Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Roland F-110


sunnysys

Kérdés

Sziasztok!

Adott (egyelőre) 3 digitális zongora:

Roland F-110

http://www.zongoraszalon.hu/?page=prod&c=digital&p=90&kwd=Roland%20F-110%20SB%2FWH%20digit%C3%A1lis%20zongora

Casio CDP-100

http://www.hs-online.com/hu/Digitalis-zongora-21/CDP100-2586.html

Yamaha YDP-141

http://hangszerker.hu/product.php?productid=1022&cat=7&bestseller=Y

Zongorasávot szeretnék audioban rögzíteni. A zongorahang legalább a Roland F-110 minőségű kellene, hogy legyen.

Úgy tűnik azonban, hogy csak a Casio, vagy a Yamaha modelleket tudom kibérelni.

Ebben az esetben megoldás lehet-e a következő?

- rögzítés midiben

- Roland F-110 "meghajtása" a midi felvétellel

- Roland F-110-ből audio rögzítése

Ehhez, gondolom, az kell, hogy az itthon feljátszott midi-filera a Roland hangja hasonlóan reagáljon, mintha eleve a Rolanddal vettem volna fel. Attól tartok, hogy amellett, hogy elképzelhetőnek tartom, hogy fizikailag is más jeleket küld a két zongora midi-fileba, az én játékmódom is más lesz a kibérelt zongorán (lévén, hogy a hangja is más), mint, ha Rolandon játszottam volna fel.

Ha elképzelhető, hogy működik a fenti, akkor melyik zongorát érdemes kibérelni?

Ha a fenti megoldás nem megfelelő, és muszáj lesz audioban rögzíteni, akkor milyen zongorát, és honnan tudnék bérelni?

Köszi!

Link to comment
Share on other sites

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

(Mit jelent az, hogy a MIDI felvételt a Roland F-110 meghajtásával rögzítenéd audióban? Ezek szerint hozzáférsz az F110-hez. Akkor miért nem azon készül a midi felvétel is, miért kell megkerülni?)

Vagy ahogy én gyanítom, egy felvétel erejéig megkörnyékezheted, de nincs idő és lehetőség arra, hogy az egész szám megírása alatt vacakolhass rajta?

Ez esetben én a Yamahát ajánlanám ha kifejezetten a zongoraérzet számít a feljátszáskor. Bár az egyenletes és kijátszható dinamika-átvitelhez nem kell feltétlenül zongorabillentyű. Ha már MIDI, akkor egy jó velocity-görbéjű bármilyen billentyű megfelel a célnak. Erre viszont talán a Casio jobban megfelel... puhább, kicsit műanyag, olyan lágy érzet rajta a játék, de talán szebben kontrollálható dinamikatartományt ad.

Én 10 évig használtam egy kalapácsos FATAR SL880-at az első szériából, amire máig azt mondják, milyen frankó, de nekem a finom és a közepes játék között volt egy nagyon rosszul kijátszható hatátmezsgye a súlyok tehetetlensége miatt. Egyszercsak gondoltam egyet és lecseréltem egy Fatar TMK-88-ra... gagyi, sz.r, műanyag, meg csak súlyozott, de olyan gyönyörűen fel lehet építeni a teljes dinamikatartományt, mint a vaj.

Ami viszont tutibiztos, hogy az F-110 hangja máshogy fog reagálni, mint bármi más billentyűé. Nekem a Roland zongorákban épp a többrétegű, dinamikafüggő mintavételezés tetszik és ez sajnos csak akkor játszható ki megfelelően, ha őt hallod amikor feljátszod. Én is épp azért szerettem meg a TMK-88-at, mert azzal maradéktalanul az irányításom alá tudtam venni a Roland szintim zongorahangszínének a kezelését.

Az az érzésem, hogy egy teljesen más billentyűvel feljátszott MIDI fájl, nem a kívánt helyeken fogja a Roland dinamikatartományát eltalálni az F-110 beható ismerete nélkül.

Link to comment
Share on other sites

Szia!

Köszönöm a választ, és bocs, hogy csak most reagálok rá!

Abban biztos vagyok, hogy szükséges lesz a kalapácsmechanika, mert én személy szerint teljesen máshogy zongorázom egy kalapácsmechanikás billentyűzeten, mint egy simán, sőt, zongorahangszíneket már egy jó ideje nem is szeretek máshogy megszólaltatni.

Akkor úgy tűnik, hogy valóban nem életképes a midi rögzítés másik billentyűn, audiofelvétel Rolandból.

