Elég régóta senyvedek ezzel a kérdéssel. Abban kérném a segítségeteket, hogy hogyan lehetne halál pontosan MIDI szinkronizálni egy DAW-ot és egy MPC-t vagy egyéb MIDI slave kütyüt.
én nekem sosem jön össze...nem tudom, van-e realitás abban, amit szeretnék, de azért leírom, mit próbálok elérni:
a DAW legyen a master, és halál pontosan induljon rá az MPC (és optimális esetben egyéb slave kütyük). akár egymás után százhetvenkilencezerhétszázhatvanötödjére is.
arról már letettem, hogy a KORG electribe-ok slaveben jól viselkedjenek, nekem egy EM-1-em van, és tudtommal az csak masterben érzi jól magát.
Viszont az MPC-nek tudtommal jól kéne viselkednie slave módban is.
jelenleg amit csinálok: egy trekken dolgozok, felveszem az egyes dalrészeket jellemzően live ki-be kapcsolgatással, aztán sávonként is, mindezt egy take-ben. Ergo, ha utólag akarok valamit cifrázni pl. egy dob groove-on, és újra elindítom (DAW master, MPC slave), tuti, hogy valami kis eltérés lesz időben az előzőleg és utólag felvett sáv között. Így tehát óriás zoomolásban, ms-nyi kis szarokat kell nyesegetnem, és ezzel megy a drága idő...
jelenleg Reaper-rel próbálkozom, de van a tarsolyban hard disk recorder is (Roland VS-890), amit direkt azért vadásztam, hogy majd nem kell daw-okkal senyvedni. Ott is ezt tapasztaltam, oltári pontatlanság, ha tíz 4/4 kick sávot felveszek egymás alá, tuti, hogy nem találok két egymással teljesen szinkronban lévőt..
Reaper-ben lehet audio input offsetet beállítani, de a MIDI clockot is lehet késleltetni.. ezekkel ezer éve játszogatok, de nem konzisztens az egész...
tisztában vagyok vele, hogy hót amatőr kérdésről van szó, de azért remélem, valaki tud valami iránymutatást adni.
A mostani setup:
Reaper
Edirol FA-66
MPC-4000
Emlékeim szerint utoljára Cubase SX-szel sikerült stabil MIDI-zést elérnem ezer éve, lehet, hogy vissza kéne nyúlni a régi megoldáshoz? Akkor még egy Akai ASQ10 szekvenszer volt a slave, na az indult takkra az akkor setupban.
Elkerülő megoldásként évekig egy take-ben vettem fel a dolgot, aztán ahogy esik úgy puffan, de számtalan utólagos kis ötletet így nehézkes megvalósítani.
A készülő muzsikákat általában amennyire lehet készre keverem nagy analóg pulton, a DAW-nak csak annyi lenne a szerepe, hogy pontosan fel tudjam venni a ki-be kapcsolgatásokat, poti tologatásokat, élő kis csattanókat, variációkat, szükség esetén pedig a poénos részeket be tudjam loopolni, mindezt nagyítós editálgatás mentesen.
Ha ez DAW váltást igényel, nem probléma, csak valamilyen stabil megoldást keresek, amivel lehet haladni. A masina egy HP EliteBook 4 GB ram, 2800 MHz dual core proci, tehát gép szinten rendbe vagyunk..
Ha valakinek van tapasztalata a VS-890 rekorder pontos szinkronizálásával, bármilyen jótanácsot vagy tapasztalatot szívesen fogadok!
Kérdés
jwL_replusz_1/jwC
Sziasztok!
Elég régóta senyvedek ezzel a kérdéssel. Abban kérném a segítségeteket, hogy hogyan lehetne halál pontosan MIDI szinkronizálni egy DAW-ot és egy MPC-t vagy egyéb MIDI slave kütyüt.
én nekem sosem jön össze...nem tudom, van-e realitás abban, amit szeretnék, de azért leírom, mit próbálok elérni:
a DAW legyen a master, és halál pontosan induljon rá az MPC (és optimális esetben egyéb slave kütyük). akár egymás után százhetvenkilencezerhétszázhatvanötödjére is.
arról már letettem, hogy a KORG electribe-ok slaveben jól viselkedjenek, nekem egy EM-1-em van, és tudtommal az csak masterben érzi jól magát.
Viszont az MPC-nek tudtommal jól kéne viselkednie slave módban is.
jelenleg amit csinálok: egy trekken dolgozok, felveszem az egyes dalrészeket jellemzően live ki-be kapcsolgatással, aztán sávonként is, mindezt egy take-ben. Ergo, ha utólag akarok valamit cifrázni pl. egy dob groove-on, és újra elindítom (DAW master, MPC slave), tuti, hogy valami kis eltérés lesz időben az előzőleg és utólag felvett sáv között. Így tehát óriás zoomolásban, ms-nyi kis szarokat kell nyesegetnem, és ezzel megy a drága idő...
jelenleg Reaper-rel próbálkozom, de van a tarsolyban hard disk recorder is (Roland VS-890), amit direkt azért vadásztam, hogy majd nem kell daw-okkal senyvedni. Ott is ezt tapasztaltam, oltári pontatlanság, ha tíz 4/4 kick sávot felveszek egymás alá, tuti, hogy nem találok két egymással teljesen szinkronban lévőt..
Reaper-ben lehet audio input offsetet beállítani, de a MIDI clockot is lehet késleltetni.. ezekkel ezer éve játszogatok, de nem konzisztens az egész...
tisztában vagyok vele, hogy hót amatőr kérdésről van szó, de azért remélem, valaki tud valami iránymutatást adni.
A mostani setup:
Reaper
Edirol FA-66
MPC-4000
Emlékeim szerint utoljára Cubase SX-szel sikerült stabil MIDI-zést elérnem ezer éve, lehet, hogy vissza kéne nyúlni a régi megoldáshoz? Akkor még egy Akai ASQ10 szekvenszer volt a slave, na az indult takkra az akkor setupban.
Elkerülő megoldásként évekig egy take-ben vettem fel a dolgot, aztán ahogy esik úgy puffan, de számtalan utólagos kis ötletet így nehézkes megvalósítani.
A készülő muzsikákat általában amennyire lehet készre keverem nagy analóg pulton, a DAW-nak csak annyi lenne a szerepe, hogy pontosan fel tudjam venni a ki-be kapcsolgatásokat, poti tologatásokat, élő kis csattanókat, variációkat, szükség esetén pedig a poénos részeket be tudjam loopolni, mindezt nagyítós editálgatás mentesen.
Ha ez DAW váltást igényel, nem probléma, csak valamilyen stabil megoldást keresek, amivel lehet haladni. A masina egy HP EliteBook 4 GB ram, 2800 MHz dual core proci, tehát gép szinten rendbe vagyunk..
Ha valakinek van tapasztalata a VS-890 rekorder pontos szinkronizálásával, bármilyen jótanácsot vagy tapasztalatot szívesen fogadok!
Segítségeteket előre is köszönöm!
Üdv, Tomi
Link to comment
Share on other sites
válasz erre a kérdésre
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.