Jump to content
Ménemszól.hu

Eventide Timefactor Teszt


gaborvari

Recommended Posts

Folytatódik az Eventide Stompbox családját bemutató sorozatunk, amelyben ezúttal a Timefactor névre keresztelt Delay-svájci bicskát vesszük górcső alá. A Timefactor felépítését tekintve követi a széria szabályait. A hoz hasonlóan fel van készítve stúdió és live körülményekre, mono, vagy sztereo operációra, működésében, és kezelésében is hasonlít a társához a személyisége azonban egészen más. Míg a Pitchfactor játékosabb és megkökkentőbb dolgokra inspirált, addig a Timefactor talán a melankolikusabb oldalamat hozta elő, persze azért voltak kivételek.

A Timefactor 9 féle delay algoritmust kínál, valamint egy Looper-t, ami a gyakorlottak kezében hihetetlenül kreatív eszköz lehet: segít, hogy izgalmas és sokszínű egyszemélyes performanszokat nyújthassunk, de unatkozó elménk elszórakoztatására is bármikor alkalmas. Emlékszem, az első találkozásom a pedállal a 2009-es Subscribe-Road turné volt, melynek záróállomásán mint előzenekar, természetesen halálra lettünk szivatva. A szivatások felvezetéseként a technikus a beállás során folytatott "intelligens" zenekari diskurzusunkat egy az egyben visszajátszotta nekünk aztán megtette ugyanezt különböző hangmagasságokon. Vicces volt. Nem rossz ez a looper.

Looper üzemmódban a szokásos Bank Mode és Play Mode-ban kapott szerepükön kívül transzport funkciókat kapott a három lábkapcsoló. Play Mode-ban csak a középső kapcsoló szerepe változott, itt az ismétléseket végteleníthetjük vele, a baloldali kapcsoló ugyanúgy a true bypass-t kapcsolja, a jobboldali pedig a Tap Tempo-ért felelős, valamint hosszú nyomásra Bank Mode-ba kapcsol. Itt aztán presetek tömkelege segít majd, hogy hamar átlássuk a pedál sokoldalú képességeit.

A potik is a szokásos szerepeket kapták. Az algoritmusonként változó paraméterek irányítására itt csak egy Xnob-ot találunk, a Ynob-ból itt Filter lett, tehát minden delay algoritmus filterezhető, ami remek. A Depth és Speed potik jelenléte előrevetíti, hogy modulálni is tudjuk majd a delay signal-t, a két Delay Time és két Feedback paraméterünkből pedig kiderül, hogy rögtön két delay engine-el dolgozhatunk majd, melyeknek jelét a Delay Mix poti segítségével keverhetjük ízlésünk szerint. Jó Eventide pedálhoz méltán, a Timefactor is fogad expression pedált, valamint teljes mértékben vezérelhető MIDI-n keresztül.

A preseteken végigsuhanva azonnal feltűnik, hogy a Timefactor pont annyira egyszerű, vagy bonyolult, amennyire bele akarunk menni a történebe. Ha csak egy egyszerű, de ízléses delay-t akarunk hozzáadni a gitárszólónkhoz, vagy egy enyhén modulált U2 stílusú sound-ot akarunk, akkor a sima Digital Delay-től a Vintage Delay-en keresztül a Tape Echo-ig bármilyen algoritmust használva hamar jó eredményre fogunk jutni. Mélyebbre ásva viszont hamar kiderül, hogy akár ugyanezek az algoritmusok is olyan szinten szétcsavarhatók, hogy egészen elborult hangzásokat is kihozhatunk belőlük. A bonyolultabb algoritmusokkal pedig egészen váratlan hatásokat is elérhetünk, pl. Ring Modulator-t állíthatunk elő a Reverse algoritmus segítségével, vagy egy Ducked Delay-el orgonapont-szerű végtelen, ritmikus alátámasztást adhatunk a legegyszerűbb melódiáknak, hogy ezzel izgalmasabbá és eredetivé tegyük azt.

Az Eventide Timefactor nem egy egyestés pedál, amit el is várhatunk ezért az árért. Ahogy egyre mélyebben megismerkedünk képességeivel, egyre konkrétabban érezzük majd, hogy mit várunk tőle és ennek eleget is tesz majd, hiszen egy olyan céget képvisel, melynek termékei évtizedeken keresztül, és mind a mai napig a legmagasabb elvárású munkakörnyezetekben is helyt állnak. Képes egyszerre ötleteket inspirálni, és azokat kiszolgálni. Mint egy jó hangszer.

http://www.youtube.com/watch?v=r1nxUIaIBV4

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...