Ajánlottak egy másik opciót: próbáljak meg bérelni egy Nord Staget (amit viszonylag sokan használnak), aminek a zongorahangjával viszont már nem lesz problémám, ezért nem kell erőltetni a Rolandot sem.

Nos, találtam egy Nord Staget, amit kölcsön kaphatnék, de sajna a Compact, legkisebb darabja, ami nem kalapácsmechanikás. Szóval adódik a kérdés: ha ezt vezérlem mondjuk a fent említett Casioval, az milyen megoldás? (a helyigénnyel, mint tényezővel most nem számolok :) )

Vagy: lehet, hogy tudok szerezni egy Korg SV1-et. Ezt ismered? (nem jazzy zenéről lenne szó, és nem retro hangszínekre lenne szükségem, ha jól tudom, az SV1 leginkább ezekre jó. Vagy jó lehet az akusztikus zongorája is?)

Köszi szépen!

Link to comment
Share on other sites

sunnysys!

A hangszerrel való "barátkozási fázist" nehéz megúszni, pláne bérleti díj ellenében. A fent taglalt ötletek közül a legszimpatikusabb nekem (nem hazabeszélek :D) a Nord Stage Compact, ugyanis nincs két egyforma zongora. Aki tanult zongorázni, az ismeri a rémálmot, hogy a zeneiskolában egy bizonyos (akkoriban orosz) zongorán beléverték a darabot, majd félévente egy alkalommal találkozott a vizsgán egy használható Bösendorferrel, amin annyira jó volt játszani, hogy rosszul sikerült a darab.

Mindezzel csak azt akarom érzékeltetni, hogy a játékmód kizárólag attól függ, hogy ki tudod-e magad fejezni az adott mechanikán, sikerül-e rövid idő alatt megszoknod (már ha muszáj), ehhez persze kell az is, hogy a zongorahang ispiratív legyen, rossz esetben legalább használható. (Itt a Casio-t bármilyen formájában ki is zártuk, bár a számológépeik a mai napig verhetetlenek). Visszakanyarodva a Stage-re: én a hétvégén vittem magammal a compact-ot stúdióba, és rövid barátkozgatás után simán hozzászoktam a billentéséhez (a pedálkezelését, mivel elég "zongorás", nehezebb volt megszokni), a dinamikái is teljesen jók voltak (sajnos a zongorázás is fejben dől el). A MIDI-vel kapcsolatban csatlakoznék: értelmetlen az egyikkel felvett anyagot a másikra ráerőltetni.

Egyszóval mozdíthatóság-zongorahang-játszhatóság-inspiráció relációkban gondolkodva, ha Stage-et kapsz kölcsön, az bőven jó lesz (kicsit hozzá kell csiszolódni a mechanikához, szerintem hamar kedvelhető).

(A mivel rögzíted kérdésre még ki sem tértünk, mert az sem mindegy.)

Link to comment
Share on other sites

Szia SpaceChimp!

Köszönöm a választ!

Akkor azt gondolom, hogy csak megpróbálkozok ezzel a Nord Stage Compacttal. Fenntartásaim igazából azért vannak vele, mert

1. a zenekarban kalapácsmechanikás, digitális zongorán játszom

2. otthon a szobámban egy akusztikus pianínón játszom

3. van egy Nord Electro 2-m.

A legkisebb Nord Stage Compactnak nem ugyan az a billentyűzete, mint az Electro-nak? Ezt nem tudom, csak így gondoltam. :)

(Ha netán még sem fekszik a Nord Stage billentése: elképzelhető egy kalapácsmechanikás digitális zongorával való párosítása, ahol a Stagenek a hangjait rögzíteném?)

Köszi! :)

Link to comment
Share on other sites

Megerősíteném. Én is a NORD Stage-re szavazok. A hangjában kifogás nem lehet, viszont az említett CASIO amit társítanál hozzá, zongorabillentés szempontjából szintén nem nagy élménnyel szolgálna. Én annyira nem vagyok kalapácsmechanika-függő annak ellenére, hogy 10 évig csak azzal játszottam, számomra a megszokás, a simulékonyság és az összebarátkozás működik inkább. Jobban szeretem a billentyűzetet is, ha megfelelően reagál rá a zongora hangszínem, mindegy, hogy súlyozottról, vagy kalapácsosról beszélünk.

Kérdés, hogy mit szeretnél elérni? A Compact billentyűzetével összebarátkoznál és megfelelő érzéssel közvetítenéd a felvételen, amit akarsz? Vagy a feljátszás erejéig mindenáron kalapácsos billentyűt használni, akármilyen társításban, lesz ami lesz?

