Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Dynamic range


feckamusic

Kérdés

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

Elképzelhetö, hogy müxik. Ez a "DR"-érték, tulképp egy félig kitalált ad hoc cuccos. Köbö olyan, mint a Dolby Loudness méröskálája. Ezeket a dolgokat nem lehet abszolut értelemben méricskélni, de vannak bizonyos könnyen mérhetö dolgok, amik elég jó megközelítést adnak, vagy nagyon jól reprezentálják a valós értékeket/érzeteket.

Én nagyon örülök, hogy nyomatják (trendisítik, divatoltatják) ezt a DR értéket. Ugyanis arra tökéletesen jó lesz, hogy az egyszerü agyú zenész/zenehallgató végre megértse, hogy mi a rettenetesen komoly probléma ezzel az RMS-t a maximumra megközelítéssel a zene iparban. Végre lesz egy jó jelzö érték, és lehet majd röhögni jókat meg cikizni a kis DR értékü (és valóban technikailag is gázos) felvételeket. S talán ez elöbb utóbb meghozza azt, hogy visszatérnek a zenei felvételek az élvezhetö/hallgatható kategóriába.

Hogy értse is a halandó...egy agyon limitált/kompizott zene DR értéke sokkal alcsonyabb, mint egy kevésbé agyonprocesszált zenéé. Ez a DR érték tulajdonképp azt mutatja, hogy a zenében mekkora dinamika különbségek vannak. Rövidebb idöegység alatt lejátszódó dolgokat figyel, nem pedig azt, hogy a tök üres kiálláshoz képest, mikor beüt az elsö lábdob, az mekkora difi (bár ez is benne van, de nem ezt szándékszik mérni). Ebböl az értékböl lehet következtetni arra, hogy a zene mennyire van "megeröszakolva" technikailag. Még egyszerübben fogalmazva, olyan méröke ez, mint a kompresszorokon a gain reduction mérö, csak ez pont visszafelé müxik mint az. (Ez így persze nem tökéletesen igaz, de az érthetöséget talán segíti.)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...