A/D Létrehozva March 16, 2011 Share Létrehozva March 16, 2011 A 2011-es téli NAMM egyik legerősebb bejelentését a Focusrite tette, aki az utóbbi időben főleg a konzumer vonal felé tett lépéseket. Itt most azonban elég komoly dologról van szó. Hangkártya vonalon egy ideje állóvíz van: a gyártók ragozzák, hogy hánykibemenet, hánydébé, milyen interfész, de valójában minden termék valamiféle alternatív változata egy meglevő valaminek. Az input outputok számában 16-nál van egy nagy bukkanó, 24-nél meg egy óriási bukkanó, és utána csak horrorisztikus összegekért lehet merészebbet gondolni. A másik frontvonal a latency: mindenki valósidejű pluginezést szeretne, és az áhított 3 ms körüli roundtrip késés még csak a legnagyobbak, legdrágábbak kiváltsága volt (kevés kivételtől eltekintve, pl. a Focusrite Saffire 24 és 40). A harmadik, hogy ha ez lehetséges, menjen laptopokkal is, lehetőleg ne Cardbus megoldás révén. Volt egy negyedik aspektus is, ami nemrég oldódott meg, de mivel még mindig nem tudja ezt mindenki, lejegyzem: a Pro Tools kompatibilitás, mely a 9-es megjelenésével érvényét vesztette. Már minden kártyával megy a Pro Tools. Ezzel persze új éra vette kezdetét, ahol a high-speed hangkártyák és natív szoftverek kezdtek harcolni a vevők kegyeiért. Az AVID a Pro Tools Native-val, az Apogee a Symphony rendszerével, az SSL a MADI-s MX4-gyel, meg a szokásos RME-MOTU vonal PCIe és Cardbus fronton. Hogy ezek meg tudjanak felelni az elvárásoknak, méregdrága host kártya használatát igényelték. A Focusrite ebből a béklyóból szakad ki a REDNET elnevezésű rendszerével, mely a következő képpen néz ki: Legyen egy audio rendszer, amely sztenderd ETHERNET szabvánnyal működik, és mégis teljesíti a latency és channel count által elvárt követelményeket, sőt, garantálja. Legyenek hozzá változatos "dobozok", melyek a kibejárati kapukat adják a külvilág számára. A rendszer legyen moduláris (!!! ez az, amit nem szoktak tudni a sztenderd hangkártyák !!!), akár 128 bement és 128 kimenetig bővíthető 96kHz-en (192kHz-en "csak" 64 be és 64 ki lehetséges). Ethernet minden laptopon van, ahol a rendszer ugyan nem tudja garantálni a 3ms-et a megadott csatornaszámmal, de egy firewire által nyújtott teljesítményt igen (valószínűleg kevesebb kijáratig bele fog férni a specifikációba). Ha a rendszer teljes garantált keresztmetszetére van szükség, akkor egy dedikált Ethernet vezérlő beruházását javasolják, amit szintén ők árulnak. A kábel végére persze kell valami doboz, ami az analóg esetleg digitál konverziót végzi. Ezekből kezdetben 4 féle kapható. Nagyon messzire helyezhetők a géptől, gigabit switchekben fűzhetők, roppant könnyen konfigurálhatók és persze távvezérelhetők. További érdekesség, hogy a "hotswap" támogatott, magyarán menet közben leválaszthatók a hálózatról, és kicserélhetők. Újabb egységek felcsatolását a REDNET azonnal felismeri és konfigurálja. A "Dante" elnevezésű technológiát, mely a kommunikációs rendszer lelke az Audinate cég készítette. Ez a fajta protokoll már jó ideje használatban van különböző rendszerekben, valószínűleg hozzá lehet majd csatolni meglevő eszközökhöz is (a Yamaha pl. már alkalmazza pultokban). Kinek lehet jó tehát a RedNet? Sokkal megfizethetőbb a MADI és Pro Tools HD rendszereknélZenészek és hangmérnökök, akik akik USB és Firewire alapokról professzionális vagy projekt stúdió irányába akarnak elmozdulniAkik könnyen konfigurálható, bővíthető rendszert szeretnénekOlyan intézmények, ahol hosszú kábelekkel szükséges továbbítani a jelet, de minimális installációs beavatkozást engedhetnek csak megOlyan stúdiók, ahol ki akarják kerülni a masszív analóg kábelezést REDNET 1 8 analóg be- és 8 analóg kijárat REDNET 2 16 analóg be- és 16 analóg kijárat REDNET 3 Akár 32 bemenet és kimenet AES, ADAT és S/PDIF csatlakozókon:32 I/O ADAT (16 I/O 192kHz-en)8 I/O AES (kapcsolható, egy ADAT inputot vált fel)2 I/O S/PDIF (kapcsolható, egy AES inputot vált fel)A REDNET rendszerórája szinkronozható a bejvövő audio vagy wordclock forráshozAz interfész távolról konfigurálható a hozzáadott szoftver segítségévelSzinkron források: ADAT Input 1, AES Input 1 (v. SPDIF bemenet), Word ClockJetPLL technológia szuper alacsony jitter órajel forráshozSample rate pontosságú (belső szinkron forrás): <10PPMPull-in tartomány +/- 7.5ppmMintavételi frekvenciák: 44.1kHz, 48kHz, 88.2kHz, 96kHz, 192kHzADAT I/O Toslink optikai csatlakozókonAES I/O sztenderd DB25-ös csatlakozókonSPDIF I/O RCA csatlakozókonREDNET 4 8 csatornás mikrofon bemenet és A/D konverter 8 csúcsminőségű Focusrite mikrofon előerősítő2 kapcsolható nagyimpedanciás bemenet8 kapcsolható vonalszintű bemenetCsúcsminőségű A/D átalakítókMikrofon/vonal/DI bemenet választás, gain, fantom és Highpass filter kapcsolók és mérők az előlaponAz eszköz távvezérelhető a hozzáadott szoftver segítségévelA/D konverzió dinamikatartománya: 120dBTHD+N < 0.001%Mikrofon bemenő szint +16dBu-igGain tartomány: 63dB (0dB-63dB ha a -8dB pad be van kapcsolva, +8dB->+63dB 1dB lépcsőkben)JetPLL technológiaMintavételi frekvenciák: 44.1kHz, 48kHz, 88.2kHz, 96kHz, 192kHzMikrofon bemenetek XLR csatlakozókon, vonal bemenetek DB25-ös csatlakozókon, DI bemenetek (1-es és 2-es csatorna) az előlapon 1/4"-es TRS jackkelKaphatóság: ismeretlen Ár: ismeretlen (1000-2500 dollár körülre tervezik a modulokat, azonben ez az ár nem végleges, és valószínűleg nettó). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.