.

Link to comment
Share on other sites

És itt is annyit számít a preamp, mint a stúdiótechnikában?

 

 

A kulcs szo ezeknel a mikrofonoknal a reszlet gazdagsag.
416, vagy mkh50 vagy 60. Reszletgazdag kozep, nagy csillapitas az iranyon kivuli hangokbol, jo sound. Az osszes tobbi ugatja ezeket, de csak meghallgatva jonnek ki ezek a kulonbsegek..
Nem lehet atviteli gorbekkel, meg adatokkal ala tamasztani... En 416-ost hasznalok filmben mindig. van aki a 60-asra eskuszik...

Link to comment
Share on other sites

A kulcs szo ezeknel a mikrofonoknal a reszlet gazdagsag.

416, vagy mkh50 vagy 60. Reszletgazdag kozep, nagy csillapitas az iranyon kivuli hangokbol, jo sound. Az osszes tobbi ugatja ezeket, de csak meghallgatva jonnek ki ezek a kulonbsegek..

Nem lehet atviteli gorbekkel, meg adatokkal ala tamasztani... En 416-ost hasznalok filmben mindig. van aki a 60-asra eskuszik...

Link to comment
Share on other sites

Talaltam egy erdekes cikket a BH-n a a boomolhato dialog mikrofonokrol belterre. 

http://www.bhphotovideo.com/explora/audio/hands-reviews/interior-dialog-boompole-microphone-roundup

Igazabol nekem semmi bajom nincs a 416-tal belteri hasznalatnal, de tokre kivancsi lennek, hogy mennyivel lennek elorebb ha beruhaznek mondjuk egy 4053b-re meg melle?

Link to comment
Share on other sites

AT BPW sorozatból a megfelelő hosszúságú széfogót használom én is.

sokkal profibb mint a rode cuccok illetve nem olyan elmebeteg áruk van mint a többi Rycote pl.

http://mrkool.hu/AUDIO-TECHNICA-BPW-330-SZELZSAK

http://eu.audio-technica.com/en/products/product.asp?catID=6&subID=48&prodID=4189

meg kell nézni mekkora való az MKHhoz.

Link to comment
Share on other sites

Na beszereztem egy használt MKH416-os mikrofont.  Nem egy kategória a Rode NTG-2-vel. Az első szembetűnő különbség (szó szerint), hogy ugyanolyan preamp bállításnál sokkal hangosabban vesz fel ez a mikrofon ergo tudok kisebb gain-el dolgozni majd a Sennheiser mikrofonnal ami azt jelenti hogy kevesebb/halkabb lesz a zaj. Screenshotot csináltam, bal oldali a 416-os, jobb oldali az NTG2 úgy, hogy a preampon nem változtattam az Apollo konzolon.

 

http://screencast.com/t/t9OmZCS9oxST

Link to comment
Share on other sites

ebben a videoban tökéletesen hallani hogy az NTG3 mennyivel melegebb zajt és sokkal többet tartalmaz mint a MKH

nem véletlen hogy annyiba kerül a sennheiser. Tökeltes indok szerintem. Olyan kövér zaja van az NTGnek a Sennheiserhez képes hogy az valami borzalmas. Nem szar félre ne értsd, csak a jótl elég távol áll.

Inkább használhatónak mondanám. Az MKH meg tökéletesen és ne mvéletlenül annyira kedvelt dialogusra!
NGT3 csak olcsó nem egy közkedvelt darab ha komoly munkára kell.

pont dupla annyiba kerül ezt elfogadom és hidd el megéri inkább gyüjteni addig meg használod a kis NTG2est.

Másik a súly! ha boomon tartod nem mindegy hogy 10dkg vagy 50dkg.

A rodeok kicseszett nehetek Senn és Audiotech meg pehelysúlyuak.
amit ne mbánnál meg és még jó áron is van az tényelg az AT4071a ez egy már nem gyártott modell más számmla ujra kiadták, tök ugyanaz mint a mai BP4071.
kerestem neked egy jó áro nelérhetőt
http://www.ebay.co.uk/itm/Audio-Technica-AT4071a-AT-4071-a-Line-Gradient-Condenser-Mic-with-Rycote-Mount-/371198481169?pt=UK_Sound_Vision_Other&hash=item566d275311

szállitanak itthonra is.! érdemes elgondolkozni rajta, nekem az egyik legjobb döntésem volt erre váltani.

 

Ha van lehetoseged probald ki oket es azt vedd meg amelyik neked tetszik. Ilyen tesztekbol nem sok minden derul ki. 

Amugy abbol van egy ilyen is:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...