Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Broadcast loudness workflow - dialogue


boka

Kérdés

Kollegák, szeretném kérni tanácsaitokat, tippjeiteket az alábbi kérdésemhez.

 

Most az Izotope-nak elég jó akciója van, jó áron be lehetne szerezni az RX4-et, úgyhogy letöltöttem a demót és próbálgatom, tanulgatom. Van benne a loudness module ami elméletileg egy kattintásra belövi a standard-re a hangerőt. 

Ref : 

 

 

A következő lenne a kérdésem : Mi lenne az ideális workflow ha én szeretném az UAD pluginjeimet is használni a dialógusok processzálásakor? A 1176AE tud 2:1-et amit én nagyon szeretek videós munkákhoz. Logikus lenne a válasz, hogy először tolni neki a 1176-ot utána pedig akkor RX4-ben belőni a loudness-t. Azonban, teljesen változó, hogy milyen hangerővel sikerült felvenni ergo a 1176-nak tolni kell az inputot hogy megmozduljon egy picit is. Ebből az következik hogy az alapzaj is hangosabb lesz :) Most arra gondoltam, hogy akkor először a denoise module-lal dolgozom RX4-ben, utána át DAW-ba ott EQ/komp majd vissza hogy belője EBU standard-re.

 

Bármi tapasztalatot, véleményt örömmel fogadok.

 

megjegyzés : a felvételek főleg Tascam DR-40 és Rode NTG2 párossal készültek, jövőre meg ha minden jól megy DR-60 és NTG-3 (is) lesz.

 

köszönöm, 

 

sziasztok.

Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

kb 10x szebb hangot vesz, én is imádom

 

Ha jot akarsz Sennheiser MKH 416.

http://eu.audio-technica.com/en/products/product.asp?catID=2&subID=16&prodID=662

http://eu.audio-technica.com/en/products/product.asp?catID=2&subID=16&prodID=1138

http://eu.audio-technica.com/en/products/product.asp?catID=2&subID=16&prodID=781

 

nekem 4071 esem van, igaz ez messzebbról is elég durván vesz és sokal jobban irányitott mint az NTGk. Az utolsó linken lévő kb akkora mint az NTG2 árban kb NTG3 alatt van kicsivel, de nagyo nszeretik...

Link to comment
Share on other sites

köszi a részletes választ! Tudsz mondani modelleket amivel van tapasztalatod dialógusra és szerinted jobb, mint az NTG2?

 

 

NTG3 szerintem nem éri meg, jobba nszeretem az AT mikrofonokat sokkal vékonyabb alapzaja van, míg a rode oknak elég széles tartományban és idegesitő is hogy ne mannyira irányitott mint az ATk

ha van uadod akkor minekt RXben szarakodni?

- normalizálás -6dB re

- tisztitás RX ben de csak finoman mert szétkurhat minden magasat

- Cambridge EQ vagy olyan amit szeretszt Pultec pl. ezzel vegyél el a felvételből, hogy teltebb elgyen a hang. 500 és 5000 környékén, de ezzel játszani kell minden karakternél.

- Utána valami preciz kompresszor amivel szép egyenletessé teszed az egész felvételt.

Nekem az a tapasztalatom hogy nincs aranyszabály semmire, pl valaki EQ és COMP láncot használ valaki meg forditva... kinek hogy tetszik...

EQ val a lényeg hogy ha egy felvételed szar abbol nem lesz vár főleg ha kiemeléseket csinálsz. célszerű ugy megtalálni a hibás területeket hogy széles Q val kiemelsz és amitől etlefonhang vagy csicsergős sercegős brummogos lesz ott vékony Q val elveszel -3 -4 dB t. Igy kerekebb lágyabb és sokkal jobb felvételt kapsz.

NTG2 amugy is vékonyka cucc, igazán jó soha nem lesz belőle (belépő szintű mikrofon), egy hasonló AT vagy Sennheiser or SONY sokkal szebbe képet mutat. Mindegyiket póbáltam és NTG2 őt sokáig használtam is  (ma is megvan) de ha ne muszáj inkább nem használom dialógusra.

Link to comment
Share on other sites

NTG3 szerintem nem éri meg, jobba nszeretem az AT mikrofonokat sokkal vékonyabb alapzaja van, míg a rode oknak elég széles tartományban és idegesitő is hogy ne mannyira irányitott mint az ATk

ha van uadod akkor minekt RXben szarakodni?

- normalizálás -6dB re

- tisztitás RX ben de csak finoman mert szétkurhat minden magasat

- Cambridge EQ vagy olyan amit szeretszt Pultec pl. ezzel vegyél el a felvételből, hogy teltebb elgyen a hang. 500 és 5000 környékén, de ezzel játszani kell minden karakternél.

- Utána valami preciz kompresszor amivel szép egyenletessé teszed az egész felvételt.

Nekem az a tapasztalatom hogy nincs aranyszabály semmire, pl valaki EQ és COMP láncot használ valaki meg forditva... kinek hogy tetszik...

EQ val a lényeg hogy ha egy felvételed szar abbol nem lesz vár főleg ha kiemeléseket csinálsz. célszerű ugy megtalálni a hibás területeket hogy széles Q val kiemelsz és amitől etlefonhang vagy csicsergős sercegős brummogos lesz ott vékony Q val elveszel -3 -4 dB t. Igy kerekebb lágyabb és sokkal jobb felvételt kapsz.

NTG2 amugy is vékonyka cucc, igazán jó soha nem lesz belőle (belépő szintű mikrofon), egy hasonló AT vagy Sennheiser or SONY sokkal szebbe képet mutat. Mindegyiket póbáltam és NTG2 őt sokáig használtam is  (ma is megvan) de ha ne muszáj inkább nem használom dialógusra.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...