Jump to content
Ménemszól.hu

MESSE '11: "Mobile Motif" a Yamaha-tól: MOX8, és MOX6!


spacechimp

Recommended Posts

Üdvözlöm AD-ék reakcióját, hogy amennyire támadva volt(am) a Yamaha MOX mégis rászánják magukat hogy tartanak belőle a boltban! Igen, azért végül is be kell látni bármennyire nehéz, a Yamaha azért hagyományos platformon is tud újat mutatni a többiekhez képest, még ha ez nem is mindenkinek egyértelmű, ui. flagship power workstationök hangját fél áron kiadni, tudásban uszkve 75-80%-os light verzióban úgy hogy azért nem sok síránkozásra adnak okot az egyszerűsítések nyomán azért nem sokan csinálják meg manapság! Mellesleg ha rámozdul a piac üzletileg sem rosz húzás, pláne hogy kalapácsmechanikás verzióban is lesz és kicsit odakúr az összes árban alig olcsóbb 3 hangszínes digit zongorának majd...

Trinity sztori:

Azért mert a Motif Classic állítólag a Trinityben teljesítő DSP-t kapott anno (ami igazából nincs megerősítve hívatalosan) elég felejtős felhozni így 2011-ben, hisz azóta számos fejlődés történt a félvezetőiparban, és ahogy tudjuk azért a Trinity elég lassú volt (1995!) pl az utánna következő Tritonokhoz is (1999)!

Ahhoz viszont hogy a Motif XS funkcióit valami lekezelje (8 sample/preset!) még ha effekt útban nem is futtat annyit az új MOX nem hinném hogy 15 éves technikát pakolnának bele. Konverterekben persze lehet hogy egyszerűbbeket kap az XS-nél és nyílván komplexitásában nem fog ugyanúgy megszólalni, de ha már azt vesszük hogy az MO6 is jól tudott szólni, itt azért ugyanúgy megkapja az MOX, az XS vintage effekt algoritmusait, tehát egy korhű Fender Rhodes utánzat biztos mégjobb lesz benne mint a régiekben. (pl. a Trinity ebben sem jeleskedett!)

Ami a billentyűzetet illeti, az MO6 sem volt nagyon gagyi pl a Rolandok olcsóbb verzióihoz ha hasonlítjuk, de egy Frankfurtban járt ismerősöm megerősített, hogy az MOX6 új fejlesztésű szinti mechanikája amennyire könnyű, picivel még jobb lett.

Innentől súlyban talán a Korg X50 vetekedik már vele, de hangzásban azért ő sokkal szegényebb azért, úgyhogy aki Yamahára feni a pénztárcáját szerintem nem fog csalódni az új MOX-ekben! :)

Link to comment
Share on other sites

Az meg hogy mennyire vendéglátós a hangja egy hangszernek, attól is függ hogy ki mennyire használja vendéglátós dolgokra (pl. gitározni, furulyázni stb). Az MO széria kifejezetten sok dance/elektro hangzást kínált, a gyári programok 70-80%-ával simán lehetett Cd képes chillout stb dolgokat csinálni, de valóban un. Mega Voice, Sweet és Cool kategóriájú hangzásokat is kapott, kifejezetten a lagzisoknak szánt Tyros családból. Ettől azonban nem lagzis egy hangszer, inkább az akusztikus dolgokat is megkívánó produkciókhoz alkalmas (filmzene, reklámzene, aláfestés...), ui. a lakodalmas műfaj elég speciális és nyilván az az automatakiséretes keyboardokat igényli funkcionalitás terén is. Az ilyen workstationök azért másra valók, bár youtubon lehet látni akár Korg Oasyssel is "hosszú fekete hajat" játszani... :D

Egyébként nagyon fontos is hogy valaki mit milyen szemmel tekint szintetizátornak, ill. milyen zenéket készít ui. sokan pl. egyáltalán nem kíváncsiak az akusztikus imitációkra, pl. még a sima zongorát is szétcsavarják, hogy az semmi esetre sem nyújtja pl. egy valódi Steinway finomságait és főleg a pop-os, túlszínezett hangképre vannak inkább ráállva, mintsem a dinamikailag is árnyalt, krémesebb, melegebb tónusokra. (na nekik nem számít hogy hány rétegűek a minták és ide szinte mindegy hogy milyen márkából szólal meg a tuc-tuc..., valóban ide egy Trinity, de egy JV1080 is elég!)

