Jump to content
Ménemszól.hu

Essék szó róla!


DeMarco

Recommended Posts

Fentiekre szerintem kiguglizható a válasz, de tutti, hogy nem feltétlenül a szakácsokat (esetünkben: zongora-szakembereket) kell megkérdezni, milyen a kaja, hanem az előadóművészeket. (ígérem, rákérdezek!) Más: lebilincselő olvasmány az érdeklődőknek:

http://epa.oszk.hu/02100/02120/00023/pdf/ORSZ_BPTM_TBM_23_147.pdf (Gát Eszter: A Pest-Budai zongorakészítők)

a (pdf lapszám) 10. oldaltól ír (Bőséges illusztrációk a könyv végén...)

Ennek a filmnek sokszorosan magyar vonatkozása is van! :) :) :)

(Ami azt sugallja számomra, hogy nem a hangszert kell fejleszteni, hanem... ;) )

Link to comment
Share on other sites

Ennyi erővel azt is mondhatnád, nincs rossz plug-in, csak rossz zenész. :-D

Természetesen nem igaz.

Ebben van igazság! Azért mert valaki híres lesz és nagyon jól zongorázik, ő is mondhat blődségeket egy-egy pillanatában. Sztem Richter is átgondolta volna ha ő tőle ered a fentebbi idézet, hogy mit lehet csinálni egy lelakott, hamis, szétvert, törött vagy hiányos billentyűs faluvégi kultúrházi ukrán pianínón.  :D Az nem vitás hogy egy profi azon is jobban tudna muzsikálni egy amatőrnél (ha csak nem kapna ínhüvely gyulladást), de a hangszerfejlesztések, a jobbra való törekvés, innováció szerencsére része a történelmünknek (lásd itt Bogányi), különben még mindig mindenki ütné az afrikai fadobot és nem volna annyi szép és remek hangszer, ami csak egy élő szimfónikusban is meg tud szólalni szvsz. Egy remek hangszer hangjával, reagálásával egekbe tud röpíteni egy hozzáértőt. Nem véletlen vannak tanuló és mester hangszerek is, pl. hegedűknél is. Ilyet én is sokszor tapasztaltam még a szintiknél is, hogy ha valami profi cuccon játszhattam és nem Casion, teljesen más zenei inspirációim ébredtek. Ugyanígy felhozható hogy egy Moog szinti anno hogy ihlette meg a zenészek egy részét, miközben sztem egy Szjatoszlav Richter típusú ember inkább élve eltemettette volna magát mintsem hogy közelébe férkőzhessen. ;)

Link to comment
Share on other sites

Richter "azon játszott, amit elétoltak, sőt kimondottan élvezte a hangszerszelidítést"... Gondoljatok bele, milyen lehetett "Vörös Október" zongorán játszani, stb. Nem csoda, hogy Amerikában pánikba esett, amikor megkérték, hogy válasszon zongorát...

 

Az rendben van, hogy a "menő" művészek viszik magukkal a saját hangversenyzongoráikat, de azt én is most tudtam meg, hogy vannak olyanok is, akik a hangszerparkjukból (!) más-más hangszert visznek bécsi klasszikusokhoz, romantikusokhoz, stb....

Ezek szerint elérhetetlen a "minden műfajban jól szóló" zongora?

 

Ez vajon milyen hangszer lehetett (sose tudtam kinyomozni), amin Arrau játszotta el Liszt 12 Transzcendens etűdjét, (és a Három koncertetűdöt)?

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...