Persze az egyértelműen kiderült, hogy Te inkább zongorista vagy, így más szempontok szerint kell tekinteni a dolgokra és nem is akarlak meggyőzni a saját szemszögemről :-)

Megemlítetted a KORG SV1-et is. Nekem az a véleményem róla, hogy brutál jó cucc, meg valamennyire jó is az akusztikus zongora hangja, de nekem valahogy ebben is benne van az a nagyon jellegzetes KORG zönge, amivel nagyon nem tudok megbarátkozni :-) Mondom ezt annak ellenére, hogy amúgy KORG-buzi vagyok, de speciel KORG zongora hangszínt soha semmire nem használok. Meg valamiért nekem a KORG SP-250 sokkal inspiratívabb hangszer volt a kiállításon, de ezt már nem tudnám megindokolni... talán jobban együtt volt a hangminta a billentyűzettel.

Én esetedben nem tágítanék a Roland, vagy Nord hangszerek felvételétől.

Van azonban valami, ami még mindig nem kapott magyarázatot. Ha hozzáférsz a Roland F-110-hez, miért nem azt használod? Vagy ha a zenekarodban kalapácsmechanikás digizongin játszol, miért nem azt használod akár a teljes felvételhez? De ahogy kérdezed, igen, elképzelhető, hogy tudod párosítani a Stage-et is a kalapácsos digizongiddal.

Link to comment
Share on other sites

Heló!

"Kérdés, hogy mit szeretnél elérni? A Compact billentyűzetével összebarátkoznál és megfelelő érzéssel közvetítenéd a felvételen, amit akarsz? Vagy a feljátszás erejéig mindenáron kalapácsos billentyűt használni, akármilyen társításban, lesz ami lesz?

Persze az egyértelműen kiderült, hogy Te inkább zongorista vagy, így más szempontok szerint kell tekinteni a dolgokra és nem is akarlak meggyőzni a saját szemszögemről :-)"

Tökéletesen értelek! :) Sok évig játszottam szintiken, majd Nord Electron, és két éve digitális zongorán. Az a véleményem, hogy nálam jobban meghatározó az, hogy mennyire játszható a hangszer, mint az, hogy milyen a hangja. A rhodes hangokat is digit zongorán játszom már, pedig az Electronak sokkal jobb rhodes hangjai vannak, mégsem tudok rajta úgy játszani, ahogy a zongorán. Azt gondolom, hogy lehet bármilyen hangja a Stagenek, én személy szerint nem fogok rajta zenélni, úgy, mint egy jó digitális zongorán. Ezzel gondolom többen nem értenek egyet, de attól függetlenül így van. :)

"Van azonban valami, ami még mindig nem kapott magyarázatot. Ha hozzáférsz a Roland F-110-hez, miért nem azt használod? Vagy ha a zenekarodban kalapácsmechanikás digizongin játszol, miért nem azt használod akár a teljes felvételhez? De ahogy kérdezed, igen, elképzelhető, hogy tudod párosítani a Stage-et is a kalapácsos digizongiddal."

:) tudom, hogy még nem kapott magyarázatot. :) röviden: egyik sem megoldható. :)

(A Staget a Casioval vagy az első hozzáoszlásomban említett Yamaha YDP-141-el gondoltam összekötni.)

Na most már tényleg nem tudom, hogy mi legyen :) Tovább agyalok… :)

Köszi az eddigieket!!!!! ha van még egyéb ötleted, szívesen várom! :)

Link to comment
Share on other sites

Asszem értjük egymást :-) Hozzáteszem, én sem azért nem kalapácsoson játszok jelenleg, mert nem azon szeretnék, hanem mert ami úgy viselkedik, ahogy szeretném, azt pillanatnyilag nem tudom megvenni :-) Nomeg nálam határozottan mérvadó maga a hangszín is és plusz még erős igényem van megfelelő orgonahangra is, no így meg aztán már még mélyebben kéne kotorászni a zsebemben, hogy minden igényemet kiszolgáló hangszert tudjak a kezem alatt. Így aztán az említett megoldással érem be amíg nem változnak a lehetőségeim :-) Egy szó mint száz, értem a törekvésed lelki hátterét :-)

"röviden: egyik sem megoldható" Hosszan: nem MIDI-s a zenekari digizongid? Hiszen megszoktad, használod, csak az az egy oka lehet, hogy ne tudnád meghajtani vele a Stage-et, ha nem MIDI-s.

Egyéb ötletem nincsen, szerintem innentől kezdve csak személyes próbával tudod megállapítani, hogy a CASIO, vagy a YAMAHA fekszik neked jobban. Mindenesetre bármelyiket választod, biztosan össze tudod hozni a Stage-el.

Majd meséld el, mire jutottál :-)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...