Én azt gondolom, márkától függetlenül, az ilyen workstation hangszerek egyfajta svájci bicsak módjára foghatóak fel, ami erre is meg arra is alkalmas. Lehet hogy pont a Korgban fog jobban szólni a gitár, a Yamahában az orgona, a Rolandban a szőnyeg szerű hangok, de összességében mindegyik nyújtja a többiekhez hasonló sokoldalúságot mint workstation, csak nyílván itt döntő az is hogy mekkora a wave ROM és milyen gazdagok az egyes funkciók és a Yamaha azért itt sem fukarkodik! Pl. a Dino által említett zeneszerzési ötleteknél nem elfelejthető, hogy az MOX-ben (mint anno az MO-ban is) egy 16 sávos midi-sequencer is szolgál, meg usb-re kimenthetők a cuccok, úgyhogy pl. ilyen téren régi Emu PK6-om is azért cseréltem MO6-ra (a brutálisabb hangzáson kívül), mert végre nem kellett külön laptop vagy seq. hozzá! +1 érv!

Link to comment
Share on other sites

Lesz MOX nálunk. :)

Visszatérve a V.A.S.T-re, és a kötelező szénné programozásra...Kivételesen nem tettem semmi emberelleneset, nem kellett négyjegyű függvénytábla, gondoltam kipróbálom a preseteket élesben (történt már ilyen, baleset miatt, most idő hiányában) nem akartam egy kellően bonyolult, és sokstílusú műsorban elveszni a VAST-algoritmusok-hullámformák-keymapok, setup-ok buja televényében. Meghallgatva a számokat kiválasztottam a megfelelő hangszíneket (programok), és történjék, aminek történnie kell. És nem hagyott cserben a PC3, nyilván tudatosan kellett összerendezni a szükséges dolgokat, de mindegyik megszólalt nem is akárhogy színpadon, kontrollban, és kifelé egyaránt. Sem ordító hangerőkülönbségek nem voltak, nem kellett az effekt-menüben könyékig turkálni puszta kézzel, hogy elimináljam az ocsmány reverbeket, minden a helyén volt (ez amúgy a Fantom-omra nem jellemző), teljesen játszható jó helyen szóló hangszínek voltak. Vittem egy NORD WAVE-et is a kényelem fokozására, arról nyissunk majd témát, mert szerintem a világ egyik legjobb szintetizátora.

Összegezve, és nem feledve a 14kg-os PC3LE6-ot...

A PC3LE6-tal akkor kerültem szorosabb viszonyba, amikor az A38-on egy minden szempontból figyelmetlen embernek köszönhetően lezuhant az állványról a Roland Fantom-S-em, és nem túl sok esélyem volt tévé/hangfelvétellel egybekötött koncerten hasonló súlyban mást elvinni (szintén 61 billentyűs, és 10 percem volt dönteni), itt egy olyan koncertről beszélünk, ahol a 3 zenekarból kettőben játszottam. Így vittem a Kurzweil K2661-emet, és kiegészítésként a PC3LE6-ot (funkciókban többet tud, mint a K2661, szerkeszthetőségben nem, de gyakorlatilag ebben az árkategóriában szerintem egy rendkívül inspiratív hangszer, ami szintetizátorral ismerkedés szempontjából az egyik legjobb kiindulópont, mert ugyanazt a sound-ot hozza, mint a nagytesók). Teljesen problémamentesen végigment a program, és még jól is éreztem magam tőle, átlátható, kategóriákba rendezett programok között mászkálva elég gyorsan meglett, amit kerestem.

Mindebből csak azt akartam kihozni, hogy hajlamos vagyok (előre bocs, drága zenekarok, de kíváncsi vagyok) bevetni élesben a MOX-ot, és idebiggyeszteni a tapasztalatokat, annyi bizonyos egyelőre, hogy könnyebb, mint a PC3LE6. Kíváncsiságom cseppet sem lesz részrehajló, mégiscsak a saját bőrömet viszem a vásárra, tényleg érdekel mi sül ki belőlem. :D

Link to comment
Share on other sites

Bájdövéj 61 billentyűs szinti 12-14 kiló alatt érdekes lehet, kíváncsi volnék, hogy a műanyagházas MOX-szal mi lett volna, ha megfekszik, mint a Fantom, a Rolandon külsérelmi nyom nem látszik, a belseje kapott a szakszerűen road-ok által benne felejtett jack kábelek miatt. A Korg M3 is legalább 14 kg, és a tulajdonosa által vállaltan lenyomta ma szintikben a Nord Wave, minden egyébben pedig a PC3.

Link to comment
Share on other sites

...hajlamos vagyok (előre bocs, drága zenekarok, de kíváncsi vagyok) bevetni élesben a MOX-ot, és idebiggyeszteni a tapasztalatokat...

Na! Egy bátor jelentkező! Én várom a jelentést róla, májusban érkezik Európába a cucc ahogy megtudtam...

(csak félve jegyzem meg, remélem a HS sem elrettentő példának fogja kitenni a boltban, hanem felismerik a valódi Yamaha értéket és koncepciót! majd elválik...)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Itt van már a boltban...

Lehet próbálgatni.

És te próbálgattad már? Vita nélkül őszintén érdekelne a benyomásod róla úgy globálisan!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...